Malte Strömwall

+71
Bnerik
Lehto
Danneja
trallgöken
Dustin
farre
Monco
SatanicPanic
Hankburger
Serkan122
Jokerman ll
Metheuz
mikulix
Panikvärvning
Jokerman
Isomannen
GustenA
Groggen79
Hedanders
Micke80
icemask
Kocur
Ivanhoe
JohanO
Tigerman
ski3r
Kagen
nummer 17
JuniorX
Qirren
Mickeee
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
Mr Bister
kokostrollet
Kallepedal
Kapten Haddock
Xinpei
Norlin
Neurofunk20
Kraftkung
Donowitz
27 Öqvist
pingu
Old Brooklyn
Dentos
Slapshot
Salle
LulefanGBG
Lars158
Lulefan
Ingemar
Lajon
Rikky
Bamsefar
MickkeJ
Sportchefen #2
NallePhu
Rönken
Fred Herbert
Myrman
Jonken
KaptenBlodskelett
Puckad
Pajala
FruktHamster
Dalle
Sir Prozac
Trötto
Redbear
75 posters

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av ski3r tor 27 okt 2022, 14:36

Hur kan man som lokaltidning inte ställa en endaste fråga om hur han ser på en framtida återkomst? Bedrövligt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Panikvärvning tor 27 okt 2022, 14:55

ski3r skrev:
Hur kan man som lokaltidning inte ställa en endaste fråga om hur han ser på en framtida återkomst? Bedrövligt.

Tänkte detsamma

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av NallePhu tor 27 okt 2022, 15:51

Från NSDi dag:

Han tror sig ha betydligt bättre chanser än då han vid 22 års ålder flyttade till USA för att försöka ta en plats i New York Rangers, men hamnade i Hartford.

– Det är inget ställe jag saknar, direkt, säger Malte Strömwall.

– Jag hade egentligen bara gjort något i allsvenskan när jag åkte över hit första gången. Jag är en helt annan spelare i dag. Jag har ju samlat på mig en hel del erfarenhet under mina säsonger i KHL och spelar en mer mogen hockey, fortsätter han.

Han känner också att han gjorde ett gott intryck på Rod Brind'amour och de andra i Carolina Hurricanes tränarstab under deras försäsongsläger.

– Det gick faktiskt väldigt bra för mig. Jag tror inte de hade så bra koll på mig eftersom jag har spelat i KHL de senaste säsongerna. Men jag måste fortsätta att bevisa att jag förtjänar att få chansen, säger Malte Strömwall – som lyckades göra två mål på sina tre träningsmatcher med Carolina Hurricanes – men ändå skickades ned till deras samarbetsklubb i AHL.

– Jag visste att de har många duktiga forwards och att det skulle bli svårt att ta en plats hos dem direkt. Hockeyn de spelar här skiljer ju sig också en del från den jag var van vid och de skickade hit för mig för att jag ska lära mig den. Men nu är jag i alla fall på rätt sida av Atlanten, fortsätter han.

Nu är det Chicago som är hemma för honom, sambon Melina och deras ettårige son Leon.

– Jag har inget att klaga på, förutom att jag spelar i fel liga, säger Malte Strömwall.

Pengarna i AHL är inte heller desamma som han är van vid, om han blir kvar i Chicago Wolves hela säsongen så kommer han att tjäna förhållandevis blygsamma 1,6 miljoner kronor.

– Ryssland var inget alternativ för mig. Men jag hade kunnat tjäna mycket bättre om jag valt att spela för en klubb i Sverige eller Schweiz. Jag vet att det fanns intresse, men jag var inte intresserade av det. Jag har en ekonomisk trygghet efter mina säsonger i KHL och ville till NHL. När Carolina hörde av sig gick det också rätt snabbt, säger Malte Strömwall.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av JohanO tor 27 okt 2022, 17:26

"...Jag har en ekonomisk trygghet efter mina säsonger i KHL och ville till NHL."

Fast Malte, 1,6 miljoner kr om året (skattat misstänker jag?) är definitionen av ekonomisk trygghet.

Men hur som helst, Malte har slitit senaste åren, jag hoppas verkligen att han får etablera sig i ett NHL-lag.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Snikne Ville tor 27 okt 2022, 17:31

JohanO skrev:"...Jag har en ekonomisk trygghet efter mina säsonger i KHL och ville till NHL."

Fast Malte, 1,6 miljoner kr om året (skattat misstänker jag?) är definitionen av ekonomisk trygghet.

Men hur som helst, Malte har slitit senaste åren, jag hoppas verkligen att han får etablera sig i ett NHL-lag.
Fast grejen med 1,6 mille är att det är mycket mer pengar i Sverige än över där. Omkostnaderna är rätt kraftfulla. Men det är ju såklart inte så att jag tycker synd om honom, det är inte det jag menar.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av mikulix ons 12 jul 2023, 21:30

Malte Strömvall till KHL

mikulix

Antal inlägg : 17
Join date : 22-05-30

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av LulefanGBG tor 13 jul 2023, 07:31

mikulix skrev:Malte Strömvall till KHL
😳😱🥴
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Metheuz tor 13 jul 2023, 09:54

mikulix skrev:Malte Strömvall till KHL
Vars har du hört det? Hittar inget alls när jag försöker googla på det.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 693
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Jokerman ll tor 13 jul 2023, 10:13

Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1290
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Serkan122 tor 13 jul 2023, 10:16


Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Pajala tor 13 jul 2023, 15:09

ha ha ha, money money money Puke
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Hankburger tor 13 jul 2023, 18:27

Snacka om att sätta käppar i hjulet för sin karriär... men han tjänar antagligen stora pengar på det så kanske det kompenserar för det ringa vettet?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av SatanicPanic tis 18 jul 2023, 18:53

Agenten förnekar khl ryktet
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

pingu, Puckad and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Monco tis 18 jul 2023, 20:58

Joakim Persson, Maltes agent säger att deras agentur inte förhandlar med KHL överhuvudtaget sedan kriget bröt ut och att deras huvudfokus är Nordamerika men att det även förhandlas med Lag i Schweiz och SHL.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av farre ons 19 jul 2023, 17:20

Lilja-Kempe-Strömwall

Vill ha!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, Lehto and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Puckad ons 19 jul 2023, 17:51

En helt okey andralina! Very Happy
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

lhffan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av farre tor 20 jul 2023, 16:47

Törs sticka ut hakan och säga att med Strömwall i laget och en hel Kempe så blir vi svårslagna i vinter
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av kokostrollet tor 20 jul 2023, 18:02

Monco skrev:Joakim Persson, Maltes agent säger att deras agentur inte förhandlar med KHL överhuvudtaget sedan kriget bröt ut och att deras huvudfokus är Nordamerika men att det även förhandlas med Lag i Schweiz och SHL.

Skellefteå eller Modo? Tror knappast han hamnar här tyvärr.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Dustin tor 20 jul 2023, 18:08

kokostrollet skrev:
Monco skrev:Joakim Persson, Maltes agent säger att deras agentur inte förhandlar med KHL överhuvudtaget sedan kriget bröt ut och att deras huvudfokus är Nordamerika men att det även förhandlas med Lag i Schweiz och SHL.

Skellefteå eller Modo? Tror knappast han hamnar här tyvärr.

Skellefteå och Frölunda tror jag kommer vara villiga att betala bra för Strömwalls tjänster. Vad jag förstår har Frölunda hoppats på Andreas Johnson och nu när han blev kvar i Nordamerika är Strömwall ett bra alternativ. Skellefteå sitter också med platser öppna på forwardsposition.

Luleå kommer nog vänta in hur allt utvecklar sig med Kempe innan man tar in sista spelaren i truppen. Däremot hade ju en högerskjutande klassforward varit en viktigt krydda i denna trupp med endast en R-forward.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av SatanicPanic tor 20 jul 2023, 20:34

lhc kallar sig för moderklubben för malte!
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av pingu tor 20 jul 2023, 22:13

Malte skulle verkligen göra vår offensiv riktigt bra! Högerskytt av toppklass som har band till klubben.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av farre tor 20 jul 2023, 22:34

pingu skrev:Malte skulle verkligen göra vår offensiv riktigt bra! Högerskytt av toppklass som har band till klubben.

Om vi ändå redan nu vet att vi kommer behöva förstärka mitt i säsongen med en förmodligen jävligt dyr random Reject så tycker jag att man kanske ska betala ett par månader extra i lön för att inte missa den här chansen,
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, Dustin, LulefanGBG, Pajala, Puckad, Lehto and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av LulefanGBG fre 21 jul 2023, 08:58

Är Strömwall på marknaden i Sverige så lär Saik och Frölunda vara villiga att punga upp rejält men självklart måste Luleå försöka vara med där i det travet och erbjuda så mycket man kan, och försöka locka med annat.... Spännande lag? Längre kontrakt? Vad vet jag...men hoppas hur som att man försöker.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Pajala fre 21 jul 2023, 12:33

Trist att se han gå just till fiskrenset eller mordor, dom öppnar nog storbörsen nu medans Luleå fortsätter att "vänta" på något bättre lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av farre fre 21 jul 2023, 13:14

Pajala skrev:Trist att se han gå just till fiskrenset eller mordor, dom öppnar nog storbörsen nu medans Luleå fortsätter att "vänta" på något bättre lol!


Ibland dyker det upp en möjlighet som man bara inte kan säga nej till och då får man helt enkelt slå till och lösa resten sen.
Pengar finns ju så det är väl på bekostnad av Kants speltid.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Kagen fre 21 jul 2023, 14:36

Med reservation för att jag verkligen inte kan något om hur man bygger hockeylag så vore det förbaskat roligt att följa ett Luleå Hockey med Malte Strömwall i laget. Det är lite som Emil Molin i Brynäs eller Emil Sylvegård i Malmö (som nu lämnar).

Det är namn man förknippar med föreningen och i dessa tider när allting i samhället tycks så förgängligt och föränderligt tror jag inte man ska underskatta sådant.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

pingu, Pajala and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av trallgöken fre 21 jul 2023, 18:47

Om du läser Skuggan. Köp loss Strömwall oavsett vad. Luleå får bara inte låta Frölunda eller Saik gå loss.

trallgöken

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-10-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Dustin fre 21 jul 2023, 19:08

LulefanGBG skrev:Är Strömwall på marknaden i Sverige så lär Saik och Frölunda vara villiga att punga upp rejält men självklart måste Luleå försöka vara med där i det travet och erbjuda så mycket man kan, och försöka locka med annat.... Spännande lag?  Längre kontrakt? Vad vet jag...men hoppas hur som att man försöker.

Exakt.

Man får locka med guldchanser, en plats bredvid Omark kommande två åren (åtminstone i PP) och ett långtidskontrakt. Malte skulle kunna utgöra en stomme kommande 4-5 åren tillsammans med Pontus Andreasson.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

pingu, farre, LulefanGBG and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Danneja lör 22 jul 2023, 00:42

Dustin skrev:
LulefanGBG skrev:Är Strömwall på marknaden i Sverige så lär Saik och Frölunda vara villiga att punga upp rejält men självklart måste Luleå försöka vara med där i det travet och erbjuda så mycket man kan, och försöka locka med annat.... Spännande lag?  Längre kontrakt? Vad vet jag...men hoppas hur som att man försöker.

Exakt.

Man får locka med guldchanser, en plats bredvid Omark kommande två åren (åtminstone i PP) och ett långtidskontrakt. Malte skulle kunna utgöra en stomme kommande 4-5 åren tillsammans med Pontus Andreasson.

Men tror ni om Malte skulle annonsera att SHL är ett seriöst alternativ nu att Luleå är där och hugger? Skuggan har ju sagt att det är detta lag vi har nu vi startar med tills dom vet vad/om något behöver rekryteras.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av kokostrollet lör 22 jul 2023, 12:29

Danneja skrev:
Dustin skrev:
LulefanGBG skrev:Är Strömwall på marknaden i Sverige så lär Saik och Frölunda vara villiga att punga upp rejält men självklart måste Luleå försöka vara med där i det travet och erbjuda så mycket man kan, och försöka locka med annat.... Spännande lag?  Längre kontrakt? Vad vet jag...men hoppas hur som att man försöker.

Exakt.

Man får locka med guldchanser, en plats bredvid Omark kommande två åren (åtminstone i PP) och ett långtidskontrakt. Malte skulle kunna utgöra en stomme kommande 4-5 åren tillsammans med Pontus Andreasson.

Men tror ni om Malte skulle annonsera att SHL är ett seriöst alternativ nu att Luleå är där och hugger? Skuggan har ju sagt att det är detta lag vi har nu vi startar med tills dom vet vad/om något behöver rekryteras.

Knappast. Lär bli huggsexa och budgivning när flera lag i SHL ännu jagar spets och är betydligt mer desperata än vad vi är.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Micke80 lör 22 jul 2023, 13:43

kokostrollet skrev:
Danneja skrev:
Dustin skrev:
LulefanGBG skrev:Är Strömwall på marknaden i Sverige så lär Saik och Frölunda vara villiga att punga upp rejält men självklart måste Luleå försöka vara med där i det travet och erbjuda så mycket man kan, och försöka locka med annat.... Spännande lag?  Längre kontrakt? Vad vet jag...men hoppas hur som att man försöker.

Exakt.

Man får locka med guldchanser, en plats bredvid Omark kommande två åren (åtminstone i PP) och ett långtidskontrakt. Malte skulle kunna utgöra en stomme kommande 4-5 åren tillsammans med Pontus Andreasson.

Men tror ni om Malte skulle annonsera att SHL är ett seriöst alternativ nu att Luleå är där och hugger? Skuggan har ju sagt att det är detta lag vi har nu vi startar med tills dom vet vad/om något behöver rekryteras.

Knappast. Lär bli huggsexa och budgivning när flera lag i SHL ännu jagar spets och är betydligt mer desperata än vad vi är.

Är inte lika säker. Tror absolut man skulle vara med och tävla om honom, men om pengarna styr kommer vi inte vinna. Och får vi honom inte kan vi alltid trissa upp priset

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Pajala lör 22 jul 2023, 13:58

Enligt LHC forumet så lutar det åt att dom kommer att värva Malte, hoppas dom har fel.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Hankburger lör 22 jul 2023, 14:44

Pajala skrev:Enligt LHC forumet så lutar det åt att dom kommer att värva Malte, hoppas dom har fel.

Om han vill slåss i botten av tabellen så..

Personligen känns det som att Schweiz ligger närmare än SHL. Och i SHL finns det antagligen mer intressanta lag än LHC som jagar spets. Varav ett antal nog antagligen skulle kunna erbjuda en långt mycket bättre lön än LHC är kapabla till.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Lehto ons 02 aug 2023, 14:19

Alltså skuldsätt föreningen, gör vad som krävs för att få honom att krita på!

Lehto

Antal inlägg : 718
Join date : 18-01-02

pingu and StålVrak1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av NallePhu tor 03 aug 2023, 08:43

Ser man på agenten är ute och skapar intresse fast han vet det finns klubbar i Schweiz som kommer hugga på Malte då han väljer återvända över atlanten, Luleå hur än mycket nu alla vill så kommer han inte komma hit pga hur han blev behandlad sist oavsett hur strukturen ser ut nu i vår förening!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Bnerik tor 03 aug 2023, 09:09

Vem var tränare när Malte var här sist?

Bnerik

Antal inlägg : 12
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Dustin tor 03 aug 2023, 10:03

Bnerik skrev:Vem var tränare när Malte var här sist?


Fagervall. Skuggan var dock assisterande så hoppas det inte skurit sig där, men det tror jag väl inte.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Hankburger tor 03 aug 2023, 13:53

NallePhu skrev:Ser man på agenten är ute och skapar intresse fast han vet det finns klubbar i Schweiz som kommer hugga på Malte då han väljer återvända över atlanten, Luleå hur än mycket nu alla vill så kommer han inte komma hit pga hur han blev behandlad sist oavsett hur strukturen ser ut nu i vår förening!

Det där var ju ett påstående. Nästan så som du snackat med Malte själv..

Personligen så tror jag Malte (baserad på ett antal artiklar) ser först på klubbar i Schweiz. Skulle SHL bli ett verkligt alternativ så tror jag att han går dit han får bäst betalt.. och sett till lag som diskuterats så är det väl bara Frölunda som skulle kunna konkurrera med vad Luleå kan erbjuda. Och till skillnad från Luleå så har ju Malte noll anknytning till Frölunda. Jag tvivlar att hur han blev behandlad av Osten och Fagervall har någon som helst påverkan på hans beslut faktiskt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Danneja tis 08 aug 2023, 10:42

Frölunda hoppas få in både en center och en forward för toppkedjorna.
Göteborgsklubben är enligt uppgift till HockeyNews.se intresserad av högerskytten Malte Strömwall.

Frölunda har inte nått SM-final sedan man vann sitt senaste SM-guld 2019. I våras tog sig Göteborgslaget till semifinal.

Inför kommande säsong föryngras Frölunda och spelare som Patrik Carlsson, Loui Eriksson, Ryan Lasch, Joel Lundqvist och Jan Mursak finns inte med i truppen. Både Carlsson och Lasch har fått gå vidare och har hamnat i Pelicans i den finska ligan, trots att de hade ett år kvar på sina kontrakt med Frölunda.

Sportchefen Fredrik Sjöström har något bra på gång in.

– Vi har en hel del tentakler ute just nu. Vi hoppas väl och tror att det ska kunna leda till nåt inom kort, säger Sjöström till HockeyNews.se.

Han utvecklar tankarna i spelarjakten.

Vi har sagt sedan tidigare att vi fortsatt tittar på en center ytterligare. Sedan kan vi vara villiga att starta med det vi har idag. Det hänger helt på vad vi i så fall kan få tag på. Men absolut en ytterforward vill vi ha in.

Det kan vara så att vi tar in en. Vi har möjlighet att kunna ta in två. Det handlar mer om vad vi kan få tag på.

Enligt uppgift till HockeyNews.se är landslagsmeriterade Malte Strömwall en spelare som Frölunda har ringat in. 28-årige Strömwall spelade för AHL-laget Chicago Wolves förra säsongen där han gjorde 51 poäng (18 mål, 33 assist) på 68 matcher. Med det var han poängkung.

– Det är en intressant spelare. Det är väl ungefär så jag kan säga, säger Fredrik Sjöström.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Danneja tis 08 aug 2023, 10:42

Riktigt pisstråkigt om han hamnar där...

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Pajala tis 08 aug 2023, 17:17

Skulle kännas riktigt surt om han hamnar i SHL och i typ Frölunda, fy fasiken.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Agenten tis 08 aug 2023, 19:21

Jag skulle oavsett bli sjukt förvånad om Malte skrev något längre kontrakt med SHL-klubb.
Iofs har man väll alltid en out-klausul för NHL och Swiss.
Vad jag har hört så ligger det KHL-kontrakt på bordet. Malte vill till Swiss.
Det visar sig rätt snart. Jag bettar en kokt körv på att han hamnar i Schweiz ändå

Agenten

Antal inlägg : 25
Join date : 23-05-04

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av GustenA tor 10 aug 2023, 11:16

Det blev Frölunda i 2 år.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Hedanders tor 10 aug 2023, 11:36

GustenA skrev:Det blev Frölunda i 2 år.

Förbannat... Men han har väl egentligen inget som binder honom till Luleå. Annat än historia. Han har ju två barn nu och en sambo. Vet ej vars hon kommer ifrån men sannolikheten att hon är Norrbottning är väl små.

Men hade ju gärna sett han bredvid Omark.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Serkan122 tor 10 aug 2023, 11:44

Hedanders skrev:
GustenA skrev:Det blev Frölunda i 2 år.

Förbannat... Men han har väl egentligen inget som binder honom till Luleå. Annat än historia. Han har ju två barn nu och en sambo. Vet ej vars hon kommer ifrån men sannolikheten att hon är Norrbottning är väl små.

Men hade ju gärna sett han bredvid Omark.
Frölundas silly ändå, guldet just nu står nog mellan Rögle, Frölunda och Skellefteå om de får in nån bra forward. Vår centersida är för svag och möjligen också backsidan.

Serkan122

Antal inlägg : 2767
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Monco tor 10 aug 2023, 12:06

[quote="Serkan122"]
Hedanders skrev:
GustenA skrev:Det blev Frölunda i 2 år.

Förbannat... Men han har väl egentligen inget som binder honom till Luleå. Annat än historia. Han har ju två barn nu och en sambo. Vet ej vars hon kommer ifrån men sannolikheten att hon är Norrbottning är väl små.

Men hade ju gärna sett han bredvid Omark.
Frölundas silly ändå, guldet just nu står nog mellan Rögle, Frölunda och Skellefteå om de får in nån bra forward. Vår centersida är för svag och möjligen också backsidan.[/quote

Jag antar att det blev ett väldigt dyrt kontrakt. En spetsspelare i sina bästa år som har producerat bra senaste åren. Han hade nog kunnat få ett fint kontrakt i Schweiz men det är väl så här man måste göra för att ha chansen på guld. Betala rejält för dom bästa spelarna. Skellefteås Oskar Lindberg är nog också en dyr affär eftersom han hade ett år kvar på kontraktet. Båda dom lagen har ju dock tappat några dyra spelare så jag antar att pengarna finns.]

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Dustin tor 10 aug 2023, 12:09

Väldigt väntat när Frölunda gick bet på Andreas Johnson. Tror intresset från Luleå varit väldigt svalt och spelare väljer ofta klubb utifrån vilka som visat störst intresse för deras tjänster.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Hankburger tor 10 aug 2023, 14:37

Serkan122 skrev:
Hedanders skrev:
GustenA skrev:Det blev Frölunda i 2 år.

Förbannat... Men han har väl egentligen inget som binder honom till Luleå. Annat än historia. Han har ju två barn nu och en sambo. Vet ej vars hon kommer ifrån men sannolikheten att hon är Norrbottning är väl små.

Men hade ju gärna sett han bredvid Omark.
Frölundas silly ändå, guldet just nu står nog mellan Rögle, Frölunda och Skellefteå om de får in nån bra forward. Vår centersida är för svag och möjligen också backsidan.

Skellefteå saknar ju ett par forwards för att man skall utmana om guldet och den sidan påminner en del om Luleås centersida. Frölunda har gjort en bra silly season men det är mycket nytt som skall fungera där. Samma gäller ju Luleå iof. Men får Luleå ihop sitt lag så kommer de gå långt i slutspelet. Brickorna har man helt klart där och allt som jag ser att man saknar är en bra center och eventuellt en defensivt stark back.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Pajala tor 10 aug 2023, 14:38

Luleå är tvåa på bollen igen, Grattis Frölunda till en kanonvärvning.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Malte Strömwall - Sida 4 Empty Sv: Malte Strömwall

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet