Luleå Hockeys hemsida

+12
tibet
Snikne Ville
MickkeJ
hokkzorz
Johan__
Mange
Salle
Urken
Dustin
LulefanGBG
JahNT
Lars158
16 posters

Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Lars158 tor 02 aug 2012, 23:12

LHF har ju blivit riktigt duktiga på att bjuda på små intervjuer på försäsongen. Samma ifjol Very Happy

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av JahNT fre 03 aug 2012, 00:44

Tycker det är kul att dom lägger upp dessa videos, iaf speciellt roligt för oss som inte har tillgång till att befinna oss på plats kan jag tänka mig, vilket är fallet för min del. Så personligen får de gärna ramla in fler, så ofta de går! Very Happy
JahNT
JahNT

Antal inlägg : 162
Join date : 12-07-30
Age : 39
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av LulefanGBG fre 03 aug 2012, 11:09

Håller helt med er! Här nere på Västkusten där sommaren regnar bort för jag vet inte vilket år i ordninge så är det alltid kul att kunna få de här små ljuspunkterna i den annars så trista och gråa vardagen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av LulefanGBG fre 03 aug 2012, 11:11

Tycker förövrigt att Luleå har en av ES bästa hemsidor. Brukar kika in på de olika med lite jämna mellanrum. LHF's sticker inte ut på något vis men den är stilren, enkel och allt är lätt att hitta samt då givetvis det avgörande att det portioneras ut en hel del information.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Dustin fre 03 aug 2012, 11:46

Robert Hedlund och Terva har ju varit guld för hemsidan. Den var riktigt dålig för bara ett par år sedan.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Urken mån 29 okt 2012, 11:23

http://www.luleahockey.se/

Hm.. Ny hemsida. Kul!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Salle mån 29 okt 2012, 15:26

Som någon nämnt i annan tråd. Ny design/plattform lanserades idag. Någon mer än jag som upplever extrema laddningstider? Är inte allt riktigt hundra igång kanske? Lite stilrenare än innan kan jag tycka.. och mer enhetlig med hockeyligan/övriga klubbar.. Det är väl det som är målet från hockeyligans håll.. Men lite blek och kall kan jag tycka också..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Mange mån 29 okt 2012, 15:43

Tycker dom kan jobba mera på designen, känns som dom försökt slänga ihop något på 10 minuter.

Luleå Hockeys hemsida Bildng

Något i den stilen istället för de tråkiga ljusgråa rutorna som dom använder just nu.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Mange mån 29 okt 2012, 15:47

Urken skrev:http://www.luleahockey.se/

Hm.. Ny hemsida. Kul!

Synd bara att den gamla var snyggare, reklamen förstör ju sidan något enormt. Sen att designen är gjord på ~10 minuter kan man ju diskutera(startsidan ser väldigt plåttrig ut) Very Happy
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Johan__ mån 29 okt 2012, 15:55

Alla lags hemsidor ska tydligen ha detta formatet, dvs vara likt hockeyligan.se.
Kan tycka det är rätt bra. Reklamen får man stå ut med som i alla fall.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av hokkzorz mån 29 okt 2012, 17:06

nu saknas bara ett vettigt forum på hemsidan, är man tokrädd om vad som skrivs är det väl bara köra som alla andra med "(Inofficiellt) Forum"

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Urken mån 29 okt 2012, 17:09

Håller med Johan_. Blir lättast att navigera bland de olika sidorna om man gör så.

Ja, nu fattas det bara ett forum. Antingen en länk till det här forumet, eller att de kastar upp ett eget!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av MickkeJ mån 29 okt 2012, 22:48

Tycker faktiskt den nya designen är rätt snygg, klart bättre än den gamla.
Layouten på sidan påminner mycket omhockeyligans. Jag har sett fler elitserielag som utformat sina hemsidor efter hockeyligans.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av MickkeJ mån 29 okt 2012, 22:59

Urken skrev:Håller med Johan_. Blir lättast att navigera bland de olika sidorna om man gör så.

Ja, nu fattas det bara ett forum. Antingen en länk till det här forumet, eller att de kastar upp ett eget!
Jag skulle bli allvarligt sur om de startade upp ett eget forum på hemsidan när vi nu har byggt upp det här forumet samt att luleåfans har sitt egna forum!
Däremot borde de länka till båda dessa forum under en flik som kan kallas typ "för fansen" eller liknande. Om de nu är så jäkla rädda för att bli ansvariga för vad som skrivs här får de väl förtydliga att det är ett inofficiellt/fristående forum som de inte har något med att göra. Kan tycka det är märkligt dock, både HV och FBK länkar till ett inofficiellt forum och hos Djurgården ligger forumet som en del av officiella hemsidan. Nog skrivs det värre saker på alla de tre forumena än vad det gör här.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Urken mån 29 okt 2012, 23:14

MickkeJ skrev:
Urken skrev:Håller med Johan_. Blir lättast att navigera bland de olika sidorna om man gör så.

Ja, nu fattas det bara ett forum. Antingen en länk till det här forumet, eller att de kastar upp ett eget!
Jag skulle bli allvarligt sur om de startade upp ett eget forum på hemsidan när vi nu har byggt upp det här forumet samt att luleåfans har sitt egna forum!
Däremot borde de länka till båda dessa forum under en flik som kan kallas typ "för fansen" eller liknande. Om de nu är så jäkla rädda för att bli ansvariga för vad som skrivs här får de väl förtydliga att det är ett inofficiellt/fristående forum som de inte har något med att göra. Kan tycka det är märkligt dock, både HV och FBK länkar till ett inofficiellt forum och hos Djurgården ligger forumet som en del av officiella hemsidan. Nog skrivs det värre saker på alla de tre forumena än vad det gör här.

Håller fullständigt med, och vi är också överens om att de säkert kan vara rädda för att ansvara för vad som skrivs på respektive forum, men detta går ju att lösa. Och precis som du säger, så skrivs det inga speciella otrevligheter här. Tycker att vi har en bra nivå på alla besökare och det är ju även något vi strävar efter att ha i framtiden. Så.. whats the problem? Ge oss en länk!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Snikne Ville tis 30 okt 2012, 08:44

En länk + lite spons :-)
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av hokkzorz tis 30 okt 2012, 12:50

Jag tror att man inte vill hålla på med moderatorer och annat tjaffs vilket är otroligt synd. Tror nog att den biten skulle kunna gå att lösa helt ideellt aternativt att nån får ett par friplåtar till slutspelet eller nå för att "jobba" med det.

Personligen tycker jag det skulle vara grymt om vi kunde få till en riktigt bra community på den "officiella" där vi kunde samla alla sköna snubbar på samma forum. Jag saknar tex Sven Savage från svenska fans hans alster kunde få en att lysa upp mitt i natten Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av tibet tis 30 okt 2012, 15:44

Gick in på Luleås hemsida och då kom genast ett reklamfönster upp med nån Mexikansk buffe som dem har på Lördag.. Gillar inte sån reklam som man måste klicka bort innan man kan ta sig vidare. Klickar bort reklamen och då kommer man plötsligt till en sida där man kan boka platser mm till denna Mexikanska buffe. Det börjar vara värre att gå in på sitt favoritlags hemsida än att besöka någon obskyr porrsida om man ser till irritationsfaktorn. Sitter man vid tangentbordet vill man bestämma själv vad som ska hända och vart man ska när man trycker på det man gör!!! Oseriöst och avsaknad av respekt för integriteten oavsett om man vill sälja matplatser!!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Urken tis 30 okt 2012, 15:46

Såg precis den reklamen jag med. Fanns två "kryssknappar", den inre, är inne på bilden, därav blev du vidareskickad när du försökte stänga ner det. Hatar när de har sådana "fake-kryss".

Ja, bort med reklamen. Annars tyckte jag faktiskt om sidan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Zeb Macahan tis 30 okt 2012, 16:19

Den där reklamen är väl inte nåt som kommer finnas där alltid utan just till matchen på lördag, säkert ett test också för både feed-back och för att se om bordsbokningarna verkligen ökar med den.

Dock håller med om att ta bort "fake-krysset".
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Dave Rock ons 31 okt 2012, 22:22

Gillar verkligen nya sidan. Känns mycket modernare. Hemsidan har följt lagets utveckling dom senaste åren.

Gillar även att när man klickar in på Alaget och vidare på varje enskild spelare så samlas Videoklipp, Artiklar m.m under.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Snikne Ville mån 07 jan 2013, 13:35

På hemsidan görs nu en webbundersökning ang vad man anser om sajten. Gå in och lämna era åsikter!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Lars158 tis 14 maj 2013, 23:29

Är det bara för mig det alltid alltid är miss-synk mellan ljud och bild på LHF hemsida? Har aldrig det problemet på nån annan site men alltid så när jag ser videos på LHF hemsida.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av LulefanGBG ons 15 maj 2013, 00:12

Nej Lars jag har samma problem. Och jag har testat på flera olika datorer i flera olika hushåll och alltså med olika uppkopplingar. Spelar ingen roll hur snabbt bredband jag surfat via, det "laggar" eller osynkar ändå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Lars158 ons 15 maj 2013, 00:36

LulefanGBG skrev:Nej Lars jag har samma problem. Och jag har testat på flera olika datorer i flera olika hushåll och alltså med olika uppkopplingar. Spelar ingen roll hur snabbt bredband jag surfat via, det "laggar" eller osynkar ändå.

Ja ofta problem med att det laggar och rycker i bilden också. Upplever aldrig problem på någon annan site.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Urken sön 06 okt 2013, 19:16

Tycker att vi har en rätt bra hemsida som uppdateras relativt frekvent med nyttigt innehåll. För de som har Facebook så förmedlar Robban mycket information genom Luleå Hockeys facebookkonto. Bra!

Något jag dock saknar, är fler intervjuer med spelarna. Jag och säkerligen många fler skulle mer än gärna se mer djupgående intervjuer med spelarna. Egentligen spelar det ingen större roll vad de handlar om - ge oss mer! Finns ju flera inslag är de gjort större och djupare intervjuer med olika spelare. Ibland visas ju även dessa på Cmore. Just sådana videos skulle jag vilja se på vår egen sida, om våra hjältar.

När vi förr fick läsa om brödernas flygplansbygge, så satt jag och mös medan jag läste det. Riktigt kul läsning. Återigen, med risk för att verka tjatig: mer sånt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av pingu sön 06 okt 2013, 19:27

Håller med! Mer babbel med spelarna Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av LulefanGBG mån 07 okt 2013, 00:03

Man vill ju "lära känna" spelarna så mycket som möjligt. Deras privatliv är ju givetvis deras egen ensak och det är upp till dem själva att bestämma i vilken mån man vill ställa upp på olika "bakom -kulisserna -reportage" men visst är sådant intressant. Huvudinriktningen skall givetvis alltid vara hockey, men lite mer djupgående interbjuer med spelarna gör ju att man får en känsla av att "känna dem bättre".
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Urken mån 07 okt 2013, 08:28

Visst är det så, Lulefan. Alltid upp till spelarna hur mycket de vill bjuda på sig själva.

Hoppas bara att de blir tillfrågade åtminstone :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Snikne Ville tis 05 nov 2013, 23:21

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Purre ons 20 nov 2013, 12:38

Studio Fifa, nån som tycker det ger något? Webtv förövrigt ganska långt efter vissa klubbar i kvalité, gör lite inslag så man får se omklädningsrummet, filma båset under match, bortamatchreportage.. Nu är det införmatch reportage och "Mannberg Show", mer kvalité tack så kommer intresset kring Luleå och läktarna fylls bättre.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Mange ons 20 nov 2013, 14:54

Vetti tusan om Studio Fifa ger något, ganska så ointressant och förstår inte riktigt syftet med "programmet", känns inte så genomtänkt xD
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Snikne Ville mån 07 nov 2016, 09:25

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys hemsida Empty Sv: Luleå Hockeys hemsida

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet