Luleå Hockey i Media 2014/2015

+66
Rikky
Kraftkung
GustenA
amarule
Mickeee
JoakimJ
ezz
KaptenBlodskelett
zamboni
LuleåWinston
Calle
Mange
johan74
Myrman
CKa
Qirren
Sir Prozac
Donowitz
BodenSwe
Dilox
Tigerman
NilsOskar
Hellcop
Puckad
Dentos
pingu
Pajala
NallePhu
Chris Hendrix
Beast.
Kallepedal
LubosC
Swhy
MickkeJ
Redbear
Micke80
storstruten
Grizzly
stormvägen
Tony Moore
Lars158
Lulefan
Diktatorn
Lasse Proppmätt
tibet
Rönken
JayDee
Respected Gentleman
Snikne Ville
Ivanhoe
Dalle
Helge
LulefanGBG
LHF96
Old Brooklyn
Kagen
Slapshot
Bamsefar
Lajon
Urken
Ingemar
hokkzorz
FruktHamster
Norlin
icemask
Admin
70 posters

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken tor 25 sep 2014, 16:19

Lajon skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lajon skrev:Intressant att Expressen valt en helt annan vinkel på boken, nämligen den om dopning i KHL.
Det var väl på Expressen som Fahlman jobbade? Hostskandalen?

Ja, fast då var det väl "Simmarn" som var sportchef?

Ja visst var det Hasse Chrunak som skulle hosta på domaren Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn tor 25 sep 2014, 17:45

Lajon skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lajon skrev:Intressant att Expressen valt en helt annan vinkel på boken, nämligen den om dopning i KHL.
Det var väl på Expressen som Fahlman jobbade? Hostskandalen?

Ja, fast då var det väl "Simmarn" som var sportchef?
Kanske är själva ämbetet som han har aversioner mot? Tror inte heller att Fahlman sitter och hittar på vad Hedström skulle ha sagt, men nog kan han ha pressat lite - "Var det allt om Osten Jonte?", "Känner du inte att Osten betedde sig väldigt oschysst då Jonte?".

Han är som ett skivbolag som ger ut Vit Makt-musik. "Vi är inte rasister, det är ju någon annan som skrivit texterna".
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av tibet tor 25 sep 2014, 17:51

Jag anser att det är 2 delvis tragiska människor som försöker tjäna pengar på en bok som knappast kan vara värd att läsa. Synd att blaskorna gett historien luft under vingarna. Jag väntar hellre tills Osten kommer med sin bok innan jag öppnar börsen!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1283
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn tor 25 sep 2014, 22:58

Varken Renberg eller Challe var särklit imponerade över Hedströms boksläpp. Framförallt Challe försökte väl mellan raderna mena .... något ... när Lehman pratade om det avsnitt där Hedström menar att han och Challe inte kom överens.

"Jag hade inga problem med Jonte, hans uppfattning får stå för honom"
"Är du förvånad över det här då?"
"Nä"
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 26 sep 2014, 01:04

Hur man än ser på det så är jag ganska säker på att media vinklar allt för att det ska verka mer än vad det är egentligen.

Och ibland ändras det så mycket en fjäder blir en höna..

Och så är det nog i Jontes bok också

Jag läste Ozzy Osbournes bok och den var ju kul och väldigt underhållande mitt i all bedrövelse med droger och sprit mm.
Men jag undrar hur mycket han "skarvade" för att det skulle verka häftigt?

Jonte hade ju gräl med Challe också och vad man förstod av Challe så hade även han en annan uppfattning än vad Jonte f-låt Fahlman skrivit i boken.

Renberg tänkte inte läsa boken PUNKT!!

Han gillade att spela med honom men det stannar vid det..

Han tyckte också det var löjligt att dra fram all skit så här lång efteråt och att sådan finns i alla lag även i Fahlmans älsklingslag host host Forsberg..

Och menade vidare att det är ju INNE att ge ut böcker och snart har varenda högerback i ligan gett ut en bok avd. Salming ger ut en bok han har glömt nämna 2 månader från dom 2 tidigare böckerna..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Helge fre 26 sep 2014, 10:48

Jonte sa igår på sporten att han var tvungen att dricka fem starköl för att kunna ta ett dopningstest. Han berättade också att Nubben kom upp med en back öl till sommarstugan och han var full då han skrev på kontraktet. Och det var under tiden han var som mest sjuk och avstod alla typer av kolhydrater. Jonas skulle nog kunna göra ett bättre jobb och ifrågasätta vissa uppgifter. Självbiografin om bluffpiloten Tomas Salme slutar ju med att spökskrivaren synar alla berättelser.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Respected Gentleman fre 26 sep 2014, 11:37

Ja, skål då Jonte!

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 26 sep 2014, 12:57

Oj nu spelar visst LHF fantastisk rolig ishockey (Wennerholm har ju alltid tyckt så men sen fått ge vika för sina kollegor som tyckt annorlunda) trots att det bara är lite korrigeringar i speliden framförallt i anfallszon men också i uppspelsfasen..

Konstigt att andra lag som spelar destruktivt och urtråkigt aldrig får en tråkstämpel på sig Leksand förra året t.e.x och många andra lag då heter det spelar efter förutsättningarna..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article19597206.ab

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av hokkzorz fre 26 sep 2014, 13:13

Jag var inne lite på att Wennerlallarens konto på AB måste ha blivit hackat.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Diktatorn fre 26 sep 2014, 13:31

Wennerholm a.k.a Captain Obvious
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 600
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn fre 26 sep 2014, 15:19

Haha, ja Wennerholm den vindflöjeln. Hans analys över var hockeyn är påväg bygger alltid på den senaste matchen han sett. Nu är Luleå spelar Luleå jätteroligt och Zaar är VM-spelare. Nästa match är det Djurgården som spelar framtidens hockey, för att i nästa omgång hävda att Luleå spelar skittråkigt och att det är kris i Djurgården.

Han är som snubben i Memento som saknar korttidsminne - fast tvärt om. Allt som hänt mellan 1980 och i förrgår existerar inte.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn lör 27 sep 2014, 10:10

Från Kuriren:

"ISHOCKEY/LULEÅ Jonathan Hedströms riktade skarp kritik mot Lars ”Osten” Bergström i sin nya bok. Nu berättar flera av personerna som nämns i boken hur de minns händelserna.
I Jonathan Hedströms självbiografi berättar den före detta ishockeyspelaren bland annat om tiden i Luleå Hockey och om hans konflikt med sportchefen Lars Bergström.

En av händelserna är ett möte med honom, ”Osten” och dåvarande klubbdirektör Peter Jidström, där han skriver: ”För att de inte skulle vara två mot en valde jag att ta med mig brorsan, för att han skulle sitta med och stötta mig och höra vad som blev sagt”.

Enligt Jonathan Hedström satte ”Osten” stopp för det. Det är inte hur Peter Jidström minns det.

– Jag hade kallat till mötet och vi träffades hemma hos mig. Det var också jag som sade, både till ”Jonte” och hans bror, att vi borde kunna lösa det här på egen hand och efter ett tag kom ”Jonte” upp själv, säger Peter Jidström och fortsätter

– Vi hade ett möte och jag kan inte minnas att det var några hårda ord under det mötet. Tvärt om kändes det som att vi avslutade på ett bra sätt.

I boken skriver också Jonathan Hedström att LHF:s sportchef ska ha kallat in sin gamle vapendragare Thomas ”Brocke” Bäckström till mötet. Men det stämmer inte enligt Peter Jidström.

– Han var inte med. Det kan jag säga med 100 procents säkerhet. Sedan vet jag inte om han, ”Osten” och ”Jonte” har suttit i något annat möte.

Inte heller Thomas Bäckström minns att något sådant möte ska ha ägt rum.

– Enda mötet som jag hade med Jonathan och ”Osten” var under säsongen när vi diskuterade om jag kunde hjälpa honom med träningen på något sätt. Jag hade ju hjälpt Niklas Olausson tidigare. Men ”Jonte” hade då fått medicinsk hjälp och ville lösa det själv, säger Thomas Bäckström.

Var Peter Jidström med på det här mötet?

– Nej, det var bara vi tre.

En annan episod som nämns i boken är då Jonathan Hedström hade fått höra att ”Osten” ville att han skulle lämna laget. I boken står det:”Är det så att det som ”Osten” säger är sant, alltså att ni vill ha bort mig från laget, så är det absolut inga problem – då går jag ut genom dörren direkt.

Janne Sandström satt på platsen bredvid mig. Janne sa:

– Vad fan säger du, Jonte? Jag och vi gillar ju dig – det är ingen här inne som vill ha bort dig.”

När Jan Sandström ombeds att kommentera händelsen, svarar han så här:

– Jag har inget direkt minne av den situationen som beskrivs. Däremot att ”Jonte” och ”Osten” inte var överens kommer jag ihåg.

Om det gick till på det sätt som beskrivs i boken, känns det som att du borde ha kommit ihåg det då?

– Ja, det kan man tycka. Jag vete fan. Har allmänt risigt minne tyvärr, säger backen.

Kuriren har sökt Jonathan Hedström för en kommentar, men utan framgång."

Artikelförfattare - André Samuelsson
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn lör 27 sep 2014, 10:12

Från Kuriren:

ISHOCKEY/HAPARANDA Jonathan Hedströms självbiografi har rört upp känslorna. Nu ger sig Asplövens förre sportchef Magnus Lehto in i leken.
Under fredagskvällen blev Kuriren uppringd av Asplövens tidigare sportchef.

– Det är ju mitt hamburgeruttryck, säger Magnus Lehto.

Det Lehto syftar på är Jonathan Hedströms berättelse om när sportchefen försökte göra sig av med sin högavlönade forward som lyfte 170.000 kronor i månaden. Så här står det bland annat: "Om jag blev kvar i resten av min kontraktstid skulle jag inte få spela hockey längre utan istället göra saker som "Osten" uppenbarligen såg som väldigt nedvärderande, att städa läktare och toaletter eller att steka hamburgare.

Magnus Lehto:

– Var det inte jag som rullade upp den där hamburgargrejen? Det är den och den där målvakten Jere Myllyniemi som inte räddade badbollar som är mina två citat.

Så här sa Asplövens förre sportchef till Kuriren den 4 februari 2010:

– Jag vet inte vad det ger honom nu att vara kvar i Luleå Hockey. Ska han grilla hamburgare...?

Kuriren har sökt Jonathan Hedström för en kommentar."

Artikelförfattare - Simon Jakobsson
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar lör 27 sep 2014, 10:15

Som sagt, förmodligen har "författaren", i sitt patologiska Luleåhat, dragit ut en del av Jonathans berättelse in extremo, för att komma åt föreningen. Fahlman, sök hjälp.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken lör 27 sep 2014, 10:19

Verkar ju vara lite svagar grunder man vilar på i boken. Hur mycket pengar ger en bok egentligen? Så många kan väl inte stå på kö för Hedströms bok misstänker jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lajon lör 27 sep 2014, 10:33

Man kan tycka mer eller mindre om vissa personer, men i fallet Fahlman är det faktiskt nära till hands att använda H-ordet.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lajon lör 27 sep 2014, 10:37

Det är så löjligt uppenbart vad Fahlmans syfte är med denna bok, att Jonte vill dra in lite stålar säger jag inget om.

Expressen som känner Fahlman nämner inte ens Osten och Luleå i samband med boken, medan Aftonbladet kör sin "tre dagars" vinkling och måste sticka in nått vasst i sidan på Osten och Luleå Hockey i varje artikel.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn lör 27 sep 2014, 11:00

Det man är rädd för är ju att det handlar om en agendadriven douche som utnyttjar en svajig kille med svajiga minnen och svajig självbild för att förstärka sin egna svajiga uppfattning om verkligheten.

Det råder väl inga tveksamheter om att Jonte var på en dålig plats i livet under sin senaste sejour hos oss, och inte heller råder det väl några tveksamheter om att Osten under press och stress inte direkt påminner om Malou von Sivers.

Känslan är att det (igen) rör sig om ytterst dålig journalistik där sanningen får stå tillbaka för personliga känslor och överdrivna uppfattningar om ens betydelse i kosmos.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lulefan lör 27 sep 2014, 11:58

Har alltid gillat Jonte men han verkar väl inte alltid helt stabil mentalt. Vem tar med sig sin brorsa till ett möte med sina chefer för att inte hamna i "underläge"? Väldigt konstigt beteende.

Tror helt klart mer på att Jonte känt sig lite utsatt eftersom de antagligen ville ha bort honom och då börjat inbilla sig att de verkligen hatar honom, vilket faktiskt inte är helt ovanligt att man gör när man känner sig som en sådan belastning som han säkert kände sig som.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Respected Gentleman lör 27 sep 2014, 12:35

Att en konflikt existerat mellan Jonte och Osten är uppenbart sedan om man kokar ihop påhopp som inte ens tillhör Osten är ju det mycket dåligt och trist, säger kanske förvisso något om medieklimatet att det är sådan här sensationalism som skapar rubriker och kanske, säger kanske, säljer en eller annan bok hos folk som har smak för den typen av lågbudgeterad, ytlig skräpkultur. Man kan ju ha en konflikt utan att något extremt yttras överhuvudtaget, kan givetvis vara subtila saker som sårar eller kränker en annan, men här verkar man ha använt alla tillgängliga kryddor i skåpet och då tappar iaf jag all tilltro till boken och kommer definitivt inte läsa den, trots att på det stora hela gillade Hedström som spelare.

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lars158 lör 27 sep 2014, 14:43


Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av FruktHamster lör 27 sep 2014, 15:03

Att Fahlman fabricerar ihop skit om LHF är ju inte direkt någon nyhet. Att han skulle gjort så även i det här fallet är väl knappast någon högoddsare. Dessutom säljer ju sådana här skitböcker endast om det finns skandaler i dem, så Jonte har kanske inte heller varit svårövertalad.

Som jag sade tidigare: Jag bryr mig inte om det som står i den där boken. Ingen borde göra det.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Tony Moore lör 27 sep 2014, 15:10

Håller med Renberg, Wikegård mfl. som anser att schismer inom lagidrott på elitnivå förekommer jämt, men ska hanteras inom föreningen och inte skvallras om i media. Löjeväckande av jonte/Fahlman att dra en snyftvals som omogna snorungar. Bra av osten/LHF att inte sjunka till samma låga nivå som jonte/Fahlman och ge sej in i någon offentlig pajkastning. Skämskudde för jonte, påstår sej gilla LHF men borde fatta att han skadar just LHF mer än "stygga osten" med detta.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7599
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av FruktHamster lör 27 sep 2014, 15:15

Nu har jag ju inte läst boken och kommer heller inte göra det, men man kan ju inte låta bli att undra om Fahlman även tog upp något om SkAIK-supportrar som hängde upp Jonte-dockan, eller om han inte helt enkelt inte tyckte det var "nog intressant".

Vilket jävla skämt karln är...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av stormvägen lör 27 sep 2014, 19:14

FruktHamster skrev:Nu har jag ju inte läst boken och kommer heller inte göra det, men man kan ju inte låta bli att undra om Fahlman även tog upp något om SkAIK-supportrar som hängde upp Jonte-dockan, eller om han inte helt enkelt inte tyckte det var "nog intressant".

Vilket jävla skämt karln är...
En bitter man, som aldrig fick komma tillbaka till tv-rutan.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Grizzly lör 27 sep 2014, 20:26

Den bästa medicinen för oss fans och Luleå Hockey, för att sätta Fahlman och andra som vill Osten/Luleå Hockey illa på plats, är att LHF blir en stormakt i svensk hockey.

Då behövs det pengar. Mycket pengar.

Drömmer om ett Luleå som är ett topplag år efter år och tar SM-guld lite då och då. Som överträffar Skellefteå och vinner dragkamper om toppspelare.

När till exempel Oscar Möller vänder hem till Sverige vill jag att Luleå ska vinna den dragkampen tack vare att LHF kan erbjuda en högre lön än Skellefteå och andra klubbar. Detta förutsatt att Möller är nog bra vid det tillfället, såklart.

Det och att Luleå är ett topplag i SHL år efter år, och bättre än Skellefteå, är det som skulle svida mest för de som ogillar Luleå Hockey.

Frågan är om Luleå Hockey får de ekonomiska resurserna som krävs för att vara en stormakt i SHL? Jag tvivlar, men hoppas på det. Vore underbart!

Grizzly

Antal inlägg : 40
Join date : 14-09-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av storstruten sön 28 sep 2014, 01:21

Renberg ska inte läsa Jontes bok säger han i Hockeykväll. Jag tror han genomskådat Fahlmans hata LHF-hets. Se hur Fahlman misslyckas få Renberg att hata mot LHF
http://t.co/HOnGhNq7ZM

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 30 sep 2014, 10:30

Lajon skrev:Det är så löjligt uppenbart vad Fahlmans syfte är med denna bok, att Jonte vill dra in lite stålar säger jag inget om.

Expressen som känner Fahlman nämner inte ens Osten och Luleå i samband med boken, medan Aftonbladet kör sin "tre dagars" vinkling och måste sticka in nått vasst i sidan på Osten och Luleå Hockey i varje artikel.

Håller med nog är väl ändå dopingen "viktigare" skvaller än Osten kritik inte ett ord om det i AB..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville tis 30 sep 2014, 10:46

NSD irl publicerar idag en artikel om att det på dagen är 30 år sedan LHF spelade sin första match i högsta ligan. Intervju med L-G Niemi.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 30 sep 2014, 11:47

Snikne Ville skrev:NSD irl publicerar idag en artikel om att det på dagen är 30 år sedan LHF spelade sin första match i högsta ligan. Intervju med L-G Niemi.

Jag har "fixat" den på låsta tråden Smile

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville sön 05 okt 2014, 13:30

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 05 okt 2014, 13:45


Hehe han fick in en känga där Rönnberg och den var ju sann

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Kagen tis 07 okt 2014, 10:07

Only in Expressen:

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 R0o7i9

Bild föreställandes Daniel Rahimi.
10. Thomas Berglund
EK:  En av de största skitsnackarna på isen. "Bulan" var ingen fysiskt stor spelare, men samlade på sig utvisningsminuter som få andra. Utnyttjade spelavbrotten till att väsa saker i motståndarnas öron. En svärmors mardröm...iker att komma i närkontakt med. Given landslagsback.

Nu tror jag inte att Ek och Nyström har så dålig koll utan att det är redigeringen som spelat ett spratt. De har nog två listor och text och bild går lite in i varandra. Men just nu skäms de nog lite ändå.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 07 okt 2014, 10:18

Kagen skrev:Only in Expressen:

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 R0o7i9

Bild föreställandes Daniel Rahimi.
10. Thomas Berglund
EK:  En av de största skitsnackarna på isen. "Bulan" var ingen fysiskt stor spelare, men samlade på sig utvisningsminuter som få andra. Utnyttjade spelavbrotten till att väsa saker i motståndarnas öron. En svärmors mardröm...iker att komma i närkontakt med. Given landslagsback.

Nu tror jag inte att Ek och Nyström har så dålig koll utan att det är redigeringen som spelat ett spratt. De har nog två listor och text och bild går lite in i varandra. Men just nu skäms de nog lite ändå.

Ek är väl Luleå-forzare? Kan tänka mig att det är liknande rubriksättandet, brödtext och rubrik brukar vara olika 'författare'. Säkert samma för bilder?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Kagen tis 07 okt 2014, 11:21

Rönken skrev:Ek är väl Luleå-forzare? Kan tänka mig att det är liknande rubriksättandet, brödtext och rubrik brukar vara olika 'författare'. Säkert samma för bilder?

Nej det är något annat som hänt här. Det har blivit något redigeringsfel där två texter lagts på varandra. Bilden hör ihop med de två sista meningarna i texten - Bulan Berglund var som bekant 'en av sveriges bästa centrar' inte 'given landslagsback'.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 07 okt 2014, 11:27

Kagen skrev:
Rönken skrev:Ek är väl Luleå-forzare? Kan tänka mig att det är liknande rubriksättandet, brödtext och rubrik brukar vara olika 'författare'. Säkert samma för bilder?

Nej det är något annat som hänt här. Det har blivit något redigeringsfel där två texter lagts på varandra. Bilden hör ihop med de två sista meningarna i texten - Bulan Berglund var som bekant 'en av sveriges bästa centrar' inte 'given landslagsback'.

Kan nog tycka att Bulan var given som back i Tre Kronor ändå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken tis 07 okt 2014, 13:17

http://www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/nystrom-ni-maste-bjuda-pa-mer-show/ - vet inte om man kan klaga på Pite-Foppa direkt? Han är väl inte den där teknikern som säljer biljetter heller, så vet inte vad Nyströms lista ska symbolisera riktigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Old Brooklyn tis 07 okt 2014, 13:47

Ja, ganska mycket "hellre skriva något ogenomtänkt än att inte skriva något alls".

Nyström skriver - "...men jag önskar att Forsberg var lika spännande på rinken som han är på Twitter".

Tja, jag önskar Fabbe var lika målglad som han är snygg, att Jonssons passningar matchade hans skäggväxt och att Savilahti-Nagander var så bredaxlad att hela efternamnet rymdes på tröjan.

Jag önskar även att sportjournalister generellt tog själva journalistbiten på större allvar, men det är väl för mycket begärt. Dock är Nyström på inget vis den fulaste fisken i akvariet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville lör 11 okt 2014, 13:06

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av LulefanGBG lör 11 okt 2014, 13:49

Old Brooklyn skrev:Ja, ganska mycket "hellre skriva något ogenomtänkt än att inte skriva något alls".

Nyström skriver - "...men jag önskar att Forsberg var lika spännande på rinken som han är på Twitter".

Tja, jag önskar Fabbe var lika målglad som han är snygg, att Jonssons passningar matchade hans skäggväxt och att Savilahti-Nagander var så bredaxlad att hela efternamnet rymdes på tröjan.

Jag önskar även att sportjournalister generellt tog själva journalistbiten på större allvar, men det är väl för mycket begärt. Dock är Nyström på inget vis den fulaste fisken i akvariet.
cheers
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av FruktHamster ons 15 okt 2014, 16:31

http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/norrhockeypodden-osten-kan-vara-glad-over-att-allt-inte-ar-med-8721741.aspx

Varnar känsliga lyssnare. Fahlman passar på att kasta skopvis med dynga över Osten och insinuerar en ruskig massa utan att egentligen berätta vad, vilket onekligen är ett snyggt sätt att smutskasta någon utan att behöva stå till svars för något.
Sedan finns ju för all del möjligheten att Osten är precis så ful som Fahlman insinuerar, men oavsett är det ett väldigt fult sätt att hänga ut någon.

Den enda humoristiska behållningen är väl att Fahlman i intervjun hävdar att han är opartisk vad gäller lagen i SHL.

Egentligen avråder jag väl från att lyssna på dyngan. Man blir bara förbannad. Men om någon nu är intresserad så har ni iaf länken.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Micke80 ons 15 okt 2014, 17:39

FruktHamster skrev:http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/norrhockeypodden-osten-kan-vara-glad-over-att-allt-inte-ar-med-8721741.aspx

Varnar känsliga lyssnare. Fahlman passar på att kasta skopvis med dynga över Osten och insinuerar en ruskig massa utan att egentligen berätta vad, vilket onekligen är ett snyggt sätt att smutskasta någon utan att behöva stå till svars för något.
Sedan finns ju för all del möjligheten att Osten är precis så ful som Fahlman insinuerar, men oavsett är det ett väldigt fult sätt att hänga ut någon.

Den enda humoristiska behållningen är väl att Fahlman i intervjun hävdar att han är opartisk vad gäller lagen i SHL.

Egentligen avråder jag väl från att lyssna på dyngan. Man blir bara förbannad. Men om någon nu är intresserad så har ni iaf länken.

När du skriver det på det sättet så måste man ju bara lyssna på det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken ons 15 okt 2014, 17:39

Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/norrhockeypodden-osten-kan-vara-glad-over-att-allt-inte-ar-med-8721741.aspx

Varnar känsliga lyssnare. Fahlman passar på att kasta skopvis med dynga över Osten och insinuerar en ruskig massa utan att egentligen berätta vad, vilket onekligen är ett snyggt sätt att smutskasta någon utan att behöva stå till svars för något.
Sedan finns ju för all del möjligheten att Osten är precis så ful som Fahlman insinuerar, men oavsett är det ett väldigt fult sätt att hänga ut någon.

Den enda humoristiska behållningen är väl att Fahlman i intervjun hävdar att han är opartisk vad gäller lagen i SHL.

Egentligen avråder jag väl från att lyssna på dyngan. Man blir bara förbannad. Men om någon nu är intresserad så har ni iaf länken.

När du skriver det på det sättet så måste man ju bara lyssna på det.

Luring från Fruktis helt klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Micke80 ons 15 okt 2014, 17:57

"man ska ju komma ihåg att Osten aldrig blev friad men han blev inte dömd"
Det är ju just det som är att bli friad i det svenska rättssystemet. Om inte bevisningen är tillräckliga för att fälla så blir man friad. Man blir nästan lite så där lagom fundersam hur människan tänker där.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken ons 15 okt 2014, 17:58

Micke80 skrev:"man ska ju komma ihåg att Osten aldrig blev friad men han blev inte dömd"
Det är ju just det som är att bli friad i det svenska rättssystemet. Om inte bevisningen är tillräckliga för att fälla så blir man friad. Man blir nästan lite så där lagom fundersam hur människan tänker där.

Hehe, tankevurpa modell större?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Urken ons 15 okt 2014, 17:58

Micke80 skrev:"man ska ju komma ihåg att Osten aldrig blev friad men han blev inte dömd"
Det är ju just det som är att bli friad i det svenska rättssystemet. Om inte bevisningen är tillräckliga för att fälla så blir man friad. Man blir nästan lite så där lagom fundersam hur människan tänker där.

Generera inga klick åt den där slemhögen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Pajala ons 15 okt 2014, 18:01

Fahlman hatar ju inte Luleå, ni ser ju det på min profilbild king
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Micke80 ons 15 okt 2014, 18:04

Det är lite kul när han tycker synd om sig för att supportrar betedde sig illa mot honom i samband med den där ostenaffären. Han tyckte att klubben borde bett honom om ursäkt, men om man utgår från att Osten faktiskt inte var skyldig till någonting så kanske det är så att klubben och Osten sitter och väntar på att Fahlman ska komma med en ursäkt.

Sen säger jag inte att det är rätt att göra som någon eller några gjorde. Det är aldrig rätt att ta till våld eller hot.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Redbear ons 15 okt 2014, 18:08

Tänker inte lyssna på "Falskman"...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Pajala ons 15 okt 2014, 18:11

fattar inte varför han skyller på Luleå Hockey och Lulefans ? vad en enskild idiot till supporter gör kan varken LHF eller Lulefans stå till svars för ... sen att Fahlman själv är en idiot och avlad i mordor är ju en annan sak Smile
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet