Brendan Shinnimin

+72
Taabe
Tjågen
Dilox
Serkan122
LinusFröbergsMustasch
Urken
Snikne Ville
Bros!
JuniorX
Lulejoe
Björnkäften
Tony Moore
chiII
robin-_-
Metheuz
trallgöken
Hjalmar_Vuopio
Lars158
Panikvärvning
Braun
Hedanders
Mange
Burskydd
Monco
Blitzwagen
SatanicPanic
Lulefan
gruvarbetarn
Danneja
farre
Hellcop
Titan 4020
Rayko
Mr Bister
Lajon
Jojjan
icemask
Lehto
evanovich
Dundernisse
kralle
JohanO
Donowitz
Witchfinder77
Micke80
Kanellängd
NallePhu
Hankburger
RSD555
Tackleberry
Tigerman
Kneten
Blinders
Dustin
Kraftkung
Pontaking
ski3r
Jokerman ll
Pajala
PM
LulefanGBG
Wolfhunter
Bamsefar
Diktatorn
Redbear
Björnpappa
LHF96
Norlin
Kagen
KaptenBlodskelett
Jonken
Puckad
76 posters

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Jojjan lör 07 maj 2022, 21:17

Ännu roligare då han själv säger: Hade jag sänkt huvudet skulle det blitt matchstraff.

Men vad bra att du höll upp huvudet då?

Jojjan

Antal inlägg : 315
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Urken lör 07 maj 2022, 21:22

Jojjan skrev:Vilken situation är det FBK:aren gnäller över?

Som Lennström hade sagt: Bevisligen inom ramarna 😊
I slutet av matchen då Ulfvarne åker på utvisning för hög klubba, mest troligen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Gäst fre 13 maj 2022, 08:10

Har egentligen Shinnimin levererat som det förväntas av honom i slutspelet?
Han skulle ju vara en offensiv kraft när han värvades.

4 poäng och -4 i slutspelet och 18min i utvisningsbåset blev hans facit.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Lajon fre 13 maj 2022, 08:23

Ny skrev:Har egentligen Shinnimin levererat som det förväntas av honom i slutspelet?
Han skulle ju vara en offensiv kraft när han värvades.

4 poäng och -4 i slutspelet och 18min i utvisningsbåset blev hans facit.

.. och en ramträff från att ge oss guldet
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Gäst fre 13 maj 2022, 09:22

Lajon skrev:
Ny skrev:Har egentligen Shinnimin levererat som det förväntas av honom i slutspelet?
Han skulle ju vara en offensiv kraft när han värvades.

4 poäng och -4 i slutspelet och 18min i utvisningsbåset blev hans facit.

.. och en ramträff från att ge oss guldet

Vem vet...

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Mr Bister fre 13 maj 2022, 09:28

Tyvärr tycker jag inte att han är en topp 2 linesspelare så han får dom gärna byta ut

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Blinders fre 13 maj 2022, 09:38

Mr Bister skrev:Tyvärr tycker jag inte att han är en topp 2 linesspelare så han får dom gärna byta ut
Så är det.
Avslutar säsongen med att göra 4 poäng på 17 slutspelsmatcher och noll poäng på de sista 8 grundseriematcherna. 
4 poäng på säsongens sista 25 matcher.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Witchfinder77 fre 13 maj 2022, 19:07

Shinni vägde väldigt lätt i slutspelet. Bokstavligt talat. Som en speedad bulldozer med fart, vilja och teknik, men tyvärr en matchvikt på ca 65 kg. Och han bygger inte direkt lagets varumärke med en spelstil där han kastas runt som en vante.

Men jag har förlåtit honom för överreaktionerna han håller på med, det är nog mycket en överlevnadsmekanism. Och Newtons lag. Sedan kan ingen ta ifrån honom att han gjorde SHLs två snyggast mål denna säsong.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Gäst sön 15 maj 2022, 09:21

Witchfinder77 skrev:Shinni vägde väldigt lätt i slutspelet. Bokstavligt talat. Som en speedad bulldozer med fart, vilja och teknik, men tyvärr en matchvikt på ca 65 kg. Och han bygger inte direkt lagets varumärke med en spelstil där han kastas runt som en vante.

Men jag har förlåtit honom för överreaktionerna han håller på med, det är nog mycket en överlevnadsmekanism. Och Newtons lag. Sedan kan ingen ta ifrån honom att han gjorde SHLs två snyggast mål denna säsong.

Ja han gjorde ju två snygga mål men det spelar ju ingen roll när en högt betald spelare knappt levererar
poäng på dom sista 25 matcherna. Tyvärr!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Witchfinder77 lör 10 sep 2022, 12:14

Alltså, nu börjar man lacka ur på Minime igen. Hur enögd supporter man än är så blir det faktiskt för pinsamt ibland. Bara att erkänna.

Om han åtminstone kunde backa upp det med att spela bra, som Neymar eller hansjälv i början på förra säsongen...Och när han säger att han inte minns händelsen så är det säkert sant, eftersom han filmar reflexmässigt med ryggmärgen. Vill man verkligen ha sådana i laget?

Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av LulefanGBG lör 10 sep 2022, 14:14

Håller med. Gillar inte alls de där filmningarna som han bevisligen håller på med. Tror inte han kan rå för det. Det bara händer helt naturligt. Men det borde ju kunna arbetas bort tycker jag.

Brendan försök lägga av med det där och spela hockey istället så kanske du får en utvisningen du borde ha med dig någon gång också.


Senast ändrad av LulefanGBG den lör 10 sep 2022, 14:14, ändrad totalt 1 gång
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Donowitz lör 10 sep 2022, 14:14

Det är ju första touchen som tar i ansiktstrakten. Åtminstone är det en normal reaktion att rygga tillbaka när en klubbspets är precis i närheten eller tar i ansiktet under visiret. Att han sen enkelt vräks omkull/förstärker den andra situationen är något annat. Men jag tycker att händelsen har blivit orimligt uppförstorad.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Pajala lör 10 sep 2022, 15:08

Donowitz skrev:Det är ju första touchen som tar i ansiktstrakten. Åtminstone är det en normal reaktion att rygga tillbaka när en klubbspets är precis i närheten eller tar i ansiktet under visiret. Att han sen enkelt vräks omkull/förstärker den andra situationen är något annat. Men jag tycker att händelsen har blivit orimligt uppförstorad.

Den enda som har förstorat upp detta är chicken själv, vilka patetiska filmningar han kör med, trodde att han skulle sluta med skiten men det blir ju bara värre när han inte får något vettigt uträttat på isen.

Det är faktiskt riktigt pinsamt att se honom filma i varenda match, han skämmer ut sig själv och även Luleå Hockey som inte verkar få honom att ändra sig.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Donowitz lör 10 sep 2022, 15:25

Pajala skrev:
Donowitz skrev:Det är ju första touchen som tar i ansiktstrakten. Åtminstone är det en normal reaktion att rygga tillbaka när en klubbspets är precis i närheten eller tar i ansiktet under visiret. Att han sen enkelt vräks omkull/förstärker den andra situationen är något annat. Men jag tycker att händelsen har blivit orimligt uppförstorad.

Den enda som har förstorat upp detta är chicken själv, vilka patetiska filmningar han kör med, trodde att han skulle sluta med skiten men det blir ju bara värre när han inte får något vettigt uträttat på isen.

Det är faktiskt riktigt pinsamt att se honom filma i varenda match, han skämmer ut sig själv och även Luleå Hockey som inte verkar få honom att ändra sig.

Svart-vit som vanligt.

Shinimin har en historik av att förstärka och filma men han gör det inte i alla situationer. Under slutet av serien och slutspelet föregående säsong fick han ta emot enormt med stryk och fula smällar utan konsekvenser. Den andra sidan av myntet.

Och nu highlightades en specifik situation. Att man reagerar på en klubbspets mitt framför ögonen eller om den rentav touchar någonstans i ansiktet vilket det ser ut som, är inte konstigt.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Rayko lör 10 sep 2022, 15:29

Shinnimin är en av Luleås bättre spelare med fart och teknik. Blir irriterad av lulefans som vill ha bort honom med namninsamling bla.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Kagen lör 10 sep 2022, 15:37

Rayko skrev:Shinnimin är en av Luleås bättre spelare med fart och teknik. Blir irriterad av lulefans som vill ha bort honom med namninsamling bla.

Gud vilka töntar i så fall.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Witchfinder77 lör 10 sep 2022, 16:23

Ja en namninsamling osv är riktigt töntigt. Men samtidigt, om det där är en normal tillbakaryggning så är Shinni ganska ensam om att vara normal.
Witchfinder77
Witchfinder77

Antal inlägg : 361
Join date : 19-09-18

Pajala and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Hankburger lör 10 sep 2022, 16:25

Pajala skrev:
Donowitz skrev:Det är ju första touchen som tar i ansiktstrakten. Åtminstone är det en normal reaktion att rygga tillbaka när en klubbspets är precis i närheten eller tar i ansiktet under visiret. Att han sen enkelt vräks omkull/förstärker den andra situationen är något annat. Men jag tycker att händelsen har blivit orimligt uppförstorad.

Den enda som har förstorat upp detta är chicken själv, vilka patetiska filmningar han kör med, trodde att han skulle sluta med skiten men det blir ju bara värre när han inte får något vettigt uträttat på isen.

Det är faktiskt riktigt pinsamt att se honom filma i varenda match, han skämmer ut sig själv och även Luleå Hockey som inte verkar få honom att ändra sig.

Här är det lilla problemet som du verkar ha. Du har en inhemskt bias som verkar uppkomma så fort en spelare gör något tvivelaktigt och sedan ligger det kvar. Visst Shinnimin har en historia av att förstärka men en förstärkning är inte en filmning. Hur många gånger har man inte sett spelare få en klubba i ansiktet och benen viker sig? Tusan.. hur många gånger har det inte hänt en själv när man fått en klubba i sidan av huvudet och man sackar ihop som en kolsäck? Det är liksom en naturlig reflex hos många. Men det går tyvärr inte.. för han har ju en historia.. och därför skall han få negativ särbehandling. Sedan kan man ta ditt påstående om att skämma ut sig som en aning ironiskt. 

Och innan du kommer med halmgubben.. Nej jag försvarar inte hans filmning. Jag tycker det bara är lite roligt hur du kommer tillbaka från en längre avstängning bara för att fortsätta på samma bana.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Redbear and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Hankburger lör 10 sep 2022, 16:29

Witchfinder77 skrev:Ja en namninsamling osv är riktigt töntigt. Men samtidigt, om det där är en normal tillbakaryggning så är Shinni ganska ensam om att vara normal.

Då är ju inte jag själv normal i så fall. Kan inte räkna hur många gånger man kommit på sig själv med att kraftigt rygga tillbaka för att man får en klubba under visiret som att det på något sätt skulle hjälpa. Och jag är långt ifrån den enda som jag har sett göra den rörelsen. Det är lite som att lägga sig på isen och känna om man har alla tänder kvar i käken. Som sagt... Detta forum verkar vara lite smått bias mot de som de uppfattar förtjänar ett drev. Vi har ju redan Rask-drevet och nu har vi Brendan-drevet. Och vi vet ju alla hur illa dessa drev oftast slutar.. är det inte ett brev till stjärnspelare som menar att denne inte förtjänar att spela i laget så blir det sandlåda i forumet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Pajala lör 10 sep 2022, 16:32

Hankburger skrev:
Pajala skrev:
Donowitz skrev:Det är ju första touchen som tar i ansiktstrakten. Åtminstone är det en normal reaktion att rygga tillbaka när en klubbspets är precis i närheten eller tar i ansiktet under visiret. Att han sen enkelt vräks omkull/förstärker den andra situationen är något annat. Men jag tycker att händelsen har blivit orimligt uppförstorad.

Den enda som har förstorat upp detta är chicken själv, vilka patetiska filmningar han kör med, trodde att han skulle sluta med skiten men det blir ju bara värre när han inte får något vettigt uträttat på isen.

Det är faktiskt riktigt pinsamt att se honom filma i varenda match, han skämmer ut sig själv och även Luleå Hockey som inte verkar få honom att ändra sig.

Här är det lilla problemet som du verkar ha. Du har en inhemskt bias som verkar uppkomma så fort en spelare gör något tvivelaktigt och sedan ligger det kvar. Visst Shinnimin har en historia av att förstärka men en förstärkning är inte en filmning. Hur många gånger har man inte sett spelare få en klubba i ansiktet och benen viker sig? Tusan.. hur många gånger har det inte hänt en själv när man fått en klubba i sidan av huvudet och man sackar ihop som en kolsäck? Det är liksom en naturlig reflex hos många. Men det går tyvärr inte.. för han har ju en historia.. och därför skall han få negativ särbehandling. Sedan kan man ta ditt påstående om att skämma ut sig som en aning ironiskt. 

Och innan du kommer med halmgubben.. Nej jag försvarar inte hans filmning. Jag tycker det bara är lite roligt hur du kommer tillbaka från en längre avstängning bara för att fortsätta på samma bana.

Han filmar, det går inte att försvara på något sätt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Titan 4020 lör 10 sep 2022, 16:47

Tycker det är tur att ingen här på forumet är sportchef eller tränare .
Den ena filmar , den andra är för ful, den tredje har fel färg på tejpen .
Det ni inte tänker på är att både Rask och Shinnimin kanske är riktiga fynd om man kollar vad dom tjänar .
Har vi billigare spelare kan vi värva någon lite dyrare tex Komarov .
Å det kommer även en till spelare som kommer att vara lite dyrare .

Titan 4020

Antal inlägg : 199
Join date : 22-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Hellcop lör 10 sep 2022, 17:03

Titan 4020 skrev:Tycker det är tur att ingen här på forumet är sportchef eller tränare .
Den ena filmar , den andra är för ful, den tredje har fel färg på tejpen .
Det ni inte tänker på är att både Rask och Shinnimin kanske är riktiga fynd om man kollar vad dom tjänar .
Har vi billigare spelare kan vi värva någon lite dyrare tex Komarov .
Å det kommer även en till spelare som kommer att vara lite dyrare .

Samtidigt synd, för hade det varit så då hade vi haft McDavid, Lundeström, Omark, Draisaitl och Erik Karlsson i laget.

Sen hade vi vunnit guld varje säsong också.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 583
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Pajala lör 10 sep 2022, 17:32

Titan 4020 skrev:Tycker det är tur att ingen här på forumet är sportchef eller tränare .
Den ena filmar , den andra är för ful, den tredje har fel färg på tejpen .
Det ni inte tänker på är att både Rask och Shinnimin kanske är riktiga fynd om man kollar vad dom tjänar .
Har vi billigare spelare kan vi värva någon lite dyrare tex Komarov .
Å det kommer även en till spelare som kommer att vara lite dyrare .

Inge säger väl att någon är ful eller har fel färg på tejpen men när någon filmar så får man väl kritisera den personen eller hur?

Vissa tar detta alldeles för personligt och känner sig kränkta bara för att en spelare får kritik, som att man på något sätt äger Luleå Hockey och tar all kritik personligt, spelar ingen roll vad chicken eller rask tjänar, dom ska väl leverera också, vad hjälper det att personen är billig om den personen inte tillför något till laget?

Brendan har mycket hockey i sig men han fokuserar på fel saker och det gick tungt för honom på slutet av förra säsongen, han måste lägga av med filmningarna och börja jobba hårdare annars tror jag inte det blir någon mer säsong för honom.

Rask är en gåta för mig, kämpar bra men inget mer händer.

Hoppas Komarov kommer igång men det tar nog x antal matcher tror jag.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Titan 4020 lör 10 sep 2022, 17:45

Som någon skrev tidigare så är det drev mot vissa spelare vilket jag tycker är tråkigt .
Luleå kom 2a förra säsongen så i mina ögon är Luleå som lag nästintill perfekt.
Men alla här inne håller på Luleå å att alla har olika tankar å åsikter är fullt normalt.
Med en ny spelare å lite träning så ska vi nog kunna kriga på övre halvan även denna säsong .

Jag önskar alla en trevlig helg :-)

Titan 4020

Antal inlägg : 199
Join date : 22-07-30

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Pajala lör 10 sep 2022, 18:10

Titan 4020 skrev:Som någon skrev tidigare så är det drev mot vissa spelare vilket jag tycker är tråkigt .
Luleå kom 2a förra säsongen så i mina ögon är Luleå som lag nästintill perfekt.
Men alla här inne håller på Luleå å att alla har olika tankar å åsikter är fullt normalt.
Med en ny spelare å lite träning så ska vi nog kunna kriga på övre halvan även denna säsong .

Jag önskar alla en trevlig helg :-)

Ja vi har inte ett dåligt lag ändå, visst verkar andra lag har gjort bättre värvningar men vi har Bulan och vi har en trupp som kan spelsystemet.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Dustin lör 10 sep 2022, 18:11

Titan 4020 skrev:Som någon skrev tidigare så är det drev mot vissa spelare vilket jag tycker är tråkigt .
Luleå kom 2a förra säsongen så i mina ögon är Luleå som lag nästintill perfekt.
Men alla här inne håller på Luleå å att alla har olika tankar å åsikter är fullt normalt.
Med en ny spelare å lite träning så ska vi nog kunna kriga på övre halvan även denna säsong .

Jag önskar alla en trevlig helg :-)
Nu har vi tappat våra tre bästa spelare och övriga lag i ligan har blivit bättre, du får nog ta med det i beräkningen. Att vi kommer kriga på övre halvan tror jag också (dvs topp 7) men högre krav än så får man faktiskt ha med tanke på förutsättningarna.

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av NallePhu lör 10 sep 2022, 18:54

Så nu räcker det med hackade på Shinnimin han gör sitt jobb som Bulan vill att han ska allt annat det ni gafflar om är nonsens, Alla spelare i SHL förstärker mer eller för att få med sig fördelar det gnäller ni inte på antingen drar man alla över en och samma kam eller så ger man sjutton i att gnälla!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Hankburger lör 10 sep 2022, 19:04

Dustin skrev:
Titan 4020 skrev:Som någon skrev tidigare så är det drev mot vissa spelare vilket jag tycker är tråkigt .
Luleå kom 2a förra säsongen så i mina ögon är Luleå som lag nästintill perfekt.
Men alla här inne håller på Luleå å att alla har olika tankar å åsikter är fullt normalt.
Med en ny spelare å lite träning så ska vi nog kunna kriga på övre halvan även denna säsong .

Jag önskar alla en trevlig helg :-)
Nu har vi tappat våra tre bästa spelare och övriga lag i ligan har blivit bättre, du får nog ta med det i beräkningen. Att vi kommer kriga på övre halvan tror jag också (dvs topp 7) men högre krav än så får man faktiskt ha med tanke på förutsättningarna.

Detta är dock en sanning med modifikation. Malmö, Örebro, Leksand och Oskarshamn har blivit sämre. Rögle och SkAIK är på samma nivå som förra säsongen ungefär. Skulle nog även säga att FBK har blivit sämre.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Donowitz, Puckad and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Titan 4020 lör 10 sep 2022, 19:41

Som jag skrev tidigare så har alla olika tankar å åsikter.
Min åsikt är :
Omark går inte att ersätta även om Luleå kommer göra sitt bästa .
Sellgren tycker jag är en fullgod ersättare till Lepistö.
Andreasson topp 3 ....nja...dom poäng han gjorde kan övriga trupp producera tillsammans .
+ Att Luleå kommer att värva en spelare till .
Att serien kommer att vara jämn är nog troligt , å att vinna guld bara för att man vinner serien är inte säkert ...(Färjestad 6a) .
Ha en fortsatt trevlig kväll .

Titan 4020

Antal inlägg : 199
Join date : 22-07-30

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Blinders lör 10 sep 2022, 19:52

Titan 4020 skrev:Som jag skrev tidigare så har alla olika tankar å åsikter.
Min åsikt är :
Omark går inte att ersätta även om Luleå kommer göra sitt bästa .
Sellgren tycker jag är en fullgod ersättare till Lepistö.
Andreasson topp 3 ....nja...dom poäng han gjorde kan övriga trupp producera tillsammans .
+ Att Luleå kommer att värva en spelare till .
Att serien kommer att vara jämn är nog troligt , å att vinna guld bara för att man vinner serien är inte säkert ...(Färjestad 6a) .
Ha en fortsatt trevlig kväll .
Nu var ju dock Färjestad favoriter till att vinna guldet innan säsongen började.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

pingu and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Lehto lör 10 sep 2022, 23:39

Shinni har inte varit bra iaf, spec inte nu sista matchen. Gav bort frilägen osv, han måste spela enklare.

Lehto

Antal inlägg : 713
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av farre sön 11 sep 2022, 16:18

Titan 4020 skrev:Tycker det är tur att ingen här på forumet är sportchef eller tränare .
Den ena filmar , den andra är för ful, den tredje har fel färg på tejpen .
Det ni inte tänker på är att både Rask och Shinnimin kanske är riktiga fynd om man kollar vad dom tjänar .
Har vi billigare spelare kan vi värva någon lite dyrare tex Komarov .
Å det kommer även en till spelare som kommer att vara lite dyrare .

Du verkar ju riktigt insatt så kan inte du berätta vad framförallt Rask tjänar som gör honom till ett riktigt fynd?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Gäst ons 14 sep 2022, 13:01

farre skrev:
Titan 4020 skrev:Tycker det är tur att ingen här på forumet är sportchef eller tränare .
Den ena filmar , den andra är för ful, den tredje har fel färg på tejpen .
Det ni inte tänker på är att både Rask och Shinnimin kanske är riktiga fynd om man kollar vad dom tjänar .
Har vi billigare spelare kan vi värva någon lite dyrare tex Komarov .
Å det kommer även en till spelare som kommer att vara lite dyrare .

Du verkar ju riktigt insatt så kan inte du berätta vad framförallt Rask tjänar som gör honom till ett riktigt fynd?


Hoppas bara Shinnimin gör bättre ifrån sig än han gjorde i dom 25 senaste matcherna förra säsongen, han vägde så lätt i slutspelet.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Blinders ons 14 sep 2022, 13:10

Ny skrev:
farre skrev:
Titan 4020 skrev:Tycker det är tur att ingen här på forumet är sportchef eller tränare .
Den ena filmar , den andra är för ful, den tredje har fel färg på tejpen .
Det ni inte tänker på är att både Rask och Shinnimin kanske är riktiga fynd om man kollar vad dom tjänar .
Har vi billigare spelare kan vi värva någon lite dyrare tex Komarov .
Å det kommer även en till spelare som kommer att vara lite dyrare .

Du verkar ju riktigt insatt så kan inte du berätta vad framförallt Rask tjänar som gör honom till ett riktigt fynd?


Hoppas bara Shinnimin gör bättre ifrån sig än han gjorde i dom 25 senaste matcherna förra säsongen, han vägde så lätt i slutspelet.
Yes, en riktig besvikelse. Förhoppningsvis fokuserar han på spelet och inte på att gnälla och förstärka situationer som han började att göra på slutet när det gick tungt för honom.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Danneja tor 15 sep 2022, 15:50

Nu går Pudas hårt åt Shinnimin i media att han filmar säsongens har inte ens startat. Känner på mig att det återigen kommer vara skriverier om Shinnimin och hans filmningar och vi ska behöva dras med det...

Suck så jävla tröttsamt och skämmigt att få den stämpeln på vårat lag Sad

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Dundernisse and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Urken tor 15 sep 2022, 15:58

Danneja skrev:Nu går Pudas hårt åt Shinnimin i media att han filmar säsongens har inte ens startat. Känner på mig att det återigen kommer vara skriverier om Shinnimin och hans filmningar och vi ska behöva dras med det...

Suck så jävla tröttsamt och skämmigt att få den stämpeln på vårat lag Sad
Tyvärr är det något som Shinnimin gjort sig förtjänt av. Den gångna säsongen så filmade han flertalet gånger. MEN här tycker jag att han ibland får oförtjänt mycket skit/får väldigt lite med sig. Han kan bli totalt överkörd framför mål utan att få med sig något. Ryktet gör honom inga tjänster.

Angående Pudas.. vilken tönt. Tyvärr är en bra hockeyspelare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Danneja tor 15 sep 2022, 16:16

Urken skrev:
Danneja skrev:Nu går Pudas hårt åt Shinnimin i media att han filmar säsongens har inte ens startat. Känner på mig att det återigen kommer vara skriverier om Shinnimin och hans filmningar och vi ska behöva dras med det...

Suck så jävla tröttsamt och skämmigt att få den stämpeln på vårat lag Sad
Tyvärr är det något som Shinnimin gjort sig förtjänt av. Den gångna säsongen så filmade han flertalet gånger. MEN här tycker jag att han ibland får oförtjänt mycket skit/får väldigt lite med sig. Han kan bli totalt överkörd framför mål utan att få med sig något. Ryktet gör honom inga tjänster.

Angående Pudas.. vilken tönt. Tyvärr är en bra hockeyspelare.

Hade inte brytt mig ett smack om det bara var Pudas som kom med dessa anklagelser i media. Men jag vet att det är så många fler som anklagar Shinnimin och jag skämms varje gång när jag vet att det stämmer.

Varför kan han inte bara sluta upp med det..

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av gruvarbetarn tor 29 sep 2022, 23:22

https://twitter.com/swehockeygifs/status/1575584807777890304?s=20&t=zH-T3mg8FxjpaNDnpd_1pw
Är det ingen i laget som har lite stake att prata med honom? EG? Engsund? Lassi? Jonas? Han gör oss till åtlöjen..

gruvarbetarn

Antal inlägg : 18
Join date : 22-06-26

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Danneja fre 30 sep 2022, 00:34

gruvarbetarn skrev:https://twitter.com/swehockeygifs/status/1575584807777890304?s=20&t=zH-T3mg8FxjpaNDnpd_1pw
Är det ingen i laget som har lite stake att prata med honom? EG? Engsund? Lassi? Jonas? Han gör oss till åtlöjen..

Håller faktiskt med dig nu, mot Brynäs såg det ärligt ut. Men nu börjar det fan gå för långt, jag vill att man bryter kontraktet med denna karl nu. Det är ju nånting omkring honom varenda jävla omgång i SHL. Den energin som går åt till all skit behöver inte vårat lag.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

evanovich, Burskydd, Serkan122 and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Lulefan fre 30 sep 2022, 03:02

Skeppa Shinnimin, tyvärr verkar hans uppsida sällan väga upp för de dåliga sidorna.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Burskydd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Blinders fre 30 sep 2022, 08:21

Anmäld för filmning nyss.

Bara skeppa honom. Tänk att Luleå Hockey har gått från att vara en klubb som bestod av ärliga spelare till ha den värsta filmaren i SHL den senaste tio åren i sitt lag, fy fan.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av SatanicPanic fre 30 sep 2022, 09:03

Jag tillhörde dom som gillade shinimins värvning men nu är han bara pinsam och fokuserar på helt fel saker inte bra för laget med en sådan kille, sätt honom på bänken och låt junnisar spela!
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 628
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Blitzwagen fre 30 sep 2022, 09:59

Pinsamt pinsamt... Bort med honom snarast!

Blitzwagen

Antal inlägg : 132
Join date : 21-03-24

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av evanovich fre 30 sep 2022, 10:06

Instämmer i kören. Länge sedan man varit såhär less på en import. Hade han producerat framåt
så kanske det hade varit lättare att svälja.

evanovich

Antal inlägg : 158
Join date : 21-07-04

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Monco fre 30 sep 2022, 10:09

Han verkar ju vara lite korkad. I slutet på matchen igår när det är fyra sekunder kvar vid tekningen så börjar han dribbla istället för att skicka in pucken mot mål. Sedan verkar han inte fatta att allt han gör finns på film och att han alltid kommer bli granskad när han filmar. Jag blev lätt chockad när vi värvade honom men hoppades att Bulan skulle få bort det där beteendet men nu är det riktigt pinsamt att ha honom i laget.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Dundernisse, Blitzwagen and Burskydd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Snikne Ville fre 30 sep 2022, 10:41

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Burskydd fre 30 sep 2022, 11:27

Shinnimin ska bort från klubben. Sänker klubbens rykte,sprider badwill och är en överbetald ickeproducerande import

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av NallePhu fre 30 sep 2022, 11:28

Att ni bara orkar!
less som fan gnället!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Bros! and Titan 4020 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Burskydd fre 30 sep 2022, 12:02

NallePhu skrev:Att ni bara orkar!
less som fan gnället!
”Gnället” är befogad kritik.
Tycker du att hans beteende är något positivt för Luleå?
Har du nån gång ”gnällt” ??

Burskydd

Antal inlägg : 533
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av ski3r fre 30 sep 2022, 12:04

NallePhu skrev:Att ni bara orkar!
less som fan gnället!
När en spelare beter sig på ett sätt som inte är i linje med klubbens värderingar kan det väl ändå vara berättigat med lite gnäll.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Brendan Shinnimin - Sida 3 Empty Sv: Brendan Shinnimin

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet