Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

+87
Meyhem
LHF96
snugge
Rocksolid
ski3r
Donten_
ezz
27 Öqvist
Hostak straffar
JuniorX
Lajon
Högljudd
Rikky
Jonken
Kraftkung
johan74
Jimmy_Vegas
JohanO
Pickadoll
Ulfstrk
farre
tibet
Sportchefen #2
LubosC
nummer 17
knutten
amarule
NilsOskar
Simon90
KL1996
Kagen
Neurofunk20
Homer96
Sir Prozac
JoakimJ
Sundance Kid
Pontaking
Qirren
Urken
Calle
#96
CKa
Micke80
Mickeee
MickkeJ
Micke L
icemask
Hedanders
Mange
Puckad
Jovi
pingu
stormvägen
Davidoff
KaptenBlodskelett
Dentos
Hellcop
Lasse Proppmätt
makkanmakkan
Bamsefar
Tony Moore
miker
Luleåfan
Diktatorn
LulefanGBG
Tigerman
LuleåWinston
Fred Herbert
Norlin
Ivanhoe
Lulefan
MrA
Rönken
Snikne Ville
FruktHamster
hokkzorz
Ingemar
kokostrollet
Redbear
Old Brooklyn
Pajala
kjell
Slapshot
Donowitz
Mr Bister
NallePhu
Lars158
91 posters

Sida 12 av 21 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 09 feb 2015, 10:50

makkanmakkan skrev:

Målvaktsfrågan kan ge en bitter eftersmak. Man förlänger med Lassi och tar in Anders Nilsson. Då är det ganska givet vem som också tar första spaden.
Efter Lassis kanon säsong så kan man tycka att detta är ett trist tack.
Inte alls så solklart enligt mig. Åtminstone inte mer solklart än att Larsson skulle ta förstaspaden det här året.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan mån 09 feb 2015, 12:05

Ritchie Regehr vore ju såklart trevligt, jag skulle vilja se en rejäl pjäs bredvid Näkyvä. Likt Keith - Seabrook i Chicago.
Alternativt då att man spelar Näkyvä - Sigalet som backpar.
Jag förstår mångas val för Savilahti-Nagander brevid Näkyvä och att +/- statistiken talar sitt.
Men jag tror också att skulle Näkyvä få en kille av toppklass med riktigt bra spelförståelse bredvid sig så skulle även han kunna växa några snäpp som spelare. Näkyvä - Savva fungerar, det är bevisat.

Kyle Cumiskey skulle vara något och inte helt omöjligt heller. Efter 2 starka säsonger i SHL så går det mindre bra i AHL samt utgående kontrakt.

Angående målvaktsfrågan så misstänker jag bara att det inte skulle ta så lång tid för Nilsson att ta hand om förstaspaden.
Stabilt försvar och samma form som förra VM och årets KHL säsong så tror jag det blir svårt för någon målvakt att rubba hans plats.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 09 feb 2015, 17:46


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av pingu mån 09 feb 2015, 17:51

Billins ersätts gärna med fysisk backrese av klass som kan ge försvaret ännu mer pondus. Nagander överraskar men borde kunna spela med mer pondus. Robin vet vi inte alls om hans kropp håller och till vilken grad han blir återställd ännu. Janne blir inte yngre. Tror att Jaros kommer att bli nästa års överraskning!

Näkyvää-Nagander
Sigalet-Ny försvarsgeneral
Sandström/Jonsson/Jaros.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av pingu mån 09 feb 2015, 17:53

Billins är jag inte ett dugg imponerad av ännu, väldigt svag i egen zon och levererar inte tokmycket framåt heller så nej tack till honom nästa säsong. Annat med Sigalet som spelar ordentligt över hela plan och jag tror att han har mer att ge offensivt bredvid en defensiv klippa.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av pingu mån 09 feb 2015, 17:59


VI måste chansa på Henrion med tanke på hans säsong, vad vi lider brist på och spelar i Asplöven samt värvningen av LAgace! Skulle han inte platsa tror jag han relativt lätt skulle få chansen i en annan klubb!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 09 feb 2015, 18:08

pingu skrev:Billins är jag inte ett dugg imponerad av ännu, väldigt svag i egen zon och levererar inte tokmycket framåt heller så nej tack till honom nästa säsong. Annat med Sigalet som spelar ordentligt över hela plan och jag tror att han har mer att ge offensivt bredvid en defensiv klippa.

Salmela. Får du både offensiv och defensiv.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Jimmy_Vegas mån 09 feb 2015, 19:34

Rönken skrev:
pingu skrev:Billins är jag inte ett dugg imponerad av ännu, väldigt svag i egen zon och levererar inte tokmycket framåt heller så nej tack till honom nästa säsong. Annat med Sigalet som spelar ordentligt över hela plan och jag tror att han har mer att ge offensivt bredvid en defensiv klippa.

Salmela. Får du både offensiv och defensiv.

Och en tom plånbok, med en lirare som bara är intresserad av pengar. Ser hellre att man bygger på sikt istället för 1 års kontrakt hit och dit.

Jimmy_Vegas

Antal inlägg : 44
Join date : 12-12-02
Age : 39
Ort : Malmberget

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan mån 09 feb 2015, 20:25

Salmela är en grym back och han gör det jävligt bra även om det nu är för pengarnas skull. Det är ett yrke och man går dit dom rätta pengarna erbjuds, sen gäller det att man levererar också.

Annars tror jag inte att FBK skulle vara intresserade av att förlänga med honom till nästa säsong.

Näkyvä - Salmela, smaka på den!

Angående Henrion, mycket beroende på roll som erbjuds.
I Asplöven är han point man i PP.
Vad jag fick höra i helg var att han inte kommer vara så farligt långt borta från Haparanda nästa säsong, hur man nu tolkar det.
Betyder det att det blir Luleå, Skellefteå eller Oulu?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 tis 10 feb 2015, 08:59

Åslund borde passa vårt lag som hand i handske??? Billins har mycket att bevisa annars hej då, sigalet given kukan blir en storback nästa säsong. Annars är det ju våra producerande spelare som är felet 2-3, nya större ansvar för chelarik bla blir det bra. De nya blir våran första lina om vi inte får omark, vi måste få en härförare eller 2 i pp! Samt en helt ny pp strategi istället för dessa puckdump ner i hörnet! Man såg ju en jätteskillnad i strategi mot frölunda i finalen, visst vi vann finalen men med en jäkla massa flax...

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Kraftkung tis 10 feb 2015, 09:40

Slänger upp en boll i luften, vad tror ni om Ole-Kristian Tollefsen?

Enligt Aftonbladet så kommer inte han och FBK överens om ett nytt kontrakt utan han vill ha ett kontrakt där han känner att klubben satsar på honom. Frågan är om vi är den klubben? Han begär ett 3 års kontrakt, han är i sin bästa tid, 30 år för en back är ingenting, egentligen då dom räknas som bäst.

Visst, man har ju ALLTID hatat honom pga diverse grejer men andra lag ogillar väl våra "grisar"...
Jag hade inte tackat nej till honom iallafall, det är då klart!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article20291933.ab
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 tis 10 feb 2015, 09:46

Nej
Inte tollefsen vi behöver spets.... på forwards sidan backsidan ser bra ut, ska något in är det väl offensiv???

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tis 10 feb 2015, 09:48

OKT är väl halvintressant, men kostar 200-250 tkr i månaden enligt senaste bötern han fick. Förmodar att "satsningen" består av 3-årskontrakt i den lönenivån... Vet inte om det är värt det? Förvisso kanske det blir bakslag med Jonsson och då skulle en defensiv pjäs sitta bra. Men ska man lasta 200-250 tkr så kan man väl dra på lite mer för Salmela.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 tis 10 feb 2015, 09:57

Håller med salmela alla dar i veckan före okt!!! Men tycker vi har bra defensiva backar är väl en näkyvä till vi saknar???

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 10 feb 2015, 10:53

Tollefsen är intressant!

makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Jonken tis 10 feb 2015, 11:25

OKT är en klockren, as-tuff defensiv back. Men man skall komma ihåg att det är ett stort steg mellan den halv-gnälliga, värmländska -mentaliteten -kontra den mycket rakare, norrländska dito. Luleå Hockey har ju genom åren inte direkt haft någon sky-hög positiv statistik på norska ishockeyspelare. Samtidigt: Är det några Norska spelare som skulle ha lättast att fixa övergången -utan att klappa igenom mentalt: Är det ju spelare som: Ole-Kristian Tollefsen & Per-Åge Skröder.

Lite gällande att satsningen OKT är ute efter:
Från strikt klubbperspektiv; borde ju rollen till OKT vara solklar: En strikt försvars general i 5 mot 5 -samt boxplay. that's it! Om OKT vill få in i sitt kontrakt att han vill lira Ex PP på blå; är det ju bara tok-rökt! Däremot skulle det vara väldigt intressant att placera OKT framför motståndarkassen att skymma i PP. Detta borde medföra ett PP som skapar större oro för motståndarbackarna i slottet + ger lite större ytor för spelfördelande centern -i det sättet LHF spelar sitt PP idag. MEN: Man borde även lägga vikt vid den mentala coachningen Ole-K: Han måste lära sig två saker för att lira i ett vinnande lag:

- Att inte dra på sig onödiga utvisningar.
- Att veta när det är läge att sluta; när han totalt skjuter topp-locket på isen.

Ole-K är en super familj far utanför isen. Detta är någonting som verkligen talar för Norrbotten. Här är det otvivelaktigt suveräna förutsättningar för en hel familj att må suveränt! Klimatet, naturen & kärn-aktiviteterna vi prioriterar är i princip identiska för det som gillas & uppskattas i Norge. Den enda skillnaden är då ishockeyn; som är mycket. mycket större här jämfört med i Norge.

Jag har skrivit det för -och säger det igen:
Vad man behöver för att bli en framgångsrik SHL-förening är: Det stabilaste & kvalitativaste försvaret som överhuvudtaget är möjligt att mönstra upp. Detta för att föreningen skall ha den så viktiga marginalen -att ge yngre spelare (framtidens NHL-stjärnor) chansen att leverera i vårat A-lag innan de flyger över pölen till NHL.

Det jag är mest rätt för nu; är att Luleå hockey får tok hybris; och börjar handla in spelare på spelare -och HELT tappar konceptet på att på ett ärligt sätt slussa in yngre talanger i A-laget. Defensiv kvalité/spets -som förhindrar att motståndare gör mål när yngre killar tillåts spela sitt spel; är någonting en förening ALLTID vinner på i längden!!!

- Vill Ole-K komma och bli en viktig del av detta tänk hos oss: -Absolut klockrent för Luleå Hockey!
- Det är tok kvalitativa defensiva grundpelare som: Sandström. Jonsson mfl -som är fundamentet i Luleå Hockey! Och det är sådana spelare man skall satsa på! Det är stabil spets som inte viker ner sig när det blåser lite mer kring knutarna!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 tis 10 feb 2015, 11:32

Du har delvis rätt Jonken!
Okt är en bra spelare men och ett stort men defensiva backar har vi nog av Sandström sigalet savilahti_ nagander.... Är ju en pp back till som behövs för jag tycker inte Billins håller måttet, om nu inte jonsson håller ihop är det ju en annan femma... Och han lär ju inte vara billig kostar nog lika mycket som en offensiv kanon och då tycker jag valet är enkelt??

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 10 feb 2015, 11:52

@Jonken
Vart kommer tollefsen ifrån i norge?
Jo Oslo tror du dom har mörkt 18 timmar dygnet från nov till feb där?

Tror du hans familj skulle gilla det?
Eller kylan?
Nja han har nog hört både det ena och andra om hur det är att vara i Lule under vinterhalvåret under sina år i Sverige..

Nja det ska nog hostas upp massor av cash för att han skulle signa ett kontrakt med LHF då är det bättre att satsa på transatlanter som ser det som ett äventyr att vara i europa och jobba som man dessutom kan få för en mycket billigare peng

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 10 feb 2015, 12:11

johan74

Vad är definitionen av en PP back?

En med offensiva kvaliteter? Kukan?
En defensiv back med lite offensiva kvaliteter? Sigalet, Sandström?
En s.k point man som står vid blå och bombar mot mål i PP? Näkyvä, Fagerudd och Henrion?

Sen har vi Savilahti-Nagander som också har ett bra skott.

Med tanke på Jonsson`s skada och Sandström börjar komma till åren, en och annan små skada här och där.
Sen vet vi inte hur hårt man vill matcha Sandström då serien är lång med CHL.

Tollefsen är bara 30år och jag gissar att han håller SHL klass i ca 5år till. Få in en sådan defensiv kille som är i bra fysisk form, skadefri och ledar egenskaperna han har så kan det vara ett viktigt pussel om man vill gå hela vägen.
Jonkens inlägg var klockren!

Jag kan dock börja se ett behov av 2 backar in om Fagerudd lämnar, Jonssons skada fortsätter spöka, Jaros inte utvecklas som man önskar eller att Sandström dras på skador och slitage eller Naganders upp och ner form
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 10 feb 2015, 12:26

Ole-Kristian Tollefsen - Näkyvä

Chad Billins eller Kyle Cumiskey - Jonathan Sigalet

Dean Kukan/Marcus Fagerudd/Marcus Oskarsson - Jan Sandström/Robin Jonsson/Per Savilahti-Nagander/Christian Jaros

Extra/Asplöven: Christian Jaros/Marcus Oskarsson/Marcus Fagerudd


Johan Fransson och Anssi Salmela kan vi tyvärr bara tokglömma
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Puckad tis 10 feb 2015, 12:36

Ledda fick en ny roll när han kom. Och var inte bara en retsticka.
Kanske börjar OKT ledsna på sin egen image och myt?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 10 feb 2015, 12:37

Puckad skrev:Ledda fick en ny roll när han kom.  Och var inte bara en retsticka.
Kanske börjar OKT ledsna på sin egen image och myt?
Frågan är, kan han låta bli att vara avstängd stup i kvarten?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Bamsefar tis 10 feb 2015, 12:39

KaptenBlodskelett skrev:
Puckad skrev:Ledda fick en ny roll när han kom.  Och var inte bara en retsticka.
Kanske börjar OKT ledsna på sin egen image och myt?
Frågan är, kan han låta bli att vara avstängd stup i kvarten?

Och frågan är, vad finns det kvar av ishockeyspelaren OKT om han ska ändra spelstil s a s. ?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 10 feb 2015, 12:41

Bamsefar skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Puckad skrev:Ledda fick en ny roll när han kom.  Och var inte bara en retsticka.
Kanske börjar OKT ledsna på sin egen image och myt?
Frågan är, kan han låta bli att vara avstängd stup i kvarten?

Och frågan är, vad finns det kvar av ishockeyspelaren OKT om han ska ändra spelstil s a s. ?
Exakt. Jag är en smula skeptisk.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sundance Kid tis 10 feb 2015, 15:18

Tollefsen hade jag inte haft något emot att ha i Luleå om han skulle kunna lägga av med sina huvudtacklingar. Visst kan det bli fel ibland för spelare som tacklas ofta och hårt och det är nog en risk man får ta om man inte ska förbjuda tacklingar helt i hockeyn. Men jämför man Tollefsen med t.ex. Petrell eller Hedman då han var här i Luleå (FBK Hedman har jag mindre koll på) så tycker jag att det är för stor skillnad för att det bara ska vara tillfälligheter. Det är väldigt ofta som Tollefsen delar ut vårdslösa tacklingar som träffar i huvudet på motståndare, nästan så man börjar fundera om han i stridens hetta tappar alla spärrar och gör det avsiktligt. Hade han spelat i en mindre klubb i SHL så är jag övertygad om att han hade varit avstängd ännu längre än vad han varit i FBK.

Se bara på senaste tacklingen han blev avstängd för, måste vara en av säsongens fulaste. Hade motspelaren blivit allvarligt skadad där så hade det nog blivit en lika stor snackis som Forsbergs tackling på Fernholm.

Tacklingen:
http://shl.se/artikel/62858/

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rikky tis 10 feb 2015, 18:35

Nej tack ingen Tollefsen till Luleå, för dyr, för långsam.
En annan norsk spelare som tydligen LHC lämnat kontraktsförslag till är Andreas Martinsen, landslagsspelare som spelar i tyska ligan.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11958
Vore nog en bra spelare ala ånglok med målskyttspotential, skulle nog passa bra in i Luleås lag.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 10 feb 2015, 19:32

Rikky

Ditt argument duger inte.
Skulle man ta in honom så spelar det nog inte någon roll om han är långsam.
Sandström eller Jonsson är inga raketer dom heller men gör det jävligt bra i defensiven

En stabil pjäs som rensar framför målet ska nog hans huvud uppgift vara. En bra ledare både på is och utanför.
Visst att det rinner över ibland men tror sånt där minskar ju mognare han blir.

Kortfattat, en tuffing som skulle göra mycket nytta i Luleå
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av pingu tis 10 feb 2015, 20:49

Jonken skrev:OKT är en klockren, as-tuff defensiv back. Men man skall komma ihåg att det är ett stort steg mellan den halv-gnälliga, värmländska -mentaliteten -kontra den mycket rakare, norrländska dito. Luleå Hockey har ju genom åren inte direkt haft någon sky-hög positiv statistik på norska ishockeyspelare. Samtidigt: Är det några Norska spelare som skulle ha lättast att fixa övergången -utan att klappa igenom mentalt: Är det ju spelare som: Ole-Kristian Tollefsen & Per-Åge Skröder.

Lite gällande att satsningen OKT är ute efter:
Från strikt klubbperspektiv; borde ju rollen till OKT vara solklar: En strikt försvars general i 5 mot 5 -samt boxplay. that's it! Om OKT vill få in i sitt kontrakt att han vill lira Ex PP på blå; är det ju bara tok-rökt! Däremot skulle det vara väldigt intressant att placera OKT framför motståndarkassen att skymma i PP. Detta borde medföra ett PP som skapar större oro för motståndarbackarna i slottet + ger lite större ytor för spelfördelande centern -i det sättet LHF spelar sitt PP idag. MEN: Man borde även lägga vikt vid den mentala coachningen Ole-K: Han måste lära sig två saker för att lira i ett vinnande lag:

- Att inte dra på sig onödiga utvisningar.
- Att veta när det är läge att sluta; när han totalt skjuter topp-locket på isen.

Ole-K är en super familj far utanför isen. Detta är någonting som verkligen talar för Norrbotten. Här är det otvivelaktigt suveräna förutsättningar för en hel familj att må suveränt! Klimatet, naturen & kärn-aktiviteterna vi prioriterar är i princip identiska för det som gillas & uppskattas i Norge. Den enda skillnaden är då ishockeyn; som är mycket. mycket större här jämfört med i Norge.

Jag har skrivit det för -och säger det igen:
Vad man behöver för att bli en framgångsrik SHL-förening är: Det stabilaste & kvalitativaste försvaret som överhuvudtaget är möjligt att mönstra upp. Detta för att föreningen skall ha den så viktiga marginalen -att ge yngre spelare (framtidens NHL-stjärnor) chansen att leverera i vårat A-lag innan de flyger över pölen till NHL.

Det jag är mest rätt för nu; är att Luleå hockey får tok hybris; och börjar handla in spelare på spelare -och HELT tappar konceptet på att på ett ärligt sätt slussa in yngre talanger i A-laget. Defensiv kvalité/spets -som förhindrar att motståndare gör mål när yngre killar tillåts spela sitt spel; är någonting en förening ALLTID vinner på i längden!!!

- Vill Ole-K komma och bli en viktig del av detta tänk hos oss: -Absolut klockrent för Luleå Hockey!
- Det är tok kvalitativa defensiva grundpelare som: Sandström. Jonsson mfl -som är fundamentet i Luleå Hockey! Och det är sådana spelare man skall satsa på! Det är stabil spets som inte viker ner sig när det blåser lite mer kring knutarna!

Håller med! Precis vad vi behöver!! Hugg Osten!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av pingu tis 10 feb 2015, 20:51

OKT-Sigalet, där Sigalet får en större offensiv roll.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 10 feb 2015, 21:27

Kan i min vildaste fantasi inte förstå dem som menar att vi inte behöver en defensiv back?

Jag tycker att vi behöver två. Folk har såklart rätt till sin åsikt och kanske ser folk saker som jag inte ser, men jag undrar om folk över huvud taget sett vårt försvarsspel den här säsongen?

HELT BEDRÖVLIGT för det mesta. Det är ju det som fällt oss i de flesta täta och jämna matcher och det är bristen på försvarsspel som också orsakat våra större fadäser den här säsongen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tis 10 feb 2015, 21:29

För priset 200-250 tkr i månaden kan man hitta många defensiva pjäser. Dessutom är tre år i mitt tycke rätt lång tid för OKT. Han har sett virrigare ut på senare tid, spelet blir nog inte direkt långsammare längre fram heller. En defensiv pjäs på uppåt 250 tkr vill jag nog se lite mer än OKT.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken tis 10 feb 2015, 21:30

LulefanGBG skrev:Kan i min vildaste fantasi inte förstå dem som menar att vi inte behöver en defensiv back?

Jag tycker att vi behöver två. Folk har såklart rätt till sin åsikt och kanske ser folk saker som jag inte ser, men jag undrar om folk över huvud taget sett vårt försvarsspel den här säsongen?

HELT BEDRÖVLIGT för det mesta. Det är ju det som fällt oss i de flesta täta och jämna matcher och det är bristen på försvarsspel som också orsakat våra större fadäser den här säsongen.

Defensiv back behövs om Jonsson inte kan komma tillbaka, men att lägga ut en så stor summa som OKT vill ha är jag väldigt skeptisk till. En begränsad defensiv back som ställer till det en del för Färjestad. Tycker han sett lite för långsam ut på sistone i Färjestad, finns nog bättre fiskar att håva upp.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Tony Moore tis 10 feb 2015, 21:40

OKT, tack men nej tack! Vi är värda bättre!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 10 feb 2015, 21:47

Inte nödvändigtvis OTK. Vill inte heller ha han av rent emotionella skäl, samt att vi knappast behöver fler onödiga utvisningar, men det är ändå precis den typen av backar vi behöver, (minus hjärnsläppen), en stor, rejäl tuff och på gränsen till elak back så att motståndarna inte får röda mattan fram till vårt mål.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 ons 11 feb 2015, 08:59

Det som fällt oss i match efter match är att vi har för få femmor som parkerar i anfallzon! Vi tappar puck i mittzon pga för dåligt och för sena passningar, fastnar i egen zon när inte första passningarna levereras.
Samma varför inte pp funkar ständiga puckdump i fel skede! Vi har för lite offensiv kraft saknar en playmaker eller 2!!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot ons 11 feb 2015, 09:33

Hugg Osten. Honom vill vi ha! Vore en kanonvärvning

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 ons 11 feb 2015, 09:51

Finns ju faktiskt backar som är bra både offensivt och defensivt likt salmela!!! Varför nöja sej med en back så begränsad som okt faktiskt är, behöver vi mer utvisningar mot oss?? Okt drar på sej utvisningar i parti och minut och för den pengen, lite bang for the buck där vi har egna unga backar som behöver tiden. Fagerudd Kukan är redo för mer ansvar nu får dom inte det ploppar fagerudd upp kanske i saik!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn ons 11 feb 2015, 09:55

LulefanGBG skrev:Kan i min vildaste fantasi inte förstå dem som menar att vi inte behöver en defensiv back?

Jag tycker att vi behöver två. Folk har såklart rätt till sin åsikt och kanske ser folk saker som jag inte ser, men jag undrar om folk över huvud taget sett vårt försvarsspel den här säsongen?

HELT BEDRÖVLIGT för det mesta. Det är ju det som fällt oss i de flesta täta och jämna matcher och det är bristen på försvarsspel som också orsakat våra större fadäser den här säsongen.
Fast vi behöver väl offensiva backar också? Två defensiva backar in i nuvarande uppställning - då måste någon/några av Sandström, Sigillet, Savilahti, Jonsson eller Jaros lämna oss.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Norlin ons 11 feb 2015, 10:53

Såg lite av matchen SKEÅ - BIF igår och måste säga att Rödin ser riktigt het ut.
Skulle varkligen inte ha något emot om han väljer att spela något år hos oss.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av JoakimJ ons 11 feb 2015, 11:55

Rödin är grym. Finns nog inte ett lag i SHL som inte skulle ha nytta av hans tjänster. Hyfsat snabb, teknisk och framför allt modig. Han vågar utmana 1-mot-1 och går segrande ur en hel del av de bataljerna.

Vilket för övrigt är precis vad jag ibland saknar i Luleå. Det är få spelare som vinner en 1-mot-1 vilket gör att dumpa puck såklart blir en bättre lösning. Speciellt när vi har många 90-kiloslok som då kommer tuffande efter puck. De duellerna vinner vi ju faktiskt även om jag tycker vi dumpar för mycket puck oavsett. Blir svårt att spela sig ur sarghörnet sen om motståndarna överbelastar. Vilket de gör.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av johan74 ons 11 feb 2015, 12:10

Vi saknar den offensiva spetsen som gör avgörande saker i offensiv zon! Våra mål kommer oftast av hårt arbete... skulle behöva lite Rödin Sweatt typer och en center eller 2 som styr spelet och sätter upp de andra.

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Högljudd ons 11 feb 2015, 14:23

johan74 skrev:Vi saknar den offensiva spetsen som gör avgörande saker i offensiv zon! Våra mål kommer oftast av hårt arbete... skulle behöva lite Rödin Sweatt typer och en center eller 2 som styr spelet och sätter upp de andra.

Amen!
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 11 feb 2015, 14:54

Jag är inte alls säker på Anton Rödin då jag inte har någon större koll.
Men som ryktena säger ska man alltså locka hit han med en rejäl lön.

Då blir också mina förväntningar att han kommer till Luleå och ska visa framfötterna likt spelare som Bartecko, Renberg eller Klasen.
Får man en "stjärnlön" så ska man också visa att man är en stjärna på många sätt.

Jag säger välkommen till Rödin, men är han den spets spelaren vi söker för att visa allvar?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Urken ons 11 feb 2015, 14:57

Vet inte om jag skrivit det tidigare, men har fått förklarat för mig att Rödin är en Enterfeldt deluxe. Inte samma position, nej, men sett till spelsätt.

Sådana spelare är alltid välkomna. Frågan är bara vad killen är värd för månadslön.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 11 feb 2015, 15:03

Låter ju jävligt bra Urken!

https://www.youtube.com/watch?v=YSCwF-F2rME

Där har vi lite highlights på Anton Rödin från 2 säsonger? samt JVM.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 11 feb 2015, 15:45

Högljudd skrev:
johan74 skrev:Vi saknar den offensiva spetsen som gör avgörande saker i offensiv zon! Våra mål kommer oftast av hårt arbete... skulle behöva lite Rödin Sweatt typer och en center eller 2 som styr spelet och sätter upp de andra.

Amen!
Vi saknar inte offensiv spets ens i närheten av hur mycket som vi saknar en spelidé som offensivt skickliga spelare kan verka i.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av NallePhu ons 11 feb 2015, 19:05

OKT skulle jag inte säga nej till en sheriff där bak som vi saknat och om Robin inte kan spela mer så behöver vi en av den spelartypen OKT som saknas!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18176
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 11 feb 2015, 19:29

Med OKT vet man rätt väl vad man får, men för 250/300K i månaden blir ändå bang-for-the-buck-faktorn fan inte hög.

Tror absolut att det finns bättre att få för de pengarna, OM det nu är de pengarna han skulle önska även på sitt nya kontrakt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 11 feb 2015, 19:38

Snikne Ville skrev:
Högljudd skrev:
johan74 skrev:Vi saknar den offensiva spetsen som gör avgörande saker i offensiv zon! Våra mål kommer oftast av hårt arbete... skulle behöva lite Rödin Sweatt typer och en center eller 2 som styr spelet och sätter upp de andra.

Amen!
Vi saknar inte offensiv spets ens i närheten av hur mycket som vi saknar en spelidé som offensivt skickliga spelare kan verka i.

Lite hönan eller ägget över den tanken, kan jag tycka. Det offensiva spelet har på inget sätt övertygat, men å andra sidan är det svårt för tränarna att visa upp ett briljerande offensivt spel byggt för briljanta offensiva spelare när man saknar just briljanta offensiva spelare.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken ons 11 feb 2015, 19:41

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 12 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 12 av 21 Föregående  1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet