Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

+77
oggskar
Lars158
Taabe
Rayko
tibet
Sundance Kid
#96
Tackleberry
Rikky
Lulejoe
Lulefan
Lastbilar
Bamsefar
Kicko
keevvs
Björnpappa
JoakimJ
Pontaking
Dentos
Simon90
Lassi
Luleå84
NilsOskar
farre
PM
makkanmakkan
Norlin
RSD555
ezz
Tigerman
icemask
GustenA
Tony Moore
LubosC
Micke80
Mange
ski3r
NeedforX
Helge
kamelbullen
LHF96
Snikne Ville
GrodanBoll
rasbiologen
MrScout
KaptenBlodskelett
Urken
Nr10
Kagen
Hellcop
Mr Bister
Sir Prozac
Qirren
Redbear
LulefanGBG
Old Brooklyn
Lasse Proppmätt
pingu
Wolfhunter
Kanellängd
Hedanders
Puckad
kokostrollet
Pajala
Donowitz
Jonken
Dilox
Lehto
Gpa
Dundernisse
Xerzocx
Dustin
Hankburger
Blinders
Niinimaa
Sportchefen #2
NallePhu
81 posters

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 10 jun 2021, 14:52

Hellcop skrev:LHF-live på gång.

Fröberg? Eller en oväntad nyhet likt Honka?
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders tor 10 jun 2021, 14:53

Hellcop skrev:LHF-live på gång.
Fröberg?

Blinders

Antal inlägg : 5172
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Hellcop tor 10 jun 2021, 14:54

Ingen som helst aning om vem det handlar om 😯
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders tor 10 jun 2021, 14:55

Hellcop skrev:Ingen som helst aning om vem det handlar om 😯
Vilken dag då?

Blinders

Antal inlägg : 5172
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Hellcop tor 10 jun 2021, 14:56

Ingen aning om det heller men håll koll på plattformarna klubben använder.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 588
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av LHF96 tor 10 jun 2021, 15:00

Hankburger skrev:
LHF96 skrev:
Björnpappa skrev:
LHF96 skrev:Ja det var ju inte ett dugg otippat. Varenda spelare i världen får bryta sitt kontrakt när det är av personliga skäl men vi ska alltså tro på att Omark är den enda som inte får det? Nä Omark vill inte "hem". Pengar är och kommer alltid vara absolut högst upp på den mannens prioriteringslista, oavsett hur tjock plånboken redan är.

Irriterande att han ska skapa massa hemvändarrykten i media och sedan i slutändan alltid välja pengar före i alla fall. Fattar inte riktigt motivet till detta, nä knipp näbb och tjäna dina pengar i tystnad istället så vi kan fokusera på att bygga ett lag för guld här hemma.

"Varenda spelare får bryta sitt kontrakt" nä, så är det inte. Hade det varit så hade det blivit kaos. Däremot så kan man omförhandla kontrakt och även bryta kontrakt om bägge parter är överens om det. I det här fallet så kommer det att kosta en slant men som man säger, allt är till salu för rätt peng.

Det enda Omark eventuellt har sagt är att han vill spela med Luleå kommande säsong men att han måste lösa sitt giltiga kontrakt

Utan att veta skulle nog säga att de flesta klubbar inte skulle tvinga kvar en spelare om denne uttryckligen bad om att få lämna på  grund av en familjesituation. Så därav mitt antagande att han inte vill lämna, fast han förmodligen skulle kunna. Så funkar det i Sverige (senast Linus Klasen) och förmodligen i andra civiliserade hockeynationer.

Finns tonvis med klubbar som tvingar kvar sina spelare. Framförallt i KHL där de tom. tvingar dem spela med hjärnskakningar och andra skador. Så man kan inte förutsätta att det ligger hos Omark detta.

Ryssland är inte en civiliserad hockeynation, det borde du haft förmågan att utläsa mellan raderna i mitt inlägg. Utöver det diskuterade vi möjligheten att lämna en klubb på grund av personliga skäl, kanske framförallt pga en rådande familjesituation. Har man familj och barn så är det lätt att förstå hur tungt ett sådant argument väger. Det är irrellevant att dra paralleller med skador.

Men jag fattar, ni älskar Omark, jag gör det inte. Det är två läger, ni är i ett och jag är i det andra. Min uppfattning om karln är djupt rotad sen över ett decenium tillbaka och jag kommer inte ändra min uppfattning om så det är ingen idé att försöka diskutera min eller din tolkning av en artikel hit och dit.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders tor 10 jun 2021, 15:05

Min tolkning av det hela är att Omark vill hem men trivs samtidigt i Schweiz och att om det inte skulle bli en deal med Luleå så kan han spela av kontraktet och tjäna ihop de sista slantarna. Med pandemin som sakta börja avveckla sig så bör det vara enklare att bo i Schweiz nästa säsong.

