2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

+37
Lars158
Tigerman
FruktHamster
Sportchefen #2
tibet
Mange
Tony Moore
Mr Bister
Lajon
JuniorX
Rönken
Sir Prozac
Högljudd
hokkzorz
stormvägen
LulefanGBG
NallePhu
Polyfemos
Pajala
Bamsefar
Jompen
Old Brooklyn
BodenSwe
farre
LHF96
Urken
Redbear
Rikky
Donowitz
MickkeJ
knutten
nummer 17
LubosC
Ingemar
Snikne Ville
kokostrollet
Admin
41 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Slapshot ons 19 nov 2014, 12:24

Rönken? Saknar Klasen och Fransson. Spelare som på egen hand kan vinna en match åt laget. Luleå har ju inte en enda spelare i laget för en första eller andra formation. En massa brunkare som hör hemma i tredje och fjärde linan. Abbotts är inga ledande spelare poängmässigt. Walle och Zaar kunde ha blivit det i år men dom är så unga att det inte går att förvänta sig det ännu. När kedjan med Fabbe, Twittrarn och Fogström är bästa spelare så fattar man ju att laget i övrigt inte är speciellt hett.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Sir Prozac ons 19 nov 2014, 12:24

Cam var nog inte bänkad på sportsliga grunder trots allt
http://www.kuriren.nu/nyheter/abbott-vill-inte-prata-om-det-7959434.aspx

Sir Prozac

Antal inlägg : 2464
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av icemask ons 19 nov 2014, 12:56

Efter förra matchen var det guld och gröna skogar nu ska hela laget och tränartrojkan bytas ?!?!?!?
Det svänger fort här inne !
När man läser resonemanget här inne så inser man att många inte vet hur saker fungerar inom ett lag på hög nivå, hur det mentala påverkar, hur det kan bli en kollektiv kollaps, trots mycket vilja och energi, hur det låser sig när man vill och försöker för mycket mm !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4134
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Urken ons 19 nov 2014, 12:57

Så, ingen som reflekterar över smällen som Chris åkte på bakifrån?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Bamsefar ons 19 nov 2014, 13:16

Urken skrev:Så, ingen som reflekterar över smällen som Chris åkte på bakifrån?

verkade , enligt domarkollektivet helt okej att trycka upp knäet bakifrån, bara hoppas att han inte fick några bestående men. Men nog verkade han mer stelbent än vanligt i skridskoåkningen efteråt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12084
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Urken ons 19 nov 2014, 13:43

Bamsefar skrev:
Urken skrev:Så, ingen som reflekterar över smällen som Chris åkte på bakifrån?

verkade , enligt domarkollektivet helt okej att trycka upp knäet bakifrån, bara hoppas att han inte fick några bestående men. Men nog verkade han mer stelbent än vanligt i skridskoåkningen efteråt.

Det var ju definitionen av en s.k. slew-footing, eller? Mycket mildare saker har lett till 4-5 matchers avstängning.. Varav det gynnat just Brynäs tidigare. Det går inte att spekulera efter en sådan här match, men tänk vi fått 5min pp där istället.
Hur som, rätt ska vara rätt. Den borde granskas.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av hokkzorz ons 19 nov 2014, 14:36

Urken skrev:

Vi har inget lag som kan jaga livet ur motståndarna. Vi har inget lag som är supersnabba på grillorna. Vad har vi för lag? Just det. En fråga för Fagervall och company att lista ut, och börja spela därefter.

Jag håller med till fullo. Det som jag tycker tränarna är för dåliga på är att ändra matchbilden. Då menar jag inte att dom skall ta timeout och säga "grabbar, nu måste vi lägga bättre första pass till forward i fickan" eller "åk mer skridskor". När det är så pinsamt uppenbart att vi är 3'a på plan så måste vi kunna bryta mönstret helt. Som jag skrev tidigare, vi har ett tungt lag, ett lag som borde kunna spela fysiskt som fan. GÖR DET DÅ!

Istället för att gå runt och klappa sig på bröstet å säga "vi skall vara otroligt jobbiga att möta" så prova med "Det skall göra ont som f-n att möta oss". Åk skridskor och börja smälla på, minimum 1 tackling/byte. Behöver inte vara kronwallare utan vanliga fina tacklingar, smäll på, låt motståndarna bli griniga.

Varje gång dom åker in i en sargduell skall dom veta att det kommer göra ont. Varje gång dom tittar på pappret och ser att dom möter luleå nästa omgång skall dom tänka "Fan, jag är nog lite krasslig, jag ber tränaren om att få vila" (Philly flu anyone?).

Om inte annat så bjuder man publiken på nånting istället för dagens skit.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Urken ons 19 nov 2014, 17:12

hokkzorz skrev:
Urken skrev:

Vi har inget lag som kan jaga livet ur motståndarna. Vi har inget lag som är supersnabba på grillorna. Vad har vi för lag? Just det. En fråga för Fagervall och company att lista ut, och börja spela därefter.

Jag håller med till fullo. Det som jag tycker tränarna är för dåliga på är att ändra matchbilden. Då menar jag inte att dom skall ta timeout och säga "grabbar, nu måste vi lägga bättre första pass till forward i fickan" eller "åk mer skridskor". När det är så pinsamt uppenbart att vi är 3'a på plan så måste vi kunna bryta mönstret helt. Som jag skrev tidigare, vi har ett tungt lag, ett lag som borde kunna spela fysiskt som fan. GÖR DET DÅ!

Istället för att gå runt och klappa sig på bröstet å säga "vi skall vara otroligt jobbiga att möta" så prova med "Det skall göra ont som f-n att möta oss". Åk skridskor och börja smälla på, minimum 1 tackling/byte. Behöver inte vara kronwallare utan vanliga fina tacklingar, smäll på, låt motståndarna bli griniga.

Varje gång dom åker in i en sargduell skall dom veta att det kommer göra ont. Varje gång dom tittar på pappret och ser att dom möter luleå nästa omgång skall dom tänka "Fan, jag är nog lite krasslig, jag ber tränaren om att få vila" (Philly flu anyone?).

Om inte annat så bjuder man publiken på nånting istället för dagens skit.

Precis så.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 33
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå - Sida 7 Empty Sv: 2014-11-18, SHL-omgång 21, Brynäs - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet