Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

+60
Jojjan
Lehto
Sundance Kid
Bros!
Diktatorn
Mange
Sir Prozac
Bellissimo
kokostrollet
JohanO
Panikvärvning
JuniorX
jessen
Tjågen
Sportchefen #2
Lars158
ski3r
Kneten
Jonken
SatanicPanic
Kanellängd
Blitzwagen
Braun
#86
Dustin
Monco
Hellcop
Edluninho
Småland
Mr Bister
LulefanGBG
pingu
Xerzocx
Dilox
Burskydd
Blinders
Dundernisse
trallgöken
Snikne Ville
Björnkäften
#96
Bamsefar
Donowitz
Titan 4020
Serkan122
Hedanders
NallePhu
Redbear
Urken
LHF96
Lajon
Puckad
GustenA
Niinimaa
Tony Moore
Norraskog
Pajala
farre
LinusFröbergsMustasch
Hankburger
64 posters

Sida 1 av 17 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 00:42

Luleå har ändå gjort en del mer mål men släppt in tok för mycket

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 00:58

#86 skrev:Luleå har ändå gjort en del mer mål men släppt in tok för mycket

Luleå har framförallt släppt in mycket mål i samband med tidigare mål. Ett par matcher som sticker ut är ju Brynäs borta, Oskarshamn borta, FBK hemma och Leksand borta där man släpper in två-tre mål inom loppet av några minuter och sumpar matchen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:03

Lassi har släppt in på 32 matcher 68 mål inga smickrande siffror och ward har stått 4 matcher släppt in 16 mål inga smickrande siffror direkt

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:06

Luleå har gjort 83 mål släppt in 95 mål hur kan det vara forwards fel

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:07

#86 skrev:Lassi har släppt in på 32 matcher 68 mål inga smickrande siffror och ward har stått 4 matcher släppt in 16 mål inga smickrande siffror direkt

Kontext behövs. En målvakt kommer alltid ha mindre smickrande siffror om ens försvar läcker som Luleås har gjort. Visst Lassi har inte varit sitt stekheta själv där han är en av om inte seriens bästa målvakt men han har inte heller varit DÅLIG per se. Det är först de senaste fem-sex matcherna hans form dippat rejält och det är antagligen pga. utmattning. Ward gör sin första säsong och folk har nog varit lite bortskämda med Luleås försvar samt med talanger som Wallstedt (vars första halvår i ligan var både upp och ner) mellan stolparna.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:11

#86 skrev:Luleå har gjort 83 mål släppt in 95 mål hur kan det vara forwards fel

Skulle nog säga att det är båda beroende på när på säsongen man tittar. I början av säsongen så förlorade man en rad med matcher med uddamålet och man bara mäktade med 1-2 mål. Man vann även ett par matcher med uddamålet och det berodde helt på försvaret och målvaktsspelet. Sedan kom den där svackan i slutet av november. Skulle nog säga att försvaret tog över från forwards som primära orsak till att man förlorade någonstans just där. Det var då man började snitta 4 insläppta mål per match exkluderat en slumpmässig vinst mot FBK (där man slöt ut dem fullständigt) och en vinst mot ett klappkasst Malmö.

Sett över hela säsongen så har Luleå haft ofantligt svårt att stänga matcher. Detta är både försvaret och anfallets fel. Man avgjorde helt enkelt inte matcherna och försvaret var inte starkt nog att hålla emot i slutändan.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:14

Jo men nu pratar jag om att inte defensiven är lika bra som den har varit förut jag tycker det är konstigt när backsidan är ändå nästan samma som förra året skillnaden är bara sami är inte kvar bytt mot lepistö tycker ändå att det borde vara Luleås styrka men till och med den är svagare hur kommer det sig sen hade luleå bättre målvaktsida i fjol att vi var lite bortskämda med det självklart är det så men jag tycker ändå laget borde ändå vara bättre än vad tabellen visar det är det jag försöker komma med

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:16

Menar att sami är bytt mot sellgren att det enda skillnaden på backsidan tycker det är konstigt att det inte funkar när laget är nästan är samma

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:19

#86 skrev:Jo men nu pratar jag om att inte defensiven är lika bra som den har varit förut jag tycker det är konstigt när backsidan är ändå nästan samma som förra året skillnaden är bara sami är inte kvar bytt mot lepistö tycker ändå att det borde vara Luleås styrka men till och med den är svagare hur kommer det sig sen hade luleå bättre målvaktsida i fjol att vi var lite bortskämda med det självklart är det så men jag tycker ändå laget borde ändå vara bättre än vad tabellen visar det är det jag försöker komma med

Du glömmer en viktig detaljs. EG är ett år äldre. Han har varit enormt viktig de senaste fyra åren för Luleås backlinje. Det märktes redan förra året men det kompenserades fullt ut av Lepistös succé. Nu är inte Lepistö kvar och då märks det mer uppenbart.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:20

Sen vet alla att ofta så funkar det inte köra samma lag att man måste göra vissa förändringar men sporcheferna har misslyckats men dom vågar inte ens erkänna att laget är fel byggt dom säger istället vi har ett bra lag och håller varandra bakom ryggen det är ett av problemen luleå har

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:22

Men EG är inte så som han var när han kom till luleå och det fortsätter dom och tro EG blir sämre och sämre för varje säsong men dom tror inte på det är det som är problemet behövs en annan back I laget men dom fortsätter spela EG så mycket han behöver gå ner i speltid inte spela mest av alla

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:27

Har några silly och bjuda på

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön 22 jan 2023, 01:40

#86 skrev:Har några silly och bjuda på

Do tell...
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:41

#86 skrev:Sen vet alla att ofta så funkar det inte köra samma lag att man måste göra vissa förändringar men sporcheferna har misslyckats men dom vågar inte ens erkänna att laget är fel byggt dom säger istället vi har ett bra lag och håller varandra bakom ryggen det är ett av problemen luleå har

Varför skulle de erkänna att det är felbyggt? Finns absolut NOLL fördel sett ur laget eller deras egna personliga perspektiv. Och det är inte bara ett problem "Luleå har" utan att hålla varandra bakom ryggen är ett måste på en arbetsplats.. och jag tycker inte Skuggan och Engman gjort helt bort sig. De har bara missbedömt situationen och valt att vänta lite väl länge. Något de är långt ifrån de enda att göra. 

Och om nu försvaret är det stora problemet som du anser och eftersom det i stort sett är samma försvar (som du också påpekat) som förra säsongen. Hur skulle Skuggan gjort det bättre? Hur skulle han förutsett att försvaret skulle falla igenom som det gjort? Det är en genuin fråga. För nog är de flesta förvånade att ett lag som Luleå.. som haft det bästa försvaret i ligan sedan Bulan anlände (mer eller mindre).. skall ha fallit ihop som de gjort. 

Ibland tenderar folk att ta efterklokhet som vishet och lägga allt för stora krav på människor som Skuggan.


Senast ändrad av Hankburger den sön 22 jan 2023, 01:45, ändrad totalt 2 gånger
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar, Tony Moore and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:42

#86 skrev:Men EG är inte så som han var när han kom till luleå och det fortsätter dom och tro EG blir sämre och sämre för varje säsong men dom tror inte på det är det som är problemet behövs en annan back I laget men dom fortsätter spela EG så mycket han behöver gå ner i speltid inte spela mest av alla

Håller jag med om men samtidigt så måste man vara medveten om hur viktig EG är och vilket inflytande han har både som kapten och som spelare i laget. Och som försvaret ser ut nu.. vem skall ersätta hans minuter?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av farre sön 22 jan 2023, 01:46

Hankburger skrev:
#86 skrev:Sen vet alla att ofta så funkar det inte köra samma lag att man måste göra vissa förändringar men sporcheferna har misslyckats men dom vågar inte ens erkänna att laget är fel byggt dom säger istället vi har ett bra lag och håller varandra bakom ryggen det är ett av problemen luleå har

Varför skulle de erkänna att det är felbyggt? Finns absolut NOLL fördel sett ur laget eller deras egna personliga perspektiv. Och det är inte bara ett problem "Luleå har" utan att hålla varandra bakom ryggen är ett måste på en arbetsplats.. och jag tycker inte Skuggan och Engman gjort helt bort sig. De har bara missbedömt situationen och valt att vänta lite väl länge. Något de är långt ifrån de enda att göra. 

Och om nu försvaret är det stora problemet som du anser och eftersom det i stort sett är samma försvar (som du också påpekat) som förra säsongen. Hur skulle Skuggan gjort det bättre? Hur skulle han förutsett att försvaret skulle falla igenom som det gjort? Ibland tenderar folk att ta efterklokhet som vishet och lägga allt för stora krav på människor som Skuggan.

De satte ett inkomplett lag utan några som helst målskyttar till att starta säsongen. Det var inget annat lag som gjorde. Att de väntade för länge på spetsen är en helt annan historia och även där totalt misslyckande.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

NallePhu, pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:48

Det är det luleå saknar en back som kan avlasta EG det märks hur tydligt som helst luleå behöver en back som kan minst spela 18 minuter

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:52

Sen att luleå vänta för länge att värva spelare är en sak men fortfarande tycker jag ändå det är märkligt när många är kvar i laget att dom inte presterar bättre än vad som gör nu det är det som är gåtan

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:53

farre skrev:
Hankburger skrev:
#86 skrev:Sen vet alla att ofta så funkar det inte köra samma lag att man måste göra vissa förändringar men sporcheferna har misslyckats men dom vågar inte ens erkänna att laget är fel byggt dom säger istället vi har ett bra lag och håller varandra bakom ryggen det är ett av problemen luleå har

Varför skulle de erkänna att det är felbyggt? Finns absolut NOLL fördel sett ur laget eller deras egna personliga perspektiv. Och det är inte bara ett problem "Luleå har" utan att hålla varandra bakom ryggen är ett måste på en arbetsplats.. och jag tycker inte Skuggan och Engman gjort helt bort sig. De har bara missbedömt situationen och valt att vänta lite väl länge. Något de är långt ifrån de enda att göra. 

Och om nu försvaret är det stora problemet som du anser och eftersom det i stort sett är samma försvar (som du också påpekat) som förra säsongen. Hur skulle Skuggan gjort det bättre? Hur skulle han förutsett att försvaret skulle falla igenom som det gjort? Ibland tenderar folk att ta efterklokhet som vishet och lägga allt för stora krav på människor som Skuggan.

De satte ett inkomplett lag utan några som helst målskyttar till att starta säsongen. Det var inget annat lag som gjorde. Att de väntade för länge på spetsen är en helt annan historia och även där totalt misslyckande.

"Det var inget annat lag som gjorde". Detta är exakt den efterklokhet jag menar. Du får det att låta som alla andra lag bara målskyttar så det sväller över. Vilket inte är direkt sant. Ta en titt på skytteligan. 8 av 10 spelare i topp 10 är spelare som redan var kontrakterade i laget de spelar för idag. En av dem var Soumela som nog få trodde skulle få den explosion i målproduktion som han har fått och en av dem är Rattie som blev klar för LHC väldigt tidigt. Att man väntande länge på spetsen berodde på att marknaden var inte vad folk trodde den skulle vara och Schweiz dammsög den rent. Andra GMs inkluderat Skuggan har ju gått ut och pekat på att marknaden var väldigt kal. Och det kan inte Skuggan klandras för. Att man väntade berodde också på det krav som fansen hade på spetsen som skulle tas in. Hade Skuggan dragit ned på kvalitén man sökte så hade folk bitit huvudet av honom för det. Så jag tycker det är lite hyckleri att folk sitter och klagar på att de väntade när deras egna förväntningar var delvis orsaken till att man gjorde det.

Självfallet skall Skuggan ha kritik. Men man måste se till att kritiken är resonlig och inte hålla på med att kritisera Skuggan bara för att kritisera honom. Exempel är påståendet att Luleå var det enda laget som inte satte in ett inkomplett lag på isen. Vilket är objektivt felaktigt. Exempel på andra lag som gjorde just detta var ju Skellefteå och Leksand.


Senast ändrad av Hankburger den sön 22 jan 2023, 01:57, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar and Tony Moore like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:55

#86 skrev:Sen att luleå vänta för länge att värva spelare är en sak men fortfarande tycker jag ändå det är märkligt när många är kvar i laget att dom inte presterar bättre än vad som gör nu det är det som är gåtan

Det är för att det inte fanns bättre spelare på marknaden. Andra lag hade också problem att ersätta skadade och icke producerande spelare. Många tog in breddspelare (exempel är LHC, Timrå och Örebro) eftersom det inte fanns bättre spelare på marknaden. Örebro ersatte ju Palmu med Muzik.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:55

Tycker dom borde se sig själv i spegeln

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 01:58

#86 skrev:Tycker dom borde se sig själv i spegeln

Borde de göra oberoende. Självkritik leder till utveckling och icke upprepande av misstag. De borde ta lärdom av denna säsong (vilket de verkar ha gjort med tanke på ryktena om spelare som skall vara klara) och gå vidare.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

#86 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 01:59

Sen klandrar jag inte på skuggan är problemet marknaden är ganska svag men jag säger jag tycker ändå laget borde ändå vara bättre än vad dom spelar sen går det diskutera hur mycket som helst om det men jag tycker luleå har inte så dåligt lag när alla allt funkar 100 procent är luleå svårslagna

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 02:01

#86 skrev:Sen klandrar jag inte på skuggan är problemet marknaden är ganska svag men jag säger jag tycker ändå laget borde ändå vara bättre än vad dom spelar sen går det diskutera hur mycket som helst om det men jag tycker luleå har inte så dåligt lag när alla allt funkar 100 procent är luleå svårslagna

Det borde de definitivt. Laget man har är god nog för en högre play-in position och en del av detta borde lastas på Bulan. En del på hans tränarteam etc. Sedan finns det ju faktorer som ingen kan ha förutspått. Exempel är EGs miserabla form. Att Lassi skulle börja svaja.. Att Tyrväinen inte hoppat av bussen sedan typ juni etc.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 02:01

Men sen är det att dom har tagit lärdom för misstagen för denna säsong så det kan bara bli bättre nu får man bra hålla tummarna att dom håller sig kvar sen är allt annat bonus sen hoppas man nån förstärkning kommer men jag har svårt tro riktigt på det men man vet aldrig

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av farre sön 22 jan 2023, 02:20

Skellefteå har juniorer som täcker upp och hade redan sin spets klar i truppen.
Leksands väntade på Heineman och fick honom om än lite sent.

Båda av ovanstående nämnda lag hade en betydligt stabilare grund inkl poängspelare/Spets redan i truppen.
Luleå hade 0 spets i truppen.
Ska vi jämföra Leksands och Skellefteås spets när de gick in i serien mot vår?

Camper, Hrivik, Lang, Ruohoma=spets
Möller, Johnsson, Hugg, Lindholm, Lindström, Pudas, Wingerli= Spets
Vi= möjligtvis att man räknade Tyrre som poängspelare men det faller ju bort då han inte hade någon att spela fram till så 0 spets.
Sen att Brännström skulle blomma ut är bara guds försyn
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, LHF96, Kneten and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 02:44

Sen gör det mycket att byte sellgren mot lepistö att det var inte det bästa bytet

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Pajala sön 22 jan 2023, 04:38

Våra värvningar har misslyckats och många i truppen har gått ned sig, där har vi svaret.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Norraskog sön 22 jan 2023, 06:58

Servettes 1-0 mål igår
L Omark. Ass T. Hartikainen
Om man får drömma

Norraskog

Antal inlägg : 1
Join date : 23-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Pajala sön 22 jan 2023, 08:38

Norraskog skrev:Servettes 1-0 mål igår
L Omark. Ass T. Hartikainen
Om man får drömma

Drömma får man alltid, ibland långt från verkligheten men inte förbjudet Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Tony Moore sön 22 jan 2023, 12:15

Snacket om vår defensiv, det är en helhet, fw defensiva jobb är lika viktigt som backarnas och dåligt jobb av utespelare sätter målvakten i skiten. Funkar inte helheten ser det ut som för LHF många gånger den här säsongen.
Det mesta av ansvaret tycker jag ligger på tränartrojkan som inte lyckas med kombinationen spelsätt och sätta ihop rätt spelare, det ser vi ju på hur virrigt försvarsspelet ser ut.
Naturligtvis ligger ett stort ansvar på spelarnas insats, jag friskriver inte dem heller.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Snikne Ville and kokostrollet like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Niinimaa sön 22 jan 2023, 12:43

Ingen som hört nått ryckte som kan till komma till året trupp ?

Niinimaa

Antal inlägg : 230
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av GustenA sön 22 jan 2023, 12:43

Tony Moore skrev:Snacket om vår defensiv, det är en helhet, fw defensiva jobb är lika viktigt som backarnas och dåligt jobb av utespelare sätter målvakten i skiten. Funkar inte helheten ser det ut som för LHF många gånger den här säsongen.
Det mesta av ansvaret tycker jag ligger på tränartrojkan som inte lyckas med kombinationen spelsätt och sätta ihop rätt spelare, det ser vi ju på hur virrigt försvarsspelet ser ut.
Naturligtvis ligger ett stort ansvar på spelarnas insats, jag friskriver inte dem heller.

Ja och på samma sätt är försvarsspelet en stor del av offensiven. Backarnas offensiv är också viktig för den totala offensiven. Om backarna sätter upp spelet snabbt och rör sig och är delaktiga i offensiven så blir chanserna klarare och även brunkare lyckas göra mål. Men om man inte har det får man lita på spets som gör mål på halvchanser och skapar sig chanser pga egen skicklighet.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Tony Moore sön 22 jan 2023, 12:52

Niinimaa skrev:Ingen som hört nått ryckte som kan till komma till året trupp ?
Hos mig är det knäpptyst, förhoppningsvis betyder det att något är på gång.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 15:20

Men det är ju inte jätte positivt att det är helt tyst det är bara ett tecken att det inte kommer bli nåt

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 15:27

farre skrev:Skellefteå har juniorer som täcker upp och hade redan sin spets klar i truppen.
Leksands väntade på Heineman och fick honom om än lite sent.

Båda av ovanstående nämnda lag hade en betydligt stabilare grund inkl poängspelare/Spets redan i truppen.
Luleå hade 0 spets i truppen.
Ska vi jämföra Leksands och Skellefteås spets när de gick in i serien mot vår?

Camper, Hrivik, Lang, Ruohoma=spets
Möller, Johnsson, Hugg, Lindholm, Lindström, Pudas, Wingerli= Spets
Vi= möjligtvis att man räknade Tyrre som poängspelare men det faller ju bort då han inte hade någon att spela fram till så 0 spets.
Sen att Brännström skulle blomma ut är bara guds försyn

Men är dessa juniorer verkligen spets? Hade du ansett att en junior från Luleås J20 ansetts vara spets? Tvivelaktigt. Erik Forsell gick ju ut själv i media och sa att spetsen de väntat på helt enkelt inte funnits på marknaden. Vilket gjorde att de värvade tillbaka en långtidsskadad Mascherin som inte direkt spottat in poäng denna säsong sedan han kom tillbaka. Leksand väntade inte bara på Heineman utan jagade länge Chelarik som dock valde att gå till Schweiz.

Nej jag jämför egentligen inte Skellefteå med Luleå utan jag kritiserar bara ditt argument. SKAIK har misslyckats att locka till sig den där stora spetsen men istället har det kompenserats av att Möller fått en renässans i sitt målskytte. Det tillsammans med att man spelar som ett lag har gjort att de ligger i topp. Wingerli är inte spets. Han är en grovjobbare. Hugg och Johnsson har haft helt okej säsonger men inte mer. Pudas är spets ja. Men som sagt.. De saknar den riktigt stora stjärnan på forwardsplatsen fortfarande. Och det var diskussionens ämne.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 15:28

#86 skrev:Men det är ju inte jätte positivt att det är helt tyst det är bara ett tecken att det inte kommer bli nåt

Nej? Kort och gott. Avsaknad av bevis är inte bevis i sig själv. Tystnad kan innebära en rad olika saker.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 15:32

Risken är större att det inte blir nåt

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 15:33

#86 skrev:Risken är större att det inte blir nåt

Den risken finns alltid ja.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av farre sön 22 jan 2023, 15:36

Hankburger skrev:
farre skrev:Skellefteå har juniorer som täcker upp och hade redan sin spets klar i truppen.
Leksands väntade på Heineman och fick honom om än lite sent.

Båda av ovanstående nämnda lag hade en betydligt stabilare grund inkl poängspelare/Spets redan i truppen.
Luleå hade 0 spets i truppen.
Ska vi jämföra Leksands och Skellefteås spets när de gick in i serien mot vår?

Camper, Hrivik, Lang, Ruohoma=spets
Möller, Johnsson, Hugg, Lindholm, Lindström, Pudas, Wingerli= Spets
Vi= möjligtvis att man räknade Tyrre som poängspelare men det faller ju bort då han inte hade någon att spela fram till så 0 spets.
Sen att Brännström skulle blomma ut är bara guds försyn

Men är dessa juniorer verkligen spets? Hade du ansett att en junior från Luleås J20 ansetts vara spets? Tvivelaktigt. Erik Forsell gick ju ut själv i media och sa att spetsen de väntat på helt enkelt inte funnits på marknaden. Vilket gjorde att de värvade tillbaka en långtidsskadad Mascherin som inte direkt spottat in poäng denna säsong sedan han kom tillbaka. Leksand väntade inte bara på Heineman utan jagade länge Chelarik som dock valde att gå till Schweiz.

Nej jag jämför egentligen inte Skellefteå med Luleå utan jag kritiserar bara ditt argument. SKAIK har misslyckats att locka till sig den där stora spetsen men istället har det kompenserats av att Möller fått en renässans i sitt målskytte. Det tillsammans med att man spelar som ett lag har gjort att de ligger i topp. Wingerli är inte spets. Han är en grovjobbare. Hugg och Johnsson har haft helt okej säsonger men inte mer. Pudas är spets ja. Men som sagt.. De saknar den riktigt stora stjärnan på forwardsplatsen fortfarande. Och det var diskussionens ämne.

Helt ärligt nu,
De hade sin spets klar i truppen redan och saknade max en till spets för att gå hela vägen. Den platsen kunde en duktig från juniorleden ta så länge då deras lag var i princip komplett men saknade den där sista pusselbiten som de önskade för att känna att de kunde gå hela vägen.
Vi däremot hade varken komplett lag eller någon spets det är en jävla skillnad.
Och ja, Wingerli, Hugg och Johnsson är spets
Det är även Möller Lindholm, Lindström och Pudas.

Våra trupper var inte ens jämförbara när säsongen startade.

Vi tar det en omgång till.

Hade ovan nämnda spelare spelat i våra två första linor om vi hade värvat någon av dessa?
Hade någon av våra spelare platsat i deras två första kedjor om de hade värvat fritt från oss innan serien?

Där har du ditt svar.
Sluta försvara det oförsvarbara. Ser inte bra ut
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu, Pajala and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av #86 sön 22 jan 2023, 15:38

För rykten som går låter det mer att dom vill satsa ännu mer nästa säsong inte nu

#86

Antal inlägg : 271
Join date : 22-07-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 16:13

farre skrev:
Hankburger skrev:
farre skrev:Skellefteå har juniorer som täcker upp och hade redan sin spets klar i truppen.
Leksands väntade på Heineman och fick honom om än lite sent.

Båda av ovanstående nämnda lag hade en betydligt stabilare grund inkl poängspelare/Spets redan i truppen.
Luleå hade 0 spets i truppen.
Ska vi jämföra Leksands och Skellefteås spets när de gick in i serien mot vår?

Camper, Hrivik, Lang, Ruohoma=spets
Möller, Johnsson, Hugg, Lindholm, Lindström, Pudas, Wingerli= Spets
Vi= möjligtvis att man räknade Tyrre som poängspelare men det faller ju bort då han inte hade någon att spela fram till så 0 spets.
Sen att Brännström skulle blomma ut är bara guds försyn

Men är dessa juniorer verkligen spets? Hade du ansett att en junior från Luleås J20 ansetts vara spets? Tvivelaktigt. Erik Forsell gick ju ut själv i media och sa att spetsen de väntat på helt enkelt inte funnits på marknaden. Vilket gjorde att de värvade tillbaka en långtidsskadad Mascherin som inte direkt spottat in poäng denna säsong sedan han kom tillbaka. Leksand väntade inte bara på Heineman utan jagade länge Chelarik som dock valde att gå till Schweiz.

Nej jag jämför egentligen inte Skellefteå med Luleå utan jag kritiserar bara ditt argument. SKAIK har misslyckats att locka till sig den där stora spetsen men istället har det kompenserats av att Möller fått en renässans i sitt målskytte. Det tillsammans med att man spelar som ett lag har gjort att de ligger i topp. Wingerli är inte spets. Han är en grovjobbare. Hugg och Johnsson har haft helt okej säsonger men inte mer. Pudas är spets ja. Men som sagt.. De saknar den riktigt stora stjärnan på forwardsplatsen fortfarande. Och det var diskussionens ämne.

Helt ärligt nu,
De hade sin spets klar i truppen redan och saknade max en till spets för att gå hela vägen. Den platsen kunde en duktig från juniorleden ta så länge då deras lag var i princip komplett men saknade den där sista pusselbiten som de önskade för att känna att de kunde gå hela vägen.
Vi däremot hade varken komplett lag eller någon spets det är en jävla skillnad.
Och ja, Wingerli, Hugg och Johnsson är spets
Det är även Möller Lindholm, Lindström och Pudas.

Våra trupper var inte ens jämförbara när säsongen startade.

Vi tar det en omgång till.

Hade ovan nämnda spelare spelat i våra två första linor om vi hade värvat någon av dessa?
Hade någon av våra spelare platsat i deras två första kedjor om de hade värvat fritt från oss innan serien?

Där har du ditt svar.
Sluta försvara det oförsvarbara. Ser inte bra ut


Älskar hur du helt missar poängen med diskussionen. Det handlar inte om vilket lag som är bäst eller hade spets redan inom laget. Det handlar om marknaden och att Luleå inte var det enda laget som sökte spets men inte fann det. Så innan du går in på ett raljerande som FULLSTÄNDIGT missar poängen så kanske du borde ta och läsa folks kommentarer.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Puckad sön 22 jan 2023, 16:20

Jag tycker faktiskt inte att han missar den [helt].

BEHOVET av spets skiljde sig markant mellan LHF och SKE inför säsongen, och därmed också risken man tog.
Så risken man tog var helt annorlunda.
Men den spets som fanns i SKE så kunde de fylla på med juniorer på de tomma platserna utan att tappa topparna.
Om vi fyllde på med juniorer så var vi ett allsvenskt lag.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Bamsefar, pingu, farre, Dustin, kokostrollet, LHF96 and JohanO like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 17:01

Puckad skrev:Jag tycker faktiskt inte att han missar den [helt].

BEHOVET av spets skiljde sig markant mellan LHF och SKE inför säsongen, och därmed också risken man tog.
Så risken man tog var helt annorlunda.
Men den spets som fanns i SKE så kunde de fylla på med juniorer på de tomma platserna utan att tappa topparna.
Om vi fyllde på med juniorer så var vi ett allsvenskt lag.

Håller med om att behovet skilde innan säsongen och därför ligger Skellefteå där de ligger. Däremot låg både SkAIK och Luleå ute efter samma typ av spelare och båda misslyckades med att finna dem. Med andra ord.. det borde finnas en nyans i kritiken men det gör det inte hos de flesta. Man kan kritisera Skuggan för att han inte hittade en typ av spelare men samtidigt måste den kritiken dämpas något pga. marknaden. 

Kritiken mot Skuggan har dock inte denna nyans utan här skall han sparkas enligt vissa. Och inte allt för sällan med hänvisning till vad han gjorde som tränare. Vilket är fullständigt irrelevant. Och det gör det diskussionen mer hätsk och som i sin tur skapar en hatstorm. En hatstorm som ibland snurrar helt ur kontroll.. vilket har skett otaliga gånger i detta forum genom åren.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Bamsefar and Tony Moore like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av farre sön 22 jan 2023, 17:59

Puckad skrev:Jag tycker faktiskt inte att han missar den [helt].

BEHOVET av spets skiljde sig markant mellan LHF och SKE inför säsongen, och därmed också risken man tog.
Så risken man tog var helt annorlunda.
Men den spets som fanns i SKE så kunde de fylla på med juniorer på de tomma platserna utan att tappa topparna.
Om vi fyllde på med juniorer så var vi ett allsvenskt lag.


Tack för att någon förstår

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av farre sön 22 jan 2023, 18:05

Hankburger skrev:
Puckad skrev:Jag tycker faktiskt inte att han missar den [helt].

BEHOVET av spets skiljde sig markant mellan LHF och SKE inför säsongen, och därmed också risken man tog.
Så risken man tog var helt annorlunda.
Men den spets som fanns i SKE så kunde de fylla på med juniorer på de tomma platserna utan att tappa topparna.
Om vi fyllde på med juniorer så var vi ett allsvenskt lag.

Håller med om att behovet skilde innan säsongen och därför ligger Skellefteå där de ligger. Däremot låg både SkAIK och Luleå ute efter samma typ av spelare och båda misslyckades med att finna dem. Med andra ord.. det borde finnas en nyans i kritiken men det gör det inte hos de flesta. Man kan kritisera Skuggan för att han inte hittade en typ av spelare men samtidigt måste den kritiken dämpas något pga. marknaden. 

Kritiken mot Skuggan har dock inte denna nyans utan här skall han sparkas enligt vissa. Och inte allt för sällan med hänvisning till vad han gjorde som tränare. Vilket är fullständigt irrelevant. Och det gör det diskussionen mer hätsk och som i sin tur skapar en hatstorm. En hatstorm som ibland snurrar helt ur kontroll.. vilket har skett otaliga gånger i detta forum genom åren.

Tycker faktiskt du är ute och cyklar
Verkar inte vara någon idé att försöka få dig att förstå då du inte är mottaglig.
Skuggan och Engman har gjort ett uruselt jobb med årets lagbygge oavsett vad du säger.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu and Dustin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Lajon sön 22 jan 2023, 18:21

All bedömning kring huruvida Skuggan misslyckats eller inte måste ju anses som subjektiv och därför ganska ointressant….  i slutändan är det ju alltid det sportliga resultatet som räknas.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av LHF96 sön 22 jan 2023, 18:46

Nä Skellefteå har knappt nån spets Facepalm

Sist jag kollade hade de 8 spelare med över 20 poäng på kontot, varav två har över 30 poäng. Vi har 3 som lyckat hanka sig över 20 poäng. Det är brutal skillnad i spets och således också skillnad i behov av ytterligare spets. Skellefteå hade och har råd att vara kräsen, vi har egentligen aldrig haft förutsättningarna för att ha så här mycket is i magen. Det finns logik i att Skellefteå breddvärvar men det finns inget logik i att vi gör det, Sallinen-värvningen var helt obegripligt och Kempe-värvningen var en rysk roulette utav sällan skådade mått.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Urken, NallePhu, pingu, farre, Dustin, kokostrollet, LulefanGBG and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av farre sön 22 jan 2023, 20:47

LHF96 skrev:Nä Skellefteå har knappt nån spets Facepalm

Sist jag kollade hade de 8 spelare med över 20 poäng på kontot, varav två har över 30 poäng. Vi har 3 som lyckat hanka sig över 20 poäng. Det är brutal skillnad i spets och således också skillnad i behov av ytterligare spets. Skellefteå hade och har råd att vara kräsen, vi har egentligen aldrig haft förutsättningarna för att ha så här mycket is i magen. Det finns logik i att Skellefteå breddvärvar men det finns inget logik i att vi gör det, Sallinen-värvningen var helt obegripligt och Kempe-värvningen var en rysk roulette utav sällan skådade mått.

Precis det jag försökt säga sen dag ett. Började tappa hoppet om mänskligheten där ett tag.
Tack!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 22:02

LHF96 skrev:Nä Skellefteå har knappt nån spets Facepalm

Sist jag kollade hade de 8 spelare med över 20 poäng på kontot, varav två har över 30 poäng. Vi har 3 som lyckat hanka sig över 20 poäng. Det är brutal skillnad i spets och således också skillnad i behov av ytterligare spets. Skellefteå hade och har råd att vara kräsen, vi har egentligen aldrig haft förutsättningarna för att ha så här mycket is i magen. Det finns logik i att Skellefteå breddvärvar men det finns inget logik i att vi gör det, Sallinen-värvningen var helt obegripligt och Kempe-värvningen var en rysk roulette utav sällan skådade mått.

Var påstod jag att de inte hade spets? Jag påstod att de inte värvat in den yttersta spetsen eftersom den inte funnits på marknaden.. Något Forsell själv gått ut med. Lite skillnad faktiskt. Den stora skillnaden mellan Luleå och SkAIK är att nästan all deras spets redan fanns i laget och därför hade en betydligt bättre utgångspunkt. Därigenom märktes Forsells misslyckande att finna sagda spets betydligt mindre.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 6

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 17 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet