Skellefteå

+101
Jokerman ll
Lassi
Dundernisse
Björnpappa
ezz
GustenA
Hedanders
RSD555
Rikky
Blinders
Trocadero
Donowitz
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
Jonken
Sportchefen #2
Jokerman
Hankburger
Ferros
Davidoff
Lulefan
Sportsman
Kapten Haddock
Hetsig
amarule
stormvägen
Homer96
KaptenBlodskelett
Qirren
Sundance Kid
Puckad
Daddeh4724
JuniorX
Ingemar
Grizzly
Kagen
Chris Hendrix
LHF96
icemask
Clintan
Swhy
Norlin
Lasse Proppmätt
kniba
Micke80
jimpa99
Dalle
rasbiologen
zamboni
LubosC
Mr Bister
Rönken
storstruten
Toddbertuzzi
Old Brooklyn
Pajala
Purre
mango
Dave Rock
Lars158
Pentothal
hokkzorz
Bilderberg
Rayko
Kallepedal
Ivanhoe
Huselius1
tibet
Slapshot
Myrman
delphi
NallePhu
Mange
pingu
LuleåWinston
BodenSwe
MrA
#96
LulefanGBG
Johan__
kralle
Badsanta
Dustin
Urken
Krobbe
Redbear
Salle
Bamsefar
JahNT
Pickadoll
Högljudd
Zeb Macahan
FruktHamster
Snikne Ville
CKa
Tigerman
Beast.
Tony Moore
Lajon
MickkeJ
105 posters

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear tis 15 jul 2014, 22:24

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norlin tis 15 jul 2014, 22:46

Med alla dessa spelare som åker över vattnet kan inte pengar vara något problem för marklundarna. Frågan är om det finns tillräckligt bra material att spendera kosingen på som inte helt ruinerar dem.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 ons 16 jul 2014, 08:12

Saik truppen är nog klar på MV och backsidan. Bara 11 forwards just nu dock. Så man kan väl misstänka att det är 4 st forwards dom ska in med.

Pengar och behov mer än någon annan SHL klubb.

Man ska tänka att det har LHF att konkurrera mot när man ska in med sin sista spelare.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG ons 16 jul 2014, 09:57

Det lär nog komma 2 - 3 klassvärvningar åtminstone och säkert någon mer utfyllnadsvärvning ock.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar ons 16 jul 2014, 10:15

Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 ons 16 jul 2014, 10:20

Bamsefar skrev:Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40211

Vad lite matcher dom verkar ha i den ligan.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norlin ons 16 jul 2014, 10:27

Ser ju onekligen ut som en poängkung. Kör marklundarna med EP-scouting också, tro?  Wink 
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 ons 16 jul 2014, 10:29

Lars158 skrev:
Bamsefar skrev:Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40211

Vad lite matcher dom verkar ha i den ligan.

Antal matcher dom 4 senaste säsongerna: 32-32-31-22. Har NCAA så lite som 32 matcher per säsong?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norlin ons 16 jul 2014, 10:36

Lars158 skrev:
Lars158 skrev:
Bamsefar skrev:Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=40211

Vad lite matcher dom verkar ha i den ligan.

Antal matcher dom 4 senaste säsongerna: 32-32-31-22. Har NCAA så lite som 32 matcher per säsong?

Verkar vara 32-36 matcher i grundserien. Blev bara mer förvirrad av deras hemsida då alla matcher inkl. slutspel verkar vara inräknade där och alla lag har olika många matcher spelade. Men mellan 32-36 matcher verkar deras vanliga grundserie vara.
Det är ju college så de ska väl hinna med att plugga också. Hockeyn är inte deras fulltidssysselsättning.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar ons 16 jul 2014, 10:39

Collegehockey är bara runt 32-36 matcher, kan bli så att det finnes konditionsproblem där, har ju vart så med spelare som gått från universitet in i NHL/AHL att de har en tendens att "krokna" in på säsongen. Hmmm.

Killen är rankad nr 61 på TSN NCAA lista, aldrig draftad, stinker chansvärvning lång väg men kostar förmodligen peanuts.http://www.goprincetontigers.com/ViewArticle.dbml?ATCLID=204959658
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG ons 16 jul 2014, 10:50

Blir spännande att se hur bra Skellefteå blir i höst. Tvivlar inte en sekund på att det finns riktigt med kvalité i de spelare man kommer att värva fram till seriestart. Frågan är ju dock om man får ihop det lika bra som tidigare säsonger? Känns omöjligt. Skellefteås styrka har ju varit att alla drar åt samma håll och jobbar lika hårt. Frågan är om dessa invärvade stjärnor är beredda att göra det i samma utsträckning?

I.o.f. har man ju i Skellefteå också varit väldigt duktiga på att få spelare utifrån att känna sig som en del av laget och staden, men då har det ofta rört sig om en eller två spelare åt gången. Nu blir det ju rätt många nya spelare att få in i gruppen.

Tror att värvningen av Sevc är riktigt viktig. Han är en oerhört gedigen back och har spelat i klubben innan och vet vad som gäller. Är dessutom 'utlänning' och kan vara 'pappa' åt andra utlänningar som kommer till klubben nu i höst.

Verkar spännande den här college-liraren, men det är väl lite av en chansvärvning kan jag tycka. En sak att lira collegehockey på liten rink och en annan att lira SHL-hockey på stor rink. Tvivlar dock inte på att killen har talang. Han verkar ju ösa in poäng, och SAIK:arna brukar tyvärr ha bra koll på sina värvningar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 ons 16 jul 2014, 11:45

Bamsefar skrev:Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab

Brukar inte vara så där superimpad av de där collagevärvningarna om det är poängsprutor man letar. Är det rollspelare så kan det funka bättre. Men men, om dom nöjer sig med honom så kanske marknaden är döare än man först trodde.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Swhy ons 16 jul 2014, 11:49

Bamsefar skrev:Collegehockey är bara runt 32-36 matcher, kan bli så att det finnes konditionsproblem där, har ju vart så med spelare som gått från universitet in i NHL/AHL att de har en tendens att "krokna" in på säsongen. Hmmm.

Killen är rankad nr 61 på TSN NCAA lista, aldrig draftad, stinker chansvärvning lång väg men kostar förmodligen peanuts.http://www.goprincetontigers.com/ViewArticle.dbml?ATCLID=204959658

Intressant spekulation om konditionen, om nu ryktet stämmer så kommer han ha missat praktiskt taget hela försäsongsträningen med SkAIK. Gissningsvis har man inte samma träningsstandard på universitetsnivå som vi har i SHL heller, det säger sig självt lite grann.

Dessutom var det väl bara tal om 1år tyckte jag mig läsa på Aftonbladet, vilket stärker din uppfattning om chansvärvning. Snarare en try out än en värvning för framtiden. Hade jag varit skellefteåsupporterhade jag suttit och gråtit floder när jag jämkat förlust mot nyförvärv. Finns knappt någon tid att spela ihop laget längre och de saknas fortfarande stora namn i den truppen.

Förresten, kommer ni ihåg kritiken inför förra säsongen? Då handlade det om att Skellefteås backsida var relativt svag, och backsidan samt målvakt fick ju ett relativt tacksamt jobb säsongen som gick pga deras starka forwardsida, en forwardsida som nu är totalt utblåst. Nu tycker jag visserligen att deras back- och målvaktssida ser bra ut för i år, men de lär helt klart kunna bli mer pressade i år och det blir lite mer "upp till bevis" än förra säsongen.

Jag gissar på att Skellefteå gör en Färjestad ala 2013/2014 i år, testar ett lag, sjunker som en sten i tabellen och drar en jävla massa kostsamma värvningar under säsongen.
Swhy
Swhy

Antal inlägg : 141
Join date : 12-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 16 jul 2014, 19:13

Mmm..känns som att SkAIK får väntar med stora värvarkanonen en bit in på sässen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Högljudd tor 17 jul 2014, 21:02

Enl Expressen:
"Klubben har 34 miljoner kronor i kapital, varav 25 av dem är investerade i en träningshall för ungdomar. Och Skellefteå AIK nöjer sig inte där. Nu vill klubben bygga ut Skellefteå Kraft arena."

Saik har med andra ord inte 34 millar till förfogande utan 9.
Absolut ingen kris men det innebär att det inte finns ubermycket deg till div spenderingar och löpande utgifter någonting man kan förledas tro när man läser 34 i eget kapital.
Det här är någonting Loob predikar att inte se sig blind på FBK:s stora egna kapital då det mests är bundet i stålbalkar i Löfbergs Lila.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 tor 17 jul 2014, 21:16

Högljudd skrev:Enl Expressen:
"Klubben har 34 miljoner kronor i kapital, varav 25 av dem är investerade i en träningshall för ungdomar. Och Skellefteå AIK nöjer sig inte där. Nu vill klubben bygga ut Skellefteå Kraft arena."

Saik har med andra ord inte 34 millar till förfogande utan 9.
Absolut ingen kris men det innebär att det inte finns ubermycket deg till div spenderingar och löpande utgifter någonting man kan förledas tro när man läser 34 i eget kapital.
Det här är någonting Loob predikar att inte se sig blind på FBK:s stora egna kapital då det mests är bundet i stålbalkar i Löfbergs Lila.

Många klubbars egna kapital kan nog vara knytet på ungefär detta sätt. Sen har dom ju fått MASSOR med pengar efter den årsredovisningen. NHL ersättning för är det 6st spelare? KHL pengar är det väl för 2st spelare. Dom som har lämnat nu under sommaren.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Högljudd tor 17 jul 2014, 23:40

Lars158 skrev:
Högljudd skrev:Enl Expressen:
"Klubben har 34 miljoner kronor i kapital, varav 25 av dem är investerade i en träningshall för ungdomar. Och Skellefteå AIK nöjer sig inte där. Nu vill klubben bygga ut Skellefteå Kraft arena."

Saik har med andra ord inte 34 millar till förfogande utan 9.
Absolut ingen kris men det innebär att det inte finns ubermycket deg till div spenderingar och löpande utgifter någonting man kan förledas tro när man läser 34 i eget kapital.
Det här är någonting Loob predikar att inte se sig blind på FBK:s stora egna kapital då det mests är bundet i stålbalkar i Löfbergs Lila.

Många klubbars egna kapital kan nog vara knytet på ungefär detta sätt. Sen har dom ju fått MASSOR med pengar efter den årsredovisningen. NHL ersättning för är det 6st spelare? KHL pengar är det väl för 2st spelare. Dom som har lämnat nu under sommaren.

Absolut, visst är det så att en hel del NHL-pengar är i pipen men inte en $ betalas ut förrn alla övergångar till NHL är inräknade för att antal spelare och till resp förening skall fastställas.
Sen betalas de ut i omgångar så frigjord deg till löpande räkningar nu i low season frigöres icke utan skall tas från de 9 millarna.
Sen hur mycket av NHL-stålarna som läggs på truppen är osäkern när Saik har ambitionen att lägga resurser på hallen.

Vad jag vill säga är att det finns tvivel om att den nystarka börsen kommer spenderas på att återuppbygga truppen såsom Skaifansen förväntar sig.
Tror de börjar med en ganska klen trupp fylld med egna junnisar och när framgångarna uteblir köper starka (dyra) knäcktar när missnöjet på schtaan blir för stort.
Vi får se om de lyckas bättre än förra säsongens HV...
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 tor 24 jul 2014, 09:32

Jag satt och kikade på eliteprospects och noterade att Skellefteå har 11 klara förluster från i fjol. Jag räknar inte in Sundqvist i det då beslut om hans vara eller inte vara skulle tas efter rockiecampen i september. Utöver det så står fortfarande Tim Hed som ett rykte att han ska väck. så man kan väll säga att det är 11-13 spelare från i fjol som är borta när årets säsong drar igång.

Av dessa 11 spelare är det 9 spelare jag gärna hade sett i Luleå. Där åtminstone 8 av dessa 9 hade varit toppspelare.

Av nyförvärven, så här långt, är det egentligen bara 2 jag gladeligen hade sett hos oss. Då räknar jag Sevc och Lehtonen, även om jag är lite tveksam till om Lehtonen klarar av att prestera som sist då han verkar ha dalat rätt rejält sedan dess.
Lindholm, Sörensen, Widing och Calof tror jag inte kommer bära laget likt stomspelarna i fjol. Visst är Sörensen intressant, men han är ju inte där än. Widing har gjort det bra, men han är ju inte den som bär laget själv, Lindholm har jag ingen koll på och inte heller Calof men universitetsvärvningar brukar ju behöva lite tid på sig.

Nu har klubben 10 backar på kontrakt så man får väll tänka sig att den är klar. På forwardssidan har man bara 12 forwards så där kommer det säkert in 2-3 stycken. Så frågan är ju vilken kvalité man hittar där och hur länge man vågar ha is i magen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Chris Hendrix tor 31 jul 2014, 10:06

Widing och Kabanov klar för Skellefteå alltså. Två av mina hatspelare. Smile ännu fler skäl att hata Schtaan!" Twisted Evil 
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tor 14 aug 2014, 16:26

Som sagt, Zachrisson klar. Det börjar spetsas till lite i SAIK's trupp nu med.

Skall fler in? Tycker fortfarande att forwardsuppsättningen ser sämre ut för dem än i fjol, fast den ser fortfarande skrämmande bra ut om man jämför med de flesta seriekonkurrenter.

Men, som sagt, man skall få ihop det också och det skall dessutom spelas om det.  Rolling Eyes 
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG tor 14 aug 2014, 16:28

Widing/Kabanov - Zachrisson - Lehtonen

Kan det vara en potentiell förstakedja för SAIK i vinter?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Kagen lör 23 aug 2014, 19:51

LulefanGBG skrev:Widing/Kabanov - Zachrisson - Lehtonen

Kan det vara en potentiell förstakedja för SAIK i vinter?

Har sett några matcher med Skellefteå nu på försäsongen och de har en frejdig offensiv trots det enorma tapp de haft. Backarna väldigt rörliga och spelskickliga med. På något vis känner jag en slags lillebrors känsla för Skellefteå trots att de vunnit två raka SM-guld. Jag gillar dem men vill såklart helst att Luleå är liiite liiite bättre.

Widing har spelat helt ok, Zachrisson har varit utmärkt och Lehtonen har också han varit bra. Dock åkte Lehtonen på en riktigt otäck knätackling i slutet av kvällens match och det såg inte alls bra ut.
Man vill ju vinna matcherna i CHL men det man kanske mest av allt vill är att spelarna håller sig skadefria och här kan Skellefteå ha fått en riktig käftsmäll på en viktig kugge och jag tror det kommer jobbas intensivt i Skellefteålägret för att hitta ersättare nu.
Hoppas jag har fel och att det bara var en lårkaka men det såg väldigt illa ut. Trist för Skellefteå och jag är inte det minsta skadeglad för att en så fin SHL-konkurrent och norrlandskollega hamnar i svårigheter. Det är möjligt att mina känslor varit annorlunda om det varit en spelare från FBK, LHC, Lakers, Frölunda...
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville lör 23 aug 2014, 20:29

Tycker Widing varit osynlig hittills.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Old Brooklyn lör 23 aug 2014, 20:33

Snikne Ville skrev:Tycker Widing varit osynlig hittills.
Tre ass dock.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 sön 24 aug 2014, 00:07

Tror nog Lehtonen klara sig ganska bra. Såg inte ut som att det blev nån brytning i sidled av knät, inte heller såg det ut att bli någon översträckning i knät. Men är ju mycket som kan paja i ett knä utan att för den skull benet och knät behöver anta någon synbart mycket märklig rörelse.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville sön 24 aug 2014, 00:29

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG sön 24 aug 2014, 12:10

Otur för SAIK, inte precis de två spelarna man helst sätter upp på skadelistan. Såklart är alla roller lika viktiga i ett lag, men det säger ju sig självt att två av de som är tilltänkta producerande spelare är oerhört tunga avbräck. Nu tror jag SAIK kommer att klara av CHL tämligen enkelt ändå, men vore ju trist om de missade starten av säsongen.

Aldrig kul med skador, inte ens hos ärkerivalerna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av FruktHamster sön 24 aug 2014, 12:40

Nåja, ska vi tro vad SkAIK-fansen sagt de senaste åren så är det ju bara att plocka upp random junior, då de har 3-4 toppkedjor på SHL-nivå redan i J18, så det reder sig nog.

Skämt åsido så är det ju naturligtvis ett väldigt tråkigt besked för fansen om det nu visar sig vara något allvarligare, men förhoppningsvis så är de båda tillbaka till premiären så de kan få närvara när vårat Luleå öppnar en burk stjärtpisk i delfinen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Kagen sön 24 aug 2014, 13:21

FruktHamster skrev:Nåja, ska vi tro vad SkAIK-fansen sagt de senaste åren så är det ju bara att plocka upp random junior, då de har 3-4 toppkedjor på SHL-nivå redan i J18, så det reder sig nog.

Skämt åsido så är det ju naturligtvis ett väldigt tråkigt besked för fansen om det nu visar sig vara något allvarligare, men förhoppningsvis så är de båda tillbaka till premiären så de kan få närvara när vårat Luleå öppnar en burk stjärtpisk i delfinen.

De värsta frozar fansen hos SkAIK lär nog vara mer ödmjuka i vinter sett till lagets chanser. Jag skulle också vilja sätta ett litet frågetecken kring Widing och Zachrisson i den mening att de båda är etablerade spelare som i min mening lika gärna kunnat hamna i vilket annat SHL-lag som helst men nu kom till Skellefteå för att de sannolikt betalade bäst. Kontrakten löper på ett år.
Det är en stor skillnad mot många av de andra spelarna som lämnat Skellefteå, även en sådan som Pi-ed Bellemare som ju inte alls har någon naturlig koppling till Skellefteå kom dit med ett helt annat kall: att utvecklas, spela in sig i en högre liga snarare än för att lönechecken var bäst.

Widing och Zachrisson värvades för att det var nödvändigt ont, man var tvungen att få in etablerade kvalitetsspelare och de fanns tillgängliga.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear sön 24 aug 2014, 23:31

Lehtonen blir "bara" borta i 4-5 veckor. Tur för Lehtonen och Skellefteå.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Kagen sön 24 aug 2014, 23:41

I så fall missar han de fyra inledande matcherna, kanske tillbaks mot i de båda möten som Skellefteå spelar 26 och 27 Sept. Brynäs hemma och HV borta.

Skellefteå inleder ju mot Luleå i Coopen och där lär ju inte Lehtonen finnas med.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 mån 25 aug 2014, 02:52

Jag har inte varit lika imponerad som vissa av er andra av Lehtonen. Han har mycke puck, håller pucken bra och letar avslut men det där livsfarliga skottet han hade har han inte visat alls. Medspelarna har satt upp honom till läge på läge men skottet är inte det samma.
Lägger man dessutom till att han faktiskt inte gjort så mycke mål och poäng alls de senaste åren och börjar bli till åren så skulle jag snarare lägga upp honom som en favorit till årets flopp.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lajon mån 25 aug 2014, 09:08

Redbear skrev:Lehtonen blir "bara" borta i 4-5 veckor. Tur för Lehtonen och Skellefteå.

inte "bara" så här tidigt på säsongen, det kommer att dröja ytterligare innan han är där han skulle ha varit annars formmässigt vid den tidpunkten.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tor 11 sep 2014, 12:04

Per Lindholm såg ju, som flera konstaterat, riktigt bra ut igår. Däremot tycker jag nog att floppvarningsflaggan är i topp för Widing..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Rönken tor 11 sep 2014, 12:06

Ja Widing ser ut att gömma sig så som sist han var i SHL, frågan är om Skellefteå kan få rätsida på honom. Jag undrar jag.

Fast apropå Skellefteå/Västerbotten; http://www.dn.se/nyheter/sverige/fisdimma-svepte-in-over-vasterbotten/ - först Färjestad nu detta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 tor 11 sep 2014, 15:16

den där lilla kandicken såg ju inte så där super imponerande ut heller, har inte sett så mycket av försäsongen men det lilla jag sett har han inte imponerat där heller.
En fråga om deras backar som jag tyckte kändes rätt ostabila men som fick så mycket ros från expertisen. Hde de nån ordinarie back borta eller får vi räkna med ett skellefteförsvar som bjuder på en del i år?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tor 11 sep 2014, 15:20

Tror jag skrev det i matchtråden också men det verkade som att SkAIK fortsätter med relativt hög överbelastning i sitt spel. Känns som att det är förenat med en viss risk efterhand de andra lagen börjar lära sig att bättre utnyttja de större zonerna.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Redbear tis 23 sep 2014, 14:25

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Rönken tis 23 sep 2014, 14:27

Redbear skrev:Skellefteå har värvat amerikanen Rob Schremp

http://skellefteaaik.se/artikel/57655/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8876

"A very skilled center, Schremp owns terrific vision and stickhandling ability. Excels on the powerplay, but isn't a great skater and lacks defensive acumen." - lite av ett renoveringsprojekt för Skellefteå om det stämmer.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tis 23 sep 2014, 14:30

Rönken skrev:
Redbear skrev:Skellefteå har värvat amerikanen Rob Schremp

http://skellefteaaik.se/artikel/57655/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8876

"A very skilled center, Schremp owns terrific vision and stickhandling ability. Excels on the powerplay, but isn't a great skater and lacks defensive acumen." - lite av ett renoveringsprojekt för Skellefteå om det stämmer.

Hmm,, väldigt framgångsrik AHL-spelare som aldrig tog det avgörande steget till NHL, bra säsong i Modo, sedan sådär rent siffermässigt. Fågel eller fisk alltså.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tis 23 sep 2014, 15:24

Gillade vad jag såg av honom i Modo. Tror det blir en bra värvning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Urken fre 03 okt 2014, 00:46

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19635489.ab

Hehe.. Vore roligt om det dök upp någon person som investerat pengarna i något roligt, typ Luleåreplikor :-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av icemask fre 03 okt 2014, 17:17

Urken skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19635489.ab

Hehe.. Vore roligt om det dök upp någon person som investerat pengarna i något roligt, typ Luleåreplikor :-)
Kolla in sajten http://luleahfmuseum.blogspot.se/
Mycket smaskens där !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville ons 08 okt 2014, 10:51

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av hokkzorz ons 08 okt 2014, 10:56

Jo, dom börjar få ett grymt lag igen

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Grizzly ons 08 okt 2014, 11:11

Ja Skellefteå kommer garanterat bli bättre än Luleå sett över hela säsongen. Tråkigt att konkurrenterna förstärker, men inte Luleå.

Pengarna finns väl inte helt enkelt. Trist.

Fahlman får anledning att skratta igen och gotta sig över att hans Skellefteå blir bättre än Luleå.

*suck*

Grizzly

Antal inlägg : 40
Join date : 14-09-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av CKa ons 08 okt 2014, 11:45

Grizzly skrev:Ja Skellefteå kommer garanterat bli bättre än Luleå sett över hela säsongen. Tråkigt att konkurrenterna förstärker, men inte Luleå.

Pengarna finns väl inte helt enkelt. Trist.

Fahlman får anledning att skratta igen och gotta sig över att hans Skellefteå blir bättre än Luleå.

*suck*

Vafan bryr du dig för ens? Du håller ju inte ens på Luleå, var glad att ditt Skellefteå får in bra spelare istället.


CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lars158 lör 11 okt 2014, 23:27

Bamsefar skrev:Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab

Verkar ju ha varit ett riktigt fynd. 7 mål och leder skytteligan.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar lör 11 okt 2014, 23:32

Lars158 skrev:
Bamsefar skrev:Andrew Calof till skellefteå, Universitetsspelare som aldrig spelat i AHL...hmmmm...bu eller bä ? ingen jag känner till i alla fall. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article19229279.ab

Verkar ju ha varit ett riktigt fynd. 7 mål och leder skytteligan.

Bara att ge sig 🤡 ...kändes verkligen som om de där tretton mil söderut missat ngt men men. Får väl se hur pigg han är i omg 45, universitetsspelare spelar ju inte så många matcher per säsong så han kanske kroknar då. geek
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 sön 12 okt 2014, 05:46

Var också extremt skeptisk till denna spelare inför säsongen, inte blev jag mindre skeptisk då man såg hans start, där han v ar helt osynlig.
Men men, man är ju inte sämre man än att man kan ändra sig. Han ser riktigt bra ut just nu, men som bamsefar säger, kruxet är väll att det ska hålla i sig över tid.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 8 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 20 Föregående  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet