Avgå-tråden

+52
Kagen
LHF96
Kanellängd
Wolfhunter
Loop
pingu
weHoo
tibet
SatanicPanic
CKa
Puckad
Xantaz1987
Pontaking
Mange
Donowitz
Bamsefar
kralle
Lillwitte
Pajala
kokostrollet
Tony Moore
Lehto
GustenA
Kelkan
Polyfemos
Dundernisse
#96
Dentos
Småland
Serkan122
Blinders
Burskydd
Lars158
icemask
Kneten
LubosC
NallePhu
Flippass
Sir Prozac
Hjalmar_Vuopio
Björnpappa
Xinpei
Lulefan
trallgöken
Dustin
Jonken
Björnkäften
LulefanGBG
farre
Danneja
Urken
Xerzocx
56 posters

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Dustin tis 26 mar 2024, 09:33

Jag har alltid försvarat Bulan men nu tycker jag vi behöver ett omtag i hela föreningen, både sportchef och headcoach. Hade gärna sett Martin Filander i båset.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

pingu and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu tis 26 mar 2024, 10:35

Dustin skrev:Jag har alltid försvarat Bulan men nu tycker jag vi behöver ett omtag i hela föreningen, både sportchef och headcoach. Hade gärna sett Martin Filander i båset.
Ante Karlsson skulle jag inte ha något emot men Filander är ett bra namn!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xantaz1987 tis 26 mar 2024, 11:21

Abbots? Hedberg?

Xantaz1987

Antal inlägg : 21
Join date : 24-03-03

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu tis 26 mar 2024, 11:43

Xantaz1987 skrev:Abbots? Hedberg?
Abbotts light version av Bulan nej tack!
Hedberg klar för Rögle i det närmsta!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Tony Moore tis 26 mar 2024, 11:47

Är vi (LHF) rädda för att plocka upp någon av Lägge (J20) eller Fuchs (J18), 2 välutbildade killar med ursprung på västkusten resp Sthlm som säkert har egna ideer hur man kan ta bulanhockeyn vidare.

Jag skulle inte ha något emot om någon av dessa tog över, köper inte ev. snack att dem inte är nog rutinerade.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu tis 26 mar 2024, 11:55

Tony Moore skrev:Är vi (LHF) rädda för att plocka upp någon av Lägge (J20) eller Fuchs (J18), 2 välutbildade killar med ursprung på västkusten resp Sthlm som säkert har egna ideer hur man kan ta bulanhockeyn vidare.

Jag skulle inte ha något emot om någon av dessa tog över, köper inte ev. snack att dem inte är nog rutinerade.
Tror inte Luleå ens har den tanken lyfta upp dem oavsett!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Kneten tis 26 mar 2024, 12:06

Tony Moore skrev:Är vi (LHF) rädda för att plocka upp någon av Lägge (J20) eller Fuchs (J18), 2 välutbildade killar med ursprung på västkusten resp Sthlm som säkert har egna ideer hur man kan ta bulanhockeyn vidare.

Jag skulle inte ha något emot om någon av dessa tog över, köper inte ev. snack att dem inte är nog rutinerade.

Korta svaret är ja. Tror inte det finns på kartan att någon av herrarna Lägge eller Fuchs får en chans högre upp i hierarkin. Min gissning är att ingen går/får sparken utan att vi kör på som vanligt nästa säsong. LHF gör ju "inget" fel, eller?

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Puckad tis 26 mar 2024, 12:47

Jag är heller inte nöjd med våra GM's, de briljerar inte när det behövs snabba beslut.
Däremot är lagbygget som vi startade i höstas helt ok, om än tunt.
( att vi tvekade med Maltes lekkamrat för att vi kanske hade en AHL spelare på väg in, stärker min bild här. Och sen blev det inget av något.)
Jag hade hellre sett oss ta en ekonomisk smäll och ha båda i laget.

Sedan väljer jag att vara mildare i kritiken mot dom nu när det verkar bli golfsäsong långt innan gräset är framme.
Jag tror bla att vi inte fått veta allt som hände i Kempegate och att besluten som togs där har kostat oss en hel del, men att LHF tyckte det var värt att gå den vägen man valde, även om det sportsliga tog skada.
Och nu ser vi resultatet av den vägen man valde.
(Och jag tycker man valde rätt väg, även om man inte kan kommunicera hela resonemanget offentligt.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Wolfhunter, Xinpei and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av CKa tis 26 mar 2024, 13:22

Puckad skrev:Jag är heller inte nöjd med våra GM's, de briljerar inte när det behövs snabba beslut.
Däremot är lagbygget som vi startade i höstas helt ok, om än tunt.
( att vi tvekade med Maltes lekkamrat för att vi kanske hade en AHL spelare på väg in, stärker min  bild här. Och sen blev det inget av något.)
Jag hade hellre sett oss ta en ekonomisk smäll och ha båda i laget.

Sedan väljer jag att vara mildare i kritiken mot dom nu när det verkar bli golfsäsong långt innan gräset är framme.
Jag tror bla att vi inte fått veta allt som hände i Kempegate och att besluten som togs där har kostat oss en hel del, men att LHF tyckte det var värt att gå den vägen man valde, även om det sportsliga tog skada.
Och nu ser vi resultatet av den vägen man valde.
(Och jag tycker man valde rätt väg, även om man inte kan kommunicera hela resonemanget offentligt.)

Har du helt missuppfattat kritiken gällande Kempe?
Det är väl ingen som klagar att man släppte honom, kritiken ligger i att han värvades från första början.


CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av trallgöken ons 27 mar 2024, 05:45

CKa skrev:
Puckad skrev:Jag är heller inte nöjd med våra GM's, de briljerar inte när det behövs snabba beslut.
Däremot är lagbygget som vi startade i höstas helt ok, om än tunt.
( att vi tvekade med Maltes lekkamrat för att vi kanske hade en AHL spelare på väg in, stärker min  bild här. Och sen blev det inget av något.)
Jag hade hellre sett oss ta en ekonomisk smäll och ha båda i laget.

Sedan väljer jag att vara mildare i kritiken mot dom nu när det verkar bli golfsäsong långt innan gräset är framme.
Jag tror bla att vi inte fått veta allt som hände i Kempegate och att besluten som togs där har kostat oss en hel del, men att LHF tyckte det var värt att gå den vägen man valde, även om det sportsliga tog skada.
Och nu ser vi resultatet av den vägen man valde.
(Och jag tycker man valde rätt väg, även om man inte kan kommunicera hela resonemanget offentligt.)

Har du helt missuppfattat kritiken gällande Kempe?
Det är väl ingen som klagar att man släppte honom, kritiken ligger i att han värvades från första början.

Hur man släppte honom är också en grej. Kändes slappt och uppgivet. Ungefär som att man försökt köra hårt mot hårt men fått en kontraktsklausul upptryckt under näsan. Luleå går back ekonomiskt och hävdar oförutsedda kostnader pga av inflation. Kan vara så? Det stor mörkertalet och som jag är mer nyfiken på är... Hur mycket kom Mario affären att kosta egentligen? Vad fick Luleå betala för att hans kontrakt? De fick 1 mille i komp. Kan inte räckt långt.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Puckad ons 27 mar 2024, 10:41

Slappt känns inte helt korrekt, man ville ha en snabb lösning och lägga detta bakom sig. Och sen blicka framåt.
Inget större fel i det, vi vet inte vad som skedde under ytan och man får lita på att de som satt med all information också tog bra beslut utifrån det.
Jo, det innebär att jag även litar på Skuggan/Enbom i det fallet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av trallgöken ons 27 mar 2024, 11:01

Puckad skrev:Slappt känns inte helt korrekt, man ville ha en snabb lösning och lägga detta bakom sig. Och sen blicka framåt.
Inget större fel i det, vi vet inte vad som skedde under ytan och man får lita på att de som satt med all information också tog bra beslut utifrån det.
Jo, det innebär att jag även litar på Skuggan/Enbom i det fallet.
Fanns ju olika strategier när man frågade Skuggan och att Luleå valde den mer humanitära vägen. Jag hade kastat Kempe under bussen direkt. Kanske t.o.m. under ismaskin.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei ons 27 mar 2024, 12:05

trallgöken skrev:
Puckad skrev:Slappt känns inte helt korrekt, man ville ha en snabb lösning och lägga detta bakom sig. Och sen blicka framåt.
Inget större fel i det, vi vet inte vad som skedde under ytan och man får lita på att de som satt med all information också tog bra beslut utifrån det.
Jo, det innebär att jag även litar på Skuggan/Enbom i det fallet.
Fanns ju olika strategier när man frågade Skuggan och att Luleå valde den mer humanitära vägen. Jag hade kastat Kempe under bussen direkt. Kanske t.o.m. under ismaskin.

Luleå valde den klart bästa vägen. Både ekonomiskt och moraliskt. Att slänga någon under bussen hade inte gagnat någon förutom de mest bittra människorna.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Dustin and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Tony Moore ons 27 mar 2024, 12:41

Ang Kempegate, kanske tjänar LHF i längden på att INTE kastat honom under bussen, ryktet bland spelare och agenter är nog bättre nu.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

SatanicPanic likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av CKa ons 27 mar 2024, 16:11

Tony Moore skrev:Ang Kempegate, kanske tjänar LHF i längden på att INTE kastat honom under bussen, ryktet bland spelare och agenter är nog bättre nu.

Gör nog ingen större skillnad, enligt skuggan vill ju ändå ingen spelare flytta hit.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av SatanicPanic ons 27 mar 2024, 21:55

Ok, vilka är det vi vill ska avgå? 😉
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 630
Join date : 22-04-15

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei ons 27 mar 2024, 21:56

CKa skrev:
Tony Moore skrev:Ang Kempegate, kanske tjänar LHF i längden på att INTE kastat honom under bussen, ryktet bland spelare och agenter är nog bättre nu.

Gör nog ingen större skillnad, enligt skuggan vill ju ändå ingen spelare flytta hit.

Mötte du honom på Coop eller?
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Dustin ons 27 mar 2024, 22:04

Tack för allt Bulan och Skuggan


Det är dags för förändringar. Även om det kräver en omstart.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

pingu, LHF96 and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu ons 27 mar 2024, 22:06

Dustin skrev:Tack för allt Bulan och Skuggan


Det är dags för förändringar. Även om det kräver en omstart.
Det skulle gjort längesedan men nu är det dags att båda inser för föreningens bästa dem avgår och tackar för sig!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av tibet ons 27 mar 2024, 23:26

Jag tror att Skuggan själv känner att det är jobbigt läge, hur mycket dålig kritik orkar han? Engman har väl inte varit i skottgluggen riktigt på samma sätt men han sitter i samma båt han med. Får dessa herrar nya poster inom föreningen ifall dom får gå alternativt slutar självmant?

Rykten om C.A till tjänsten har cirkulerat och det ska bli spännande och se om det finns någon sanningshalt där. Kommer Cam med på köpet i någon form, dom verkar ju närmast oskiljaktiga?

Bulan tror jag blir kvar. Som det verkar har vi endast Berglund kvar på centersidan och den lagdelen måste bli mycket starkare till nästa säsong om vi ska bli att räkna med. Spännande att se hur Allard värderas. Räknar man med att han kommer att lyfta sig eller vill man bli av med han? Gissar på att han ej spelar i Lhf framöver. 4 raka torsk mot Växjö kanske gör att föreningen vågar ta obekväma beslut som man inte annars vågat. Hoppas att det finns kompetens nog inom föreningen till att räta upp skutan framöver, för det behövs!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei ons 27 mar 2024, 23:34

tibet skrev:Jag tror att Skuggan själv känner att det är jobbigt läge, hur mycket dålig kritik orkar han? Engman har väl inte varit i skottgluggen riktigt på samma sätt men han sitter i samma båt han med. Får dessa herrar nya poster inom föreningen ifall dom får gå alternativt slutar självmant?

Rykten om C.A till tjänsten har cirkulerat och det ska bli spännande och se om det finns någon sanningshalt där. Kommer Cam med på köpet i någon form, dom verkar ju närmast oskiljaktiga?

Bulan tror jag blir kvar. Som det verkar har vi endast Berglund kvar på centersidan och den lagdelen måste bli mycket starkare till nästa säsong om vi ska bli att räkna med. Spännande att se hur Allard värderas. Räknar man med att han kommer att lyfta sig eller vill man bli av med han? Gissar på att han ej spelar i Lhf framöver. 4 raka torsk mot Växjö kanske gör att föreningen vågar ta obekväma beslut som man inte annars vågat. Hoppas att det finns kompetens nog inom föreningen till att räta upp skutan framöver, för det behövs!

Skall man rucka på Skuggan så är det nog ett positionsbyte inom organisationen som ligger bäst till. Är extremt kritisk till Abbotts dock. Både för att de kommer som ett paket men även för den lön de tog av Rögle samt tycker jag inte det är någon uppgradering. Skall man byta ut Skuggan så skall det vara mot någon med kontakter och vem det skulle vara vet jag ej.

Däremot skulle man lyfta på Skuggan och ta in Abbotts i deras ställe så skulle jag i alla fall bli besviken.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av trallgöken tor 28 mar 2024, 05:14

Mina damer och herrar.
Massakern kan börja.
Allt är upptankat och klart.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Tony Moore tor 28 mar 2024, 08:39

Bulan i dagens Kuriren: Hur tänker du själv kring din fortsättning i klubben?
– Jag har ett år kvar och jag tänker ingenting. Vi ska summera den här säsongen och gå vidare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu tor 28 mar 2024, 08:51

Ingen kan ordet ansvarstagande eller att man inser det fungerar inte mer, Kommer se ut likt skit ytterligare en säsong eller något i den stilen för en förändring sker inte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Lillwitte tor 28 mar 2024, 09:22

Jag tycker Abbots har betydligt bättre kontaktnät på transatlantiska spelare och spelare över lag än skuggan har dock så har nog skuggan bättre kontakter i Finland men. Agera det måste man göra för det är en farlig bana klubben öronen på nu. Kontrakt med de flesta över nästa säsong o h resultaten har grovt varit undermåliga sett till förväntningarna. Det är lite samma sak som hände MoDo säsongerna innan man åkte ut. Sportchefen är den första åtgärden man behöver ta anser jag. Det är 2 Raka misslyckanden och speciellt denna säsong. Skuggan skulle janitsjar en ny vinge redan i oktober november då zdrahl hade lämnat och sen ju drar jag hur han egentligen tänkte kring Kempe för det är ju han man skyller på lite grann men även med Kempe i laget hade vi inte höjt oss speciellt mycket. Det är för dåliga värvningar av dom vi har plockat in Allards borde skickas hem IDAG och inte få någon returbiljett men även Lilja har floppy grovt jag får finna ett par andra också….

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av trallgöken sön 31 mar 2024, 11:54

Ok. Tyst kring Sportcheferna. Vad måste göras för att himlen ska börja klarna för Enbom med styrelse?
Bulan har kört ner i diket så han får avgå också och ta den där muppen Kyrö med sig. Stridh verkar vara en bra och omtyckt så han får stanna om han vill. Inte mig emot.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Dustin sön 31 mar 2024, 12:30

Jag tror att Bulans spelsystem helt enkelt kört fast, åtminstone i Luleå Hockey. Pressen är för stor på att inte göra misstag och det tar bort glädjen ur sporten. Man har känt av frustrationen ända upp på läktaren och genom TV-rutan. Detta handlar inte om att Bulan på något vis är en dålig tränare eller ledare utan att gruppen behöver en ny röst och en nystart för att hitta glädjen igen. Är rädd för att raset kommer fortsätta till nästa säsong om ingenting händer.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

NallePhu, pingu, farre, Mr Bister, Blinders, Kneten and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 12:50

Dustin skrev:Jag tror att Bulans spelsystem helt enkelt kört fast, åtminstone i Luleå Hockey. Pressen är för stor på att inte göra misstag och det tar bort glädjen ur sporten. Man har känt av frustrationen ända upp på läktaren och genom TV-rutan. Detta handlar inte om att Bulan på något vis är en dålig tränare eller ledare utan att gruppen behöver en ny röst och en nystart för att hitta glädjen igen. Är rädd för att raset kommer fortsätta till nästa säsong om ingenting händer.
100% nyanserat SANT bra skrivet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av weHoo sön 31 mar 2024, 16:04

trallgöken skrev:Ok. Tyst kring Sportcheferna. Vad måste göras för att himlen ska börja klarna för Enbom med styrelse?
Bulan har kört ner i diket så han får avgå också och ta den där muppen Kyrö med sig. Stridh verkar vara en bra och omtyckt så han får stanna om han vill. Inte mig emot.

Är nog en namninsamling från medlemmar som eventuellt skulle kunna rucka på svågerpolitiken. Frågan är hur många det hade krävts. Tror heller inte vi riktigt är där ännu

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Tony Moore sön 31 mar 2024, 16:52

Och på årsmötet måste man skicka in motioner i förväg, så kuppa något där går inte utan att sittande ledning får nys om det och kan mobilisera eget "försvar". MEN man kan ju se till att vara fler medlemmar på mötet som kan rösta för sin egen motion och kanske få igenom den. Därför viktigt att vara medlem, det brukar inte vara mer än 30-50 personer på årsmötet i vanliga fall, och de är inte organiserade tillsammans som jag uppfattar det.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av pingu sön 31 mar 2024, 17:09

Tony Moore skrev:Och på årsmötet måste man skicka in motioner i förväg, så kuppa något där går inte utan att sittande ledning får nys om det och kan mobilisera eget "försvar". MEN man kan ju se till att vara fler medlemmar på mötet som kan rösta för sin egen motion och kanske få igenom den. Därför viktigt att vara medlem, det brukar inte vara mer än 30-50 personer på årsmötet i vanliga fall, och de är inte organiserade tillsammans som jag uppfattar det.

Viktigaste inlägget på flera år👍👍👍
Hade jag bott närmare hade jag självklart deltagit på årsmötet och röstat för nödvändig förändring.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Loop sön 31 mar 2024, 17:13

Nåja, himlen ska klarna…. Vi har en lönebudget runt plats 8 enligt Madhawk och hamnar 7:a, vi alla har givetsvis hoppats på mer men riva upp allt är inte rätt enligt mig. Jag tycker de sköter de föreningen väldigt bra om jag jämför med stora delar av 70-80-90 och 2000 talet, vi har aldrig haft denna ekonomi eller publiksiffror tidigare, bra juniorverksamhet mm. Finns givetvis förbättringspotential men att riva allt och bygga nytt, nää tycker inte det.
Loop
Loop

Antal inlägg : 47
Join date : 12-01-22

Bamsefar, Wolfhunter and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Wolfhunter sön 31 mar 2024, 17:30

Loop skrev:Nåja, himlen ska klarna…. Vi har en lönebudget runt plats 8 enligt Madhawk och hamnar 7:a, vi alla har givetsvis hoppats på mer men riva upp allt är inte rätt enligt mig. Jag tycker de sköter de föreningen väldigt bra om jag jämför med stora delar av 70-80-90 och 2000 talet, vi har aldrig haft denna ekonomi eller publiksiffror tidigare, bra juniorverksamhet mm. Finns givetvis förbättringspotential men att riva allt och bygga nytt, nää tycker inte det.

Tack. Är så less på det onyanserade tjatet bakom anonyma skärmar eller skämmiga banderoller av folk som tror att dom kan mer än de som med lite perspektiv faktiskt lyckats bygga nåt över tid. Visst är jag liksom alla i föreningen besvikna men efter utvärdering kommer man ta steg i rätt riktning. Är jag övertygad om.
Bulan har det tjatats om i många år att han är sönderläst, att spelarna gråter av tristess och annan skit. Läs tidningen och lyssna på #67. Han creddar Bulan i varannan mening på olika sätt.
Och inte tror jag att nån här inne eller nån sekt på H har kulorna att säga ens en tiondel av vad man skriver, om man traskar till årsmötet. Motioner kan du som hade för långt skriva. Men var beredd på svar på tal.
Möjligt att nån avgår som känner att man tappat all energi efter turbulens och barnsliga banderoller. Vad vet jag. Men att tro att vi skulle må bättre som förening och nå topppresultat för att nån eller några syndabockar utses är väl naivt. Kommer inte hända heller.
Tänk på Hv-fansen, Skansen IF-fansen, linköpings fans, Brynäsfansen eller andra klubbar som efter misskötsel de luxe degraderats eller haft långa dalar med bottenträskharvande. Vi är inte där. Vi har missat topp sex och semi i tå år. Det är en VÄSENTLIG skillnad.
Så slappna av eller visa lite kulor om du har nåt bra argument mer än allmänt gnäll baki skärmen - gå på årsmötet och ta diskussionen. Ska bli kul att följa på webben Very Happy Lycka till! Mig har ni INTE i ryggen.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1158
Join date : 15-04-27

Bamsefar and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 17:32

Självinsikten FINNS inte och man kan inte se att ett misstroende är förbrukat heller!

Kvartsfinal. Är det ett misslyckande för Luleå Hockey?

– Vi har misslyckats med vår målsättning. Vi har innan säsongen sagt att vi ska vara ett topplag och då har vi pratat om topp 4 för att ha bra förutsättningar i slutspelet och där har vi helst velat fajtas om guldmedaljen. Det har vi inte levt upp till och då kan man inte säga annat än att det är ett misslyckande. Vi är missnöjda, säger Stefan "Skuggan" Nilsson.

Vad bör förväntningarna på Luleå vara, är det att vara ett topplag?

– Vi ska ha en tuff målsättning. Vi håller på med elitidrott och när man går in för en enskild match vill man alltid vinna den. Då bör man inför en säsong ha en tuff målsättning också. Sen får man vara realist också: vi har ett lönespann som är mellan femte och åttonde lag i ligan och det måste man ha med i utvärderingen.

– Luleå Hockey kommer kanske inte vara topp 4 eller spela final varje år. Det kommer inte vara realistiskt och Luleå Hockey kommer inte ha en topposition i löneligan. Men då får vi jobba hårdare med att träffa rätt på nyförvärv, göra rätt saker under säsongen för att få ihop laget och prestera en bra hockey.

SHL är jämnt också, kolla Rögle som slog ut Färjestad.

– Det är en tuff serie och senaste åren känns det som att det har varit tuffare än någonsin. Men jag vill inte vifta bort vår prestation för det, för den är vi inte nöjd med. Det är kul att vi i nästan allas ögon ses som ett topplag. Det har vi skapat genom att ha varit det. Då ökar förväntningarna från oss själva och andra. Men det är tufft när vi kanske inte har ekonomiska muskler som andra.

Förväntningarna går också upp när det kommer från föreningen att det är ekonomiskt största satsningen, att ni går för det och så vidare.

– Vi har haft och har väldigt bra publik. Vi har ett enormt stöd från näringslivet. Det är ingen som för några år sedan hade kunnat gissa att vi ska ha i stort sett fullsatt över en hel säsong. Det är ett fantastiskt intresse som vi har skapat och en del i att det finns en tro i stan som suktar efter att vi ska vinna. Att gå ut hårt och säga att vi ska vara ett topplag skapar krav på oss också och det är en sida som vi får ta. Förutom i fjol och i år har vi ändå skapat det i folks ögon, att vi är ett topplag, och det måste vi göra vad vi kan för att fortsätta vara.

Har ni lovat för mycket i förhållande till var ni står?

– Lovat vet jag inte. Men vi har haft en målsättning som jag tycker att vi ska fortsätta att ha. Det känns sådär att gå in i en säsong och säga att man ska vara ett mittenlag. Då har man inte spänt bågen nog mycket. Vi ska fortsätta vara ett topplag och ha de kraven på oss själva i ledningen, men också på tränarna och spelarna. Här i Luleå vill vi något. Men att lova något är svårt. Sen kan man diskutera hur hårt vi ska gå ut med det. Att vi har den största sportsliga satsningen stämmer i förhållande till oss själva, men vi har inte satsat mer än andra klubbar. Höjningen från i fjol till i år har alla gjort, svarar Skuggan.

Jag tänker även på dig och Ulf Engman, lovar ni för mycket om värvningar – med spetsspelare som skulle in?

– Inför säsongen hade vi ändå en färdig trupp och jag tycker fortfarande att vi hade och har en bra trupp. Vi fick in spetsar i (Linus) Omark och (Pontus) Andreasson och några till som kom in i laget kändes helt rätt. Sen blev det inte som vi önskade med (Patrik) Zdrahal i första hand, men det är inget jag ångrar för alla vi var överens om att han skulle lyckas.

Men tycker du fortfarande att truppen var nog bra utifrån er målsättning?

– Ja, det tycker jag. Det var när Kempe valde att lämna oss som det blev svårt att hitta en ersättare. Vi hade kunnat ta in ytterligare bredd, men det hade bara blivit helt fel att slänga iväg miljoner bara på att bredda truppen.

Hade ni kunnat hantera Kempesituationen annorlunda?

– Utifrån min synpunkt: nej. Det kom som en blixt från klar himmel.

Om jag säger att ni saknat en målskytt senaste två åren, håller du med om det?

– Jag hade också önskat att vi haft fler duktiga spelare i laget och om de då har spetskompetens i att göra mål, så absolut. Men den kvaliteten kostar pengar och vi sitter inte riktigt på den börsen just nu. Inte inför den här säsongen i alla fall, med ytterligare spetsspelare.

Hade ni inte kunnat välja bort någon spelare ni satsat på för att få in en mer utpräglad målskytt i stället?

– Det går alltid att göra sådana värderingar i efterhand. Vi hade en tanke att få Linus Omark, Juhani Tyrväinen och Pontus Andreasson som den kedja som skulle driva laget och vi fick inte den effekten av någon anledning. De fick några matcher ihop i början av säsongen, men vi märkte att det inte var samma som säsongen när vi gick till final. De fick inte samma tryck i sitt spel och det gjordes ändringar. Men visst, jag kan hålla med. Vi hade problem med målskyttet och hade kanske behövt det. Men vi har ekonomiskt inte haft utrymme för att ta in fler spelare.

Och så hade du kanske mer förhoppningar på Pasic och Lilja som var poängspelare i allsvenskan?

– Pasic började ändå väldigt bra, även om han inte gjorde mål. Han bidrog väldigt bra i spelet under höstsäsongen, för att sedan mattas litegrann. Men det är också i linje med hur laget presterade. Vi började fantastiskt bra fram till novemberuppehållet där vi rent statistiskt var det klart bästa laget och skapade mest och släppte till minst. Då kände vi att vi var där.

– Men efteråt hände något som jag inte riktigt kan peka på, där det blev en svajig prestation under hela säsongen som nästan är oförklarlig. Vi presterade otroligt bra mot topplag ibland för att sedan inte alls få till det mot andra lag. Då har vi inte fått den här tryggheten som man ska bygga upp för att bli ett topplag. Det har vi under säsongens gång märkt och det är vad vi försöker fundera kring.

Det kan finnas många olika anledningar, två stora brukar vara antingen att truppen inte är nog bra eller att tränarna inte får ut det man ska av den truppen?

– Så är det och det tittar vi på nu. Det är klart att vi blev försvagade när Kempe lämnade, det är en orsak man ska ha med sig när vi inte hittade en nog bra ersättare till honom. Sen har vi inte fått ut allt av spelarna i varje match och där måste vi titta oss själva i spegeln och bedöma vad vi hade kunnat göra annorlunda. Och det har pågått under säsongens gång också. Men det är inte helt lätt att hitta exakt vad det berodde på, säger Luleå Hockeys sportchef.

Sitter "Bulan" säkert ett år till?

– Absolut. I det stora hela är jag jättenöjd med vårt ledarteam och hur de jobbar. Det finns inga tvivel över huvud taget. De är också kritiska över säsongen och vänder och vrider på allt. Vi får ta en period och utvärdera för att komma tillbaka starkare.

Då har du nu sagt att du både är nöjd med hur truppen byggdes och med tränarna. Vad är det då som inte fungerar?

– Att vi inte har fått ihop det hela. Jag säger inte att jag är nöjd på något sätt, vi kan säkert göra saker bättre. Men jag säger att vi hade ett bra lag när vi gick in i säsongen och att tränarna gör ett bra jobb. Sen är vi rörande överens om att vi inte har lyckats nå våra mål. Det försöker vi hitta svar på och göra små förändringar till nästa säsong.

Vem eller vilka bär hundhuvudet för det?

– Jag är ytterst ansvarig och jag har ju nåtts av att jag har fått kritik för att inte ha lyckats under säsongens gång. Men då är vi tillbaka till det där. Visst, vi själva har målat upp en hög målsättning och har över tid visat att vi kan vara det. Då blir besvikelsen ännu större över att vi inte lyckas vara det. Men är det realistiskt att år efter år vara ett topplag? Det går att diskutera.

Då kommer det ner till klubbens kommunikation igen. Om ni nu inte lovar saker så talar ni ändå om höga målsättningar.

– Vi ska fortsätta ha höga målsättningar. Sen måste vi givetvis se över hur vi jobbar, hur vi rekryterar, hur vi genomför säsongen. Det är något vi absolut måste utvärdera och göra lite bättre.

Med avstånd till banderollen mot dig (avgångskrav från en supportergrupp), vad tänker du om det nu?

– Jag har full förståelse till att det finns en besvikelse kring säsongen i stort. Jag har det. Det är väl egentligen det jag kan säga om det, för jag vet att det finns de som tycker att vi inte har gjort ett bra jobb. Men jag är också medveten om de människor som kommer fram på gatan eller som kontaktar mig personligen i sociala medier som stöttar mig och oss. Det finns olika sidor av det här med många åsikter. Och det är något vi och jag får leva med. Önskan om att vinna SM-guld har ökat över tid och vi var så nära för två år sedan. Vi har byggt upp en förväntning som är positiv för föreningen, men det kommer säsonger som i år när vi inte lever upp till det som folk vill se varje säsong.

Hur tänker du om truppbygget för nästa säsong?

– Det är centersidan som blir jätteviktig för oss. Att hitta ersättare till Jack Connolly som väljer att sluta, Tyrväinen som vi vet är en osäker puck just nu där han söker sig till andra ligor och sedan tidigare Kempes roll som Andreasson har fått fylla. Det är två alternativt tre centrar som ska in beroende på hur vi ser på Andreassons roll. Vi har rätt många krokar ute på centrar, men det är fortfarande många av de här som spelar fortfarande. Men det kommer en period snart där det börjar röra på sig.

Kommer ni vara tidigt ute som förra säsongen?

– Vi jobbar hårt på att få bra spelare, men även att få truppen klar ganska tidigt. Vi vill inte hamna sent ute som vi gjorde säsongen 2022/23, säger Stefan Nilsson.

Sporten har tidigare berättat att en forward redan är klar för Luleå Hockey, nämligen finländske 28-åringen Anton Levtchi.

Juhani Tyrväinen har själv berättat att han söker en ny klubb, precis som Olli Nikupeteri. Även Adam Brodecki lämnar Luleå och sedan tidigare står det ju också klart att Jack Connolly och Niklas Olausson avslutar sina spelarkarriärer.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Kanellängd sön 31 mar 2024, 17:59

NallePhu skrev:
Skuggan: […]Men är det realistiskt att år efter år vara ett topplag? Det går att diskutera.
Okej...? 🤢
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 856
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av weHoo sön 31 mar 2024, 18:03

Hahaha fy FAN vad trött man blir. Det låter ju som att man inte själva tror på att man kan vinna guld? Att det är orealistiskt att förvänta sig att Luleå ska vara ett topplag? Vad i helvete är det jag läser, satan så deprimerande. Ledningen måste ju förfan brinna för att vinna guld. Man är ju nöjd med mellanmjölk, hur fan ska vi någonsin kunna vinna med denna inställning?

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Dustin sön 31 mar 2024, 18:26

Det blev inte som vi tänkt oss i år (och ifjol) men alla har gjort ett bra jobb tydligen. Finns ingenting som talar för att det kommer bli bättre framöver när man saknar självinsikt. Luleå Hockey är inget topplag längre och att tro att det som skett de senaste två åren är otur är så fruktansvärt naivt.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Blinders sön 31 mar 2024, 18:28

Skrämmande läsning 😲

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Blinders sön 31 mar 2024, 18:34

Skuggan måste avgå.
Har gått så pass långt så Skuggan får göra klart med det han har på ingång just nu, men den nya behöver komma så han i lugn och ro kan staka ut en ny riktning med nya tränare och spelare inför 25/26 samt kanske någon spetsspelare inför eller under 24/25

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

NallePhu, pingu, Dustin, Kneten and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei sön 31 mar 2024, 18:40

Ja.. vad kan man säga? Klumpigt uttalande av Skuggan som bara skriker av damagecontrol.

weHoo skrev:Hahaha fy FAN vad trött man blir. Det låter ju som att man inte själva tror på att man kan vinna guld? Att det är orealistiskt att förvänta sig att Luleå ska vara ett topplag? Vad i helvete är det jag läser, satan så deprimerande. Ledningen måste ju förfan brinna för att vinna guld. Man är ju nöjd med mellanmjölk, hur fan ska vi någonsin kunna vinna med denna inställning?

Nu var det i och för sig inte riktigt vad han påstod. Han påstod att man inte kan förvänta sig att Luleå skall vara ett topplag varje år. Det är uppenbarligen ett reflekterande över hur det gått de senaste två säsongerna och det är självfallet ett klumpigt uttalande.

Vet inte vem som mediatränat Skuggan men det känns som han inte riktigt slutfört den träningen med tanke på hans uttalanden de senaste två åren.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Blinders sön 31 mar 2024, 18:54

Xinpei skrev:Ja.. vad kan man säga? Klumpigt uttalande av Skuggan som bara skriker av damagecontrol.

weHoo skrev:Hahaha fy FAN vad trött man blir. Det låter ju som att man inte själva tror på att man kan vinna guld? Att det är orealistiskt att förvänta sig att Luleå ska vara ett topplag? Vad i helvete är det jag läser, satan så deprimerande. Ledningen måste ju förfan brinna för att vinna guld. Man är ju nöjd med mellanmjölk, hur fan ska vi någonsin kunna vinna med denna inställning?

Nu var det i och för sig inte riktigt vad han påstod. Han påstod att man inte kan förvänta sig att Luleå skall vara ett topplag varje år. Det är uppenbarligen ett reflekterande över hur det gått de senaste två säsongerna och det är självfallet ett klumpigt uttalande.

Vet inte vem som mediatränat Skuggan men det känns som han inte riktigt slutfört den träningen med tanke på hans uttalanden de senaste två åren.
Ja, den här intervjun är katastrof på alla punkter för Skuggans del.
Vill inte föreställa mig hur det låter när han ska övertala nya spelare att komma hit om han är lika stapplig då som i media.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei sön 31 mar 2024, 18:55

Blinders skrev:
Xinpei skrev:Ja.. vad kan man säga? Klumpigt uttalande av Skuggan som bara skriker av damagecontrol.

weHoo skrev:Hahaha fy FAN vad trött man blir. Det låter ju som att man inte själva tror på att man kan vinna guld? Att det är orealistiskt att förvänta sig att Luleå ska vara ett topplag? Vad i helvete är det jag läser, satan så deprimerande. Ledningen måste ju förfan brinna för att vinna guld. Man är ju nöjd med mellanmjölk, hur fan ska vi någonsin kunna vinna med denna inställning?

Nu var det i och för sig inte riktigt vad han påstod. Han påstod att man inte kan förvänta sig att Luleå skall vara ett topplag varje år. Det är uppenbarligen ett reflekterande över hur det gått de senaste två säsongerna och det är självfallet ett klumpigt uttalande.

Vet inte vem som mediatränat Skuggan men det känns som han inte riktigt slutfört den träningen med tanke på hans uttalanden de senaste två åren.
Ja, den här intervjun är katastrof på alla punkter för Skuggans del.
Vill inte föreställa mig hur det låter när han ska övertala nya spelare att komma hit om han är lika staplig då som i media.

Lite skillnad är det nog allt att stå där framför en mikrofon och försöka förklara misslyckanden och sitta på sitt kontor i lugn och ro och prata med agenter samt spelare.. så man skall nog inte ta dessa intervjuer som någon form av belägg för att Skuggan är värdelös när det kommer till att tala med spelare. För vissa är helt enkelt inte lämpade för att prata med media medan andra är helt naturliga framför kameran eller mikrofonen.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 19:11

Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei sön 31 mar 2024, 19:15

NallePhu skrev:Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....

Är det så?
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 19:15

Blinders skrev:Skuggan måste avgå.
Har gått så pass långt så Skuggan får göra klart med det han har på ingång just nu, men den nya behöver komma så han i lugn och ro kan staka ut en ny riktning med nya tränare och spelare inför 25/26 samt kanske någon spetsspelare inför eller under 24/25
Jojo men självinsikten hos Skuggan är obefintlig för han vet ingen kommer röra han då han är 100% skyddad i rollen han har, Det är skrämmande hur långt det hela är gånget numer för få ut han måste man i princip bära ut han från sitt kontor och byta portkoden!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 19:17

Xinpei skrev:
NallePhu skrev:Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....

Är det så?
Tyvärr så är det så för agenterna har tokproblem med Skuggans attityd vid förhandlingarna han ska ha spelare så billigt som möjligt och enl det man hört så han flera bara lagt på luren och sedan har affären fallit igenom, Om Bulan är speciell då är Skuggan one of a kind speciell väldigt svår att göra med och han har lätt att få agg mot folk som inte gör det han vill dem ska göra så...!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

#96 and pingu like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei sön 31 mar 2024, 19:18

NallePhu skrev:
Xinpei skrev:
NallePhu skrev:Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....

Är det så?
Tyvärr så är det så för agenterna har tokproblem med Skuggans attityd vid förhandlingarna han ska ha spelare så billigt som möjligt och enl det man hört så han flera bara lagt på luren och sedan har affären fallit igenom, Om Bulan är speciell då är Skuggan one of a kind speciell väldigt svår att göra med och han har lätt att få agg mot folk som inte gör det han vill dem ska göra så...!

Och du har alltså pratat med dessa agenter?
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 19:19

Xinpei skrev:
NallePhu skrev:
Xinpei skrev:
NallePhu skrev:Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....

Är det så?
Tyvärr så är det så för agenterna har tokproblem med Skuggans attityd vid förhandlingarna han ska ha spelare så billigt som möjligt och enl det man hört så han flera bara lagt på luren och sedan har affären fallit igenom, Om Bulan är speciell då är Skuggan one of a kind speciell väldigt svår att göra med och han har lätt att få agg mot folk som inte gör det han vill dem ska göra så...!

Och du har alltså pratat med dessa agenter?
Fortfarande så behöver du inte bry dig om vad när hur avslöjar inga källor överhuvudtaget, Men med den attityden du har passar du bra in i Skuggans sfär av personer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xinpei sön 31 mar 2024, 19:20

NallePhu skrev:
Xinpei skrev:
NallePhu skrev:
Xinpei skrev:
NallePhu skrev:Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....

Är det så?
Tyvärr så är det så för agenterna har tokproblem med Skuggans attityd vid förhandlingarna han ska ha spelare så billigt som möjligt och enl det man hört så han flera bara lagt på luren och sedan har affären fallit igenom, Om Bulan är speciell då är Skuggan one of a kind speciell väldigt svår att göra med och han har lätt att få agg mot folk som inte gör det han vill dem ska göra så...!

Och du har alltså pratat med dessa agenter?
Fortfarande så behöver du inte bry dig om vad när hur avslöjar inga källor överhuvudtaget, Men med den attityden du har passar du bra in i Skuggans sfär av personer!

Varför är du så defensiv helt plötsligt?
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 31 mar 2024, 19:22

Xinpei skrev:
NallePhu skrev:
Xinpei skrev:
NallePhu skrev:
Xinpei skrev:
NallePhu skrev:Mångt och mycket är det Uffe som sköter kontakterna med agenterna det är Skuggan som har förhandlingarna, Skuggan är rätt svår att göra med för agenterna det är få som eg vill jobba med han säges det....

Är det så?
Tyvärr så är det så för agenterna har tokproblem med Skuggans attityd vid förhandlingarna han ska ha spelare så billigt som möjligt och enl det man hört så han flera bara lagt på luren och sedan har affären fallit igenom, Om Bulan är speciell då är Skuggan one of a kind speciell väldigt svår att göra med och han har lätt att få agg mot folk som inte gör det han vill dem ska göra så...!

Och du har alltså pratat med dessa agenter?
Fortfarande så behöver du inte bry dig om vad när hur avslöjar inga källor överhuvudtaget, Men med den attityden du har passar du bra in i Skuggans sfär av personer!

Varför är du så defensiv helt plötsligt?
Skit i det du!
Forts du gulla med Skuggan och skydda han det har du gjort sedan du dök upp på forumet så...
Räcker gott så i min bok!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18227
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 4 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet