Luleå Hockeys lag 2022/2023

+75
Sir Prozac
Witchfinder77
Sundance Kid
MrRumor10
Diktatorn
Lajon
Blitzwagen
Småland
Bengtfredlund78
Tjågen
#86
weHoo
skuggansfru
Zeth
Polyfemos
Rayko
mikulix
Norlin
Jojjan
Kneten
Monco
Redbear
pingu
Titan 4020
Mantz
Panikvärvning
#96
Björnkäften
GustenA
Xerzocx
Mr Bister
Lulejoe
SatanicPanic
Burskydd
Mange
Kanellängd
GrodanBoll
LinusFröbergsMustasch
tibet
Gäddan
Urken
Tony Moore
JuniorX
Pontaking
icemask
evanovich
Lulefan
Bamsefar
farre
Hedanders
Sportchefen #2
Danneja
JohanO
Lars158
kokostrollet
ski3r
LulefanGBG
Puckad
Kagen
NallePhu
Jonken
Jokerman ll
Hankburger
Pajala
Dundernisse
Lehto
trallgöken
Donowitz
Braun
Tobbebias88
Dustin
Serkan122
Micke80
Snikne Ville
Blinders
79 posters

Sida 5 av 19 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 19  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 27, 2022 9:32 am

Puckad skrev:Brännis, Fröberg, Andersson och Shinnimin har tagit steg i rätt riktning. I övrigt är det blekt.

Tycker väl även att Einar tagit steg i sitt spel. Han är mer inblandad i skitgörat nu och är mycket mer fysisk än tidigare säsonger.
Nej, han gör inte mycket poäng, men är ACK så viktig för Luleå. Han har den där sargegenskapen hans storebror hade under sin tid i Luleå. När ingen kunde ta pucken av han. Han har höjt många aspekter i sitt spel och är bara en studs eller två ifrån att få igång poängskörden.

Efter det är det, som du säger, jäääkligt blekt.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders sön nov 27, 2022 9:45 am

LinusFröbergsMustasch skrev:Många kloka tankar, Braun.

EG har absolut inte tagit samma ansvar som tidigare. Lyfter mycket istid, vilket såklart är sjukt viktigt att han gör, både som den rutinerade spelare han är, tillika kapten.
Men nej, det är inte samma kvalitet i defensiv eller offensiv, som tidigare säsonger. Om det beror på ålder, eller livet utanför kan vi bara spekulera i. Men jag vet också vilken tävlingsmänniska han är och hur tjurskallig han är. Bär fortfarande enorm vikt.

Komarek är nog relativt enkel att ersätta. Jag tror inte ett dugg på det där "spelare vill inte komma till Luleå"-snacket. Vi har fått in så många bra spelare senaste åren som talar emot just det argumentet.
Det är bara marknaden som är extremt tunn den här säsongen, inget annat.

Jag tror det blir lättare att hitta spelare efter nuvarande säsong.
Blir inte enklare om vi skulle hamna långt ner i tabellen med få gjorda mål.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 27, 2022 9:50 am



Sorry, men förstår inte riktigt vad du insinuerar... Skulle Luleå få svårt att få in spelare för att man hamnar lägre i tabellen ETT år?
Njae... Det fungerar inte riktigt så.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders sön nov 27, 2022 12:18 pm

LinusFröbergsMustasch skrev:

Sorry, men förstår inte riktigt vad du insinuerar... Skulle Luleå få svårt att få in spelare för att man hamnar lägre i tabellen ETT år?
Njae... Det fungerar inte riktigt så.
Jo, så är det.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LulefanGBG sön nov 27, 2022 1:09 pm

Nu är vi i en riktigt negativ spiral. Kan gå fort utför. Kval känns närmare än slutspel just nu.

Laget är för trubbigt helt enkelt. Går inte att tappa 170 poäng i produktion och inte ersätta med en enda kreativ spelare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Puckad sön nov 27, 2022 1:11 pm

Mentalt inställd på 0 p i kommande tre matcher.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Braun sön nov 27, 2022 1:12 pm

Puckad skrev:Mentalt inställd på 0 p i kommande tre matcher.

Då är det ju kris på riktigt. Otroligt viktig match mot VF på tisdag. Skillnaden mellan vinst/förlust där är stor.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Danneja sön nov 27, 2022 1:19 pm

Jag har blivit så jävla påverkad av hockeyn denna säsong att det stör mig i mitt vardagliga liv, jag kan inte sluta vara irriterad och förbannat på Luleå Hockey för att dom inte är bättre och lever upp till de förväntningar som finns på laget

Kommer inte se en enda minut hockey i veckan, kommer endast gå in och titta resultatet efter varje match.

Måste distansera mig och droppa intresset ett och två snäpp för att sluta vara en jävla surkart till Sambo och kollega

Tråkigt att man ska bli så jävla påverkad av hockey och att Luleå inte lever upp till mina förväntningar.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Pajala sön nov 27, 2022 2:16 pm

Danneja skrev:Jag har blivit så jävla påverkad av hockeyn denna säsong att det stör mig i mitt vardagliga liv, jag kan inte sluta vara irriterad och förbannat på Luleå Hockey för att dom inte är bättre och lever upp till de förväntningar som finns på laget

Kommer inte se en enda minut hockey i veckan, kommer endast gå in och titta resultatet efter varje match.

Måste distansera mig och droppa intresset ett och två snäpp för att sluta vara en jävla surkart till Sambo och kollega

Tråkigt att man ska bli så jävla påverkad av hockey och att Luleå inte lever upp till mina förväntningar.

Med tiden (läs: åren) så ger det sig, man lär sig ta förlusterna med en axelryckning, jag låter inte sport påverka nära och kära, när jag stänger av datorn eller tv´n så är resultatet i matchen ett avslutat kapitel Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Xerzocx, Braun and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 27, 2022 2:20 pm

Jag är förbannad i ett par timmar, sen släpper det.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Pajala, Xerzocx, Braun and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Danneja sön nov 27, 2022 2:31 pm

Funkar inte för mig jag fortsätter älta hela dagen efter kollar tabellen trettio elva gånger och hoppas få se en intervju som ger förklaring till varför vi inte är bättre och hur man i detalj ska åtgärda problemet

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av SatanicPanic sön nov 27, 2022 2:35 pm

Normalt sett har det vart axelryckning åt förlusterna men nu när vi har vart så nära den ädlaste av metallerna märker jag att man blir extra sur och extra sur över hur dåligt förvaltat lagbygget är.
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 27, 2022 2:37 pm

Varför inte testa juniorer i kreativa miljöer, med offensiva hot till spelare nu när det gått troll i spelet?

T ex, Hedqvist och Stefancik som fortsätter briljera på J20-nivå.
Nåt i stil med:

Brännström - Jack - Einar
Stefancik - Tyrväinen - Shinnimin
Hedqvist - Fröberg - Komarek
Komarov - Berglund - Nikupeteri
Mattsson/Rask

Låt juniorerna få känna på en ordentlig matchning, med bra spelare, istället för att få spela med Radek som knappt kan åka skridskor längre... Sprid ut kunnandet, skapa möjligheter och gör något oväntat ett par matcher. Testa. För som det är nu, fungerar ingenting.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

farre, LulefanGBG and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Lulejoe sön nov 27, 2022 2:46 pm

Jag blir också förbannad och kan inte släppa förlusterna denna säsong. Det är mest att man känner sig lurad tycker jag när dom i våras stod där och sa att det fnns så mycket pengar och vi ska vara minst lika bra denna säsong. Nu står vi här när det närmar sig Jul med ett otroligt tunt och trubbigt lag och slåss i botten av tabellen.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 169
Join date : 18-12-29

evanovich and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders sön nov 27, 2022 2:50 pm

Tappade nästan allt sug efter den hemska final förlusten på hemmaplan.
Brukar vanligtvis gå på ca 20 av 26 hemmamatcher men i år så blev första matchen på plats här i torsdags mot Timrå.
Kan inte säga att suget ökade efter den matchen.
Men brukar kolla igenom lite statistik efter matcherna men sen så släpper jag matcherna mentalt.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Lulejoe, evanovich and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Braun sön nov 27, 2022 5:09 pm

Blinders skrev:Tappade nästan allt sug efter den hemska final förlusten på hemmaplan.
Brukar vanligtvis gå på ca 20 av 26 hemmamatcher men i år så blev första matchen på plats här i torsdags mot Timrå.
Kan inte säga att suget ökade efter den matchen.
Men brukar kolla igenom lite statistik efter matcherna men sen så släpper jag matcherna mentalt.

Mitt problem den här säsongen har hittills varit att vi ligger i något slags ingenmansland i tabellen. Har kommit på mig själv med att ha svårt att gå igång på varje omgång. Vi är inte tillräckligt bra för att tillhöra toppen och alldeles för samspelta och rutinerade för att bli inblandade i bottenstriden med HV, Oskarshamn, Malmö osv.

Vi ligger i något slags vakuum i mitten vilket är ganska trist. VF-matchen på tisdag blir säsongens första pulshöjare för min del, förlust där och risken är att resten av säsongen blir en kamp för att hålla undan för bottenlagen.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Mr Bister sön nov 27, 2022 5:26 pm

Märkligt att så få j-20 spelare får spela i A-laget när J-20 laget går så bra i serien, det var likadant i fjol

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av farre sön nov 27, 2022 6:56 pm

Mr Bister skrev:Märkligt att så få j-20 spelare får spela i A-laget när J-20 laget går så bra i serien, det var likadant i fjol

Jag tror det har med spelsystemet att göra. Faller en ur ramen i femman så fallerar det mesta i pressen. Därför är det lättare i de andra 13 SHL lagen att spela in juniorer då de inte är så strikta i sitt försvarsspel.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Xerzocx sön nov 27, 2022 8:02 pm

Mr Bister skrev:Märkligt att så få j-20 spelare får spela i A-laget när J-20 laget går så bra i serien, det var likadant i fjol

Jag tror att vi skall ha med oss att steget från J20 till SHL är större än steget från Allsvenskan till SHL.
Sen är kanske bredden inte lika stor bland J20 lagen som bland SHL lagen. Skillnaderna mellan lagen märks tydligare.
Sen tycker jag att vi absolut skall spela in J20-spelarna, men då måste vi också komma ihåg att det såklart blir lite fler felpass, finns lite mindre kilo, fysik och rutin, vilket kan bli kostsamt i SHL gällande baklängesmål.
Dock så när man spelar in yngre spelare, så är det med långsiktigt tänk. Man förlorar lite nu, men vinner mer längre fram.
Så det är en avvägning, som även vi supportrar måste ha med i åtanke när vi sedermera sågar! ☺

Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin sön nov 27, 2022 8:12 pm

Tycker vi ska börja matcha in Hedqvist, hade gärna sett honom som tredjelänk med Brännström och Tyrväinen. Två defensivt väldigt starka spelare som kan täcka upp, samtidigt som han får en ärlig chans att göra någonting offensivt. Men killen är ju fortfarande väldigt väldigt ung så visst är klivet stort. Så jävla synd att vi inte har tillgång till Locmelis.

Mitt förslag under ”skadesituationen” är detta:

Brännström-Tyrväinen-Hedqvist
Komarov-Jack-Muzik
Nikupeteri-Fröberg-Einar
Shinnimin-Komarek-Rask


Sen kan man gå ner på de ”tre ordinarie” kedjorna vid behov.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av GustenA sön nov 27, 2022 8:33 pm

LulefanGBG skrev:Nu är vi i en riktigt negativ spiral. Kan gå fort utför. Kval känns närmare än slutspel just nu.

Laget är för trubbigt helt enkelt. Går inte att tappa 170 poäng i produktion och inte ersätta med en enda kreativ spelare.

Hujedamig. 170p. Bara Omark och Andreasson stod väl för runt 100p tillsammans bara under grundserien. Man undrar ju liksom hur tankegången gick. Men det står väl i någon tidning.

Samt så borde man haft in en spetsforward i Feb. 2022.

Köper ändå Lepistö-Sellgren bytet även om det hittils kanske inte blivit så bra.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av GustenA sön nov 27, 2022 8:35 pm

farre skrev:
Mr Bister skrev:Märkligt att så få j-20 spelare får spela i A-laget när J-20 laget går så bra i serien, det var likadant i fjol

Jag tror det har med spelsystemet att göra. Faller en ur ramen i femman så fallerar det mesta i pressen. Därför är det lättare i de andra 13 SHL lagen att spela in juniorer då de inte är så strikta i sitt försvarsspel.

Ja, det är ju en jävla nackdel med Bulans spelsystem.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften sön nov 27, 2022 8:53 pm

Lägg ner att vi ska lassa in massa J-20 spelare.
Möjligen ska någon få mer speltid i möjligen en 3 kedja och i andra PP men inte mer en det.

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Dustin sön nov 27, 2022 8:58 pm

Björnkäften skrev:Lägg ner att vi ska lassa in massa J-20 spelare.
Möjligen ska någon få mer speltid i möjligen en 3 kedja och i andra PP men inte mer en det.

Vi har inte så mycket till val om du kikar på truppen.

Dustin

Antal inlägg : 6869
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 27, 2022 8:59 pm

Anser att en J-spelare skulle göra det bättre än t ex Radek, Rask och Komarek i dagsläget.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Tony Moore sön nov 27, 2022 10:19 pm

Har sett Isac Hedqvist (05:a från Svedjeholmens IF) live nu i några SHL hemmatcher och känner oro när han är inne, liten o lätt i närkamper, inte riktigt med var han ska vara på isen.
Med det sagt kapar jag honom inte, ge honom chansen i ex.3e kedjan med lite offensiv chans, han ska INTE spela i 4e kedjan, det är han inte klar för ännu.

Generellt tycker jag man ska ge plats åt en lovande junior i en bra kedja, inte bara den gamla devisen att speltid förtjänar man och ska peta någon etablerad spelare först, dvs börja längst ned och bevisa sin plats. Är man duktig på en viss del av spelet ska man nyttjas där man gör bäst nytta, inte längst ned i hierarkin per automatik.
Naturligtvis ska vi ställa krav på juniorerna, det är elitverksamhet vi håller på med. Men man måste ha känslan för var vi har mest nytta av junioren och hans spelkvalité.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch mån nov 28, 2022 8:46 am

Tony Moore skrev:Har sett Isac Hedqvist (05:a från Svedjeholmens IF) live nu i några SHL hemmatcher och känner oro när han är inne, liten o lätt i närkamper, inte riktigt med var han ska vara på isen.
Med det sagt kapar jag honom inte, ge honom chansen i ex.3e kedjan med lite offensiv chans, han ska INTE spela i 4e kedjan, det är han inte klar för ännu.

Generellt tycker jag man ska ge plats åt en lovande junior i en bra kedja, inte bara den gamla devisen att speltid förtjänar man och ska peta någon etablerad spelare först, dvs börja längst ned och bevisa sin plats. Är man duktig på en viss del av spelet ska man nyttjas där man gör bäst nytta, inte längst ned i hierarkin per automatik.
Naturligtvis ska vi ställa krav på juniorerna, det är elitverksamhet vi håller på med. Men man måste ha känslan för var vi har mest nytta av junioren och hans spelkvalité.

Wait, wait wait... Hur har du sett Hedqvist spela "live nu i några SHL hemmamatcher", när han spelat en enda match i SHL, där han och Einar var bästa forwards, emot Timrå i ett hopplöst dåligt Luleå?
Hur väger han lätt när han var fysisk, stark, ville ha puck, spelade uppoffrande i egen zon och återigen - var bästa forward, tillsammans med Einar, när han äntligen fick chansen?

Hedqvist är en jättetalang som inte ska spela med Rask, som inte kan skapa nånting offensivt... Hedqvist bör ska få chansen med till exempel Jack och Shinnimin, som åker mycket skridskor och skapar målchanser. Eller varför inte sätta han i en kedja där Komarov skapar yta, Fröberg spelar fram och Hedqvist fixar målchanser (vilket han är bra på).
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 11:11 am

Vid fullt lag.

Brännström-Connolly-Spets
Einar-Tyrre-Brännström
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Nikupetteri och Muzik lånas ut till allsvenskan och kan plockas tillbaka vid skador

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Blinders mån nov 28, 2022 11:12 am

Björnkäften skrev:Vid fullt lag.

Brännström-Connolly-Spets
Einar-Tyrre-Brännström
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Nikupetteri och Muzik lånas ut till allsvenskan och kan plockas tillbaka vid skador
Trevligt med två Brännströms

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 11:21 am

Blinders skrev:
Björnkäften skrev:Vid fullt lag.

Brännström-Connolly-Spets
Einar-Tyrre-Brännström
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Nikupetteri och Muzik lånas ut till allsvenskan och kan plockas tillbaka vid skador
Trevligt med två Brännströms


Tänker att Brännström dubblar pirat

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Hedanders mån nov 28, 2022 11:26 am

Björnkäften skrev:
Blinders skrev:
Björnkäften skrev:Vid fullt lag.

Brännström-Connolly-Spets
Einar-Tyrre-Brännström
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Nikupetteri och Muzik lånas ut till allsvenskan och kan plockas tillbaka vid skador
Trevligt med två Brännströms


Tänker att Brännström dubblar pirat

Och Komarek skeppas? 😂
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av JohanO mån nov 28, 2022 11:26 am

Hade man kunnat klona valfri SHL-spelare till alla positioner i 4 femmor så är det inte helt osannolikt att ett lag med bara Brännströms hade varit SHLs bästa lag.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Bamsefar mån nov 28, 2022 11:32 am

Sallinen, tja, som bredd och hjälpryttare för skador så ok, kommer förmodligen vid full trupp ersätta någon i fjärdelinan , sen är ju frågan om man " gett upp" den här säsongen liksom pandemisäsongen eller om man fortfarande siktar på modell Växjö, att ta in spelare lagom till inköpsstopp och toppa laget då?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Tony Moore mån nov 28, 2022 11:47 am

LinusFröbergsMustasch skrev:
Tony Moore skrev:Har sett Isac Hedqvist (05:a från Svedjeholmens IF) live nu i några SHL hemmatcher och känner oro när han är inne, liten o lätt i närkamper, inte riktigt med var han ska vara på isen.
Med det sagt kapar jag honom inte, ge honom chansen i ex.3e kedjan med lite offensiv chans, han ska INTE spela i 4e kedjan, det är han inte klar för ännu.

Generellt tycker jag man ska ge plats åt en lovande junior i en bra kedja, inte bara den gamla devisen att speltid förtjänar man och ska peta någon etablerad spelare först, dvs börja längst ned och bevisa sin plats. Är man duktig på en viss del av spelet ska man nyttjas där man gör bäst nytta, inte längst ned i hierarkin per automatik.
Naturligtvis ska vi ställa krav på juniorerna, det är elitverksamhet vi håller på med. Men man måste ha känslan för var vi har mest nytta av junioren och hans spelkvalité.

Wait, wait wait... Hur har du sett Hedqvist spela "live nu i några SHL hemmamatcher", när han spelat en enda match i SHL, där han och Einar var bästa forwards, emot Timrå i ett hopplöst dåligt Luleå?
Hur väger han lätt när han var fysisk, stark, ville ha puck, spelade uppoffrande i egen zon och återigen - var bästa forward, tillsammans med Einar, när han äntligen fick chansen?

Hedqvist är en jättetalang som inte ska spela med Rask, som inte kan skapa nånting offensivt... Hedqvist bör ska få chansen med till exempel Jack och Shinnimin, som åker mycket skridskor och skapar målchanser. Eller varför inte sätta han i en kedja där Komarov skapar yta, Fröberg spelar fram och Hedqvist fixar målchanser (vilket han är bra på).
Skrivfel, live i både CHL o SHL, vidhåller min oro, han var inte bra mot Timrå, hamnade i tidsnöd och förlorade närkamperna i egen zon. 4e kedjan fick ju tillbringa mesta tiden på egen planhalva, var inte mycket till anfall där. Naturligtvis inte bara Isacs fel. Han ska få fler chanser i en bättre omgivning som jag skrev tidigare.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7623
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 12:48 pm

Hedanders skrev:
Björnkäften skrev:
Blinders skrev:
Björnkäften skrev:Vid fullt lag.

Brännström-Connolly-Spets
Einar-Tyrre-Brännström
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Nikupetteri och Muzik lånas ut till allsvenskan och kan plockas tillbaka vid skador
Trevligt med två Brännströms


Tänker att Brännström dubblar pirat

Och Komarek skeppas? 😂


Komarek på Brännströms plats i andra formationen för att få igång honom Smile

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Donowitz mån nov 28, 2022 6:15 pm

Komarov - Tyrväinen - Sallinen
Brännström - Connolly - Emanuelsson
Resten.

Tack!

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Snikne Ville mån nov 28, 2022 6:58 pm

Brännarn, Tyrre, Sallinen
Einar, Jack, Komarek
Shinnimin, Fröberg, Komarov
Matsson, Berglund, Rask
Nikupetteri

Ev platsbyte på Komarek o Komarov.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Hedanders mån nov 28, 2022 6:58 pm

Björnkäften skrev:
Hedanders skrev:
Björnkäften skrev:
Blinders skrev:
Björnkäften skrev:Vid fullt lag.

Brännström-Connolly-Spets
Einar-Tyrre-Brännström
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Nikupetteri och Muzik lånas ut till allsvenskan och kan plockas tillbaka vid skador
Trevligt med två Brännströms


Tänker att Brännström dubblar pirat

Och Komarek skeppas? 😂


Komarek på Brännströms plats i andra formationen för att få igång honom Smile

Förstod det, och håller med. Einar och Komarek är konstigt att de inte fått spela ihop än...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av icemask mån nov 28, 2022 8:38 pm

Skulle gärna se Sallinen på Tyrres plats, han kan nog skapa mer än tyrre med brännis och einar
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 8:41 pm

Kempe klar för Luleå enl expressen

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Braun mån nov 28, 2022 9:03 pm

Björnkäften skrev:Kempe klar för Luleå enl expressen

Händer mkt nu! Är MrMadhawk som skrivit så det lär stämma. Då har vi fått vår spetsspelare. Återstår bara att se hur bra han kommer prestera hos oss. Fingers crossed!
Braun
Braun

Antal inlägg : 1076
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 9:13 pm


Brännström-Connolly-Kempe
Einar-Tyrre-Komarek
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av #96 mån nov 28, 2022 9:14 pm

Braun skrev:
Björnkäften skrev:Kempe klar för Luleå enl expressen

Händer mkt nu! Är MrMadhawk som skrivit så det lär stämma. Då har vi fått vår spetsspelare. Återstår bara att se hur bra han kommer prestera hos oss. Fingers crossed!

Är det spetsen så... Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 1f611
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av SatanicPanic mån nov 28, 2022 9:15 pm

#96 skrev:
Braun skrev:
Björnkäften skrev:Kempe klar för Luleå enl expressen

Händer mkt nu! Är MrMadhawk som skrivit så det lär stämma. Då har vi fått vår spetsspelare. Återstår bara att se hur bra han kommer prestera hos oss. Fingers crossed!

Är det spetsen så...  Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 1f611
Gillar den positiva energin du sprider!
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Serkan122 mån nov 28, 2022 9:29 pm

Björnkäften skrev:
Brännström-Connolly-Kempe
Einar-Tyrre-Komarek
Komarov-Fröberg-Shinni
Rask-Sallinen-Mattsson
Berglund
Lät som på Kempe i Sanny och Svenssons podd att han vill gå center. Han sa något i stil med att det är skrämmande många som tror han spelar ytter. Men han sa också att han kan spela både.

Serkan122

Antal inlägg : 2765
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av trallgöken mån nov 28, 2022 9:29 pm

Saknas fortfarande en sniper

trallgöken

Antal inlägg : 1374
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 9:33 pm

Ska Kempe gå center ska då Tyrre ut på en kant eller kanske flytta connolly fröberg eller tyrre som center i 4 linan.

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av LinusFröbergsMustasch mån nov 28, 2022 9:34 pm

Isac - Kempe - Einar
Sallinen - Jack - Shinnimin
Komarek - Fröberg - Tyrre
Komarov - Berglund - Rask
Mattsson/Nikupeteri

Skulle gissa att det ser ut som nåt sånt, vid fullt lag.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av NallePhu mån nov 28, 2022 9:37 pm

Jisses kanske läge kalla Luleå PRO laget nu mera!
Jaha då fick han inget kontrakt i NLA då Kempe det var rykten om att Bern var på han, Först Sallinen nu Kempe ja nog ser man det är panik panik man tar det som finns..
Kan gå fan hur som detta för fungerar inte detta då är det kaos!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18170
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Björnkäften mån nov 28, 2022 9:39 pm

Får hoppas mer att detta lag nu blir en maskin som pandemi säsongen eftersom marknaden är ganska död men ändå fått in bra bredd och bra uppsida på Kempe, men krävs mer att gruppen blir en maskin

Björnkäften

Antal inlägg : 502
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2022/2023 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2022/2023

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 19 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 19  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet