Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

+40
Urken
Rönken
Micke80
LulefanGBG
LubosC
Qirren
Puckad
Diktatorn
Dilox
pingu
Rikky
Sundance Kid
Kapten Haddock
Norlin
JuniorX
Kato
Kagen
Scouten
Cambbott24
MrScout
Obsut
CKa
Calle
LHF96
KaptenBlodskelett
FruktHamster
Bamsefar
Tony Moore
Slapshot
Lulefan
amarule
Pajala
Old Brooklyn
Redbear
icemask
Patrik82
makkanmakkan
Tigerman
NilsOskar
Snikne Ville
44 posters

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av pingu ons 24 jun 2015, 20:52

Redbear skrev:
Rönken skrev:http://www.modohockey.se/artikel/67459/ - Modo värvar på, har Foppa gjort en Fruktis? Smile

Måste ju fått in en storsponsor likt Fruktis, eller?

Ja vad dom värvar! Måste bli ett betydligt dyrare lag i år.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av LulefanGBG tor 25 jun 2015, 06:37

Nu börjar Modo se riktigt vassa ut. Är det 6e NHL/KHL-transatlanten man stärker upp med nu?

EDIT:

Börjar se spännande ut. Utan att veta exakt vilka positioner alla spelare har så skulle väl Modo kunna formera en spets enligt något liknande:

Första 2 kedjor:
Skröder - Ritchie - Thomas
Possler - Wilson - Hatajaa

Första 2 backpar:
Thorp - Whitney
Heskha - Welch

Frågetecknen är väl åldern på ett par av spetsspelarna, samt skadehistoriken på främst Welch och sist men inte minst målvaktssidan, men bara för att man ifrågasätter den nu så slår väl Reideborn igenom med dunder och brak på allvar kommande säsong. Men det gör mig inget, ser som sagt hellre Modo som topplag än många andra. Vi torskar ju ändå alltid mot Modo oavsett var de ligger i tabellen... Rolling Eyes

Djurgården och Modo är två lag som absolut kommer att slåss om slutspelsplats och som t.o.m. har potential att ligga i den absoluta toppen av tabellen om allting klaffar. Finns redigt med spets i båda lagen, till skillnad från i fjol.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av LulefanGBG tor 25 jun 2015, 06:58

Annars är det riktigt kul att vår SHL fyller på med så många klass-spelare! Bådar gott inför framtiden. Många bra lag med sevärda spelare höjer kvalitén och intresset för sporten och gynnar också vår talangutveckling. Visst tar de bra spelarna plats från unga killar, men de som är talanger mår ändå gott av att behöva kriga sig in A-laget och göder dem inför framtida utmaningar. Det får inte gå för lätt heller och dessutom tror jag att talangerna behöver bra spelare omkring sig för att utvecklas, och bra spelare att möta för att utmanas ännu mera.

Vem hade t.ex. kunnat tro att namn som Ryan Whitney och Patrick Thoresen skulle lira i SHL om någon frågat för 2 - 3 säsonger sedan när det kändes som att ligan dränerades fullständigt.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av LubosC tor 25 jun 2015, 07:49

Whitney har väl också haft rätt mycket skadeproblem senaste åren. Men han var riktigt bra stundtals i NHL, framförallt när han var i Pittsburgh. Går nog att använda i alla spelformer då han har ett jäkla skott och dessutom kan spela fysiskt.Ser ju ut att ha gått hyfsat bra i KHL om man bara kikar på statsen. Bra värvning av Modo får man säga!
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 468
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Dilox tor 25 jun 2015, 08:18

Vad jag har hört så har Foppa öppnat plånkan ganska ordentligt efter att han sett hur det såg ut ifjol, när lädret inte varit så stort. Att nästan åka ut har varit en väckarklocka för dom. Har hört att det kan vara en till forward på ingång i MODO.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tor 25 jun 2015, 09:20

Redbear skrev:
Rönken skrev:http://www.modohockey.se/artikel/67459/ - Modo värvar på, har Foppa gjort en Fruktis? Smile

Måste ju fått in en storsponsor likt Fruktis, eller?

Möjligen, fast gångna säsongens lag som Modo mönstrade kan väl inte varit så dyrt? Körde inte Modo en budget-säsong med tanke på förutsättningen för att åka ur var tämligen låg. Sedan behöver inte alla spelare man värvat nu vara svindyra. Whitney ska ha haft enorma skadeproblem i NHL innan han drog därifrån och är 33 år gammal nu. Behöver inte kosta skjortan, även om det säkert inte är helt gratis heller.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad tor 25 jun 2015, 10:20

Det ser ut som om SHL (topp-10 iaf) blir starkare i år.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av FruktHamster tor 25 jun 2015, 13:48

Man ska också tänka på att det är väldans mycket billigare skattemässigt att värva en spelare som säsongen innan spelat i KHL/Nordamerika. Sign-on och sign-off bonusar som skattas i andra länder är inte att förbise.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Tigerman tor 25 jun 2015, 14:13

FruktHamster skrev:Man ska också tänka på att det är väldans mycket billigare skattemässigt att värva en spelare som säsongen innan spelat i KHL/Nordamerika. Sign-on och sign-off bonusar som skattas i andra länder är inte att förbise.
Det där förstår jag egentligen inte hur klubbarna lyckas slinka undan med. Man får betalt för ett arbete som utförs i landet, om man sedan råkar få betalt i förskott eller senare borde rimligen inte ha någon betydelse ur Skatteverkets synvinkel. Så generösa brukar de ju inte vara i andra fall menar jag.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Qirren tor 25 jun 2015, 18:37

Rönken skrev:
Redbear skrev:
Rönken skrev:http://www.modohockey.se/artikel/67459/ - Modo värvar på, har Foppa gjort en Fruktis? Smile

Måste ju fått in en storsponsor likt Fruktis, eller?

Möjligen, fast gångna säsongens lag som Modo mönstrade kan väl inte varit så dyrt? Körde inte Modo en budget-säsong med tanke på förutsättningen för att åka ur var tämligen låg. Sedan behöver inte alla spelare man värvat nu vara svindyra. Whitney ska ha haft enorma skadeproblem i NHL innan han drog därifrån och är 33 år gammal nu. Behöver inte kosta skjortan, även om det säkert inte är helt gratis heller.
Han har ju haft en rätt bra säsong i KHL och säkerligen spelat upp sitt värde igen.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 fre 26 jun 2015, 12:42

Tigerman skrev:
FruktHamster skrev:Man ska också tänka på att det är väldans mycket billigare skattemässigt att värva en spelare som säsongen innan spelat i KHL/Nordamerika. Sign-on och sign-off bonusar som skattas i andra länder är inte att förbise.
Det där förstår jag egentligen inte hur klubbarna lyckas slinka undan med. Man får betalt för ett arbete som utförs i landet, om man sedan råkar få betalt i förskott eller senare borde rimligen inte ha någon betydelse ur Skatteverkets synvinkel. Så generösa brukar de ju inte vara i andra fall menar jag.

Är väll så att man betalar skatt i det landet man är skriven om jag inte missminner mig. Jag betalde i vart fall skatt i Grekland då jag jobbade där. Sen handlar det nånting om hur l'nge man är borta från sverige också. Därför det tydligen är svårare att lyckas med det konceptet om spelaren spelat i Sverige året innan även om han är skriven i USA.

För nått år sedan var det ju skriverier om arbetare i Malmö, tror det var inom sjukvården, som jobbade i Sverige men betalde skatt i Danmark eftersom det var där dom bodde. Egentligen samma sak som det här i mina ögon.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad tis 07 jul 2015, 09:54

Växjö säger sig ha full trupp.

http://www.hockeysverige.se/2015/07/06/avslojar-han-blir-svenska-mastarnas-stora-stjarnvarvning/

Orkar dom kriga om ännu ett guld?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tis 14 jul 2015, 23:10

http://www.hockeysverige.se/2015/07/14/shl-nykomlingen-varvar-dubbelt-nordamerikanskt/ - två nyförvärv till Rögle. Känns som vanligt med Rögle - inte den starkaste truppen på förhand. Ser ganska tunt ut också, blir det kämpigt efter jul för vilken gång i ordningen?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Redbear ons 15 jul 2015, 11:00

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad ons 15 jul 2015, 11:31

KHL är inte samma guldgruva längre för spelare, så det borde gå att hitta fynd där.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Kagen ons 15 jul 2015, 16:45

Puckad skrev:Växjö säger sig ha full trupp.

http://www.hockeysverige.se/2015/07/06/avslojar-han-blir-svenska-mastarnas-stora-stjarnvarvning/

Orkar dom kriga om ännu ett guld?

Firma Gynge - Rosén lär nog skörda stora framgångar på isen. De är med SHL-mått mätt yttersta spetskvalitét men räcker truppen i övrigt? Jag tror inte det, inte när Skellefteå blivit bättre och även Luleå och Färjestad är klart bättre. HV är en jätteoutsider, när jag läste om Mårts som coach till HV fick jag rysningar, det skulle kunna bli en guldkombination. Ett lugnt och harmoniskt HV-71 som får slå ur underläge kan bli livsfarligt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken ons 15 jul 2015, 20:46

Bobby Butler till Modo, var en del Skellefteå-supportrar som ville ha honom såg jag på Norrans blogg. 

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33224

Modo kör ganska hårt ändå. Fast blir väl kanske ingen guldkandidat då det inte riktigt finns fyra stabila kedjor, tre stabila backpar och minst en gärna två målvakter. Reideborn gjorde det förvisso bra i målet när han väl fick stå, men var väl främst Ullmark som stod i avgörande läget på slutet?

Börjar bli getingbo bland plats 5-10 ungefär. Känns som att det är i det spannet Modo hamnar i just nu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 tor 16 jul 2015, 07:35

Kagen skrev:
Puckad skrev:Växjö säger sig ha full trupp.

http://www.hockeysverige.se/2015/07/06/avslojar-han-blir-svenska-mastarnas-stora-stjarnvarvning/

Orkar dom kriga om ännu ett guld?

Firma Gynge - Rosén lär nog skörda stora framgångar på isen. De är med SHL-mått mätt yttersta spetskvalitét men räcker truppen i övrigt? Jag tror inte det, inte när Skellefteå blivit bättre och även Luleå och Färjestad är klart bättre. HV är en jätteoutsider, när jag läste om Mårts som coach till HV fick jag rysningar, det skulle kunna bli en guldkombination. Ett lugnt och harmoniskt HV-71 som får slå ur underläge kan bli livsfarligt.

Både Mårts, HV och Boustedt har väll uttalat sig om att det inte är aktuellt med Mårts till HV. Det gör ju läget minst sagt prikärt då man snart går på is och saknar tränare. Blir lite speiellt att börja spela ihop laget som är värvat för en annan tränare utan nån tränare över huvudtaget och utan att veta vilket spelsätt den nya tränaren kommer ha.
Lider med spelarna som sitter fast i HV just nu.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Diktatorn tor 16 jul 2015, 11:00

Micke80 skrev:
Kagen skrev:
Puckad skrev:Växjö säger sig ha full trupp.

http://www.hockeysverige.se/2015/07/06/avslojar-han-blir-svenska-mastarnas-stora-stjarnvarvning/

Orkar dom kriga om ännu ett guld?

Firma Gynge - Rosén lär nog skörda stora framgångar på isen. De är med SHL-mått mätt yttersta spetskvalitét men räcker truppen i övrigt? Jag tror inte det, inte när Skellefteå blivit bättre och även Luleå och Färjestad är klart bättre. HV är en jätteoutsider, när jag läste om Mårts som coach till HV fick jag rysningar, det skulle kunna bli en guldkombination. Ett lugnt och harmoniskt HV-71 som får slå ur underläge kan bli livsfarligt.

Både Mårts, HV och Boustedt har väll uttalat sig om att det inte är aktuellt med Mårts till HV. Det gör ju läget minst sagt prikärt då man snart går på is och saknar tränare. Blir lite speiellt att börja spela ihop laget som är värvat för en annan tränare utan nån tränare över huvudtaget och utan att veta vilket spelsätt den nya tränaren kommer ha.
Lider med spelarna som sitter fast i HV just nu.

Fast att inte ha en tränare kan lika gärna slå åt andra hållet och truppen går ihop sig något fruktansvärt. det här med sammanhållning, laganda och mentalitet är en underlig grej (sedan är det självklart inte optimalt och om allt är som det ska så skiter det sig..Men ja, åter igen, hockey, oberäkneligt, älskar skiten)
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 tor 16 jul 2015, 11:11

Diktatorn skrev:
Micke80 skrev:
Kagen skrev:
Puckad skrev:Växjö säger sig ha full trupp.

http://www.hockeysverige.se/2015/07/06/avslojar-han-blir-svenska-mastarnas-stora-stjarnvarvning/

Orkar dom kriga om ännu ett guld?

Firma Gynge - Rosén lär nog skörda stora framgångar på isen. De är med SHL-mått mätt yttersta spetskvalitét men räcker truppen i övrigt? Jag tror inte det, inte när Skellefteå blivit bättre och även Luleå och Färjestad är klart bättre. HV är en jätteoutsider, när jag läste om Mårts som coach till HV fick jag rysningar, det skulle kunna bli en guldkombination. Ett lugnt och harmoniskt HV-71 som får slå ur underläge kan bli livsfarligt.

Både Mårts, HV och Boustedt har väll uttalat sig om att det inte är aktuellt med Mårts till HV. Det gör ju läget minst sagt prikärt då man snart går på is och saknar tränare. Blir lite speiellt att börja spela ihop laget som är värvat för en annan tränare utan nån tränare över huvudtaget och utan att veta vilket spelsätt den nya tränaren kommer ha.
Lider med spelarna som sitter fast i HV just nu.

Fast att inte ha en tränare kan lika gärna slå åt andra hållet och truppen går ihop sig något fruktansvärt. det här med sammanhållning, laganda och mentalitet är en underlig grej (sedan är det självklart inte optimalt och om allt är som det ska så skiter det sig..Men ja, åter igen, hockey, oberäkneligt, älskar skiten)

Självklart kan det ju bli så att gruppen går ihop sig än mer, men samtidigt innehåller lagen på den här nivån så sjukt många vinnarskallar och har man ingen som styr skutan finns det en risk att det blir 10 olika vägar som skutan dras åt. Får man däremot in nån som kan lägga upp ett mål, en riktning och en mentalitet så gruppen har nått att fårhålla sig till så kan det ju gå bra ändå. Nu tror jag ju inte att sportcheferna i HV klarar av att göra detta och samtidigt leta efter en tränare som tänker lika dant.
Däremot hoppas jag för deras skull att det löser sig snart så den nya hinner vara på kontoret nån dag innan träningar och träningsmatchandet drar igång.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 tor 16 jul 2015, 11:33

Jag börjar få sjuk abstinens nu och behöver lite hockey att fantisera om. Jag går igenom eliteprospects och kikar på lagen och just nu ser det ut på följande sätt. Nån som har koll på vilka lag som letar vad och vilka lag om är klara?

Brynäs
3 målvakter
7 backar
14 forwards

Borde vara en back till på g in men jag tror inte det handlar om en toppback då dom jsut nu inte har nån under 20 och bara bara Nörstebö som är 20. Det borde i såna fall handla om en utvecklingsplats de har kvar att fylla.

Dif
2 målvakter
11 backar
17 forwards

Har väll sagt att dom är färdiga med truppen oavsett om Fernholm kan spela mer eller ej.

Frölunda
2 målvakter
8 backar
15 forwards

Säger sig vara nöjda med truppen men att det finns utrymme att värva mer.

Färjestad
2 målvakter
8 backar
16 forwards

Har sagt att dom är nöjd men lär väll ersätta Wikstrand om han lämnar redan i år.

HV
2 målvakter
8 backar
14 forwards

Har ingen aning om dom söker nått mer än tränare just nu. Av forwards är 2 st under 20 och bland backarna är 2 under 20 och 3 st är 20-21.
Detta borde ju innebära att det eventuellt finns utrymme för ytterligare nån spelare.

Karlskrona
2 målvakter
8 backar
17 forwards

Har inte hört nått om alget men ser man på åldersstrukturen borde det vara färdigvärvat.

Linköping
2 målvakter
8 backar
12 forwards

Här lär det väl komma in några forwards till och eventuellt nån back då 3 backar är under 20.

Luleå
3 målvakter
9 backar
14 forwards

Detta utan Wallmark och ska man tro Osten så ska ju han antingen ersättas eller återvända.

Malmö
2 målvakter
8 backar
13 forwards

Här ska det väll in nån mer forward som jag förstår det.

Modo
2 målvakter
10 backar
14 forwards

Har inte läst om dom är färdiga men det ser ut att eventuellt finnas utrymme för 1 forward till.

Rögle
2 målvakter
8 backar
15 forwards

Har inte hört nått om hur klara de är.

Saik
2 målvakter
8 backar
14 forwards

Vet inte hur klara dom är men dom är.

Växjö
3 målvakter
8 backar
13 forwards

Borde väll in en forward till här.

Örebro
2 målvakter
9 backar
18 forwards

Här ser det ju fullt ut i dagsläget, men har inte läst nått om det.


Som jag ser det så verkar ju Luleå, Örebro, DIF, FBK, RÖgle, Karlskron och Förlunda vara rätt klara med sina trupper.
Känns bra så man snart kan sätta sig och jämföra lagen på pappret så man kan sia om hur pappersupplagan av SHL slutar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Qirren tor 16 jul 2015, 11:42

Brynäs har väl inte ersatt Andersén så rimligtvis borde det komma en back av bra kaliber. Och HV ska ha in en back av riktigt bra klass och en forward av bra klass (kanske två). Växjö har sagt att de är nöjda med truppen.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 fre 17 jul 2015, 08:26

Bara för att jag skrev listan så passade HV på att göra klart med Laine just efterår. Men dom är ju som sagt var inte färdiga än så man får vänta lite med det laget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad fre 17 jul 2015, 20:30

Linköping en gubbe kortare:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1269
Johannes Salomonsson lämnar (eller fick inte plats).
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken fre 17 jul 2015, 20:34

Puckad skrev:Linköping en gubbe kortare:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1269
Johannes Salomonsson lämnar (eller fick inte plats).

Han var väldigt intressant spelare men fick det aldrig att lossna på riktigt kan jag tycka. Nu är det nog lite sent för det också. Utlandet eller någon av nykomlingarna i SHL?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad fre 17 jul 2015, 20:47

Rönken skrev:
Puckad skrev:Linköping en gubbe kortare:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1269
Johannes Salomonsson lämnar (eller fick inte plats).

Han var väldigt intressant spelare men fick det aldrig att lossna på riktigt kan jag tycka. Nu är det nog lite sent för det också. Utlandet eller någon av nykomlingarna i SHL?
EP säger Tyskland, Kölner Haie.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken fre 17 jul 2015, 20:48

Puckad skrev:
Rönken skrev:
Puckad skrev:Linköping en gubbe kortare:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1269
Johannes Salomonsson lämnar (eller fick inte plats).

Han var väldigt intressant spelare men fick det aldrig att lossna på riktigt kan jag tycka. Nu är det nog lite sent för det också. Utlandet eller någon av nykomlingarna i SHL?
EP säger Tyskland, Kölner Haie.

Jaha, se där, jag missade den lilla detaljen pig Jag gör skäl för ditt namn nu då rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tis 21 jul 2015, 13:39

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8745 - Malmös sista nyförvärv blir alltså Kent McDonell. Hrm, skulle inte Malmö ta in en spetsspelare som sista? Känns väl som att luften gick ur lite, trodde man skulle ha något hygglig spännande på gång där nere men nu känns det lite så där.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Norlin tis 21 jul 2015, 13:43

Alla nya lag har väl i princip värvat för att vara kvar i ligan bara känns det som.
Förståeligt med tanke på att de flesta småklubbar som går upp inte har särskilt mycket eget kapital att prata om.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tis 21 jul 2015, 13:46

Norlin skrev:Alla nya lag har väl i princip värvat för att vara kvar i ligan bara känns det som.
Förståeligt med tanke på att de flesta småklubbar som går upp inte har särskilt mycket eget kapital att prata om.

Ja jo, fast nu var det ju skriverier om 1-2 spetspelare ska in. Bland annat hos Mrmadhawk, som kom direkt från Sylvegård själv. Så tar man in McDonell. Känns väl som att det gick lite fel.

För nog borde väl Malmö ha råd med lite bättre spelare? Har Thuresson, sen finns det väl ingen som smäller högt där. Att kanadicken som inte öst in poäng sista tio åren ska göra det nu mitt i allt är väl ganska högt spel.

Edit: Sa inte Sylvegård att man passade på tjecken som Brynäs tog, med motiveringen att man har något bättre på gång eller att han inte kändes rätt? Mja, jag undrar jag. Prislappen som stack i väg snarare?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Kagen tis 21 jul 2015, 15:28

Rönken skrev:Ja jo, fast nu var det ju skriverier om 1-2 spetspelare ska in. Bland annat hos Mrmadhawk, som kom direkt från Sylvegård själv. Så tar man in McDonell. Känns väl som att det gick lite fel.

För nog borde väl Malmö ha råd med lite bättre spelare? Har Thuresson, sen finns det väl ingen som smäller högt där. Att kanadicken som inte öst in poäng sista tio åren ska göra det nu mitt i allt är väl ganska högt spel.

Edit: Sa inte Sylvegård att man passade på tjecken som Brynäs tog, med motiveringen att man har något bättre på gång eller att han inte kändes rätt? Mja, jag undrar jag. Prislappen som stack i väg snarare?

Har ju taltas högt om Magnus Päjäärvi Svensson, det blir alltid svårt när man talar om NHL-spelare och värvar SHL-klass. För nog håller Kent McDonell i SHL ännu även om han inte är någon stjärna. Så ja, jag håller med dig, luften måste gått ur MIF-fansen lite där.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tis 21 jul 2015, 15:32

Kagen skrev:
Rönken skrev:Ja jo, fast nu var det ju skriverier om 1-2 spetspelare ska in. Bland annat hos Mrmadhawk, som kom direkt från Sylvegård själv. Så tar man in McDonell. Känns väl som att det gick lite fel.

För nog borde väl Malmö ha råd med lite bättre spelare? Har Thuresson, sen finns det väl ingen som smäller högt där. Att kanadicken som inte öst in poäng sista tio åren ska göra det nu mitt i allt är väl ganska högt spel.

Edit: Sa inte Sylvegård att man passade på tjecken som Brynäs tog, med motiveringen att man har något bättre på gång eller att han inte kändes rätt? Mja, jag undrar jag. Prislappen som stack i väg snarare?

Har ju taltas högt om Magnus Päjäärvi Svensson, det blir alltid svårt när man talar om NHL-spelare och värvar SHL-klass. För nog håller Kent McDonell i SHL ännu även om han inte är någon stjärna. Så ja, jag håller med dig, luften måste gått ur MIF-fansen lite där.

Mackan var ju ändå ganska stabil i både Skellefteå men främst i Linköping. Gjorde inte bort sig i slutspelet heller, gjuten i en tredjekedja kanske. Men det är väl inte direkt en spelare för topp3 / topp6 som Sylvegård pratat om. Ser nu att Mrmadhawk inte är så nöjd med värvning, med all rätt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Pajala tis 21 jul 2015, 15:48

McDonells säsong i LHC var väl brutalt dålig om jag kommer ihåg rätt, tror inte han kan lyfta Malmö, dom måste värva bättre spelare om dom ska sikta uppåt i tabellen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tis 21 jul 2015, 16:04

Pajala skrev:McDonells säsong i LHC var väl brutalt dålig om jag kommer ihåg rätt, tror inte han kan lyfta Malmö, dom måste värva bättre spelare om dom ska sikta uppåt i tabellen.

Habil i serien men tyckte han höjde sig i slutspelet. Om jag nu inte blandar ihop säsongerna, men rätt säker på att han var rätt ok. Fast å andra sidan gick andra spelare ner sig.. Men frågan är om Malmö ens tar sig till slutspel med sitt lag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Pajala tis 21 jul 2015, 18:02

Rönken skrev:
Pajala skrev:McDonells säsong i LHC var väl brutalt dålig om jag kommer ihåg rätt, tror inte han kan lyfta Malmö, dom måste värva bättre spelare om dom ska sikta uppåt i tabellen.

Habil i serien men tyckte han höjde sig i slutspelet. Om jag nu inte blandar ihop säsongerna, men rätt säker på att han var rätt ok. Fast å andra sidan gick andra spelare ner sig.. Men frågan är om Malmö ens tar sig till slutspel med sitt lag.

nja, 3 mål på 54 matcher i serien och 1 mål på 11 matcher i slutspelet, tidigare säsonger har han väl varit lite bättre, klart han fyller 37 och åldern börjar väl ta ut sin rätt.

Fast han lär väl användas friskt i Malmö, så mycket med speltid ger väl också utdelning i poäng (kanske)
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tis 21 jul 2015, 18:12

Pajala skrev:
Rönken skrev:
Pajala skrev:McDonells säsong i LHC var väl brutalt dålig om jag kommer ihåg rätt, tror inte han kan lyfta Malmö, dom måste värva bättre spelare om dom ska sikta uppåt i tabellen.

Habil i serien men tyckte han höjde sig i slutspelet. Om jag nu inte blandar ihop säsongerna, men rätt säker på att han var rätt ok. Fast å andra sidan gick andra spelare ner sig.. Men frågan är om Malmö ens tar sig till slutspel med sitt lag.

nja, 3 mål på 54 matcher i serien och 1 mål på 11 matcher i slutspelet, tidigare säsonger har han väl varit lite bättre, klart han fyller 37 och åldern börjar väl ta ut sin rätt.

Fast han lär väl användas friskt i Malmö, så mycket med speltid ger väl också utdelning i poäng (kanske)

Poäng är inte allt. Tycker han såg rätt bra ut, kan säkert göra ok ifrån sig. Men med tanke på att Malmö hade tre-fyra tredjekedjor så är frågan om man ser Kenta som topp 6.... Shocked
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 sön 26 jul 2015, 17:37

DÅ var Linköping klara med sitt värvningsarbete. Sista pusselbiten in blev då Garrett Roe.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14867
Frågan är ju om han gör laget bättre. Jag ahr aldrig sett killen lira så om nån här inne har sett honom så får ni gjärna utbilda mig i hur han är hur det kan gå.
Rent statistiskt är jag inte jätteimponerad, ca 1 poäng/match de senaste två åren men det i Tyskland och Österrike. Dessförinnan ca 0.5 poäng/match under 2 år i AHL. Vad sen NCAA håller för nivå vet jag inte men där hade han ju också en bra poängskörd.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken sön 26 jul 2015, 17:40

Micke80 skrev:DÅ var Linköping klara med sitt värvningsarbete. Sista pusselbiten in blev då Garrett Roe.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14867
Frågan är ju om han gör laget bättre. Jag ahr aldrig sett killen lira så om nån här inne har sett honom så får ni gjärna utbilda mig i hur han är hur det kan gå.
Rent statistiskt är jag inte jätteimponerad, ca 1 poäng/match de senaste två åren men det i Tyskland och Österrike. Dessförinnan ca 0.5 poäng/match under 2 år i AHL. Vad sen NCAA håller för nivå vet jag inte men där hade han ju också en bra poängskörd.

Kan tycka att Linköping ändå ser lite småspännande ut. Men det känns inte som en guldkandidat nej. Taffe ut är nog inte så hårt sett till hans slutspelt. Micflikier var nog lite tuffare då han ändå såg halvbra ut och ibland bra i slutspelet. Att tappa Sjögren måste vara tungt. 

Mittenlag? Rakshani är ju motsatsen till Taffe hittils, inte så aktiv i serien men grym i slutspelet. Frågan är om Linköping är ett lag för slutspelet bara.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Redbear ons 29 jul 2015, 11:09

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Qirren ons 12 aug 2015, 16:10

Vass värvning av Malmö i Mueller. Får en extremt respektabel förstakedja nu. Bakom ser det tunnare ut. Men bästa nykomlingen på pappret i mina ögon med bra målvakt och backsida.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av LulefanGBG tor 13 aug 2015, 06:53

Jag riktigt vass värvning av Malmö där. Deras förstakedja ser riktigt spännande ut som du säger Qirren. Kommer nog att ställa till oreda för de flesta försvar, men precis som du säger ser det tunnare ut där bakom.

På pappret är de klart vassare än KHK och Rögle i varje fall och borde rentav kunna bli ett mittenlag om allting klaffar, men det kan också vara svårare att vara ett hyfsat lag som skall försöka spela hockey mot bättre motstånd, än att vara ett sämre lag som skall försöka grisa hockey mot bättre motstånd så man vet ju aldrig. Alltid någon av nykomlingarna som överraskar. Åtminstone i inledningen av serien. Jag höjer ett litet varningens finger för KHK.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Snikne Ville lör 15 aug 2015, 01:10

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 lör 15 aug 2015, 10:39

Qirren skrev:Vass värvning av Malmö i Mueller. Får en extremt respektabel förstakedja nu. Bakom ser det tunnare ut. Men bästa nykomlingen på pappret i mina ögon med bra målvakt och backsida.

Var det inte han som spelade en kort stund i Modo för nått år sedan?
Minns jag rätt var han rätt giftig vid tekningscirkeln och mot mål men helt överflödig i övrigt. Med rätt spelare runt sig blir ju såna spelare riktigt farliga men saknar man rätt spelare att sätta runt dom blir det bortkastade pengar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Qirren lör 15 aug 2015, 21:41

Micke80 skrev:
Qirren skrev:Vass värvning av Malmö i Mueller. Får en extremt respektabel förstakedja nu. Bakom ser det tunnare ut. Men bästa nykomlingen på pappret i mina ögon med bra målvakt och backsida.

Var det inte han som spelade en kort stund i Modo för nått år sedan?
Minns jag rätt var han rätt giftig vid tekningscirkeln och mot mål men helt överflödig i övrigt. Med rätt spelare runt sig blir ju såna spelare riktigt farliga men saknar man rätt spelare att sätta runt dom blir det bortkastade pengar.
Tror du blandar ihop med tysken Marcel Muller. Amerikanen Peter Mueller har aldrig spelat i Sverige tidigare.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Micke80 sön 16 aug 2015, 05:55

Qirren skrev:
Micke80 skrev:
Qirren skrev:Vass värvning av Malmö i Mueller. Får en extremt respektabel förstakedja nu. Bakom ser det tunnare ut. Men bästa nykomlingen på pappret i mina ögon med bra målvakt och backsida.

Var det inte han som spelade en kort stund i Modo för nått år sedan?
Minns jag rätt var han rätt giftig vid tekningscirkeln och mot mål men helt överflödig i övrigt. Med rätt spelare runt sig blir ju såna spelare riktigt farliga men saknar man rätt spelare att sätta runt dom blir det bortkastade pengar.
Tror du blandar ihop med tysken Marcel Muller. Amerikanen Peter Mueller har aldrig spelat i Sverige tidigare.

Aha, tusen tack för korrigeringen, då har jag ingen koll på han

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken sön 16 aug 2015, 10:36

http://www.orebrohockey.se/artikel/68085/ - käck värning till Örebro.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av JuniorX sön 16 aug 2015, 11:24

Rönken skrev:http://www.orebrohockey.se/artikel/68085/ - käck värning till Örebro.

Han ser bra ut. Hade passat att få till oss, bra stats för en producerande center.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad tis 18 aug 2015, 16:51

http://www.vf.se/sport/ishockey/erik-thorell-tvingas-bort-av-khk
Lite sent att säga tack och adjö kan tyckas.
Dessutom till en som har kontrakt enligt tidningen, (dock inte enligt EP).
Erik har över 100 shl matcher i färjestad.

Läge för lite tid i happis? Razz
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Rönken tor 20 aug 2015, 18:26

http://www.hockeysverige.se/2015/08/20/skadebekymmer-da-forstarker-brynas-truppen-tvavagsspelare-med-stark-energi/ - Centerfeldt verkar visst vara långtidsskadad. Är det vattnet runt Gävle eller vad är det som gör det? Urken? 

Jobbigt läge för Bulan, tackade nej till Luleå som sedan storsatsade. Gick till Pölsan istället och får dras med skador, samt att bästa backen drog just innan säsongsstart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Puckad tis 01 sep 2015, 20:28

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016 - Sida 5 Empty Sv: Övriga SHL-lags Silly Season 2015/2016

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet