Jonas Rönnqvist

+84
wilmus2007
ski3r
Erilk
Sundance Kid
Groggen79
Lasse Proppmätt
Dentos
Luleåfan
JoakimJ
GustenA
Davidoff
Kocur
Ivanhoe
hokkzorz
FirstSting
Kapten Haddock
JuniorX
Puckad
Tigerman
johan74
LHF96
KaptenBlodskelett
Högljudd
Micke80
Hentos_Bror
jimpa99
ezz
Donten_
Myrman
MickkeJ
BodenSwe
Nallen
kamelbullen
Admin
kniba
Helge
Lulefan
storstruten
JohanO
Sir Prozac
Donowitz
MrA
LuleåWinston
Daddeh4724
farre
PM
Pajala
knutten
Kagen
Kallepedal
Dilox
Mickeee
NallePhu
Ingemar
Old Brooklyn
Norlin
kjell
icemask
Lars158
Jompen
Zeth
Rönken
Slapshot
stormvägen
Lajon
amarule
pingu
Bilderberg
JahNT
FruktHamster
Urken
Bamsefar
Tony Moore
Snikne Ville
Redbear
Mange
LulefanGBG
Jonken
Beast.
Salle
Zeb Macahan
Pickadoll
Johan__
Allan West
88 posters

Sida 3 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Salle tis 18 feb 2014, 11:26

Robin Lindqvist? Fagervall? Kenttä?

Tre outsiders till att flankera Bulan möjligtvis?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av knutten tis 18 feb 2014, 11:37

Fyra år som huvudtränare är ju rätt länge historiskt som någon skrev. På något sätt har jag varit tveksam om det skulle bli en förlängning faktiskt.
Om Bulan inte blir huvudtränare så tror jag att han kommer att dra och bli huvudtränare någon annanstans.
Han har nämnt att han vill pröva det och fyra år som assisterande lär säkert räcka för honom.
Däremot hoppas jag verkligen att man förlänger med Hento som målvaktstränare då han gör sitt jobb med bravur.

Nu är det ju dock inte klart att Rönken hoppar av. Kuriren är kuriren. Där skriver man att han kommer hoppa av, medan man på twitter skriver:
"Vem ska ersätta OM han hoppar av?".

Men detta är fjärde året och känslan säger väl att det är sista. Det gjorde det redan när han skrev på ett ettårskontrakt. Att det skulle vara sista året.
Men den som lever får se.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Old Brooklyn tis 18 feb 2014, 14:06

I Kurirens blogg påstår de att Rönken vill ha ett sabbatsår. Funkar för mig och är faktiskt något som jag tror ganska många tränare skulle må bra av.

Skulle planen vara att Rönken ska komma tillbaka till Luleå så är ju Bulan de givna valet. Frågan är om man ska ta in någon annan under året som kommer och ifall Bulan är beredd på att kliva ner igen ifall Rönken skulle komma tillbaka.

Är det verkligen ingen som nämt Burra ännu?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken tis 18 feb 2014, 15:49

Old Brooklyn skrev:I Kurirens blogg påstår de att Rönken vill ha ett sabbatsår. Funkar för mig och är faktiskt något som jag tror ganska många tränare skulle må bra av.

Skulle planen vara att Rönken ska komma tillbaka till Luleå så är ju Bulan de givna valet. Frågan är om man ska ta in någon annan under året som kommer och ifall Bulan är beredd på att kliva ner igen ifall Rönken skulle komma tillbaka.

Är det verkligen ingen som nämt Burra ännu?

Sabbatsår kan nog vara bra för honom personligen fast hur ska Luleå agera? Att Bulan vill bli huvudtränare är ingen hemlighet, men skulle han verkligen bli det för bara en säsong och sedan kliva ner, låter lite tveksamt. Även varianten att han kör ett år för att sedan vara kontraktslös låter lite underligt. Sedan är frågan vad man skulle göra med assisterande tränaren bakom ev. Bulan som huvudtränare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot tis 18 feb 2014, 16:54

Bert Robertsson och Niklas Wikegård.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Pajala tis 18 feb 2014, 16:55

Slapshot skrev:Bert Robertsson och Niklas Wikegård.

ha ha ha .... allsvenskan here we come  Twisted Evil
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot tis 18 feb 2014, 18:15

:p

Skämt åsido, blir nog typ Bulan + Burra eller liknande om Rönken drar vidare...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LulefanGBG tis 18 feb 2014, 18:31

Bulan är ingen dum idé. Man måste våga satsa lite för att vinna. Se bara på Skellefteå. Eller oss själva för den delen, Rönken var ju lite av en gambling också. Visst han hade varit headcoach och gjort ett jäkla bra jobb i Almtuna men ändå helt ny på SHL-nivå. Sedan har vi inte vunnit SM-guld med satsningen men vi har åtminstone förvandlats till ett topplag.

Bulan har nu haft flera år som assisterande coach på SHL-nivå och någon gång måste man ju ta första jobbet som headcoach.

Burra som ni säger är inte alls något dumt komplement.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot tis 18 feb 2014, 18:44

Hade gärna sett Bulan tillsammans med Roger Rönnberg nån gång i framtiden

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken tis 18 feb 2014, 18:48

LulefanGBG skrev:Bulan är ingen dum idé. Man måste våga satsa lite för att vinna. Se bara på Skellefteå. Eller oss själva för den delen, Rönken var ju lite av en gambling också. Visst han hade varit headcoach och gjort ett jäkla bra jobb i Almtuna men ändå helt ny på SHL-nivå. Sedan har vi inte vunnit SM-guld med satsningen men vi har åtminstone förvandlats till ett topplag.

Bulan har nu haft flera år som assisterande coach på SHL-nivå och någon gång måste man ju ta första jobbet som headcoach.

Burra som ni säger är inte alls något dumt komplement.

Vad är det för ena tränare i J20-laget? Bulan har hand om forwards i dagsläget och ersättaren kliver väl rätt in där då. Lindqvist känns väl kul som f.d. spelare, men har inte ens en säsong som huvudtränare i Division 1 - apropå chansning, känns väl som att Allsvenskan vore rimligt nästa steg för honom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Old Brooklyn tis 18 feb 2014, 21:23

LulefanGBG skrev:Bulan är ingen dum idé. Man måste våga satsa lite för att vinna. Se bara på Skellefteå. Eller oss själva för den delen, Rönken var ju lite av en gambling också. Visst han hade varit headcoach och gjort ett jäkla bra jobb i Almtuna men ändå helt ny på SHL-nivå. Sedan har vi inte vunnit SM-guld med satsningen men vi har åtminstone förvandlats till ett topplag.

Bulan har nu haft flera år som assisterande coach på SHL-nivå och någon gång måste man ju ta första jobbet som headcoach.

Burra som ni säger är inte alls något dumt komplement.
Jag tror det är skilda världar i Luleå och Skellefteå när det kommer till hierarkier och vem som bestämmer hur laget ska spela. Tränaren spelar en stor roll för Luleås spel medan Lasse Johansson sitter och drar i alla trådar i Skellefteå, vilket gör att det intes spelar så stor roll vem som är tränare där.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Norlin ons 19 feb 2014, 11:57

In med Bulan som förste och Kenttä som andre!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av FruktHamster ons 19 feb 2014, 14:01

Norlin skrev:In med Bulan som förste och Kenttä som andre!

Skulle kännas direkt taskigt att beröva asplöven deras sportchef, tränare, materialare, sjukvårdare, fan och moster i ett svep sådär. LHF behöver asplöven i allsvenskan mer än vad man behöver kenttä i sitt bås och hur skulle asplöven dras runt utan denne fantastiske eldsjäl?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Norlin ons 19 feb 2014, 16:29

FruktHamster skrev:
Norlin skrev:In med Bulan som förste och Kenttä som andre!

Skulle kännas direkt taskigt att beröva asplöven deras sportchef, tränare, materialare, sjukvårdare, fan och moster i ett svep sådär. LHF behöver asplöven i allsvenskan mer än vad man behöver kenttä i sitt bås och hur skulle asplöven dras runt utan denne fantastiske eldsjäl?

Med Kenttäs engagemang klarar han av allt det där samtidigt som han är andretränare i LHF. Wink
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av PM ons 19 feb 2014, 17:43

Hm, jag har fundera på Patrik Kluft som ett framtida namn som tränare i elitserien.
En krävande jävel som förväntar sig total uppoffring av sina spelare.
Frågan är om han inte är för oerfaren för en andretränar roll i högstaligan redan, om han nöjer sig med att gå som andretränare.

PM

Antal inlägg : 1945
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av pingu lör 01 mar 2014, 18:10

Skönt att vi mest troligt får en annan tränare nästa säsong!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av farre lör 01 mar 2014, 18:18

Skulle hemskt gärna vilja veta varför LP inte sitter på läktaren när man har tillgång till Bryggman?

Skulle även vilja ha svar på varför man särar på Trillingarna efter ett uppehåll när Mannberg kompletterade de så bra och var vår bästa enhet innan uppehållet

Skulle vilja ha svar på varför man envisas med Ola i Klasens kedja där han inte tillför ett dugg och snarare sänker kedjan

Skulle vilja veta anledningen till mobbingen av Hedman som jag iallafall inte sett göra någon dålig match

Och sist, Pitefoppa med Omark? driver du med oss?
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Snikne Ville lör 01 mar 2014, 18:19

pingu skrev:Skönt att vi mest troligt får en annan tränare nästa säsong!
Nu är du ju bara pinsam.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av pingu lör 01 mar 2014, 18:29

Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Skönt att vi mest troligt får en annan tränare nästa säsong!
Nu är du ju bara pinsam.
Pinsamt svar!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot lör 01 mar 2014, 18:33

Japp trots att Rönnqvist har gjort Luleå till ett topplag så är det dags att gå skilda vägar nu. Dags för nån annan att ta vid och föra laget till ytterligare en nivå.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Snikne Ville lör 01 mar 2014, 18:59

pingu skrev:
Snikne Ville skrev:
pingu skrev:Skönt att vi mest troligt får en annan tränare nästa säsong!
Nu är du ju bara pinsam.
Pinsamt svar!
Min pappa är starkare än din!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Kallepedal lör 01 mar 2014, 22:05

Vänta bara, snart lyfter Chris bucklan och vi avgudar Rönken. Det kanske är därför vi sitter här och kommenterar och Rönken leder ett elitserielag.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Daddeh4724 tis 04 mar 2014, 01:21

Yåw! Tredje inlägget här Smile Rönken har gjort mycket gott för Luleå men även jag tror att det är bäst att han går vidare eller tar ett sabbatsår. Obefintlig matchcoaching där en målvakt måste släppa in minst 5 mål under kort tid innan han ens överväger att byta ut dem. Skit samma i resultatet när den sociala verksamheten står på spel. Vi hade mycket väl haft chans på andra/tredje plats med aktivare matchcoachning. Ogillar verkligen att de hellre satsar på spelare som t.ex. Linus Persson än lovande juniorer som Cehlarik. En liten del av mig önskar att vi värvade en coach som (usch) Skeletor (Anders Forsberg) eller Lener som faktiskt vågar ge förtroende åt juniorer. Om Rönnqvist stannar ytterligare år kommer juniorer att fly när det börjar bli pinsamt tydligt att de aldrig riktigt får chansen trots att vår juniorverksamhet varit en målsättning. Jag räknar inte alibiinhopp som något de utvecklas av eller anser sporrande. Jag tycker vi behöver något nytt och vill trots allt tacka Rönnqvist som stått för mycket bra och gjort Luleå till det de är idag.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston tis 04 mar 2014, 11:05

Alltså, Rönken har gjort det riktigt bra då han tagit upp Luleå från ett botten- till ett topplag. Han har fått alla att jobba extremt hårt och följa spelplanen. Han förtjänar kredd. Men ingen är perfekt.

Han har varit med och revolutionerat svensk hockey, men har inte hängt med i den ständiga utvecklingen. Sverige har extremt bra ungdomsverksamhet (eventuellt bäst i världen) och se på lagen som vågat släppa fram juniorer (SAIK och Frölunda) som nu är bäst i serien. SAIK som vågat släppa upp juniorer och har varit dominerande i flera år, Frölunda gjorde samma sak iår och de blev direkt en guldkandidat. Luleå har inte gett en junior en riktig chans (förutom Wallmark) och har hamnat en bit bakom toppen.

Som jag sagt tidigare; det kanske blir lite misstag i början med en junior, men utväxlingen i slutet av säsongen kan bli enorm. Synd att Cehlarik och Bryggman får mindre speltid trots att de gjort bättre matcher än flera andra i laget. Måste vara frustrerande för dem att inte få förtroende trots bättre matcher. Det skulle vara enormt spännande att se hur bra de kan vara om de fått samma oändliga förtroende som vissa andra spelare.

Och att inte släppa fram vissa spelare för att de är sämre defensivt är ett felaktigt tänk, då jag hellre har inne en spelare som kan behålla pucken i anfallszon och vara ok bakåt -- mot att ha en spelare som förlorar pucken direkt han åker över offensiva blålinjen och sedan är en jäkel defensivt.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av MrA tis 04 mar 2014, 11:26

LuleåWinston skrev:Alltså, Rönken har gjort det riktigt bra då han tagit upp Luleå från ett botten- till ett topplag. Han har fått alla att jobba extremt hårt och följa spelplanen. Han förtjänar kredd. Men ingen är perfekt.

Han har varit med och revolutionerat svensk hockey, men har inte hängt med i den ständiga utvecklingen. Sverige har extremt bra ungdomsverksamhet (eventuellt bäst i världen) och se på lagen som vågat släppa fram juniorer (SAIK och Frölunda) som nu är bäst i serien. SAIK som vågat släppa upp juniorer och har varit dominerande i flera år, Frölunda gjorde samma sak iår och de blev direkt en guldkandidat. Luleå har inte gett en junior en riktig chans (förutom Wallmark) och har hamnat en bit bakom toppen.

Som jag sagt tidigare; det kanske blir lite misstag i början med en junior, men utväxlingen i slutet av säsongen kan bli enorm. Synd att Cehlarik och Bryggman får mindre speltid trots att de gjort bättre matcher än flera andra i laget. Måste vara frustrerande för dem att inte få förtroende trots bättre matcher. Det skulle vara enormt spännande att se hur bra de kan vara om de fått samma oändliga förtroende som vissa andra spelare.

Och att inte släppa fram vissa spelare för att de är sämre defensivt är ett felaktigt tänk, då jag hellre har inne en spelare som kan behålla pucken i anfallszon och vara ok bakåt -- mot att ha en spelare som förlorar pucken direkt han åker över offensiva blålinjen och sedan är en jäkel defensivt.

Jag håller definitivt med om att Bryggman och Cehlarik definitivt förtjänar en plats i laguppställningen, men är väl samtidigt så att Cehlarik och Wallmark är de enda juniorer som jag tycker platsar i Luleå idag. Det ser dock bättre ut på lite längre sikt med kommande spelare. Jag vet inte riktigt om man kan belasta Rönken helt då han inte haft så många juniorer att välja på...

Skellefteå har haft en grymt bra juniorverksamhet, medans det känns lite som om Frölunda värvade ihop ett gäng lovande juniorlandslagsmän med avsikt att spela dem i truppen, inte i ngt juniorlag. Lite som Luleå värvade Wallmark. Här vet jag inte om det är så stor skillnad på att värva in en junior eller en annan topppresterande spelare från allsvenskan...
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LulefanGBG tis 04 mar 2014, 13:07

MrA skrev:
LuleåWinston skrev:Alltså, Rönken har gjort det riktigt bra då han tagit upp Luleå från ett botten- till ett topplag. Han har fått alla att jobba extremt hårt och följa spelplanen. Han förtjänar kredd. Men ingen är perfekt.

Han har varit med och revolutionerat svensk hockey, men har inte hängt med i den ständiga utvecklingen. Sverige har extremt bra ungdomsverksamhet (eventuellt bäst i världen) och se på lagen som vågat släppa fram juniorer (SAIK och Frölunda) som nu är bäst i serien. SAIK som vågat släppa upp juniorer och har varit dominerande i flera år, Frölunda gjorde samma sak iår och de blev direkt en guldkandidat. Luleå har inte gett en junior en riktig chans (förutom Wallmark) och har hamnat en bit bakom toppen.

Som jag sagt tidigare; det kanske blir lite misstag i början med en junior, men utväxlingen i slutet av säsongen kan bli enorm. Synd att Cehlarik och Bryggman får mindre speltid trots att de gjort bättre matcher än flera andra i laget. Måste vara frustrerande för dem att inte få förtroende trots bättre matcher. Det skulle vara enormt spännande att se hur bra de kan vara om de fått samma oändliga förtroende som vissa andra spelare.

Och att inte släppa fram vissa spelare för att de är sämre defensivt är ett felaktigt tänk, då jag hellre har inne en spelare som kan behålla pucken i anfallszon och vara ok bakåt -- mot att ha en spelare som förlorar pucken direkt han åker över offensiva blålinjen och sedan är en jäkel defensivt.

Jag håller definitivt med om att Bryggman och Cehlarik definitivt förtjänar en plats i laguppställningen, men är väl samtidigt så att Cehlarik och Wallmark är de enda juniorer som jag tycker platsar i Luleå idag. Det ser dock bättre ut på lite längre sikt med kommande spelare. Jag vet inte riktigt om man kan belasta Rönken helt då han inte haft så många juniorer att välja på...

Skellefteå har haft en grymt bra juniorverksamhet, medans det känns lite som om Frölunda värvade ihop ett gäng lovande juniorlandslagsmän med avsikt att spela dem i truppen, inte i ngt juniorlag. Lite som Luleå värvade Wallmark. Här vet jag inte om det är så stor skillnad på att värva in en junior eller en annan topppresterande spelare från allsvenskan...

Fusklunda är bra på att lyfta upp egna juniorer också, (Johnsson, Wideström, Blidh, Collberg & Bohm t.ex.) men dessa har ju fått varierande istid under säsongen. Men man är också ensam elitklubb i Sverige näst största stad och har ett enormt upptagningsområde med allt från Kungsbacka, Alingsås, Lerum, Kungälv, Borås, Trollhättan, Uddevalla osv med ungdomslag.

Sedan har man värvat väldigt många unga spelare som redan var etablerade i sina tidigare klubbars A-lag så det är klart att det är lätt att ta åt sig cred för att ge unga spelare chansen då. Dessutom som du säger var ju flera av dem förutom etablerade i sina respektive A-lag dessutom representanter eller f.d. representanter för Juniorkronorna så visst är det som du säger. Inte jättevågat att satsa på dem kanske? Bra givetvis, men jag som bor här nere vet hur mycket folket här skryter om att Frölunda minsann är bäst på unga svenska spelare osv.

Wennberg
NIlsson
Wikstrand
Gustafsson
Görtz
Klingberg

Dessa är ju spelar som är 22 år, (i år), eller yngre som man faktiskt värvat inför eller under pågående säsong med avsikt att spela dem i A-laget och inget annat. Samtliga är ju redan etablerade spelare på elitnivå. Tror inte att Rönken tvekat en sekund att spela någon av ovan nämnda i ordinarie laguppställning.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LulefanGBG tis 04 mar 2014, 13:11

Sedan håller jag helt klart med er om att av de spelare vi nu har i laget hade jag gärna sett Cehlarik och Bryggman få mer istid. Tycker båda gjort det väldigt bra när man väl fått chansen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken tis 04 mar 2014, 13:53

LulefanGBG skrev:
MrA skrev:
LuleåWinston skrev:Alltså, Rönken har gjort det riktigt bra då han tagit upp Luleå från ett botten- till ett topplag. Han har fått alla att jobba extremt hårt och följa spelplanen. Han förtjänar kredd. Men ingen är perfekt.

Han har varit med och revolutionerat svensk hockey, men har inte hängt med i den ständiga utvecklingen. Sverige har extremt bra ungdomsverksamhet (eventuellt bäst i världen) och se på lagen som vågat släppa fram juniorer (SAIK och Frölunda) som nu är bäst i serien. SAIK som vågat släppa upp juniorer och har varit dominerande i flera år, Frölunda gjorde samma sak iår och de blev direkt en guldkandidat. Luleå har inte gett en junior en riktig chans (förutom Wallmark) och har hamnat en bit bakom toppen.

Som jag sagt tidigare; det kanske blir lite misstag i början med en junior, men utväxlingen i slutet av säsongen kan bli enorm. Synd att Cehlarik och Bryggman får mindre speltid trots att de gjort bättre matcher än flera andra i laget. Måste vara frustrerande för dem att inte få förtroende trots bättre matcher. Det skulle vara enormt spännande att se hur bra de kan vara om de fått samma oändliga förtroende som vissa andra spelare.

Och att inte släppa fram vissa spelare för att de är sämre defensivt är ett felaktigt tänk, då jag hellre har inne en spelare som kan behålla pucken i anfallszon och vara ok bakåt -- mot att ha en spelare som förlorar pucken direkt han åker över offensiva blålinjen och sedan är en jäkel defensivt.

Jag håller definitivt med om att Bryggman och Cehlarik definitivt förtjänar en plats i laguppställningen, men är väl samtidigt så att Cehlarik och Wallmark är de enda juniorer som jag tycker platsar i Luleå idag. Det ser dock bättre ut på lite längre sikt med kommande spelare. Jag vet inte riktigt om man kan belasta Rönken helt då han inte haft så många juniorer att välja på...

Skellefteå har haft en grymt bra juniorverksamhet, medans det känns lite som om Frölunda värvade ihop ett gäng lovande juniorlandslagsmän med avsikt att spela dem i truppen, inte i ngt juniorlag. Lite som Luleå värvade Wallmark. Här vet jag inte om det är så stor skillnad på att värva in en junior eller en annan topppresterande spelare från allsvenskan...

Fusklunda är bra på att lyfta upp egna juniorer också, (Johnsson, Wideström, Blidh, Collberg & Bohm t.ex.) men dessa har ju fått varierande istid under säsongen. Men man är också ensam elitklubb i Sverige näst största stad och har ett enormt upptagningsområde med allt från Kungsbacka, Alingsås, Lerum, Kungälv, Borås, Trollhättan, Uddevalla osv med ungdomslag.

Sedan har man värvat väldigt många unga spelare som redan var etablerade i sina tidigare klubbars A-lag så det är klart att det är lätt att ta åt sig cred för att ge unga spelare chansen då. Dessutom som du säger var ju flera av dem förutom etablerade i sina respektive A-lag dessutom representanter eller f.d. representanter för Juniorkronorna så visst är det som du säger. Inte jättevågat att satsa på dem kanske? Bra givetvis, men jag som bor här nere vet hur mycket folket här skryter om att Frölunda minsann är bäst på unga svenska spelare osv.  

Wennberg
NIlsson
Wikstrand
Gustafsson
Görtz
Klingberg

Dessa är ju spelar som är 22 år, (i år), eller yngre som man faktiskt värvat inför eller under pågående säsong med avsikt att spela dem i A-laget och inget annat. Samtliga är ju redan etablerade spelare på elitnivå. Tror inte att Rönken tvekat en sekund att spela någon av ovan nämnda i ordinarie laguppställning.  

Jag håller med i det Wikegård var inne på i C Mores studio för någon månad sen - tränare runt lagen är för dålig på att kommunicera utåt mot sina supportrar. Hade varit kul att höra mer runt varför vissa spelare får mer speltid, varför någon spelar bp/pp eller varför inte etc. Då menar jag likt Wikegård att det är lite mer än "åka mer skridskor och vinna närkamper" som behövs. Kanske inte i periodpauser under matcher men säg reportage på hemsidan där man får en lite djupare genomgång emellanåt på hur man tänker i sitt powerplay, vem ska göra vad osv.

Edit: Det jag ville komma fram till var alltså att hade vi fått mer inblick i hur man tänker hade kanske känts mer logiskt med vissa val - nu famlar vi egentligen i mörkret och prickar säkert fel många gånger.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LulefanGBG tis 04 mar 2014, 15:00

Absolut Rönken! Tycker rent generellt att det är lite större öppnehet kring detta i t.ex. Allsvenskan där man får lite reportage inför matcher och sådant ibland. Inte jätteingående där heller kanske men åtminstone lite mer matnyttigt än i SHL där det är locket på från samtliga tränare både före och efter match.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz tis 04 mar 2014, 15:14

Tror man kör lite locket på för att inte ge motståndare ev. fördelar.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Rönken tis 04 mar 2014, 16:08

Fast att motivera varför en spelare har högre prio en än annan och liknande är väl knappast värt mycket för en motståndare. Överlag är det usel kommunikation utåt, det är inget mer än "åka skridskor och vinna närkamper" - ungefär som att det vore en väl bevarad hemlighet. Sedan ska man väl kanske inte gå ut och avslöja någon konkret specialare i powerplay eller tekningsvariant. Men att säga varför t.ex. inte Fagerudd ingår i ordinarie pp-upplägg på träningen när det är enda backen som har bra direktskott vore kul att höra anledningen till som exempel vilket inte skulle direkt ge någon fördel för motståndare. Sistnämnda är väl kanske något som mer faller under kategorin journalistik vilket är princip helt frånvarande dessvärre runt Luleå.

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz tis 04 mar 2014, 18:22

Mycket av uttagningarna/formeringar/speltid har förmodligen mycket med mindre skador eller slitage att göra. Sådant man inte kan bjuda på. I övrigt är det väl så att många klickar på träning och behöver förtroende, för att få självförtroende.

Situation Linus Persson är dock en helt annan femma.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz tis 04 mar 2014, 22:22

Tyvärr får man nog säga, så hoppas man att även Bulan lämnar, så vi får byta till en lite annan typ av hockey.

En fysisk hockey, med bra skott från blå (i PP) och en säker defensiv röstar jag för.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Sir Prozac ons 05 mar 2014, 06:44

Känner mig så kluven angående Rönnqvist vara eller icke vara. Han har ju gjort det förbannat bra, fått laget att prestera riktigt bra med relativt små medel. MEN någonting har hänt, vi spelar inte "Rönken-hockey" längre och matchcoachningen har blivit helt obefintligt. Det finns liksom inget engagemang i båset längre, allt bara rullar på. När man är på väg att förlora en match skulle man ju vilja se att det brinner i ögonen och att man gör allt för att försöka vända matchen.

Som det känns nu när man ser tränarna så stirras det bara rakt fram i tomma intet. Varför provar man aldrig vaska om i kedjorna i sådana lägen? Varför envisas man att ge mycket istider till spelare som inte tillför speciellt mycket under matchen medans man kan ha "heta" spelare sittande på bänken. När man kollar in andra lag så får den hetaste kedjan/spelarna för dagen spela riktigt mycket, så är det inte i Luleå. Här rullar allt på, oavsett matchbild. Första femman spelar mest oavsett om ingenting skulle fungera för tillfället.

Detta är ju bara mina funderingar, jag har inga erfarenheter alls gällande coachning så det finns säkert en tanke och en plan bakom alla beslut, men jag kan bara tycka att coachningen verkar lite stel och enkelriktad ibland.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2450
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av JohanO ons 05 mar 2014, 10:02

Utan att låta som en häxdoktor så känns det som att Rönnqvist har en ganska "holistisk" syn på ansvarsfördelande hos spelare. Han visar extremt mycket tålamod och lämnar kedjor intakta även när det går tungt för dem. Modern arbetsledning inom näringslivet där tesen (förenklad) är att människor presterar bättre när man eliminerar hotet av repressalier. Ett näringsliv som Jonas har ett väldigt lyckat förflutet i dessutom. Om det översätts bra till hockey lämnar jag osagt. Men det känns inte helt orimligt att det är en av många anledningar till den höga lägstanivån hos den, på papperet, inte jättespetsiga spelartrupp han förfogat över genom åren.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz ons 05 mar 2014, 12:26

Rönken själv har väl nämnt motivationsproblem som en orsak till uppehåll.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston ons 05 mar 2014, 12:55

JohanO skrev:Utan att låta som en häxdoktor så känns det som att Rönnqvist har en ganska "holistisk" syn på ansvarsfördelande hos spelare. Han visar extremt mycket tålamod och lämnar kedjor intakta även när det går tungt för dem. Modern arbetsledning inom näringslivet där tesen (förenklad) är att människor presterar bättre när man eliminerar hotet av repressalier. Ett näringsliv som Jonas har ett väldigt lyckat förflutet i dessutom. Om det översätts bra till hockey lämnar jag osagt. Men det känns inte helt orimligt att det är en av många anledningar till den höga lägstanivån hos den, på papperet, inte jättespetsiga spelartrupp han förfogat över genom åren.

Rönken har gjort det bra. Men att eliminera hotet av repressalier tar ju även bort incitamentet att försöka utvecklas. Då någon som bevisligen spelar bättre ändå inte får något större förtroende. Och någon som inte tacklats eller vunnit en närkamp sedan förra slutspelet får oändligt förtroende. Hur länge orkar man kämpa på att försöka utvecklas när man ändå inte får något större förtroende (läs: Cehlarik och Bryggman). Rönkens filosofi fungerar men den är inte optimal, för då hade han redan vunnit SM-guld. Utan den behöver modifieras.

Jag är för att ge spelarna trygghet, till en viss gräns. De får inte bli för bekväma för då stannar de i utvecklingen. Även jag kan ge Rönken lite för mycket skit, då han överlag gjort det riktigt bra. Men det som gör mig mest frustrerad är den nästan obefintliga matchningen. Men blir glad i själen när vissa heta kedjor eller spelare får mycket speltid i en match. Men det känns som att det sker alltför sällan.

Nu är jag som "hobbytränare" som många andra som hittar fel som de professionella tränarna gör som även ser varje träning och känner alla spelare.

Men för mig är konstigt att inte Hedman får mer speltid. Då han är en av Luleås viktigaste spelare. Tacklar mest i hela SHL i laget som tacklar minst. Skrämmer motståndarnas backar som måste vara orolig och titta upp efter motståndare för att inte bli manglad istället för att leta medspelares klubb-blad. Kolla senaste matchen pre- och post-Hedman så ser man tydligt hur mycket han betyder. Hade jag varit motståndarback så hade jag varit livrädd varje gång jag fick pucken med Hedman som motståndare och tittat upp direkt efter honom istället för en medspelare. Och hade skickat iväg pucken så fort jag kunde bara för att inte bli manglad. Han är viktigare än tränarna ger honom speltid. Och många anfall som avstyrs enbart genom rädsla och bortpassade puckar.

Bryggman Trucken och Cehlarik var Luleås bästa innan de blev bänkade. Varför bänka den bästa kedjan? Vågar inte bänka de mer etablerade spelare? Rädd för att röra upp hierarkin? Skapa osämja inom laget? Rönken gör säkert rätt... men jag hoppas ändå verkligen att han spelar bästa laget när det verkligen gäller. för det är ingen social verksamhet vi sysslar med eller stödjer. Jag vill se resultat. Annars kan jag istället skicka pengarna för matchbiljetterna till frälsningsarmén.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston ons 05 mar 2014, 14:34

Rönkens filosofi fungerar bevisligen över en längre period -- både idrotts- och affärsmässigt. En stadig och hög nivå hela tiden. Bland annat serievinst och Leos Lekland. Men han har inte lyckats nå upp till absoluta max när det verkligen gäller -- vilket jag tror blir svårt att göra med Bengt Åke Gustafsson-filosofin att enbart rulla på. I fotboll hade det säkert varit kanonbra där serievinst är det som räknas. Men tycker det är fel att applicera ett företagstänk rakt av till en elitidrott, med slutspelsmatcher som nästan upphäver fysikens lagar, utan att modifiera filosofin.

Lagerbäck körde väl samma filosofi. Enbart köra samma. Det fungerade bra till att ta sig till mästerskap, men väl i mästerskapen gick det sämre. han sa väl att han inte trodde på att byten kunde förändra en matchbild?
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Snikne Ville ons 05 mar 2014, 14:36

bearjew skrev:Rönken själv har väl nämnt motivationsproblem som en orsak till uppehåll.
Nej, det har han inte. Han har sagt att han får se hur motiverad han känner sig EFTER säsongen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Donowitz ons 05 mar 2014, 17:11

Snikne Ville skrev:
bearjew skrev:Rönken själv har väl nämnt motivationsproblem som en orsak till uppehåll.
Nej, det har han inte. Han har sagt att han får se hur motiverad han känner sig EFTER säsongen.

Tar det som en signal på att motivationen börjat tryta en aning.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Urken fre 07 mar 2014, 13:55

De tankar som Lulefan skildrar i den här tråden:

https://www.luleahockeyforum.com/t627p390-2014-03-06-shl-omgang-54-lulea-farjestad

är förmodligen tankegången hos många av oss fans vid det här laget. Ofattbara beslut och totalt ologiska tilltag.

Ponera att det skulle vara så, att Osten värvat Fagerudd precis som med Sundh, en värvning som Rönken inte velat ha. Vad händer? Han hamnar istället i frysboxen.
Vad tycker vi om att en tränare gör på detta sätt? Absolut är det tränarens roll att bestämma vilka spelare som ska spela, men i vilken utsträckning? På många andra arbetsplatser så skulle, åtminstone de chefer jag haft, lagt sig i mitt jobb om jag fattat beslut likt de Jonas har gjort. (Beslut som för oss utomstående är väldigt märkliga, men såklart kanske har sina förklaringar.)

För likt Lulefan så har jag haft en otroligt tuff natt. Jag valde att gå en kvällspromenad igår för att varva ned och bli lite jordnära igen, kliva ned från molnet av oro, frustration och besvikelse. Men riktigt så lätt kom jag inte undan. Har legat och våndat mig och funderat fram och tillbaka men kommer ingenstans.

Det förbryllar mig att jag har så lite att säga till om och en sådan dålig insikt i något som betyder så oerhört mycket för mig och mitt välmående. Att vi fans inte alltid kommer att vara överens med tränarna, det köper jag, men då vill jag se en förklaring till de val som uppstår längs vägen. Jag är inte personen som bara köper något rakt av med motiveringen: "ha tilltro, han vet vad han gör!". Förmodligen är detta sant, men hjälp oss då att förstå. Hjälp oss att förstå varför saker ser ut som de gör.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LulefanGBG fre 07 mar 2014, 14:12

Ja Urken, inte minst skulle ju en större transparens öka förståelsen för vad som faktiskt sker på isen, och även vad som inte sker på isen, med spelare som inte får spela och dyl.  I viss mån förstår jag att man kör locket på, det kan ju t.ex. handla om att inte äventyra spelares integritet och annat. Det är såklart ansvarsfullt och positivt, samtidigt vill man inte säga att det finns problem utan att beskriva problemen i sig för det skulle bara spä på spekulationerna ytterligare.

Men någon form av transparens vore ändå önskvärt eftersom det som sagt skulle ge lite förklaringar och dämpa en del av spekulationerna som redan finns också. Man skulle förstå att "OK situationen är som den är, det är de vi har på isen nu som skall greja det, och man skulle börja fokusera på det istället för varför A eller B inte får spela. Man skulle ha en lite större förståeelse också. Därmed inte sagt att jag menar att 4 raka torsk är ok för det.

Jag menar vi sitter ju alla här och undrar hur i hela fridens namn saker och ting är som de är? Det måste vara jobbigt för de ansvariga också. Inte för att jag tror att de läser just här kanske, men det lär väl knappast undgå dem att de är ifrågasatta ändå. Precis som du säger Urken kanske de finns fullt logiska förklaringar till allt som sker, och som vi inte ser, men så länge vi inte får se dem är det ju också omöjligt för oss att inte spekulera och oroa oss då det trots allt handlar om något som vi alla lägger ner väldigt mycket tid, emotionellt engagemang och i vissa fall pengar i, (för er där uppe som stöttar laget och går på matcherna bl.a.).

En jäkla knepig situation det här som jag tror att tränarna, (om det finns problem), är fullt medvetna om.

Jag sågar ingen helt och hållet, varken spelare eller ledare eftersom jag inte vet allt, men så länge jag inte får de svar jag söker och resultaten uteblir så måste jag åtminstone ställa frågor och kritisera det jag ser inte fungera och dela min oro med er andra. Skönt att ha det här forumet faktiskt tycker jag.

Sedan är det ju till syvende och sist människor vi pratar om, hur duktiga en människa än är och hur många duktiga människor det än finns i en organisation så är ju ingen ofelbar eller fulländad. Det kan alltid dyka upp saker som stör harmonin eller gör att motivationen tryter och dyl. Det måste inte vara några skandaler eller sådant, det kan rentav vara en mättnad eller något som smiter sig på.

Lite som ett förhållande. Allting kan tendera att blir slentrian och inte så spännande längre efter ett tag även fast ingen av parterna gjort något egentligen fel eller betett sig annorlunda mot tidigare. Så fungerar de i viss mån i större grupper också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Snikne Ville fre 07 mar 2014, 15:44

Men dit kommer vi såklart aldrig. Om en tränare inte låter en spelare få istid för att han tycker att han är en katatrof defensivt så säger han aldrig det. Inte heller att en spelare har skadeproblem osv. Det funkar liksom  inte i praktiken med sån transparens. Men den som är av avvikande uppfattning får gärna ge exempel på någon klubb som har den ordningen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LulefanGBG fre 07 mar 2014, 15:48

Nej det finns inte Ville. Men det innebär ju inte att man önskar att det ibland funnits mer transparens.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Jompen fre 07 mar 2014, 18:25

Kan inte låta bli att kasta mig in i debatten gällande Rönken för här är det något som inte står rätt till.
Han ska som tränare före och under säsong utveckla varje spelare.
Han ska hitta rätt plats för spelarna och ge optimala förutsättningar för att varje lagdel ska fungera.
Han ska vid varje laguttagning ställa det bästa laget på banan.
Han ska under match göra allt för att vi ska vinna matcherna.
Allt detta har han under tidigare år lyckats väldigt bra med och för detta ska han ha cred.
Men denna säsong kan han inte få godkänt på någon av punkterna. Det är väl endast Klasen och någon junis lyckats ta några steg i utvecklingen, väldigt många gör betydligt sämre ifrån sig i år och de junisar som visar att man vill utmana om en plats i laget har skickats ut.
I båset händer det inget, nyinköpta spelare hamnar i frysboxen och det är revir pinkande på hög nivå.
Att sedan under pågående säsong ge sig in i en intervju och ens antyda att det kan vara något fel på han egen motivation är ju inget annat än total idioti.

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av LuleåWinston fre 07 mar 2014, 18:40

Jompen skrev:Kan inte låta bli att kasta mig in i debatten gällande Rönken för här är det något som inte står rätt till.
Han ska som tränare före och under säsong utveckla varje spelare.
Han ska hitta rätt plats för spelarna och ge optimala förutsättningar för att varje lagdel ska fungera.
Han ska vid varje laguttagning ställa det bästa laget på banan.
Han ska under match göra allt för att vi ska vinna matcherna.
Allt detta har han under tidigare år lyckats väldigt bra med och för detta ska han ha cred.
Men denna säsong kan han inte få godkänt på någon av punkterna. Det är väl endast Klasen och någon junis lyckats ta några steg i utvecklingen, väldigt många gör betydligt sämre ifrån sig i år och de junisar som visar att man vill utmana om en plats i laget har skickats ut.
I båset händer det inget, nyinköpta spelare hamnar i frysboxen och det är revir pinkande på hög nivå.
Att sedan under pågående säsong ge sig in i en intervju och ens antyda att det kan vara något fel på han egen motivation är ju inget annat än total idioti.

Jag tycker du var lite hård. Dock väckte du en tanke inom mig... om det möjligtvis är lite ego inblandat. Att t.ex Linus Persson är en spelare som Rönken hittat, och därför ger honom oändligt med förtroende för att "visa" att han vet bäst och har rätt.. Trots att han redan skrivit på för Färjestad och inte vunnit en närkamp eller en försökt göra det sedan förra slutspelet. Då han faktiskt var bra och t.o.m tacklades. Medan vissa andra som Hedman är en Osten värvning. Hedman känns inte som en Rönken värvning. Och har fått mindre förtroende sett till hur bra han varit.

Fagerudd borde då väl också vara en Osten värvning? Oscar Sundh var en Osten värvning. Lucas Wallmark borde då vara en Rönken värvning om man ser till speltiden och förtroendet han fick redan i början. Hjelm borde också vara en Rönken värvning -- sett till speltiden och vad han presterat.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Jompen fre 07 mar 2014, 19:27

LuleåWinston skrev:
Jompen skrev:Kan inte låta bli att kasta mig in i debatten gällande Rönken för här är det något som inte står rätt till.
Han ska som tränare före och under säsong utveckla varje spelare.
Han ska hitta rätt plats för spelarna och ge optimala förutsättningar för att varje lagdel ska fungera.
Han ska vid varje laguttagning ställa det bästa laget på banan.
Han ska under match göra allt för att vi ska vinna matcherna.
Allt detta har han under tidigare år lyckats väldigt bra med och för detta ska han ha cred.
Men denna säsong kan han inte få godkänt på någon av punkterna. Det är väl endast Klasen och någon junis lyckats ta några steg i utvecklingen, väldigt många gör betydligt sämre ifrån sig i år och de junisar som visar att man vill utmana om en plats i laget har skickats ut.
I båset händer det inget, nyinköpta spelare hamnar i frysboxen och det är revir pinkande på hög nivå.
Att sedan under pågående säsong ge sig in i en intervju och ens antyda att det kan vara något fel på han egen motivation är ju inget annat än total idioti.

Jag tycker du var lite hård. Dock väckte du en tanke inom mig... om det möjligtvis är lite ego inblandat. Att t.ex Linus Persson är en spelare som Rönken hittat, och därför ger honom oändligt med förtroende för att "visa" att han vet bäst och har rätt.. Trots att han redan skrivit på för Färjestad och inte vunnit en närkamp eller en försökt göra det sedan förra slutspelet. Då han faktiskt var bra och t.o.m tacklades. Medan vissa andra som Hedman är en Osten värvning. Hedman känns inte som en Rönken värvning. Och har fått mindre förtroende sett till hur bra han varit.

Fagerudd borde då väl också vara en Osten värvning? Oscar Sundh var en Osten värvning. Lucas Wallmark borde då vara en Rönken värvning om man ser till speltiden och förtroendet han fick redan i början. Hjelm borde också vara en Rönken värvning -- sett till speltiden och vad han presterat.
Vet inte om jag är speciellt hård i min bedömning av Rönkens säsong så här långt för allt negativt som jag har tagit upp har ju bevisligen skett.
Det värsta är ju inte att de flesta av Luleås fans ser det utan att även spelarna ser ju samma saker.



Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av pingu fre 07 mar 2014, 19:31

Drömmen är att Rönken tar timeout nu! Tror inte vi har så mycket att hämta i ett fysiskt slutspel.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Jompen fre 07 mar 2014, 19:38

pingu skrev:Drömmen är att Rönken tar timeout nu! Tror inte vi har så mycket att hämta i ett fysiskt slutspel.
En omgång kvar att göra rätt det som blev fel under 54!
Sedan upp ur svackan och raka vägen mot GULDET!!!!!!!!!

Jompen

Antal inlägg : 28
Join date : 12-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Slapshot fre 07 mar 2014, 19:44

Tror det är en hel del prestige för Rönken. Han vägrar inse att han haft fel med kedjekonstellationer och fortsätter nöta på i hopp om förändring men ingenting händer...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jonas Rönnqvist - Sida 3 Empty Sv: Jonas Rönnqvist

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet