Mario Kempe

+98
Blitzwagen
LubosC
ezz
rasbiologen
Meckis
CKa
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Luleå4EverNorrbotten
Kelkan
Lajon
Hjalmar_Vuopio
LHF90
Kagen
Tackleberry
Loop
Mantz
Rönken
Jonken
PM
Langelevefabricius
Hejsan
RSD555
Micke80
pingu
Dilox
Björnpappa
Tobbebias88
BVbanan
håkke
Agenten
Diktatorn
Bellissimo
DaVoc
GustenA
Lulejoe
Sundance Kid
Björnkäften
LinusFröbergsMustasch
Lehto
ski3r
Småland
icemask
Metheuz
Jojjan
Dentos
Taabe
SatanicPanic
Kneten
Panikvärvning
delphi
Kanellängd
Braun
trallgöken
Mange
Sportchefen #2
Puckad
Monco
LHF96
Pontaking
Lars158
Snikne Ville
JohanO
Urken
tibet
chiII
Tjågen
Dundernisse
Polyfemos
JuniorX
Namklaw
NallePhu
Mr Bister
NilsOskar
#96
Pajala
Flippass
farre
Blinders
Hedanders
Burskydd
Lulefan
Hankburger
Norlin
kokostrollet
Xerzocx
evanovich
Danneja
Dustin
Bängman
BulanFanClub
Donowitz
LulefanGBG
KaptenBlodskelett
Tony Moore
Bamsefar
Serkan122
Redbear
102 posters

Sida 15 av 18 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Nästa

Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking lör 30 dec 2023, 12:11

Serkan122 skrev:
”Även kopplad till Lausanne och Zug i Schweiz kommer svenske anfallaren Mario Kempe att spela för Lugano. Juventus-klubben och 35-åringen har nått en överenskommelse: den officiella karaktären av övergången kommer att meddelas så snart Kempe löst några byråkratiska detaljer med Luleå, en klubb som han redan har nått kontraktsuppsägningen.”

Nära hem till familjen i Stockholm.

Hoppas Luleå kräver satans mycket pengar

Pontaking

Antal inlägg : 1215
Join date : 14-03-16

Sportchefen #2 and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LHF90 lör 30 dec 2023, 12:12

Hahaha ja men det spär ju bara på hans skitsnack än mer, åhhhh så långt till Stockholm, nej allt handlande om att han ville aldrig lira i LHF från första början, sög föreningen på pengar sen ut genom dörren.

LHF90

Antal inlägg : 265
Join date : 23-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Puckad lör 30 dec 2023, 12:27

Vi har väl redan betalat ut 75% av hans kostnad för LHF?
Låt han ruttna ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet lör 30 dec 2023, 12:32


Spännande. Då återstår att se om Luleå bekräftar någon deal. Det går fort i den här affären iaf.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Puckad lör 30 dec 2023, 12:35

kokostrollet skrev:
Spännande. Då återstår att se om Luleå bekräftar någon deal. Det går fort i den här affären iaf.
Ja, tänk att det kan slumpa sig så att han får ett anbud från Schweiz samtidigt som han ledsnar på att spela i Luleå. clown
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Redbear, Pajala and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av JuniorX lör 30 dec 2023, 13:17

Nu när Kempegate verkar närma sig ett avslut så ser det alltmer ut som ett planerat scenario redan från början. En fråga som uppstår i mitt stilla sinne är vem som är hjärnan bakom den här soppan. Kempe eller agenten eller båda två? Någon har ju knäckt masterplanen från början. Frågan är vem?
Stinker gör det i vilket fall som helst.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

kokostrollet and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 lör 30 dec 2023, 13:47

Jag kan inte komma på nån anledning släppa transferkortet utan att ta bra betalt, låt hellre Kempe sitta matchlös om så.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

kokostrollet, Lehto and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet lör 30 dec 2023, 13:58

JuniorX skrev:Nu när Kempegate verkar närma sig ett avslut så ser det alltmer ut som ett planerat scenario redan från början. En fråga som uppstår i mitt stilla sinne är vem som är hjärnan bakom den här soppan. Kempe eller agenten eller båda två? Någon har ju knäckt masterplanen från början. Frågan är vem?
Stinker gör det i vilket fall som helst.

Gissar på agentens idé och Mario införstådd men så klart rena spekulationer. Men visar ju tydligt på riskerna med framtunga kontrakt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av GustenA lör 30 dec 2023, 14:03

Lars158 skrev:Jag kan inte komma på nån anledning släppa transferkortet utan att ta bra betalt, låt hellre Kempe sitta matchlös om så.
Jag vill helst inte se några förhandlingar. Jag vill att LHF räknar ut en på gränsen till orimlig summa med tanke på sign-on on och sen ignorerar alla förhandlingsförsök från Kempes agent.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Lars158, Lehto, Hjalmar_Vuopio, Småland and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sportchefen #2 lör 30 dec 2023, 14:15

Som jag sagt tidigare, en retad och lurad Skuggan är nog inte att leka med vid förhandlingsbordet. Gissar att det minsta de vill ha i sign off är de 1,5 miljoner som Kempe fick som sign on.

Det är givetvis ett oerhört felbeslut av sportcheferna att chansa med Kempe som bärande spelare i lagbygget. Halva förra säsongen och halva årets säsong har förstörts. Oklart om årets säsong går att rädda upp.
Det måste bli ett slut med de här lottköpen a la Kempe, Cehlin, Hishon. Jag fattar uppsidan om det blir flipp, men det enda rätta är att ha den spelare som en joker, inte tänkt som spets och viktig kugge.
Sportcheferna ska ha skit, men den största skammen i den här historien får Kempe och hans agent bära.
Jag hoppas att Kempe kan försöka rädda något av sin heder genom att lösa ut sig på ett sätt som Luleå kan acceptera.

Sen vill jag bara ha bort den här surdegen ur världen. Vi behöver pengarna för att rädda säsongen, därför är det fel beslut att inte släppa Kempe.
Jag tycker att Luleå ändå visar handlingskraft i situationen, om det stämmer med Rautio och Oskar, och att två offensiva krafter av klass ska in. Återstår att hitta dem.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Tackleberry likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hejsan lör 30 dec 2023, 17:15

Någon här skrev ju att Kempe bara inte trivdes här och det var så fel det som stod på en banderollen, gissa om han får bättre betalt i Lugano Wink

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hejsan lör 30 dec 2023, 17:17

Sportchefen #2 skrev:Som jag sagt tidigare, en retad och lurad Skuggan är nog inte att leka med vid förhandlingsbordet. Gissar att det minsta de vill ha i sign off är de 1,5 miljoner som Kempe fick som sign on.

Det är givetvis ett oerhört felbeslut av sportcheferna att chansa med Kempe som bärande spelare i lagbygget. Halva förra säsongen och halva årets säsong har förstörts. Oklart om årets säsong går att rädda upp.
Det måste bli ett slut med de här lottköpen a la Kempe, Cehlin, Hishon. Jag fattar uppsidan om det blir flipp, men det enda rätta är att ha den spelare som en joker, inte tänkt som spets och viktig kugge.
Sportcheferna ska ha skit, men den största skammen i den här historien får Kempe och hans agent bära.
Jag hoppas att Kempe kan försöka rädda något av sin heder genom att lösa ut sig på ett sätt som Luleå kan acceptera.

Sen vill jag bara ha bort den här surdegen ur världen. Vi behöver pengarna för att rädda säsongen, därför är det fel beslut att inte släppa Kempe.
Jag tycker att Luleå ändå visar handlingskraft i situationen, om det stämmer med Rautio och Oskar, och att två offensiva krafter av klass ska in. Återstår att hitta dem.

Lika dom satsar rejält på nästa säsong istället.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dundernisse lör 30 dec 2023, 17:34

Lars158 skrev:Jag kan inte komma på nån anledning släppa transferkortet utan att ta bra betalt, låt hellre Kempe sitta matchlös om så.
Håller med. Verkar vara i princip klart nu. Dags för Luleå att höja priset ytterligare Mario Kempe - Sida 15 1f60e

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

KaptenBlodskelett, Lehto and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten lör 30 dec 2023, 17:57

Dundernisse skrev:
Lars158 skrev:Jag kan inte komma på nån anledning släppa transferkortet utan att ta bra betalt, låt hellre Kempe sitta matchlös om så.
Håller med. Verkar vara i princip klart nu. Dags för Luleå att höja priset ytterligare  Mario Kempe - Sida 15 1f60e


---
Hade meddelat Lugano eller vem som Kempe nu är klar för att vi har ingen som
Helst avsikt att släppa han . Att Kempe förväntas inställa sig i Luleå för extra träningar med J20.

1,5-2 miljoner (det Kempe fick i sign on) samt att nya klubben/Kempe själv tar lönekostnaden för december 2023 och Luleå har inga framtida lönekostnad . Då kan vi släppa . Annars ej .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 lör 30 dec 2023, 18:07

Luleå4EverNorrbotten skrev:
Dundernisse skrev:
Lars158 skrev:Jag kan inte komma på nån anledning släppa transferkortet utan att ta bra betalt, låt hellre Kempe sitta matchlös om så.
Håller med. Verkar vara i princip klart nu. Dags för Luleå att höja priset ytterligare  Mario Kempe - Sida 15 1f60e


---
Hade meddelat Lugano eller vem som Kempe nu är klar för att vi har ingen som
Helst avsikt att släppa han . Att Kempe förväntas inställa sig i Luleå för extra träningar med J20.

1,5-2 miljoner (det Kempe fick i sign on) samt att nya klubben/Kempe själv tar lönekostnaden för december 2023 och Luleå har inga framtida lönekostnad . Då kan vi släppa . Annars ej .
För billigt.
sign-on +30% som minst

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Blitzwagen and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av kokostrollet lör 30 dec 2023, 18:11

Luleå4EverNorrbotten skrev:
Dundernisse skrev:
Lars158 skrev:Jag kan inte komma på nån anledning släppa transferkortet utan att ta bra betalt, låt hellre Kempe sitta matchlös om så.
Håller med. Verkar vara i princip klart nu. Dags för Luleå att höja priset ytterligare  Mario Kempe - Sida 15 1f60e


---
Hade meddelat Lugano eller vem som Kempe nu är klar för att vi har ingen som
Helst avsikt att släppa han . Att Kempe förväntas inställa sig i Luleå för extra träningar med J20.

1,5-2 miljoner (det Kempe fick i sign on) samt att nya klubben/Kempe själv tar lönekostnaden för december 2023 och Luleå har inga framtida lönekostnad . Då kan vi släppa . Annars ej .

Visst går det göra så om vi tycker det är värt att låta våra usla sportchefers ego väga tyngre än avslutningen på säsongen. Bara vaska toppcentern och tugga på med dyraste truppen i föreningens historia och hoppas vi slipper kval och absorbera den ekonomiska smällen av Kempe på ren och skär stolthet.

Nej, rätt beslut nu vore de jobbiga: Ut med Skuggan och Bulan, låt Stridh och Engman leda säsongen ut, in med ny head coach till nästa säsong (Stridh om han visar sig hålla) samt Kentää som Sportchef och bygg om från grunden. Svälj stoltheten och hitta en uppgörelse med Lugano/Kempe och lär läxan!

Att vi sitter i år med närmast exakt samma läge som vi hade ifjol är ju fullständigt sanslöst! Att Skuggan aldrig ställs till svar för resultaten är horribelt.

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

pingu, BVbanan and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sundance Kid lör 30 dec 2023, 18:44

När Kempe skrev på kontraktet med Luleå Hockey under förra säsongen så tror jag inte att han hade för avsikt att spela med Luleå Hockey säsongen 23/24.

Jag gissar att han hade tänkt att använda förra säsongen med Luleå för att spela sig i form och visa för klubbar i Schweiz att knäet håller. Sedan tror jag att han hade planerat att lämna för Schweiz redan inför denna säsong. Om han saknar klausuler i sitt kontrakt hade han nog bråkat sig bort under sommaren.

Men i och med att hans knä gick sönder igen under förra säsongen så blev hans planer uppskjutna och han fick istället använda inledningen av denna säsong för att visa upp sig för dom Schweiziska klubbarna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Puckad, Tobbebias88, Småland and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av LulefanGBG lör 30 dec 2023, 19:04

Sundance Kid skrev:När Kempe skrev på kontraktet med Luleå Hockey under förra säsongen så tror jag inte att han hade för avsikt att spela med Luleå Hockey säsongen 23/24.  

Jag gissar att han hade tänkt att använda förra säsongen med Luleå för att spela sig i form och visa för klubbar i Schweiz att knäet håller. Sedan tror jag att han hade planerat att lämna för Schweiz redan inför denna säsong. Om han saknar klausuler i sitt kontrakt hade han nog bråkat sig bort under sommaren.

Men i och med att hans knä gick sönder igen under förra säsongen så blev hans planer uppskjutna och han fick istället använda inledningen av denna säsong för att visa upp sig för dom Schweiziska klubbarna.    
Det mest rimliga hittills av alla spekulationer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Puckad, Blitzwagen and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore lör 30 dec 2023, 19:34

Tror Mario vill spela hockey från röda och framåt, göra poäng, glänsa och vara alla flickors idol. Göra hela jobbet inkl det tråkigare i egen zon, njaaaaa knappast Marios likör.
Jag har som många andra tappat respekten för människan Mario efter de senaste veckorna, tyvärr.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger lör 30 dec 2023, 20:13

Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lulejoe lör 30 dec 2023, 20:18

Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger lör 30 dec 2023, 20:20

Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.

Lite extra salt i såren. Inte ens i valet av klubblag kunde Kempe vara en tillgång för Luleå.. suck..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lulejoe lör 30 dec 2023, 20:30

Hankburger skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.

Lite extra salt i såren. Inte ens i valet av klubblag kunde Kempe vara en tillgång för Luleå.. suck..
Exakt!  villken flopp. Historiens sämsta värvning.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger lör 30 dec 2023, 20:33

Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.

Lite extra salt i såren. Inte ens i valet av klubblag kunde Kempe vara en tillgång för Luleå.. suck..
Exakt!  villken flopp. Historiens sämsta värvning.

Skulle inte gå så långt. Har genom åren sett några riktigt värdelösa värvningar i Luleå som trumfar denna men det är absolut ett misslyckande som MÅSTE generera i något positivt i slutet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lulejoe lör 30 dec 2023, 20:38

Hankburger skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.

Lite extra salt i såren. Inte ens i valet av klubblag kunde Kempe vara en tillgång för Luleå.. suck..
Exakt!  villken flopp. Historiens sämsta värvning.

Skulle inte gå så långt. Har genom åren sett några riktigt värdelösa värvningar i Luleå som trumfar denna men det är absolut ett misslyckande som MÅSTE generera i något positivt i slutet.
Kanske inte historiens sämsta men just nu känns det så. Hoppas verkligen att det genererar i något positivt till slut.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 lör 30 dec 2023, 21:52

Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.
”During the international break, Arttu Ruotsalainen sustained an injury at the level of the oblique muscles of the abdomen during a game with the Finnish national team. The 26-year-old will miss the next three games of the Bianconeri and return only after Christmas.”

Angående hans skada.

Serkan122

Antal inlägg : 2806
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin lör 30 dec 2023, 22:09

Serkan122 skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.
”During the international break, Arttu Ruotsalainen sustained an injury at the level of the oblique muscles of the abdomen during a game with the Finnish national team. The 26-year-old will miss the next three games of the Bianconeri and return only after Christmas.”

Angående hans skada.


Vore ju helt klart en drömvärvning i detta läge men förstår inte varför Lugano skulle vela byta bort honom mot Kempe? Gissar att vi förhandlar om ekonomisk kompensation i detta läge.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 lör 30 dec 2023, 22:14

Dustin skrev:
Serkan122 skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.
”During the international break, Arttu Ruotsalainen sustained an injury at the level of the oblique muscles of the abdomen during a game with the Finnish national team. The 26-year-old will miss the next three games of the Bianconeri and return only after Christmas.”

Angående hans skada.


Vore ju helt klart en drömvärvning i detta läge men förstår inte varför Lugano skulle vela byta bort honom mot Kempe? Gissar att vi förhandlar om ekonomisk kompensation i detta läge.
För att han har gått lite sämre iår, 5+7 på 30 och trendar mot 19 poäng. Jämfört med 18+24 på 52 förra. Samt att när de får tillbaka Carr i februari har de 7/8 (? Vet inte vilka som har licens) utländska. Endast 6 får spela. Så kanske finns en liten chans? Fast stannar nog vid en dröm.

Serkan122

Antal inlägg : 2806
Join date : 22-05-31

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 lör 30 dec 2023, 22:30

Serkan122 skrev:
Dustin skrev:
Serkan122 skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.
”During the international break, Arttu Ruotsalainen sustained an injury at the level of the oblique muscles of the abdomen during a game with the Finnish national team. The 26-year-old will miss the next three games of the Bianconeri and return only after Christmas.”

Angående hans skada.


Vore ju helt klart en drömvärvning i detta läge men förstår inte varför Lugano skulle vela byta bort honom mot Kempe? Gissar att vi förhandlar om ekonomisk kompensation i detta läge.
För att han har gått lite sämre iår, 5+7 på 30 och trendar mot 19 poäng. Jämfört med 18+24 på 52 förra. Samt att när de får tillbaka Carr i februari har de 7/8 (? Vet inte vilka som har licens) utländska. Endast 6 får spela. Så kanske finns en liten chans? Fast stannar nog vid en dröm.
Koskinen (Första målvakt, en av två)
Lalaggiea (8+14)
Acrobello (Första center)
Joly (12+17)
Quenneville (nyförvärv)
Routsalainen (5+7)
Kempe

Carr (Skadad, tillbaka i februari)
Granlund (tillbaka om 5 månader?)

Dessa utländska har inte licens i Lugano. Så redan nu måste en utländsk vara utanför matchtruppen när Kempe kommer. Känns som Routsalainen är närmast att hamna utanför truppen av dessa.


Ser iallafall att HV-fansen hoppas att man slår en signal till Lugano för Routsalainen som var muntligt överens med dem inför säsongen. Nu när de har tagit in Kempe och Quenneville på kort tid.

Serkan122

Antal inlägg : 2806
Join date : 22-05-31

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dustin lör 30 dec 2023, 22:58

Hoppas du får rätt. Luleå Hockey borde väl locka mer än HV71  även om vi inte kan se oss som ett topplag längre, större potential och hyfsat nära hem. Dessutom spelat två säsonger med Laaksonen i Rochester.

Känns bara på tok för bra för Luleå Hockey.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Donowitz, Serkan122 and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 lör 30 dec 2023, 23:34

Dustin skrev:Hoppas du får rätt. Luleå Hockey borde väl locka mer än HV71  även om vi inte kan se oss som ett topplag längre, större potential och hyfsat nära hem. Dessutom spelat två säsonger med Laaksonen i Rochester.

Känns bara på tok för bra för Luleå Hockey.
Vi får hoppas, nog enda chansen på en toppcenter.

Serkan122

Antal inlägg : 2806
Join date : 22-05-31

pingu and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Pontaking sön 31 dec 2023, 00:00

Serkan122 skrev:
Serkan122 skrev:
Dustin skrev:
Serkan122 skrev:
Lulejoe skrev:
Hankburger skrev:Om det nu blir Lugano som det ryktas om.. så är det nog mer lämpligt att få en ekonomisk kompensation för honom. Detta pga. att Luganos trupp inte direkt innehåller många spelklara spelare som skulle göra någon större skillnad i Luleå. Det är väl mest Arttu Ruotsalainen men han är ju skadad till i januari någon gång..

Håller med. Vi behöver definitivt inte värva någon skadad eller halvskadad spelare men vi behöver nyförvärv inom en mycket snar framtid annars kommer vi sjunka i tabellen.
”During the international break, Arttu Ruotsalainen sustained an injury at the level of the oblique muscles of the abdomen during a game with the Finnish national team. The 26-year-old will miss the next three games of the Bianconeri and return only after Christmas.”

Angående hans skada.


Vore ju helt klart en drömvärvning i detta läge men förstår inte varför Lugano skulle vela byta bort honom mot Kempe? Gissar att vi förhandlar om ekonomisk kompensation i detta läge.
För att han har gått lite sämre iår, 5+7 på 30 och trendar mot 19 poäng. Jämfört med 18+24 på 52 förra. Samt att när de får tillbaka Carr i februari har de 7/8 (? Vet inte vilka som har licens) utländska. Endast 6 får spela. Så kanske finns en liten chans? Fast stannar nog vid en dröm.
Koskinen (Första målvakt, en av två)
Lalaggiea (8+14)
Acrobello (Första center)
Joly (12+17)
Quenneville (nyförvärv)
Routsalainen (5+7)
Kempe

Carr (Skadad, tillbaka i februari)
Granlund (tillbaka om 5 månader?)

Dessa utländska har inte licens i Lugano. Så redan nu måste en utländsk vara utanför matchtruppen när Kempe kommer. Känns som Routsalainen är närmast att hamna utanför truppen av dessa.


Ser iallafall att HV-fansen hoppas att man slår en signal till Lugano för Routsalainen som var muntligt överens med dem inför säsongen. Nu när de har tagit in Kempe och Quenneville på kort tid.

Alltså hur jävla mycket pengar kan HV ha? Någon gång måste det ju ta stopp med värvningar. De har ju redan värvat Shore B.la.

Pontaking

Antal inlägg : 1215
Join date : 14-03-16

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Dundernisse sön 31 dec 2023, 00:40

Pontaking skrev:

Alltså hur jävla mycket pengar kan HV ha? Någon gång måste det ju ta stopp med värvningar. De har ju redan värvat Shore B.la.
Nu har jag inte kollat rapporter om klubbars ekonomi på ett tag men HV var väl den näst rikaste klubben efter FBK om jag inte missminner mig. Ekonomiska medel som vi bara kan drömma om.

Dundernisse

Antal inlägg : 2761
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten sön 31 dec 2023, 01:08

https://mb.cision.com/Main/1179/3631012/1627417.pdf

Här kan ni läsa på on klubbarnas ekonomi.

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten sön 31 dec 2023, 01:18

https://mb.cision.com/Public/1179/3835411/8c61efa51e536a14.pdf

Här är länk för året 2022-2023 . Nog har Luleå råd att värva om ni jämför . Koll a gärna kostnad per poäng senaste året. Jämför gärna Skellefteås vs Luleå lönekostnader samt HV71 . Fast klart vi har juh två sportchefer .

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten sön 31 dec 2023, 01:28

Summering utifrån 2022-2023 rapport . Luleås ledning verkar göra det bra ekonomiskt , vi ökar omsättning dock blev resultatet ekonomiskt svagt . Vi spenderar 20 000 000 kr årligen mer på löner än vår Skellefteå . Kort slutsats är att Skellefteå är en mer välskött klubb när det kommer till den sportsliga delen , när det gäller ekonomi och omsättning har dock Luleå en betydligt bättre utveckling än Skellefteå vilket kan blir mycket viktigt över tid . Luleå spenderar mer pengar och har ekonomiskt förmodat en starkare verksamhet än exempelvis Skellefteå , dock står i oss svagt på den sportsliga delen jämfört Skellefteå .

Färjestad lirar dock i en egen ekonomisk liga .


Man blir dock lite nyfiken på varför Luleå har 20 000 000 kr mer i lönekostnader exempelvis än Skellefteå . Många kaffedrickare samt ryggdunkare på kontoret ? För inte har vi väl 20 000 000 kr dyrare spelartrupp (nerver) .


Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

pingu and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten sön 31 dec 2023, 01:34

Intressant nyckeltal är kostnad per vunnen poäng.

Luleå 2 600 000kr per poäng
Skellefteå 1 500 000 kr per poäng

Desto lägre kostnad = effektivare spelartrupp vs faktiskt kostnad .

Som sagt sagt , Luleå har en bra organisation men tyvärr är det sportsliga värvningsarbetet en stor akilleshäl . Byt ur sportcheferna , ring Tomas Fröberg .

Kostnad per poäng , kolla in Rögles kostnad , kan vara en stor orsak till varför Abbots fick sparken . Hög kostad - låg leverans Smile på samma
Nivå som Luleås !

Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Serkan122 sön 31 dec 2023, 08:07

Var inne på Luganos forum och kollade vad som sades, där började ryktena att Kempe var klar redan gå innan 12e December:
12 dic 2023, 15:07
”Det är inte slut...kanske kommer någon från Sverige”
(Någon som verkar ha koll och hintar)

Messaggio  14 dic 2023, 21:36
”KM.”   (Folk börjar gissa på spelare med initialerna KM)
”Bra Floriano, du ligger alltid steget före”

15 dic 2023, 11:22
”Kempe verkar dock för mig vara en intressant profil, speciellt med tanke på att upprätthålla den strukturella balansen i laget, jag skulle inte vara alltför missnöjd.”

Men de verkar inte vara speciellt imponerade iallafall,
(Angående hans poängskörd)
”Det beror också på om du spelar pp eller inte, det gör mycket. Jag tror att han de senaste åren spelat i en 3-linje med mer defensiva roller.
Men om det vore han är han inte särskilt övertygande.”


Och angående Routsalainen:
”Sanningen är att Ruotsalainen har varit en besvikelse hittills och inte övertygat hittills. I dessa fall dyker alltid de vanliga hackade fraserna upp: "han jobbar hårt, han jobbar hårt, målen kommer, han gör ett bra obskyrt jobb", allt skitsnack för att dölja det faktum att det hittills har varit en stor besvikelse med tanke på att det har inte tagits för det.”

De var även inne här och läste den 27e:
”Jag översatte några kommentarer på inlägget med översättaren... de skjuter ner spelaren”

Serkan122

Antal inlägg : 2806
Join date : 22-05-31

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Haparanda sön 31 dec 2023, 08:53

Serkan122 skrev:Var inne på Luganos forum och kollade vad som sades, där började ryktena att Kempe var klar redan gå innan 12e December:
12 dic 2023, 15:07
”Det är inte slut...kanske kommer någon från Sverige”
(Någon som verkar ha koll och hintar)

Messaggio  14 dic 2023, 21:36
”KM.”   (Folk börjar gissa på spelare med initialerna KM)
”Bra Floriano, du ligger alltid steget före”

15 dic 2023, 11:22
”Kempe verkar dock för mig vara en intressant profil, speciellt med tanke på att upprätthålla den strukturella balansen i laget, jag skulle inte vara alltför missnöjd.”

Men de verkar inte vara speciellt imponerade iallafall,
(Angående hans poängskörd)
”Det beror också på om du spelar pp eller inte, det gör mycket. Jag tror att han de senaste åren spelat i en 3-linje med mer defensiva roller.
Men om det vore han är han inte särskilt övertygande.”


Och angående Routsalainen:
”Sanningen är att Ruotsalainen har varit en besvikelse hittills och inte övertygat hittills. I dessa fall dyker alltid de vanliga hackade fraserna upp: "han jobbar hårt, han jobbar hårt, målen kommer, han gör ett bra obskyrt jobb", allt skitsnack för att dölja det faktum att det hittills har varit en stor besvikelse med tanke på att det har inte tagits för det.”

De var även inne här och läste den 27e:
”Jag översatte några kommentarer på inlägget med översättaren... de skjuter ner spelaren”

Jag kan inte undgå att bli konspiratorisk längre. Det var planen från början att han på ett eller annat sätt skulle bort från Luleå när han fick klart med en annan klubb säsong 2. Därav klumpen i magen av Delfinen och hemlängtan.

Haparanda

Antal inlägg : 49
Join date : 23-09-30

Småland and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Burskydd sön 31 dec 2023, 13:37

Haparanda skrev:
Serkan122 skrev:Var inne på Luganos forum och kollade vad som sades, där började ryktena att Kempe var klar redan gå innan 12e December:
12 dic 2023, 15:07
”Det är inte slut...kanske kommer någon från Sverige”
(Någon som verkar ha koll och hintar)

Messaggio  14 dic 2023, 21:36
”KM.”   (Folk börjar gissa på spelare med initialerna KM)
”Bra Floriano, du ligger alltid steget före”

15 dic 2023, 11:22
”Kempe verkar dock för mig vara en intressant profil, speciellt med tanke på att upprätthålla den strukturella balansen i laget, jag skulle inte vara alltför missnöjd.”

Men de verkar inte vara speciellt imponerade iallafall,
(Angående hans poängskörd)
”Det beror också på om du spelar pp eller inte, det gör mycket. Jag tror att han de senaste åren spelat i en 3-linje med mer defensiva roller.
Men om det vore han är han inte särskilt övertygande.”


Och angående Routsalainen:
”Sanningen är att Ruotsalainen har varit en besvikelse hittills och inte övertygat hittills. I dessa fall dyker alltid de vanliga hackade fraserna upp: "han jobbar hårt, han jobbar hårt, målen kommer, han gör ett bra obskyrt jobb", allt skitsnack för att dölja det faktum att det hittills har varit en stor besvikelse med tanke på att det har inte tagits för det.”

De var även inne här och läste den 27e:
”Jag översatte några kommentarer på inlägget med översättaren... de skjuter ner spelaren”

Jag kan inte undgå att bli konspiratorisk längre. Det var planen från början att han på ett eller annat sätt skulle bort från Luleå när han fick klart med en annan klubb säsong 2. Därav klumpen i magen av Delfinen och hemlängtan.

Det såg jag komma tidigt från den falske Kempe sida. Jag förstod att han bara skulle rehabba sig igenom första säsongen och sen dra om det gick. Jag bad han avgå flera gg men det var ju så styggt gjort av mig. Skit samma,tyvärr fick jag rätt och den här dåliga scoutingen och fullkomligt galna ekonomiska beslut måste få ett slut nu.
Våra TVÅ sportchefer måste ta sitt ansvar och avgå nu.Det går inte att hålla dom här två om ryggen längre. Det måste in kompetens nu.
Förövrigt hoppas jag att Kempe får kronisk svår värk i sitt knä livet ut. Gott nytt år.

Burskydd

Antal inlägg : 549
Join date : 22-02-17

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Donowitz sön 31 dec 2023, 14:18

Dundernisse skrev:
Pontaking skrev:

Alltså hur jävla mycket pengar kan HV ha? Någon gång måste det ju ta stopp med värvningar. De har ju redan värvat Shore B.la.
Nu har jag inte kollat rapporter om klubbars ekonomi på ett tag men HV var väl den näst rikaste klubben efter FBK om jag inte missminner mig. Ekonomiska medel som vi bara kan drömma om.

Nubben gör sitt yttersta för att tömma den kassan.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av icemask sön 31 dec 2023, 16:35

Luleå4EverNorrbotten skrev:Intressant nyckeltal är kostnad per vunnen poäng.

Luleå 2 600 000kr per poäng
Skellefteå 1 500 000 kr per poäng

Desto lägre kostnad = effektivare spelartrupp vs faktiskt kostnad .

Som sagt sagt , Luleå har en bra organisation men tyvärr är det sportsliga värvningsarbetet en stor akilleshäl . Byt ur sportcheferna , ring Tomas Fröberg .

Kostnad per poäng , kolla in Rögles kostnad , kan vara en stor orsak till varför Abbots fick sparken . Hög kostad - låg leverans Smile på samma
Nivå som Luleås !
Man bör räkna på lika antal matcher och särredovisa grundserie och slutspel om det ska jämföras siffror annars blir det svårt att jämföra korrekt
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Björnpappa sön 31 dec 2023, 17:07

Jag vet inte om man har särredovisat kostnader för sporten respektive övriga lönekostnader. Några lag däribland Luleå har hand om driften för hallen. Frågan är om om hela koncernens lönekostnader är med. Om nu killen som kör ismaskinen räknas med blir det lite skevt.

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Luleå4EverNorrbotten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Luleå4EverNorrbotten sön 31 dec 2023, 19:17

Det är förmodat hela verksamhetens lönekostnader . Jag utgår ifrån att det företaget som upprättat redovisningen gör det utifrån rättvisa grunder .


Luleå4EverNorrbotten

Antal inlägg : 169
Join date : 23-12-27

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger sön 31 dec 2023, 20:31

Luleå4EverNorrbotten skrev:Det är förmodat hela verksamhetens lönekostnader . Jag utgår ifrån att det företaget som upprättat redovisningen gör det utifrån rättvisa grunder .


Luleå har ligan största organisation sett till anställda. Så om hela lönekostnaden är redovisad som en klumpsumma så är det stört omöjligt att göra ett rättvist uttalande.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Lars158 sön 31 dec 2023, 20:53

Hankburger skrev:
Luleå4EverNorrbotten skrev:Det är förmodat hela verksamhetens lönekostnader . Jag utgår ifrån att det företaget som upprättat redovisningen gör det utifrån rättvisa grunder .


Luleå har ligan största organisation sett till anställda. Så om hela lönekostnaden är redovisad som en klumpsumma så är det stört omöjligt att göra ett rättvist uttalande.
Lönekostnad i sådana här fall gäller hela verksamheten/bolaget.

Sen kan man ju fundera om vi har flest anställda om det måste vara så? Man kanske måste slimma och effektivisera organisationen?

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

pingu and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Björnpappa sön 31 dec 2023, 22:56

Andemeningen med mitt inlägg vara att man inte kan ta lönekostnaderna rakt av för att se vem som har högst spelarlöner. Några lag har hand om driften av hallen, antingen att man äger hallen själv eller har ett sådant upplägg med ägaren (kommunen)

Björnpappa

Antal inlägg : 257
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Tony Moore mån 01 jan 2024, 01:19

Kollar man på sid 16 i pdf.en har LHF näst lägst Personalkostnader i förhållande till totala kostnader https://mb.cision.com/Public/1179/3835411/8c61efa51e536a14.pdf

Sammanfattningen totalt sid 6 o 7.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Hankburger mån 01 jan 2024, 01:56

Tåls att nämnas att rapporten verkar baseras på resultaträkningen som levereras av varje lag vid slutet av säsongen. Dessa rapporter tenderar hålla extremt ojämn nivå när det kommer till att punktredovisa var exakt alla pengar går utan de gillar att istället redovisa dem som klumpsummor. Vilket i sin tur gör det väldigt svårt att beräkna exakt hur mycket som går till t.ex. spelare i A-laget.

Rapporten själv säger ju att den resultatet i krona per poäng baseras på den totala kostnaden dividerat med antal poäng.. vilket är en ganska bristfällig metodik eftersom den totala kostnaden kan bero på femtonhundra olika faktorer och inte alltid redovisas glasklart.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sundance Kid mån 01 jan 2024, 18:32

Luleå4EverNorrbotten skrev:https://mb.cision.com/Public/1179/3835411/8c61efa51e536a14.pdf

Här är en länk för året 2022-2023 . Nog har Luleå råd att värva om ni jämför . Koll a gärna kostnad per poäng senaste året. Jämför gärna Skellefteås vs Luleå lönekostnader samt HV71 . Fast klart vi har juh två sportchefer .

Utgår man från denna länk så ser det ut som att Luleå Hockey redovisar Herrlagets och Damlagets siffror i samma årsredovisning:

https://www.luleahockey.se/article/ph94al4ea-30c4d/arsredovisningen-faststalld
(Jag valde pressmeddelandet från 2022 då det från 2023 inte var lika utförligt skrivet)

Om så är fallet blir "kostnad per poäng" helt missvisande i den där SHL-rapporten. Säsongen 2022-2023, dvs den säsongen SHL-rapporten fokuserar på, hade t.ex. Luleå, Brynäs, HV71, Leksand och Linköping ett damlag i högsta serien.

Enligt länken till Luleå Hockeys hemsida så blev det ett plusresultat för dam och tjejverksamheten 2021-2022 så den bör inte ha påverkat spelarbudgeten för herrlaget på något sätt. Men däremot är det logiskt om Luleå Hockey har högre personalkostnader än dom SHL-lag som saknar damlag i högsta serien.

Sedan kan jag också tänka mig att det skiljer sig åt mellan SHL-klubbarna hur många anställda personer som finns runt dom olika juniorlagen. Hur mycket i personalkostnader man väljer att satsa där.

Ska man jämföra krona per poäng osv, vilket lag som får ut mest där, då måste man ha tillgång till spelarbudgeten enbart för herrlaget för respektive a-lag. Så den där SHL-rapporten ger ingen bra bild på det området.

Däremot är det en bra rapport om man vill bedöma hur ekonomiskt välmående dom olika föreningarna är i det stora hela. Hur bra koll föreningarna har på sina intäkter i förhållande till kostnader.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Bamsefar and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Mario Kempe - Sida 15 Empty Sv: Mario Kempe

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 18 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet