Johan Harju

+103
farre
Blinders
Lillajag
Norrlandstoken
Hankburger
pelle
Anthrax
GustenA
Tony Moore
GLHF
icemask
Dustin
Ferros
Jokerman
MrScout
Patrik82
Jimmy_Vegas
Qirren
Neurofunk20
Pontaking
MiCCe
Kapten Haddock
Groggen79
Old Brooklyn
PM
Kocur
ski3r
Luleåfan
nummer 17
Knäcktomten
Wolfhunter
JuniorX
delphi
Mickeee
johan74
stormvägen
JohanO
Meyhem
kokostrollet
Hedanders
LuleåWinston
DonP
Jonken
tibet
Dalle
Calle
Kagen
Lars158
Puckad
KaptenBlodskelett
CKa
Norlin
Sportchefen #2
Sir Prozac
Scouten
JoakimJ
Dentos
Lasse Proppmätt
makkanmakkan
FruktHamster
Rikky
Ingemar
knutten
Micke80
Lulefan
kniba
Donowitz
Lajon
Myrman
Pajala
Mr Bister
Rönken
hokkzorz
LulefanGBG
Kraftkung
Urken
BodenSwe
Redbear
Wirbelwind
Ulfstrk
Kallepedal
Slapshot
Hellcop
amarule
NilsOskar
Tigerman
Bamsefar
Sundance Kid
pingu
ezz
Chris Hendrix
Mange
Salle
LubosC
Snikne Ville
Rayko
Zeb Macahan
Sven Savage
NallePhu
Dave Rock
Black Prince
Beast.
MickkeJ
107 posters

Sida 6 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Myrman tor 12 feb 2015, 21:58

Han börjar kännas igen nu. Rätt bra målsnitt måste han ha. Han är bra både i slottet och framför mål. Det känns jäkligt bra king
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Donowitz tor 12 feb 2015, 21:59

Vart är alla haters nu?

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Urken tor 12 feb 2015, 22:02

bearjew skrev:Vart är alla haters nu?

Vilka?!

Hajen regerar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av stormvägen tor 12 feb 2015, 22:06

Grym! Vilken känsla och instinkt!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Donowitz tor 12 feb 2015, 22:19

Urken skrev:
bearjew skrev:Vart är alla haters nu?

Vilka?!

Hajen regerar.

Backa några sidor och läs.

Riktigt kul att Harju är tillbaka.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Tigerman tor 12 feb 2015, 22:32

Han kan se rätt loj ut ibland, men j-vlar i min låda vad han är effektiv.

Hade han bara haft en riktig framspelare bredvid sig hade han kunnat göra hattrick i varje match känns det som.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Rönken tor 12 feb 2015, 22:46

Tigerman skrev:Han kan se rätt loj ut ibland, men j-vlar i min låda vad han är effektiv.

Hade han bara haft en riktig framspelare bredvid sig hade han kunnat göra hattrick i varje match känns det som.

Ge honom Omark som lekkamrat Wink
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av johan74 tor 12 feb 2015, 22:52

Jag hade fel om Harju... Underbart är det...

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Urken tor 12 feb 2015, 22:57

Typisk spelare som inte behöver synas alltför mycket, men ändå gör sina poäng. En riktig måltjuv.

Kliniskt avslut där i slutet, precis som Cams föregående mål.. för att inte nämna Foppas. Ojoj. Vilka mål vi fått se ikväll.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Dalle tor 12 feb 2015, 22:57

Rönken skrev:
Tigerman skrev:Han kan se rätt loj ut ibland, men j-vlar i min låda vad han är effektiv.

Hade han bara haft en riktig framspelare bredvid sig hade han kunnat göra hattrick i varje match känns det som.

Ge honom Omark som lekkamrat Wink

...eller låt honom utvecklas ännu mer själv så att han kan tvätta bort Omark-beroende-stämpeln.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Rönken tor 12 feb 2015, 23:00

Dalle skrev:
Rönken skrev:
Tigerman skrev:Han kan se rätt loj ut ibland, men j-vlar i min låda vad han är effektiv.

Hade han bara haft en riktig framspelare bredvid sig hade han kunnat göra hattrick i varje match känns det som.

Ge honom Omark som lekkamrat Wink

...eller låt honom utvecklas ännu mer själv så att han kan tvätta bort Omark-beroende-stämpeln.

Är väl inte så mycket att bry sig om? Alla målskyttar skulle må mer än bra av att spela med Kakan. Har man ens en chans på Omark ska man så klart ta den.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Kraftkung fre 13 feb 2015, 08:30

Känns som jag valde rätt spelare som matchens lirare igår, valde mellan Pite-Foppa och Harju. Harju är en typisk målskytt, lite osynlig i början och sen gör han ändå 2 mål och 1 assist. Nu jobbar han bra över hela banan och backcheckar bra hemåt, är han kanske en ny alternativ kapten i framtiden?
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av CKa fre 13 feb 2015, 08:49

Rönken skrev:
Dalle skrev:
Rönken skrev:
Tigerman skrev:Han kan se rätt loj ut ibland, men j-vlar i min låda vad han är effektiv.

Hade han bara haft en riktig framspelare bredvid sig hade han kunnat göra hattrick i varje match känns det som.

Ge honom Omark som lekkamrat Wink

...eller låt honom utvecklas ännu mer själv så att han kan tvätta bort Omark-beroende-stämpeln.

Är väl inte så mycket att bry sig om? Alla målskyttar skulle må mer än bra av att spela med Kakan. Har man ens en chans på Omark ska man så klart ta den.

Med tanke på hur het Hajen har sett ut hittills så tycker jag man ska lägga ÄNNU mer kraft (pengar) på att få hem Omark. Tänk att ha dessa två återförenade når dom dessutom är i den perfekta av åldrar!

CKa

Antal inlägg : 1356
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Lajon fre 13 feb 2015, 09:15

Kan ha med förväntningar att göra också.

Senast Harju spelade för oss så förväntningarna enorma och trots att han även då levererade poängmässigt så förväntade sig alla mer och blev besvikna, inklusive han själv.

Denna vända så var i alla fall mina förväntningar låga och dom har han överträffad med råge, framförallt att han AVGÖR matcher!

Det är en sak att göra poäng när vi leder med 3-0 men att i ett derby mot SAIK vid ställningen 4-4 och 30 sekunder kvar dra upp den i klykan är en helt annan femma.

Bra jobbat Harju.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Lajon fre 13 feb 2015, 09:17

bearjew skrev:Vart är alla haters nu?

Jag hoppas jag inte räknas dit, jag erkänner att jag var en "tvivlare" men "hata" en en spelare som Harju går väl inte.

Jag är dock numera "frälst". Smile
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Snikne Ville fre 13 feb 2015, 09:55

Kraftkung skrev:Känns som jag valde rätt spelare som matchens lirare igår, valde mellan Pite-Foppa och Harju. Harju är en typisk målskytt, lite osynlig i början och sen gör han ändå 2 mål och 1 assist. Nu jobbar han bra över hela banan och backcheckar bra hemåt, är han kanske en ny alternativ kapten i framtiden?
Rätt svar på matchens lirare var Sigalet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Slapshot fre 13 feb 2015, 10:06

Sigalet är en grym värvning och jag är såå glad att han skrev2 år på en gång. Hoppas han förlänger efter det !

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av hokkzorz fre 13 feb 2015, 10:40

Håller med dig snikne, Sigalet var grymt bra och han visade oxo att han kan kliva fram och spela bra på gränsen till fult (jag tycker fortfarande hans "knätackling" ser mer ut som en olyckshändelse än ngt annat) när det hettar till och blir täta matcher på isen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Redbear ons 18 feb 2015, 18:21

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Rönken ons 18 feb 2015, 18:26


Att det är ett 4+2 -kontrakt kände jag inte till sen tidigare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Norlin sön 22 mar 2015, 23:31

Vad har Hajen för intro-låt?
Har försökt att placera den lilla biten man får höra genom rutan ett tag nu men pusslet faller inte på plats.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Mickeee sön 22 mar 2015, 23:35

Norlin skrev:Vad har Hajen för intro-låt?
Har försökt att placera den lilla biten man får höra genom rutan ett tag nu men pusslet faller inte på plats.

https://m.youtube.com/watch?v=4WoP_mOdLl4
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av delphi sön 22 mar 2015, 23:35

delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av JuniorX tis 28 jul 2015, 10:23

En utav kulturbärarna. Jag hoppas att han växer ut till att bli en utav de spelare som verkligen bär laget. Och han verkar ju själv också vara inne på det när han betonar lagets prestation. Samtidigt som han behåller och utvecklar attackkänslan framför mål.
http://kuriren.nu/100-hockey/harju-jag-har-blivit-mer-allround-8386553.aspx

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Jonken tis 28 jul 2015, 11:03

Vad jag förstått; verkar Johan se ruskigt vältränad ut inför denna säsong. Utöver detta verkar han ge ett tryggt & harmoniskt intryck. En GRYM kombination om det stämmer. Skulle vara SÅ HÄFTIGT för alla och bevittna att THE REAL #24 IS BACK 2015/2016 !!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Kagen tis 28 jul 2015, 13:25

JuniorX skrev:En utav kulturbärarna. Jag hoppas att han växer ut till att bli en utav de spelare som verkligen bär laget. Och han verkar ju själv också vara inne på det när han betonar lagets prestation. Samtidigt som han behåller och utvecklar attackkänslan framför mål.
http://kuriren.nu/100-hockey/harju-jag-har-blivit-mer-allround-8386553.aspx

Låter som en mognare och mer ansvarsfull Harju. Men lite märkligt det där, när jag slarvar med träningen brukar jag bli mer allrund. Kanske skulle jag lägga mig på soffan och efter några år med chips och öl tillhöra eliten? Måste testas. Tjejen får acceptera att jag är en man med en plan. Tyckte jag såg något om en bacontårta någonstans. Skål!
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Rönken ons 07 okt 2015, 13:43

Verkar nästan att det är någon prestige inblandat i hela Harju som center-härvan som uppstått. Vem är det som är så envis? Verkar som att man tror att det ska gå att stöpa om Harju till någon Johan Davidsson.

*Långtidskontrakt
*Från bygden
*Gått genom juniorverksamheten
*Stjärnstatus

Men måste han vara center för det?  Neutral
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Wolfhunter tor 08 okt 2015, 10:18

Rönken skrev:Verkar nästan att det är någon prestige inblandat i hela Harju som center-härvan som uppstått. Vem är det som är så envis? Verkar som att man tror att det ska gå att stöpa om Harju till någon Johan Davidsson.

*Långtidskontrakt
*Från bygden
*Gått genom juniorverksamheten
*Stjärnstatus

Men måste han vara center för det?  Neutral
På mig verkar det som att nån supporter/expert ropade "han är ytterforward" för några månader sedan och sen skulle alla haka på som ville känna sig som experter. Han spelade center med Omark sin bästa säsong i Elitserien/SHL och har väl gjort det bra nu med? Okej laget har underpresterat, men knappast pga Harjus centerroll Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Rönken tor 08 okt 2015, 10:25

Wolfhunter skrev:
Rönken skrev:Verkar nästan att det är någon prestige inblandat i hela Harju som center-härvan som uppstått. Vem är det som är så envis? Verkar som att man tror att det ska gå att stöpa om Harju till någon Johan Davidsson.

*Långtidskontrakt
*Från bygden
*Gått genom juniorverksamheten
*Stjärnstatus

Men måste han vara center för det?  Neutral
På mig verkar det som att nån supporter/expert ropade "han är ytterforward" för några månader sedan och sen skulle alla haka på som ville känna sig som experter. Han spelade center med Omark sin bästa säsong i Elitserien/SHL och har väl gjort det bra nu med? Okej laget har underpresterat, men knappast pga Harjus centerroll Smile

Fast det har gått ganska många år sedan han spelade center i Luleå med Omark och Lavander. Har väl själv sagt att han spelat vinge sedan dess? Ser inte varför man plötsligt ska försöka få in honom i centerrollen igen, förra säsongen gick han som bäst när han slapp centra. Så fort han fick gå med bröderna Abbott såg det bättre ut när han kunde ligga och hugga på målchanser lite mer fritt istället för att ta ett defensivt tänk.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 08 okt 2015, 10:30

Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:
Rönken skrev:Verkar nästan att det är någon prestige inblandat i hela Harju som center-härvan som uppstått. Vem är det som är så envis? Verkar som att man tror att det ska gå att stöpa om Harju till någon Johan Davidsson.

*Långtidskontrakt
*Från bygden
*Gått genom juniorverksamheten
*Stjärnstatus

Men måste han vara center för det?  Neutral
På mig verkar det som att nån supporter/expert ropade "han är ytterforward" för några månader sedan och sen skulle alla haka på som ville känna sig som experter. Han spelade center med Omark sin bästa säsong i Elitserien/SHL och har väl gjort det bra nu med? Okej laget har underpresterat, men knappast pga Harjus centerroll Smile

Fast det har gått ganska många år sedan han spelade center i Luleå med Omark och Lavander. Har väl själv sagt att han spelat vinge sedan dess? Ser inte varför man plötsligt ska försöka få in honom i centerrollen igen, förra säsongen gick han som bäst när han slapp centra. Så fort han fick gå med bröderna Abbott såg det bättre ut när han kunde ligga och hugga på målchanser lite mer fritt istället för att ta ett defensivt tänk.
Jag gissar att man försöker skola om honom på lång sikt. Att det inte funkar optimalt just nu det ser ju vilken idiot som helst. Antagligen vill man att han ska växa till någon slags lokalikon, en förstacenter som leder laget till framgångar. De ser nog den potentialen i honom, men inser säkert själva att den förändringen inte kommer att ske över en natt, så är killen signad på fyra år också. Man tänker nog ur ett längre perspektiv här.

Sen huruvida detta är en bra idé eller inte, och huruvida det kommer att funka eller inte, det lämnar jag därhän då jag har noll och ingen insyn. Men jag gissar det är så man tänker.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Rönken tor 08 okt 2015, 10:37

KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:
Rönken skrev:Verkar nästan att det är någon prestige inblandat i hela Harju som center-härvan som uppstått. Vem är det som är så envis? Verkar som att man tror att det ska gå att stöpa om Harju till någon Johan Davidsson.

*Långtidskontrakt
*Från bygden
*Gått genom juniorverksamheten
*Stjärnstatus

Men måste han vara center för det?  Neutral
På mig verkar det som att nån supporter/expert ropade "han är ytterforward" för några månader sedan och sen skulle alla haka på som ville känna sig som experter. Han spelade center med Omark sin bästa säsong i Elitserien/SHL och har väl gjort det bra nu med? Okej laget har underpresterat, men knappast pga Harjus centerroll Smile

Fast det har gått ganska många år sedan han spelade center i Luleå med Omark och Lavander. Har väl själv sagt att han spelat vinge sedan dess? Ser inte varför man plötsligt ska försöka få in honom i centerrollen igen, förra säsongen gick han som bäst när han slapp centra. Så fort han fick gå med bröderna Abbott såg det bättre ut när han kunde ligga och hugga på målchanser lite mer fritt istället för att ta ett defensivt tänk.
Jag gissar att man försöker skola om honom på lång sikt. Att det inte funkar optimalt just nu det ser ju vilken idiot som helst. Antagligen vill man att han ska växa till någon slags lokalikon, en förstacenter som leder laget till framgångar. De ser nog den potentialen i honom, men inser säkert själva att den förändringen inte kommer att ske över en natt, så är killen signad på fyra år också. Man tänker nog ur ett längre perspektiv här.

Sen huruvida detta är en bra idé eller inte, och huruvida det kommer att funka eller inte, det lämnar jag därhän då jag har noll och ingen insyn. Men jag gissar det är så man tänker.

Ja man vill väl helt enkelt skaffa sig sin egna Johan Davidsson, förstacenter med C på bröstet. Men känns skeptiskt att skola om någon som närmare sig 30 år. Wallmark känns väl rimligare att hoppas på då, när han fått leka av sig i AHL förutsatt att han inte slår sig in i NHL.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 08 okt 2015, 11:23

Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
Wolfhunter skrev:
Rönken skrev:Verkar nästan att det är någon prestige inblandat i hela Harju som center-härvan som uppstått. Vem är det som är så envis? Verkar som att man tror att det ska gå att stöpa om Harju till någon Johan Davidsson.

*Långtidskontrakt
*Från bygden
*Gått genom juniorverksamheten
*Stjärnstatus

Men måste han vara center för det?  Neutral
På mig verkar det som att nån supporter/expert ropade "han är ytterforward" för några månader sedan och sen skulle alla haka på som ville känna sig som experter. Han spelade center med Omark sin bästa säsong i Elitserien/SHL och har väl gjort det bra nu med? Okej laget har underpresterat, men knappast pga Harjus centerroll Smile

Fast det har gått ganska många år sedan han spelade center i Luleå med Omark och Lavander. Har väl själv sagt att han spelat vinge sedan dess? Ser inte varför man plötsligt ska försöka få in honom i centerrollen igen, förra säsongen gick han som bäst när han slapp centra. Så fort han fick gå med bröderna Abbott såg det bättre ut när han kunde ligga och hugga på målchanser lite mer fritt istället för att ta ett defensivt tänk.
Jag gissar att man försöker skola om honom på lång sikt. Att det inte funkar optimalt just nu det ser ju vilken idiot som helst. Antagligen vill man att han ska växa till någon slags lokalikon, en förstacenter som leder laget till framgångar. De ser nog den potentialen i honom, men inser säkert själva att den förändringen inte kommer att ske över en natt, så är killen signad på fyra år också. Man tänker nog ur ett längre perspektiv här.

Sen huruvida detta är en bra idé eller inte, och huruvida det kommer att funka eller inte, det lämnar jag därhän då jag har noll och ingen insyn. Men jag gissar det är så man tänker.

Ja man vill väl helt enkelt skaffa sig sin egna Johan Davidsson, förstacenter med C på bröstet. Men känns skeptiskt att skola om någon som närmare sig 30 år. Wallmark känns väl rimligare att hoppas på då, när han fått leka av sig i AHL förutsatt att han inte slår sig in i NHL.
Mjo, det kan man ju tycka, och det är möjligt att du har rätt. Men jag tror inte man tänker så. Jag tror man tänker att Harju inte är lastgammal, har erfarenhet av att spela center, kommer stanna, och har ett "namn". Som sagt, huruvida det kommer funka eller inte lämnar jag därhän, men vi kan med stor sannolikhet konstatera: Han kommer inte att bli den spelaren redan i år. Sen kanske det kan gå bra ändå innan det är färdigt, men det är en annan fråga.


Senast ändrad av KaptenBlodskelett den tor 08 okt 2015, 11:24, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Kaffebrist)
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Wolfhunter tor 08 okt 2015, 13:54

Många inlägg här och på andra ställen, men om största argumentet är att jag är en idiot om jag inte ser att det inte funkar och Harju leder interna poängligan så tillåt mig småle Smile
Jag har ännu inte sett annat än experter och supportrar som envist upprepar samma fras men utan faktiskt innehåll. Jag är måhända en blind idiot men ser inte att han fallerar i offensiven som center. Ge mig gärna några bra SAKLIGA argument, för sådana har jag under den tid detta mantra rapats upp inte sett.
Han är en kille med bra speluppfattning och ofta placeringssäker i spel utan puck. Chris brukar ju lyftas till skyarna som en bra center. Han liksom Harju hade ju en bra förmåga trots denna "defensiva" roll, at dyka upp när det vankades målchanser.
Det finns betydligt viktigare saker att luppa in för att analysera bristerna i spelet för Luleå. Det handlar om det självförtroende som kan komma när alla litar på varann och spelet i egen zon och uppbyggnadsfasen.
Om sen Harju ska gå som center eller ytter är i min värd sekundärt.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 08 okt 2015, 14:00

Wolfhunter skrev:Många inlägg här och på andra ställen, men om största argumentet är att jag är en idiot om jag inte ser att det inte funkar och Harju leder interna poängligan så tillåt mig småle Smile
Jag har ännu inte sett annat än experter och supportrar som envist upprepar samma fras men utan faktiskt innehåll. Jag är måhända en blind idiot men ser inte att han fallerar i offensiven som center. Ge mig gärna några bra SAKLIGA argument, för sådana har jag under den tid detta mantra rapats upp inte sett.
Han är en kille med bra speluppfattning och ofta placeringssäker i spel utan puck. Chris brukar ju lyftas till skyarna som en bra center. Han liksom Harju hade ju en bra förmåga trots denna "defensiva" roll, at dyka upp när det vankades målchanser.
Det finns betydligt viktigare saker att luppa in för att analysera bristerna i spelet för Luleå. Det handlar om det självförtroende som kan komma när alla litar på varann och spelet i egen zon och uppbyggnadsfasen.
Om sen Harju ska gå som center eller ytter är i min värd sekundärt.
Jag är själv en smula ambivalent i denna fråga, men stor del av min egen kritik bygger på risig +/- vilket möjligen är ett resultat av defensiva svagheter. Sen saknar jag lite odefinierbar "jävlar anamma" som lyser ur ögonen och drar med sig folk på tåget.

Sen håller jag med om att han inte är SÅ dålig, för det vore orättvist att påstå. Men kanske ligger det något i att man skulle få ut mer av honom som ytter.

Som sagt, jag är tveksam i den här frågan och känner att det i mångt och mycket åter står att se. Men att han skulle växa in i rollen redan i år förhåller jag mig desto mer tveksam till.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Kagen sön 11 okt 2015, 18:52

Luleås nye lagkapten möter Luleås förre kapten.
Johan Harju - Sida 6 Pt1tc
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av JoakimJ mån 12 okt 2015, 09:31

"Titta inte, Chris - nu gjorde vi mål igen. Jag vet att det gör ont..." - Bildtexten.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av stormvägen sön 15 nov 2015, 17:20

Kagen skrev:Luleås nye lagkapten möter Luleås förre kapten.
Johan Harju - Sida 6 Pt1tc

Den bilden minns vi knappt.


Dags att Harju visar hjärta.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Knäcktomten mån 16 nov 2015, 21:16

Som många andra varit inne på så är Harjus +/- inte helt bra. Orsakerna är säkert många, men fakta är att han har varit inne på näst mest mål i baken i hela ligan. Med lika många spelare på isen så har han hela 17 gånger snopet fått se på när motståndarna jublat. Det skänker knappast pondus till en nybliven kapten att ständigt vara i händelsernas centrum vid nederlagen. Vem har förtroende för en kapten som börjar utstråla mål i baken? Jag minns när Harju klev fram borta mot SAIK i början av säsongen och var nära att föra LHF till poäng. Det var länge sedan nu, men då, för en stund, tändes ett hopp hos alla. Han måste göra detta mer kontinuerligt. Klarar han inte det så är han inte ett kaptensämne, åtminstone inte i den roll han har nu och under de omständigheter som råder. Harju är en gedigen hockeyspelare när han används rätt, men att vara både det och att samtidigt leda kräver en hel del. Det är inte många som klarar detta på ett bra sätt. Jag tror inte Harju tillhör dessa. Tyvärr. Att leda i medgång är lätt, att leda i motgång kräver en sann ledare. I de två viktiga matcherna efter uppehållet har kaptenen skrapat ihop 0p och står på -3.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av pingu mån 16 nov 2015, 22:35

Knäcktomten skrev:Som många andra varit inne på så är Harjus +/- inte helt bra. Orsakerna är säkert många, men fakta är att han har varit inne på näst mest mål i baken i hela ligan. Med lika många spelare på isen så har han hela 17 gånger snopet fått se på när motståndarna jublat. Det skänker knappast pondus till en nybliven kapten att ständigt vara i händelsernas centrum vid nederlagen. Vem har förtroende för en kapten som börjar utstråla mål i baken? Jag minns när Harju klev fram borta mot SAIK i början av säsongen och var nära att föra LHF till poäng. Det var länge sedan nu, men då, för en stund, tändes ett hopp hos alla. Han måste göra detta mer kontinuerligt. Klarar han inte det så är han inte ett kaptensämne, åtminstone inte i den roll han har nu och under de omständigheter som råder. Harju är en gedigen hockeyspelare när han används rätt, men att vara både det och att samtidigt leda kräver en hel del. Det är inte många som klarar detta på ett bra sätt. Jag tror inte Harju tillhör dessa. Tyvärr. Att leda i medgång är lätt, att leda i motgång kräver en sann ledare. I de två viktiga matcherna efter uppehållet har kaptenen skrapat ihop 0p och står på -3.

Håller med dig, i början av säsongen fick man lite positiva vibbar av Harjus ansvar och arbetsinsats men det var bara tillfälligt tyvärr. Sedan tycker jag en spelare kan gömma sig med att dom spelar på det sättet?! Titta på Klasen, han gick från glidare till komplett klass-spelare i båda riktningarna. I Harjus fall så tycker jag historien går igen, han hade samma problem i Brynäs och i Finland hamnade han utanför laget och sista svängen hos oss var han allt annat än bra defensivt. Tycker konstigt nog också att han såg ännu mer ointresserad ut när han inte fick spela center eller så såg jag bara fel!?

Hoppas Harju själv hux flux inser att han måste arbeta lika hårt åt båda hållen som Klasen gjorde till sist för att hålla i en toppkedja.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Meyhem mån 30 nov 2015, 14:16

I matchen senast var Harju det största orosmomentet för Luleå..han måste skärpa till sig. Slog flertalet rent idiotiska passningar i egen zon. Verkar också mest glida runt på banan. Dags för Fagervall att ta ett snack med sin kapten imo.

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av nummer 17 mån 30 nov 2015, 14:55

Harju var kanske våran bästa spelare i september-oktober, men i november har han kanske varit våran sämsta. Hoppas han hittar tillbaka till septemberformen snarast.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Slapshot mån 30 nov 2015, 16:06

Slö och loj och definitivt inget man vill se av en kapten. Måste steppa upp ordentligt om han vill ha kvar C:et.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Knäcktomten mån 30 nov 2015, 16:55

En tanke. Kanske bär Harju C:et just för att det på sidan finns starka inofficiella ledare i gruppen som fungerar bättre och mer harmoniserande med hela kollektivet om de inte hamnar i blickfånget med C:et på bröstet. Kanske drar Harju sitt strå till stacken genom att lyfta detta från deras axlar? Detta genom att vara en förenande kraft mellan flera mindre grupperingar. En medlare, en mellanhand, en kommunikationsväg, en person med vänner i alla läger. Olika personer och personligheter har behov av olika typer av ledare. Jag har ingen aning, men det var en tanke.

Knäcktomten

Antal inlägg : 96
Join date : 15-09-15

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Micke80 tis 01 dec 2015, 19:27

Höll på att bli galen på alla hans felpassningar och felbeslut i egen zon förra matchen.
Men som någon säger så startade han ju säsongen jäkligt bra så jag hoppas han hittar tillbaka dit.
Sen finns det ju en possitiv sida också, om man väljer att koncentrera sig på den och inte det negativa. Han försöker och jobbar varenda match, han försöker i defensiven, han försöker i ofensiven men tyvärr ser han ut att vilja för mycket, vara lite för frustrerad och därför får han inte ut nått av det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Meyhem lör 05 dec 2015, 02:55

Tack och lov ett steg i rätt riktning idag, kul...hoppas den kurvan håller i sig.

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Luleåfan ons 09 dec 2015, 10:39

Vad gör vi med den här killen? 4 års kontrakt o kapten. Brynäs hade han i slutet i deras fjärde kedja. Han klara inte av att bära laget men jag vet inte hur tränare ska göra! Han måste spela med en tuff bra defensive spela (petrell?) och en som kan driva kedjan på nått sätt. Om han ska centra

Petrell-harju-mcflickor (sweatt)

Annars kanske värt att testa

Harju-Legace-Petrell

Jag vet inte....

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Hedanders ons 09 dec 2015, 11:00

Harju var nog den spelaren jag var mest besviken över i matchen mot Frölunda igår... Såg helt ointresserad ut trots att han fick mycket speltid och ska vara lagets kapten.

Vet inte heller vad vi ska göra med honom men något säger mig att han kommer bli guld värd om man bara hittar rätt omgivning.

Kanske Harju-Lagace-Petrell nu när Lagace har vaknat.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Puckad ons 09 dec 2015, 11:18

Det finns nog en inbyggd motsägelse i att vara spetskvalité och att jobba stenhårt i alla lägen.
Mårts frågade Klasen om just det i en intervju, i stil med:
"Tycker du att ditt offensiva spel drabbas av att alltid gå för fullt och arbeta stenhårt i alla lägen?"

- Nej svarade Klasen, och visade det i handling.

Men kanske är det så enkelt, skall man vara speedig så måste man vara fräsch och utvilad tills man sprintar.
Om det stämmer så förklarar det Rajala, Sweatt, MicFlikier och Harju. Ingen av dem verkar lika vassa som när vi sett dom i andra lag.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Snikne Ville ons 09 dec 2015, 11:27

Puckad skrev:Det finns nog en inbyggd motsägelse i att vara spetskvalité och att jobba stenhårt i alla lägen.
Mårts frågade Klasen om just det i en intervju, i stil med:
"Tycker du att ditt offensiva spel drabbas av att alltid gå för fullt och arbeta stenhårt i alla lägen?"

- Nej svarade Klasen, och visade det i handling.

Men kanske är det så enkelt, skall man vara speedig så måste man vara fräsch och utvilad tills man sprintar.
Om det stämmer så förklarar det Rajala, Sweatt, MicFlikier och Harju. Ingen av dem verkar lika vassa som när vi sett dom i andra lag.

Svaret är ju fortfarande att vi har en tränartrojka som inte kan få till ett konstruktivt spel med puck. Många glömmer hur det ser ut på isen bara för att vi vunnit många matcher genom ett tajtare o striktare spel. För femtielfte gången - vi är för dåliga med puck! Rajala, Sweatt, MicFlikier och Harju är samtliga kompetenta offensiva spelare. Vi har värvat för ett helt annat spel än det som visats upp.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av ski3r ons 09 dec 2015, 12:31

Puckad skrev:Det finns nog en inbyggd motsägelse i att vara spetskvalité och att jobba stenhårt i alla lägen.
Mårts frågade Klasen om just det i en intervju, i stil med:
"Tycker du att ditt offensiva spel drabbas av att alltid gå för fullt och arbeta stenhårt i alla lägen?"

- Nej svarade Klasen, och visade det i handling.

Men kanske är det så enkelt, skall man vara speedig så måste man vara fräsch och utvilad tills man sprintar.
Om det stämmer så förklarar det Rajala, Sweatt, MicFlikier och Harju. Ingen av dem verkar lika vassa som när vi sett dom i andra lag.

Visst, men man kan väl knappast påstå att det sett ut som att Harju jobbat häcken av sig i varje byte. Problemet är att han ser så fruktansvärt ointresserad ut och dessutom inte levererat på sistone. Vad återstår då?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Johan Harju - Sida 6 Empty Sv: Johan Harju

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 12 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet