Luleå Hockey i Media 2014/2015

+66
Rikky
Kraftkung
GustenA
amarule
Mickeee
JoakimJ
ezz
KaptenBlodskelett
zamboni
LuleåWinston
Calle
Mange
johan74
Myrman
CKa
Qirren
Sir Prozac
Donowitz
BodenSwe
Dilox
Tigerman
NilsOskar
Hellcop
Puckad
Dentos
pingu
Pajala
NallePhu
Chris Hendrix
Beast.
Kallepedal
LubosC
Swhy
MickkeJ
Redbear
Micke80
storstruten
Grizzly
stormvägen
Tony Moore
Lars158
Lulefan
Diktatorn
Lasse Proppmätt
tibet
Rönken
JayDee
Respected Gentleman
Snikne Ville
Ivanhoe
Dalle
Helge
LulefanGBG
LHF96
Old Brooklyn
Kagen
Slapshot
Bamsefar
Lajon
Urken
Ingemar
hokkzorz
FruktHamster
Norlin
icemask
Admin
70 posters

Sida 3 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av MickkeJ ons 15 okt 2014, 18:33

Fahlman fattar helt enkelt inte. Problemet är inte att han rapporterade kring denna incident utan hur han gjorde det. Jag kommer ihåg intervjun med Hagos dagen efter denna artikel skrevs där han ställer frågan "hur känns det att Luleås sportchef har sagt detta"? Redan där hade han bestämt att detta hade verkligen hänt och det fanns ingen anledning att applicera någon journalistisk granskning eller kolla sina källor. Som exempel kan man ju nämna att riktiga journalister benämner till och med personer som genomgår en rättegång för "den misstänkte mördaren/våldtäktsmannen/svindlaren" även om det finns överväldigande bevisning.

Utöver detta så gör han och hans redaktör valet att gå ut med namn på personen vilket i sig är helt emot vad en journalist eller tidning ska göra. Även när en omskriven persons identitet är känd på nätet så håller tidningar på namnet och publicerar inga bilder förrens möjligen då denna är dömd, om ens det.

Att han sedan har varit inblandad i andra historier kring anställda i Luleå Hockey och dessutom fått sparken från sveriges näst största tidning i samband med detta gör ju bara saken värre.

Det var en hel del skriverier fram och tillbaka men som jag minns det så var praktiskt taget alla övriga tidningar väldigt återhållsamma med att peka ut någon och flera skrev också att det fanns en hel del frågetecken i historien. Jag tolkar det som att de syftade på det vittne som först benämndes vara ett "flertal personer" och sedan visade sig vara en person som inte ens satt i närheten. Det känns som att många av de seriösa journalisterna helt enkelt inte trodde på historien och antagligen var de väl införstådda med hur Fahlman jobbar.

Märkligt att han nämner att Osten inte blev dömd men att vi inte ska se det som ett tecken på oskuld när han själv var anmäld för förtal men inte dömd.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Swhy ons 15 okt 2014, 19:02

Jag gjorde misstaget att lyssna, jag förväntade mig det värsta men det var till och med värre än jag förväntade mig.. rekommenderar starkt att ni som hittills undvikit att lyssna på detta fortsätter låta bli.
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av FruktHamster ons 15 okt 2014, 19:24

Sedan fortsätter han att hävda att det var flera av varandra oberoende källor som rapporterat att Osten sagt dessa saker. Visade det sig inte att det i själva verket endast var två som påstod att han sagt detta och att de var kompisar?

Har själv ingen aning om huruvida Osten sade detta om Hagos eller inte, men att Fahlman ljuger och svinar råder det fan inget tvivel om.

Har en känsla av att det lär finnas en hel del skit på den jäveln. Nästan så man blir sugen att gräva lite.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar ons 15 okt 2014, 19:24

Podden ligger uppe på svenskafans oxo och har väl rönt ett "sådär" mottagande, undrar bara vad det är för en Luleårepresentant som inte förstår vad Fahl(sk)man är för en mytoman och paranoid Luleåhatare. Det är ju inte bara "osten" som man säger, han fick ju gå från expressen efter att ha förfalskat en intervju med Chrunak, så det hatet mot Luleå har nog vårdats några år. s a s.....

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/norrhockeypodden-osten-kan-vara-valdigt-glad-over-att-allt-inte-ar-med-517459.aspx
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Swhy ons 15 okt 2014, 19:44

FruktHamster skrev:Sedan fortsätter han att hävda att det var flera av varandra oberoende källor som rapporterat att Osten sagt dessa saker. Visade det sig inte att det i själva verket endast var två som påstod att han sagt detta och att de var kompisar?

Har själv ingen aning om huruvida Osten sade detta om Hagos eller inte, men att Fahlman ljuger och svinar råder det fan inget tvivel om.

Har en känsla av att det lär finnas en hel del skit på den jäveln. Nästan så man blir sugen att gräva lite.

Har för mig att det var två medelålders som vittnade tillslut, en kvinna och en man. Ville vara anonyma men i och med rättsprocessen så blev namnen offentliga, satt väl tillsammans på raden framför eller bakom osten enligt deras egen utsago.

Det var bara två som vittnade iaf, inte tolv.. Men som vi vet är det svårt att hålla reda på sådana petitesser i Skellefteå. What a Face
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Urken ons 15 okt 2014, 19:51

Swhy skrev:
FruktHamster skrev:Sedan fortsätter han att hävda att det var flera av varandra oberoende källor som rapporterat att Osten sagt dessa saker. Visade det sig inte att det i själva verket endast var två som påstod att han sagt detta och att de var kompisar?

Har själv ingen aning om huruvida Osten sade detta om Hagos eller inte, men att Fahlman ljuger och svinar råder det fan inget tvivel om.

Har en känsla av att det lär finnas en hel del skit på den jäveln. Nästan så man blir sugen att gräva lite.

Har för mig att det var två medelålders som vittnade tillslut, en kvinna och en man. Ville vara anonyma men i och med rättsprocessen så blev namnen offentliga, satt väl tillsammans på raden framför eller bakom osten enligt deras egen utsago.

Det var bara två som vittnade iaf, inte tolv.. Men som vi vet är det svårt att hålla reda på sådana petitesser i Skellefteå. What a Face

Två händer - tolv fingrar?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Swhy ons 15 okt 2014, 20:00

Urken skrev:
Swhy skrev:
FruktHamster skrev:Sedan fortsätter han att hävda att det var flera av varandra oberoende källor som rapporterat att Osten sagt dessa saker. Visade det sig inte att det i själva verket endast var två som påstod att han sagt detta och att de var kompisar?

Har själv ingen aning om huruvida Osten sade detta om Hagos eller inte, men att Fahlman ljuger och svinar råder det fan inget tvivel om.

Har en känsla av att det lär finnas en hel del skit på den jäveln. Nästan så man blir sugen att gräva lite.

Har för mig att det var två medelålders som vittnade tillslut, en kvinna och en man. Ville vara anonyma men i och med rättsprocessen så blev namnen offentliga, satt väl tillsammans på raden framför eller bakom osten enligt deras egen utsago.

Det var bara två som vittnade iaf, inte tolv.. Men som vi vet är det svårt att hålla reda på sådana petitesser i Skellefteå. What a Face

Två händer - tolv fingrar?

Twisted Evil
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Swhy ons 15 okt 2014, 20:20

För att sammanfatta podden med allas vår käraste:

Spoiler:

Typ så.


Senast ändrad av Swhy den ons 15 okt 2014, 20:25, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Tillägg)
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar ons 15 okt 2014, 20:29

Swhy skrev:För att sammanfatta podden med allas vår käraste:

Spoiler:

Typ så.

Samma orerande som alltid alltså, föga förvånande. Falskman uppvisar alla de klassiska beteendena för en rättshaverist. Om han inte vore en sån utomordentligt klantarsle skulle man tycka synd om han.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville ons 15 okt 2014, 21:05

Fahlman sitter i en koja o trollar på nätet och får ta random skituppdrag. Osten är kung. Räcker bra för mig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av FruktHamster tor 16 okt 2014, 00:06

Snikne Ville skrev:Fahlman sitter i en koja o trollar på nätet och får ta random skituppdrag. Osten är kung. Räcker bra för mig.

Bra summering för all del. Men stör det dig inte att han fortfarande får så mycket uppmärksamhet? Att det fortfarande finns folk - iaf utanför Luleås gränser - som tar hans skit på allvar?

För isf har du uppnått zen på ett sätt som tom skulle gjort Buddah själv avundsjuk.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Micke80 tor 16 okt 2014, 06:20

FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:Fahlman sitter i en koja o trollar på nätet och får ta random skituppdrag. Osten är kung. Räcker bra för mig.

Bra summering för all del. Men stör det dig inte att han fortfarande får så mycket uppmärksamhet? Att det fortfarande finns folk - iaf utanför Luleås gränser - som tar hans skit på allvar?

För isf har du uppnått zen på ett sätt som tom skulle gjort Buddah själv avundsjuk.

De här tomtarna på pitetidningen som intervjuar honom passar ju också på att hylla killen efter intervjun. Att det är så viktigt och imponerande att han står pall och inte viker sig. Så nog finns det många som är lagd åt det "Fahlmanska" hållet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Grizzly tor 16 okt 2014, 07:31

Inget fel med all kritik mot Fahlman via t ex forum, Twitter och så vidare. Håller med om allt, men tror inte att Fahlman ser det som något negativt. Han njuter nog bara av uppmärksamheten och att vi Luleå-fans blir förbannade.

Den bästa medicinen vore, som jag varit inne på tidigare, att Luleå Hockey blir en stormakt i svensk hockey och överträffar Fahlmans Skellefteå år efter år.

Tänk er till exempel två raka SM-guld, precis som Skellefteå tagit, och där Osten hyllas av alla (utanför Skellefteå då, förstås) och får sola sig i glansen. Skulle smaka fågel!

Sker det dessutom delvis tack vare att Luleå har vunnit budgivningar om riktiga stjärnspelare med Skellefteå så är det extra positivt som grädde på moset.

Det skulle svida fruktansvärt mycket för Fahlman.

Grizzly

Antal inlägg : 40
Join date : 14-09-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 16 okt 2014, 10:33

Swhy skrev:
FruktHamster skrev:Sedan fortsätter han att hävda att det var flera av varandra oberoende källor som rapporterat att Osten sagt dessa saker. Visade det sig inte att det i själva verket endast var två som påstod att han sagt detta och att de var kompisar?

Har själv ingen aning om huruvida Osten sade detta om Hagos eller inte, men att Fahlman ljuger och svinar råder det fan inget tvivel om.

Har en känsla av att det lär finnas en hel del skit på den jäveln. Nästan så man blir sugen att gräva lite.

Har för mig att det var två medelålders som vittnade tillslut, en kvinna och en man. Ville vara anonyma men i och med rättsprocessen så blev namnen offentliga, satt väl tillsammans på raden framför eller bakom osten enligt deras egen utsago.

Det var bara två som vittnade iaf, inte tolv.. Men som vi vet är det svårt att hålla reda på sådana petitesser i Skellefteå. What a Face

Kommer inte ihåg men satt dom inte väldigt långt bort ifrån Osten han satt ju med flera av Lulespelarna som var skadade samt några till inom föreningen detta var alltså i en semifinal i ett kokande derby i en väldigt jämn match som LHF vann i förlängningen om jag minns rätt?
Jonas Berglund avgjorde.
Dessa två måste haft oerhört bra hörsel för han ska väl ha skrikit det i en matchsekvens om jag minns rätt.

Det var ju dessutom en massa spekulationer om att Osten ville värva Hagos vars kontrakt gick ut.
Han drog till Timrå istället.

Hajjar inte att den där idioten Fahlman kan vara kvar inom media.
En annan konstig sak är ju Jontes bok där han berättade tydligen hur dåligt han mådde när Osten ville sälja han nu har jag inte läst boken och kommer inte göra det heller men borde han inte berättat hur RÄDD han var att åka hem till Schtaaan efter att han blivit "mordhotad" genom att ha en docka hängd under bron föreställande honom när han valde att går till Timrå efter NHL sejouren.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 16 okt 2014, 10:41

Micke80 skrev:
FruktHamster skrev:
Snikne Ville skrev:Fahlman sitter i en koja o trollar på nätet och får ta random skituppdrag. Osten är kung. Räcker bra för mig.

Bra summering för all del. Men stör det dig inte att han fortfarande får så mycket uppmärksamhet? Att det fortfarande finns folk - iaf utanför Luleås gränser - som tar hans skit på allvar?

För isf har du uppnått zen på ett sätt som tom skulle gjort Buddah själv avundsjuk.

De här tomtarna på pitetidningen som intervjuar honom passar ju också på att hylla killen efter intervjun. Att det är så viktigt och imponerande att han står pall och inte viker sig. Så nog finns det många som är lagd åt det "Fahlmanska" hållet.

Tja jag tror inte månlandningen ägt rum inte heller att Krille P mördade Palme eller att Oswald var ensam om att mörda Kennedy och att missiler träffade World Trade Center och Pentagon inte flygplan + massa annat som tyder på foliehatt.
Men i dessa ämnen finns det ju en hel del bevis åt båda hållen inte några vittnesutsagon som dessutom är väldigt vaga.
I Ostengate har jag valt väg och tror Osten inte skrikit detta utan att det är fabricerat.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar fre 17 okt 2014, 13:38

Någon som har aftonslasken plus ? är det finn-olssons "story" eller ngt annat?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article18787760.ab?teaser=true
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Swhy fre 17 okt 2014, 13:53

Luleå mot Djurgården – ett klassiskt prestigemöte.
Sportbladet minns tillbaka när det urartade för 14 år sedan. Samtliga spelare utom en stormade isen för att delta i jätteslagsmålet som slutade med åtta matchstraff.
– Äntligen får jag ge min version av vad som hände, säger bråkets upphovsman, Djurgårdens Jonas Finn Olsson.


Det är den 5 december 2000 och mötet Luleå–Djurgården är en grinig tillställning. 3.25 in på andra perioden exploderar känslorna vid en icing.
Luleås målvakt Jarmo Myllys har pucken vid klubban när Djurgårdens forward Jonas Finn Olsson åker fram emot honom.
Exakt vad som sätter igång ett av svensk hockeys värsta slagsmål genom tiderna råder det än i dag oenighet kring. Klart är i alla fall att samtliga spelare flyger in på isen utom Djurgårdens Johan Garpenlöv, som redan sitter i utvisningsbåset.
– Självklart hade jag velat ha varit på isen och stöttat mina lagkamrater, men jag vågade inte hoppa in från utvisningsbåset eftersom det ger så lång avstängning, säger Johan Garpenlöv.
– Det började med att de körde över Myllys, i den vevan blev det tumult, säger Luleås hetsporre Thomas ”Bulan” Berglund i dag.
– Finn Olsson åkte förbi Myllys och slog till på hans klubba. Då ropade vår målvakt efter Finn Olsson och han vände sig om och åkte in i Myllys. Jag var precis bredvid och såg till att få tag i Finn Olsson. Sedan var kalabaliken igång, för ett helt gäng hoppade in från båsen, säger ”Bulans” dåvarande lagkamrat Fredrik Svensson.
”Då måste man få stryk”
TV4:s intervju med Luleås Thomas Berglund efter matchen är i dag en Youtube-klassiker.
”Det är deras... jag vetifan vad han heter, det är nån nykomling som åker in och försöker vara kaxig. Går man på vår målvakt, då måste man få stryk, alltså”, sa Berglund om Finn Olsson i intervjun.
I Sportbladet dagen efter kunde man läsa att Jonas Finn Olsson ”gick under isen”. Nu skrattar han gott åt det när Sportbladet får tag i honom.
– Får jag äntligen, 14 år efteråt, chansen att berätta hur det egentligen gick till? Ur mitt sätt att se det har Myllys alltid varit ganska lätt att få igång. Vi låg under och min baktanke var att få Myllys ur balans. Det stod i tidningarna att jag slog på honom, på hans arm eller plock, men så var det inte. Men jag tog pucken från honom efter en icingpuck och då tände han till. Sedan var det igång. Men det blev ju lite större än vad jag hade tänkt mig...
Isen i Delfinen förvandlades till rena slagfältet och kaoset pågick i över tio minuter. När krutröken hade lagt sig delade domaren Thomas ”Kuben” Andersson ut åtta matchstraff, fyra till vardera lag. Jarmo Myllys, Fredrik Svensson, Lars Edström och Sami Mettovaara i Luleå. Jonas Finn Olsson, Marcus Kristoffersson, Mikael Magnusson och Mathias Tjärnqvist i Djurgården.
˝Ett inferno”
Totala antalet utvisningsminuter: 250.
– Jag stod i ett harem där jag kände mig som en boxningssäck. Jag och Myllys åkte ihop med varandra och sedan var det rätt många Luleåkillar som naturligtvis försvarade sin målvakt. Då stod mina lagkamrater upp, så det blev ett väldigt inferno, säger Jonas Finn Olsson.
– Jag hade en batalj med Fredrik Svensson, och han kan ju ta för sig. Det var en bra motståndare. Jag klarade mig undan ganska bra, även om han är bättre på att slåss...
När disciplinnämnden hade sagt sitt stängdes Svensson, Myllys och Finn Olsson av i två matcher var.
– Det fanns ett antal retstickor på isen vid det tillfället, så det var inte helt lätt att plocka ut vilka som skulle få matchstraff. Det var lite som att dra i tombolan, säger domaren Thomas ”Kuben” Andersson.
”Målvakter lite för sockersöta”
Både Berglund och Finn Olsson tror att man skulle bestraffas hårdare för liknande slagsmål i dag.
– Jag kan tycka att det borde vara fler såna här moment i dagens hockey. Det är speciellt när målvakter är inblandade, de är lite för sockersöta, säger Jonas Finn Olsson.
– Det är kul med lite känslor och jag tror att det är många som tycker om att se sånt. Lite slagsmål förgyller tillvaron. Det är en del av showen, men tyvärr håller det på att falla bort eftersom man får böter för allt möjligt, säger Thomas Berglund.
Luleå vann den aktuella matchen med 6–3, men Djurgården fick sista ordet.
– Vi fick tillfälle att slå ut Luleå i semifinalen och sedan vann vi SM-guld. Så vi fick skratta sist, säger Jonas Finn Olsson.
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar fre 17 okt 2014, 14:11

Swhy skrev:Luleå mot Djurgården – ett klassiskt prestigemöte.
Sportbladet minns tillbaka när det urartade för 14 år sedan. Samtliga spelare utom en stormade isen för att delta i jätteslagsmålet som slutade med åtta matchstraff.
– Äntligen får jag ge min version av vad som hände, säger bråkets upphovsman, Djurgårdens Jonas Finn Olsson.


Det är den 5 december 2000 och mötet Luleå–Djurgården är en grinig tillställning. 3.25 in på andra perioden exploderar känslorna vid en icing.
Luleås målvakt Jarmo Myllys har pucken vid klubban när Djurgårdens forward Jonas Finn Olsson åker fram emot honom.
Exakt vad som sätter igång ett av svensk hockeys värsta slagsmål genom tiderna råder det än i dag oenighet kring. Klart är i alla fall att samtliga spelare flyger in på isen utom Djurgårdens Johan Garpenlöv, som redan sitter i utvisningsbåset.
– Självklart hade jag velat ha varit på isen och stöttat mina lagkamrater, men jag vågade inte hoppa in från utvisningsbåset eftersom det ger så lång avstängning, säger Johan Garpenlöv.
– Det började med att de körde över Myllys, i den vevan blev det tumult, säger Luleås hetsporre Thomas ”Bulan” Berglund i dag.
– Finn Olsson åkte förbi Myllys och slog till på hans klubba. Då ropade vår målvakt efter Finn Olsson och han vände sig om och åkte in i Myllys. Jag var precis bredvid och såg till att få tag i Finn Olsson. Sedan var kalabaliken igång, för ett helt gäng hoppade in från båsen, säger ”Bulans” dåvarande lagkamrat Fredrik Svensson.
”Då måste man få stryk”
TV4:s intervju med Luleås Thomas Berglund efter matchen är i dag en Youtube-klassiker.
”Det är deras... jag vetifan vad han heter, det är nån nykomling som åker in och försöker vara kaxig. Går man på vår målvakt, då måste man få stryk, alltså”, sa Berglund om Finn Olsson i intervjun.
I Sportbladet dagen efter kunde man läsa att Jonas Finn Olsson ”gick under isen”. Nu skrattar han gott åt det när Sportbladet får tag i honom.
– Får jag äntligen, 14 år efteråt, chansen att berätta hur det egentligen gick till? Ur mitt sätt att se det har Myllys alltid varit ganska lätt att få igång. Vi låg under och min baktanke var att få Myllys ur balans. Det stod i tidningarna att jag slog på honom, på hans arm eller plock, men så var det inte. Men jag tog pucken från honom efter en icingpuck och då tände han till. Sedan var det igång. Men det blev ju lite större än vad jag hade tänkt mig...
Isen i Delfinen förvandlades till rena slagfältet och kaoset pågick i över tio minuter. När krutröken hade lagt sig delade domaren Thomas ”Kuben” Andersson ut åtta matchstraff, fyra till vardera lag. Jarmo Myllys, Fredrik Svensson, Lars Edström och Sami Mettovaara i Luleå. Jonas Finn Olsson, Marcus Kristoffersson, Mikael Magnusson och Mathias Tjärnqvist i Djurgården.
˝Ett inferno”
Totala antalet utvisningsminuter: 250.
– Jag stod i ett harem där jag kände mig som en boxningssäck. Jag och Myllys åkte ihop med varandra och sedan var det rätt många Luleåkillar som naturligtvis försvarade sin målvakt. Då stod mina lagkamrater upp, så det blev ett väldigt inferno, säger Jonas Finn Olsson.
– Jag hade en batalj med Fredrik Svensson, och han kan ju ta för sig. Det var en bra motståndare. Jag klarade mig undan ganska bra, även om han är bättre på att slåss...
När disciplinnämnden hade sagt sitt stängdes Svensson, Myllys och Finn Olsson av i två matcher var.
– Det fanns ett antal retstickor på isen vid det tillfället, så det var inte helt lätt att plocka ut vilka som skulle få matchstraff. Det var lite som att dra i tombolan, säger domaren Thomas ”Kuben” Andersson.
”Målvakter lite för sockersöta”
Både Berglund och Finn Olsson tror att man skulle bestraffas hårdare för liknande slagsmål i dag.
– Jag kan tycka att det borde vara fler såna här moment i dagens hockey. Det är speciellt när målvakter är inblandade, de är lite för sockersöta, säger Jonas Finn Olsson.
– Det är kul med lite känslor och jag tror att det är många som tycker om att se sånt. Lite slagsmål förgyller tillvaron. Det är en del av showen, men tyvärr håller det på att falla bort eftersom man får böter för allt möjligt, säger Thomas Berglund.
Luleå vann den aktuella matchen med 6–3, men Djurgården fick sista ordet.
– Vi fick tillfälle att slå ut Luleå i semifinalen och sedan vann vi SM-guld. Så vi fick skratta sist, säger Jonas Finn Olsson.

Tackar..
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lars158 sön 19 okt 2014, 20:45

Det här är väl mera hockey i media än specifikt LHF. Men när man går in på http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/ toppar dom sidan med fotboll!?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 20 okt 2014, 12:57

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19723051.ab - vinner man något på att uttala sig så här om straffet? Sju, 4+3, matcher känns väl inte direkt mycket sett till händelsen. Jämfört med tidigare armbågar så kanske det är något hårt om man tar i beaktning att Pite-Foppa inte är återfallsförbrytare.

Men vad vinner man på detta? Om ens något? Tidigt på säsongen och Foppa har börjat bra men är inte slutspel där man riskerar att ryka i en kvartsfinal så att säga.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av LubosC mån 20 okt 2014, 13:22

Rönken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19723051.ab - vinner man något på att uttala sig så här om straffet? Sju, 4+3, matcher känns väl inte direkt mycket sett till händelsen. Jämfört med tidigare armbågar så kanske det är något hårt om man tar i beaktning att Pite-Foppa inte är återfallsförbrytare.

Men vad vinner man på detta? Om ens något? Tidigt på säsongen och Foppa har börjat bra men är inte slutspel där man riskerar att ryka i en kvartsfinal så att säga.

Tja, reta upp Djurgårdare? Smile Tycker nästan det är värt det. Bra Osten!
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 20 okt 2014, 13:22

LubosC skrev:
Rönken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19723051.ab - vinner man något på att uttala sig så här om straffet? Sju, 4+3, matcher känns väl inte direkt mycket sett till händelsen. Jämfört med tidigare armbågar så kanske det är något hårt om man tar i beaktning att Pite-Foppa inte är återfallsförbrytare.

Men vad vinner man på detta? Om ens något? Tidigt på säsongen och Foppa har börjat bra men är inte slutspel där man riskerar att ryka i en kvartsfinal så att säga.

Tja, reta upp Djurgårdare? Smile Tycker nästan det är värt det. Bra Osten!

Har varit en del andra gånger då man istället yrkar på att motståndare ska stängas av. Vet inte om jag gillar inkonsekvensen riktigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Ingemar mån 20 okt 2014, 14:43

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/luleastjarnan-talar-ut-om-domen-8817810.aspx

Lite rimligare uttalanden som rimmar mer med tidigare åsikter.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Helge mån 20 okt 2014, 14:53

Tycker Osten ska tagga ner sin framtoning i media och bli mer ödmjuk. Han framstår som smått patetisk då han ska klaga på allt.
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar mån 20 okt 2014, 15:23

Tycker Osten har en rimlig poäng att straffet är hårt jämfört med vad som dömts ut tidigare för liknande förseelser. Vad man saknar är en genomgående konsekvent linje från difiplinnämnden, att man , oavsett klubbtillhörighet , får liknande straff för liknande händelser för , jag är övertygad att om det vart en djurgårdsspelare som gjort ngt liknande på en Luleåspelare så hade knappast stockholmsmedia gått bananas som nu.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av icemask mån 20 okt 2014, 20:36

Osten borde säga i intervjun att han ser fram emot att liknande situationer renderar samma straff i framtiden för alla förbrytare !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Micke80 tis 21 okt 2014, 04:08

Rönken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/lulea/article19723051.ab - vinner man något på att uttala sig så här om straffet? Sju, 4+3, matcher känns väl inte direkt mycket sett till händelsen. Jämfört med tidigare armbågar så kanske det är något hårt om man tar i beaktning att Pite-Foppa inte är återfallsförbrytare.

Men vad vinner man på detta? Om ens något? Tidigt på säsongen och Foppa har börjat bra men är inte slutspel där man riskerar att ryka i en kvartsfinal så att säga.

Jag förstår uttalandet av Osten. Det är ju ovanligt hårt jämfört med hur det brukar kunna se ut.
Samtidigt tycker jag straffet kändes rätt bra och min förhoppning är att det fortsätter ligga på den här nivån så att såna här fula tackling blir lite avskräckande att göra.
Summa summarum, straffet är för hårt om det är en engångsföreteelse att dela ut i den här nivån, men det är ett bra straff om man valt att ändra praxis.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 21 okt 2014, 10:33

Pelle skrev en bra analys i Foppa fallet
I NSD

Sluta skrika om hårdarehockeystraff


LULEÅ/ISHOCKEY Sju matchers avstängning? För mjäkigt, visst – men sluta skrika om längre avstängningar. Inget tyder på att det hade gjort till eller från i det här fallet.
Johan Forsberg är en vänlig själ vid sidan av rinken och en grovarbetare på den. Han har inte gjort sig känd för fult spel och det finns fler förmildrande omständigheter kring hans armbågsöverfall på Daniel Fernholm: Farten var inte jättehög, Fernholm blev inte allvarligt skadad. Ändå bestraffas Forsberg med sju matchers avstängning, tre av dem omvandlas till böter. Det är säsongens längsta avstängning. Jag tycker den är för mjäkig.

Forsberg hoppar in, han sätter armbågen i tinningen på Fernholm, det hade kunnat innebära både avslutad karriär och men för livet. Min känslomässiga respons är att spelare som står för så idiotiska tilltag ska bort, bort, bort från sporten, bort från allt som liknar en skridsko, flyttas till en garanterat isfri zon i Sahara där de kan spendera resten av sina dagar med att rita uppspelsbågar i sanddynerna.

Det är därför eventuella straff inte ska bestämmas av våra känslomässiga reaktioner.

Den kalla, strikta analysen: Sannolikt olycksfall i arbetet. Kanske tappade Forsberg balansen (det alternativet ligger nära till hands i just fallet Forsberg, hrrrmhrrrm), kanske var han trött eller bara oerhört otajmad. Inget jag sett förr talar för att han medvetet bestämt sig för att utsätta en motståndare för något av det farligaste som finns på en hockeyrink.

Det är skillnad på folk och folk. Det är skillnad på handling och handling. Det är skillnad på konsekvens och konsekvens. Det är därför vi har ett rättssystem som bygger på kritisk granskning – både inom hockeyn och i det vanliga samhället.

Det är därför vi inte använder oss av folkdomstolar, spöstraff och stupstockar längre.

Det är en högst normal mänsklig reaktion att kräva strängare straff när hemska saker händer. Men hjälper det? När det gäller samhällets juridiska system finns det inget som tyder på att strängare straff ger färre brott. Vad jag vet finns det inga vetenskapliga undersökningar som visar att hockeyn är annorlunda.

Så, vad gör vi för att slippa sånt här? Ledsen, det går inte.

Hockey är en fullkontaktsport, olyckor kommer att fortsätta hända, människor kommer att fortsätta vara människor – i all sin prakt, med alla oförmågor. Det bästa vi kan göra är att fortsätta utbilda, fortsätta visa vilken väg som är den rätta.

Litar jag på att svensk hockeys makthavare klarar av den uppgiften?

Inte alls – men det är en annan krönika.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken sön 26 okt 2014, 17:38

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/hockeystudion/article54912.ab - vid 34:15 ungefär så blir det deras ploj med att under 60 sek ska någon, i detta fallet Garpenlöv, framföra ett förslag på förändring eller liknande. Huselius nämner Luleå som mot-argument. Tror att någon tidigare på forumet varit inne på att Huselius inte gillar luleå Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Kallepedal fre 07 nov 2014, 14:42

En gammal klassiker från -96. Luleå- Malmö och Rosén kommer fri mot Pekka Lindmark och Pekka välter målburen. Det dömdes straff och Myllys ville lägga den men han fick inte, troligtvis för att målvakten ej får gå över halva plan. Hur som helst ett roligt ögonblick. http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/article56131.ab
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Micke80 lör 08 nov 2014, 14:32

Kallepedal skrev:En gammal klassiker från -96. Luleå- Malmö och Rosén kommer fri mot Pekka Lindmark och Pekka välter målburen. Det dömdes straff och Myllys ville lägga den men han fick inte, troligtvis för att målvakten ej får gå över halva plan. Hur som helst ett roligt ögonblick. http://tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/article56131.ab

Lite kuriosa till den händelsen är ju att Pekka hade bestämt sig för att släppa in straffen om Myllys fick lägga den.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av hokkzorz tis 18 nov 2014, 14:19


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Beast. mån 24 nov 2014, 11:38

Intressant läsning av Robert Pettersson. Jag håller med i mkt det han skriver faktiskt. Hoppas verkligen Osten vet vad han håller på med och det inte bara är tjurskallighet och prestige för att han inte kan erkänna att lagbygget är helt åt pipsvängen.

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/24/lulea-ar-overlagset-bast-i-europa/
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Urken mån 24 nov 2014, 14:27

Beast. skrev:Intressant läsning av Robert Pettersson. Jag håller med i mkt det han skriver faktiskt. Hoppas verkligen Osten vet vad han håller på med och det inte bara är tjurskallighet och prestige för att han inte kan erkänna att lagbygget är helt åt pipsvängen.

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/24/lulea-ar-overlagset-bast-i-europa/
Så är det. Speciellt det sista han skriver. Hade aldrig hänt i te.x. färjestad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Snikne Ville mån 24 nov 2014, 16:16

FBK har helt andra resurser. Har viss betydelse.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 24 nov 2014, 16:33

Urken skrev:
Beast. skrev:Intressant läsning av Robert Pettersson. Jag håller med i mkt det han skriver faktiskt. Hoppas verkligen Osten vet vad han håller på med och det inte bara är tjurskallighet och prestige för att han inte kan erkänna att lagbygget är helt åt pipsvängen.

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/24/lulea-ar-overlagset-bast-i-europa/
Så är det. Speciellt det sista han skriver. Hade aldrig hänt i te.x. färjestad.

Osten a.k.a. Bagdad-Bob? Kan väl tona ner lite tycker jag..
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 24 nov 2014, 16:34

Snikne Ville skrev:FBK har helt andra resurser. Har viss betydelse.

Fast förklarar inte varför man påstår sig vara bäst i Europa i en turnering där inte ens bästa lagen är med? Blir ju rätt absurt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av hokkzorz mån 24 nov 2014, 17:17

Men samtidigt, sättet han uttrycker sig på är kanske lite klantigt, men att "bara" värva en sniper som garanterat kommer leverera är in princip omöjligt. Sen finns det massa andra faktorer som grupp dynamik mm.

Som vanligt så när det går dåligt så har motståndarna "läst sönder oss". Den klyschan kommer upp varje år, oavsett tränare eller spelsystem så nog lika förbannat så har vi blivit sönderlästa.

Bara för att man har ett lag med massa bra spelare (läs: erkänt duktiga målskyttar/poänggörare) så betyder det inte per automatik att man går som tåget. Titta bara på LHC, dom har flera ruggigt bra forwards och ändå, trots att vi har gått som ett blysänke genom tabellen sista månaden så skiljde det bara 1 poäng mellan lagen innan matchen i tisdags.

Vad jag vill säga är, ja, situationen är allvarlig men det går att vända på, en 3 poängare och allting kan vända snabbt. Titta bara på BIF, 7 raka torsk, sen seger mot FHC och sen tog man 2 raka till av bara farten.

Orolig men inte uppgiven
-Hokkzorz

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Pajala mån 24 nov 2014, 17:42

Rönken skrev:
Urken skrev:
Beast. skrev:Intressant läsning av Robert Pettersson. Jag håller med i mkt det han skriver faktiskt. Hoppas verkligen Osten vet vad han håller på med och det inte bara är tjurskallighet och prestige för att han inte kan erkänna att lagbygget är helt åt pipsvängen.

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/24/lulea-ar-overlagset-bast-i-europa/
Så är det. Speciellt det sista han skriver. Hade aldrig hänt i te.x. färjestad.

Osten a.k.a. Bagdad-Bob? Kan väl tona ner lite tycker jag..

Låter lite hockeysnack.com om just "Bagdad-Bob" uttrycket.... sven savage eller kanske sven sewage ? tongue
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Rönken mån 24 nov 2014, 17:53

Pajala skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Beast. skrev:Intressant läsning av Robert Pettersson. Jag håller med i mkt det han skriver faktiskt. Hoppas verkligen Osten vet vad han håller på med och det inte bara är tjurskallighet och prestige för att han inte kan erkänna att lagbygget är helt åt pipsvängen.

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/24/lulea-ar-overlagset-bast-i-europa/
Så är det. Speciellt det sista han skriver. Hade aldrig hänt i te.x. färjestad.

Osten a.k.a. Bagdad-Bob? Kan väl tona ner lite tycker jag..

Låter lite hockeysnack.com om just "Bagdad-Bob" uttrycket.... sven savage eller kanske sven sewage ? tongue

Se där, dock hänger inte jag där. Men det blir ju lite Bagdad-Bob över det hela att säga att man är bäst i Europa när man gått dåligt. Eller? Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Pajala mån 24 nov 2014, 18:08

nä men tänkte bara just att bagdad-bob används flitigt på vissa sidor, sen att osten också kör en må ju så vara ...

här är iaf originalet himself  alien

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Slapshot mån 24 nov 2014, 20:28

Håller med Robban. Pajasvarning på Ostens uttalanden.
Är det där hans syn på det hela så är LHF riktigt illa ute, värre än jag först trodde.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Bamsefar tor 27 nov 2014, 19:52

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Norlin fre 28 nov 2014, 12:47

In med Bartecko i båset!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Chris Hendrix fre 28 nov 2014, 14:46

Länge leve Kung Lubos!
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Slapshot fre 28 nov 2014, 15:16

Kan ju knappast vara sämre än Dixon iaf.....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Beast. mån 01 dec 2014, 10:58

Ja nu verkar Osten har vaknat ur sin dröm och säger att det är "skarpt läge" för Luleå Hockey. Hallelujah...

http://www.nsd.se/sport/luleas-hockeys-sportchef-laget-ar-jatteskarpt-8916410.aspx?shareID=WmJHeVFFS2diMzN1TWFTbzhoSjJDZEhCYVJrYmtRZ0dNdk4wTFRiWkhWUT01
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Pajala mån 01 dec 2014, 12:25

Beast. skrev:Ja nu verkar Osten har vaknat ur sin dröm och säger att det är "skarpt läge" för Luleå Hockey. Hallelujah...

http://www.nsd.se/sport/luleas-hockeys-sportchef-laget-ar-jatteskarpt-8916410.aspx?shareID=WmJHeVFFS2diMzN1TWFTbzhoSjJDZEhCYVJrYmtRZ0dNdk4wTFRiWkhWUT01

Osten har iaf rätt angående att en enda person inte gör skillnaden för att vända denna nedgång, jag undrar just om det
faktiskt bara är så enkelt att vi är totalt kass i år, kanske sämsta laget i SHL.

Rögle skapade ihop 46 poäng under 2012-2013
Aik fick väl ihop 55 poäng under 2013-2014

Dom åkte som bekant ut ur SHL, jag undrar just hur dom försökte lösa sina problem under
pågående säsong ? eller körde dom bara på och hoppades på det bästa ?

Om Luleå väljer det senare alternativet så är det nog god natt SHL och välkommen HA.

Vad finns det för altenativ kvar då ? osten säger att det inte ska värvas någon ny, fast jag tror iaf malte
kan bli aktuell fast han är som sagt inte räddaren i nöden, nä jag tror faktiskt att Fagervall får lämna tränarposten,
som vi alla vet idag så funkar inte hans spelsystem med den mediokra trupp som Luleå har, före jul så är
det nog game over ... kanske tidigare också.

Tillbaka med defensivt tänk (tråk-hockey enligt resten av Sverige) och börja om på nytt, då lär vi ha kvar
Luleå Hockey i SHL till nästa säsong också.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av NallePhu mån 01 dec 2014, 14:34

Malte lär hamna i Västerbotten och Skellefteå enl rykten som florerar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18175
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av FruktHamster mån 01 dec 2014, 14:56

Pajala skrev:
Beast. skrev:Ja nu verkar Osten har vaknat ur sin dröm och säger att det är "skarpt läge" för Luleå Hockey. Hallelujah...

http://www.nsd.se/sport/luleas-hockeys-sportchef-laget-ar-jatteskarpt-8916410.aspx?shareID=WmJHeVFFS2diMzN1TWFTbzhoSjJDZEhCYVJrYmtRZ0dNdk4wTFRiWkhWUT01

Osten har iaf rätt angående att en enda person inte gör skillnaden för att vända denna nedgång, jag undrar just om det
faktiskt bara är så enkelt att vi är totalt kass i år, kanske sämsta laget i SHL.

Rögle skapade ihop 46 poäng under 2012-2013
Aik fick väl ihop 55 poäng under 2013-2014

Dom åkte som bekant ut ur SHL, jag undrar just hur dom försökte lösa sina problem under
pågående säsong ? eller körde dom bara på och hoppades på det bästa ?

Om Luleå väljer det senare alternativet så är det nog god natt SHL och välkommen HA.

Vad finns det för altenativ kvar då ? osten säger att det inte ska värvas någon ny, fast jag tror iaf malte
kan bli aktuell fast han är som sagt inte räddaren i nöden, nä jag tror faktiskt att Fagervall får lämna tränarposten,
som vi alla vet idag så funkar inte hans spelsystem med den mediokra trupp som Luleå har, före jul så är
det nog game over ... kanske tidigare också.

Tillbaka med defensivt tänk (tråk-hockey enligt resten av Sverige) och börja om på nytt, då lär vi ha kvar
Luleå Hockey i SHL till nästa säsong också.

Han säger inte alls att ingen ny kommer värvas. Han säger att man inte ska förvänta sig att en ny spelare på egen hand kan vända den negativa trenden.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockey i Media 2014/2015 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockey i Media 2014/2015

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet