Brendan Shinnimin
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Brendan Shinnimin
Blinders88 skrev:Får säkert mer pengar till nästa säsong då han har 1+1 kontrakt med Luleå.LHF96 skrev:Blinders88 skrev:Hur många mål tror ni det blir?
Står på 5 mål hittills, hans personbästa är 17 mål så jag tror nog att han kommer upp i 20 mål till slut. Vilket vore jättebra, men han får ju spela med Omark så sannolikheten är ganska hög att han gör det.
Fortsätter han såhär lär det bli 20+ mål. Jag har för mig att jag hört att han är ganska billig också och om det stämmer är det ju förmodligen en av de bästa värvningarna i SHL denna säsong om man ser till nytta per spenderad krona.
Troligtvis, antingen hos oss om vi vill ha kvar honom och han väljer att stanna, annars i annan klubb. Det krävdes nog ett år av upprättelse efter en (i alla fall på pappret) mindre imponerande säsong i Tyskland.
LHF96- Antal inlägg : 3527
LulefanGBG- Antal inlägg : 12239
NallePhu- Antal inlägg : 18368
Kanellängd- Antal inlägg : 866
Kanellängd skrev:Tycker det är svårt att se om det är baksida knä eller baksida lår som får smällen. Hoppas det sistnämnda, då kanske han inte blir borta särskilt länge. Jävligt trist oavsett, Brendan är grym.
Tyckte också det såg mer ut som lår än knä. Men tacklingen ör riktigt ful. Cooper hår inne ryggen och lyfter sitt knä för att träffa med knäet först är inte olyckligt eller vårdslöst utan bara fult. Sen får vi hoppas att den inte tog värre än en lårkaka.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Urken, Bamsefar, Redbear, kokostrollet, Donowitz, Puckad and Jokerman ll like this post
Upplever däremot att han har gått ned sig ganska ordentligt den senaste tiden. Dålig skärpa i avsluten och även om han fortfarande har bra frekvens i sin skridskoåkning är det sällan det leder till något.
Hoppas han växlar upp igen inför sista delen av säsongen. Just nu tycker jag gott att han kan petas ned något hack i hierarkin.
Rayko, Dundernisse and Braun like this post
Kanellängd skrev:Dålig skärpa i avsluten och även om han fortfarande har bra frekvens i sin skridskoåkning är det sällan det leder till något.
Witchfinder77- Antal inlägg : 363
https://hockeysverige.se/2022/01/24/shinnimin-jag-tror-att-incidenten-gjorde-allt-battre-nar-jag-skrev-pa
Donowitz- Antal inlägg : 4182
Wolfhunter likes this post
Donowitz- Antal inlägg : 4182
Jonken, LulefanGBG, Wolfhunter and Kanellängd like this post
I Luleå Hockey VET samtliga spelare fansens krav: Att filma accepteras inte. Detta beteende är INTE VÄRDIGT tröjan man bär och representerar. Detta är någonting Brendan -precis som övriga spelare i truppen accepterar och förstår. Brendan Shinnimin är en spelare som VERKLIGEN lagt ENORM vikt på just detta. Jag tror inte många riktigt förstår vilken prestation det är -att fixa sånt här; när man har en EXTREM vinnarskalle -med transatlantisk agitator lag utbildning som grund i knoppen. Typ: 'Your job in this team is to get opponents off their game -by focusing on You instead'. Trots detta; har Brendan lyckats med bragden att anpassa sitt lir till att passa värderingarna och kraven i Luleå Hockey. Vilket är MÄKTA IMPONERANDE prestation måste jag säga!
Och jag tycker att det verkligen är dags för vår domarkår i SHL -att öppna sina ögon -och se det här. För THIS(!) är Brendan Shinnimin verkligen värd.
Och Shinnimin är absolut inte ensam -att ha gjort denna 'resa' i Luleå Hockey. Tyrväinen är en annan spelare som gjort precis samma resa. Två spelare som kommer att innebära en stor skillnad framöver -när det här blir på riktigt allvar framåt vårkanten.
Jonken- Antal inlägg : 6880
Håller med!bearjew skrev:Gott att Brendan verkar bli kvar! Passar verkligen i systemet samtidigt som jag tror att det finns ytterligare att hämta.
Efter min milda sågning (…) här ovan har Shinnimin dessutom gjort ett gäng bra matcher. Härligt att se, gillar hans frenesi.
Pajala- Antal inlägg : 18288
Han har spelat inspirerat senaste tiden och frågan är om inte vittringen av slutspel gjort honom extra spelsugen.
- Han gör ett grymt bra jobb framför mål.
- Kanske inte lagets starkaste och buffligaste spelare men han är extremt oöm.
- Soloräderna han gjort senaste matcherna är absoluta toppkvalitet. Passerat 2-3 spelare helt på egen hand, och har gjort det så pass ofta nu på senaste att det inte längre kan ses som en slump. Lär bli betydligt fler.
- Och på tal om soloräd så är han aspirant till årets snyggaste mål i min bok.
JohanO- Antal inlägg : 814
Dustin, LulefanGBG, Pajala, Donowitz, Pontaking, Wolfhunter, Blitzwagen and Sunderbyare like this post
Dustin- Antal inlägg : 7026
Oöm är ordet. Mycket skills i honom också som du är inne på Johan O.
Puckad and Kanellängd like this post
Gillar hans omväxlingar i spelet där han gör en snabb dragning och tar sig förbi en back, sen att han håller sig borta från utvisningsbåset är ju helt kanon, tänkte att han skulle få en massa hjärnsläpp lite då och då men han håller humöret i schack.
LulefanGBG likes this post
Sportchefen #2 and Dundernisse like this post
scenen när han hade 4-5 sixers efter sig när dommaren knuffade in han i utv båset var bara för skön.
Vi har saknat en retsticka på den här nivån sen..hm Bulan?
kralle- Antal inlägg : 162
Egentligen tvärt om faktiskt: Tycker att både Tyrväinen och Shinnimin -får med sig väldigt mycket mindre ifrån domarna än vad dom egentligen förtjänar.
Varken Juhani eller Brendan gnäller dock över det; utan fortsätter att köra järnet för laget.
Bamsefar, Tony Moore, Donowitz and Wolfhunter like this post
Wolfhunter- Antal inlägg : 1207
Bamsefar, Jonken, Puckad and Hankburger like this post
Pajala skrev:Man måste ju komma ihåg att chicken väger lika mycket som en dvärg nä men 74 kg är 11 kg lättare än Einar så man måste nog ha lite tålamod med att han flyger som en vante ibland vid närkamper.
Precis det jag menade ovan. Det syns liksom utan att googla hans vikt. Orka int det
Wolfhunter- Antal inlägg : 1207
Pajala likes this post
Dustin skrev:Både Shinnimin och Tyrväinen faller tyvärr för lätt ofta. Tråkigt då det i längden blir negativt för dem själv och laget när domarna tvekar på att ta de klara utvisningarna som de råkar ut för också. Vilket ju faktiskt är lite förståeligt. Tycker överlag Shinnimin bättrat sig på den fronten, även om det kan förstärkas och spelas över ibland fortfarande.
Håller inte med. Du måste vara medveten om att Shinnimin inte väger direkt mycket för en forward.. och även om han spelar oömt och mer fysiskt än hans kropp egentligen skall klara av så måste man inse att han kommer att flyga mot fysiskt starkare spelare. Visst så spelar han ibland över men det är betydligt mer sällan än de gånger han faktiskt far pga. att han blir fysiskt borttagen av en starkare spelare.
Sedan är det intressant hur hans rykte från tiden i Växjö lever kvar.. mestadels obefogat. Vilket även verkar vara fallet hos domare som tvekar att ge utvisning när han blir regelvidrigt borttagen. Senast blev han ju både trippad och fick utstå interferance utan att domaren brydde sig. Mot Leksand blev han ju crosscheckad tre gånger varav två mot hals och nacke utan att domaren brydde sig. Så det är uppenbart att han behandlas baserad på ryktet ifråga och inte alltid efter regelboken.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Bamsefar, Meyhem and Wolfhunter like this post
Ska inte glömma bort att han började sejouren i Luleå med ett par rejäla filmningar och blev utskrattad av hela hockeysverige. Efter det har han ryckt upp sig och nu tycker jag inte han spelar över mer än någon annan.Hankburger skrev:Dustin skrev:Både Shinnimin och Tyrväinen faller tyvärr för lätt ofta. Tråkigt då det i längden blir negativt för dem själv och laget när domarna tvekar på att ta de klara utvisningarna som de råkar ut för också. Vilket ju faktiskt är lite förståeligt. Tycker överlag Shinnimin bättrat sig på den fronten, även om det kan förstärkas och spelas över ibland fortfarande.
Håller inte med. Du måste vara medveten om att Shinnimin inte väger direkt mycket för en forward.. och även om han spelar oömt och mer fysiskt än hans kropp egentligen skall klara av så måste man inse att han kommer att flyga mot fysiskt starkare spelare. Visst så spelar han ibland över men det är betydligt mer sällan än de gånger han faktiskt far pga. att han blir fysiskt borttagen av en starkare spelare.
Sedan är det intressant hur hans rykte från tiden i Växjö lever kvar.. mestadels obefogat. Vilket även verkar vara fallet hos domare som tvekar att ge utvisning när han blir regelvidrigt borttagen. Senast blev han ju både trippad och fick utstå interferance utan att domaren brydde sig. Mot Leksand blev han ju crosscheckad tre gånger varav två mot hals och nacke utan att domaren brydde sig. Så det är uppenbart att han behandlas baserad på ryktet ifråga och inte alltid efter regelboken.
Dundernisse- Antal inlägg : 2764
Tony Moore likes this post
-Will make a huge inpact in our run for that whole fucking thing...
-Everybody needs to want it as bad as 24...
Dundernisse likes this post
-Get some and keep it real!
Redbear likes this post
Tackleberry- Antal inlägg : 62
Urken and Wolfhunter like this post
evanovich- Antal inlägg : 158
evanovich skrev:Det är så bottenlöst sorgligt att den här mannen har kontrakt även för nästa säsong
Det är bottenlöst sorgligt att se nykomlingar på forumet ta ut sin frustration på en av få som tävlade ikväll. Skärp dig, det är nu det gäller att hålla ihop.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
KaptenBlodskelett skrev:evanovich skrev:Det är så bottenlöst sorgligt att den här mannen har kontrakt även för nästa säsong
Det är bottenlöst sorgligt att se nykomlingar på forumet ta ut sin frustration på en av få som tävlade ikväll. Skärp dig, det är nu det gäller att hålla ihop.
Karln har -5 och 0+2 på 12 slutspelsmatcher där man vunnit 9. Filmar och tar onödiga utvisningar. Sorry, är less på skiten. Skyller inte dagens match på honom
men det är min åsikt att han är sämst i laget.
Tyck det du. Fortsätt att läsa statistik.evanovich skrev:KaptenBlodskelett skrev:evanovich skrev:Det är så bottenlöst sorgligt att den här mannen har kontrakt även för nästa säsong
Karln har -5 och 0+2 på 12 slutspelsmatcher där man vunnit 9. Filmar och tar onödiga utvisningar. Sorry, är less på skiten. Skyller inte dagens match på honom
KaptenBlodskelett skrev:Tyck det du. Fortsätt att läsa statistik.evanovich skrev:KaptenBlodskelett skrev:evanovich skrev:Det är så bottenlöst sorgligt att den här mannen har kontrakt även för nästa säsong
Får väl utveckla då. Förutom statistiken så väger han väldigt lätt, kan inte spela fysiskt för fem öre,
får väldigt sällan ut någonting i anfallszon, högst medioker i egen zon.
Tror inte han kan göra något som inte t.ex nikupeteri skulle kunna göra bättre.
evanovich skrev:KaptenBlodskelett skrev:Tyck det du. Fortsätt att läsa statistik.evanovich skrev:KaptenBlodskelett skrev:evanovich skrev:Det är så bottenlöst sorgligt att den här mannen har kontrakt även för nästa säsong
Får väl utveckla då. Förutom statistiken så väger han väldigt lätt, kan inte spela fysiskt för fem öre,
får väldigt sällan ut någonting i anfallszon, högst medioker i egen zon.
Tror inte han kan göra något som inte t.ex nikupeteri skulle kunna göra bättre.
OK.
Gäst- Gäst
Två poäng på tolv slutspelsmatcher. -5 i +/-
Blinders- Antal inlägg : 5192
Sen tycker jag i det stora hela sett till hela säsongen att han varit bra å bidragit med energi osv, helt rätt att vi har kvar honom till nästa säsong.
Lehto- Antal inlägg : 770
Lehto skrev:Shinni har nog faktiskt varit våran sämsta spelare i slutspelet tycker jag.
Sen tycker jag i det stora hela sett till hela säsongen att han varit bra å bidragit med energi osv, helt rätt att vi har kvar honom till nästa säsong.
Är dock nu man ska vara bäst.
Rayko, Jonken and Wolfhunter like this post
Rayko and Wolfhunter like this post
icemask- Antal inlägg : 4134
Rayko and Wolfhunter like this post
Kritiken mot Shinnimin har varit befogad de senaste 15-20 matcherna. Innan dess var han en av våra bästa spelare.icemask skrev:Tre spelare som ofta får oförtjänt mycket skit är shini, fröberg och connolly, men har man minsta hockeysense så ser man hur oerhört viktigt deras jobb i det tysta är
Sen så var han bra idag och vi hoppas det fortsätter.
Blinders- Antal inlägg : 5192
Donowitz likes this post
Donowitz likes this post
Som Lennström hade sagt: Bevisligen inom ramarna
Jojjan- Antal inlägg : 372
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
|
|