Blinders

Antal inlägg : 5172
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 10 jun 2021, 15:14

LHF96 skrev:
Hankburger skrev:
LHF96 skrev:
Björnpappa skrev:
LHF96 skrev:Ja det var ju inte ett dugg otippat. Varenda spelare i världen får bryta sitt kontrakt när det är av personliga skäl men vi ska alltså tro på att Omark är den enda som inte får det? Nä Omark vill inte "hem". Pengar är och kommer alltid vara absolut högst upp på den mannens prioriteringslista, oavsett hur tjock plånboken redan är.

Irriterande att han ska skapa massa hemvändarrykten i media och sedan i slutändan alltid välja pengar före i alla fall. Fattar inte riktigt motivet till detta, nä knipp näbb och tjäna dina pengar i tystnad istället så vi kan fokusera på att bygga ett lag för guld här hemma.

"Varenda spelare får bryta sitt kontrakt" nä, så är det inte. Hade det varit så hade det blivit kaos. Däremot så kan man omförhandla kontrakt och även bryta kontrakt om bägge parter är överens om det. I det här fallet så kommer det att kosta en slant men som man säger, allt är till salu för rätt peng.

Det enda Omark eventuellt har sagt är att han vill spela med Luleå kommande säsong men att han måste lösa sitt giltiga kontrakt

Utan att veta skulle nog säga att de flesta klubbar inte skulle tvinga kvar en spelare om denne uttryckligen bad om att få lämna på  grund av en familjesituation. Så därav mitt antagande att han inte vill lämna, fast han förmodligen skulle kunna. Så funkar det i Sverige (senast Linus Klasen) och förmodligen i andra civiliserade hockeynationer.

Finns tonvis med klubbar som tvingar kvar sina spelare. Framförallt i KHL där de tom. tvingar dem spela med hjärnskakningar och andra skador. Så man kan inte förutsätta att det ligger hos Omark detta.

Ryssland är inte en civiliserad hockeynation, det borde du haft förmågan att utläsa mellan raderna i mitt inlägg. Utöver det diskuterade vi möjligheten att lämna en klubb på grund av personliga skäl, kanske framförallt pga en rådande familjesituation. Har man familj och barn så är det lätt att förstå hur tungt ett sådant argument väger. Det är irrellevant att dra paralleller med skador.

Men jag fattar, ni älskar Omark, jag gör det inte. Det är två läger, ni är i ett och jag är i det andra. Min uppfattning om karln är djupt rotad sen över ett decenium tillbaka och jag kommer inte ändra min uppfattning om så det är ingen idé att försöka diskutera min eller din tolkning av en artikel hit och dit.

Älskar? Nej. Gillar? Ja men inte till den grad att jag blundar för karls karriärsval. I detta fallet vet vi dock inte nog mycket för att egentligen kunna skapa oss en ordentlig bild av hur situationen är. Så folk borde dra sig ifrån att göra uttalanden baserad på sagda bild.. i alla fall om man frågar mig.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 10 jun 2021, 15:16

Blinders88 skrev:Min tolkning av det hela är att Omark vill hem men trivs samtidigt i Schweiz och att om det inte skulle bli en deal med Luleå så kan han spela av kontraktet och tjäna ihop de sista slantarna. Med pandemin som sakta börja avveckla sig så bör det vara enklare att bo i Schweiz nästa säsong.

Detta är hur jag tolkar situationen också. Men som sagt.. bilden är väldigt grumlig och man kan inte utesluta att Geneve satt sig på tvären. Kanske känner de att ekonomin inte tillåter en ersättning av Omark? Kanske situationen i Sverige sätter stopp? Vem vet..? Man får hoppas att Skuggan kan hitta spets så här relativt sent in i jakten.. framförallt när ekonomin visar plusresultat.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad tor 10 jun 2021, 15:21

Björnpappa skrev:Vad som borde vara hyfsat sant är att Omark vill hem men Genève vill ha bra betalt för att släppa honom.
Exakt. Det finns väl ingen möjlighet för honom att säga annat än det han sa.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av LHF96 tor 10 jun 2021, 15:23

Har fått spy ur mig lite galla nu och lämnar härmed Omark bakom mig. Blir onekligen spännande med nästa LHF live. Hade gärna sett att Fröberg presenteras men det vore kul om de lyckats gå under radarn och presenterar något helt otippat
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3518
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Dilox tor 10 jun 2021, 15:32

Jag tror också vi kan glömma Omark även om sportchefens citat luktar lite desperata.

Dilox

Antal inlägg : 735
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders tor 10 jun 2021, 15:48

Luleå Hockeys hopp om Omark lever – förhandlingar pågår

Genéves sportchef Marc Gautschi förnekar att de överväger att släppa Linus Omark till Luleå Hockey. Men förhandlingar pågår – enligt våra källor – mellan dem och forwarden.

Men det kan fortfarande bli spel i Luleå Hockey nästa säsong för Linus Omark.

Han och agenten Patrik Aronsson ska ha inlett förhandlingar med Genève, som har byggt sitt lag runt den 34-årige forwarden, och kräver ekonomisk kompensation för att släppa honom till Luleå Hockey.

– Jag har inga kommentarer, säger Luleå Hockeys sportchef Stefan Nilsson.

https://nsd.se/nyheter/artikel/lulea-hockeys-hopp-om-omark-lever--forhandlingar-pagar/r038ok9r

Blinders

Antal inlägg : 5172
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

kamelbullen and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Urken tor 10 jun 2021, 17:15

Så så så. Vi är med i racet igen. Det svänger snabbt i den här branschen Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Redbear and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 10 jun 2021, 17:16

Blinders88 skrev:Min tolkning av det hela är att Omark vill hem men trivs samtidigt i Schweiz och att om det inte skulle bli en deal med Luleå så kan han spela av kontraktet och tjäna ihop de sista slantarna. Med pandemin som sakta börja avveckla sig så bör det vara enklare att bo i Schweiz nästa säsong.
Kan nog upplysa dig om att Schweiz har haft det strängaste regler inom corona situationen och dem lär hålla på dem ett tag till.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18182
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad tor 10 jun 2021, 17:40

LHF96 skrev:Har fått spy ur mig lite galla nu och lämnar härmed Omark bakom mig. Blir onekligen spännande med nästa LHF live. Hade gärna sett att Fröberg presenteras men det vore kul om de lyckats gå under radarn och presenterar något helt otippat
Som Omark ... Skål!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Rikky and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders tor 10 jun 2021, 17:51


Blinders

Antal inlägg : 5172
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av ski3r tor 10 jun 2021, 18:04

NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Min tolkning av det hela är att Omark vill hem men trivs samtidigt i Schweiz och att om det inte skulle bli en deal med Luleå så kan han spela av kontraktet och tjäna ihop de sista slantarna. Med pandemin som sakta börja avveckla sig så bör det vara enklare att bo i Schweiz nästa säsong.
Kan nog upplysa dig om att Schweiz har haft det strängaste regler inom corona situationen och dem lär hålla på dem ett tag till.....
Det där stämmer inte, jag har nära bekanta som bor i Schweiz och som jag dagligen pratar med. Deras restriktioner har inte varit hårdare än någon annanstans i Europa.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Pajala tor 10 jun 2021, 18:18

Det kan vara så enkelt att Geneve trissar upp priset för Omark?

Ja vi får väl se hur Omarkgate artar sig till slut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu tor 10 jun 2021, 18:46

ski3r skrev:
NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Min tolkning av det hela är att Omark vill hem men trivs samtidigt i Schweiz och att om det inte skulle bli en deal med Luleå så kan han spela av kontraktet och tjäna ihop de sista slantarna. Med pandemin som sakta börja avveckla sig så bör det vara enklare att bo i Schweiz nästa säsong.
Kan nog upplysa dig om att Schweiz har haft det strängaste regler inom corona situationen och dem lär hålla på dem ett tag till.....
Det där stämmer inte, jag har nära bekanta som bor i Schweiz och som jag dagligen pratar med. Deras restriktioner har inte varit hårdare än någon annanstans i Europa.
Mina grannar bor där och är Schweiziska medborgare samt deras ena son jobbar inom polisen och dem har ett elände med reglerna som finns, Det har varit nedstängt mycket sedan så har reglerna på restauranger och barer varit strikta än i Sverige så tror jag har gott under tassarna på detta!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18182
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av ski3r tor 10 jun 2021, 19:32

NallePhu skrev:
ski3r skrev:
NallePhu skrev:
Blinders88 skrev:Min tolkning av det hela är att Omark vill hem men trivs samtidigt i Schweiz och att om det inte skulle bli en deal med Luleå så kan han spela av kontraktet och tjäna ihop de sista slantarna. Med pandemin som sakta börja avveckla sig så bör det vara enklare att bo i Schweiz nästa säsong.
Kan nog upplysa dig om att Schweiz har haft det strängaste regler inom corona situationen och dem lär hålla på dem ett tag till.....
Det där stämmer inte, jag har nära bekanta som bor i Schweiz och som jag dagligen pratar med. Deras restriktioner har inte varit hårdare än någon annanstans i Europa.
Mina grannar bor där och är Schweiziska medborgare samt deras ena son jobbar inom polisen och dem har ett elände med reglerna som finns, Det har varit nedstängt mycket sedan så har reglerna på restauranger och barer varit strikta än i Sverige så tror jag har gott under tassarna på detta!
Tro mig, jag har på tassarna också. Det har knappt gått en dag då jag inte har pratat med någon i Schweiz sedan pandemin startade. Det är inte strängare än på andra ställen i Europa. Visst, jämför du med Sverige så har vissa restriktioner varit hårdare. Men vi sticker ju ut åt det slappa hållet.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av RSD555 tor 10 jun 2021, 22:12

#96 skrev:Var det ens nån som trodde att Omark verkligen skulle komma tillbaka bounce

Finns väl två svar till den frågan.

Om jag skulle gissa så skulle jag gissat att han skulle komma tillbaka. Men jag trodde inte det var 100%.

Har inte orkat analysera beskedet och motiveringen men som det kändes tidigare så borde det löst sig.


RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av RSD555 tor 10 jun 2021, 22:15

Blinders88 skrev:
Hellcop skrev:LHF-live på gång.
Fröberg?

Fröberg förhandlar väl fortfarande med khl-klubb som inte finns?

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Xerzocx tor 10 jun 2021, 22:41

Blinders88 skrev:Omark fullföljer kontraktet enligt sportigt ansvarig i Geneve.

https://www.tdg.ch/linus-omark-va-revenir-a-geneve-mais-pas-robert-mayer-880699072150

Google översätt:

"Marc Gautschi tog också tillfället i akt att vrida nacken ur ett annat rykte. Den som skickade Linus Omark tillbaka till sitt hemland. Det var webbplatsen "Hockeysverige.se" som hävdade att det svenska underbarnet inte längre ville återvända till Genève och att han ville gå med i Luleà, hans träningsklubb. "Vi pratade tillsammans, han kommer att stanna hos oss", sade den tidigare försvararen. Detta är ännu en journalists uppfinning! " Omark har ett års kontrakt kvar."

Är det inte normal praxis att klubbar, sportchefer och en del agenter alltid uttalar sig att spelarna skall fullfölja sina kontrakt, spelarna har kontrakt och att dessa gäller.
Dom dementerar alltid rykten och säger alltid att det inte finns belägg för ryktena.
Så var det väl med Ilomäki om jag inte minns fel. Han hade kontrakt med Luleå, han skulle fullfölja kontraktet och klubben dementerade.
Sen någon vecka/några dagar senare så hade han lösts ut från kontraktet och klar för HV.
Samma historia med Kovacs.

Klubbar som skulle gå ut med att andra klubbar hugger i ens spelare, skulle göra tjänstebrott om dom "erkänner" detta. Så självklart förnekar klubben allt och pekar på Omarks nuvarande kontrakt.

Jag tror att vi skall ta det med en nypa salt och helt enkelt avvakta tills vi har slutgiltiga lösningen. För klubbarna lär fortsätta dementera alla rykten, peka på gällande kontrakt, enda fram tills eventuella nya kontrakt skrives.

Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av RSD555 tor 10 jun 2021, 23:31

RSD555 skrev:
Blinders88 skrev:
Hellcop skrev:LHF-live på gång.
Fröberg?

Fröberg förhandlar väl fortfarande med khl-klubb som inte finns?

Att jag kom på att Fröberg spelat för Tre Kronor i år gör mig lite osäker. Hört han skrivit på för Luleå för att komma tillbaka på banan.

Tror ändå han är klar och varit det sen början på förra veckan. Och att man väntat med besked kring Omark innan man kallat till live.

Men är inte lika säker längre. Tror men vet inte.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 10 jun 2021, 23:33

Xerzocx skrev:
Blinders88 skrev:Omark fullföljer kontraktet enligt sportigt ansvarig i Geneve.

https://www.tdg.ch/linus-omark-va-revenir-a-geneve-mais-pas-robert-mayer-880699072150

Google översätt:

"Marc Gautschi tog också tillfället i akt att vrida nacken ur ett annat rykte. Den som skickade Linus Omark tillbaka till sitt hemland. Det var webbplatsen "Hockeysverige.se" som hävdade att det svenska underbarnet inte längre ville återvända till Genève och att han ville gå med i Luleà, hans träningsklubb. "Vi pratade tillsammans, han kommer att stanna hos oss", sade den tidigare försvararen. Detta är ännu en journalists uppfinning! " Omark har ett års kontrakt kvar."

Är det inte normal praxis att klubbar, sportchefer och en del agenter alltid uttalar sig att spelarna skall fullfölja sina kontrakt, spelarna har kontrakt och att dessa gäller.
Dom dementerar alltid rykten och säger alltid att det inte finns belägg för ryktena.
Så var det väl med Ilomäki om jag inte minns fel. Han hade kontrakt med Luleå, han skulle fullfölja kontraktet och klubben dementerade.
Sen någon vecka/några dagar senare så hade han lösts ut från kontraktet och klar för HV.
Samma historia med Kovacs.

Klubbar som skulle gå ut med att andra klubbar hugger i ens spelare, skulle göra tjänstebrott om dom "erkänner" detta. Så självklart förnekar klubben allt och pekar på Omarks nuvarande kontrakt.

Jag tror att vi skall ta det med en nypa salt och helt enkelt avvakta tills vi har slutgiltiga lösningen. För klubbarna lär fortsätta dementera alla rykten, peka på gällande kontrakt, enda fram tills eventuella nya kontrakt skrives.

Att Omark skulle komma har alltid låtit för bra för att vara sant i mina öron, om än ryktena denna gång verkar ha mer substans än brukligt.

Men oavsett, är det inte just denna artikel som NSD/Kuriren syftar på när de säger att hoppet lever? "Vår" artikel verkar vara en kommentar på den utrikiska. NSD/Kuriren verkar ha publicerat en bra stund senare.

Alltså, inget nytt. Det gör påståendet varken mer eller mindre sant. Vi får se, helt enkelt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad tor 10 jun 2021, 23:55

Xerzocx skrev:
Blinders88 skrev:Omark fullföljer kontraktet enligt sportigt ansvarig i Geneve.

https://www.tdg.ch/linus-omark-va-revenir-a-geneve-mais-pas-robert-mayer-880699072150

Google översätt:

"Marc Gautschi tog också tillfället i akt att vrida nacken ur ett annat rykte. Den som skickade Linus Omark tillbaka till sitt hemland. Det var webbplatsen "Hockeysverige.se" som hävdade att det svenska underbarnet inte längre ville återvända till Genève och att han ville gå med i Luleà, hans träningsklubb. "Vi pratade tillsammans, han kommer att stanna hos oss", sade den tidigare försvararen. Detta är ännu en journalists uppfinning! " Omark har ett års kontrakt kvar."

Är det inte normal praxis att klubbar, sportchefer och en del agenter alltid uttalar sig att spelarna skall fullfölja sina kontrakt, spelarna har kontrakt och att dessa gäller.
[]
Precis. Vad annat kan han säga?
Han vill ju ha så mycket betalt som möjligt. Då måste han vara beredd på att utfall är att Luleå inte tycker det är värt det , och Omark spelar kvar.
-Då kan han ju inte säga att Omark inte vill vara kvar och att kommit och sagt att han vill bryta.

När tidningar fortfarande trycktes på papper så vet jag vad som var bästa användningen at den artikeln.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Rikky fre 11 jun 2021, 01:35

Hoppet för dom som vill se Omark i delfinen lever ett tag till.
Han och Luleå Hockey uppges också vara muntligt överens om ett kontrakt.
Fast i en intervju med den schweiziska tidningen Le Matin säger Genèves sportchef Marc Gautschi att Linus Omark kommer fullfölja sitt kontrakt med dem.
– Vi har pratat med honom, och han kommer att stanna hos oss, det där är bara något som någon journalist har hittat på, säger han.
Men det kan fortfarande bli spel i Luleå Hockey nästa säsong för Linus Omark.
Han och agenten Patrik Aronsson ska ha inlett förhandlingar med Genève, som har byggt sitt lag runt den 34-årige forwarden, och kräver ekonomisk kompensation för att släppa honom till Luleå Hockey.
– Jag har inga kommentarer, säger Luleå Hockeys sportchef Stefan Nilsson.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Urken fre 11 jun 2021, 09:11

Frågan är hur mycket vi är beredda att betala för Omark. Visst, han vore en absolut toppspelare i SHL, men vi kan inte bränna allt krut på honom. Han är redan fullskiten och borde kunna bjuda till själv om han genuint vill hem. Det torde inte vara Luleå som ska pröjsa för att han ska köpas loss, inte till fullo i vilket fall som helst. Det är trots allt Linus som signerat kontraktet, inte LHF.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu, kokostrollet and LHF96 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av GrodanBoll fre 11 jun 2021, 09:13

Någon som har en hum om vilka summor man pratar om i dessa lägen? Vad Geneve kan tänkas vilja ha i kompensation dvs.

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av PM fre 11 jun 2021, 09:51

Betänk också att Linus inte är direkt purung längre och har inte alls för många säsonger kvar som toppspelare. Är det värt pengarna?

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 10:32

Urken skrev:Han är redan fullskiten och borde kunna bjuda till själv om han genuint vill hem. Det torde inte vara Luleå som ska pröjsa för att han ska köpas loss, inte till fullo i vilket fall som helst. Det är trots allt Linus som signerat kontraktet, inte LHF.
Är helt inne på samma linje. Det är Linus själv som signat sitt nuvarande kontrakt. Vill han hem; välkomnar vi givetvis hem honom öppna armar. MEN: Definitivt inte till vilket pris som helst. Vi skall INTE slösa våra pengar på att fylla på i Genèves-Servettes kassa-kista!!! Detta OAVSETT HUR GÄRNA vi åter skulle vilja se Linus Omark i världens vackraste ishockeytröja.

Nilsson och Engman har ju hittills varit smarta; och haft förståndet att backa av -när klubbar är ute efter att mjölka ur extra pengar för att släppa spelare. Och det är fel att sponsorer skall lasta in med extra pengar -för att köpa loss spelare av gnidiga sportchefer. Vi har redan spelare vi släpp iväg -som vi skall fortsätta att betala del-lön för. Varje krona i budgeten måste in på 'rätt ställe' -för att Luleå hockey skall kunna leverera framgångsrika säsonger.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad fre 11 jun 2021, 10:44

Om jag betalt en hög sign-on bonus för en spelare som ska bidra under två år så skulle jag vilja ha täckning för stora delar av den kostnaden om kontraktet bryts i förtid.
Finns det dessutom en bonus i slutet av resan så skulle jag absolut inte vilja betala den.
Men spelarens utgångspunkt är nog att man vill ha pengarna då det var en del av ersättningen för spel i laget.

Så visst finns det saker att prata om.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av farre fre 11 jun 2021, 10:53

Man blir lite förvånad över tänket här faktiskt.

Jag lägger in en länk här så kan ni läsa hur framgångsrika klubbar resonerar.
Säger inte att vi kommer sälja tröjor för en halv miljard men med Omark i laget så kommer vi generera bra mycket mer pengar på allt runt omkring så det kommer bli ett kraftigt plusresultat på affären oavsett.

https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/bisarra-siffrorna-efter-overgangen/
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 10:59

Puckad skrev:Om jag betalt en hög sign-on bonus för en spelare som ska bidra under två år så skulle jag vilja ha täckning för stora delar av den kostnaden om kontraktet bryts i förtid.
Finns det dessutom en bonus i slutet av resan så skulle jag absolut inte vilja betala den.
Men spelarens utgångspunkt är nog att man vill ha pengarna då det var en del av ersättningen för spel i laget.

Så visst finns det saker att prata om.
Absolut. Men detta är ju en förhandlingsfråga mellan parterna som skrivit kontrakt. Inte att en tredje part; skall in i ett senare skede och täcka kostnader i efterhand. Det kostar att bryta kontrakt. Har man satt sin kråka på pappret -och vill bryta detta innan kontraktstiden är slut; är det ju upp till dessa två parter att lösa situationen först. När man sedan är kontraktsfri; kan man ju skriva på ett nytt kontrakt.

Man skall inte jämföra sånt här med att Ex spelare samma liga byter klubb.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad fre 11 jun 2021, 11:03

Jonken skrev:
Puckad skrev:Om jag betalt en hög sign-on bonus för en spelare som ska bidra under två år så skulle jag vilja ha täckning för stora delar av den kostnaden om kontraktet bryts i förtid.
Finns det dessutom en bonus i slutet av resan så skulle jag absolut inte vilja betala den.
Men spelarens utgångspunkt är nog att man vill ha pengarna då det var en del av ersättningen för spel i laget.

Så visst finns det saker att prata om.
Absolut. Men detta är ju en förhandlingsfråga mellan parterna som skrivit kontrakt. Inte att en tredje part; skall in i ett senare skede och täcka kostnader i efterhand. Det kostar att bryta kontrakt. Har man satt sin kråka på pappret -och vill bryta detta innan kontraktstiden är slut; är det ju upp till dessa två parter att lösa situationen först. När man sedan är kontraktsfri; kan man ju skriva på ett nytt kontrakt.

Man skall inte jämföra sånt här med att Ex spelare samma liga byter klubb.
Sant, men som spelare så skulle jag vilja att ev kostnader för att bryta kontraket täcks av det uppkomna alternativet. Så hur man än gör så är det en tre-parts dialog.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Kicko fre 11 jun 2021, 11:07

farre skrev:Man blir lite förvånad över tänket här faktiskt.

Jag lägger in en länk här så kan ni läsa hur framgångsrika klubbar resonerar.
Säger inte att vi kommer sälja tröjor för en halv miljard men med Omark i laget så kommer vi generera bra mycket mer pengar på allt runt omkring så det kommer bli ett kraftigt plusresultat på affären oavsett.

https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/bisarra-siffrorna-efter-overgangen/

Det är ju sedan gammalt att det inte är så höga studieskulder bland Luleåsupportarna. Det är ju bara att fråga Uffe bom

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

farre likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 11:31

Puckad skrev:
Sant, men som spelare så skulle jag vilja att ev kostnader för att bryta kontraket täcks av det uppkomna alternativet. Så hur man än gör så är det en tre-parts dialog.
Precis! Spelaren vill ju att nästa kontrakt man skriver på -skall täcka kostnaderna man drog på sig för att bryta sitt förra kontrakt. Och det är i detta som problemet uppstår. Dessa typer av kostnader är väldigt mycket högre för en stjärnspelare i NL; än vad den är i SHL. Man kan inte räkna med att en SHL-klubb med en hälsosam ekonomi kan gå in och täcka mycket av sånt här. Diskussionen landar alltså på tre punkter:

A.) Hur hårt ekonomiskt tapp kan arbetstagaren i fråga leva med -för att bryta sitt kontrakt?
B.) Detta i förhållande till hur gärna arbetstagaren vill byta arbetsgivare?
C.) Logistik och skattefrågor -mellan arbetsgivare i olika länder.

Vi pratar med med andra ord om två separata förhandlingar:

1.) Förhandling med att bryta ett kontrakt med nuvarande arbetsgivare.
2.) Förhandling om ett nytt kontrakt med en ny arbetsgivare.

På vems initiativ går man vidare att driva igenom någonting sånt här? Vem är nyckelpersonen det förhandlas om? Personen måste i ett sånt här läge vara beredd på att ta ett ekonomiskt slag på sin egna kassa. Hos en ny arbetsgivare går ju ekonomiska värden går att kompensera med mjuka värden; Ex: -Position inom organisationen, -avtalslängd, -extra förmåner, -avtal/löften, utbildning efter avslutad karriär osv. Vilket ställer nästa fråga: LK är ju inte pyr-ung längre: -Hur långt kontrakt är Luleå hockey beredda att lägga upp för Linus? Pratar vi om exempelvis; att han tillsammans med brorsan Urban -coachar juniorer inom LHF efter avslutad spelarkarriär?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 11:54

Avtal är någonting som gäller mellan parter som undertecknat detta. Detaljerna i specifika avtal är inte -och skall inte vara offentliga. Det enda vi kan göra är att spekulera om dessa. Vår agenda handlar i slutändan endast om vår hjärte förenings bästa. Och det som oroar oss fans är ju kostsamma felrekryteringar -som belastar Luleå hockeys förmåga att fortsatt vara framgångsrika. För att använda 'Skuggans' egna ord; typ: -Vi har inte råd att missa i våra rekryteringar -om vår ambition är att konkurrera med andra toppklubbar i SHL. Vi skall konkurrera med en budget som inte är lika stor som flera av konkurrenterna har att tillgå.

Om Luleå Hockey satsar över sin budget i rekryteringar; innebär negativa effekter för kommande säsongers lagbyggen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Kicko fre 11 jun 2021, 11:59

Jonken skrev:Avtal är någonting som gäller mellan parter som undertecknat detta. Detaljerna i specifika avtal är inte -och skall inte vara offentliga. Det enda vi kan göra är att spekulera om dessa. Vår agenda handlar i slutändan endast om vår hjärte förenings bästa. Och det som oroar oss fans är ju kostsamma felrekryteringar -som belastar Luleå hockeys förmåga att fortsatt vara framgångsrika. För att använda 'Skuggans' egna ord; typ: -Vi har inte råd att missa i våra rekryteringar -om vår ambition är att konkurrera med andra toppklubbar i SHL. Vi skall konkurrera med en budget som inte är lika stor som flera av konkurrenterna har att tillgå.

Om Luleå Hockey satsar över sin budget i rekryteringar; innebär negativa effekter för kommande säsongers lagbyggen.

Men du förstår väl ändå själv att en värvning av Linus Omark inte alls kostar Luleå Hockey ens i närheten av samma pengar som en annan spelare med motsvarande lön/utköpspris.

Kicko

Antal inlägg : 55
Join date : 20-04-23

farre and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 12:01

Läser man lite mellan raderna nu; så kan väl spekulera lite att LK nu under tiden i Schweiz 'säkrat' sina fleråriga KHL-inkomster från skatt-masen i Sverige. Och nu vill han hem. Det är mer här som nyckelfrågan ligger.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 12:05

Kicko skrev:
Men du förstår väl ändå själv att en värvning av Linus Omark inte alls kostar Luleå Hockey ens i närheten av samma pengar som en annan spelare med motsvarande lön/utköpspris.
Är absolut med dig där. Men du måste förstå; att man kan inte begränsa sitt tänk så där. Oavsett hur mumsig tanken över att få en spelare av denna kaliber till LHF; måste man även ställa sig följdfrågorna: -Hur mycket kan vi betala/lova?  -Har vi råd?

Ungefär: Som att få ett erbjudande om att få köpa en racer bil värd 3 mille -för 1,5 mille. GRYM DEAL; men: -Har jag råd att göra detta?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 13:20

Hejsan & hoppsan:
Nya licenskrav i Svensk Hockey

Jäklar. Nu kommer det att börja handlas bland klubbarna. Tror att många kommer ta sig vatten över huvudet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Puckad fre 11 jun 2021, 14:20

Jonken skrev:Hejsan & hoppsan:
Nya licenskrav i Svensk Hockey

Jäklar. Nu kommer det att börja handlas bland klubbarna. Tror att många kommer ta sig vatten över huvudet.
De som är på marginalen kommer att knoppa av ungdomsverksamhet, damhockey, gym, korvstånd, parkeringar och toalettpapper. Hallhyran kommer sen att fördelas jämnt per träningstimme oavsett knattelag eller representationslag.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av farre fre 11 jun 2021, 14:56

Jonken skrev:
Kicko skrev:
Men du förstår väl ändå själv att en värvning av Linus Omark inte alls kostar Luleå Hockey ens i närheten av samma pengar som en annan spelare med motsvarande lön/utköpspris.
Är absolut med dig där. Men du måste förstå; att man kan inte begränsa sitt tänk så där. Oavsett hur mumsig tanken över att få en spelare av denna kaliber till LHF; måste man även ställa sig följdfrågorna: -Hur mycket kan vi betala/lova?  -Har vi råd?

Ungefär: Som att få ett erbjudande om att få köpa en racer bil värd 3 mille -för 1,5 mille. GRYM DEAL; men: -Har jag råd att göra detta?

Det är ju du som begränsar ditt tänk.
Om du blir erbjuden en bil för 1,5 miljoner som kostar 3 miljoner och som du inte egentligen inte har råd med men inte gör allt i din makt att få till den dealen så är du ju ursäkta språket en riktig idiot! Bara att sälja den direkt efter i värsta fall och tjäna 1-1,5 milj.
Inte direkt applicerbart i den här frågan så vänligen se till helheten.

Grejen är att det ni inte fattar är att Omark inte medför en kostnad för klubben över huvud taget.
All goodwill, högre sponsorintäkter, mediabevakning, mer årskort, längre slutspel, fler sålda souvenirer, högre publiksnitt som i sin tur genererar merförsäljning i barer och restaurang osv osv..

Alla som har några som helst högskolepoäng borde se detta som ren plusaffär.
Att ens tänka på utgifter utan att ta hänsyn till intäkter i det här fallet är ju direkt obildat.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Sundance Kid fre 11 jun 2021, 15:17

farre skrev:Man blir lite förvånad över tänket här faktiskt.

Jag lägger in en länk här så kan ni läsa hur framgångsrika klubbar resonerar.
Säger inte att vi kommer sälja tröjor för en halv miljard men med Omark i laget så kommer vi generera bra mycket mer pengar på allt runt omkring så det kommer bli ett kraftigt plusresultat på affären oavsett.

https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/bisarra-siffrorna-efter-overgangen/

Jag ger inte så mycket för dom där artiklarna i kvällspressen om hur fotbollsvärvningar betalar av sig själva på någon vecka genom tröjförsäljning. Det är sällan några genomtänkta ekonomiska analyser som journalisterna gör utan snarare väldigt förenklat i jakt på klick och uppmärksamhet.

"Enligt tyska Sky Sports sålde Juventus under det dygn som följde efter att affären blivit officiell drygt 520 000 (!) tröjor med nummer sju och Ronaldo på ryggen. Enligt sajten kostar de cirka 1000 kronor styck, vilket innebär att Juventus dragit in över en halv miljard kronor i tröjförsäljning. På 24 timmar."

Knappast att det gick in en halv miljard netto i klubbkassan på det där.

Hade det varit så att stora profilvärvningar enkelt betalar av sig själv så hade nog alla klubbar med någorlunda attraktionskraft gått in för att fylla truppen till bredden med stjärnspelare.

Barcelona som är ett av lagen i fotbollsvärlden med flest stjärnor och satsar mest pengar på profilstarka värvningar har skulder på 1,2 miljarder euro efter ett par tunga år sportsligt.

https://svenska.yle.fi/artikel/2021/01/26/fc-barcelona-pa-ruinens-brant-skulderna-overskrider-en-miljard-euro

Jag utesluter inte att en värvning av Omark potentiellt i slutändan kan "betala av sig själv". Men då vill det sig att vi gör bra sportsliga resultat och går långt i slutspel och på så vis gör stora ekonomiska vinster.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av NallePhu fre 11 jun 2021, 15:20

Allt handlar om vad Omark måste betala tillbaka till Servette för att lösa ut sig från kontraktet, Vad jag hört så ska han fått ett bud men dem vill förhandla ner det en smula LO & Agenten till en skälig nivå!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18182
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Jonken fre 11 jun 2021, 15:26

farre skrev:
Det är ju du som begränsar ditt tänk.
Om du blir erbjuden en bil för 1,5 miljoner som kostar 3 miljoner och som du inte egentligen inte har råd med men inte gör allt i din makt att få till den dealen så är du ju ursäkta språket en riktig idiot! Bara att sälja den direkt efter i värsta fall och tjäna 1-1,5 milj.
Inte direkt applicerbart i den här frågan så vänligen se till helheten.

Grejen är att det ni inte fattar är att Omark inte medför en kostnad för klubben över huvud taget.
All goodwill, högre sponsorintäkter, mediabevakning, mer årskort, längre slutspel, fler sålda souvenirer, högre publiksnitt som i sin tur genererar merförsäljning i barer och restaurang osv osv..

Alla som har några som helst högskolepoäng borde se detta som ren plusaffär.
Att ens tänka på utgifter utan att ta hänsyn till intäkter i det här fallet är ju direkt obildat.
OK. Jag föreslår att vi denna diskussion nu. Jag respekterar att din syn på detta -samtidigt som jag ber dig respektera att jag har en annan åsikt.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Blinders fre 11 jun 2021, 16:39

Luleå och Emanuelsson allt längre ifrån varandra: "Snart har vi fullt"

https://hockeynews.se/articles/20600/

Blinders

Antal inlägg : 5172
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av GrodanBoll fre 11 jun 2021, 16:59

Blinders88 skrev:Luleå och Emanuelsson allt längre ifrån varandra: "Snart har vi fullt"

https://hockeynews.se/articles/20600/
Känns ju extrems ovisst hur det blir med Petter i slutändan. Men jäklar vilken krydda han varit om vi kan få han för en rimlig peng i höst. Då skulle vi kunna ha en "fjärdelina" med t.ex. Petter - Mattsson - Gallo

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2 - Sida 15 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet