Luleå Hockey i Media 2015/2016

+66
JuniorX
Ferros
Ivanhoe
Pingis 11
tibet
Gpa
Murveln
kokostrollet
ski3r
Simon90
Donowitz
NallePhu
hokkzorz
DenOerfarne
Patrik82
nummer 17
stormvägen
#96
Kocur
DonP
Kato
Tony Moore
Urken
KaptenBlodskelett
Pajala
Puckad
Rönken
Mange
LulefanGBG
Diktatorn
Snikne Ville
Lasse Proppmätt
Redbear
LHF96
Norlin
Dentos
Micke80
Freno
Trötto
Lulefan
UnSaccoDiSoldi
CKa
Jimmy_Vegas
Kagen
FruktHamster
Wolfhunter
Slapshot
Tigerman
Kapten Haddock
Scouten
Groggen79
Qirren
RogerC
Kallepedal
LuleåWinston
Rikky
Lars158
ezz
Högljudd
Ingemar
Lajon
Bamsefar
MickkeJ
JayDee
JoakimJ
Admin
70 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 13th juli 2016, 11:06

Slapshot skrev:Ja det är väl nånstans där jag tippar dom också....fast att dom ger fler getingar åt forwardssidan än backarna känns konstigt.

ännu märkligare att MV får tre "getingar? Den positionen är väl vår starkaste i dagsläget.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Slapshot 13th juli 2016, 14:23

Bamsefar skrev:
Slapshot skrev:Ja det är väl nånstans där jag tippar dom också....fast att dom ger fler getingar åt forwardssidan än backarna känns konstigt.

ännu märkligare att MV får tre "getingar? Den positionen är väl vår starkaste i dagsläget.

Exakt, målvaktssidan är väl den del som snarare ser bättre ut från ifjol då Larsson är borta.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 13th juli 2016, 15:13

Det som också ser bra ut är att vi inte prata om oss själva som klara guldfavoriter.
Den mentala pressen vi satte på oss själva ska nog inte förringas.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Ivanhoe 15th juli 2016, 14:28

Skuggan bla om ökad träningsmängd och letandet efter en center på den Nordamerikanska marknaden.

http://www.nsd.se/sport/skuggans-guldplan-for-lulea-hockey-10130330.aspx

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 15th juli 2016, 17:38

Ivanhoe skrev:Skuggan bla om ökad träningsmängd och letandet efter en center på den Nordamerikanska marknaden.

http://www.nsd.se/sport/skuggans-guldplan-for-lulea-hockey-10130330.aspx

hoppsan, var det inte inför förra säsongen och även tidigare som Luleå gick ut med att dom tränar stenhårt och är förbereda och topptränade bla bla bla .... hur kan man öka från max till ? mera max ?

Man har sett att Luleås ork tryter i matcherna förut, ska bli intressant hur mycket "mer" dom orkar träna.

Saik kör ju hårdare på träningarna än under match, kanske Luleå tar efter dom ?

Ja det kan inte bli sämre så det är jag verkligen positiv till ... What a Face
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 15th juli 2016, 18:55

Jag vet att Frölunda tränade innan vissa CHL-matcher, SAMT tränade efter matcherna. Så visst kan man träna mycket.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Slapshot 15th juli 2016, 23:04

Pajala skrev:
Ivanhoe skrev:Skuggan bla om ökad träningsmängd och letandet efter en center på den Nordamerikanska marknaden.

http://www.nsd.se/sport/skuggans-guldplan-for-lulea-hockey-10130330.aspx

hoppsan, var det inte inför förra säsongen och även tidigare som Luleå gick ut med att dom tränar stenhårt och är förbereda och topptränade bla bla bla .... hur kan man öka från max till ? mera max ?

Man har sett att Luleås ork tryter i matcherna förut, ska bli intressant hur mycket "mer" dom orkar träna.

Saik kör ju hårdare på träningarna än under match, kanske Luleå tar efter dom ?

Ja det kan inte bli sämre så det är jag verkligen positiv till ... What a Face


Hehe ja man läser samma sak inför varenda säsong. Har gjort det i många års tid känns det som men resultatet blir ändå alltid detsamma. Dvs slutspel och ut relativt tidigt varje år. Är det inte nya träningsmetoder så är det ny fystränare.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 15th juli 2016, 23:08

Slapshot skrev:
Pajala skrev:
Ivanhoe skrev:Skuggan bla om ökad träningsmängd och letandet efter en center på den Nordamerikanska marknaden.

http://www.nsd.se/sport/skuggans-guldplan-for-lulea-hockey-10130330.aspx

hoppsan, var det inte inför förra säsongen och även tidigare som Luleå gick ut med att dom tränar stenhårt och är förbereda och topptränade bla bla bla .... hur kan man öka från max till ? mera max ?

Man har sett att Luleås ork tryter i matcherna förut, ska bli intressant hur mycket "mer" dom orkar träna.

Saik kör ju hårdare på träningarna än under match, kanske Luleå tar efter dom ?

Ja det kan inte bli sämre så det är jag verkligen positiv till ... What a Face


Hehe ja man läser samma sak inför varenda säsong. Har gjort det i många års tid känns det som men resultatet blir ändå alltid detsamma. Dvs slutspel och ut relativt tidigt varje år. Är det inte nya träningsmetoder så är det ny fystränare.

Kan bara hålla med. Det är alltid samma floskler. "Det kommer bli stor skillnad!" etc. Nästan som bantningsannonserna som lovar mirakulösa resultat varje gång men aldrig fungerar.
Det är känslan. Det finns mycket att bevisa i år.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 15th juli 2016, 23:31

Slapshot skrev:... Dvs slutspel och ut relativt tidigt varje år. Är det inte nya träningsmetoder så är det ny fystränare.
Visst är det floskler som står i tidningarna, men det är det från alla lag.
-Men så tidigt har vi väl inte åkt ut senaste åren, och vunnit serien har vi gjort.  (Vad nu det är värt...)
Jag tycker mästarna fick jobba hårdare mot oss är i finalen, tex.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 17th juli 2016, 10:38

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Slapshot 17th juli 2016, 11:16

Han är ju alldeles för generös idag Sanny. Slutar Luleå sjua så måste laget överprestera hehe.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av hokkzorz 17th juli 2016, 14:51

Att tippa oss 7'a med dagens trupp ligger nog rätt nära sanningen faktiskt. +/- 1 placering skulle jag gissa. Om vi lyckas värva en bra 1'a center och en bra avslutare stiger vi nog till 4'e +/- 1 placering.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Ferros 17th juli 2016, 15:57

Sjua är väl helt okej, om man har en väldigt positiv syn på Luleås lagbygge. Problemet är att gapet upp till top6 och framförallt top3-4 känns fullständigt kolossalt. Det måste in i princip en ledande kedja samt en toppback, vilket jag har svårt att se hur det skulle få plats med, för att man ska ha en trupp med reell chans att nå final.

Detta känns, just nu, som en säsong där man kan gå in med väldigt låga förväntningar och förhoppningsvis bli positivt överraskad under säsongens gång.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 17th juli 2016, 16:36

Det jag inte kan förstå riktigt är att FHC kommer så högt upp. De har tappat massor med kompetens och jag ser inte dom som en allvarligt utmanare om titeln i år.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 28th juli 2016, 12:41

Slänger in det här trots lite offtopic, men "Tjockdicken" verkar ha en riktig chrush on Luleå, först skänker han pengar till damlaget, och nu. Letar ny klubbadress kanske
Drum affraid

http://www.kuriren.nu/Sport/hockeystjarna-medlem-i-lulefans-8929164.aspx
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Redbear 3rd augusti 2016, 18:16

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av nummer 17 3rd augusti 2016, 20:21

Bamsefar skrev:Slänger in det här trots lite offtopic, men "Tjockdicken" verkar ha en riktig chrush on Luleå, först skänker han pengar till damlaget, och nu. Letar ny klubbadress kanske
Drum affraid

http://www.kuriren.nu/Sport/hockeystjarna-medlem-i-lulefans-8929164.aspx

Jag pratade med Fredrik Glader häromdagen, det är han som tråkat Dicken till att bli medlem!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 12th augusti 2016, 17:43

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 12th augusti 2016, 17:51

http://www.nsd.se/sport/hemliga-dokumentet-som-petade-stjarnan-10166096.aspx

OM detta stämmer så blir jag orolig för både det ena och det andra.

Om man ber om en utvärdering så kan man väl för f*sen inte sparka ut folk som tycker 'fel'? scratch

PS. Riktigt kul hanterat av ICA trots allt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 12th augusti 2016, 17:56

Puckad skrev:http://www.nsd.se/sport/hemliga-dokumentet-som-petade-stjarnan-10166096.aspx

OM detta stämmer så blir jag orolig för både det ena och det andra.

Om man ber om en utvärdering så kan man väl för f*sen inte sparka ut folk som tycker 'fel'? scratch

PS. Riktigt kul hanterat av ICA trots allt.

Boorken kan nog
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 20th augusti 2016, 20:36

Vi har gjort avtryck.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 26th augusti 2016, 16:40

Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av hokkzorz 2nd september 2016, 13:40

Nån som har aftonbladet plus? skulle vara intressant å höra av abrahamsson skriver om oss.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn 2nd september 2016, 14:24

Startsidan / Sportbladet / Hockey / Sverige / SHL / Luleå 2016-09-02
PLUSDET HÄR ÄR EN PLUS-ARTIKEL
”Mer mellanmjölk än guldglans hos Luleå”
DJUPANALYS: Hans Abrahamsson synar Luleå


"En fjärdeplats i SHL och ut i semifinalen mot mästarna Frölunda.
Hur det går för säsongens upplaga av Luleå?
Sportbladets Hans Abrahamsson har djupdykt i truppen och benar ut svaret.
ABRAHAMSSONS ANALYS:
Min första tanke: blev det inte mer än så här?
Jag trodde häftiga, hårdsatsande Luleå skulle landa något eller några av de tyngsta namnen under årets silly season. De hamnade i stället i Frölunda, Växjö och Linköping.
Om nu Luleå är uppe och nosar på den högsta lönebudgeten i SHL och verkligen ska gå för guldet är den här truppen en besvikelse. Och då tänker jag i första hand på forwardsuppställningen.
Med Minecraft-miljoner, höga målsättningar (vinna trippeln) och flera tunga värvningar gick Luleå in i förra säsongen.
Det slutade med kvartsfinalförlust i CHL, en fjärdeplats i SHL och sedan förlust i semifinalen mot mästarna Frölunda.
I år?
Har det varit väldigt tyst runt Luleå. Det har handlat mer om Jan Sandström-gate än om tunga värvningar, storslagna satsningar och att vinna allt. Först i slutet av juli presenterades två namn (Kennedy och Mouillierat) som åtminstone fick övriga Hockeysverige att haja till litegrann.
Det här laget känns tryggt byggt, men utan offensiv stjärnglans.
Joakim Fagervalls tid som huvudtränare stannade vid två år och nu är hans assistent Stefan ”Skuggan” Nilsson framme där han vill vara: huvudtränare i SHL.
Att Nilsson är en tränare som förespråkar kreativt spel och stort puckinnehav är välkänt, men min stora fråga är om han har spelarmaterialet att genomföra det?
Jag är inte så säker på det. Och jag är inte så säker på om det här laget är bättre än det Luleå ställde på benen för ett år sedan. Undviker Luleå en lika svag höst som förra året finns i alla fall goda möjligheter att nå en plats bland de sex bästa i tabellen.
Men någon het utmanare till SM-guldet är man inte med den här truppen.


MÅLVAKTER
Inga orosmoln alls så länge Joel Lassinantti är hel och frisk.
Den lille målvakten med det stora spelet rankar jag inför serien som SHL:s bästa målvakt. Han har haft en del skadeproblem, och för Luleås del är det bara att hoppas att kroppen håller.
Lassinantti har som sagt inte storleken, men hans teknik och förmåga att läsa spelet är absolut toppklass. Han hamnar aldrig i tidsnöd, står nästan alltid rätt och skapar ett sånt lugn bland sina utespelare.
Bakom Lassinantti finns 18-årige Filip Gustavsson, som av de allra flesta ses som en kommande stormålvakt. Var förstemålvakt i U18-VM i våras och det är inte alls omöjligt att det blir en plats i JVM-truppen den här säsongen. Gustavsson fick känna på SHL-spel redan förra säsongen och kan säkert gå in och avlasta Lassinantti när det behövs.
Luleå har ett bra målvaktspar.

BACKAR
Viktor Amnér, ny från Leksand.
Viktor Amnér, ny från Leksand.
Till stora delar gillade jag Luleås backsida förra säsongen, men avsaknaden av en skicklig back i power play var tydlig. Det var inte många mål som kom från backplats i numerärt överläge. Det gick så långt att tränarstaben i snudd på desperation kastade in väldige finländaren Ilari Melart som point på blålinjen under några matcher.
Jonathan Sigalet har lämnat för Frölunda och visst är det en skicklig back, men någon riktig ledare tyckte jag inte att han var i Luleå.
Nu hoppas sportchef Bergström att Daine Todd ska lösa den offensiva knuten, även om han säkert också hoppas att Craig Schira och Viktor Amnér ska hjälpa till med den offensiva produktionen. Jokern i den här backuppssättningen är Amnér, nyförvärvet från Leksand. Allsvenskans poängstarkaste back förra säsongen har offensiva egenskaper som definitivt kan vara intressanta även i SHL. Den stora frågan är om han får ihop helheten som krävs på den här nivån?
Annars var det mycket jag gillade förra säsongen. Hur Craig Schira växte från säkerhetsrisk till en stabil och rejäl tvåvvägsback. Hur Brendan Mikkelson i många matcher var den försvarsgeneral han måste vara. Hur Ilari Melart och Christian Jaros (vad bra han var!) hittade en fin kemi tillsammans. Och så är ju Jan Sandström kvar.

FORWARDS
Lucas Wallmark, Jonathan Granström och även Jacob Micflikier tycker jag i stora delar bar Luleås offensiv förra säsongen. Nu är alla tre borta. Värvningarna av Tim Kennedy och Kael Mouillierat var minst sagt välbehövliga. Sedan återstår att se hur väl de här två centrarna slår ut. Känslan är att de var en liten bit ner på Luleås önskelista, men att några högre upp försvann till andra klubbar.
Men hur som helst gillar jag att Luleå – till skillnad från förra säsongen – lägger en betydande del av lönebudgeten på att försöka bygga en stark centeruppsättning.
Kennedy spelade i Europa förra säsongen medan Mouillierat är helt oprövad på europeisk is. Det ligger inte direkt i Luleås (Läs: Lars Bergströms) DNA att plocka transatlanter direkt från Nordamerika.
Sedan då?
Ja, om vi räknar Kennedy och Mouillierat som topp 6-forwards är de övriga namnen för de två toppkedjorna Harju, Sweatt och nyförvärven Emanuelsson och Junttila. Det är helt okej, men i mina ögon närmare mellanmjölk än guldglans.
Bill Sweatt bör också ses som ett nyförvärv efter sina magmuskelproblem förra säsongen. Förhoppningsvis hittar han kemin med någon av de nordamerikanska centrarna. Bara han nu får vara skadefri.
Av de forwards som är kvar handlar det mest om spelare längre ner i kedjehierarkin. Bredden finns där, men ska Luleå bli bättre än förra året – ja, då det gäller det att man har hittat helt rätt med sina nordamerikanska spetsvärvningar.

VÄRVNINGSBETYG SÅ HÄR LÅNGT
Målvaktssidan och backsidan känns likvärdig jämfört med förra säsongen. Offensivt är det mer svårbedömt, mycket beroende på hur Kennedy och Mouillierat fungerar. Utifrån förväntningarna kan det inte bli mer än godkänt.

DET BEHÖVS
Jag hade gärna sett någon mer forward för de två första kedjorna.
Mastomäki.
Mastomäki.
Genombrottet: Christopher Mastomäki svarade för en bra debutsäsong. Väldigt intressant att följa nu.

Poängkungen: Någon måste det bli… Jag chansar med Kale Mouillierat som är kreativ men också en hårt jobbande spelare.

Floppen: Jag tror Viktor Amnér kan få tufft att få den offensiva roll han är bäst i."

Skrivet av Hans Abrahamsson, Aftonbladet.

Han tippar oss 5:a.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Pajala 2nd september 2016, 15:42

Han var generös, femte plats känns jävligt bra med denna trupp.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av JuniorX 2nd september 2016, 17:59

När jag läser den artikeln så känns det som om han undervärderar truppen faktiskt. Och när man tänker efter lite mer så blir det ju faktiskt såhär när man jämför den med förra årets:

Målvaktssidan: Bättre (Filip istället för Larsson är ju klart bättre)
Backsidan: Bättre (De flesta är kvar och blir bättre år 2. Dessutom har vi fått in mer spelskicklighet)
Forwardssidan: Lika bra (Vi har fått in mer krut på centrarna och just nu känns Kejsaren och Sweatt som plusvarianter jämför med Rajala och MicFlikier sammantaget. Dessutom ser Lagace ut att bli snäppet vassare)

Totalt sett är det alltså en bättre trupp än fjolårets. En femteplats är mao högst rimligt. Samtidigt som det finns potential för nånting ännu bättre.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Old Brooklyn 2nd september 2016, 18:24

JuniorX skrev:När jag läser den artikeln så känns det som om han undervärderar truppen faktiskt. Och när man tänker efter lite mer så blir det ju faktiskt såhär när man jämför den med förra årets:

Målvaktssidan: Bättre (Filip istället för Larsson är ju klart bättre)
Backsidan: Bättre (De flesta är kvar och blir bättre år 2. Dessutom har vi fått in mer spelskicklighet)
Forwardssidan: Lika bra (Vi har fått in mer krut på centrarna och just nu känns Kejsaren och Sweatt som plusvarianter jämför med Rajala och MicFlikier sammantaget. Dessutom ser Lagace ut att bli snäppet vassare)

Totalt sett är det alltså en bättre trupp än fjolårets. En femteplats är mao högst rimligt. Samtidigt som det finns potential för nånting ännu bättre.
Tänker att målvaktssidan är lika bra. Larsson var inte pissusel och en bättre andramålis kan man nog inte förvänta sig. Långsiktigt är Gustavsson bättre än Larsson, men plusset ligger nog mest i löneposten. Detta "på pappret" givetvis. Gustavsson kanske får en Lassinanttiutveckling och då jävlar!

Backsidan är bättre. Melart är bättre nu än i början av förra säsongen. Schira har visat att han kan vara en gigant och Jaros är ju galet bra. Vi tappade va-fan-han-nu-heter till fisktrålarna, men klart plus här.

Forwardssidan är nog kanske lika bra tänker jag. Centrarna får gärna visa att de är bra, men tappet av Walle gör att jag avvaktar med att tycka den är bättre ännu. Lagacé ser riktigt vass ut, men Kal-El har mer att bevisa. Håller även fortfarande Granström före Falk. Sweatt är ju i princip ett nyförvärv. Ska bli spännande att se Kennedy. Sen har vi tappat både Sylvegård och Lennart, och Rydahl har inte imponerat på mig ännu. Lyckligtvis har vi mer spännande juniorer än på länge. Skulle nog säga att vi är lite sämre på pappret men har lite bättre potential om allt går vägen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 2nd september 2016, 19:25

Min tanke om laget
Målvaktsidan: likvärdig d v s riktigt bra, Lassi är superplus o Filip är en up and coming man, men kanske inte redo att helt axla om , gud förbjude, Lassi blir långtidskadad, då blir vi lite svagare.

Backsidan. Klart bättre än förra året, Melart är inne i spelet o skavankfri, Schira vet vad som krävs, o Jaros, förväntar mig stordåd där. Sanny Lindström kommer o gräma sig för han tog med fossilen Nygren i fbk som topp sex backar  i SHL o "glömde" Jaros.
Daine är spännande och rutinen o överblick finns hos Mikkel o Janne. Sen tror jag o hoppas att Amner får en rimlig chans o dänga från blå, kan bli riktgt bra. Men överlag, bättre backsida än i fjol.

Forwards: Tappet av Walle, Grana o Flicks är kännbart, de transatlantiska ersättarna är lite fågel eller fisk, mer meriterade  spelare har "misslyckats/ inte kunnat adaptera så , lite osäkert fortfarande.
Hoppas att Juntilla kan visa samma spel som i JJJ-linan i en topp sex plats, och att Harju blir den måltjyv igen som han kan vara även om han har utvecklat sitt spel över hela isen. Spännande att se hur långt Toolanen o Lundeström kan gå första säsongen och att dom tillåts försöka flera gånger.

Luleå har en intressant forwardssida, inte lika vass kanske men jämnare, o med jämnhet kan man komma långt. Summa sumarum.
Utmärkt målvaktsida.
Bättre backsida
Oprövad forwardsuppställning.

Nu får säsongen starta snart.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Micke80 3rd september 2016, 06:55

Många som jämför med fjilåret tittar ju bara på namnet på ryggen och inte hur de presterade.
Rajala näms ju om och om igen som en förlust medan han inte uträttade nått och bara var ett problem att ha.
Sweatt - Sweatt = plus
Grana - Falk = spelmässigt plus men granas förmåga att krypa in under skinnet kommer saknas.
Wallmark - Kennedy = ingen aning hur Kennedy är då jag aldrig sett han, så jag på ett +/- 0 här-
Rajala - Junttila = plus
Micflikkier - Mouillierat = så här långt ett litet minus, men om han kommer in i det så kan det här också bli bra.
Sigalet - Todd = litet minus
Petrell - Emanuelsson = Stort plus
Sylvegård - Rydhal = +/- 0
Larsson - Gustafssonn = plus
Ward - Massialo = plus
Oskarsson - Amnér/Nässén = plus
Chelarik - Toolanen = minus
Ekarv - Lundeström = plus

Spelare för spelare tycker jag det ser lovande ut, däremot ser det katastrof ut om Mouillierat, Kennedy och Todd inte kan anpassa sig till det svenska spelet. Men inte känns det på nått sätt sämre ut när man tittar spelare för spelare. Sen ska ju kemin skapas och man ska hitta rätt i formationerna osv.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av CKa 3rd september 2016, 12:04

Micke80 skrev:Många som jämför med fjilåret tittar ju bara på namnet på ryggen och inte hur de presterade.
Rajala näms ju om och om igen som en förlust medan han inte uträttade nått och bara var ett problem att ha.
Sweatt - Sweatt = plus
Grana - Falk = spelmässigt plus men granas förmåga att krypa in under skinnet kommer saknas.
Wallmark - Kennedy = ingen aning hur Kennedy är då jag aldrig sett han, så jag på ett +/- 0 här-
Rajala - Junttila = plus
Micflikkier - Mouillierat = så här långt ett litet minus, men om han kommer in i det så kan det här också bli bra.
Sigalet - Todd = litet minus
Petrell - Emanuelsson = Stort plus
Sylvegård - Rydhal = +/- 0
Larsson - Gustafssonn = plus
Ward - Massialo = plus
Oskarsson - Amnér/Nässén = plus
Chelarik - Toolanen = minus
Ekarv - Lundeström = plus

Spelare för spelare tycker jag det ser lovande ut, däremot ser det katastrof ut om Mouillierat, Kennedy och Todd inte kan anpassa sig till det svenska spelet. Men inte känns det på nått sätt sämre ut när man tittar spelare för spelare. Sen ska ju kemin skapas och man ska hitta rätt i formationerna osv.

RYDAHL inte Rydhal!

CKa

Antal inlägg : 1273
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 3rd september 2016, 12:19

CKa skrev:
Micke80 skrev:Många som jämför med fjilåret tittar ju bara på namnet på ryggen och inte hur de presterade.
Rajala näms ju om och om igen som en förlust medan han inte uträttade nått och bara var ett problem att ha.
Sweatt - Sweatt = plus
Grana - Falk = spelmässigt plus men granas förmåga att krypa in under skinnet kommer saknas.
Wallmark - Kennedy = ingen aning hur Kennedy är då jag aldrig sett han, så jag på ett +/- 0 här-
Rajala - Junttila = plus
Micflikkier - Mouillierat = så här långt ett litet minus, men om han kommer in i det så kan det här också bli bra.
Sigalet - Todd = litet minus
Petrell - Emanuelsson = Stort plus
Sylvegård - Rydhal = +/- 0
Larsson - Gustafssonn = plus
Ward - Massialo = plus
Oskarsson - Amnér/Nässén = plus
Chelarik - Toolanen = minus
Ekarv - Lundeström = plus

Spelare för spelare tycker jag det ser lovande ut, däremot ser det katastrof ut om Mouillierat, Kennedy och Todd inte kan anpassa sig till det svenska spelet. Men inte känns det på nått sätt sämre ut när man tittar spelare för spelare. Sen ska ju kemin skapas och man ska hitta rätt i formationerna osv.

RYDAHL inte Rydhal!
Basher
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Rönken 7th september 2016, 22:51

Cirka 2100 stycken säsongskort har man sålt enligt Robban Hedlund läser jag på MrMadHawks blogg. Ligger i paritet med Skellefteå, Rögle, Karlskrona och Linköping såg jag lite snabbt. Brynäs sticker ut med att ha sålt färre. Annars sticker Örebro ut med sina 3400 säsongskort, känns bra.

Så Luleå ligger väl i nedre skiktet i denna "liga".

Sålda säsongskort
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Slapshot 14th september 2016, 11:18

Radiosportens expert Christoffer Ottosson tippar shl 16/17 och har Luleå på 4e plats. Bästa defensiven och bäst målvakt i hela ligan är hans motivering.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Lasse Proppmätt 15th september 2016, 10:39

CKa skrev:
Micke80 skrev:Många som jämför med fjilåret tittar ju bara på namnet på ryggen och inte hur de presterade.
Rajala näms ju om och om igen som en förlust medan han inte uträttade nått och bara var ett problem att ha.
Sweatt - Sweatt = plus
Grana - Falk = spelmässigt plus men granas förmåga att krypa in under skinnet kommer saknas.
Wallmark - Kennedy = ingen aning hur Kennedy är då jag aldrig sett han, så jag på ett +/- 0 här-
Rajala - Junttila = plus
Micflikkier - Mouillierat = så här långt ett litet minus, men om han kommer in i det så kan det här också bli bra.
Sigalet - Todd = litet minus
Petrell - Emanuelsson = Stort plus
Sylvegård - Rydhal = +/- 0
Larsson - Gustafssonn = plus
Ward - Massialo = plus
Oskarsson - Amnér/Nässén = plus
Chelarik - Toolanen = minus
Ekarv - Lundeström = plus

Spelare för spelare tycker jag det ser lovande ut, däremot ser det katastrof ut om Mouillierat, Kennedy och Todd inte kan anpassa sig till det svenska spelet. Men inte känns det på nått sätt sämre ut när man tittar spelare för spelare. Sen ska ju kemin skapas och man ska hitta rätt i formationerna osv.

RYDAHL inte Rydhal!
Rättstavnings poliser kan vi väl vara utan i det här forumet det här är inte nån jävla svenska lektion i skolan utan ett hockeyforum här finns dyslektiker och andra som har svårt att stoppa rätt bokstav på rätt plats.
Vill du leka rättstavninsgspolis sök dig någon annanstans capish.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Urken 19th september 2016, 21:27

Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Puckad 15th november 2016, 10:43

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Sportsman 15th november 2016, 12:24


Spot on!!! Mycket bra av Pelle J! 
Tycker annars att media generellt varit lite väl mild i sin kritik sett till resultatet...

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av amarule 15th november 2016, 12:47

Bra Pelle! Bara hoppas att styrelse, ledning läser o begrundar.. och gör nåt!
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av pingu 15th november 2016, 18:34

Riktigt bra krönika!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Bamsefar 17th november 2016, 11:51

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2015/2016 - Sida 8 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2015/2016

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet