2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

+34
Limpan
Högljudd
Sundance Kid
Lars158
Donten_
Mr Bister
Bamsefar
Rikky
pingu
icemask
NallePhu
CKa
Lajon
BodenSwe
Urken
stormvägen
Lulefan
tibet
Chris Hendrix
Respected Gentleman
Rönken
kjell
Sir Prozac
Snikne Ville
JuniorX
LulefanGBG
hokkzorz
FruktHamster
Redbear
Myrman
Ingemar
Lasse Proppmätt
Pajala
Admin
38 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lars158 ons 26 nov 2014, 22:14

Ni hörde väl Granis intervjun?

Jag tycker inte det känns rätt mot spelarna eller tränarna som personer att bara fortsätta göra ingenting för att försöka hjälpa dom.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Rönken ons 26 nov 2014, 22:17

Lars158 skrev:Ni hörde väl Granis intervjun?

Jag tycker inte det känns rätt mot spelarna eller tränarna som personer att bara fortsätta göra ingenting för att försöka hjälpa dom.

Fast jag tvivlar starkt på att Osten bara rullar tummarna. Men ska ju dyka upp rätt spelare också, kostnad och inverkan. Nu syftar jag inte på dig Lasse, men generellt verkar det gå tankegångar om att Luleå är maktfaktor i SHL för att man hamnade topp 4 två säsonger och var i final. Man är ju fortfarande på sin höjd ett mellanlag rent ekonomiskt i en liga som tappat attraktionskraft i rask takt senaste säsongerna. Är utefter dessa premisser man kan agera, åtminstone på den nivån jag lagt ribban.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Tigerman ons 26 nov 2014, 22:19

Rikky skrev:
Tigerman skrev:
Rikky skrev:
Tigerman skrev:Man måste ju tillägga att Daniel Larsson gör en riktigt bra match. Massor med kvalificerade räddningar.
Tycker inte det. Säljer sig på straffen som Viksten lägger på exakt likadant sätt som mot LHC, andra målen kanske inte så mycket att göra. Men Larsson har inte haft så mycket att göra han heller. Spela Lassinantti är mitt tips till Fagervall.
Öh, "inte så mycket att göra"...? Ser du någon gammal repris?

Straffen var bra, håller dock med om att han kom ner för tidigt, men shit happen. I övrigt har han gjort en riktigt bra insats. Inget av målen i övrigt som Lassi hade kunnat göra något åt f.ö.
Lastar inte Larsson men inte gör han en jättebra match, på sin höjd OK och inte räddar han Luleå heller. Att Lassinantti inte kunna ta något av dom andra baklängesmålen vet du eller jag ingenting om.
Då kan vi enas om att vara oense, jag tycker han gör en bra match (han får en stark 3:a eller 4 av mig), och du på sin höjd OK (tolkar det som max en 2:a, närmare 1 än 3). Det är som sagt flera kvalificerade räddningar han får göra i matchen enligt min mening, som med en annan målis i buren mycket väl hade kunnat gå in. Apropå är det ju med ditt resonemang lika dumt att föreslå att spela Lassi istället, det kunde ju ha slutat 25-0 istället, det vet du eller jag ingenting om...

Nu har jag inget emot Lassinantti, han har varit bättre än Larsson sett över hela säsongen hittills, men i denna matchen kommer Larsson ut med hedern väl i behåll vilket få andra spelare lyckas med. Jag skulle dessutom troligen spela han igen mot SAIK. Finns ingen anledning att kasta Lassi till vargarna, det blir garanterad torsk där även om vi så skulle ha Henke Lundqvist eller Jonathan Quick i målet på fredag.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lars158 ons 26 nov 2014, 22:20

Lajon skrev:
farre skrev:
Lajon skrev:Att tycka att man inte skall håna och tracka mer på sitt lags spelare är inte samma sak som att sitta lugnt i båten.

Leksands panikköp gjorde säkert stora hål i plånboken och kan mycket väl kosta mer än vad smakar om någon eller några säsonger.  

Det finns inga som helst garantier att det blir bättre med nya spelare, snarare är risken större att det blir värre.

Men så kan du ju inte resonera!
Man investerar för att inte ramla ur SHL och samtidigt få behålla uppemot 21 miljoner kr extra i TV pengar jämfört med en degradering.
Och snälla förklara hur det möjligtvis kan bli värre?

Jodå det kan jag vara snäll att förklara, vi köper nya spelare och drar över budgeten och så åker vi ändå ner i HA, då står vi där med brallorna nere. Läs Timrå IK, som med största sannolikhet spelar i div 1 nästa år.

Jag påstår inte att vi inte skall göra något, man kan börja med det vi har, dvs dom spelare vi redan har, vi är ju långt i från avhängda ala Leksand. Jag tycker att det är för tidigt att panikvärva redan nu bara.

Sedana är du ju så att många här inne som börja ropa Köp Köp Köp redan då vi föll från första till tredje plats.


Problemet är ju att nu är vi inte på tredjeplats utan blivit involverade i bottenträsket. Gjort ett 15 tal genomusla matcher i rad.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lajon ons 26 nov 2014, 22:20

Sedan blir jag så less på att detta är ju faktiskt en matchtråd och då förväntar jag mig att prata om den match som pågår och inte vilken färg på kalsongerna Osten har.
Det finns ju faktiskt andra trådar avsedda för att prata om hur laget är byggt och vilka spelare som finns lediga på marknaden.

Jag läser hellre "jaaaaaaa", "fan", "domarjävel" och "sluta spela i sidled" under matchen än "sopor" , "agera osten" och " nästa år spelar vi mot Asplöven". Men helst vill man ju prata om dom situationer som uppstår under matchen ....


Senast ändrad av Lajon den ons 26 nov 2014, 22:22, ändrad totalt 1 gång
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av stormvägen ons 26 nov 2014, 22:22

Lajon skrev:
farre skrev:
Lajon skrev:Att tycka att man inte skall håna och tracka mer på sitt lags spelare är inte samma sak som att sitta lugnt i båten.

Leksands panikköp gjorde säkert stora hål i plånboken och kan mycket väl kosta mer än vad smakar om någon eller några säsonger.  

Det finns inga som helst garantier att det blir bättre med nya spelare, snarare är risken större att det blir värre.

Men så kan du ju inte resonera!
Man investerar för att inte ramla ur SHL och samtidigt få behålla uppemot 21 miljoner kr extra i TV pengar jämfört med en degradering.
Och snälla förklara hur det möjligtvis kan bli värre?

Jodå det kan jag vara snäll att förklara, vi köper nya spelare och drar över budgeten och så åker vi ändå ner i HA, då står vi där med brallorna nere. Läs Timrå IK, som med största sannolikhet spelar i div 1 nästa år.

Jag påstår inte att vi inte skall göra något, man kan börja med det vi har, dvs dom spelare vi redan har, vi är ju långt i från avhängda ala Leksand. Jag tycker att det är för tidigt att panikvärva redan nu bara.

Sedana är du ju så att många här inne som börja ropa Köp Köp Köp redan då vi föll från första till tredje plats.


Jag väntar gärna på Jonsson, i hans läkprocess. Men väl kyligt att han ska vara Messias. Sälj Dixon så fort det bara går, vilket även Osten nu verkar ha fattat.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Rönken ons 26 nov 2014, 22:24

Nackspärr på Sandström om jag hörde rätt förresten? Känns som en difus åkomma, kan väl vara bra morgon eller först nästa vecka. Inte riktigt den pjäs man vill ha borta från laget.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Rikky ons 26 nov 2014, 22:33

Tigerman skrev:
Rikky skrev:
Tigerman skrev:
Rikky skrev:
Tigerman skrev:Man måste ju tillägga att Daniel Larsson gör en riktigt bra match. Massor med kvalificerade räddningar.
Tycker inte det. Säljer sig på straffen som Viksten lägger på exakt likadant sätt som mot LHC, andra målen kanske inte så mycket att göra. Men Larsson har inte haft så mycket att göra han heller. Spela Lassinantti är mitt tips till Fagervall.
Öh, "inte så mycket att göra"...? Ser du någon gammal repris?

Straffen var bra, håller dock med om att han kom ner för tidigt, men shit happen. I övrigt har han gjort en riktigt bra insats. Inget av målen i övrigt som Lassi hade kunnat göra något åt f.ö.
Lastar inte Larsson men inte gör han en jättebra match, på sin höjd OK och inte räddar han Luleå heller. Att Lassinantti inte kunna ta något av dom andra baklängesmålen vet du eller jag ingenting om.
Då kan vi enas om att vara oense, jag tycker han gör en bra match (han får en stark 3:a eller 4 av mig), och du på sin höjd OK (tolkar det som max en 2:a, närmare 1 än 3). Det är som sagt flera kvalificerade räddningar han får göra i matchen enligt min mening, som med en annan målis i buren mycket väl hade kunnat gå in. Apropå är det ju med ditt resonemang lika dumt att föreslå att spela Lassi istället, det kunde ju ha slutat 25-0 istället, det vet du eller jag ingenting om...

Nu har jag inget emot Lassinantti, han har varit bättre än Larsson sett över hela säsongen hittills, men i denna matchen kommer Larsson ut med hedern väl i behåll vilket få andra spelare lyckas med. Jag skulle dessutom troligen spela han igen mot SAIK. Finns ingen anledning att kasta Lassi till vargarna, det blir garanterad torsk där även om vi så skulle ha Henke Lundqvist eller Jonathan Quick i målet på fredag.
fast komma ut med "hedern i behåll" räcker inte för att ge Luleå de poäng som man eftertraktar (dock inte förtjänar), då måste man ha en målvakt som står på huvudet och gör avgörande räddningar vilket inte Larsson lyckas med nu. Det är straffen jag hänger upp mig på, han gör samma "säl" som LHCs aandrakeeper mot samma straffläggare, känns helt enkelt svagt. Annars tycker jag DL har varit ganska bra under säsongen men Lassi är som helhet lite vassare och har förmodligen mycket högre potential.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 26 nov 2014, 22:44

Rikky skrev:
Lajon skrev:Örebro publiken är lyrisk efter ha sett sitt lag spela sarg ut hela matchen
Det är segrar som räknas inget annat. Fast Luleå spelar ju rolig hockey i år så vi får glädja oss åt det. Sad

Allvarligt tycker du den där hockeyn är rolig?
Du måste skämta?
Tråkigaste hockey jag sett någonsin
Fast andra lags supportrar tycker nog den är rolig dom skrattar åt alla misstag så dom nästan pissar på sig då LHF spelarna uppträder som nån sort motsvrighet till hockeyns clowner drattar på ändan slår blindpass hela tiden mm mm

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lulefan ons 26 nov 2014, 22:49

Var är presskonferensen? Borde väl ha kommit upp nu?

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av JuniorX tor 27 nov 2014, 00:09

Om matchen kan sägas att den faktiskt bjöd på några positiva saker trots att den i det stora hela var ganska svart. Den främsta är att Cehlarik-Wallmark-Petrell ibland fick till ett spel som ingen annan femma (förutom FOFOFA) har varit nära på länge. Wallmark såg ut att ha mer fart på grillorna och det kändes som Petrell tog ett större ansvar. Jag tycker att de borde få tid på sig nu. Och kommer de igång ordentligt så har vi faktiskt 2 kedjor som funkar hyfsat. Sedan tror jag att Äbbåttarna och Mannberg skulle kunna göra mer. Då är problemet att få igång gamlingarna och Tsaren och det vet jag inte riktigt hur det ska gå till.
Backarna är dock problematiska fortfarande, de går bort sig ganska ofta och det är Näkyvä som drar ett stort lass, Oscarsson har ljusa stunder ibland, annars ser det knepigt ut. Det är märkligt men det känns som om vår försvarszon är mycket större hela tiden och att det finns en rörelse bland motståndarna som gör att vi ofta hamnar i knäet på målisen. Nåt har gått ordentligt fel där.

JuniorX

Antal inlägg : 4060
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Urken tor 27 nov 2014, 01:38

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Ni hörde väl Granis intervjun?

Jag tycker inte det känns rätt mot spelarna eller tränarna som personer att bara fortsätta göra ingenting för att försöka hjälpa dom.

Fast jag tvivlar starkt på att Osten bara rullar tummarna. Men ska ju dyka upp rätt spelare också, kostnad och inverkan. Nu syftar jag inte på dig Lasse, men generellt verkar det gå tankegångar om att Luleå är maktfaktor i SHL för att man hamnade topp 4 två säsonger och var i final. Man är ju fortfarande på sin höjd ett mellanlag rent ekonomiskt i en liga som tappat attraktionskraft i rask takt senaste säsongerna. Är utefter dessa premisser man kan agera, åtminstone på den nivån jag lagt ribban.

Något som kan låta enformigt, men jag håller helt med dig Rönken. I mångt och mycket verkar du gå i ungefär samma tankebanor som jag. Skoj! Då kan jag göra sådana här "quote"s och hålla med, istället för att behöva fatta mig i en text, tack ska du ha! Wink

Även om det du skriver förmodligen stämmer, så är det ganska frustrerande att inte kunna göra något åt saken. Dels att vi inte har tillräckligt med pengar och dels att det inte finns rätt spelare på marknaden. En kombination av dessa två helt enkelt.

Vad jag saknar Linus Klasen. En sådan kung. En spelare man inte kommer att glömma i första taget - om någonsin.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Sir Prozac tor 27 nov 2014, 06:26

Enda som är skönt med att förlora så jävla mycket är att man börjar rycka på axlarna fortare än tidigare. Nu börjar man inse vad som komma skall, alla fattar ju att det inte kommer att komma nyförvärv som tar oss till toppen igen. Nu hoppas man på att man förstärker så pass att man kanske kan undvika stundande kval. En förändring på ledarsidan lär ju hända inom kort, tror inte tränarkonstellationen ser ut samma efter jul. Tror inte att truppen ser ut likadan heller. Någon kommer att få lämna och någon annan kommer att dyka upp.

Be till alla hockeygudar som finns att vi inte hamnar i kvalet, där skulle härdsmältan bara fortsätta.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 nov 2014, 09:42

stormvägen skrev:
Lajon skrev:
farre skrev:
Lajon skrev:Att tycka att man inte skall håna och tracka mer på sitt lags spelare är inte samma sak som att sitta lugnt i båten.

Leksands panikköp gjorde säkert stora hål i plånboken och kan mycket väl kosta mer än vad smakar om någon eller några säsonger.  

Det finns inga som helst garantier att det blir bättre med nya spelare, snarare är risken större att det blir värre.

Men så kan du ju inte resonera!
Man investerar för att inte ramla ur SHL och samtidigt få behålla uppemot 21 miljoner kr extra i TV pengar jämfört med en degradering.
Och snälla förklara hur det möjligtvis kan bli värre?

Jodå det kan jag vara snäll att förklara, vi köper nya spelare och drar över budgeten och så åker vi ändå ner i HA, då står vi där med brallorna nere. Läs Timrå IK, som med största sannolikhet spelar i div 1 nästa år.

Jag påstår inte att vi inte skall göra något, man kan börja med det vi har, dvs dom spelare vi redan har, vi är ju långt i från avhängda ala Leksand. Jag tycker att det är för tidigt att panikvärva redan nu bara.

Sedana är du ju så att många här inne som börja ropa Köp Köp Köp redan då vi föll från första till tredje plats.


Jag väntar gärna på Jonsson, i hans läkprocess. Men väl kyligt att han ska vara Messias. Sälj Dixon så fort det bara går, vilket även Osten nu verkar ha fattat.

Opererat bort ett diskbrock och ersatt det med et konstgjort är inget att leka med.
Fast jag har läst om Bob åkare som gjort samma operation och kommit tillbaka.
Men dom ligger ju still i boben Robin måste ju vrida kropp ta tacklingar röra benen mm.
Och ALLT i kroppen utgår från ryggens nervbanor.
Så kan nog bli ingenting av det där i.s.f är han väl den förste ishockeyspelaren på elitnivå som återkommit efter en så omfattande operation

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 nov 2014, 09:48

Sir Prozac skrev:Enda som är skönt med att förlora så jävla mycket är att man börjar rycka på axlarna fortare än tidigare. Nu börjar man inse vad som komma skall, alla fattar ju att det inte kommer att komma nyförvärv som tar oss till toppen igen. Nu hoppas man på att man förstärker så pass att man kanske kan undvika stundande kval. En förändring på ledarsidan lär ju hända inom kort, tror inte tränarkonstellationen ser ut samma efter jul. Tror inte att truppen ser ut likadan heller. Någon kommer att få lämna och någon annan kommer att dyka upp.

Be till alla hockeygudar som finns att vi inte hamnar i kvalet, där skulle härdsmältan bara fortsätta.

Nu är ju AS hyperjämn skiljer bara 11 p mellan ettan och Gnaget på sista plats kanske dags att börja kolla in ev motståndare man får möta i en ev matchserie.
Skulle AHC lägga sig mot LHF?
Dom är ju tvungen bygga om hallen öka budgeten allt inom ett par månader (lär dom aldrig hinna så det får nog bli Coop som hemmabana i.s.f) för att få SHL licensen och ska dom då stoppa samarbetet eller ska dom börja skicka ner spelare till oss?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 nov 2014, 09:53

Lajon skrev:Skellefteå och. Modo närmaste, lustigt nog så tror jag mer på poäng mot Saik än mot Modo....

Allvarligt??
Vad får det att tro det Boden Oscar lär gå fullt mot LHF han får med sig resten tippar på 6-2 till Skaik eller eller kanske bara 4-2 då dom avgör snabbt och spelar av resten mot laget som inte vill in i slottet eller ta skiten framför mål.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 nov 2014, 09:55

Kollade bara lite grann på reprisen efter jobbet och ville bara spy fy fan så sopiga vi är.
Visste slutresultatet då jag lyssnade på webradion där sa experten att LHF var bättre i början på varje period.
Men går man på skott och enligt rapporter skapar dom ju inga målchanser.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-26, SHL-omgång 24, Örebro - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet