Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

+68
Nr10
Niinimaa
Ekan
Trashtalk
LubosC
Flippass
PM
Nordicx
Panikvärvning
MrScout
Dilox
Lasse Proppmätt
Pajala
Dundernisse
Witchfinder77
Rayko
Sundance Kid
Metheuz
chiII
Sir Prozac
evanovich
Pontaking
Jokerman ll
Mr Bister
#86
Kanellängd
Polyfemos
#96
SatanicPanic
NallePhu
GrodanBoll
gruvarbetarn
Redbear
Gäddan
Lassi
Hedanders
Burskydd
Urken
Blinders
Jonsey78
Sportchefen #2
Xerzocx
JohanO
Tobbebias88
Puckad
håkke
Micke80
Donowitz
kokostrollet
farre
Jonken
Lajon
icemask
CKa
Braun
Snikne Ville
Titan 4020
LulefanGBG
Bamsefar
Serkan122
Lehto
Monco
ski3r
Hankburger
Hellcop
trallgöken
Danneja
Dustin
72 posters

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Micke80 ons 21 sep 2022, 13:02

SatanicPanic skrev:En fundering som jag har haft som är ren skär spekulation.
Ponera att jag är jävulskt rik, eftersom gåvoskatten är borttagen 2004, vad är det som hindrar mig från att ge miljontals kronor till en spelare med underförståelsen att han ska spela för det lag jag vill? Skulle det ens vara möjligt och varför görs inte det? En crowdfunding skulle väl kunna funka som en gåva med?

Inget hindrar dig från att ge en gåva till vem du vill. Men om gåvan är flroliktad med en tjänst eller en vara så är det inte längre en gåva och då måste den beskattas.
Exempelvis fick ju fanns Rask pengar av sin bror om jag inte missminner mig, för att kunna spela hockey på heltid. Det var en gåva dom emellan eftersom det inte fanns ett motkraft på något sätt.

Sen vill jag minnas (inte 100% säker) att reglerna om gåvoskatt inte är det samma för företag, föreningar och privatpersoner.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Snikne Ville ons 21 sep 2022, 18:12

Grimaldi får tryout med Anaheim.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Tony Moore tor 22 sep 2022, 23:21

Jahaa Lulefans, nu är jag hemma efter Rögle matchen där jag pratade med killen som släppte spetsvärvningsryktet jag skrev om tidigare i tråden.
Det jag fick fram ikväll var att det hade varit knäpptyst i veckan vilket irriterade honom lite. Jag fick dock fram att det ska vara en nordamerikan som ska på den sista campen, att det är 5-6 andra SHL klubbar som varit ute efter honom och att det är fruktis som står bakom dealen. Ska vara klart med LHF om det inte blir NHL. Sillyn fortsätter alltså, kul och lite nyfiken blir man ju allt men vi tar detta med en iaf handfull salt 😉


Senast ändrad av Tony Moore den tor 22 sep 2022, 23:40, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Donowitz, Dundernisse and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Tony Moore tor 22 sep 2022, 23:37

Tog även upp jättebudet till Dahlén som han hävdade fortfarande, han påstår att TIK bjöd 4 mille/år i 5 år plus det TIK-fansen samlade in men att LHF erbjöd "myyycket mer" och samma längd. Kommentarerna med all förnekelse om budet är rent affärsmässigt och hör till..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av MrScout fre 23 sep 2022, 00:13

Tony Moore skrev:Jahaa Lulefans, nu är jag hemma efter Rögle matchen där jag pratade med killen som släppte spetsvärvningsryktet jag skrev om tidigare i tråden.
Det jag fick fram ikväll var att det hade varit knäpptyst i veckan vilket irriterade honom lite. Jag fick dock fram att det ska vara en nordamerikan som ska på den sista campen, att det är 5-6 andra SHL klubbar som varit ute efter honom och att det är fruktis som står bakom dealen. Ska vara klart med LHF om det inte blir NHL. Sillyn fortsätter alltså, kul och lite nyfiken blir man ju allt men vi tar detta med en iaf handfull salt 😉

Hmm…?

https://www.eliteprospects.com/player/335712/raphael-lavoie
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 146
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Titan 4020 fre 23 sep 2022, 07:38

MrScout skrev:
Tony Moore skrev:Jahaa Lulefans, nu är jag hemma efter Rögle matchen där jag pratade med killen som släppte spetsvärvningsryktet jag skrev om tidigare i tråden.
Det jag fick fram ikväll var att det hade varit knäpptyst i veckan vilket irriterade honom lite. Jag fick dock fram att det ska vara en nordamerikan som ska på den sista campen, att det är 5-6 andra SHL klubbar som varit ute efter honom och att det är fruktis som står bakom dealen. Ska vara klart med LHF om det inte blir NHL. Sillyn fortsätter alltså, kul och lite nyfiken blir man ju allt men vi tar detta med en iaf handfull salt 😉

Hmm…?

https://www.eliteprospects.com/player/335712/raphael-lavoie

Vad jag fått höra så väntar dom inte in någon specifik spelare utan väntar å ser vad som blir tillgängligt.
Båda Uffe å skuggan har sagt att det kan ta tid , sen går Fruktis in å påskyndar en affär .
Om 5-6 SHL lag har varit ute efter spelaren så tror jag nog att Uffe å skuggan har tillräckligt med pengar för att sköta sitt jobb utan Fruktis hjälp.
Så jag tar fram saltet .

Titan 4020

Antal inlägg : 199
Join date : 22-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Micke80 fre 23 sep 2022, 07:46

Titan 4020 skrev:
MrScout skrev:
Tony Moore skrev:Jahaa Lulefans, nu är jag hemma efter Rögle matchen där jag pratade med killen som släppte spetsvärvningsryktet jag skrev om tidigare i tråden.
Det jag fick fram ikväll var att det hade varit knäpptyst i veckan vilket irriterade honom lite. Jag fick dock fram att det ska vara en nordamerikan som ska på den sista campen, att det är 5-6 andra SHL klubbar som varit ute efter honom och att det är fruktis som står bakom dealen. Ska vara klart med LHF om det inte blir NHL. Sillyn fortsätter alltså, kul och lite nyfiken blir man ju allt men vi tar detta med en iaf handfull salt 😉

Hmm…?

https://www.eliteprospects.com/player/335712/raphael-lavoie

Vad jag fått höra så väntar dom inte in någon specifik spelare utan väntar å ser vad som blir tillgängligt.
Båda Uffe å skuggan har sagt att det kan ta tid , sen går Fruktis in å påskyndar en affär .
Om 5-6 SHL lag har varit ute efter spelaren så tror jag nog att Uffe å skuggan har tillräckligt med pengar för att sköta sitt jobb utan Fruktis hjälp.
Så jag tar fram saltet .

Frågan är väll varför man inte skulle ta emot hans hjälp?
Vi har säkert medel över till en spelare, men de medlen kommer ju till stor del av sponsorer och förklara gärna skillnaden på om SSAB, LKAB och fruktig går in med ett antal miljoner.
I min bok blir problemet om man låter en sponsor bestämma vad som ska värvas, inte om sponsorn hår in och kryddar.
Sen den lilla detaljen som säger att många klubbar i SHL varit ute efter honom gör ju att priset stiger och just pga det är det än viktigare att krydda budet om man inte bilder att backa ur för att kostnaden blir för stor.

Nästan så man hoppas på Grimaldi. Inte för att jag vet nått om han mer än jag läst här, men hade kunnat skapa en skön rivaliteten detkom en artikel i veckan att han kan hamna i Brynäs. Hade varit kul att blåsa fom på honom och Komarov samma säsong

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Titan 4020 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Braun fre 23 sep 2022, 08:19

Vad tycker ni om Grimaldi då? Hade ni varit nöjda med honom som vår andra forwardsvärvning?
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Titan 4020 fre 23 sep 2022, 08:23

Läser man på Elite prospects så tillhör Grimaldi Anaheim 22/23 .
Men finns säkert många andra bra spelare tillgängliga.

Titan 4020

Antal inlägg : 199
Join date : 22-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 23 sep 2022, 09:05

Titan 4020 skrev:Läser man på Elite prospects så tillhör Grimaldi Anaheim 22/23 .
Men finns säkert många andra bra spelare tillgängliga.
Han fick ett sk PTO med Ducks
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Witchfinder77 fre 23 sep 2022, 09:18

Jag blev också förvånad när man helt plötsligt splittrade dunderkedjan som fanns. Kanske för att bereda plats åt 47 i en förstaline med Tyrre. Man kan tycka att han lika gärna kunde fått i uppdrag att skaka liv i andralinan.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Panikvärvning fre 23 sep 2022, 09:25

Witchfinder77 skrev:Jag blev också förvånad när man helt plötsligt splittrade dunderkedjan som fanns. Kanske för att bereda plats åt 47 i en förstaline med Tyrre. Man kan tycka att han lika gärna kunde fått i uppdrag att skaka liv i andralinan.

När vi ändå pratar kedjor, på pappret så skulle ju den senaste varianten med 21 - 47 - 88 kunna vara riktigt otrevlig för motståndarna med tre arga psykfinnar som bara kör.
Problemet är ju att Rask i verkligheten varken är arg eller hård, blir galen på att se honom bromsa sig in i varje tacklingsläge han får. Enda förhoppningen skulle väl vara att Tyrre och Leo får med sig i deras lir och väcker en ytterst sömning och spetslös spelare.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av JohanO fre 23 sep 2022, 09:49

Braun skrev:Vad tycker ni om Grimaldi då? Hade ni varit nöjda med honom som vår andra forwardsvärvning?


Bra spelare, helt klart!
Grym attityd, intensivt spel, gillar att bryta in framför mål.

Vissa klagar på hans storlek. Jag är inte lika övertygad att det är ett problem i en liga som SHL.

Han är lite av en one-trick-pony. Han fiskar ofta vid blå och jagar breakaways vilket han är väldigt bra på, men det är också lite av det enda han kan bidra med offensivt. Han är absolut inte en playmaker eller den kreativa motor vi hade mått bra av i vårt PP.
Han är (inte helt oväntat) dålig defensivt, vilket egentligen inte är något jätteproblem i ett lag som LHF med den roll vi vill ha honom i.
Skulle säga att hans spelstil är väldigt lik Max Veronneaus. Kanske ett lite sämre skott men med högre intensitet i spelet.
Bjuder på underhållande hockey!


Edit: Drömnamn från samma hylla som Grimaldi är två herrar som varit på tapeten här tidigare. Sheldon Rempal eller Justin Bailey.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Braun likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Blinders fre 23 sep 2022, 09:55

JohanO skrev:
Braun skrev:Vad tycker ni om Grimaldi då? Hade ni varit nöjda med honom som vår andra forwardsvärvning?


Bra spelare, helt klart!
Grym attityd, intensivt spel, gillar att bryta in framför mål.

Vissa klagar på hans storlek. Jag är inte lika övertygad att det är ett problem i en liga som SHL.

Han är lite av en one-trick-pony. Han fiskar ofta vid blå och jagar breakaways vilket han är väldigt bra på, men det är också lite av det enda han kan bidra med offensivt. Han är absolut inte en playmaker eller den kreativa motor vi hade mått bra av i vårt PP.
Han är (inte helt oväntat) dålig defensivt, vilket egentligen inte är något jätteproblem i ett lag som LHF med den roll vi vill ha honom i.
Skulle säga att hans spelstil är väldigt lik Max Veronneaus. Kanske ett lite sämre skott men med högre intensitet i spelet.
Bjuder på underhållande hockey!


Edit: Drömnamn från samma hylla som Grimaldi är två herrar som varit på tapeten här tidigare. Sheldon Rempal eller Justin Bailey.
"Dålig defensivt" då är det bara kasta det namnet i soptunnan.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av JohanO fre 23 sep 2022, 10:03

Blinders88 skrev:
"Dålig defensivt" då är det bara kasta det namnet i soptunnan.

Generellt håller jag med, men det är värt att ha i åtanke att han är defensivt dålig med nordamerikanska mått mätt, med större spelare och mindre rink. Det kan ju vara så att han är lättare att coacha defensivt i ett spelsystem som LHFs?
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av LulefanGBG fre 23 sep 2022, 10:15

Man skall inte glömma heller värdet av att ha en Tambellini, Omark, Lasch eller Veroneaux i laget utöver det spelaren naturligtvis utför själv. Sådana spelare är spelare som yngre eller mindre etablerade spelare ser på och lär av. Som exempel tycker jag att både Einar och Brännström tagit efter Omark lite i sättet att täcka puck. Kanske inbillar jag mig, men tycker att båda dessa vuxit under fjolårssäsongen och ser lovande ut även denna säsong. Båda vågar hålla i puck och täcka puck. Utöver Komarek är de väl dessa två som försökt sig på det hittills under försäsong och inledningsvis av säsongen.

Får vi in en spelare som kan bryta mönstret så kommer fler att ta efter i detaljer även om helheten i en enskild spelare kanske inte blir lika bra som helheten i en superstjärna givetvis. Men en riktig stjärna och profil höjer ofta andra spelare omkring sig.

När vårt pulver kommer hoppas jag att det inte är en rollspelare eller tvåvägsspelare, eller vars spetsegenskaper är fysik eller karaktär för det har vi redan mängder av, utan jag hoppas att det är en renodlad spetsforward med förmågan att bryta mönstret på ett eller flera sätt. En spelare som har flera dimensioner i ditt anfallsspel.

Jag köper delvis tänket med fyra jämna kedjor, men vi behöver spelarna som gör skillnad i PP och som gör de enkla målen, samt som kan lyfta en del press från övriga.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Braun likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av JohanO fre 23 sep 2022, 10:29

Jag håller med om att både Brännström och Einar vuxit, och att en förebild som Omark är guld värt för yngre spelares utveckling, men jag tycker nog folk generellt har sovit på Brännis under nästan hela hans LHF-karriär. Han har alltid varit extremt stark på puck, vinner konstant sargdueller mot en-två motståndare, täcker puck bra, explosiv i riktningändringar, o.s.v. bra i alla spelmoment, 5-5-, powerplay, boxplay, är årligen i topp i statistik som Corsi, poäng per minut, o.s.v. Finns det någon i SHL som är lika underskattad som Brännis? Skeptisk faktiskt. Utöver det är det också lätt att glömma hur ung han är med tanke på hur moget hans spel är, han fyllde 24 för mindre än ett halvår sedan, han är inte nära sin peak än.

...Och på tal om det, ge honom ett låååångt kontrakt! Helst redan igår!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Bamsefar, Tony Moore, Redbear, LulefanGBG, Donowitz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Blinders fre 23 sep 2022, 11:00

JohanO skrev:
Blinders88 skrev:
"Dålig defensivt" då är det bara kasta det namnet i soptunnan.

Generellt håller jag med, men det är värt att ha i åtanke att han är defensivt dålig med nordamerikanska mått mätt, med större spelare och mindre rink. Det kan ju vara så att han är lättare att coacha defensivt i ett spelsystem som LHFs?
Tänkte mest på att Bulan vill ha spelare som gör jobbet defensivt

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Dundernisse fre 23 sep 2022, 12:58

JohanO skrev:...han fyllde 24 för mindre än ett halvår sedan, han är inte nära sin peak än...


Ser inte varför spelarna i SHL ska peaka låååångt efter peaken i NHL. I övrigt håller jag med dig.
Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 739420f160

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av JohanO fre 23 sep 2022, 14:32

Dundernisse skrev:
Ser inte varför spelarna i SHL ska peaka låååångt efter peaken i NHL. I övrigt håller jag med dig.


Fast WAR är inte helt okontroversiellt som bedömningsgrund i hockey. I baseball funkar det kanon: slår en spelare homerun så är det en homerun helt oberoende av lagkamrater. I hockey är det mer rörigt.

Mark Stone gick från en WAR på 4.6 med Ottawa till en WAR på 0.7 med Vegas. Rimligt att det är ganska många faktorer bortom ålder som spelar in.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Sundance Kid fre 23 sep 2022, 15:05

JohanO skrev:
Dundernisse skrev:
Ser inte varför spelarna i SHL ska peaka låååångt efter peaken i NHL. I övrigt håller jag med dig.


Fast WAR är inte helt okontroversiellt som bedömningsgrund i hockey. I baseball funkar det kanon: slår en spelare homerun så är det en homerun helt oberoende av lagkamrater. I hockey är det mer rörigt.

Mark Stone gick från en WAR på 4.6 med Ottawa till en WAR på 0.7 med Vegas. Rimligt att det är ganska många faktorer bortom ålder som spelar in.

Hade varit intressant att se hur en sådan graf såg ut innan lönetaken infördes i NHL. I och med lönetaken har ju NHL-lagen svårare att behålla dom spelare man vill under en längre period. Det verkar svänga ganska snabbt vilka lag som är topplag och vilka lag som är bottenlag.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 25 sep 2022, 21:17

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Gäddan sön 25 sep 2022, 21:30

Läste någonstans att Panik är nära att tradas bort. Så honom kan vi nog fetglömma.

Gäddan

Antal inlägg : 12
Join date : 22-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 25 sep 2022, 22:17

Gäddan skrev:Läste någonstans att Panik är nära att tradas bort. Så honom kan vi nog fetglömma.
Skulle vara spännande att veta vilka som kan vara intresserade av att ta över hans kontrakt. Spontant känns det som att det borde finnas både intressantare o yngre spelare att lägga den pengen på.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

PM, Danneja and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Panikvärvning sön 25 sep 2022, 23:11

Gäddan skrev:Läste någonstans att Panik är nära att tradas bort. Så honom kan vi nog fetglömma.

Någonstans?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av #96 mån 26 sep 2022, 07:46

Hade Tyler Ennis varit nått för Luleå?

https://www.eliteprospects.com/player/11667/tyler-ennis
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av PM mån 26 sep 2022, 07:56

#96 skrev:Hade Tyler Ennis varit nått för Luleå?

https://www.eliteprospects.com/player/11667/tyler-ennis
Ja han är ju leftare, väger under 80 kg och är tre äpplen hög!
Är som klippt och skuren för LHF mallen!
lol!
Skämt åsido så hade han nog gått direkt in i alla lag på den här sidan pölen.
Stabil NHL spelare under många år.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Bamsefar mån 26 sep 2022, 09:13

#96 skrev:Hade Tyler Ennis varit nått för Luleå?

https://www.eliteprospects.com/player/11667/tyler-ennis
Om han fortfarande är motiverad, definitivt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Braun mån 26 sep 2022, 11:28

Läser om Panik här, står dock inget om att han ska vara på väg bort från Islanders:
https://www.slovaknhl.sk/55070-richard-panik-nie-je-v-treningovom-kempe-islanders.html

Översättning (enl. Google Translate):

"The New York Islanders team opened its training camp on Thursday, and Slovakian forward Richard Pánik was unexpectedly absent.

Despite the fact that Pánik has a one-way contract with the Islanders valid until the end of the season, with an annual value of 2.75 million US dollars, Stefen Rosner reports that he was not invited to the camp in the end. He was also missing from the list of those who published "Islands". The reasons are not known.

The 31-year-old Martin native was traded to Long Island by Detroit, but he played in just four games with the first team last season with an assist. He spent most of the year in the AHL, where he scored 9 goals and 10 assists in 39 games. In 16 playoff duels, he added 11 points (6+5).

As part of his time on the "farm", Panik started in Bridgeport, which is the Islanders' backup team. Later, however, he was sent on loan to Chicago, with whom he eventually won the Calder Cup."
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Dundernisse mån 26 sep 2022, 14:27

PM skrev:
#96 skrev:Hade Tyler Ennis varit nått för Luleå?

https://www.eliteprospects.com/player/11667/tyler-ennis
Ja han är ju leftare, väger under 80 kg och är tre äpplen hög!
Är som klippt och skuren för LHF mallen!
lol!
Skämt åsido så hade han nog gått direkt in i alla lag på den här sidan pölen.
Stabil NHL spelare under många år.
Hade gått rakt in i alla nästan alla förstalines i SHL.

Lite statistik från förra säsong:
57.3 SThr% (andel skottförsök på mål), jämfört med Ovie (50.4%) och Matthews (58.5%)
Nästan 50/50 i takeaway/giveaways
Spelar aldrig BP
55% offensiva zonstarter
CF% rel even strength 0.6 %
FF% rel even strength 0.2 %
Poäng/60 min even strength 1.9, Lundeström hade 1.4, Dahlén 1.2
xGF-xGA (Differentiering mellan förväntade mål för och emot laget när spelaren är på isen) -2.3, Lundeström -9.4, Dahlén -1.5

Skulle vara Luleås svar på Dahlén (säkert något bättre).

Dundernisse

Antal inlägg : 2754
Join date : 21-01-16

pingu and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Bamsefar mån 26 sep 2022, 15:29

Dundernisse skrev:
PM skrev:
#96 skrev:Hade Tyler Ennis varit nått för Luleå?

https://www.eliteprospects.com/player/11667/tyler-ennis
Ja han är ju leftare, väger under 80 kg och är tre äpplen hög!
Är som klippt och skuren för LHF mallen!
lol!
Skämt åsido så hade han nog gått direkt in i alla lag på den här sidan pölen.
Stabil NHL spelare under många år.
Hade gått rakt in i alla nästan alla förstalines i SHL.

Lite statistik från förra säsong:
57.3 SThr% (andel skottförsök på mål), jämfört med Ovie (50.4%) och Matthews (58.5%)
Nästan 50/50 i takeaway/giveaways
Spelar aldrig BP
55% offensiva zonstarter
CF% rel even strength 0.6 %
FF% rel even strength 0.2 %
Poäng/60 min even strength 1.9, Lundeström hade 1.4, Dahlén 1.2
xGF-xGA (Differentiering mellan förväntade mål för och emot laget när spelaren är på isen) -2.3, Lundeström -9.4, Dahlén -1.5

Skulle vara Luleås svar på Dahlén (säkert något bättre).

Spelar aldrig BP 🤔, that's a big no then 😒
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Snikne Ville mån 26 sep 2022, 20:47

Panik verkar iaf iskall i Islanders. Om jag förstått saken skulle de få hosta upp 1,6 mille $ för en buyout.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Puckad mån 26 sep 2022, 21:15

Bamsefar skrev:Spelar aldrig BP 🤔, that's a big no then 😒
Perfekt, då slipper man skriva in special teams i kontraktet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Niinimaa tis 27 sep 2022, 00:13

Någon som vet hur de går för https://www.eliteprospects.com/player/45226/sakari-manninen
Borta i nhl ? Han skulle vara ett fint tillskott till vårat lag. Han har ju en grym blick för spelet. Och även grym i PP

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av JohanO tis 27 sep 2022, 09:47

Ang. Manninen.

Kort och gott så har han imponerat under campen, och igår kom även hans första försäsongsmatch, där han, 0 poäng till trots, gjorde en bra match rakt igenom.

Hans förmåga att spela både center och vinge gör honom väldigt attraktiv som breddspelare till en 3:e och 4:e lina. Och öppnar upp fler platser för honom att konkurrera om.

Vegas coach har detta att säga om Manninen:
“I found he was slippery and a pretty smart hockey player out there. My guess is that he has been playing hockey on the smaller side and having to navigate his way around bigger men”.
Med andra ord låter det på Vegas som att de ser övergången från stor till liten rink som ganska problemfri hittills för Manninen.

Som sagt, Manninens flexibilitet gör att han konkurrerar om åtminstone botten-6, vilket ger betydligt bättre odds än bara 3:e & 4:e-center. Han kommer bli attraktiv att "fylla hål" i lineupen med vilket antagligen kommer göra att han lär få en (hel) del chanser i NHL i år.


Personligen, fick jag välja en spelare till LHF av alla namn som florerat i sillyn i år, så är Manninen solklar #1. SOLKLAR.
Han hade blivit SHL's bästa värvning i min bok.
Men chansen att det skulle hända känns tyvärr noll, om han inte totalt klappar ihop i NHL och hatar varenda sekund i USA, och då pratar vi antagligen om en februari-förstärkning.


Men det är bara min 100% amatör-analys.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Jonken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Snikne Ville tis 27 sep 2022, 13:37

JohanO skrev:Ang. Manninen.

Kort och gott så har han imponerat under campen, och igår kom även hans första försäsongsmatch, där han, 0 poäng till trots, gjorde en bra match rakt igenom.

Hans förmåga att spela både center och vinge gör honom väldigt attraktiv som breddspelare till en 3:e och 4:e lina. Och öppnar upp fler platser för honom att konkurrera om.

Vegas coach har detta att säga om Manninen:
“I found he was slippery and a pretty smart hockey player out there. My guess is that he has been playing hockey on the smaller side and having to navigate his way around bigger men”.
Med andra ord låter det på Vegas som att de ser övergången från stor till liten rink som ganska problemfri hittills för Manninen.

Som sagt, Manninens flexibilitet gör att han konkurrerar om åtminstone botten-6, vilket ger betydligt bättre odds än bara 3:e & 4:e-center. Han kommer bli attraktiv att "fylla hål" i lineupen med vilket antagligen kommer göra att han lär få en (hel) del chanser i NHL i år.


Personligen, fick jag välja en spelare till LHF av alla namn som florerat i sillyn i år, så är Manninen solklar #1. SOLKLAR.
Han hade blivit SHL's bästa värvning i min bok.
Men chansen att det skulle hända känns tyvärr noll, om han inte totalt klappar ihop i NHL och hatar varenda sekund i USA, och då pratar vi antagligen om en februari-förstärkning.


Men det är bara min 100% amatör-analys.
Min solklara #1 i den skaran är Markus Granlund.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Danneja tis 27 sep 2022, 19:12

Luleå söker efter ytterligare en spetsforward. Och norrbottningarna är redo att slå till.
– Det kommer inte svämma över med bra spelare heller, så hittar man en riktigt bra spelare så lär vi köra, säger Luleås vice general manager Ulf Engman till HockeyNews.se.

Luleå värvade NHL- och KHL-meriterade forwarden Leo Komarov, 35, kort inpå SHL-starten. Och den fysiskt urstarke finländaren har redan satt sig i respekt hos motståndarna med sitt malande tacklingsspel. Med nio tacklingar på tre SHL-matcher är det bara en spelare som har delat ut fler törnar – Luleåbacken Oscar Engsund.

Luleås vice general manager Ulf Engman är nöjd med Komarovs start.

– Han har lite annorlunda spetskvaliteter. Det är en profil som sticker ut på många sätt. Jag tycker det känns väldigt bra. Sedan hoppas och tror jag att det kommer att bli bättre och bättre också. Det tar några matcher innan man kommer in i ligan och stor rink har han inte varit på så mycket, säger Engman till HockeyNews.se.

Jag tycker redan att han har tillfört mycket och även gjort någon poäng. Det ska bli kul att följa honom.

Luleå ska ha in en forward till innan anfallsbiten är klar i laget. Arbetet fortlöper.

– Jag tror inte att det händer något den här veckan. Det är inte känslan i alla fall. Vi håller noga koll på vad som kan dyka upp. Vi ska in med en forward till, men det har inte riktigt släppts några nya namn än så länge, säger Ulf Engman.

Att Luleå har fått in en stark spelare framför motståndarmålen förändrar inte bilden av nästa forward som ska in.

– Det är som vi har sagt tidigare att det är ganska brett vad det kan vara. Det ska vara en bra spelare, det är det viktiga.

Från NHL:s camper har det precis börjat gallras.

Det brukar dyka upp spelare, så det ska vi naturligtvis hoppas och tror att vi kommer att hitta rätt, säger Luleås vice general manager Ulf Engman.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Witchfinder77 tis 27 sep 2022, 20:26

"...har inte släppts några nya namn än...", "..håller noga koll på vad som kan dyka upp.." , "...det brukar dyka upp spelare...." "...det är ganska brett vad det kan vara..."

Ja det låter inte som att man sitter i förhandlingar eller har något på kroken direkt. Mer som att man sitter och väntar på små smulor som kanske råkar ramla ner från bordet en vacker dag.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Danneja tis 27 sep 2022, 20:28

Witchfinder77 skrev:"...har inte släppts några nya namn än...", "..håller noga koll på vad som kan dyka upp.." , "...det brukar dyka upp spelare...." "...det är ganska brett vad det kan vara..."

Ja det låter inte som att man sitter i förhandlingar eller har något på kroken direkt. Mer som att man sitter och väntar på små smulor som kanske råkar ramla ner från bordet en vacker dag.

Dom har råd att göra det, förr eller senare dyker nånting upp!

Vi har ett lag som utan problem spelar oss till en slutspelsplats (peppar peppar, ta i trä)

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Micke80 tis 27 sep 2022, 20:59

Witchfinder77 skrev:"...har inte släppts några nya namn än...", "..håller noga koll på vad som kan dyka upp.." , "...det brukar dyka upp spelare...." "...det är ganska brett vad det kan vara..."

Ja det låter inte som att man sitter i förhandlingar eller har något på kroken direkt. Mer som att man sitter och väntar på små smulor som kanske råkar ramla ner från bordet en vacker dag.

Samtidigt var det nästan exakt vad dom sa när dom redan var överens med Komarov medan fom väntade ut chansen i NHL eller ej.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Witchfinder77 and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Witchfinder77 tis 27 sep 2022, 21:00

Danneja skrev:
Witchfinder77 skrev:"...har inte släppts några nya namn än...", "..håller noga koll på vad som kan dyka upp.." , "...det brukar dyka upp spelare...." "...det är ganska brett vad det kan vara..."

Ja det låter inte som att man sitter i förhandlingar eller har något på kroken direkt. Mer som att man sitter och väntar på små smulor som kanske råkar ramla ner från bordet en vacker dag.

Dom har råd att göra det, förr eller senare dyker nånting upp!

Vi har ett lag som utan problem spelar oss till en slutspelsplats (peppar peppar, ta i trä)

Kanske det. Men att Engman inte ens har något namn i tanken är en riktig downer för den här tråden. Här satt jag och inbillade mig att en superstjärna, kanske två, satt och slickade på spetsen av bläckpennan.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Braun tis 27 sep 2022, 21:00

Micke80 skrev:
Witchfinder77 skrev:"...har inte släppts några nya namn än...", "..håller noga koll på vad som kan dyka upp.." , "...det brukar dyka upp spelare...." "...det är ganska brett vad det kan vara..."

Ja det låter inte som att man sitter i förhandlingar eller har något på kroken direkt. Mer som att man sitter och väntar på små smulor som kanske råkar ramla ner från bordet en vacker dag.

Samtidigt var det nästan exakt vad dom sa när dom redan var överens med Komarov medan fom väntade ut chansen i NHL eller ej.

Exakt. Låter som att de mörkar.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Witchfinder77 and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Danneja tis 27 sep 2022, 21:04

Braun skrev:
Micke80 skrev:
Witchfinder77 skrev:"...har inte släppts några nya namn än...", "..håller noga koll på vad som kan dyka upp.." , "...det brukar dyka upp spelare...." "...det är ganska brett vad det kan vara..."

Ja det låter inte som att man sitter i förhandlingar eller har något på kroken direkt. Mer som att man sitter och väntar på små smulor som kanske råkar ramla ner från bordet en vacker dag.

Samtidigt var det nästan exakt vad dom sa när dom redan var överens med Komarov medan fom väntade ut chansen i NHL eller ej.

Exakt. Låter som att de mörkar.

Tror jag också, dom vet att andra lag också jagar spelare.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av NallePhu tis 27 sep 2022, 22:19

Enda jag vet är att dem sitter i förhandlingar med en spelare det är enda jag hört med säkerhet, Återstår se vem det är och om det blir klart i närtid!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

keevvs, Danneja and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Danneja tis 27 sep 2022, 22:25

NallePhu skrev:Enda jag vet är att dem sitter i förhandlingar med en spelare det är enda jag hört med säkerhet, Återstår se vem det är och om det blir klart i närtid!

Om det stämmer så spännande 😁 hoppas det dyker upp nått mer specifikt ryckte vem det gäller!

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Hellcop ons 28 sep 2022, 10:15

Klart dom pratar och förhandlar med spelare nu, det är en no brainer.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Edluninho ons 28 sep 2022, 15:48

Om man tittar på vilka som har PTO kontrakt nu så är de inga dåliga pjäser. Grimaldi, Neal, Milano, Virtanen mfl, eller är de o gapa efter för mycket?

Edluninho

Antal inlägg : 48
Join date : 22-09-28

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av trallgöken ons 28 sep 2022, 16:41

KHL Amerikaner uppmanas lämna landet med omedelbar verkan...

trallgöken

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-10-14

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Braun ons 28 sep 2022, 16:43

trallgöken skrev:KHL Amerikaner uppmanas lämna landet med omedelbar verkan...

Såg detta. Men de som valt att fortsätta spela i Ryssland, trots allt som landet håller på med och trots att de själva utnyttjas i propagandasyfte - de vill jag ändå inte se i Luleå.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Sundance Kid likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av ski3r ons 28 sep 2022, 16:49

Braun skrev:
trallgöken skrev:KHL Amerikaner uppmanas lämna landet med omedelbar verkan...

Såg detta. Men de som valt att fortsätta spela i Ryssland, trots allt som landet håller på med och trots att de själva utnyttjas i propagandasyfte - de vill jag ändå inte se i Luleå.

Instämmer, men det kan också innebära att några av dessa spelare tar plats i NHL, och som i sin tur innebär att andra spelare blir tillgängliga.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

kokostrollet, Puckad and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3 - Sida 18 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet