2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

+45
Urken
CKa
Kanellängd
Snikne Ville
GustenA
Bjoern
Blinders
Polyfemos
weHoo
Bellissimo
NilsOskar
Burskydd
Sir Prozac
Björnpappa
Taabe
Hedanders
tibet
Xinpei
JuniorX
trallgöken
flugsvampen
PM
LHF90
Lillwitte
Mange
Bamsefar
Dundernisse
Småland
Pajala
Lars158
LulefanGBG
Mr Bister
Braun
Sigge75
Serkan122
Pontaking
Kneten
Var är Hurtig?
Lajon
Dustin
Flippass
Tony Moore
Jojjan
NallePhu
Admin
49 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av NallePhu tis 26 mar 2024, 11:45

Tony Moore skrev:
Jojjan skrev:Kul att vi verkligen blir utnämnda till "gnäll-Luleå", tragiskt looser beteende.
Men för h-vete, vi måste ju stå upp för oss själva när ingen annan gör det! Vi kan inte bara tiga tyst och ta all skit utan att reagera.

Skit i övriga när dem inte ser skogen för alla träden, huvudsaken vi själva kan se oss rakryggade i spegeln när dagen är slut.

Jag vill inte skrika att det är "Luleå mot Sverige" men jag anser vi måste markera då vi tycker något är som i detta fall ett kardinalfel.
Flera andra lag som har precis samma domaruppfattning som LHF så vi är inte ensamma.

Själv vill jag påstå att det är bara Micke Nord och ev. Linus Ölund som kommer upp i SHL kapacitet sett över längre tid. Jag kan missa någon så var så god att komma med förslag.
(Däremot ska inte Ölund döma tillsammans med sopan Björk i Luleå, då blir det med garanti parodi på opartiskt dömeri, dem verkar livrädda att bli anklagade för att döma just partiskt för LHF, och då blir det precis tvärtom.)
Lägg dit Harnebring också med Nord & Öhlund sedan är det ont om domare av god SHL nivå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18224
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Burskydd tis 26 mar 2024, 12:23

NallePhu skrev:
Tony Moore skrev:
Jojjan skrev:Kul att vi verkligen blir utnämnda till "gnäll-Luleå", tragiskt looser beteende.
Men för h-vete, vi måste ju stå upp för oss själva när ingen annan gör det! Vi kan inte bara tiga tyst och ta all skit utan att reagera.

Skit i övriga när dem inte ser skogen för alla träden, huvudsaken vi själva kan se oss rakryggade i spegeln när dagen är slut.

Jag vill inte skrika att det är "Luleå mot Sverige" men jag anser vi måste markera då vi tycker något är som i detta fall ett kardinalfel.
Flera andra lag som har precis samma domaruppfattning som LHF så vi är inte ensamma.

Själv vill jag påstå att det är bara Micke Nord och ev. Linus Ölund som kommer upp i SHL kapacitet sett över längre tid. Jag kan missa någon så var så god att komma med förslag.
(Däremot ska inte Ölund döma tillsammans med sopan Björk i Luleå, då blir det med garanti parodi på opartiskt dömeri, dem verkar livrädda att bli anklagade för att döma just partiskt för LHF, och då blir det precis tvärtom.)
Lägg dit Harnebring också med Nord & Öhlund sedan är det ont om domare av god SHL nivå!

Som man bäddar får man ligga. Bulans mångåriga onyanserade raseri och gnäll kommer nu tillbaka i hans eget knä. Domarkåren har helt enkelt ruttnat på han. Han har blivit lite bättre denna säsong men en svala gör ingen sommar. Minns när man satt bakom båset några gg när Bulan och Petter ledde J20. Som dom gick an och orerade då…pinsamt var det att se & höra dom.
Visst ska man säga ifrån när nåt är fel men varför dessa jävla raseriutbrott hela tiden. Men Bulan är helig och får inte kritiseras inom kommungränsen men kritiken mot hans stil från övriga Sverige är rätt och på sin plats.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad tis 26 mar 2024, 12:37

Burskydd skrev:Som man bäddar får man ligga. Bulans mångåriga onyanserade raseri och gnäll kommer nu tillbaka i hans eget knä. Domarkåren har helt enkelt ruttnat på han. Han har blivit lite bättre denna säsong men en svala gör ingen sommar. Minns när man satt bakom båset några gg när Bulan och Petter ledde J20. Som dom gick an och orerade då…pinsamt var det att se & höra dom.
Visst ska man säga ifrån när nåt är fel men varför dessa jävla raseriutbrott hela tiden. Men Bulan är helig och får inte kritiseras inom kommungränsen men kritiken mot hans stil från övriga Sverige är rätt och på sin plats.
Jag får säga att man inte sett mycket av det du pratar om under hans nuvarande sejour hos oss.

Men det är klart, det var väl under Brynäs tiden han blev skickad upp på läktaren efter att ha ropat:
"Du kanske ska sluta nu när du är på topp!?"

Men oavsett allt sånt så är Torsbrinks "Men titta vad dom gör" helt förkastligt.
Då säger han ju att de förfördelar oss, men han tycker att det okey.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av JuniorX tis 26 mar 2024, 12:55

I den tredje matchen tycker jag inte att domarinsatsen är avgörande för hur det går i matchen. Växjö är sjukt disciplinerade och ser till så att de alltid är på rätt sida gränsen och det finns inte mycket att plocka ut dem för. Visst, när Tyrre åker ut för ett nacksving på Ågren (tror jag) så blir han själv fasthållen och Shinnimins hjälm som åker av hade man också kunnat ta på (det gick åt båda hållen dock) och en klubba i fejset, men annars finns det inte så mycket. Domarna tillåter rätt hårt spel och det syns också att Luleå kan ta för sig utan att drabbas lika hårt som förut. De utvisningar de tar på Luleå i slutet är dock petiga i överkant. Men Växjö spelar riktigt smart i den här matchen med sitt spel på exakt rätt nivå och Luleå blir några nummer för små helt enkelt. Sen att utvisningssiffrorna är så ojämnt fördelade hänför jag mer till de två första matcherna då Växjö kom undan med rejält mycket.

Det stora problemet med Luleås insats är dock att inte alla spelare satsar järnet. Det är ganska många som försöker smita från sitt ansvar och jag tycker det är rätt tydligt. Och när jag kollade Rögle-Färjestad så blev det ännu tydligare. Rögles hela lag är sjukt motiverade och de satsar i allt i varenda situation. Och det gör ju skillnad. Jag tycker det finns en rätt tydlig svart lista i Luleå med spelare som inte är närvarande:
Eklind
Connolly
Hardegård
Berglund
Allard
Nikupeteri

I Hardegård och Berglunds fall tror jag att det beror på skador. Men jag tror att det är en stor bidragande orsak till att vi inte är med på banan. Alla är inte påkopplade och redo att satsa allt.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Jojjan tis 26 mar 2024, 13:34

Jag tkr snarare att det visar på starkare karaktär att bara vara tyst å knyta näven, men vi ska utmåla oss som förfördelade och försöka gnälla oss till fördelar...
Visst vi har inte spelarna för att rubba Växjö men ändå ganska pinsamt beteende från vårat gäng.

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av tibet tis 26 mar 2024, 14:17

Ord från 7:an från en intervju...

"Appropå säga något, finns det lägen då du väljer att inte ta en diskussion med en spelare som kommer fram till dig? Hur agerar du då?

– Det är väldigt beroende på situationen och vilket läge det är i matchen. Det kan till exempel vara när två lagkamrater till en kille har varit framme hos mig och ställt samma fråga som en tredje kille kommer med, då brukar jag hänvisa spelarna till lagkamraterna. ”Jag har redan berättat det för honom, ta det med honom.” Jag kan också välja att avstå från diskussioner när jag känner att jag behöver ha flow i matchen, då kan jag säga till spelaren ”Kom fram vid nästa avbrott så tar vi det då.”

Hur viktigt är det att vara en bra kommunikatör som domare, tycker du?

– Det är extremt viktigt. Jag tror att det är A och O för hur långt man ska ta sig i en domarkarriär. Att kunna kommunicera med spelare, ledare och de andra i domarteamen….jag tror inte att du tar dig speciellt långt om du inte behärskar det. Men det gäller också att kunna göra avvägningen när man ska prata och inte prata. Det går inte att prata hela tiden heller. Man har ju gått på ett par minor, hehe."

Lättkränkta domare utan pondus verkar vara melodin i shl nuförtiden. Håller i de flesta fall inte den klass man kan begära av dom. Riktigt tröttsamt faktiskt, å värst blir det när man själv drabbas av inkompetensen.

Tyvärr lägger vi för stort fokus på domarna då det går tungt för oss. Vi måste kunna lägga energin på det vi kan påverka. Men jag förstår frustrationen.


tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Pajala tis 26 mar 2024, 15:03

Lajon skrev:
Pajala skrev:
Björnpappa skrev:De riktiga supportrarna finns definitivt inte här på Forumet.

Du är fri att söka dig till andra forum, lycka till.

Detsamma Wink

Men här hänger ju inga "riktiga" supportrar enligt Björnpappa, men kul att du också ingår i den skaran nu, jag fortsätter gärna att hänga här tolv år till.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore tis 26 mar 2024, 15:37

Henrik Stridh fick matchstraff efter slutsignalen, applåderade domarna och gav tummen upp.

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Redirect





Senast ändrad av Tony Moore den tis 26 mar 2024, 15:39, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7687
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore tis 26 mar 2024, 15:38

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7687
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore tis 26 mar 2024, 18:32

Björnpappa skrev:De riktiga supportrarna finns definitivt inte här på Forumet.
Här kanske, i Kurirens kommentarsfält till artikeln "Domarbasen Tomas Thorsbrink totalsågar Luleå Hockeys uppträdande under kvartsfinalserien mot Växjö. "Det spär på domarhatet och är mycket olyckligt", säger han.":

Nicket "Hugo Jonasson"
Om det är något som spär på domarhatet är det väl ändå domarnas svaga insatser? I match 1 gjorde Växjö mål direkt efter att domarna missat utvisningar på dem förutom målet i PP som kom till av en filming från Växjöspelaren (det sista kom ju visserligen i öppen kasse, men jag kan inte känna annat än att den matchen kunde vi vunnit om domarna tagit likadana utvisningar på Växjö som de tog på Luleå). I match 2 fick vi inte ett enda PP och en del av utvisningarna som domarna tar på oss är orimliga i förhållande till vad de låter Växjöspelarna göra, se bara den sjukt solklara holding-situationen på Omark innan Andreassons mål som domarna helt blundar för, någon av domarna borde absolut höjt på armen där, eller vad va skillnaden på Connollys utvisningen i slutet jämfört med crosscheckingen på  Tyrväinen som inte fick med sig en utvisning? I match 3 får vi inte heller något PP, men det får såklart Växjö, de får även med sig ett solklart offside mål (och undrar om det inte va en hög klubba som Shinnimin fick i ansiktet nere vid deras målbur och en tripping på Tyrväinen m.m. som inte blev någon utvisning). Visst Växjö är ju klasser bättre, de spelar riktigt bra hockey, men det ändrar inte det faktum att domarna hjälpt dem en hel del. Inte ens Växjöspelarna verkar tycka det är rättvist, Joel Persson sa efter match 2 att Luleå borde fått med sig någon utvisning och Emil Sylvegård sa samma sak efter match 3. Är det verkligen konstigt att fokus hamnar på de svaga domarinsatserna då?"
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7687
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Redbear, Jokerman ll and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Jojjan tis 26 mar 2024, 18:54

Torka krokodiltårarna nu och lägg ner det förflutna, Luleå har förlorat 3/3 matcher på grund av sämre skicklighet.
Enda som kan rädda oss är om spelare/ledare mirakulöst slutar med sitt klagande och fokuserar på rätt saker.
Men förlust 4/4 borde komma imorgon på grund av att vi helt enkelt är för dåliga för att utmana ett såpass bra lag som Växjö.

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Dustin, Pajala, Blinders, Kneten, Hjalmar_Vuopio, Blitzwagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Tony Moore tis 26 mar 2024, 19:24

Jojjan skrev:Torka krokodiltårarna nu och lägg ner det förflutna, Luleå har förlorat 3/3 matcher på grund av sämre skicklighet.
Enda som kan rädda oss är om spelare/ledare mirakulöst slutar med sitt klagande och fokuserar på rätt saker.
Men förlust 4/4 borde komma imorgon på grund av att vi helt enkelt är för dåliga för att utmana ett såpass bra lag som Växjö.
Inga tårar här, inläggen (mina) har inte handlat om att förminska VLHC segrar mot ett trubbigt LHF.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7687
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Xinpei tis 26 mar 2024, 20:07

Jojjan skrev:Torka krokodiltårarna nu och lägg ner det förflutna, Luleå har förlorat 3/3 matcher på grund av sämre skicklighet.
Enda som kan rädda oss är om spelare/ledare mirakulöst slutar med sitt klagande och fokuserar på rätt saker.
Men förlust 4/4 borde komma imorgon på grund av att vi helt enkelt är för dåliga för att utmana ett såpass bra lag som Växjö.

Ibland kan man ha två tankar i huvudet samtidigt. Man kan framhäva den värdelösa domarinsatsen men samtidigt hålla med om att Växjö helt enkelt varit det det klart bättre laget. Det ena utesluter ju inte det andra.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Redbear, Puckad and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av JuniorX tis 26 mar 2024, 20:59

Jojjan skrev:Torka krokodiltårarna nu och lägg ner det förflutna, Luleå har förlorat 3/3 matcher på grund av sämre skicklighet.
Enda som kan rädda oss är om spelare/ledare mirakulöst slutar med sitt klagande och fokuserar på rätt saker.
Men förlust 4/4 borde komma imorgon på grund av att vi helt enkelt är för dåliga för att utmana ett såpass bra lag som Växjö.

Den argumentationen är ju bara signifikant om man anser att 90-8 i fördelningen av utvisningsminuter inte har haft nån påverkan på resultaten i matcherna. Så. Har det haft nån inverkan eller inte?

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Jojjan tis 26 mar 2024, 22:35

Den argumentationen är ju bara signifikant om man anser att 90-8 i fördelningen av utvisningsminuter inte har haft nån påverkan på resultaten i matcherna. Så. Har det haft nån inverkan eller inte?[/quote]

Nej inte nämnvärt, vi har varit alldeles för dåliga helt enkelt! 😔

Jojjan

Antal inlägg : 321
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av JuniorX tis 26 mar 2024, 23:09

Jojjan skrev:

Nej inte nämnvärt, vi har varit alldeles för dåliga helt enkelt! 😔

Dåså. Då var det inte bara vår egen prestation som var avgörande med andra ord.

För det är väl ändå mer konstruktivt att diskutera i vilken utsträckning olika saker påverkar helheten? Och varför ska man utesluta den möjligheten?

Ett faktum som är uppenbart utav fördelningen på utvisningar är att om de hade fördelats mer lika så hade Växjö haft 22 minuter mindre speltid 5 mot 5 och några nyckelspelare borta från matcherna. Hade det påverkat resultaten månne? Well, ingen vet. Men det finns åtminstone några som spekulerar i det. Kalla det krokodiltårar om du vill.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Redbear and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Pontaking tis 26 mar 2024, 23:24

Jojjan skrev:Den argumentationen är ju bara signifikant om man anser att 90-8 i fördelningen av utvisningsminuter inte har haft nån påverkan på resultaten i matcherna. Så. Har det haft nån inverkan eller inte?

Nej inte nämnvärt, vi har varit alldeles för dåliga helt enkelt! 😔[/quote]

Kan utan tvekan ha haft inverkan på resultaten. Bara två av de utvisningar som skett i slutet på matcherna kan ha varit skillnaden mellan en kvittering och att loppet blir kört.

Pontaking

Antal inlägg : 1192
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö - Sida 8 Empty Sv: 2024-03-25, SM-kvartsfinal 3, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet