Malte Strömwall
+71
Bnerik
Lehto
Danneja
trallgöken
Dustin
farre
Monco
SatanicPanic
Hankburger
Serkan122
Jokerman ll
Metheuz
mikulix
Panikvärvning
Jokerman
Isomannen
GustenA
Groggen79
Hedanders
Micke80
icemask
Kocur
Ivanhoe
JohanO
Tigerman
ski3r
Kagen
nummer 17
JuniorX
Qirren
Mickeee
Tony Moore
Urken
Snikne Ville
Mr Bister
kokostrollet
Kallepedal
Kapten Haddock
Xinpei
Norlin
Neurofunk20
Kraftkung
Donowitz
27 Öqvist
pingu
Old Brooklyn
Dentos
Slapshot
Salle
LulefanGBG
Lars158
Lulefan
Ingemar
Lajon
Rikky
Bamsefar
MickkeJ
Sportchefen #2
NallePhu
Rönken
Fred Herbert
Myrman
Jonken
KaptenBlodskelett
Puckad
Pajala
FruktHamster
Dalle
Sir Prozac
Trötto
Redbear
75 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Malte Strömwall
Vem är förvånad? Konstig värvning av Osten från första början liksom Hovinen. Vår sportchef hör då inte till toppen i shl enligt mig iaf. Mycket konstiga beslut genom åren även om han också gjort mycket bra givetvis.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Vem är förvånad? Konstig värvning av Osten från första början liksom Hovinen. Vår sportchef hör då inte till toppen i shl enligt mig iaf. Mycket konstiga beslut genom åren även om han också gjort mycket bra givetvis.
Hovinen är nog den märkligaste värvningen jag varit med om, den är bara sjukt konstig. Han om någon har rätt att vara bitter
ski3r- Antal inlägg : 1992
Han får ju ta och förtjäna sin speltid. Fakta är att han varken var speciellt bra här eller i Asplöven, varför skulle han få en större roll då? Verkar mest gnällig.
Qirren- Antal inlägg : 1369
3 nya kassar ikväll. Galet bra start.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6541
11 mål 3 assist på 7 matcher. 2p/match
Lars158- Antal inlägg : 9824
henrion som mata in mål ifjol är khks sämsta spelare.. skillnaden är stor på ligorna
Mickeee- Antal inlägg : 910
Strömwall gör tre mål i andra perioden för @AIKishockey. Se tredje perioden LIVE på C More: http://t.co/EWAhsOgXwB
http://t.co/89jQtT6MB7
— TV4 Sport (@TV4Sport) 30 september 2015
Ja, det blir nästan komiskt när Aftonslasken kör en omröstning om Malte ska med i Tre Kronor. En bra start är en bra start, men det är trots allt Allsvenskan det handlar om, och Malte är inte Kenny Jönsson.Mickeee skrev:henrion som mata in mål ifjol är khks sämsta spelare.. skillnaden är stor på ligorna
Tigerman- Antal inlägg : 3435
Arlbrandt är väl en bättre jämförelse. Stappla lite i högsta ligan för att sen gå ner i AS och "mata" in mål..Mickeee skrev:henrion som mata in mål ifjol är khks sämsta spelare.. skillnaden är stor på ligorna
Mickeee skrev:henrion som mata in mål ifjol är khks sämsta spelare.. skillnaden är stor på ligorna
+1
..Och Lagacé är inte direkt en Olimb, än så länge.
Sen är det intressant att skickligthets-klyftan mellan Allsvenskan och SHL, om än minimalt, verkar öka från år till år.
JohanO- Antal inlägg : 814
Jävligt kul att det går så pass bra för honom, hoppas han kan hålla upp det hela säsongen och sen komma tillbaka till Luleå för att ta SM-guld.
Lulefan- Antal inlägg : 2290
Mickeee skrev:henrion som mata in mål ifjol är khks sämsta spelare.. skillnaden är stor på ligorna
Man får tacka att LHF scoutat honom väl (tränat med laget bland annat) och till sist valde att inte satsa på honom, kanske främst med de ambitioner som sattes.
Ang. Strömwall. WOW, distinkt och sinne likt en naturlig målskytt. Hur kan de där handlederna ha gått så obemärkt förbi.
Donowitz- Antal inlägg : 4336
Lars158 skrev:Malte med mål nr 12 idag.
Skaplig start på säsongen som sagt. 20 mål under en säsong är ju bra, hur många hinner han göra? Kommer väl plana ut så småningom, men 20+ ska väl gå om han inte skadar sig.
Rönken- Antal inlägg : 17811
2 assist i dagens match mot Mora. 15 minuter kvar av tredje att utöka poängskörden.
Urken skrev:2 assist i dagens match mot Mora. 15 minuter kvar av tredje att utöka poängskörden.
Jag skulle just skriva in en fundering kring vad som felar för Malte när han inte gjort mål idag utan bara 2 assist.
Lars158- Antal inlägg : 9824
Sjuk? Skadad? 2 minuter kvar att bevisa motsatsen.Lars158 skrev:Urken skrev:2 assist i dagens match mot Mora. 15 minuter kvar av tredje att utöka poängskörden.
Jag skulle just skriva in en fundering kring vad som felar för Malte när han inte gjort mål idag utan bara 2 assist.
https://www.youtube.com/watch?v=7ZYGyCPVwo4&t=1m25s
Malte var dålig i Luleå, han var sämst i laget när han spelade i Asplöven, tacka fan för att dom gjorde sig av med honom, bara för att han nu gör några mål med AIK så börjar folk gnälla på osten, nä Malte är just nu ingen SHL spelare, det värsta är väl inte att han är så jävla dålig defensivt utan att han blir som oftast missnöjd med den sits han får i ett lag.
När han inte får en ledande roll så blir han sur och det hämmar han i sin utveckling, felet sitter i hans egna ego m.a.o, där är skälet varför han byter lag hela tiden, han blir missnöjd och föreningen blir också missnöjd med hans insats, nä lite mer jävlar anamma och jobba hårt i det tysta så kommer den killen att växa och ta steget vidare, men just nu är han inte SHL material.
När han inte får en ledande roll så blir han sur och det hämmar han i sin utveckling, felet sitter i hans egna ego m.a.o, där är skälet varför han byter lag hela tiden, han blir missnöjd och föreningen blir också missnöjd med hans insats, nä lite mer jävlar anamma och jobba hårt i det tysta så kommer den killen att växa och ta steget vidare, men just nu är han inte SHL material.
Pajala- Antal inlägg : 18923
Fast det verkar gå rätt bra när han får en ledande roll.Pajala skrev:Malte var dålig i Luleå, han var sämst i laget när han spelade i Asplöven, tacka fan för att dom gjorde sig av med honom, bara för att han nu gör några mål med AIK så börjar folk gnälla på osten, nä Malte är just nu ingen SHL spelare, det värsta är väl inte att han är så jävla dålig defensivt utan att han blir som oftast missnöjd med den sits han får i ett lag.
Snikne Ville skrev:Fast det verkar gå rätt bra när han får en ledande roll.Pajala skrev:Malte var dålig i Luleå, han var sämst i laget när han spelade i Asplöven, tacka fan för att dom gjorde sig av med honom, bara för att han nu gör några mål med AIK så börjar folk gnälla på osten, nä Malte är just nu ingen SHL spelare, det värsta är väl inte att han är så jävla dålig defensivt utan att han blir som oftast missnöjd med den sits han får i ett lag.
i HA ... finns inte plats för honom i ett SHL lag ... iaf så har ingen vågat ge honom chansen, men hans tid kommer han är ung och är ett framtidslöfte.
Stort misstag att skicka honom enligt min åsikt.
Ivanhoe- Antal inlägg : 518
Ivanhoe skrev:Stort misstag att skicka honom enligt min åsikt.
Fast det förutsätter att han ens var intresserad av att vara kvar. Tvivlar starkt på att vi ser honom i Luleå närmaste säsongerna.
Rönken- Antal inlägg : 17811
Tycker jag nog inte. Uppenbart att hans utveckling tar stormsteg i den miljö han är i nu. Däremot kunde det ha skötts betydligt bättre av Luleå. Men det är ju mer eller mindre en standardskrivning nuförtiden.Ivanhoe skrev:Stort misstag att skicka honom enligt min åsikt.
Rönken skrev:Ivanhoe skrev:Stort misstag att skicka honom enligt min åsikt.
Fast det förutsätter att han ens var intresserad av att vara kvar. Tvivlar starkt på att vi ser honom i Luleå närmaste säsongerna.
I intervju i somras, så svarade han att han såg fram emot att få spela med Luleå hockey kommande säsong.. Några veckor senare var han "kickad".. Så jo nog tror jag han ville stanna. Men Osten ville värva "färdiga" stjärnor till laget som skulle ta guld.
Snikne Ville skrev:Tycker jag nog inte. Uppenbart att hans utveckling tar stormsteg i den miljö han är i nu. Däremot kunde det ha skötts betydligt bättre av Luleå. Men det är ju mer eller mindre en standardskrivning nuförtiden.Ivanhoe skrev:Stort misstag att skicka honom enligt min åsikt.
När jag säger misstag.. då pratar jag ur Luleås synvinkel. Den som har kollat lite på den killen, inser snabbt vilken potential han har. Väldigt dumt att bränna broarna hos en ung spelare som kommer bli (vad jag tror) en framtida stjärna i Shl. - Hade Luleå skött korten rätt, hade den klubben kunnat vara Luleå hockey.
Osten är duktig på att bränna broar. En av hans större brister.
Kocur- Antal inlägg : 484
Gå hellre in på tråden om låsta artiklar och läs vad Malte själv säger innan in spekulerar och hittar på negativa saker !
icemask- Antal inlägg : 4182
Kanske enklare om du berättar vad du anser vara påhitt.icemask skrev:Gå hellre in på tråden om låsta artiklar och läs vad Malte själv säger innan in spekulerar och hittar på negativa saker !
Bara för att han inte passade in i lagbygget i år betyder ju inte det per automatik att man bränt broarna, det är väl bättre att han får vara i en miljö där han utvecklas och får spela än att vara i en miljö där han får vara 13:e forward eller sitta på läktaren.
Lulefan- Antal inlägg : 2290
Du skriver ju själv att saker kunde skötts bättre av luleå, vad är det som de skött dåligt ?Snikne Ville skrev:Kanske enklare om du berättar vad du anser vara påhitt.icemask skrev:Gå hellre in på tråden om låsta artiklar och läs vad Malte själv säger innan in spekulerar och hittar på negativa saker !
Bara för att Malte inte är kvar och han gör succe i AIK behöver det väl inte skötts dåligt ?
Tror du han sprutat in mål om han spelat i vårt lag ?
icemask- Antal inlägg : 4182
Eftersom vi noterat att Malte hade en kanoninledning så är det väl på sin plats att konstatera att det går betydligt trögare nu. Generellt finns inga extrema poängkungar i AS som säsongen ser ut hittills, kul dock att se Michael Haga så högt upp.
Vill ha tillbaka denna kille till nästa säsong!
Han var så bitter på Luleå efter förra året att jag ahr svårt att se att hna kommer tillbaka i närtid.
Men visst skulle det varit kul att se vad han hade kunnat åstadkomma efter ett år i allsvenskan.
Men visst skulle det varit kul att se vad han hade kunnat åstadkomma efter ett år i allsvenskan.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag är inte alls lika övertygad om att ta tillbaka Strömwall. Han hade ett jäkla flow i grundserien i allsvenskan, men jag tycker inte han varit överdrivet bra i speciellt många matcher av de jag sett både i slutskedet av serien, men också nu i kvalmatcherna som dom har spelat. Han har förövrigt 1 poäng på 7 kvalmatcher och -2 enligt eliteprospects.
Strömwall kommer troligtvis vara ännu dyrare i år och jag tycker inte att han platsar i vårt lag som det ser ut just nu, även om Sylvegård, Cehlarik, Grana, Petrell skulle sticka. Ta hellre upp en talangfull junior isåfall, billigare och i mina ögon högre potential beroende på vem det är förstås.
Strömwall kommer troligtvis vara ännu dyrare i år och jag tycker inte att han platsar i vårt lag som det ser ut just nu, även om Sylvegård, Cehlarik, Grana, Petrell skulle sticka. Ta hellre upp en talangfull junior isåfall, billigare och i mina ögon högre potential beroende på vem det är förstås.
Dentos- Antal inlägg : 894
bearjew skrev:Vill ha tillbaka denna kille till nästa säsong!
nej tack, inte den sopan igen, han skeppas från alla lag när dom ser hur ointresserad han ser ut, att lattja i HA går men det räcker inte i SHL ... han är för dålig, eller rättare sagt hans inställning när det går emot honom.
sätter man JAGET före LAGET så tack men nej tack
Strömwall klar för NYR.
Hedanders- Antal inlägg : 2105
Hedanders skrev:Strömwall klar för NYR.
Tur han inte har Pajala som agent. Detta är ju stort, från att inte riktigt hitta rätt i SHL till att ett år senare krita på ett NHL kontrakt.
Kagen- Antal inlägg : 1777
Hedanders skrev:Strömwall klar för NYR.
Har för mig att om man spelat i flera klubbar samma säsong så är det den klubb man representerat i flest officiella matcher som får NHL pengarna för den säsongen.
I såfall blir fördelningen;
Växjö 50%
AIK 25%
Hockeyförbundet 25% (spelade utomlands)
Groggen79- Antal inlägg : 181
Malte gör en ass i sin första AHL-kamp. Grattis!
Vilken säsong! Det skrevs svensk ishockeyhistoria igår. #twittpuck https://t.co/xlqF7YA5EL
— Hockeysverige.se (@hockeysverige) 15 mars 2019
Verkar ha lossnat i Finland men skulle gissa för mycket pengar
Isomannen- Antal inlägg : 12
Snyggt!
Malte Strömwall gör 3-0 till Sverige. #ChannelOneCup #Trekronor pic.twitter.com/20GTuxVNxY
— Anton Johansson (@antonj85) December 12, 2019
Prickskytte
Malte Strömwall utökar till 2-0 för Sverige. #ChannelOneCup pic.twitter.com/UgmVoZG6bP
— Anton Johansson (@antonj85) December 15, 2019
Ser fortsatt vass ut. Bra tryck i åkningen, avig och skjuter när han får chansen. Malte håller på och spela till sig en VM-biljett...
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Har X antal NHL spelare före sig inför den uppgiften!Sportchefen #2 skrev:Ser fortsatt vass ut. Bra tryck i åkningen, avig och skjuter när han får chansen. Malte håller på och spela till sig en VM-biljett...
NallePhu- Antal inlägg : 18708
NallePhu skrev:Har X antal NHL spelare före sig inför den uppgiften!Sportchefen #2 skrev:Ser fortsatt vass ut. Bra tryck i åkningen, avig och skjuter när han får chansen. Malte håller på och spela till sig en VM-biljett...
Så är det. Det var ett försök att spegla hur meningslösa insatserna i de här landskamperna är, men jag inser att min ironi inte funkade. Dock ser Malte bra ut.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 940
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sida 3 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet