Daniel Mannberg

+50
Jonken
Scouten
KaptenBlodskelett
Rikky
Ingemar
Mickeee
Puckad
knutten
Kagen
Ivanhoe
tibet
Kallepedal
nummer 17
CKa
Mr Bister
Lajon
Mighty Duck
Gazza29
FruktHamster
Tigerman
NallePhu
Micke80
Helge
Old Brooklyn
kniba
pingu
LubosC
Rönken
Lars158
Lulefan
Dalle
Redbear
Donowitz
Norlin
icemask
Slapshot
Bamsefar
dubstep
Pajala
Urken
Diktatorn
hokkzorz
UnSaccoDiSoldi
stormvägen
Snikne Ville
LulefanGBG
Beast.
Zeb Macahan
MickkeJ
Salle
54 posters

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Gazza29 fre 06 jun 2014, 02:32

kniba skrev:Luleå Hockeyförening kan inte under några som helst omständigheter göra något annat än att ställa sig bakom Daniel Mannberg, vare sig han är skyldig eller inte.

Dessutom en fyllegrej utan några större konsekvenser. Rubriceras som misshandel. En misshandel syns inte ens i de registerutdrag lärare måste visa upp i samband med nyanställning. Pinsamt att någon ens går igång på det här.

Det gör ju i och för sig inte rån, tillgrepp av fortskaffningsmedel, narkotikabrott, rattfylla eller trolöshet mot huvudman heller - om vi specifikt talar om vad man tittar på för aspirerande lärare. Ska vi vara ok med spelare som knarkar också? Eller kör på fyllan?
Poängen är ju att registerutdragen visar alla brott, om man medger att visa fullt register. Vilket krävs när man närmar sig vårdyrken och liknande.

Nu ska ju inte Mannberg vara lärare, utan ambassadör för Norrbottens kanske viktigaste varumärke som är direkt beroende av att stå för det goda.

Att ställa sig på våldsbrottslingars sida och därmed förminska brottsoffer är inte snyggt.

Gazza29

Antal inlägg : 4
Join date : 14-06-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Gazza29 fre 06 jun 2014, 02:36

kniba skrev:Långt efter misshandeln skrev Mannberg på ett nytt tvåårskontrakt. LHF visste vad som hade hänt och har redan tagit sitt ställningstagande. Mannberg ska ingenstans. Bara jag som tycker det är glasklart?

Ang. Anders Nilsson, gjorde inte han slut med en flickvän som sedan kontrade genom att polisanmäla honom? Det rann ut i sanden pga. att det var skitsnack.

Åter igen:
Mannberg skrev nytt kontrakt i januari.
Åtal väcktes i februari.

Mannberg hade all möjlighet att vara tyst i förhoppning om att åtal inte skulle väckas och på så vis vinna tid för att "spela till sig ett nytt kontrakt". Hade misshandeln kommit fram redan förra sommaren hade det möjligen varit ajöss, för han stod ändå inte så högt i kurs då.

Med tanke på att han inte informerat sin arbetsgivare om sin senaste fyllebravad utan att infon kom fram via media säger kanske något om hur han jobbar.

För mig är förtroendet borta. Han får ta ett år i Asplöven och skärpa till sig.

Gazza29

Antal inlägg : 4
Join date : 14-06-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 fre 06 jun 2014, 07:34

Lars158 skrev:
Micke80 skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Man måste ju anpassa sig efter sin situation!! Är ju offentlig person. En vanlig knegar dalk som en själv är det ju inget som spelar någon roll om man råkar supa till och polisen vill att man ska sova hos dom.

Daniel tjänar säkert en del över svensk medelinkomst. Utan problem hade LHF kunnat droppa Mannbergs kontrakt med dessa två händelser om dom viljat. Nu tror jag ju inte alls det är det minsta aktuellt men att utsätta sig för personlig risk på det här sättet.

Nja just problem med beroende av alkohol t.ex. är ju ganska hårt vad gäller att sparka folk väl. Nu vet jag inte hur det ser ut med hockeyspelare just men deras fack är väl säkert bättre än 'vanligt' folks. Men visst känns det onödigt att eventuellt slösa bort något över lite sprit, fast är ju inte så att personer med problem brukar vilja erkänna det själva. Kan ju varit två snedsteg också men ja varför ens utsätta sig för det.

Laen gäller anställda oavsett i vilken form de är anställda. Däremot om den anställde inte vill kännas vid att han/hon är beroende av drogen det handlar om så kan man sparka rakt av, däremot får det inte vara första alternativet utan man måste försöka hjälpa individen först.
Sen som någon sa, det kan vara två snedsteg, det kan vara folk som känner igen honom och vill provocera honom, men man får inte falla för det. Man måste kunna hålla sig kall. Är själv halvofffentlig eller vad man ska kalla det och vet att man inte har nått val, det är bara att vända andra kinden till och gå därifrån.

Min egen bedömning är ju inte att Danne är alkoholist på något sätt alls. Detta borde snarare vara ett policy brott mot vad han har skrivet i sitt kontrakt. Rent juridiskt tror inte minsta problem finns för LHF klippa kontraktet.

Jag tror inte heller han är en missbrukare men eftersom man inte har rätt att sparka en anställd som har det så är man ju rent dum om man inte säger att man har problem om alternativet är sparken.
I det här fallet handlar det mer om omdömet som sådant kan jag tycka.
Jag vet att många i min bekantskapskrets väljer att ta festen på hemmafronten istället för att gå ut just för att man har ögonen på sig. Väljer man att gå ut tar man lite mindre alkohol just för att inte riskera någonting.

Det var nån annan som nämnde det här med att dricka och det är klart att även spelarna i ett elitlag kan ta en öl nån gång men jag hoppas att de fått klartecken till det så de inte är inne i en tungträningsperiod nu eftersom en fest förstör mycket av träningen.

Sen var det ytterligare nån som nämnde missbruksproblem och elitidrottare. Där håller jag inte med. Det finns ju exempel från de flesta ligorna i världen hur idrottarna har problem med olika droger, är det inte narkotika så är det alkohol. Det är som i samhället i stort som tur var inte majoriteten men nog finns det även i idrottssammanhangen. Skillnaden är ju dock att narkotikan kan påträffas vid dopingkontroller vilket gör att det är svarare att bli oupptäckt än alkohol.

Nä, jag hoppas verkligen klubben tar tag i det här ordentligt så man slipper fler såna historier och spelarna lär sig att det inte är nån vits att skriva på för Luleå om man är sugen på att festa.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu fre 06 jun 2014, 09:45

Spelar ingen roll hur än mycket Luleå Hockey ställer sig bakom Mannberg så är det han till syvendes och sist som MÅSTE ta det steg jag behöver hjälp, Ännu så inser han inte det riktigt fullt ut utan spriten är för frestande och kommer så vara fram tills det händer något mer värre än det han gjort so far!

Så enda raka bryt kontraktet och sedan ultimatum dvs spela i Asplöven få ordning på det du håller på med sedan får vi se om du kan komma tillbaka och lira i LHF!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 fre 06 jun 2014, 14:36

NallePhu skrev:3:e saken som Mannberg håller på med inte fan hjälper det med något bort med han nu en gång för alla!
Hjälpa som människa går inte om inte personen i fråga själv kommer till insikt att han behöver hjälp, Han verkar inte fattat det så i mina ögon bort oavsett vad då kommer han inse han har problem och det kommer inte ske föräns då oavsett vad alla säger!

Tredje saken? Jag har bara fått misshandeln och denna fylla till livs. Vad var det mer och när var det?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Helge fre 06 jun 2014, 16:36

FruktHamster skrev:
Helge skrev:Helskotta vad besviken jag är på Daniel. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och han var väldigt ångerfylld och han längtade till hösten då hockeyn börjar och rättegången är avklarad. Nu får klubben se till och stötta Daniel och hjälpa honom med ett rehabiliteringsprogram. Antabus 12-steg och en personlig coach/mentor skulle jag som gammal missbrukare rekommendera. Har varit fri från både sponken och jonken i tre år nu, vilket känns skönt.

All heder, Helge. Starkt gjort.
Tack Frukthamster, det värmer.

Jag hoppas att Luleå tar kontakt med Danne så snabbt som möjligt för han lär inte må så bra efter all uppståndelse.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu fre 06 jun 2014, 17:39

Helge skrev:
FruktHamster skrev:
Helge skrev:Helskotta vad besviken jag är på Daniel. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och han var väldigt ångerfylld och han längtade till hösten då hockeyn börjar och rättegången är avklarad. Nu får klubben se till och stötta Daniel och hjälpa honom med ett rehabiliteringsprogram. Antabus 12-steg och en personlig coach/mentor skulle jag som gammal missbrukare rekommendera. Har varit fri från både sponken och jonken i tre år nu, vilket känns skönt.

All heder, Helge. Starkt gjort.
Tack Frukthamster, det värmer.

Jag hoppas att Luleå tar kontakt med Danne så snabbt som möjligt för han lär inte må så bra efter all uppståndelse.
Snälla HAN är en alkoholist hur vi vrider och vänder på detta!
Spelar ingen roll hur än många jäkla program Luleå hockey ger han inget kommer ge effekt förens han själv inser att han är en alkoholist, Då som först kan en rehab börja före det är det inte ens lönt tyvärr har en kompis som varit i denna skit och han insåg inte vad han var föräns kvinnan hans drog och då gick hissen hem!
Så enda som hjälper oavsett vad alla säger kontraktet ska RIVAS och han måste själv plocka sabbatsår och inse det som håller på att hända!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mighty Duck fre 06 jun 2014, 17:55

Skärp er! Två ordentliga misstag men alkoholist? Visst han har visst jävligt svårt att beräkna mängden alkohol han kan hälla i sig men vem har inte haft det? Tror nog att var och varannan egentligen borde varit i fyllecell några gånger i sitt liv men alkoholist är man väl ändå inte för den skull.

Däremot verkar han ju ha lite problem med aukoriteter då han är på fyllan och såna saker.
Mighty Duck
Mighty Duck

Antal inlägg : 6
Join date : 12-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av kniba fre 06 jun 2014, 18:57

Gazza29 skrev:Mannberg hade all möjlighet att vara tyst i förhoppning om att åtal inte skulle väckas och på så vis vinna tid för att "spela till sig ett nytt kontrakt". Hade misshandeln kommit fram redan förra sommaren hade det möjligen varit ajöss, för han stod ändå inte så högt i kurs då.

Med tanke på att han inte informerat sin arbetsgivare om sin senaste fyllebravad utan att infon kom fram via media säger kanske något om hur han jobbar.

För mig är förtroendet borta. Han får ta ett år i Asplöven och skärpa till sig.

Jag är övertygad om att vid tillfället för kontraktsskrivandet var LHF fullt medvetna om vad Mannberg gjort och inte gjort. Man hade misshandeln i åtanke när man skrev kontraktet. Att misshandla folk samtidigt som man representerar LHF är naturligtvis inte okej, men LHF och Mannberg har uppenbarligen kommit överens och misshandeln ledde inte då till ett brutet kontrakt.

Nu har Mannberg samlat på sig en LOB också, det är inte bra. Jag hoppas Mannberg skärper sig, växer upp och börjar visa att han förtjänar föreningens förtroende. En händelse är som sagt inte hela världen, men två blir per automatik mer problematiskt. Ska bli intressant att se vad som händer.

kniba

Antal inlägg : 103
Join date : 13-04-05
Ort : Pite

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av MickkeJ fre 06 jun 2014, 19:44

NallePhu skrev:
Helge skrev:
FruktHamster skrev:
Helge skrev:Helskotta vad besviken jag är på Daniel. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och han var väldigt ångerfylld och han längtade till hösten då hockeyn börjar och rättegången är avklarad. Nu får klubben se till och stötta Daniel och hjälpa honom med ett rehabiliteringsprogram. Antabus 12-steg och en personlig coach/mentor skulle jag som gammal missbrukare rekommendera. Har varit fri från både sponken och jonken i tre år nu, vilket känns skönt.

All heder, Helge. Starkt gjort.
Tack Frukthamster, det värmer.

Jag hoppas att Luleå tar kontakt med Danne så snabbt som möjligt för han lär inte må så bra efter all uppståndelse.
Snälla HAN är en alkoholist hur vi vrider och vänder på detta!
Spelar ingen roll hur än många jäkla program Luleå hockey ger han inget kommer ge effekt förens han själv inser att han är en alkoholist, Då som först kan en rehab börja före det är det inte ens lönt tyvärr har en kompis som varit i denna skit och han insåg inte vad han var föräns kvinnan hans drog och då gick hissen hem!
Så enda som hjälper oavsett vad alla säger kontraktet ska RIVAS och han måste själv plocka sabbatsår och inse det som håller på att hända!
Alkoholist är väl inte något som vi kan uttala oss om. Nalle; du har en tendens att skriva saker som om din åsikt eller det du tror är 100%, obestridlig fakta när i själva verket det bara är vad du tror eller tycker. Jag vet att andra har kommenterat detta och vanligtvis brukar jag inte bry mig men att skriva att någon ÄR alkoholist är väl lite att ta i.
De situationer han varit inblandad i/orsakat är väldigt illa och jag kan förstå och kanske även hålla med de som skriver att kontraktet bör brytas eftersom detta inte är de personer som vi vill ska representera Luleå Hockey. Den misstänkta misshandeln är ju den värsta delen, hade det bara handlat om att han tillbringat en natt i fyllecell hade jag inte sagt mycket om det mer än att han kanske behövde hjälp från klubben. Det har helt enkelt varit för många incidenter nu för att det ska gå att bortse från. I rättvisans namn så tror jag inte att han är alkoholist, jag tror inte att han dricker dagligen/flera gånger i veckan varje vecka utan att hans problem (likt A. Nilssons) är att NÄR han väl dricker så hanterar han det inte särskilt bra. Alkohol har olika inverkan på olika personer, många blir upprymda och glada, andra trötta medan vissa blir aggressiva. Jag tror han tillhör den sista kategorin och om Luleå väljer att inte bryta kontraktet så måste det komma ett löfte från hans sida att han är färdig med alkohol för detta är inte acceptabelt.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Helge fre 06 jun 2014, 19:48

NallePhu skrev:
Helge skrev:
FruktHamster skrev:
Helge skrev:Helskotta vad besviken jag är på Daniel. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och han var väldigt ångerfylld och han längtade till hösten då hockeyn börjar och rättegången är avklarad. Nu får klubben se till och stötta Daniel och hjälpa honom med ett rehabiliteringsprogram. Antabus 12-steg och en personlig coach/mentor skulle jag som gammal missbrukare rekommendera. Har varit fri från både sponken och jonken i tre år nu, vilket känns skönt.

All heder, Helge. Starkt gjort.
Tack Frukthamster, det värmer.

Jag hoppas att Luleå tar kontakt med Danne så snabbt som möjligt för han lär inte må så bra efter all uppståndelse.
Snälla HAN är en alkoholist hur vi vrider och vänder på detta!
Spelar ingen roll hur än många jäkla program Luleå hockey ger han inget kommer ge effekt förens han själv inser att han är en alkoholist, Då som först kan en rehab börja före det är det inte ens lönt tyvärr har en kompis som varit i denna skit och han insåg inte vad han var föräns kvinnan hans drog och då gick hissen hem!
Så enda som hjälper oavsett vad alla säger kontraktet ska RIVAS och han måste själv plocka sabbatsår och inse det som håller på att hända!
Nu får du ta och tagga ner lite! Alkoholist och att inte kunna sköta sig under berusningen är två helt skilda saker. Jag avskyr när lag tar den enkla vägen och sparkar ut spelare som har problem, klubben har en skyldighet gentemot deras arbetstagare och ska kunna erbjuda lämplig vård/hjälp.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu fre 06 jun 2014, 23:16

Helge skrev:
NallePhu skrev:
Helge skrev:
FruktHamster skrev:
Helge skrev:Helskotta vad besviken jag är på Daniel. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och han var väldigt ångerfylld och han längtade till hösten då hockeyn börjar och rättegången är avklarad. Nu får klubben se till och stötta Daniel och hjälpa honom med ett rehabiliteringsprogram. Antabus 12-steg och en personlig coach/mentor skulle jag som gammal missbrukare rekommendera. Har varit fri från både sponken och jonken i tre år nu, vilket känns skönt.

All heder, Helge. Starkt gjort.
Tack Frukthamster, det värmer.

Jag hoppas att Luleå tar kontakt med Danne så snabbt som möjligt för han lär inte må så bra efter all uppståndelse.
Snälla HAN är en alkoholist hur vi vrider och vänder på detta!
Spelar ingen roll hur än många jäkla program Luleå hockey ger han inget kommer ge effekt förens han själv inser att han är en alkoholist, Då som först kan en rehab börja före det är det inte ens lönt tyvärr har en kompis som varit i denna skit och han insåg inte vad han var föräns kvinnan hans drog och då gick hissen hem!
Så enda som hjälper oavsett vad alla säger kontraktet ska RIVAS och han måste själv plocka sabbatsår och inse det som håller på att hända!
Nu får du ta och tagga ner lite! Alkoholist och att inte kunna sköta sig under berusningen är två helt skilda saker. Jag avskyr när lag tar den enkla vägen och sparkar ut spelare som har problem, klubben har en skyldighet gentemot deras arbetstagare och ska kunna erbjuda lämplig vård/hjälp.
Öppna ögonen en smula!
Hjälpa då är vi och har en social verksamhet det är inget klubben ska pyssla med i mina ögon!
Och ja han är en alkoholist och det är rent uppenbart att inte alla inser det!
Intressant alla ska skyddas etc etc hade det vart i en annan SHL klubb hade han fått sparken men det är ju tamejfan ytterligare han är i farten dags att inse HAN HAR PROBELM och dem måste han själv ta hand om och inte förening!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 lör 07 jun 2014, 07:18

NallePhu skrev:
Helge skrev:
NallePhu skrev:
Helge skrev:
FruktHamster skrev:
Helge skrev:Helskotta vad besviken jag är på Daniel. Jag pratade med honom för ett par veckor sedan och han var väldigt ångerfylld och han längtade till hösten då hockeyn börjar och rättegången är avklarad. Nu får klubben se till och stötta Daniel och hjälpa honom med ett rehabiliteringsprogram. Antabus 12-steg och en personlig coach/mentor skulle jag som gammal missbrukare rekommendera. Har varit fri från både sponken och jonken i tre år nu, vilket känns skönt.

All heder, Helge. Starkt gjort.
Tack Frukthamster, det värmer.

Jag hoppas att Luleå tar kontakt med Danne så snabbt som möjligt för han lär inte må så bra efter all uppståndelse.
Snälla HAN är en alkoholist hur vi vrider och vänder på detta!
Spelar ingen roll hur än många jäkla program Luleå hockey ger han inget kommer ge effekt förens han själv inser att han är en alkoholist, Då som först kan en rehab börja före det är det inte ens lönt tyvärr har en kompis som varit i denna skit och han insåg inte vad han var föräns kvinnan hans drog och då gick hissen hem!
Så enda som hjälper oavsett vad alla säger kontraktet ska RIVAS och han måste själv plocka sabbatsår och inse det som håller på att hända!
Nu får du ta och tagga ner lite! Alkoholist och att inte kunna sköta sig under berusningen är två helt skilda saker. Jag avskyr när lag tar den enkla vägen och sparkar ut spelare som har problem, klubben har en skyldighet gentemot deras arbetstagare och ska kunna erbjuda lämplig vård/hjälp.
Öppna ögonen en smula!
Hjälpa då är vi och har en social verksamhet det är inget klubben ska pyssla med i mina ögon!
Och ja han är en alkoholist och det är rent uppenbart att inte alla inser det!
Intressant alla ska skyddas etc etc hade det vart i en annan SHL klubb hade han fått sparken men det är ju tamejfan ytterligare han är i farten dags att inse HAN HAR PROBELM och dem måste han själv ta hand om och inte förening!

OM det är så att han har ett missbruksproblem så har arbetsgivare ett juridiskt ansvar att hjälpa honom med vård. Han har kontrakt med oss och därför har vi också ett ansvar, däremot är det inget som säger att han behöver ha samma arbetsuppgifter som nu. Han kan lika gärna vara speaker som hockeyspelare, men en arbetsgivare FÅR INTE sparka en anställd som har dessa problem utan att först erbjuda vård.

Sen vad gäller social verksamhet kan jag tycka att alla arbetsgivare skulle ta lite större ansvar för det sociala och inse att arbetstagarna gör ett bättre jobb på långsikt om man har en trygghet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lajon lör 07 jun 2014, 08:39

Mighty Duck skrev:Skärp er! Två ordentliga misstag men alkoholist? Visst han har visst jävligt svårt att beräkna mängden alkohol han kan hälla i sig men vem har inte haft det? Tror nog att var och varannan egentligen borde varit i fyllecell några gånger i sitt liv men alkoholist är man väl ändå inte för den skull.

Däremot verkar han ju ha lite problem med aukoriteter då han är på fyllan och såna saker.

.?? Vet inte var du kommer i från, håller inte med om det du skriver alls. Man kan visst kontrollera hur mycket alkohol man häller i sig. Det är dom som inte kan det som har problem, kan man inte hantera det så bör man kanske fundera på att låta bli helt.

Han är väl inte 14 längre....
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mighty Duck lör 07 jun 2014, 10:38

Han har svårt med det. Du har aldrig druckit för mycket någonsin? Förmodligen inte? Men att kalla folk för alkoholist för snedsteg som detta är ju lite väl tycker jag... du tror att han är nere i flaskan 5-6 dagar i veckan? Ingen hade märkt det isf?

Svagt alkoholsinne men inte alkoholist för det.
Mighty Duck
Mighty Duck

Antal inlägg : 6
Join date : 12-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Slapshot lör 07 jun 2014, 10:59

Alkoholist hahahaha den var bra Nalle! Nä inte är han nån alkis men uppenbarligen har han dåligt ölsinne. Tycker hur som helst att klubben ska ta avstånd från det som hänt och låta han spela med asplöven till att börja med. Norrbottens representationslag ska inte syssla med saker som Mannberg nu gör. Det blir dålig reklam för hela klubben. Hoppas att klubben agerar kraftfullt!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Diktatorn lör 07 jun 2014, 12:55

Alla som gillar att klanka ner på vårt lag får ju lite extra luft under vingarna när sådant här händer, medans det är mycket möjligt att övriga spelare sitter i omklädningsrummet och skrattar "Fan manne, blev lite blött igår eller?..." Tror alla inblandade är fullt medvetna om situationen (Vilket väldigt få har som inte är inblandade, t.ex i detta forum) och agerar efter vad som är nödvändigt. Spelar Mannberg som han ska så kommer han att spela med Luleå Hockey under vintern fyllekväll eller inte.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mr Bister lör 07 jun 2014, 14:24

Jag tycker inte man kan kalla det ungdomligt oförstånd, när man har kommit till hans ålder och arbetar i ett företag(LHF) som har så utåtriktad verksamhet tycker jag att han har bränt sina skepp.

Ska man hålla på som han bör han nog spela i Div 2 och kunna gå ut och festa och härja, då förstör han bara för sig själv.
Jag tar till den gamla klyschan VÄX UPP

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu lör 07 jun 2014, 20:00

Vill man inte se och ta till sig en sanning då gör man inte det enkelt och simpelt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av icemask lör 07 jun 2014, 20:48

Ungdomligt oförstånd eller dåligt ölsinne måhända men Alkoholist är han då definitivt inte, den som kommer med det påståendet har inte haft med alkoholister att göra !
Och om det klassas som alkoholism att några gånger i livet bli för full och bete sig illa på helgen utanför arbetet, så är vi nog många i samhället som skulle falla under den kategorin !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu lör 07 jun 2014, 20:56

Jag orkar inte mer tamejfan mer det är säkert!
Killen har alkoholproblem så det skriker om det hela men det ser man inte nej då det ska bedrivas en social verksamhet etc etc, Man ska gulla och dalta och allt annat svammel pratade med en som är med i AA han säger exakt samma som jag oavsett vad alla säger så är han en alkoholist som han måste komma till insikten han har problem med spriten med själv men visst ser man inte den sanning som ligger framför en då är något skevt!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mr Bister lör 07 jun 2014, 20:58

Jag tror inte att han behöver ha alkoholproblem, utan han har en kolossalt snedvriden självbild

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Norlin lör 07 jun 2014, 21:19

Att vara elitidrottare i en av världens bästa ligor och samtidigt vara alkoholist är helt omöjligt.
Som andra vart inne på har han troligtvis bara dåligt ölsinne.
Dock är det lite skillnad på personer. En person som jobbar på verket har inte samma ansvar att visa sig från sin bästa sida konstant även utanför jobbet som en elithockeyspelare har.
Nej, skärpning på Mannberg. Lite mindre bärs och lite mer självinsikt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av icemask lör 07 jun 2014, 21:40

NallePhu skrev:Jag orkar inte mer tamejfan mer det är säkert!
Killen har alkoholproblem så det skriker om det hela men det ser man inte nej då det ska bedrivas en social verksamhet etc etc, Man ska gulla och dalta och allt annat svammel pratade med en som är med i AA han säger exakt samma som jag oavsett vad alla säger så är han en alkoholist som han måste komma till insikten han har problem med spriten med själv men visst ser man inte den sanning som ligger framför en då är något skevt!
Att man är med i AA innebär inte att man kan bedöma om någon är alkoholist eller inte genom att läsa om vad som hänt i tidningen, har man ingen kännedom om personens alkoholhistorik (då menar jag inte sista året) så ska man inte uttala sig !
Att utveckla alkoholism sker inte bara så där i en handvändning, det är 3 förstadier som man passerar innan man klassas som alkoholist.
1. Högriskintag av alkohol, man dricker alltså sådana mängder att levervärden mfl inte sjunker till normala nivåer mellan gångerna man dricker !
2. Alkoholrelaterade skador pga långvarigt intag, lever njurar mm
3. Missbruk
4. Alkoholism

Tror inte Mannberg skulle varit hockeyspelare idag om han gått igenom förstadierna !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu lör 07 jun 2014, 22:03

icemask skrev:
NallePhu skrev:Jag orkar inte mer tamejfan mer det är säkert!
Killen har alkoholproblem så det skriker om det hela men det ser man inte nej då det ska bedrivas en social verksamhet etc etc, Man ska gulla och dalta och allt annat svammel pratade med en som är med i AA han säger exakt samma som jag oavsett vad alla säger så är han en alkoholist som han måste komma till insikten han har problem med spriten med själv men visst ser man inte den sanning som ligger framför en då är något skevt!
Att man är med i AA innebär inte att man kan bedöma om någon är alkoholist eller inte genom att läsa om vad som hänt i tidningen, har man ingen kännedom om personens alkoholhistorik (då menar jag inte sista året) så ska man inte uttala sig !
Att utveckla alkoholism sker inte bara så där i en handvändning, det är 3 förstadier som man passerar innan man klassas som alkoholist.
1. Högriskintag av alkohol, man dricker alltså sådana mängder att levervärden mfl inte sjunker till normala nivåer mellan gångerna man dricker !
2. Alkoholrelaterade skador pga långvarigt intag, lever njurar mm
3. Missbruk
4. Alkoholism

Tror inte Mannberg skulle varit hockeyspelare idag om han gått igenom förstadierna !
Om man är med i AA så har man väl kännedom om hur problem är!
sedan att ni inte ser alla tecken på det är en annan sak!
Sista inlägget i detta ämne från min sida!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av CKa lör 07 jun 2014, 22:29

NallePhu skrev:
Om man är med i AA så har man väl kännedom om hur problem är!
sedan att ni inte ser alla tecken på det är en annan sak!
Sista inlägget i detta ämne från min sida!

Can I get a Hallelujah?! cheers 

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av NallePhu lör 07 jun 2014, 22:31

CKa skrev:
NallePhu skrev:
Om man är med i AA så har man väl kännedom om hur problem är!
sedan att ni inte ser alla tecken på det är en annan sak!
Sista inlägget i detta ämne från min sida!

Can I get a Hallelujah?! cheers 
Jaja....
Kommer en dag då alla inser saker och ting!
Är som försöka stryka en katt medhårs går inte så bra, Dvs hoppa på Luleå HF och dess spelare är sak samma open Eyes and frozza inte så mycket istället!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18230
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Mighty Duck lör 07 jun 2014, 22:41

Lätt att få stämplar i dagens samhälle. ADHD, Alkoholist och allehanda andra titlar... Tur att det finns medikament  Razz 
Mighty Duck
Mighty Duck

Antal inlägg : 6
Join date : 12-01-26

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av CKa lör 07 jun 2014, 23:36

NallePhu skrev:
CKa skrev:
NallePhu skrev:
Om man är med i AA så har man väl kännedom om hur problem är!
sedan att ni inte ser alla tecken på det är en annan sak!
Sista inlägget i detta ämne från min sida!

Can I get a Hallelujah?! cheers 
Jaja....
Kommer en dag då alla inser saker och ting!
Är som försöka stryka en katt medhårs går inte så bra, Dvs hoppa på Luleå HF och dess spelare är sak samma open Eyes and frozza inte så mycket istället!

Det var ju sista inlägget nalle? scratch 

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Slapshot sön 08 jun 2014, 08:18

Mannberg tror han är större än vad han är. Det ser man på hela han och hans utseende/uppträdande. Dålig självinsikt. Men sanningen är Daniel Mannberg att du är en medioker hockeyspelare som knappt platsar i en 4e formation i SHL. Nån stjärna kommer du aldrig bli annat än i dina egna ögon.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 sön 08 jun 2014, 08:20

Icemask och Norlin:
Nu säger jag inte att han är alkoholist men det är klart man kan vara elitidrottare med missbruksproblem. Tittar vi på NHL så finns det en uppsjö av spelare som har missbruksproblem, var och vart annat år dyker det upp en ny och det är väll ändå världens bästa liga?
Tittar vi på Finland så har vi spelare som dyker upp med alkoholproblem.
Tittar vi på Sverige så har vi väll bara ett känt exempel i Conny Strömberg? Han spelade i och för sig i andra divisionen men inte för att han var för dålig för elitserien utan för att klubbarna inte vågade satsa på honom pga problematiken han hade.
Självklart kan man spela på hög nivå, men det kommer inte funka hur länge som helst. När man når stadiet att kroppen börjar säga ifrån så kan man så klart inte längre spela på hög nivå men sjukdomen har man ju fått innan man når det stadiet.

Nu känner jag inte Mannberg och kan uttala mig om han är alkoholist, däremot kan jag ju säga att han vore dum om han inte sa att han var det om alternativet var sparken. Har man dåligt omdöme kan arbetsgivaren sparka dig men har du en sjukdom kan dom inte göra det.

Sen till samtliga här inne som snackar om och runt varandra men som inte förstår varandra.
Har alla samma syn på vad alkoholism är?
Jag vet att en del ser a-laget i stadsparken som alkoholister men de har varit alkoholister länge innan de hamnade där.
Är alkoholism enbart ett beroeende eller är det att inte kunna hantera alkoholen?
Förutom det juridiska (med att sparka folk och vårda dem), spelar det någon roll om det bara är så att killen i fråga inte kan hantera alkoholen men inte är beroende. Ska man dricka om man inte kan hantera det?
Ska man utsätta sina vänner, sin arbetsgivare och sina medmänniskor och framför allt SIG SJÄLV för att dricka om man inte kan hantera det?

Diskussionen har ju spårat ur en del eftersom ingen av oss har koll på Mannberg som person, till viss del är jag nog lite ansvarig för det då jag tog upp arbetsgivarens skyldigheter att vårda en person med alkoholism.
Jag ville på inget sätt utmåla honom för att vara det, utan ville lyfta det perspektivet eftersom det inte är så bara att sparka utan då handlar det om att ge andra arbetsuppgifter.

Om man återför samtalet till det det faktiskt handlar om, andra sommaren på raken det spårar ur för honom, oavsett alkoholism eller inte, är det ok eller inte? Vad bör göras från spelarens sida respektive föreningens sida?

Jag själv är av åsikten att det här var två gånger för mycket och att klubben bör ta avstånd från detta ordentligt, inte tiga ihjäl någonting utan tydligt gå ut och förklara vad som är ok och inte ok för klubbens spelare och ledare.
Vad gäller Mannberg så kan han gott och väl lira i Asplöven åtminstone höstsäsongen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av icemask sön 08 jun 2014, 15:06

Självklart ska klubben ta tag i detta med full kraft, tar man inte tag i tid när problemet uppmärksammas så blir det mycket svårare längre fram !
Oftast upptäcker man alkoholproblemen först när personen går in i högriskdrickande, dvs då dricker man hårt 2-3 dagar/vecka, börjar slarva med jobbet mm
Men nu har LHF chansen att mota Olle i grind, men att börja bestraffa för att personen har problem får oftast motsatt verkan för att personen ser sig som offer och man dricker mer, det gäller att personen i fråga förstår problemet och tar det till sig !
Därmed inte sagt att alkoholen är problemet utan alko i kombination med ungdomligt oförstånd och då är det nog oförståndet som måste åtgärdas !
Men tyvärr är det svårt att åtgärda oförståndet, de flesta av oss känner/känner till någon som kan ta ett glas vin till maten men när det blir fest och mer att dricka så blir de som förbytta till Tarzan själv !
Då är man inte alkis, men bör ändå inte inta alkohol i mängder !
Nåja vi hoppas på det bästa, att Daniel och LHF löser detta och att Daniel fortsätter att kliva på utvecklingstegen under denna säs !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lajon tis 10 jun 2014, 10:39

Mighty Duck skrev:Han har svårt med det. Du har aldrig druckit för mycket någonsin? Förmodligen inte? Men att kalla folk för alkoholist för snedsteg som detta är ju lite väl tycker jag... du tror att han är nere i flaskan 5-6 dagar i veckan? Ingen hade märkt det isf?

Svagt alkoholsinne men inte alkoholist för det.

Min kommentar hade inget med Mannberg att göra utan ditt uttalande, jag kallar honom inte alkoholist, jag tycker bara att kan man inte kontrollera mängden man häller i sig så skall man kanske skall fundera på att låta bli, för hans egen skull.

Är man en vuxen person kan man inte bortförklara ett dåligt beteende med att man var "för full" och att det är "sånt som händer ibland", sådana kommentarer hör snarare tidiga tonåren till.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av nummer 17 tis 10 jun 2014, 13:00

Det är så här sjukvården diagnostiserar missbruk (numera kallas det riskbruk) och beroende. Tro mig jag jobbar med detta!
Bruk, skadligt bruk (tidigare ofta kallat missbruk) och beroende

De flesta människor klarar att dricka alkohol utan att få problem och utan att hälsan påverkas nämnvärt negativt på sikt. Andra hamnar på en konsumtionsnivå som kan betraktas som riskabel och skadlig.

Gränserna är flytande och skillnaderna mellan att dricka normalt, dra på sig skador eller att falla igenom är små. Det kan handla om oförsiktighet, okunskap, vana eller tradition. Om semester, stress, ångest, levnadskris, umgängesvanor eller representation.

De första tecknen är ofta hälsosymptom som omärkligt smyger sig på utan att man tänker på det eller kopplar ihop det med alkoholkonsumtionen, t ex sömnrubbningar, trötthet, magproblem, oro, irritation eller högt blodtryck.

Missbruk (enligt DSM IV) – om minst ett av följande kriterier uppfylls under en och samma tolvmånadersperiod:

Upprepat bruk som leder till att individen misslyckas med att fullgöra sina skyldigheter på arbetet, i skolan eller i hemmet.

Upprepat bruk i situationer som medför betydande risk för fysisk skada ( t ex rattfylleri).                                

Upprepade problem med rättvisan då personen varit påverkad.

Fortsatt bruk trots ständiga eller återkommande problem av social eller mellanmänsklig natur orsakade eller förstärkta av berusning.

Beroende (enligt DSM IV) – om minst tre av följande kriterier uppfylls under en och samma tolvmånadersperiod:

Ökad tolerans – behov av påtagligt ökad mängd p g a påtagligt minskad effekt.

Abstinens – karakteristiska abstinenssymptom eller återställare.

Använder t ex alkohol i större mängd eller under längre tid än vad som avsågs.

Varaktig önskan eller misslyckade försök att begränsa eller kontrollera bruket.

Mycket tid ägnas åt att få tag på t ex alkohol, använda alkohol eller hämta sig från effekten.

Viktiga aktiviteter – på jobbet och fritiden, sociala aktiviteter etc, överges eller minskas på grund av bruket.

Bruket av ex alkohol fortsätter trots att man vet att fysiska eller psykiska besvär förvärras.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Kallepedal tis 10 jun 2014, 14:04

Jag tror att de flesta har konstaterat att Mannberg inte är alkoholist men anser att det inte är förenligt med Luleå Hockeys policy att supa sig dyngrak och bli tagen för LOB. Men låt nu föreningen sköta detta och visa lite respekt till människan Daniel Mannberg. Vill ni diskutera alkoholproblem kan ni göra det på https://www.alkoholhjalpen.se/forum/alkoholhjalpens-forum
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 mån 16 jun 2014, 08:57

Även om det inte går att jämföra en LOB med att åka dit för ett ringa narkotikabrott så tycker jag ändå att Luleå och Mannberg kan lära en del av Rögle och Riddervall historien. Mannbergs två fall kan man däremot kanske jämföra med Riddervalls enda.
Båda sker pga att spelaren tabbat sig med olika berusningsmedel, Misshandel ger något strängare straff än ringa narkotikabrott och LOB är inte brottsligt utan bara vårdande.

MEN det man kan dra lärdom av är att Riddervall öppet går ut och förklarar att han handlat fel, han tar ansvar för det som skett och ber alla om ursäkt.
Rögle går ut med en krav lista på honom (enligt mrMadhawk) och visar på så sätt att klubben inte tar lätt på det hela.

Vad gör Luleå? De tiger om misshandeln, de tiger om den nya LOB:en.
Vad gör Mannberg? Han tiger om misshandeln och han tiger om LOB:en.

Att Mannberg inte går ut i media och riskerar att han försäger sig innan rättegången kan jag förstå, men efter den när han fått sitt straff så hoppas jag man tittar på klubben i söder och tar efter. Att ingen inblandad part säger något om LOB:en tycker jag är direkt dåligt.

Så som man har hanterat detta får man ju känslan av att klubben tycker att det, om inte är ok så i vart fall inte är så farligt. Det ger inte rätt bild av hur JAG tycker en proffsig klubb ska agera och vara.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av MickkeJ mån 21 jul 2014, 19:06

Okej, en massa rykten som INTE berör Mannberg flyttades från denna tråd till "Allmän Norrbottens Ishockey":
https://www.luleahockeyforum.com/t364-allman-norrbottens-ishockey
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av tibet fre 22 aug 2014, 12:08

Undrar om inte Mannberg har gjort sitt i Lhf för en tid framöver. Jag blir förvånad om han är kvar när Shl startar.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Ivanhoe fre 22 aug 2014, 12:59

tibet skrev:Undrar om inte Mannberg har gjort sitt i Lhf  för en tid framöver. Jag blir förvånad om han är kvar när Shl startar.

?? Han spelar väl ikväll med abbotts.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Norlin fre 22 aug 2014, 18:44

Ivanhoe skrev:
tibet skrev:Undrar om inte Mannberg har gjort sitt i Lhf  för en tid framöver. Jag blir förvånad om han är kvar när Shl startar.

??  Han spelar väl ikväll med abbotts.

Stämmer. Han är redo på vänsterflanken i förstakedjan så tror inte ö.ht. han är borträknad för säsongen.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av tibet fre 22 aug 2014, 22:51

Norlin skrev:
Ivanhoe skrev:
tibet skrev:Undrar om inte Mannberg har gjort sitt i Lhf  för en tid framöver. Jag blir förvånad om han är kvar när Shl startar.

??  Han spelar väl ikväll med abbotts.

Stämmer. Han är redo på vänsterflanken i förstakedjan så tror inte ö.ht. han är borträknad för säsongen.

Hörde ett rykte att han blev lobbad ännu en gång bara för någon vecka sedan! Hoppas att det inte stämmer! Fast rättegången startar väl ganska snart.. Hur agerar Lhf om han blir fälld?
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Norlin fre 22 aug 2014, 23:01

tibet skrev:
Norlin skrev:
Ivanhoe skrev:
tibet skrev:Undrar om inte Mannberg har gjort sitt i Lhf  för en tid framöver. Jag blir förvånad om han är kvar när Shl startar.

??  Han spelar väl ikväll med abbotts.

Stämmer. Han är redo på vänsterflanken i förstakedjan så tror inte ö.ht. han är borträknad för säsongen.

Hörde ett rykte att han blev lobbad ännu en gång bara för någon vecka sedan! Hoppas att det inte stämmer! Fast rättegången startar väl ganska snart.. Hur agerar Lhf om han blir fälld?

Har du några källor eller bevis för det? Annars är det ren spekulation och något jag nästan skulle räkna som smutskastning.
Nåja, tror säkert föreningen har ett snack med honom oavsett om han blir fälld eller inte. Troligtvis hänger han ganska skört så han borde passa sig med alkoholen med tanke på ölsinnet om han vill fortsätta på elitnivå. Tror inte han kommer kastas ur klubben om han blir fälld. Det borde han i sådana fall blivit tidigare eftersom föreningen vet om detta sedan innan.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av tibet lör 23 aug 2014, 00:09

Dem kan nog inte sparka han om han inte blir fälld. Att han har blivit lobbad ett par ggr tror jag inte är grund för avsked. Beror såklart på vad som står i hans kontrakt. Normalt sett ska arbetsgivaren erbjuda hjälp om man har alkoholproblem. Tråkigt att rättegången dröjt så länge. Onödigt plågsamt kan tyckas, helst om man skulle vara oskyldigt anklagad!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av icemask lör 23 aug 2014, 02:11

tibet skrev:Dem kan nog inte sparka han om han inte blir fälld. Att han har blivit lobbad ett par ggr tror jag inte är grund för avsked. Beror såklart på vad som står i hans kontrakt. Normalt sett ska arbetsgivaren erbjuda hjälp om man har alkoholproblem. Tråkigt att rättegången dröjt så länge. Onödigt plågsamt kan tyckas, helst om man skulle vara oskyldigt anklagad!
källA Eller fylla ?, dvs din fylla
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lulefan lör 23 aug 2014, 03:46

Hade de varit tveksamma på om de ville ha kvar honom hade han nog inte fått så pass mycket speltid som han får.

Han bör nog hålla sig borta från alkoholen. Angående LOB så kan det hända den bäste, särskilt när man är ung och inte har hunnit lära sig hantera spriten. En andra LOB tror jag inte på, troligtvis bara smutskastning.

För övrigt tycker jag han var rätt okej idag(igår), hade några tillfällen där han såg riktigt giftig ut.

Lulefan

Antal inlägg : 2230
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Diktatorn lör 23 aug 2014, 06:00

icemask skrev:
tibet skrev:Dem kan nog inte sparka han om han inte blir fälld. Att han har blivit lobbad ett par ggr tror jag inte är grund för avsked. Beror såklart på vad som står i hans kontrakt. Normalt sett ska arbetsgivaren erbjuda hjälp om man har alkoholproblem. Tråkigt att rättegången dröjt så länge. Onödigt plågsamt kan tyckas, helst om man skulle vara oskyldigt anklagad!
källA Eller fylla ?, dvs din fylla
Återvänder hem sent sent sent efter egna äventyr, det här var nattens bästa
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 lör 23 aug 2014, 06:13

tyckte inte den formationen hade samma fart och press som i fjol, men den här gången får man nog lägga lite ansvar på cam och inte Mannberg. Mannberg skötte sig rätt bra igår.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Norlin tis 26 aug 2014, 18:13

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19428080.ab

"I rättssalen framkom även att SHL-spelarens klubb har gett honom alkoholförbud samt erbjuder honom samtalsstöd."

Bra agerat av LHF måste jag ändå säga.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Micke80 tis 26 aug 2014, 18:20

Norlin skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19428080.ab

"I rättssalen framkom även att SHL-spelarens klubb har gett honom alkoholförbud samt erbjuder honom samtalsstöd."

Bra agerat av LHF måste jag ändå säga.

Problemet med alkoholförbud är ju att det bara funkar om spelaren är rälig och säger att han druckit. Och med handen på hjärtat, hur många av oss skulle gå till vår arbetsgivare och erkänna det om det innebar att vi riskerade sparken.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Lars158 tis 26 aug 2014, 18:23

Norlin skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19428080.ab

"I rättssalen framkom även att SHL-spelarens klubb har gett honom alkoholförbud samt erbjuder honom samtalsstöd."

Bra agerat av LHF måste jag ändå säga.

Samma artikel:
"Dom faller 9 september
Åklagaren yrkade även på villkorlig dom och samhällstjänst motsvarande en till två månaders straffvärde.
I rättssalen framkom även att SHL-spelarens klubb har gett honom alkoholförbud samt erbjuder honom samtalsstöd.
Domen mot den åtalade faller den 9 september. Elitidrottsmannen riskerar upp till två års fängelse."


Väldigt vanligt att domstol dömer ut längre/hårdare straff än vad åklagare yrkar.. vet inte ens om det kan ske?
En aningen motsägelsefull del av artikeln.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Mannberg - Sida 3 Empty Sv: Daniel Mannberg

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet