Per Ledin

+92
Dustin
RSD555
Norrlandstoken
Jonken
LubosC
Simon90
Hedanders
kniba
Kapten Haddock
Hankburger
KebabLasse
Hellcop
Jokerman
Mr Bister
hokkzorz
GustenA
Erilk
Tigerman
Qirren
KaptenBlodskelett
Redbear
Xinpei
Wolfhunter
Tackleberry
Monco
rumpztr
Hartford_Whalers
Jaguaren
Myrman
Groggen79
JoakimJ
LuleåWinston
makkanmakkan
Patrik82
Rakapuckar
ski3r
Puckad
Mickeee
JuniorX
amarule
Lulefan
Rikky
ezz
Lajon
Fred Herbert
tibet
MickkeJ
kokostrollet
icemask
stormvägen
Hentos_Bror
Diktatorn
Dentos
knutten
Högljudd
MRGHOST
Swhy
Micke80
Kallepedal
Zeb Macahan
MrA
Old Brooklyn
Urken
rasbiologen
Ingemar
Donowitz
Rönken
Pajala
Norlin
Snikne Ville
Tony Moore
Lars158
Kagen
NallePhu
jimpa99
#72
Sundance Kid
UnSaccoDiSoldi
Dalle
Slapshot
PM
Purre
Ivanhoe
farre
JayDee
FruktHamster
Mange
LulefanGBG
Bamsefar
CKa
pingu
Salle
96 posters

Sida 5 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tis 31 mar 2015, 18:18

Lars158 skrev:Forwards vi har på kontrakt nu.

Hedman
Petrell
Granström
Sylvegård
Lagace
Harju
Wallmark
Fabbe
Cehlarik
Ekarv
Strömwall

11 stycken. 10 utav dom är väl så man kan tycka att dom i allmänhet ska gå in fast plats i nån av dom 4 formationerna eller som 13 forward. Ekarv är väl den enda där som kanske kan acceptera inte spela kontinuerligt.

Vi förlängde inte Fabbe antar jag för att sätta han på läktaren. Hedman värvades väl inte heller för läktaren.

Vi vill ju ha någon ny forwards kanon in i matchuppställningarna antar jag?

Finns ingen plats för Ledin om han så är gratis.

Håller med!

pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rakapuckar tis 31 mar 2015, 18:40

Lars158 skrev:Forwards vi har på kontrakt nu.

Hedman
Petrell
Granström
Sylvegård
Lagace
Harju
Wallmark
Fabbe
Cehlarik
Ekarv
Strömwall

11 stycken. 10 utav dom är väl så man kan tycka att dom i allmänhet ska gå in fast plats i nån av dom 4 formationerna eller som 13 forward. Ekarv är väl den enda där som kanske kan acceptera inte spela kontinuerligt.

Vi förlängde inte Fabbe antar jag för att sätta han på läktaren. Hedman värvades väl inte heller för läktaren.

Vi vill ju ha någon ny forwards kanon in i matchuppställningarna antar jag?

Finns ingen plats för Ledin om han så är gratis.

Du har en poäng i det du säger, men till skillnad från dig så tycker jag att vi har plats för Ledin i laget. Han är en profil som klär i Luleås färger, och ledin sätter färg på Luleå. Han står för så mycket som Luleå vill stå för, han är en inofficiell ledare, en klasspappa. Han är en förebild och ambassadör och håller defintivt för spel i sveriges högsta serie.

Skellefteå har widing och schremp på läktaren, otänkbart i många andra lag, men konkurrens skapar kvalitet. Jag tror det är rätt väg att gå.

Rakapuckar

Antal inlägg : 100
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 tis 31 mar 2015, 18:57

Jag tycker det är orimligt ha 37 åriga Ledin på läktaren
Orimligt förlänga Fabbe för att sätta på läktaren.
Orimligt värva Hedman till läktaren.
Lagace tror jag kommer ta plats i någon av kedja 1-3.
Orimligt med Petrell, Wallmark, Cehlarik, Sylle, Harju, Strömwall, Granström att inte dom skall tillhöra ordinarie matchuppställning.

10 forwards det utan Ledin. Sen vill jag ha in nya vassa killar. Låt säga 2 stycken, och förlänga Chris. Då är det dom 13 som utgör matchuppställning.

Jag ser inte minsta möjlighet stoppa in Ledin.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rakapuckar tis 31 mar 2015, 19:08

Jag menar givetvis inte att Fabricius, Ledin eller Hedman ska skrivas för att sitta på läktaren, eller någon annan för den delen.

Det är jag är ute efter är att man inte ska känna sig säker på en plats bara för att man på pappret borde få spela. Jag vill se konkurrens på träningarna, Strömwall, Ekarv, Sylvegård o.s.v. ska veta att om man inte presterar så kan man få spela några matcher i asplöven. Ledin, fabricius o.s.v. ska inte kunna känna sig säker på en plats, de ska veta att andra knackar på dörren. Jag säger det igen, konkurrens skapar kvalitet, skador kommer att inträffa och de som vann serien i år har 15 forwards på rostern.

Rakapuckar

Antal inlägg : 100
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Patrik82 tis 31 mar 2015, 19:13

Lars158 skrev:Jag tycker det är orimligt ha 37 åriga Ledin på läktaren
Orimligt förlänga Fabbe för att sätta på läktaren.
Orimligt värva Hedman till läktaren.
Lagace tror jag kommer ta plats i någon av kedja 1-3.
Orimligt med Petrell, Wallmark, Cehlarik, Sylle, Harju, Strömwall, Granström att inte dom skall tillhöra ordinarie matchuppställning.

10 forwards det utan Ledin. Sen vill jag ha in nya vassa killar. Låt säga 2 stycken, och förlänga Chris. Då är det dom 13 som utgör matchuppställning.

Jag ser inte minsta möjlighet stoppa in Ledin.

Orimligt är väl att ta i både när det gäller Strömwall och i viss mån Sylle , tycker jag iaf....
Verkar som att många dömer Ledda för hans spel efter armskadan,  i min värld tar en Ledda i bra form o skadefri plats på 3 kedjor även nästa  år


Senast ändrad av Patrik82 den tis 31 mar 2015, 19:21, ändrad totalt 2 gånger
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ivanhoe tis 31 mar 2015, 19:14

Håller med dig i sak Lars158..  - Men jag vill ändå påvisa att det går att få in han i laget fortfarande.  Dessutom lite frågetecken fortfarande på Cehlarik och Strömwall.

Antti Pihlström-Lagace-Harju
Olli Palola-C Abbot-Sylvegård
Hedman-Wallmark-Cehlarik
P Ledin-Granström-Petrell

13,14 Fabricius Strömwall
Utlånad till asplöven Ekarv (15)

Så skulle en trupp kunna se ut nästa år.

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot tis 31 mar 2015, 19:17

Ni räknar alltså med Strömwall? Jag tror han blir kvar i HV. Det gick ju ändå hyfsat för honom där nere. Varför komma till Luleå och lira med Asplöven när han lirar med Christensen i HV i stället. Tror HV tar över kontraktet från Luleå.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rakapuckar tis 31 mar 2015, 19:20

Slapshot skrev:Ni räknar alltså med Strömwall? Jag tror han blir kvar i HV. Det gick ju ändå hyfsat för honom där nere. Varför komma till Luleå och lira med Asplöven när han lirar med Christensen i HV i stället. Tror HV tar över kontraktet från Luleå.

Ingen högoddsare.

Rakapuckar

Antal inlägg : 100
Join date : 14-05-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Donowitz tis 31 mar 2015, 19:25

Mickeee skrev:
bearjew skrev:Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Va är de för snack. Bra gest, han är en populär spelare bland fansen och självklart ska han få nytt kontrakt och lär garanterat få de

Ja så länge vi förlänger med populära spelare bland fansen så blir det guld. Låter rimligt. Nej det finns inte plats för snart 37-åriga Ledin i vår trupp. De lediga platserna som är kvar, är avsedda för spets om vi ska komma någon jävla vart. Men det är klart, om vi inte ska se till det sportsliga och bara bygga en mysig förening med sköna personer. Så kan vi lika gärna ta tillbaka Åkerström eller varför inte Junkka-Andersson. Så kan alla gå runt i mjukisbyxor och high-fiva dagarna lång.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av kokostrollet tis 31 mar 2015, 19:27

bearjew skrev:
Mickeee skrev:
bearjew skrev:Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Va är de för snack. Bra gest, han är en populär spelare bland fansen och självklart ska han få nytt kontrakt och lär garanterat få de

Ja så länge vi förlänger med populära spelare bland fansen så blir det guld. Låter rimligt. Nej det finns inte plats för snart 37-åriga Ledin i vår trupp. De lediga platserna som är kvar, är avsedda för spets om vi ska komma någon jävla vart. Men det är klart, om vi inte ska se till det sportsliga och bara bygga en mysig förening med sköna personer. Så kan vi lika gärna ta tillbaka Åkerström eller varför inte Junkka-Andersson. Så kan alla gå runt i mjukisbyxor och high-fiva dagarna lång.

Saknar Osmo... Lägger gärna till han till den listan. Very Happy
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 tis 31 mar 2015, 19:28

Slapshot skrev:Ni räknar alltså med Strömwall? Jag tror han blir kvar i HV. Det gick ju ändå hyfsat för honom där nere. Varför komma till Luleå och lira med Asplöven när han lirar med Christensen i HV i stället. Tror HV tar över kontraktet från Luleå.

Så kan det mycket väl bli.
Men jag väljer att inte spekulera i det, går rätt upp och ner efter aktuellt kontraktsläge.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 tis 31 mar 2015, 19:32

Ivanhoe skrev:Håller med dig i sak Lars158..  - Men jag vill ändå påvisa att det går att få in han i laget fortfarande.  Dessutom lite frågetecken fortfarande på Cehlarik och Strömwall.

Antti Pihlström-Lagace-Harju
Olli Palola-C Abbot-Sylvegård
Hedman-Wallmark-Cehlarik
P Ledin-Granström-Petrell

13,14 Fabricius Strömwall
Utlånad till asplöven Ekarv (15)

Så skulle en trupp kunna se ut nästa år.

Kan inte se Strömwall som en spelare som inte tar fast kedjeplats.

Sen som Slapshot nämnde så finns ju risken Malte vill hellre fortsätta i HV. Men jag väljer inte spekulera i det utan går bara efter aktuellt kontraktsläge.

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mickeee tis 31 mar 2015, 19:37

bearjew skrev:
Mickeee skrev:
bearjew skrev:Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Va är de för snack. Bra gest, han är en populär spelare bland fansen och självklart ska han få nytt kontrakt och lär garanterat få de

Ja så länge vi förlänger med populära spelare bland fansen så blir det guld. Låter rimligt. Nej det finns inte plats för snart 37-åriga Ledin i vår trupp. De lediga platserna som är kvar, är avsedda för spets om vi ska komma någon jävla vart. Men det är klart, om vi inte ska se till det sportsliga och bara bygga en mysig förening med sköna personer. Så kan vi lika gärna ta tillbaka Åkerström eller varför inte Junkka-Andersson. Så kan alla gå runt i mjukisbyxor och high-fiva dagarna lång.

37 är ingen ålder om man har rätt inställning och tränar hårt och rätt vilket ledin garanterat gör. Hade tagit emot jaromir jagr med öppen famn och han fyller 44
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Lars158 tis 31 mar 2015, 19:39

Jagr behöver man inte fundera om han platsar

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av makkanmakkan tis 31 mar 2015, 19:46

bearjew skrev:
Mickeee skrev:
bearjew skrev:Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Va är de för snack. Bra gest, han är en populär spelare bland fansen och självklart ska han få nytt kontrakt och lär garanterat få de

Ja så länge vi förlänger med populära spelare bland fansen så blir det guld. Låter rimligt. Nej det finns inte plats för snart 37-åriga Ledin i vår trupp. De lediga platserna som är kvar, är avsedda för spets om vi ska komma någon jävla vart. Men det är klart, om vi inte ska se till det sportsliga och bara bygga en mysig förening med sköna personer. Så kan vi lika gärna ta tillbaka Åkerström eller varför inte Junkka-Andersson. Så kan alla gå runt i mjukisbyxor och high-fiva dagarna lång.

Håller med bearjew.
3-4 forwards ska in, och ska vi vara med om att slåss om ett guld så måste dessa platser fyllas rätt. Tyvärr är inte Per Ledin en av dessa.
Ni som vill ha kvar Ledin, ringde det inte alls en klocka när man valde att inte spela han så mycket under sista kvartsfinalen?
Ska vi ursäkta oss för att han inte återhämtat sig från en skada?
Ska vi ha tålamod till det?
I trådarna nämner man ofta chansningar hit och dit, men är inte en förlängning av Per Ledin en chansning?

Jag gillar verkligen Per Ledin, men ibland måste man tänka på klubbens bästa och ambitionerna. Då får man lov att bita i det sura äpplet.
Jag hoppas likt Robin Jonsson att man försöker hitta en roll till han i föreningen istället.

Han andas Luleå Hockey, men spelet håller inte.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Donowitz tis 31 mar 2015, 19:49

Mickeee skrev:
bearjew skrev:
Mickeee skrev:
bearjew skrev:Suck, några yngre förmågor hänger upp ett lakan utanför Coopen. Nej man hoppas att Osten inte påverkas av detta.

Va är de för snack. Bra gest, han är en populär spelare bland fansen och självklart ska han få nytt kontrakt och lär garanterat få de

Ja så länge vi förlänger med populära spelare bland fansen så blir det guld. Låter rimligt. Nej det finns inte plats för snart 37-åriga Ledin i vår trupp. De lediga platserna som är kvar, är avsedda för spets om vi ska komma någon jävla vart. Men det är klart, om vi inte ska se till det sportsliga och bara bygga en mysig förening med sköna personer. Så kan vi lika gärna ta tillbaka Åkerström eller varför inte Junkka-Andersson. Så kan alla gå runt i mjukisbyxor och high-fiva dagarna lång.

37 är ingen ålder om man har rätt inställning och tränar hårt och rätt vilket ledin garanterat gör. Hade tagit emot jaromir jagr med öppen famn och han fyller 44

Jo det har en betydelse oavsett inställning. Kroppen hänger inte med oavsett vad hjärnan säger.

Att jämföra en av världens bästa spelare genom tiderna med Ledin känns inte riktigt mitt i prick.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot tis 31 mar 2015, 19:54

Håller med om Ledin. Han kan ju inte ens käfta längre. Var ju sååå snäll i slutspelet och fick med rätta väldigt sparsamt med istid i sista matchen. Ska Luleå bli bättre nästa säsong så måste det satsas rätt, och föryngras. De forwardsplatser som är kvar måste det in riktiga kanoner på. Och Ledin är ingen kanon längre, tyvärr. Speciellt nu när Hedman kom tillbaka så finns ingen plats för Ledin.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mickeee tis 31 mar 2015, 20:26

Jaja vi kan tjafsa hur mkt vi vill. Ledin kommer med 100% säkerhet spela i lhf nästa är. Det är redan klart och presenteras när förhandlingarna med chris och cam är i hamn
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala tis 31 mar 2015, 20:31

Mickeee skrev:Jaja vi kan tjafsa hur mkt vi vill. Ledin kommer med 100% säkerhet spela i lhf nästa är. Det är redan klart och presenteras när förhandlingarna med chris och cam är i hamn

ja det var ju trist, skulle Luleå inte gå för guld eller var det samma tomma prat återigen ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Mickeee tis 31 mar 2015, 20:37

Pajala skrev:
Mickeee skrev:Jaja vi kan tjafsa hur mkt vi vill. Ledin kommer med 100% säkerhet spela i lhf nästa är. Det är redan klart och presenteras när förhandlingarna med chris och cam är i hamn

ja det var ju trist, skulle Luleå inte gå för guld eller var det samma tomma prat återigen ?

Spetsen kommer ju vara kanoner som typ sweat och omark plus en backsheriff och nilsson

Tror de räcker långt så
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av CKa tis 31 mar 2015, 21:22

Slapshot skrev:Ni räknar alltså med Strömwall? Jag tror han blir kvar i HV. Det gick ju ändå hyfsat för honom där nere. Varför komma till Luleå och lira med Asplöven när han lirar med Christensen i HV i stället. Tror HV tar över kontraktet från Luleå.

För att han har ett giltigt kontrakt med Luleå? Vänder du på resonemanget så kan man ju undra varför Luleå skulle släppa en spelare som tydligen platsar i HV's förstalina då han dels är Luleåfödd samt även extremt billig. Inte direkt så att Luleå skulle tjäna något på att släppa honom. Anledningen att han lånades ut till HV i slutet av säsongen var för att han skulle få speltid på hög nivå och få utvecklas lite ytterligare.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 31 mar 2015, 21:25

CKa skrev:
Slapshot skrev:Ni räknar alltså med Strömwall? Jag tror han blir kvar i HV. Det gick ju ändå hyfsat för honom där nere. Varför komma till Luleå och lira med Asplöven när han lirar med Christensen i HV i stället. Tror HV tar över kontraktet från Luleå.

För att han har ett giltigt kontrakt med Luleå? Vänder du på resonemanget så kan man ju undra varför Luleå skulle släppa en spelare som tydligen platsar i HV's förstalina då han dels är Luleåfödd samt även extremt billig. Inte direkt så att Luleå skulle tjäna något på att släppa honom. Anledningen att han lånades ut till HV i slutet av säsongen var för att han skulle få speltid på hög nivå och få utvecklas lite ytterligare.
Sant, men om han nu inte skulle vilja tillbaka, vad ska vi då med honom till?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear tis 07 apr 2015, 11:04

Skellefteå jagar Per Ledin står det i en rubrik på NSD What a Face Pluslåst artikel. Någon som kan kolla?
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av LuleåWinston tis 07 apr 2015, 11:08

Här är dagens stora hockeybomb. Enligt uppgifter till NSD är Skellefteå AIK intresserat av Luleå Hockeys veteran Per Ledin. ”Klart vi har kontakter ute inför nästa säsong”, säger Skellefteås general manager Lars Johansson.
NSD har de senaste veckorna skrivit Luleås Hockeys veteran och kultspelare Per Ledin som står utan kontrakt inför kommande säsong. Luleå och Ledin har pratat men ännu har inget konkret hänt.

Men trots att den grovjobbande forwarden fyller 37 i år saknas inte intresse för hans tjänster bland landets SHL-klubbar.

Nu kan NSD avslöja att Sveriges bästa klubb de senaste fem-sex år sedan och Luleå Hockeys värste rival, Skellefteå AIK, finns med bland intressenterna.

Enligt uppgifter till NSD har klubben hört sig för om hur Per Ledins framtid ser ut.

– Jag säger som jag alltid säger till journalister: Vi kommenterar inte kontraktsförhandlingar via media, säger Skellefteås general manager Lars Johansson.

Du kan alltså varken bekräfta eller dementera?

– När vi skriver kontrakt eller vill ha en spelare hör vi av oss. Men självklart vi har kontakter ute med spelare inför nästa säsong.

Claes Elefalk är Per Ledins agent:

– Vi kommenterar aldrig klubbyten, säger han.

Skellefteå AIK har vunnit SM-guld de två senaste säsongerna. I måndags blev laget klart för sin femte raka SM-final.

Per Ledin spelade 50 matcher i SHL med Luleå Hockey den gångna säsongen och svarade för 21 poäng (10 mål, 11 assist).
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JoakimJ tis 07 apr 2015, 11:13

Alltså, jag kan köpa att Ledin är sugen på nya utmaningar med tanke på Luleås uppenbara ointresse. Men att göra en Renberg är inte ok.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Redbear tis 07 apr 2015, 11:15

Tack Smile Skulle inte vara kul att se Ledin i Skellefteå.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av ski3r tis 07 apr 2015, 11:20

Varför skulle SKAIK vara ute efter en snart 37-årig ledin? Känns otroligt långsökt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tis 07 apr 2015, 11:21

Låter lite märkligt att Skellefteå av alla visar intresse faktiskt. Ser inte riktigt vad Skellefteå skulle vinna på det?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Slapshot tis 07 apr 2015, 11:22

Låter inte alls likt Skellefteå att värva föredettingar. Tror det är dynga och agenten som vill trissa upp lönen.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Micke80 tis 07 apr 2015, 11:23

Tycker tvärt om att det vore lite humor om Saik värvade honom. Han 'r ingen stjärna, han har sina bästa år bakom sig och han retar inte ens gallfeber på folk på samma sätt som förr. Låter ju som att han går helt stick i stäv med dom spelare SAIK brukar värva. Därför kan jag inte riktigt tänka mig att man vill ha han heller utan snarare att man bara försöker "jävlas" lite.
Sen ser jag inte Ledin som lika mycket kultlirare som Renberg då han drog. Ledin lär ju stanna om Lule vill ha han medan Renberg drog trots att Lule ville ha han.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tis 07 apr 2015, 11:31

Slapshot skrev:Låter inte alls likt Skellefteå att värva föredettingar. Tror det är dynga och agenten som vill trissa upp lönen.

Något sådant låter rimligast ja. - "Skellefteå är sugna på Per, han är visst värd 200 tkr".
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ivanhoe tis 07 apr 2015, 11:44

Sportjournalister och agenter går hand i hand under silly season..

Värva en 37 åriga Ledin till Skellefteås speedhockey..   NJAAAAEEE  tror inte det va..   Rolling Eyes

Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tis 07 apr 2015, 13:01

Att döma av kommentarerna på Norrans blogg är väl inte Schläfftä-fansen så nöjda med detta "rykte" Laughing
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Donowitz tis 07 apr 2015, 14:08

Det här känns snarare som ett sista desperat försök från agenten och Pers sida - för att Luleå ska rycka in. Om det skulle stämma och Ledin väljer Mordor av alla möjliga klubbar. Då får det gärna bli så samtidigt som han visar sitt rätta jag. Han har själv brädat LHF ett flertalet gånger så vi har på det torra. Lite osmart från hans sida kan man dock tycka, med max 1-2 säsonger kvar innan han lever vidare i hemstaden Luleå. Om han vill byta ut Tjenare!/Highfives mot långfinger i ICA-butiken och han tycker det är värt det - samtidigt som han lär rasera det lilla han återigen byggt upp - så är det hans egna val.

Mina fem cent.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 07 apr 2015, 14:11

bearjew skrev:Det här känns snarare som ett sista desperat försök från agenten och Pers sida - för att Luleå ska rycka in. Om det skulle stämma och Ledin väljer Mordor av alla möjliga klubbar. Då får det gärna bli så samtidigt som han visar sitt rätta jag. Han har själv brädat LHF ett flertalet gånger så vi har på det torra. Lite osmart från hans sida kan man dock tycka, med max 1-2 säsonger kvar innan han lever vidare i hemstaden Luleå. Om han vill byta ut Tjenare!/Highfives mot långfinger i ICA-butiken och han tycker det är värt det - samtidigt som han lär rasera det lilla han återigen byggt upp - så är det hans egna val.

Mina fem cent.
Kanske. Kan också vara Mordor som försöker att trissa upp hans lön för att ta slagkraft ifrån oss. Kanske långsökt, men fullt möjligt. Har svårt att se att Mordor skulle vara intresserade på riktigt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville tis 07 apr 2015, 14:26

Ledda o Foppa tillför spelmässigt i stort samma sak. Ett plus för Ledda är det mentala spelet. Innebär att Foppa bör ha de ca 70 k han haft o Ledda lite till. Kort kontrakt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tis 07 apr 2015, 14:35

Fast hur får man plats med alla spelare? Visst att det blir lång säsong med CHL och allt det, men blir ju ändå samma situation igen nästan att konkurrensen främst då blir bland "brunkarna" om både Foppa och Ledin utöver Fabbe blir kvar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville tis 07 apr 2015, 14:39

Rönken skrev:Fast hur får man plats med alla spelare? Visst att det blir lång säsong med CHL och allt det, men blir ju ändå samma situation igen nästan att konkurrensen främst då blir bland "brunkarna" om både Foppa och Ledin utöver Fabbe blir kvar.
Vet inte om han skall ha plats, ppekulerar bara lite vad han kan få tänkas kosta OM han skall ha en plats. Håller med om att det är trångt och jag saknar främst spelare av typen som gör omgivningen bra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Pajala tis 07 apr 2015, 16:04

Tror hans löneanspråk är för tok för högt, nä ska vi gå för guld så behövs nytt blod i Luleås trupp, jag blir då inte ens förvånad om ledin väljer pengarna först, ingen större förlust för Luleå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ingemar tis 07 apr 2015, 16:23

Häng inte Ledda nu pga lösa rykten på nätet pojkar Wink
Vem av oss vet vad som händer?
Wait n see......
Om man lyssnar in Osten är det typ som ett Dominospel han nu hanterar där spelarkontrakten eller frånvaron (nån säger nej) gör att det kan bli lite olika utgång.
Tror att Foppa, Ledda, Bryggman, Strömwall, Chris och nån till hänger ihop på olika vis.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av pingu tis 07 apr 2015, 19:12

Jag ser gärna att SAIK bränner en plats på Ledin Smile

Ledin är slut.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster tis 07 apr 2015, 20:34

Jag gillar Ledin som fan, men det ligger honom onekligen i fatet att han är 37 år gammal och pendlat mellan relativt osynlig och direkt dålig sedan skadan.
Det kan ha varit en tillfällig dipp såklart. Alla kan få sådana, men som sagt: det ligger honom i fatet bär det kommer till kontraktförhandlingen.

Dessutom så vet jag inte om jag personligen tycker Ledin är en gigantisk LHF-ikon direkt med tanke på hur många år han ändå spenderade i FBK, HV och AHL. Även detta ligger honom såklart i fatet i förhandlingarna.
Om Ledin ska vara kvar, vilket jag ändå hoppas, så måste det vara som lagpappa till en rätt begränsad del av lönebudgeten.
Frågan är ju då vad Ledin själv tycker. Skulle vara trist som fan att gå skilda vägar, men i rimlighetens namn är det bättre än att Ledin ska lyfta en saftig lön i LHF.
Nu har jag ju inte en aning om vad Ledin och Osten diskuterar så det är såklart en jävla massa "om" och "men" i dessa tankar.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JoakimJ tis 07 apr 2015, 20:36

FruktHamster skrev:Dessutom så vet jag inte om jag personligen tycker Ledin är en gigantisk LHF-ikon direkt med tanke på hur många år han ändå spenderade i FBK, HV och AHL. Även detta ligger honom såklart i fatet i förhandlingarna.

Du satte exakt ord på mina tankar. LHF har ju inte direkt premierats under hans karriär. Gav ju bort de bästa åren.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tis 07 apr 2015, 20:41

Har man haft en lön på nätta 270 tkr i månaden sista åren är så klart vanskligt att backa allt för mycket i lön. Pite-Foppa hade väl 70-80 tkr i månaden enligt bötern han åkte på. Backar Ledin så långt? Tveksam. Sedan är jag fortfarande frågandes till varför man skeppar Strömwall - speciellt om man förlänger med både Pite-Foppa och Ledin. Där pratar vi ganska stor skillnad i lön som jag hellre ser på en vinge till topp 6.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster tis 07 apr 2015, 20:42

JoakimJ skrev:
FruktHamster skrev:Dessutom så vet jag inte om jag personligen tycker Ledin är en gigantisk LHF-ikon direkt med tanke på hur många år han ändå spenderade i FBK, HV och AHL. Även detta ligger honom såklart i fatet i förhandlingarna.

Du satte exakt ord på mina tankar. LHF har ju inte direkt premierats under hans karriär. Gav ju bort de bästa åren.

Gav bort och gav bort.
Spelare precis som alla människor har ju rätt att välja sin arbetsgivare såklart. Men det är ju brukligt att spelare som varit en klubb trogen brukar få det lite lättare i förhandlingarna med den klubben på "ålderns höst".
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Rönken tis 07 apr 2015, 20:43

FruktHamster skrev:
JoakimJ skrev:
FruktHamster skrev:Dessutom så vet jag inte om jag personligen tycker Ledin är en gigantisk LHF-ikon direkt med tanke på hur många år han ändå spenderade i FBK, HV och AHL. Även detta ligger honom såklart i fatet i förhandlingarna.

Du satte exakt ord på mina tankar. LHF har ju inte direkt premierats under hans karriär. Gav ju bort de bästa åren.

Gav bort och gav bort.
Spelare precis som alla människor har ju rätt att välja sin arbetsgivare såklart. Men det är ju brukligt att spelare som varit en klubb trogen brukar få det lite lättare i förhandlingarna med den klubben på "ålderns höst".

Med tanke på att Chris sägs få en hygglig lönesänkning så kan jag inte tänka mig att Ledin får något annat än en ännu större sänkning. Jag tror han gjort sitt i Luleå.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Snikne Ville tis 07 apr 2015, 20:46

JoakimJ skrev:
FruktHamster skrev:Dessutom så vet jag inte om jag personligen tycker Ledin är en gigantisk LHF-ikon direkt med tanke på hur många år han ändå spenderade i FBK, HV och AHL. Även detta ligger honom såklart i fatet i förhandlingarna.

Du satte exakt ord på mina tankar. LHF har ju inte direkt premierats under hans karriär. Gav ju bort de bästa åren.
Ledda valde rätt spår då. Det tyckte jag då, även om det var trist att han lämnade, och det står väl också klart nu med facit i hand. Men ikonstatus i Luleåtröjan når han aldrig. Jag tror också att hans lönedrop blir brutal nu. Som sagt, max ett år och absolut inte sexsiffrig månadslön.

I de här lägena litar jag fullt ut på Osten, minns stormen när det inte blev någon fortsättning med Niinimaa vilket dock visade sig helt rätt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av JoakimJ tis 07 apr 2015, 21:07

FruktHamster skrev:
JoakimJ skrev:
FruktHamster skrev:Dessutom så vet jag inte om jag personligen tycker Ledin är en gigantisk LHF-ikon direkt med tanke på hur många år han ändå spenderade i FBK, HV och AHL. Även detta ligger honom såklart i fatet i förhandlingarna.

Du satte exakt ord på mina tankar. LHF har ju inte direkt premierats under hans karriär. Gav ju bort de bästa åren.

Gav bort och gav bort.
Spelare precis som alla människor har ju rätt att välja sin arbetsgivare såklart. Men det är ju brukligt att spelare som varit en klubb trogen brukar få det lite lättare i förhandlingarna med den klubben på "ålderns höst".

Absolut, så är det. Luleå var ett lag på dekis och han ville ha guld. Och pengar. Jag menar bara att han inte är en Luleå-profil då han valde att förlägga större delen av sin aktiva karriär, och de bästa åren, i andra klubbar. Man skulle väl rätteligen nästan säga att han är lika mycket HV-profil. Typ.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Ingemar tis 07 apr 2015, 21:18

Nä Ledda har ju bara sex seniorsäsonger i LHF och är född och fostrad i stan på pojk o junisnivå.
Hur i helsike kan han bedömas med så annars glasögon än C Abbott?
Han har ett j-a Luleåhjärta oavsett turnén i söder.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av FruktHamster tis 07 apr 2015, 21:32

Ingemar skrev:Nä Ledda har ju bara sex seniorsäsonger i LHF och är född och fostrad i stan på pojk o junisnivå.
Hur i helsike kan han bedömas med så annars glasögon än C Abbott?
Han har ett j-a Luleåhjärta oavsett turnén i söder.

Jan Sandström, Roger Åkerström, Bulan Berglund, Anders Burström, Skuggan Nilsson, Johan Strömwall...
Jämför och tänk efter lite.

Inget ont om Ledin. Absolut inget alls.
Men pratar vi om LHFs absoluta ryggrad, så hör inte Per Ledin dit. Det finns anledningar till det och jag förstår hans gångna val till absolut 100%, men om vi ska vara krassa här, så har faktiskt inte Per Ledin köpt sig några extra tjänster för lång och trogen tjänst.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Ledin - Sida 5 Empty Sv: Per Ledin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet