Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

+83
lulealizard
Monco
SatanicPanic
Panikvärvning
Hejsan
Blinders
Kneten
Jonsey78
Joope
NallePhu
Burskydd
JohanO
DaVoc
JuniorX
Donowitz
Hankburger
Dustin
Pontaking
LinusFröbergsMustasch
Jokerman
Hostak straffar
Lajon
Ferros
nummer 17
Pajala
Wolfhunter
KaptenBlodskelett
Micke80
Mickeee
Kocur
Urken
Sportsman
Kapten Haddock
Diktatorn
Hockeyprofessorn
Lulefan
Admin
Puckad
Kagen
aleksej
icemask
pingu
Jovi
Ivanhoe
CKa
Bamsefar
Lasse Proppmätt
kniba
Ingemar
Kallepedal
JayDee
Jimmy_Vegas
mango
FruktHamster
UnSaccoDiSoldi
Sundance Kid
LubosC
Purre
#96
Dave Rock
Old Brooklyn
Norlin
rasbiologen
Johan__
hokkzorz
BodenSwe
Högljudd
Beast.
MrA
Björne
Tony Moore
Rönken
Tigerman
Salle
Zeb Macahan
LulefanGBG
Mange
apa19
Dalle
Lars158
Snikne Ville
Zeth
MickkeJ
87 posters

Sida 2 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle lör 05 jan 2013, 14:09

Det är svårt att generalisera och säga att ingen förstaårs b-junior ges chansen att träna i J20-laget då flera spelare genom åren fått spela matcher i J20-laget i denna ålder. I år har t.ex. förstaårs b-juniorerna Oscar Nord, Rasmus Rosén-Lindahl, Isak Pantzare, William Svensson, Markus Magnusson och Christoffer Rifalk, spelat matcher med J20. Så om man ska dra några slutsatser av detta så finns det visst anledning för att flytta hit. Oscar Nord och William Svensson kommer från Stockholm, Markus Magnusson från Piteå, Isak Pantzare frå Övertorneå och Christoffer Rifalk från Kalix.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Björne lör 05 jan 2013, 14:35

Visst men det beror bara på att dom 'la ner' j20 laget genom att dom släppte Porsberger och inte kom till topp 10. Så ser det tyvärr inte ut normalt i föreningen....och det kan många spelare vittna om. Säkert jättekul för -93:orna som finns i laget...93 orna var en väldigt stark årgång och det blev inte mycket av det heller.

Björne

Antal inlägg : 19
Join date : 13-01-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle lör 05 jan 2013, 16:39

Visst är det väl så att det framgick efter halva serien att J20 inte skulle nå topp 10 varför man släppte fram några fler än brukligt. Men tittar man på tidigare säsonger då det gick bättre så har man ändå släppt fram sådana spelare. Man kan således inte avfärda det helt att man släpper fram dessa typer av spelare.

Sedan är det konstigt att Possler spelade 4 matcher med J20 trots att han knappt fick träna med dem.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Björne lör 05 jan 2013, 17:10

Det står att dom spelar även när de sitter på bänken som reserver...det handlade om brist på förtroende.Jag vet hur det var så din förnekelse blir löjlig. Emil sa rakt ut att Växjö visade större intresse än Lhf, är det bekant? Den totala avsaknaden av kommunikation som inte hjälper Lhf på något sätt. Absolut inte om de vill ha hit riktiga talanger...eller behålla egna. Det funkar inte som förr och vill man utveckla så måste kanske förändra....

Björne

Antal inlägg : 19
Join date : 13-01-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Björne lör 05 jan 2013, 17:13

Samma tystnad nu mot Lassinanti..nä han har inte hört något från Lhf och lär inte göra det heller....Nä gå till Frölunda och spela istället för att bli tredjemålvakt i Lhf. Det tråkiga är att Lhf hjärtan blir färre och färre med den här tystnaden..

Björne

Antal inlägg : 19
Join date : 13-01-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av MrA lör 05 jan 2013, 17:15

Björne: har du eller spelar du kanske nu i ngt av juniorlagen?
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle lör 05 jan 2013, 18:30

Björne skrev:Det står att dom spelar även när de sitter på bänken som reserver...det handlade om brist på förtroende.Jag vet hur det var så din förnekelse blir löjlig. Emil sa rakt ut att Växjö visade större intresse än Lhf, är det bekant? Den totala avsaknaden av kommunikation som inte hjälper Lhf på något sätt. Absolut inte om de vill ha hit riktiga talanger...eller behålla egna. Det funkar inte som förr och vill man utveckla så måste kanske förändra....

Jag förnekar ingenting utan jag försöker bara skapa en förståelse i din argumentation och få en uppfattning vad ditt uppsåt är med dina inlägg. Synd bara att du tycker att jag är löjlig... Appropå förändring så tycker jag att det ser betydligt bättre ut nu än vad det bara gjort för några år sedan och jag hyser betydligt bättre framtidstro vad gäller Luleås juniorverksamhet och sedermera A-lag numera. Vi är inte där än, mycket behöver fortfarande göras, men nog ser det bättre ut nu. Riktiga talanger har inte Luleå haft sedan 1990-talet.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Björne lör 05 jan 2013, 20:01

Börjar vara ett tag sedan jag spelade men jag har en god insyn....
Mitt uppsåt är att skapa diskussioner om en verksamhet som kanske ser lite bättre ut men har långt kvar. Det beror mest på en föråldrad syn på talangutveckling..även om Skuggan kommit till är han uppvuxen i kulturen och tillför tyvärr inte så mycket nytt.
Idag vet man så mycket mer och det är sorgligt att se Lhf arbeta på i princip motsatt sätt. Vilket också avspeglar sig i resultatet...fortfarande.
Du kanske inte är löjlig D men det är löjligt att inte kunna ta till sig fakta, på samma sätt som Lhf. En förutsättning för utveckling är att kunna ta kritik och vara objektiv.

Björne

Antal inlägg : 19
Join date : 13-01-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle lör 05 jan 2013, 21:16

Oj, en gammal spelare. Då blir jag ju förstås intresserad; vem är du?

Håller med, objektivitet är en dygd. Det var därför jag ställde följdfrågorna tidigare i denna diskussion.

På vilket sätt anser du att verksamheten har en föråldrad syn på talangutveckling och på vilket sätt tillför inte Skuggan så mycket nytt?

Alla mina påståenden som jag besvarade dina inlägg på tidigare byggde väl på fakta?
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Björne sön 06 jan 2013, 11:42

Det ryms förstås inte att avhandla här...Men resultaten talar tydligt egna talanger som drar, de stora talangerna i norr hoppar över Lhf fast det är närmare hem...i princip inga egna producerade spelare. Skuggan har inget nytt med sig! Jag tror inte ni är medvetna om vilket skitsnack som florerar bland föreningar och spelare om Lhf...det bådar inte gott. Till en stor del handlar det om bemötande eller rent hyfs. Idag är det konkurrens om de talanger som finns och då går inte Skuggan och Co. stil hem. Sedan som sagt ryms inte själva avhandlingen i felaktigheter här...

Björne

Antal inlägg : 19
Join date : 13-01-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle sön 06 jan 2013, 12:35

Håller med om att det inte sett bra ut tidigare då norrbottniska spelare uppenbart ratat Luleå och valt andra klubbar. Eftersom jag inte har samma insyn som du verkar ha så kan jag bara betrakta var spelare hamnar och inte vilka bakomliggande faktorer som avgör varför spelarna hamnar just där.

Tittar man på vilken årskull som blev Skuggans första egentliga prövning vad gäller den konkurrensutsatthet av talanger du talar om så är det spelare som är född -96. Sett till vilka spelare som kommit till eller är från Luleå ur denna årskull så är då jag i alla fall nöjd med den rekrytering som Skuggan och Co lyckats med. Jag tycker således att hans stil varit lyckosam i detta perspektiv. Det ska erkännas att det handlar ju dock inte om spelare som William Nylander, Adrian Kempe, Gustaf Franzén, Anton Karlsson, Oskar Lindblom eller Rasmus Andersson, men ur det norrbottniska urvalet så tycker jag att man ska vara nöjd. Sedan blir det ju förstås intressant att se rekryteringen av nästkommande årskullar då man får se hur Skuggans och Co. stil fungerar i realiteten.

Det allvarligaste dock i dina inlägg är ditt påpekande om att juniorverksamheten, den äldre samt den nya organisationen, har en föråldrad syn på talangutveckling. Skulle tycka att det var intressant om du kunde utveckla detta.

Till sist skulle det vara intressant att veta vad du heter då du som du säger är en som spelat i föreningen och har god insyn.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville sön 06 jan 2013, 13:51

Som jag skrivit tidigare tror jag att Burra är någon man skulle behöva integrera i ungdomsverksamheten, av flera anledningar.

Avslutningsvis ang Possler kan väl även en en bidragande orsak vara att brorsan fick lämna för att han inte höll måttet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Björne sön 06 jan 2013, 20:33

Jag skulle förstås aldrig gå ut med namn för det finns ingen anledning.
Det är för mycket att ta här, men en liten del av det...idag finns det forskningsresultat att ta del av om talang och ta fram potential mm. Lhf har INGA sådana kunskaper över huvudtaget. Vilket andra föreningar redan anammar. Att dom inte produceras spelare beror knappast på att urvalet i hela Norrbotten(+övriga Sverige och Europa...) skulle vara sämre än i övriga Sverige....Löjligt!
EN viktig grund är förstås bredden, som absolut inte finns i Luleå. Har NHL svårt med 18 åringarna
http://www.expressen.se/sport/nystrom-nhl-draften-flodar-av-misstag/
Så kan du ge dig fan på att Lhf har det med fjortisar..
Ett exempel:98-orna Lhf plockar spelare från övriga Luleålag och är en direkt orsak till att drygt 20 spelare slutar, Armecupen i helgen...av toppen av Luleå, spelar knappt hälften för att de plockat in spelare från hela länet och kommer inte ens till final=dubbel förlust!
Syfte och mål? Finns inte...
En sak som alla utom Lhf verkar veta idag är att tidigt födda spelare tas oftast ut till landslag mm av unga spelare, vilket bara visar på att de som är födda lite senare troligtvis också kommit till om de inte slagits ut!
Det finns hur mycket kunskap som helst som inte Lhf och Skuggan har någon aning om....Säkerligen ett tiotal punkter till som är direkt avgörande..
Possler tyckte lhf sög ok?

Björne

Antal inlägg : 19
Join date : 13-01-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av MrA sön 06 jan 2013, 21:19

Du sitter säkert inne med mycket kunskaper inom ämnet, och det hade varit intressant med mer konkreta saker på vad som alla andra hajat men inte LHF förstått.

Jag får lite en känsla av att du är rätt bitter på LHF pga ungdomsverksamheten, jag har lite svårt att tro att alla andra än LHF anammat och förstått hur utvecklingen av unga spelare borde ske. Skulle det dock vara så, så hoppas jag att det finns några ödmjuka människor inom LHF man kan vända sig till och påtala bristerna. Jag ska på en gång säga att jag inte har några kontakter in mot LHF eller någon vidare kännedom om juniorverksamheten, men tycker att området är intresssant..

Har du fler konkreta exempel, så hoppas jag att du har tid och ork att belysa dem lite mer, jag är nyfiken Smile

Måste vara ett rätt svårt avvägande, att väga bredd mot spets, känns som om båda måste till, men i en balans..

Jag hade fått ett intryck att LHF shapat upp sig på sistone, iom att man sneglat rätt mycket på hur tex SAIK bedriver sin motsvarande verksamhet, men sitter som sagt inte på några informationskällor, utan har mer läst vad andra (med mer insikt) skrivit..
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville mån 07 jan 2013, 00:00

Björne skrev:Ett exempel:98-orna Lhf plockar spelare från övriga Luleålag och är en direkt orsak till att drygt 20 spelare slutar, Armecupen i helgen...av toppen av Luleå, spelar knappt hälften för att de plockat in spelare från hela länet och kommer inte ens till final=dubbel förlust!
Syfte och mål? Finns inte...
Det finns en hel del att säga om -98:orna som inte är helt positivt..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Tony Moore mån 07 jan 2013, 20:20

Nog vet väl LHF "allt som är värt att veta inom det moderna hockeyvetenskapliga området", allt annat vore skräp när man har Ulf Engman som utvecklingsschef för Unga, läs hans meriter http://2008.cqtest.se/Nyheter/Sport-ochutvecklingschefLHFUnga/

Däremot tar det gott och väl mellan 5-10 år av hårt jobb på många händer och fötter innan vi ser något bredare resultat. Att bra/lovande ungdomsspelare slutar kommer alltid hända, alla pallar inte det mentala tryck det innebär att ta steget från "lek till blodigt allvar", se bara i SAIK där det gnisslas en del mest hela tiden. Tycker det mesta gnället produceras av tyckande föräldrar som sedan smittar av sej på sin egen "stjärna till grabb". Det är ingen lek, fråga bara Lasse Marklund i SAIK, hans och x:ets "trolleri" var/är att börja med a) skridskoåkning b) klubbteknik samt en jävla massa mängdträning, det är ingen "raketforskning", skulle hellre kalla det "back to basic", du måste lära dej krypa innan du kan gå. http://www.folkbladet.nu/129947/teknik-och-skridskor-ar-receptet-pa-talangerna

(Nu för tiden har jag ingen som helst officiell insyn i LHF, bara sporadiska kontakter med "gamla bekanta" som är mer eller mindre insyltade i föreningen)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Beast. fre 22 feb 2013, 15:34

Intressanta nyheter. Bland annat så är Einar Emanuelsson klar för Luleå nästa säsong! Bra jobbat Skuggan!

http://www.luleahockey.se/artikel/33968/
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Högljudd fre 22 feb 2013, 16:01

Vilken bra nyhet och framförallt glädjande att se att det är flera Västerbottningar som väljer oss.
Flera av de där namnen är riktigt riktigt duktiga och framförallt är de inga småkillar som vårt J20 de senaste åren bestått av.
Speciellt glad blir jag när Einar Emanuelsson inte går samma väg som storebror och han skall veta att han är oerhört välkommen till Luleå.
Jättebra och viktigt med Asplöven-samarbetet och att de etablerar sig i AS, där har vi en enorm fördel mot SAIK.
Ostens new junior deal ser ut att komma igång rejält och där ligger våran framtid om vi vill fortsatt vara i toppen as ES och Europaspel.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av BodenSwe fre 22 feb 2013, 16:08

Oj, några riktigt intressanta namn där. Ska bli roligt att följa!

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 fre 22 feb 2013, 16:08

Asplöven samarbetet tror jag spelar in rejält här precis som kuriren bloggarna skrev.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 fre 22 feb 2013, 16:11

Var nog t o m Osten som sagt så om jag förstår inlägget rätt:

"När jag pratade med Lars "Osten" Bergström tidigare i veckan tryckte han verkligen på att klubben blivit attraktivare för unga spelare. Mycket tack vare samarbetet med Asplöven eftersom de ser en möjlighet att kunna få speltid på en hög seniornivå."

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Salle fre 22 feb 2013, 16:12

Bra jobbat! Verkar vara ordentligt på gång åt rätt håll med ungdomssatsningen!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville fre 22 feb 2013, 16:35

Satan, nu händer det bra grejjer! Vårt nuvarande J16 blir inte att leka med framöver.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av hokkzorz fre 22 feb 2013, 16:58

skönt å se att ungdomssatsningen man pratat om från Luleå's håll verkar börja ge utdelning nu, det är ju självklart att det skulle ta ngt år men det börjar se intressant ut Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle fre 22 feb 2013, 18:19

Ja jävlar! Nu händer det grejer på ungdomsfronten. Det är nog ganska svårt att ifrågasätta detta omtag som klubben nu bevisligen gör på ungdomsfronten. Fantastiskt roligt!

Jag är bara i chock att de offentliggör vilka som är antagna på hemsidan! cheers

Efter provspel i Skellefteå så väljer alltså Einar Luleå...

Sedan är det ett ganska djärvt tilltag att redan nu anta ett antal -98:or...

Och vad är det som gör att Skellefteå-talanger söker sig hit Wink
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville fre 22 feb 2013, 18:43

Den där Gustav Bouramman har jag ingen som helst koll på, men Steelneck frozar. Dom verkar ha fått in bra med spets i denna kull.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle fre 22 feb 2013, 20:27

De annonserade ju dessutom ganska tidigt om att Gustav Bouramman var klar. Enligt stats.swehockey.se/eliteprospects.com så verkar han hålla till i Nackas J18-lag, men han har bara registrerats för några få matcher. Kanske har han skadebekymmer.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Tony Moore fre 22 feb 2013, 20:36

Tror mycket är Stöckels och Engmans jobb i kulisserna, som tillsammans med osten/rönkens samarbete med Asplöven röner denna framgång. Skuggan står fortfarande på "perrongen och tittar efter tåget som gick tillsammans med "the great BW"...
Ersätt skuggan och BW i vår ungdomselitsatsning med burra, först DÅ tror jag på stordåd för vårt kära LHF och epitetet "Norrbottens lag"!
Alltså, kombinera ödmjukhet med elitsatsningens jävulska verklighet, alltså inget förskönande men ändock kombinerat med ödmjukhet/empati/förståelse utan nedvärderande pennalism eller vad jag nu ska kalla skitsnacket från omogna sk. vuxna!
Förutom burra är den närmsta jag skulle vilja ta in i denna satsning Johan Strömwall, han kan oxå ta ALLA med respekt och trovärdighet. Edit, en vi måste ta tillvara på efter karriären är Karl Fabricius, ett jävla måste (tänk burra här..) om han vill!

Fotnot: Vad jag menar är att skuggan/BW inte fattar att den tiden är förbi då man med sk. "macho metoder" skrämde kidsen till både förståelse och underkastelse. Osten är fö oxå uppväxt i den mentaliteten (liksom undertecknad..), det var/är därför vissa föreningar från "Norrbottens huvudstad" fått/får sådan svidande kritik från övriga länet, i klartext man är/varit för stor i käften vid fel tillfällen!
Mitt eget lilla försvarstal är att jag hade tryggheten i mej att "skita i kritiken" och satsa på en annan karriär inom det privata näringslivet där jag hittat min plats i tillvaron, även om jag inte tackat nej till att som en del av mina högstadiekompisar blivirt nationella "hjältar" inom idrottens värld då den trots allt än idag betyder väldigt mycket för mej, dock inte till vilket pris som helst!
Och som alltid, föreningen är större än alla oss fans, LHF Alltid LHF! king queen cheers
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Johan__ fre 22 feb 2013, 21:38

Det här ser ju riktigt bra ut. Mycket lovande inför framtiden.

Flera oerhört lovande spelare vi kommer få se mycket utav.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle sön 24 feb 2013, 21:57

Även fast det är lätt att bara stirra sig blind på de som klarar gallringar hit och dit, så ska det ändå bli spännande att se var de övriga -97:orna hamnar som nu inte är antagna för fortsatt spel i LHF. Konkurrensen måste ha varit rätt benhård så de som nu hamnat utanför måste ju ändå besitta hyfsad talang. Detta med tanke på att Luleås U16 för året är det nästbästa laget i norrland. Hoppas bara att dessa inte ger upp utan låter sin talang få visa kraft.

Vet att Piteå har något intressant på gång där de räknar med Skellefteås och Luleås inflytande över norra norrland och försöker samla spelare som legat på gränsen men inte klarat cutten i regionen. Detta är ju som mindre klubb ganska klyftigt då de mycket väl kan få in någon som blommar ut på allvar lite senare. Inför denna säsong så fick man in några spelare från bl.a. Malmberget, Asplöven och Övertorneå, som ser ut att ha gjort intressanta framsteg.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville mån 25 feb 2013, 23:11

Kommer som sagt att finnas otroligt mycket talang i dessa kullar. Vill man se nåt negativt så är det att vi verkar vara på väg tillbaka till Isaksson/Omark/Lindgren eran med småväxta sperare, jävligt mycket hobbitar...är väl Simon Brännvall som har lite size.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville fre 22 mar 2013, 00:18

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av LulefanGBG fre 22 mar 2013, 12:30

Intressant! Kul för Luleå och Norrbotten. Hoppas bara inte Rönnbergs medverkan innebär att alla lokala talanger hamnar i Fusklunda.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av rasbiologen fre 22 mar 2013, 14:11

Tror du läste lite fort där, eller så har jag missat något.
Verksamheten ska ledas av Roger Kyrö, den andra halvan av paret Roger och Roger
(där den ena halvan är Roger Rönnberg som efter säsongen tar över Frölunda indians).
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av LulefanGBG fre 22 mar 2013, 15:08

Ahaaaaaaaaaa! Tyckte det lät märkligt att R. Rönnberg vid sidan av sitt jobb i Fusklunda skulle vara med i ett projekt upåpe i Luleå.

Sorry!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Norlin lör 23 mar 2013, 00:53

Då är jag mer orolig över att spelarna skeppas iväg till Brynäs då det var i samarbete med Brooklyn tigers samt att Kyrö är gammal Brynäsveteran.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle lör 23 mar 2013, 20:27

Norlin skrev:Då är jag mer orolig över att spelarna skeppas iväg till Brynäs då det var i samarbete med Brooklyn tigers samt att Kyrö är gammal Brynäsveteran.

Hmm visst, Brynäs supporterklubb heter Brooklyn tigers, http://www.brooklyntigers.se/index.php?p=122, eller så finns Bergnäsets Brooklyn tigers, http://www.laget.se/brooklyntigers. Snyggt där, Wink
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Norlin lör 23 mar 2013, 21:37

Dalle skrev:
Norlin skrev:Då är jag mer orolig över att spelarna skeppas iväg till Brynäs då det var i samarbete med Brooklyn tigers samt att Kyrö är gammal Brynäsveteran.

Hmm visst, Brynäs supporterklubb heter Brooklyn tigers, http://www.brooklyntigers.se/index.php?p=122, eller så finns Bergnäsets Brooklyn tigers, http://www.laget.se/brooklyntigers. Snyggt där, Wink

Ja du ser vilken koll man har. Besöker Luleå titt som tätt men att det fanns ett Brooklyn tigers på bergnäset hade jag ingen aning om. Kopplade direkt till brynäs supporterklubb iom att Kyrö skulle hålla i något där. Razz
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Tony Moore sön 24 mar 2013, 08:35

I Luleå har stadsdelen Bergnäset söder om bron kallats för "Brooklyn" i folkmun sedan minst 40 år (kanske längre än så, mitt minne sträcker sej inte längre.. Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Old Brooklyn sön 24 mar 2013, 13:11

Ja, det finns en förklaring till mitt nickname.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle mån 15 apr 2013, 22:40

Dalle skrev:Även fast det är lätt att bara stirra sig blind på de som klarar gallringar hit och dit, så ska det ändå bli spännande att se var de övriga -97:orna hamnar som nu inte är antagna för fortsatt spel i LHF. Konkurrensen måste ha varit rätt benhård så de som nu hamnat utanför måste ju ändå besitta hyfsad talang. Detta med tanke på att Luleås U16 för året är det nästbästa laget i norrland. Hoppas bara att dessa inte ger upp utan låter sin talang få visa kraft.

Vet att Piteå har något intressant på gång där de räknar med Skellefteås och Luleås inflytande över norra norrland och försöker samla spelare som legat på gränsen men inte klarat cutten i regionen. Detta är ju som mindre klubb ganska klyftigt då de mycket väl kan få in någon som blommar ut på allvar lite senare. Inför denna säsong så fick man in några spelare från bl.a. Malmberget, Asplöven och Övertorneå, som ser ut att ha gjort intressanta framsteg.

Efter lite "omvärldsbevakning" verkar några spelare från årets U16-lag som inte klarade den s k cutten till Luleås J18-lag hamna i Piteå J18, eller snarare i deras barmarkstrupp iaf som ett första steg. Det är målvakten Albin Ström samt forwards John Eriksson (som återvänder), Sebastian Huczkowski och Olli Vittaniemi. Piteå verkar dessutom ha tagit in en spelare från Ötå med det bekanta efternamnet Harju... Sedan verkar Linus Levin och William Isaksson från LHF U16 ingå i Sunderby/Brooklyns juniorsatsning kommande säsong. Vi får väl se om någon av de ovannämnda låter talangen tala och visar att LHF gjort en felsatsning...
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville mån 15 apr 2013, 23:09

Slutspelet räntar bra även för juniorverksamheten, 50/50 bör ha gett ca 150' efter nästa hemmamatch.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dalle fre 19 apr 2013, 11:54

Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Dave Rock sön 21 apr 2013, 00:40

Det är väl iofs inga överaskningar att man satsar på juniorverksamheten.
Det har man ju vetat ett tag, men fortfarande så måste dom ju bli bra nog för att få chansen i A-laget. Man kan inte at upp en junior som inte håller måttet bara för att han är junior. Han måste vara nog bra för att spela om guld i A-lags sammanhang.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville sön 21 apr 2013, 20:50

Jahapp, få se om inte Robin Lindqvist kan vara på G in i organisationen. Om det stämmer säger jag - skitbra!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 20:54

Snikne Ville skrev:Jahapp, få se om inte Robin Lindqvist kan vara på G in i organisationen. Om det stämmer säger jag - skitbra!

Vad baserar du den tron på? Alltså att Robin L är pågång in i LHF ungdomsverksamhet

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av #96 sön 21 apr 2013, 21:06

Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:Jahapp, få se om inte Robin Lindqvist kan vara på G in i organisationen. Om det stämmer säger jag - skitbra!

Vad baserar du den tron på? Alltså att Robin L är pågång in i LHF ungdomsverksamhet

http://www.nsd.se/sport/artikel.aspx?ArticleId=7610125
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville sön 21 apr 2013, 22:06

Pucksnack.se har en kortis med referens till NSD. Men jag fick höra det old school, dvs mun till mun. Hade faktiskt missat NSD.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Lars158 sön 21 apr 2013, 22:18

Jag kan inte nog trycka på användandet av länk. Eller i ditt fall snikne ville att du skriver "jag hörde på stan".

Utslängda one liners i "fakta" frågor är svårt ta till sig.


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Snikne Ville fre 31 maj 2013, 21:45

Mathias Holmgren skall träna b-jun med Skuggan. Bra eller anus? Ingen aning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ungdomsverksamhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet