Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

+77
oggskar
Lars158
Taabe
Rayko
tibet
Sundance Kid
#96
Tackleberry
Rikky
Lulejoe
Lulefan
Lastbilar
Bamsefar
Kicko
keevvs
Björnpappa
JoakimJ
Pontaking
Dentos
Simon90
Lassi
Luleå84
NilsOskar
farre
PM
makkanmakkan
Norlin
RSD555
ezz
Tigerman
icemask
GustenA
Tony Moore
LubosC
Micke80
Mange
ski3r
NeedforX
Helge
kamelbullen
LHF96
Snikne Ville
GrodanBoll
rasbiologen
MrScout
KaptenBlodskelett
Urken
Nr10
Kagen
Hellcop
Mr Bister
Sir Prozac
Qirren
Redbear
LulefanGBG
Old Brooklyn
Lasse Proppmätt
pingu
Wolfhunter
Kanellängd
Hedanders
Puckad
kokostrollet
Pajala
Donowitz
Jonken
Dilox
Lehto
Gpa
Dundernisse
Xerzocx
Dustin
Hankburger
Blinders
Niinimaa
Sportchefen #2
NallePhu
81 posters

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av kokostrollet sön 13 jun 2021, 22:44

Blinders88 skrev:Hur ska Luleå göra med Fabian Lysell då? För jag tror Bulan ser Muzik och Mattsson före honom i laguppställningen. Kanske låna ut han till ett allsvenskt lag? Då han blir draftad nu i sommaren så kommer NHL-klubben se att han får speltid.

Får Fabian bara ordning på spelet i egen zon kommer han kunna klättra snabbt i kedjorna. Tror det är lite upp till honom själv, får han ordning på det och tar till sig Bulans instruktioner kan det bli hur bra som helst. Han har ju sjukt stor uppsida. Rätt likt hur det såg ut när Brännarn först kom in i laget, så kan Fabian få samma utveckling så kommer det se mer än ljust ut. Gör han inte det och istället kör mer av en Gunler-variant på utveckling, så blir det sämre då Bulan inte ser ut att tolerera att man tänjer lite på linjerna och sättet att spela.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken sön 13 jun 2021, 22:59

Pajala skrev:
Här gör du ett stort fel, du antar och tror saker, grejen är att det är TRÄNARNA som bestämmer precis allt i laget, så att när du säger att "inte denna typ av agerande godtagbart från LHF" så är det bara dina egna ord baserade just på ingenting, jag vill inte vara dryg på något sätt men jag märker oftast hur supporters tror att deras ord väger över tränarnas beslut, som att supportern har något att säga till om, vilket "vi" inte har och ska aldrig heller ha det.

På Brynäsforumet tex så har personer börjat maila Brynäs ledning om allt möjligt, det är ju helt sjukt hur dom tror att just deras åsikter betyder något, i vissa fall har ju även hot uttalats när supporters går över gränsen.

Till sist är det ändå Luleå vi håller på och stöttar, skickar Luleå en spelare så måste vi tro att dom vet mer än vi.

Levererar inte en spelare så går man inte vidare med dom, visst kan man ge en talang chansen men hur många år ska Luleå vänta på att någon blommar ut? eller är det så enkelt att dom inte ser att spelaren har något att tillföra? kanske det syns på träningarna eller i omklädningsrummet? något som vi inte har en aning om.

Vi måste lita på att ledningen med tränarna vet vad dom gör, jag har också åsikter om spelare men till sist och syvende så måste jag ändå tro på att dom har mer kunskap än oss vanliga supporters.
Nu tror jag nog att du missuppfattar mig. Att tränarna VET och BESTÄMMER är självklart. Med 'ej godtagbart agerande' -syftade jag mer på följande: Om vi bänkar konstant våra unga, lovande spelare; kommer inga unga, lovande spelare vilja spela i vår förening framöver. Dvs: Knappast ett antagande -utan endast logisk fakta. Alternativ B: Vår egna scouting på unga Svenska topp spelare är så jävla under isen; att vi endast lyckas med att göra spelarna frustrerade när de kommer till oss. Alternativ C: Med facit i hand: Agerade LHF rätt här? Jag tror att även du kan hålla med iaf lite om det kan luktar lite 'knas' här...?

Vidare: Du säger att LHF inte skall gå vidare med spelare som inte levererar. Utan att gömma Dig bakom LHF:s lagledning. Kan du möjligen förtydliga dina tankar om det här:

-På vilket sätt levererade inte Jesper Wallstedt gångna säsongen?
-På vilket sätt levererade inte Victor Berglund gångna säsongen?

Och då menar jag lite djupare än: "Både Victor och Jesper bevisade att dom har lång väg kvar, dom fick sina chanser men visade inget speciellt."

Du får ursäkta: Men jag håller inte med dig! Som jag ser det: Wallstedt fick sitt genombrott i år i SHL -och Berglund var inte mer högrisk -än flera backar som fick spela. Där har du min personliga åsikt.

Bulan & Co har sina åsikter (och de vet nog bäst). Men även du måste väl ha någon egen åsikt som ligger till grund -över hur varken 'Jeppe' -eller 'Vic' inte visade någonting säsongen 20/21?!!

Vidare: Du säger att jag gör ett stort fel -när jag antar och tror saker. Själv säger du: Citat "varför ha kvar en sur junior som tror att han är bäst i världen? nä det luktar lite Gunler om fjunisen Wallstedt." Slut citat. -WHAT?!

Jag skulle jättegärna höra IAF ETT av DINA EGNA konkreta exempel; vad/hur/när/varför (chooce one):
A.) Wallstedt gjorde fel under hela säsongen 20/21
B.) Berglund gjorde fel under hela säsongen 20/21

Ett exempel var räcker. Men för att bli tok bänkad; vore det givetvis sakligt med betydligt fler exempel från dig. (Bulan vet ju tydligen. Vet du?)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Micke80 mån 14 jun 2021, 06:16

Bara för att blanda mig i lite.
Wallstedt var riktigt bra r hannfick stå 1-3 matcher förstav2 tredjedelar av säsongen. Rautio sedan gick stå på sidan och sedan skickades gick det tyngre och tyngre för wallstedt. Jag gör inte bedömningen att han är en dålig målvaktcför det, men kannkonstarera att han ännu inte hade orken antingen eller både mentalt eller fysiskt att matchas så hårt. Till det kan läggas 2 olika skade frånvaron i samband ned att Lassi tog över spaden helt. Vill tro atthan hade fått nån match här och där i slutet om skadorna inre kommit. Tycker också man kan bända på resonemanget lite. En så ung målvakt somnännu inte byggt sigvfysiskt för att orka matcha hårt, och som mentalt inte orkar vara där när matchande blir för tätt. Är det då rätt mot spelaren att spela hen hårdare en kropp och knopp klarar av? Eller kan det vara då att utvecklingen stannar av lite istället. Lägg sen på att han istället för att bli bättre och bättre gick ner sig i slutet i form av att göra fler enkla misstag i possirionspelet och tappa ut fler returer.

Berglund var rolig att se i PP, men han pinchade bådebotajat och ogenomtänkt vilket skapade kontringar, han var oftast direkt svag i 1-1 situationer, relativt ofta gade han för stor iver att jaga ikapp pucj och spelare i egen zon att center och backkolkega fick täcka upp när han blev överspelad.
Tittar vi sen på laget som helhet så var det svårt att hitta bra backpar i början av säsongen. EG var inte sig själv, Sondell inte som året innan, Larsson inte vad vi hoppades på, Själlin och Styrman utanför laget
De som höll uppe nivån var Engsund och Nisse. Jag tror man bytte plats på Nisse och Berglund primärt för att gå igång EG. Sen var det Eddies hjärnskakning dom gav utrymme för Själlin och den chansen tog han med bravur. Det innebar att resterande skulle in o ett backpar och det var inte läge att para ihop Berglund med Sondell.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Pajala, Wolfhunter and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Xerzocx mån 14 jun 2021, 08:08

En balans och åsikt som jag tycker att vi bör ha med oss är denna balansen mellan hur bra lag vi vill ställa på isen kontra hur mycket vi vill matcha dom yngre spelarna.
Hur vi än vänder och vrider på det så har vi ett maxantal "platser" som vi skall fylla med spelare inför varje match. Jag säger eller nämner inget om huruvida en person platser eller inte, i detta inlägget, utan jag pratar generellt en trupp nu.
Men den aspekten som vi måste ha med oss är hur starkt lag vi ställer på isen. Om vi har med x antal juniorer/unga spelare i laget, för att dom skall utvecklas. Hur bra lag får vi då? Om vi fyller laget med "bättre" spelare, hur bra lag får vi då?
Detta går trots allt ut på att vinna matcher och i slutändan försöka vinna guldet. Detta är och måste trots allt vara det som är det primära och målsättningen. Om vi har yngre spelare som försvagar laget, vilket i sin tur gör att vi minimerar våra möjligheter att vinna matcher och guldet. Skall vi då spela dessa spelare för utvecklingens skull eller inte? Detta är frågor som jag inte kan svara på eller har tillräckliga kunskaper eller insyn för att veta, men vi bör ha aspekten med oss.
Jag tror och uppfattar Luleå som att alla tävlar på samma villkor inom laget. Alltså att dom som platsar och gör laget bäst, får spela. Sen om det är en äldre och rutinerad spelare eller en yngre framtidsspelare, det spelar ingen roll. Man skall förtjäna sin plats i laget.
Om Luleå skulle göra annorlunda, alltså att inte värva fler spelare utan istället fasa in dom yngre spelarna, då måste vi trots allt fråga oss hur bra laget blir? Är dom yngre spelarna redo och tillräckligt bra? Jag säger absolut inte att dom inte är det, men vi måste någonstans se det ur dessa glasögon också. Får vi ett svagare, starkare eller likvärdigt lag med våra yngre?
Jag vill återigen påpeka att jag i detta inlägget inte säger att våra juniorer inte skulle vara bra nog, utan detta är ett hypotetiskt inlägg på tankebanor.
Jag tror att mer eller mindre alla här inne vill vinna guld, framför att åka ut i kvarten. Då måste vi ställa bästa laget på isen för att vinna guldet. Det leder oss till denna balans som jag efterfrågar.
Vinner vi matcher och guld genom att ha "öppna" platser för juniorer, där avsikten är att dom skall få automatisk speltid och utvecklas?
Jag tycker absolut och på alla sätt och vis att man skall satsa på dom yngre och på egna spelare, men samtidigt måste dom trots allt platsa och göra laget bättre. Vi måste satsa på det lag som gör Luleå Hockey bäst och starkast möjliga. Vi måste ha en konkurrenssituation där man måste förtjäna sin plats.

Jag tror och tycker att det är bra med en bred trupp. Detta kanske innebär att vissa juniorer inte får lika mycket speltid, men isf beror det på att dom inte är tillräckligt bra just nu. Det måste trots allt vara så att dom bästa skall spela för att vi skall ha ett så bra lag som möjligt på isen.
Detta är kanske hårt skrivit, men det är så vi måste tänka också. Vi bedriver en elitverksamhet där det går ut på att vinna matcher, vinna guld och skapa ett intresse och intäkt för att få verksamheten att gå runt. Förlorar vi matcher för att vi matchar en massa juniorer eller andra spelare som inte är bra nog, då tappar vi supportrar intresset, vi skriker efter nyförvärv och vi spyr galla över laget. Vi åker ut i kvarten och det finns säkerligen sponsorer som tycker det är mindre kul om vi inte har starkast möjliga lag och kanske tappar vi sponsorer på sikt!?

Det jag menar är att jag absolut tycker och vill att vi skall satsa på dom yngre spelarna. Dom spelarna som är framtiden.
Men jag tycker också att man måste förtjäna sin plats, man måste kämpa, visa glöden och vara ett föredöme på och utanför isen.

Jag är övertygad om att om man hamnar i "frysboxen" så finns det en anledning. Troligtvis finns det saker som måste förbättras då och det är upp till varje individ att helt enkelt göra det som krävs för att nå speltid. Att vara professionell idrottsperson är mer än att prestera. Man skall vara ett föredöme, man skall lyfta gruppen, man skall göra sina lagkamrater bättre och man skall respektera det spelsystem, spelsätt som klubben vill spela osv osv.
Jag anser att det helt enkelt är så att det kanske krävs mer än enbart en "prestation" för att ta en plats i laget. Luleå vill ha speciella spelartyper för att få ut så mycket som möjligt av spelsystemet. Det kan helt enkelt vara så att vissa speltyper inte passar in i hur man vill spela och dessa spelar kanske tar för mycket energi av andra spelare i laget som måste täcka upp, inte vågar spela ut, etc, vilket stjälper laget framför att lyfter lagets totala prestation.

Jag kan naturligtvis vara på fel spår med allt detta, men jag tänker att det är lätt att man glömmer bort vissa aspekter när man väldigt gärna vill se unga spelare som slår igenom, får utveckling i klubben osv.
Men jag tror bestämt att det är viktigt att man har en konkurrerande situation där man helt enkelt måste ge 110% varje dag för att få speltid, man måste bli bättre på träningarna, ge järnet varje dag och verkligen visa att man skall ha den där speltiden. Hornen växer ut och man förtjänar sin speltid!

Xerzocx

Antal inlägg : 241
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

LulefanGBG and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken mån 14 jun 2021, 10:06

Jag tycker kärnfrågan är den här: Varför Luleå Hockey ger olika spelare 'chansen' på så olika sätt -samt med så olika värderingar?

Man blir ju i princip mörkrädd -av att jämföra chanserna (jepp; plural) LHF gav Nils Lundkvist -kontra vad man gav Victor Berglund. Jag tror vi alla kan hålla med om följande: OM nu LHF verkligen anser att Victor var 'för högrisk' (spekulation) i spelsystemet: Var han verkligen lika högrisk -som Nisse var sitt första år i A-laget? Bara att titta igenom Berglunds alla byten säsongen 20/21. INTE EN CHANS att han var det! (Visserligen bredvid EG mestadels -som inte heller gjorde sig själv stor rättvisa gångna säsongen.)

Jag tror/misstänker att detta har även att göra någonting med kapten Erik. Han var definitivt långt ifrån sig själv gångna säsongen. Om så; kan det nog vara svårt att vara samma back up/trygghet -som han varit för både Sellgren och Lundkvist.

Summa sum: Vi förlänger under jubel & klang med EG -och vinkar hej då till Vic...... (I så fall skall nog LHF skratta sig lyckliga över att man inte skeppade 'Nisse' när han var som sämst i A-laget.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad mån 14 jun 2021, 10:32

Jämförelsen Nisse - Victor äger sin rätt.

Dock förvånar det mig att du inte noterat bristerna i egen zon i början av serien. Jag ska dock inte säga om det berodde bara på honom, eller om försvaret i allmänhet var i osynk.
Jag vet att jag bet mig i tungan flera ggr när han höjdes till skyarna här, då jag upplevde det som alldeles för vekt i egen zon.

För mig är frågan mer den du ställer:
Måste man inte vara överseende med misstag hos spelare som är under utbildning?
(Jag tycker att det måste få vara ok, och sa därför inget i höstas.)
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken mån 14 jun 2021, 10:43

Puckad skrev:Jämförelsen Nisse - Victor äger sin rätt.

Dock förvånar det mig att du inte noterat bristerna i egen zon i början av serien. Jag ska dock inte säga om det berodde bara på honom, eller om försvaret i allmänhet var i osynk.
Jag vet att jag bet mig i tungan flera ggr när han höjdes till skyarna här, då jag upplevde det som alldeles för vekt i egen zon.

För mig är frågan mer den du ställer:
Måste man inte vara överseende med misstag hos spelare som är under utbildning?
(Jag tycker att det måste få vara ok, och sa därför inget i höstas.)
Visst har jag noterat bristerna. Ur detta två saker: A.) Precis som du säger: Berodde de flesta av dessa brister enbart på Vic -eller även lika mycket på andra spelare? (Det var ju många gånger hönsgård under hårdare press/tempo i hela jäkla femman + att vår målis var ju flera gånger allt annat än tok-vass.) B.) Var Victors brister verkligen värre -än vad Nisses var under säsong ett i A-laget? Den stora skillnaden är ju den här: Erik Gustafsson gick på vatten vid ena exemplet -och inte i det andra exemplet.

Hur vek var inte 'Nisse' vid sargerna + framför kassen i början? Trots att han många gånger lyckades sträcka upp sin axel framför motståndarens i en-mot-en? Framför kassen visade väl dessutom Victor lite grit efter avblåsningarna?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox mån 14 jun 2021, 11:16

Känns som att vi glider längre och längre från Silly nu....

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

keevvs likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Pajala mån 14 jun 2021, 11:44

Tränarna såg väl skillnaden, Victor hade väl inte riktigt verktygen i lådan, då snackar vi även uppoffring, kampanda, hur man fungerar i gruppen, inställning, träningar mm.

Något måste ju ha varit fel eftersom tränarna gav han dåligt med istid.

Wallstedt är ännu för grön och erkände att han inte var redo för ett slutspel, dessutom så har han yttrat sig att han vill ha mer speltid än vad han har fått, det ska man inte gnälla om till diverse sportsidor, man biter ihop och ger järnet istället, totalt felaktig agerande av en junior.

Han kommer nog att få stå matcher men det är helt upp till honom själv, han måste ge Lassi en match om första spaden, Wallstedt måste inse att det tar flera år till att hamna i samma klass som Lassi är.

Hårt arbete och foga sig till vad tränarna vill och anser.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Gpa mån 14 jun 2021, 12:09

Xerzocx skrev:En balans och åsikt som jag tycker att vi bör ha med oss är denna balansen mellan hur bra lag vi vill ställa på isen kontra hur mycket vi vill matcha dom yngre spelarna.
Hur vi än vänder och vrider på det så har vi ett maxantal "platser" som vi skall fylla med spelare inför varje match. Jag säger eller nämner inget om huruvida en person platser eller inte, i detta inlägget, utan jag pratar generellt en trupp nu.
Men den aspekten som vi måste ha med oss är hur starkt lag vi ställer på isen. Om vi har med x antal juniorer/unga spelare i laget, för att dom skall utvecklas. Hur bra lag får vi då? Om vi fyller laget med "bättre" spelare, hur bra lag får vi då?
Detta går trots allt ut på att vinna matcher och i slutändan försöka vinna guldet. Detta är och måste trots allt vara det som är det primära och målsättningen. Om vi har yngre spelare som försvagar laget, vilket i sin tur gör att vi minimerar våra möjligheter att vinna matcher och guldet. Skall vi då spela dessa spelare för utvecklingens skull eller inte? Detta är frågor som jag inte kan svara på eller har tillräckliga kunskaper eller insyn för att veta, men vi bör ha aspekten med oss.
Jag tror och uppfattar Luleå som att alla tävlar på samma villkor inom laget. Alltså att dom som platsar och gör laget bäst, får spela. Sen om det är en äldre och rutinerad spelare eller en yngre framtidsspelare, det spelar ingen roll. Man skall förtjäna sin plats i laget.
Om Luleå skulle göra annorlunda, alltså att inte värva fler spelare utan istället fasa in dom yngre spelarna, då måste vi trots allt fråga oss hur bra laget blir? Är dom yngre spelarna redo och tillräckligt bra? Jag säger absolut inte att dom inte är det, men vi måste någonstans se det ur dessa glasögon också. Får vi ett svagare, starkare eller likvärdigt lag med våra yngre?
Jag vill återigen påpeka att jag i detta inlägget inte säger att våra juniorer inte skulle vara bra nog, utan detta är ett hypotetiskt inlägg på tankebanor.
Jag tror att mer eller mindre alla här inne vill vinna guld, framför att åka ut i kvarten. Då måste vi ställa bästa laget på isen för att vinna guldet. Det leder oss till denna balans som jag efterfrågar.
Vinner vi matcher och guld genom att ha "öppna" platser för juniorer, där avsikten är att dom skall få automatisk speltid och utvecklas?
Jag tycker absolut och på alla sätt och vis att man skall satsa på dom yngre och på egna spelare, men samtidigt måste dom trots allt platsa och göra laget bättre. Vi måste satsa på det lag som gör Luleå Hockey bäst och starkast möjliga. Vi måste ha en konkurrenssituation där man måste förtjäna sin plats.

Jag tror och tycker att det är bra med en bred trupp. Detta kanske innebär att vissa juniorer inte får lika mycket speltid, men isf beror det på att dom inte är tillräckligt bra just nu. Det måste trots allt vara så att dom bästa skall spela för att vi skall ha ett så bra lag som möjligt på isen.
Detta är kanske hårt skrivit, men det är så vi måste tänka också. Vi bedriver en elitverksamhet där det går ut på att vinna matcher, vinna guld och skapa ett intresse och intäkt för att få verksamheten att gå runt. Förlorar vi matcher för att vi matchar en massa juniorer eller andra spelare som inte är bra nog, då tappar vi supportrar intresset, vi skriker efter nyförvärv och vi spyr galla över laget. Vi åker ut i kvarten och det finns säkerligen sponsorer som tycker det är mindre kul om vi inte har starkast möjliga lag och kanske tappar vi sponsorer på sikt!?

Det jag menar är att jag absolut tycker och vill att vi skall satsa på dom yngre spelarna. Dom spelarna som är framtiden.
Men jag tycker också att man måste förtjäna sin plats, man måste kämpa, visa glöden och vara ett föredöme på och utanför isen.

Jag är övertygad om att om man hamnar i "frysboxen" så finns det en anledning. Troligtvis finns det saker som måste förbättras då och det är upp till varje individ att helt enkelt göra det som krävs för att nå speltid. Att vara professionell idrottsperson är mer än att prestera. Man skall vara ett föredöme, man skall lyfta gruppen, man skall göra sina lagkamrater bättre och man skall respektera det spelsystem, spelsätt som klubben vill spela osv osv.
Jag anser att det helt enkelt är så att det kanske krävs mer än enbart en "prestation" för att ta en plats i laget. Luleå vill ha speciella spelartyper för att få ut så mycket som möjligt av spelsystemet. Det kan helt enkelt vara så att vissa speltyper inte passar in i hur man vill spela och dessa spelar kanske tar för mycket energi av andra spelare i laget som måste täcka upp, inte vågar spela ut, etc, vilket stjälper laget framför att lyfter lagets totala prestation.

Jag kan naturligtvis vara på fel spår med allt detta, men jag tänker att det är lätt att man glömmer bort vissa aspekter när man väldigt gärna vill se unga spelare som slår igenom, får utveckling i klubben osv.
Men jag tror bestämt att det är viktigt att man har en konkurrerande situation där man helt enkelt måste ge 110% varje dag för att få speltid, man måste bli bättre på träningarna, ge järnet varje dag och verkligen visa att man skall ha den där speltiden. Hornen växer ut och man förtjänar sin speltid!

Bra inlägg och tänkvärt!
För att vrida och vända på detta vill jag ändå komma med alternativet: Fler juniorer som är aningens sämre än den planerade 4:e kedjan men mycket billigare och därigenom får klubben råd att köpa in ännu bättre spelare till toppkedjorna. För vi måste inse att vi kan spara oerhört mycket pengar på att ha exempelvis 3-4 juniorkontrakt/år jämfört med att köpa in spelare till samma positioner för sisådär 60-100k/mån.
Jag vet inte vilken väg som är smartast på kort sikt men det krävs nog på längre sikt att vi fortsätter få fram egna spelare som i några år är ekonomiska klipp, för att inte tala om nhl-pengar ifall det skulle gå så bra.
En annan aspekt på företagens vilja att sponsra laget. Jag tror seriöst att företagen samt fansen vill se mycket lokal förankring, man vill på ett annat sätt se hur grannens pojk blir framgångsrik! Folk som ex. gått i samma klass vill se sina kompisar få spela framför en inköpt aningens vassare spelare.
Nisse är verkligen idealet. Förutom att han är en förbaskat bra hockeyspelare så är han från bygden, ruskigt ödmjuk och skön typ. En energi som smittar och gör en glad. Med sådana lokala killar vill sponsrande företag bli sammankopplade även om de inte skulle hålla helt Nisses sjukt höga spelnivå.

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Hellcop mån 14 jun 2021, 12:50

Ja kan ni ta snacket om vem som kan Bulans jobb bättre än Bulan själv i någon annan tråd?
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 590
Join date : 12-04-06

Puckad and Xerzocx like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken mån 14 jun 2021, 13:02

Tycker Ni att Luleå behöver addera till ytterligare en högerskytt framåt -så att vi kan iaf mönstra en i våra 4-kedjor? Just nu har vi: Emanuelsson, Rask och Lysell. Sedan vet vi ju inte 'när' -eller 'om' det blir något med Petter.
När Pajala droppade Aaron Palushaj; började iaf mina kuggar att snurra. För denna tranatlant lina skulle ju spontant kännas ganska intressant i SHL:

Brendan Shinnimin - Jack Connolly - Aaron Palushaj (R)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox mån 14 jun 2021, 13:10

Jonken skrev:Tycker Ni att Luleå behöver addera till ytterligare en högerskytt framåt -så att vi kan iaf mönstra en i våra 4-kedjor? Just nu har vi: Emanuelsson, Rask och Lysell. Sedan vet vi ju inte 'när' -eller 'om' det blir något med Petter.
När Pajala droppade Aaron Palushaj; började iaf mina kuggar att snurra. För denna tranatlant lina skulle ju spontant kännas ganska intressant i SHL:

Brendan Shinnimin - Jack Connolly - Aaron Palushaj (R)

Klart det hade varit intressant! Tror dock att det vi kan vänta oss är en center (mest troligt Fröberg) och Omark eller inget.

Som jag fattat det är det endast en center man vill ha och Omark är en ren pangbonus. Blir det inget med han så tror jag man varken har pengar eller ambition att ta in en dyr forward. Man har nog en öppning för Petter alternativt en värvning under säsong isf.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Urken mån 14 jun 2021, 16:57

Inga fler rykten om Fröberg och Omark?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu mån 14 jun 2021, 17:09

Jonken skrev:Tycker Ni att Luleå behöver addera till ytterligare en högerskytt framåt -så att vi kan iaf mönstra en i våra 4-kedjor? Just nu har vi: Emanuelsson, Rask och Lysell. Sedan vet vi ju inte 'när' -eller 'om' det blir något med Petter.
När Pajala droppade Aaron Palushaj; började iaf mina kuggar att snurra. För denna tranatlant lina skulle ju spontant kännas ganska intressant i SHL:

Brendan Shinnimin - Jack Connolly - Aaron Palushaj (R)
Aaron Palushaj finns inte på Luleås lista det är Omark annars är truppen klar efter Fröberg om inte LO kommer!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Urken mån 14 jun 2021, 17:18

NallePhu skrev:
Jonken skrev:Tycker Ni att Luleå behöver addera till ytterligare en högerskytt framåt -så att vi kan iaf mönstra en i våra 4-kedjor? Just nu har vi: Emanuelsson, Rask och Lysell. Sedan vet vi ju inte 'när' -eller 'om' det blir något med Petter.
När Pajala droppade Aaron Palushaj; började iaf mina kuggar att snurra. För denna tranatlant lina skulle ju spontant kännas ganska intressant i SHL:

Brendan Shinnimin - Jack Connolly - Aaron Palushaj (R)
Aaron Palushaj finns inte på Luleås lista det är Omark annars är truppen klar efter Fröberg om inte LO kommer!

Låter rimligt, men det är en enorm skillnad på LHF anno 2021/2022 beroende på om Omie ansluter eller inte. Shocked
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders tis 15 jun 2021, 10:13

Hämtat från 'Luleå Hockey i våra hjärtan' gruppen på Facebook.

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Screen30

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox tis 15 jun 2021, 10:48

Blinders88 skrev:Hämtat från 'Luleå Hockey i våra hjärtan' gruppen på Facebook.

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Screen30

Det har dom ju all rätt att göra. Men att ha en spelare som kostar multum som inte vill spela och kanske även vägrar spela tror jag man inte vill heller...

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 15 jun 2021, 11:22

Så förhandlingar pågår vad ska deras GM säga till media mer än han stannar, Sedan att det pågår andra saker bakom fasaden i form av förhandlingar är en annan femma!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox tis 15 jun 2021, 11:25

Om Fröberg är klar så tror jag vi får vänta med att höra det tills man vet hur det blir med Omark-gate. Jag tror inte Luleå vill ha ett LHF-live utan att ha svar på den frågan.

Med all respekt för Fröberg (eller vem den nya centern är) så är det så att ALLA vill höra om Omark. Det fattar nog även Luleå Hockey.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 15 jun 2021, 11:32

Dilox skrev:Om Fröberg är klar så tror jag vi får vänta med att höra det tills man vet hur det blir med Omark-gate. Jag tror inte Luleå vill ha ett LHF-live utan att ha svar på den frågan.

Med all respekt för Fröberg (eller vem den nya centern är) så är det så att ALLA vill höra om Omark. Det fattar nog även Luleå Hockey.
Om Omark blir klar så är det ett separat LHFlive då det kan jag GARANTERA dig!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av kokostrollet tis 15 jun 2021, 11:35

Wallmark till CSKA så han kan vi iaf lägga åt sidan, Jacob Nilsson officiellt släppt av FBK nu.

EDIT: Nilsson klar för Frölunda enligt Höken.


Senast ändrad av kokostrollet den tis 15 jun 2021, 11:39, ändrad totalt 2 gånger
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox tis 15 jun 2021, 11:35

NallePhu skrev:
Dilox skrev:Om Fröberg är klar så tror jag vi får vänta med att höra det tills man vet hur det blir med Omark-gate. Jag tror inte Luleå vill ha ett LHF-live utan att ha svar på den frågan.

Med all respekt för Fröberg (eller vem den nya centern är) så är det så att ALLA vill höra om Omark. Det fattar nog även Luleå Hockey.
Om Omark blir klar så är det ett separat LHFlive då det kan jag GARANTERA dig!

Det säger jag inget om. Men det jag säger är att man inte lär gå ut med något annat och sen vara goddag yxskaft på Omark-frågan. Den dagen man har ett Live tror jag att man VET hur det blir med Omark.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Kicko tis 15 jun 2021, 11:39

NallePhu skrev:
Dilox skrev:Om Fröberg är klar så tror jag vi får vänta med att höra det tills man vet hur det blir med Omark-gate. Jag tror inte Luleå vill ha ett LHF-live utan att ha svar på den frågan.

Med all respekt för Fröberg (eller vem den nya centern är) så är det så att ALLA vill höra om Omark. Det fattar nog även Luleå Hockey.
Om Omark blir klar så är det ett separat LHFlive då det kan jag GARANTERA dig!

Vore tråkigt. Tycker dom kan köra en liten överraskning och droppa bomben en bit in i sändningen, först presentera Fröberg, surra lite kring laget. Därefter kan dom gå in på nyheten om att vi har en spelare i Konstantin Komarek som har valt att ändra nummer till sitt tidigare nr25. Sedan efter att ha byggt upp det lite så plockar man in Limpan i studion.

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Urken, Redbear, Wolfhunter and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu tis 15 jun 2021, 12:00

Dilox skrev:
NallePhu skrev:
Dilox skrev:Om Fröberg är klar så tror jag vi får vänta med att höra det tills man vet hur det blir med Omark-gate. Jag tror inte Luleå vill ha ett LHF-live utan att ha svar på den frågan.

Med all respekt för Fröberg (eller vem den nya centern är) så är det så att ALLA vill höra om Omark. Det fattar nog även Luleå Hockey.
Om Omark blir klar så är det ett separat LHFlive då det kan jag GARANTERA dig!

Det säger jag inget om. Men det jag säger är att man inte lär gå ut med något annat och sen vara goddag yxskaft på Omark-frågan. Den dagen man har ett Live tror jag att man VET hur det blir med Omark.
Nej inte det heller gissar att det blir ett LHFlive snart ang Fröberg sedan så kan det ta tid innan LO & Servette löst summan han ska återbetala innan ett nytt LHFlive!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Nr10 ons 16 jun 2021, 12:04

Det faktum att det är helt tyst från Linus och Luleå fortfarande talar för att det i högsta grad pågår förhandlingar. Hade det inte varit aktuellt hade både Luleå och Linus sagt det vid det här laget.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Rikky, Redbear, Puckad, Wolfhunter, keevvs and Nagglio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Norlin ons 16 jun 2021, 17:59

Omark lade nyss upp en händelse på instagram från bilen där han sjunger på "Vi är stålmän". Diskutera fritt i smågrupper.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Urken, Redbear, LulefanGBG, Pajala, Puckad, Wolfhunter, Lehto and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Wolfhunter ons 16 jun 2021, 18:03

Norlin skrev:Omark lade nyss upp en händelse på instagram från bilen där han sjunger på "Vi är stålmän". Diskutera fritt i smågrupper.
Såg länken i en twittertråd. Vasssego
https://www.instagram.com/stories/limpan67omark/2597411720419702514/

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Redbear ons 16 jun 2021, 18:14

En LHF Live snart då Wine
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Wolfhunter and Tmyrg like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox ons 16 jun 2021, 18:19

Han gillar ju att spela lite med fansen. Men med tanke på alla rykten är detta rätt spännande!

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders ons 16 jun 2021, 18:43

Jag tolkar det som att han är klar 😎.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Rayko ons 16 jun 2021, 19:24

Han måste ju vara klar om han gör så. Han vill väl inte att vi ska ha förhoppningar igen för att sedan säga att han stannar 1 år till?
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Bamsefar ons 16 jun 2021, 20:06

Eller så gillar han låten bara 😁
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Tony Moore ons 16 jun 2021, 20:11

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Taabe ons 16 jun 2021, 20:12

Bamsefar skrev:Eller så gillar han låten bara 😁

Känns lite för tajmat med just den raden i låten för att det inte ska finnas en mening med videon. Hoppas jag iaf Cool
Taabe
Taabe

Antal inlägg : 282
Join date : 15-09-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Urken ons 16 jun 2021, 20:24

Är han inte klar nu så kommer han aldrig att bli klar för Luleå Hockey.. när tror ni att det blir offentligt?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad ons 16 jun 2021, 20:25

Norlin skrev:Omark lade nyss upp en händelse på instagram från bilen där han sjunger på "Vi är stålmän". Diskutera fritt i smågrupper.
santa kommer tidigt i år!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Pontaking ons 16 jun 2021, 20:30

Mycket mycket härligt! Som man har längtat. Kungen är hemma!

Pontaking

Antal inlägg : 1231
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad ons 16 jun 2021, 20:35

Dilox skrev:Han gillar ju att spela lite med fansen. Men med tanke på alla rykten är detta rätt spännande!
Gör detta 'bara lite på kul' så är det tjära o fjäder som gäller!  pirat
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox ons 16 jun 2021, 20:48

Puckad skrev:
Dilox skrev:Han gillar ju att spela lite med fansen. Men med tanke på alla rykten är detta rätt spännande!
Gör detta 'bara lite på kul' så är det tjära o fjäder som gäller!  pirat

Så är det! Jag hoppas innerligen att det är klart. Och att det inte är hans sätt att "bara" visa vad han vill och taktiskt markera mot Geneve.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad ons 16 jun 2021, 20:58

Redbear skrev:En LHF Live snart då Wine
Turordningen borde vara att hans först släpps från sin nuvarande klubb.
- Och efter det så blir agendan på #LHFLIVE'n lite 'förutsägbart'.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Kicko ons 16 jun 2021, 21:05

Puckad skrev:
Redbear skrev:En LHF Live snart då Wine
Turordningen borde vara att hans först släpps från sin nuvarande klubb.
- Och efter det så blir agendan på #LHFLIVE'n lite 'förutsägbart'.

Det synkas ju givetvis så pressmeddelandet går ut samtidigt som liven.

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Pajala tor 17 jun 2021, 05:42

Blir det ingen omark denna säsong så blir det tjära och fjädrar istället efter hans insta inlägg lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

LulefanGBG and Norlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av ski3r tor 17 jun 2021, 07:28

Pajala skrev:Blir det ingen omark denna säsong så blir det tjära och fjädrar istället efter hans insta inlägg lol!
Alltså, jag har vägrat tro på ryktet av ren självbevarelsedrift, men när Omark lägger ut det där mitt under ryktesspridningen så är det svårt att värja sig!

Vi kan alltså komma att ha en av SHL’s bästa coacher i Bulan, SHL’s bästa målvakt i Lassi, SHL’s bästa back i EG och SHL’s bästa spelare i Omark. Tar vi inte guld de närmsta åren kommer det fan aldrig att hända!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Pajala, Puckad, Kneten and Nagglio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Urken tor 17 jun 2021, 09:26

Lös det här nu så vi kan få allt presenterat och klart!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor 17 jun 2021, 11:31

Exakt! Står inte ut med denna ovisshet! 😜
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Nr10 tor 17 jun 2021, 11:32

Tror inte man suttit och uppdaterat Kuriren/forumet/Luleås sociala medier så här frekvent tidigare.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av LulefanGBG tor 17 jun 2021, 12:54

Nr10 skrev:Tror inte man suttit och uppdaterat Kuriren/forumet/Luleås sociala medier så här frekvent tidigare.
Kramp i fingrarna
...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Nagglio likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Wolfhunter tor 17 jun 2021, 14:23

vart fan är Hentos brorsa???
Vill ha besked Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox tor 17 jun 2021, 14:49

Fan det här blir ju en långdragen pärs! Var längesedan man hoppades så mycket på något (som faktiskt mycket också pekar på).

Men samtidigt är denna totala tystnad med små enstaka ljusglimtar och hintar lite påfrestande. Man vill bara veta vad fan det här landar i.

Samtidigt vill man ha kvar det hopp man ändå har. Sjukt störande, nervkittlande och kul på samma gång. Märklig känsla.

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Redbear and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 20 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet