Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

+80
CKa
Jonsey78
Tobbebias88
Pontaking
MttG
Oldstar
Titan 4020
Jojjan
PM
håkke
Sportchefen #2
Hjalmar_Vuopio
#86
Dr.danne
Hostak straffar
Kagen
Nagglio
gruvarbetarn
pingu
Lasse Proppmätt
trallgöken
Diktatorn
BulanFanClub
Sundance Kid
Jonsey
Hellcop
Micke80
kokostrollet
Orenblad77
LubosC
Kvad
kamelbullen
Metheuz
icemask
Kicko
Redbear
Mantz
Jokerman ll
Puckad
Serkan122
Nr10
storeken
KaptenBlodskelett
Lulefan
Urken
Lajon
farre
Rayko
Xerzocx
Witchfinder77
Niinimaa
Davidoff
Dentos
Monco
Snikne Ville
Hankburger
Lehto
NilsOskar
tibet
Burskydd
Hedanders
SatanicPanic
LulefanGBG
Dilox
JoakimJ
Kanellängd
ski3r
LHF96
Donowitz
Bamsefar
Dustin
Danneja
Jonken
Zorken1
NallePhu
Wolfhunter
JohanO
Blinders
Erik13
Braun
84 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av JoakimJ tis 31 maj 2022, 10:35

Bra med Pyrochta. Kan bli ett utropstecken tror jag!
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 10:41

JoakimJ skrev:Bra med Pyrochta. Kan bli ett utropstecken tror jag!
Han har storleken plus skridskoåkningen. Så han har väldigt bra grund att stå på. Bara det andra som behöver bli bättre, men vi har Stridh som är bra på att utveckla backar så det kan bli bra.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 10:43

Nu med Fredrik Glader som sportchef i Tingsryd så kanske Luleå kan låna ut exempelvis Muzik eller Nikupeteri en kortare tid om de inte skulle ta plats i Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 11:12

Michael Spacek lämnar Frölunda.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 31 maj 2022, 11:24

Blinders88 skrev:Michael Spacek lämnar Frölunda.
Märkligt. Ett år kvar på kontraktet och enligt Sjöström, (sportchef) så är det ett gemensamt beslut då båda parter känt att det inte funkat optimalt.

10+39 för Spacek så kan ju inte vara det de menar iallafall. Försvann väl förvisso lite i semin, men det var han ju knappast ensam om av deras producerande spelare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 11:28

LulefanGBG skrev:
Blinders88 skrev:Michael Spacek lämnar Frölunda.
Märkligt. Ett år kvar på kontraktet och enligt Sjöström, (sportchef) så är det ett gemensamt beslut då båda parter känt att det inte funkat optimalt.

10+39 för Spacek så kan ju inte vara det de menar iallafall. Försvann väl förvisso lite i semin, men det var han ju knappast ensam om av deras producerande spelare.
Spacek hade nog passat bra tillsammans med Tyrväinen. Sen så hade han kunna styra upp ett bra PP tillsammans med Komarek på varsin kant.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 31 maj 2022, 11:29

Blinders88 skrev:Luleå förhandlar med Pyrochta sa Skuggan. Samt att tanken är att en junior ska få chansen som åttondeback.

Så backsidan blir:

Gustafsson - Ny (Sellgren)
Engsund - Honka
Själin - Pyrochta
Andersson - Junior
Känns lite vekare än med Lepistö i laget. Men om Sellgren är den nya så kan han ju spelet och har lirat ihop med Gustafsson innan så han borde komma in i det fort. Sedan kan vi ju inte ställa krav på att han skall tokdominera som Lepistö, men kanske blir istiden istället lite mer jämnt fördelad mellan backaparen vilket i sig kan vara positivt.

Pyrochta gjorde absolut inte bort sig slutspelet, tycker man såg positiva initiativ där så vore kanske bra om man får till en förlängning där.

Ser ändå stabilt ut om än inte riktigt samma edge som gågna säsongen. Sellgren och Pyrochta kan båda dock bli stora utropstecken.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 11:31

LulefanGBG skrev:
Blinders88 skrev:Luleå förhandlar med Pyrochta sa Skuggan. Samt att tanken är att en junior ska få chansen som åttondeback.

Så backsidan blir:

Gustafsson - Ny (Sellgren)
Engsund - Honka
Själin - Pyrochta
Andersson - Junior
Känns lite vekare än med Lepistö i laget. Men om Sellgren är den nya så kan han ju spelet och har lirat ihop med Gustafsson innan så han borde komma in i det fort. Sedan kan vi ju inte ställa krav på att han skall tokdominera som Lepistö, men kanske blir istiden istället lite mer jämnt fördelad mellan backaparen vilket i sig kan vara positivt.

Pyrochta gjorde absolut inte bort sig  slutspelet, tycker man såg positiva initiativ där så vore kanske bra om man får till en förlängning där.

Ser ändå stabilt ut om än inte riktigt samma edge som gågna säsongen. Sellgren och Pyrochta kan båda dock bli stora utropstecken.
Sen går det alltid att värva in en back under säsongen, som man gjorde med Lepistö. Det tror jag också att man gör inför slutspelet.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

LulefanGBG and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 11:33

Blinders88 skrev:Michael Spacek lämnar Frölunda.
Klar för Ambri Piotta

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tis 31 maj 2022, 11:37

Blinders88 skrev:
LulefanGBG skrev:
Blinders88 skrev:Luleå förhandlar med Pyrochta sa Skuggan. Samt att tanken är att en junior ska få chansen som åttondeback.

Så backsidan blir:

Gustafsson - Ny (Sellgren)
Engsund - Honka
Själin - Pyrochta
Andersson - Junior
Känns lite vekare än med Lepistö i laget. Men om Sellgren är den nya så kan han ju spelet och har lirat ihop med Gustafsson innan så han borde komma in i det fort. Sedan kan vi ju inte ställa krav på att han skall tokdominera som Lepistö, men kanske blir istiden istället lite mer jämnt fördelad mellan backaparen vilket i sig kan vara positivt.

Pyrochta gjorde absolut inte bort sig  slutspelet, tycker man såg positiva initiativ där så vore kanske bra om man får till en förlängning där.

Ser ändå stabilt ut om än inte riktigt samma edge som gågna säsongen. Sellgren och Pyrochta kan båda dock bli stora utropstecken.
Sen går det alltid att värva in en back under säsongen, som man gjorde med Lepistö. Det tror jag också att man gör inför slutspelet.
Absolut! 👍

Backsidan känns bra att starta med. Förutsatt att det nu blir Sellgren då. I sådant fall är iallafall jag nöjd. Lepistö är ju i princip oersättlig men som sagt, kanske fördelar man istiden lite mer nu när man inte har en så överjävligt bra back i laget?

Det i sig är positivt. Spelare växer ju i regel också med istid och förtroende. Gillade det jag såg av Pyrochta och om han får tid på sig kan det nog bli riktigt bra.
Själlin är stabil som attan och Andersson har inte heller gjort bort sig. Dessa båda kan nog växa med lite mer speltid. 👍
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Nr10 tis 31 maj 2022, 11:40

Skuggan nämner att det kan dyka upp en finsk forward. Tittar man på spelare med utgående kontrakt i deras VM-lag måste det ju vara Manninen han syftar på, för Hartikainen var inte aktuell längre som jag förstod det. Alternativt Lammikko? Vad tror ni?

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Donowitz tis 31 maj 2022, 12:07

Så vi ska enligt "Skuggan" starta säsongen med:

2 Målvakter - klart!

7 Backar - två spelare kort
Kommentar: Ser ut att bli Sellgren och troligen Pyrochta. Inga överraskningar direkt. Ska ges utrymme och möjlighet för juniorbackar också enligt "Skuggan".  Kan bli förändringar/förstärkningar senare under säsongen/mot slutspel, tolkar jag det som. Har svårt att se någon förändring i övrigt på backsidan.

14 Forwards - två spelare kort
Kommentar: Två offensivt lagda forwards av hög kvalité saknas (just nu) och ska in i truppen. Oklart om något kontrakt kommer eller är tänkt att brytas, vilket i så fall öppnar för fler värvningar. Ser inte det som omöjligt.

Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Serkan122 tis 31 maj 2022, 12:14

Nr10 skrev:Skuggan nämner att det kan dyka upp en finsk forward. Tittar man på spelare med utgående kontrakt i deras VM-lag måste det ju vara Manninen han syftar på, för Hartikainen var inte aktuell längre som jag förstod det. Alternativt Lammikko? Vad tror ni?

Måste väll inte vara en spelare från VM laget?

Lammikko spelade 70+ matcher i NHL iår så känns inte så troligt.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Puckad tis 31 maj 2022, 12:22

Vi har ju tidigare klagat på att man inte spetsat till det inför slutspurten.

I år så gör vi oss redo för det.
Startar lite tunt, samtidigt som vi säger att ekonomin är stark och att spelar budgeten kan ökas. Det är trots allt klubbarnas marknad i år och många spelare finns att tillgå, och Schweiz kan inte svälja allt.
Det som kan bli jobbigt är att vi ska rodda CHL med en tunnare trupp.

Men vi borde kunna fylla på med starka kort från November o framåt.
Kanske t o m kunna vänta till Januari för att trycka till rejält där.
Som fans så får vi managera våra förväntningar under grundserien.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

JohanO and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Dentos tis 31 maj 2022, 13:13

Ju mer jag får smälta läget desto lugnare känner jag mig efter en smärre depression sen silvret. Nikupeteri är den spelare som tydligast ska ta nästa steg nästa år. Därbakom har vi några som potentiellt skulle kunna göra bättre säsonger än sist i: Einar, Mattsson, Rask, Muzik. Isac Brännström har i perioder uppträtt som en 35-40p-spelare, men såklart i allt för kort utsträckning för att det ska ha blivit realitet såhär långt. Men med rätt omgivning? Lika gammal som Pontus Andreasson.

Träffar man rätt med de två sista forwardsvärvningarna, om man får in just Sellgren så har man ett rätt starkt utgångsläge där man DESSUTOM har utrymme för ytterligare förstärkningar senare in på säsongen.

Då börjar vi med något i stil med:

Brännström-Tyrväinen-Spets
Spets-Fröberg-Einar
Komarek-Connolly-Shinnimin
Nikupetteri-Berglund-Rask

Muzik-Mattsson-Junior

Sellgren-EG
Engsund-Honka
Själin-Andersson

Pyrochta-Junior

Lassinantti (Ward)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

JohanO and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av JohanO tis 31 maj 2022, 13:22

Jag håller med, vi får se vad spetsvärvningarna blir, och när, men jag gillar idén på att förstärka under säsong. Jag tycker också att sportcheferna gjort ett bra jobb med att planera långsiktigt förra året så vi slipper byta halva laget igen. LHF kommer vara bättre från "the get go" i år än förra, och med rätt spets är jag inte det minsta orolig.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Hankburger tis 31 maj 2022, 14:09

Dentos skrev:Ju mer jag får smälta läget desto lugnare känner jag mig efter en smärre depression sen silvret. Nikupeteri är den spelare som tydligast ska ta nästa steg nästa år. Därbakom har vi några som potentiellt skulle kunna göra bättre säsonger än sist i: Einar, Mattsson, Rask, Muzik. Isac Brännström har i perioder uppträtt som en 35-40p-spelare, men såklart i allt för kort utsträckning för att det ska ha blivit realitet såhär långt. Men med rätt omgivning? Lika gammal som Pontus Andreasson.

Träffar man rätt med de två sista forwardsvärvningarna, om man får in just Sellgren så har man ett rätt starkt utgångsläge där man DESSUTOM har utrymme för ytterligare förstärkningar senare in på säsongen.

Då börjar vi med något i stil med:

Brännström-Tyrväinen-Spets
Spets-Fröberg-Einar
Komarek-Connolly-Shinnimin
Nikupetteri-Berglund-Rask

Muzik-Mattsson-Junior

Sellgren-EG
Engsund-Honka
Själin-Andersson

Pyrochta-Junior

Lassinantti (Ward)
Inte bara det. Kom även ihåg att både Komarek och Tyrväinen spelade halvskadade stora delar av säsongen. Får dessa två vara hela och Einar får självförtoendet från finalen så blir det ju en ny dimension bara där
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Wolfhunter and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Braun tis 31 maj 2022, 16:09

Dentos skrev:Ju mer jag får smälta läget desto lugnare känner jag mig efter en smärre depression sen silvret. Nikupeteri är den spelare som tydligast ska ta nästa steg nästa år. Därbakom har vi några som potentiellt skulle kunna göra bättre säsonger än sist i: Einar, Mattsson, Rask, Muzik. Isac Brännström har i perioder uppträtt som en 35-40p-spelare, men såklart i allt för kort utsträckning för att det ska ha blivit realitet såhär långt. Men med rätt omgivning? Lika gammal som Pontus Andreasson.

Träffar man rätt med de två sista forwardsvärvningarna, om man får in just Sellgren så har man ett rätt starkt utgångsläge där man DESSUTOM har utrymme för ytterligare förstärkningar senare in på säsongen.

Då börjar vi med något i stil med:

Brännström-Tyrväinen-Spets
Spets-Fröberg-Einar
Komarek-Connolly-Shinnimin
Nikupetteri-Berglund-Rask

Muzik-Mattsson-Junior

Sellgren-EG
Engsund-Honka
Själin-Andersson

Pyrochta-Junior

Lassinantti (Ward)

Kan hålla med om Nikupeteri men då ska han ju inte spela i den där omgivningen. In med honom i någon av de första kedjorna om man ska satsa på honom.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1095
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tis 31 maj 2022, 16:57

Manninen på väg till NHL efter succén i VM.

https://hockeynews.se/articles/24780/

(Just det, måste fördöma att han ska till NHL pga av USAs alla krig enligt vissa skribenter här på forumet  lol!.)

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Kanellängd, Jokerman ll and Zorken1 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Urken tis 31 maj 2022, 17:22

Blinders88 skrev:Manninen på väg till NHL efter succén i VM.

https://hockeynews.se/articles/24780/

(Just det, måste fördöma att han ska till NHL pga av USAs alla krig enligt vissa skribenter här på forumet  lol!.)

Skärp dig. Diskussioner som ligger utanför hockeyn som sådan, skall hållas till Off-topic, vilket jag tyckte att vi gjorde tämligen klart.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Lulefan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Dilox tis 31 maj 2022, 18:05

Tolkar dagens live som att man räknar in Pyrochta och Sellgren och därmed stänger backsidan för nu. Att man ville ha in Lepistö senare igen vittnar om att en plan för en rätt ordentlig backförstärkning väntar under säsongen.

Allt krut på två spetsforwards. Där tror jag faktiskt man inte är nära något i dagsläget. Men man hugger enbart på stora fiskar och hoppas på något napp.

Att det hintas om finländare tror jag egentligen inte betyder mer än att det är en marknad man följer noga.

Känslan är att den här sillyn inte riktigt slutar förrän fönstret stänger i januari. Det är först då vi kan ge en bedömning om hur man lyckats.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Wolfhunter and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Urken tis 31 maj 2022, 18:10

Pyrochta var jag skeptisk till, men han gjorde absolut inte bort sig i slutspelet. Går han att utveckla några snäpp, så vore han en tillgång.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Jokerman ll tis 31 maj 2022, 19:37

Urken skrev:
Blinders88 skrev:Manninen på väg till NHL efter succén i VM.

https://hockeynews.se/articles/24780/

(Just det, måste fördöma att han ska till NHL pga av USAs alla krig enligt vissa skribenter här på forumet  lol!.)

Skärp dig. Diskussioner som ligger utanför hockeyn som sådan, skall hållas till Off-topic, vilket jag tyckte att vi gjorde tämligen klart.
Klockrent inlägg av Blinders88 😄
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1309
Join date : 21-05-19

Zorken1 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Mantz ons 01 jun 2022, 12:20

LHF live om 40minuter

Mantz

Antal inlägg : 41
Join date : 21-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Redbear ons 01 jun 2022, 12:30

Mantz skrev:LHF live om 40minuter

Ja, men det gäller damlaget Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Serkan122 ons 01 jun 2022, 14:29

Med tanke på Pyrochtas tweet antar jag att han är helt klar för en fortsättning i Luleå nu.

Serkan122

Antal inlägg : 2873
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av JohanO ons 01 jun 2022, 15:03

Manninen-gate kommer bli intressant att följa närmsta dagarna. Örebro-fansen verkar relativt övertygade om att han är klar, och inväntar endast ett potentiellt NHL-besked.

SHL känns ju astronomiskt osannolikt som adress för honom vid det här laget, men skulle han mot förmodan hamna i Sverige ändå, och Luleå inte är med i leken, så hoppas jag innerligt att Brynäs och Manner lyckas sno honom mitt framför näsan på Närkingarna.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders ons 01 jun 2022, 16:01

Pyrochta skriver på sin instagram att han är klar för ett år till i Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Dustin ons 01 jun 2022, 16:51

Blinders88 skrev:Pyrochta skriver på sin instagram att han är klar för ett år till i Luleå.


Rätt smart drag. Antagligen billig och Sellgren är en toppback i SHL, fyller givetvis inte Lepistös skor fullt ut men karriärskurvan pekar ju åt ett annat håll. Mer pengar över till forwardssidan och jag hoppas verkligen men släpper Rask och ämnar att ta in tre nya forwards.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders ons 01 jun 2022, 16:58

Dustin skrev:
Blinders88 skrev:Pyrochta skriver på sin instagram att han är klar för ett år till i Luleå.


Rätt smart drag. Antagligen billig och Sellgren är en toppback i SHL, fyller givetvis inte Lepistös skor fullt ut men karriärskurvan pekar ju åt ett annat håll. Mer pengar över till forwardssidan och jag hoppas verkligen men släpper Rask och ämnar att ta in tre nya forwards.
Sen om backsidan skulle visa säga behöva förstärkning så har man säkert utrymme för att ta in en till back innan slutspelet.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Puckad ons 01 jun 2022, 17:31

Puckad skrev:Vi har ju tidigare klagat på att man inte spetsat till det inför slutspurten.

I år så gör vi oss redo för det.
Startar lite tunt, samtidigt som vi säger att ekonomin är stark och att spelar budgeten kan ökas. Det är trots allt klubbarnas marknad i år och många spelare finns att tillgå, och Schweiz kan inte svälja allt.
Det som kan bli jobbigt är att vi ska rodda CHL med en tunnare trupp.

Men vi borde kunna fylla på med starka kort från November o framåt.
Kanske t o m kunna vänta till Januari för att trycka till rejält där.
Som fans så får vi managera våra förväntningar under grundserien.
Noterar att Frölunda gör samma sak, dvs startar kommunicerar att man startar med tunn trupp.
Om fler än vi gör det så är det nog ingen slump, utan man nyttjar överskottet av spelare och försöker röka ut agenter som vill hålla uppe priset på sina spelare.
Frågan är hur länge agenterna och spelarna vill vänta med att skaffa ett jobb för nästa säsong, för hur det än är så är det ett spelaröverskott och på slutet så kommer det att finnas spelare som bara vill hitta ett jobb.
Då ska man ha ha pengar kvar i kassan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Sportchefen #2 and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tor 02 jun 2022, 08:46

Detta kan bli en intressant silly.

"SHL-klubbarna konkurrerar med den schweiziska ligan om lediga spelare från KHL. Men i Schweiz finns nu bara omkring tio lediga importplatser kvar. Och antalet toppspelare som söker jobb är betydligt fler än så.
SHL- och allsvenska klubbar kan bli vinnare när även spelare från NHL och AHL vänder blickarna mot Europa."

https://hockeynews.se/articles/24794/


Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Jonken tor 02 jun 2022, 09:01

Frölunda och Michael Spacek går skilda vägar -trots ett år kvar på kvittot. Tjeckisk offensiv spets i bra ålder. Något för oss?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Kanellängd tor 02 jun 2022, 09:12

Jonken skrev:Frölunda och Michael Spacek går skilda vägar -trots ett år kvar på kvittot. Tjeckisk offensiv spets i bra ålder. Något för oss?
Klar för spel i Schweiz som det verkar.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 858
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av ski3r tor 02 jun 2022, 09:13

Jonken skrev:Frölunda och Michael Spacek går skilda vägar -trots ett år kvar på kvittot. Tjeckisk offensiv spets i bra ålder. Något för oss?
Han är klar för Ambri-Piotta
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Jonken tor 02 jun 2022, 09:20

ski3r skrev:
Jonken skrev:Frölunda och Michael Spacek går skilda vägar -trots ett år kvar på kvittot. Tjeckisk offensiv spets i bra ålder. Något för oss?
Han är klar för Ambri-Piotta
OK.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Blinders tor 02 jun 2022, 09:23

Wolfhunter skrev:Detta kan bli en intressant silly.

"SHL-klubbarna konkurrerar med den schweiziska ligan om lediga spelare från KHL. Men i Schweiz finns nu bara omkring tio lediga importplatser kvar. Och antalet toppspelare som söker jobb är betydligt fler än så.
SHL- och allsvenska klubbar kan bli vinnare när även spelare från NHL och AHL vänder blickarna mot Europa."

https://hockeynews.se/articles/24794/

Mm, men de allra bästa har redan dragit till Schweiz. Synd att Schweiska ligan ökade antalet importer. Snacka om att utbudet hade varit ännu större då.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Jonken tor 02 jun 2022, 09:24

JÄKLAR VILKET VRID det skall vara om de absoluta spets spelarna på marknaden mellan SHL-klubbarna -nu när även VF slänger in sin mask i samma damm... Smile
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Kicko tor 02 jun 2022, 09:55

Jonken skrev:JÄKLAR VILKET VRID det skall vara om de absoluta spets spelarna på marknaden mellan SHL-klubbarna -nu när även VF slänger in sin mask i samma damm... Smile

Som att dom inte hade gjort det redan innan dom bröt med Spacek?

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Jonken tor 02 jun 2022, 10:06

Kicko skrev:Som att dom inte hade gjort det redan innan dom bröt med Spacek?
Sant...

Såg att det nyss även blev officiellt med 'Pyrres' förlängning över kommande sässe... -Nice.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Dentos tor 02 jun 2022, 10:53

Om man ponerar att importplatserna fylls i Schweiz, många av SHL-lagen har tömt banken tidigt och KHL fortsatt endast är en liga för spelare som saknar moral kan det bli ett jäkla läge när vallfärden från Atlanten påbörjas efter att de som hoppas på envägskontrakt inte får det under sommaren.

Då kan det vips vara en fördel att ha suttit lugn i båten under den fiskedamm som pågått nu i början av sommaren, som ni säger. Får hoppas på det!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Puckad and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av icemask tor 02 jun 2022, 11:03

När får LHF definitivt besked av Sellgren om det blir LHF eller NHL, någon som vet ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Lehto tor 02 jun 2022, 12:11

icemask skrev:När får LHF definitivt besked av Sellgren om det blir LHF eller NHL, någon som vet ?
De dröjer nog, NHL slutspelet är inte ens klart.

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Metheuz fre 03 jun 2022, 08:02

https://hockeynews.se/articles/24794
Så ungefärligt finns det ett tiotal tillgängliga platser för stjärnvärvningar i den schweiziska ligan.

Fakta/Kontraktslösa KHL-spelare från Danmark, Finland, Slovakien, Sverige och Tjeckien.
Målvakter: Julius Hudacek, Patrik Rybar.
Backar: Adam Almqvist,  Philip Holm, Jakub Jerabek, Philip Larsen, Robin Press, David Rundblad.
Forwards: Jacob Berglund, Rudolf Cerveny, Markus Granlund, Teemu Hartikainen, Libor Hudacek, Tomas Jurco, Jere Karjalainen, Mario Kempe, Leo Komarov, Jori Lehterä, Jakob Lilja, Oscar Lindberg, Adam Liska, Joakim Nordström, Niko Ojamäki, André Petersson, Maltę Strömwall, Mattias Tedenby.

Fakta/Kontraktslösa svenskar i NHL och AHL som kan tänkas flytta till Europa nästa säsong
Målvakt Victor Brattström, Detroit.
Backar: Fredrik Claesson, Tampa Bay, Andreas Englund, Colorado, Erik Gustafsson, Chicago, Johannes Kinnvall, Calgary, Jesper Sellgren, Carolina.
Forwards: Anton Blidh, Boston, Jesper Frödén, Boston, Loui Eriksson, Arizona, Fredrik Karlström, Dallas, Simon Ryfors, Tampa Bay, Kevin Stenlund, Columbus, Lukas Vejdemo, Montreal, Andreas Wingerli, Colorado.

Undrar om någon av dess forwardsnamn utöver dom som nämnts förut skulle kunna vara aktuella?
André Petersson t.ex. skulle inte sitta fel men han är nog vigd åt HV isf.
Ojamäki hade fina siffror från KHL ifjol men var väl ingen jättehit i LHC året innan.
Och Joakim Nordström verkar ha signat för Davos.
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 718
Join date : 15-09-16
Age : 38
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Lehto fre 03 jun 2022, 08:29

Nu verkar det inte ske, men skulle vi kunna få in Malte Strömwall så hade de varit en grym förstärkning och vi borde kunna räkna in en hel del mål.
Men han verkar tyvärr vara 100% inställd på NHL

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 03 jun 2022, 08:51

Simon Ryfors, Kevin Stenlund, Leo Komarov känns spännande. Resten känns 'Meh...'. men i vissa fall kan det nog bero på att jag inte har tillräckligt koll. Kanske finns någon som skulle passa oss riktigt bra?

Men övriga känns inte som 40-poängsspelsre i Luleå iallafall. Det är två sådana vi behöver. Simon Ryfors hade varit klockren för Luleå tror jag. Passade ju som handen i handsken i Rögle, men det blir väl Rögle eller Fusklunda för honom om han hamnar i SHL.

Känns som risken är stor att vi tvingas värva någon transatlant. Eller någon som kommer till Luleå för att de inte ser något annat alternativ när NLA fyllt sin kvot och de inte fick rätt anbud från NHL.

Men som sagt, andra spelare kan ju komma att bli lediga också vad det lider och då har vi ju plats och bra lön att erbjuda och det är positivt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av LulefanGBG fre 03 jun 2022, 09:25

Det här känns ju f.ö. som den mest stendöda Silly någonsin. Man har bara fått läsa om spelare som lämnar och knappt ett rykte om någon in. Ett rykte typ i Hartikainen.

Det beror väl delvis på att vi gick långt och mycket för andra klubba skedde när vi fortfarande spelade varför man inte ägnade så mycket uppmärksamhet åt det, men samtidigt känns Sillyn över lag rätt död. Brukar väl alltid hända lite mer såhär efter VM och innan semestern, men fler lag kanske avvaktar ett slag?

Sedan att vi ha rmånga på kontrakt och få platser att fylla bidrar väl också när det gäller just Luleå.

Verkar ha blivit tidig Silly- semester för oss i år. Förväntar mig inga värvningar innan semestertider iallafall. Möjligtvis Sellgren då.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Jonken fre 03 jun 2022, 10:23

Färjestad verkar ju rycka i Torneå-killen Ville Pokka. Defensiv back. Rightare + nyybliven världsmästare med Finland.
EP Ville Pokka
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av ski3r fre 03 jun 2022, 10:52

Markus Granlund vore mumma, men han lär väl bli en av de som får de sista platserna i Schweiz. Eller kanske rent utav NHL.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Wolfhunter fre 03 jun 2022, 17:13

Nu blir man ju nnyfiken på vilka spelare Luleå vill värva enligt NSD?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet