Malte Strömwall

+54
Groggen79
Hedanders
Micke80
icemask
Kocur
Ivanhoe
JohanO
Tigerman
ski3r
Kagen
nummer 17
JuniorX
Qirren
Mickeee
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
Mr Bister
kokostrollet
Kallepedal
Kapten Haddock
Xinpei
Norlin
Neurofunk20
Kraftkung
Donowitz
27 Öqvist
pingu
Old Brooklyn
Dentos
Slapshot
Salle
LulefanGBG
Lars158
Lulefan
Ingemar
Lajon
Rikky
Bamsefar
MickkeJ
Sportchefen #2
NallePhu
Rönken
Fred Herbert
Myrman
Jonken
KaptenBlodskelett
Puckad
Pajala
FruktHamster
Dalle
Sir Prozac
Trötto
Redbear
58 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av ski3r tor 27 okt 2022, 14:36

Hur kan man som lokaltidning inte ställa en endaste fråga om hur han ser på en framtida återkomst? Bedrövligt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1949

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Panikvärvning tor 27 okt 2022, 14:55

ski3r skrev:
Hur kan man som lokaltidning inte ställa en endaste fråga om hur han ser på en framtida återkomst? Bedrövligt.

Tänkte detsamma

Panikvärvning

Antal inlägg : 260

Inlägg av NallePhu tor 27 okt 2022, 15:51

Från NSDi dag:

Han tror sig ha betydligt bättre chanser än då han vid 22 års ålder flyttade till USA för att försöka ta en plats i New York Rangers, men hamnade i Hartford.

– Det är inget ställe jag saknar, direkt, säger Malte Strömwall.

– Jag hade egentligen bara gjort något i allsvenskan när jag åkte över hit första gången. Jag är en helt annan spelare i dag. Jag har ju samlat på mig en hel del erfarenhet under mina säsonger i KHL och spelar en mer mogen hockey, fortsätter han.

Han känner också att han gjorde ett gott intryck på Rod Brind'amour och de andra i Carolina Hurricanes tränarstab under deras försäsongsläger.

– Det gick faktiskt väldigt bra för mig. Jag tror inte de hade så bra koll på mig eftersom jag har spelat i KHL de senaste säsongerna. Men jag måste fortsätta att bevisa att jag förtjänar att få chansen, säger Malte Strömwall – som lyckades göra två mål på sina tre träningsmatcher med Carolina Hurricanes – men ändå skickades ned till deras samarbetsklubb i AHL.

– Jag visste att de har många duktiga forwards och att det skulle bli svårt att ta en plats hos dem direkt. Hockeyn de spelar här skiljer ju sig också en del från den jag var van vid och de skickade hit för mig för att jag ska lära mig den. Men nu är jag i alla fall på rätt sida av Atlanten, fortsätter han.

Nu är det Chicago som är hemma för honom, sambon Melina och deras ettårige son Leon.

– Jag har inget att klaga på, förutom att jag spelar i fel liga, säger Malte Strömwall.

Pengarna i AHL är inte heller desamma som han är van vid, om han blir kvar i Chicago Wolves hela säsongen så kommer han att tjäna förhållandevis blygsamma 1,6 miljoner kronor.

– Ryssland var inget alternativ för mig. Men jag hade kunnat tjäna mycket bättre om jag valt att spela för en klubb i Sverige eller Schweiz. Jag vet att det fanns intresse, men jag var inte intresserade av det. Jag har en ekonomisk trygghet efter mina säsonger i KHL och ville till NHL. När Carolina hörde av sig gick det också rätt snabbt, säger Malte Strömwall.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 15977

Inlägg av JohanO tor 27 okt 2022, 17:26

"...Jag har en ekonomisk trygghet efter mina säsonger i KHL och ville till NHL."

Fast Malte, 1,6 miljoner kr om året (skattat misstänker jag?) är definitionen av ekonomisk trygghet.

Men hur som helst, Malte har slitit senaste åren, jag hoppas verkligen att han får etablera sig i ett NHL-lag.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 728

Inlägg av Snikne Ville tor 27 okt 2022, 17:31

JohanO skrev:"...Jag har en ekonomisk trygghet efter mina säsonger i KHL och ville till NHL."

Fast Malte, 1,6 miljoner kr om året (skattat misstänker jag?) är definitionen av ekonomisk trygghet.

Men hur som helst, Malte har slitit senaste åren, jag hoppas verkligen att han får etablera sig i ett NHL-lag.
Fast grejen med 1,6 mille är att det är mycket mer pengar i Sverige än över där. Omkostnaderna är rätt kraftfulla. Men det är ju såklart inte så att jag tycker synd om honom, det är inte det jag menar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6033

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet