Joonas Rask

+21
farre
Tackleberry
Wolfhunter
Micke80
Hostak straffar
Nr10
Rikky
Dundernisse
Urken
Jojjan
evanovich
Dustin
Bamsefar
Pajala
KaptenBlodskelett
Hankburger
Jonken
LulefanGBG
Puckad
Blinders88
Redbear
25 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Joonas Rask - Sida 2 Empty Sv: Joonas Rask

Inlägg av Hjalmar_Vuopio ons 10 nov 2021, 09:28

@Dundernisse skrev:Vi får inte glömma att det är bredden som oftast gör att man går långt i ett slutspel och där tror jag Rask kan göra nytta i en tredje/fjärdeline.

Jag tycker det låter lite dyrt. Ungefär som när Kennedy fick åka runt och täcka upp för backarna med 400 000/månaden. Nåja, så illa ska det väl inte behöva gå och jag är nog även i detta fall beredd att ge honom fram till jul åtminstone innan jag är beredd att skriva av honom som en flopp

Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 16

PM and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av CKa tor 11 nov 2021, 13:43

@Hjalmar_Vuopio skrev:
@Dundernisse skrev:Vi får inte glömma att det är bredden som oftast gör att man går långt i ett slutspel och där tror jag Rask kan göra nytta i en tredje/fjärdeline.

Jag tycker det låter lite dyrt. Ungefär som när Kennedy fick åka runt och täcka upp för backarna med 400 000/månaden. Nåja, så illa ska det väl inte behöva gå och jag är nog även i detta fall beredd att ge honom fram till jul åtminstone innan jag är beredd att skriva av honom som en flopp

Kennedy? Backarna? 400 000/månaden?
Vad pratar du om?

CKa

Antal inlägg : 926

Inlägg av Dundernisse tor 11 nov 2021, 15:24

@CKa skrev:
@Hjalmar_Vuopio skrev:

Kennedy? Backarna? 400 000/månaden?
Vad pratar du om?
Tim Kennedy som var en prestigevärvning inför säsongen 16/17 men floppade helt antar jag han syftar på.
https://www.eliteprospects.com/player/11412/tim-kennedy

Dundernisse

Antal inlägg : 706

Inlägg av Bamsefar tor 11 nov 2021, 16:40

Mycket gjorde Tim Kennedy, not, men han täckte definitivt inte upp några backar , inte någonsin.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 9502

Puckad and Hjalmar_Vuopio like this post

Inlägg av ski3r tor 11 nov 2021, 17:41

Han gjorde en bra sista-match mot mordor, det är värt något iaf Very Happy
Men vi kanske kan återgå till Rask i denna tråd. Jag tror och hoppas att han kommer att bli bättring bättre ju längre in i säsongen vi kommer.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1675

Hjalmar_Vuopio likes this post

Inlägg av Dustin tor 11 nov 2021, 18:22

@ski3r skrev:Han gjorde en bra sista-match mot mordor, det är värt något iaf Very Happy
Men vi kanske kan återgå till Rask i denna tråd. Jag tror och hoppas att han kommer att bli bättring bättre ju längre in i säsongen vi kommer.

Han gjorde ett större intryck en ersättaren Hilding iaf.

Hoppas också att Rask blir en faktor i ett kommande slutspel med sin rivighet. Hade dock hellre haft en hårdare spelare, typ De Suosa.

Dustin

Antal inlägg : 2874

Inlägg av Hjalmar_Vuopio fre 12 nov 2021, 10:45

Jag håller med om ovanstående och min poäng var att t.ex. mordor dessvärre är rätt bra på att fylla tredje/fjärdeline med bredd och låta spets vara just det och Rask är väl snarare värvad som det senare (till skillnad från Andreasson exempelvis).

Kennedy kanske inte lyckades täcka upp för backar men oklart vad hans roll var när han på slutet sattes ihop med med en knappt byxmyndig Lundeström som hade en studiestödslön. Kapitalförstöring i vilket fall som helst och det skulle åtminstone kännas trist att Örebro tar vår spets och vi kontrar med att värva till fjärdelinan

Hjalmar_Vuopio

Antal inlägg : 16

Inlägg av Jonken sön 14 nov 2021, 10:56

@Dustin skrev:Hoppas också att Rask blir en faktor i ett kommande slutspel med sin rivighet.
Det här tror jag på. Joonas Rask är ju traditionellt lite av en 'slow starter' när han byter klubb/omgivning. Samma visa i Örebro senast. (Fick ju inte lira slutspel förrän andra året i Närke.) Rask är en typiskt slutspelsspelare: Han är som bäst; när trycket och förväntningarna är störst. Något vi fick bevittna lite av i torskmatchen på Solbacken; där Rask och Brännström höjde sina nivåer i princip mest av alla i hela laget sett över 60 minuter. Och i denna match spelade ju LHF i princip propaganda hockey innan man kroknade ihop eftersom. Jag skulle vara betydligt oroligare ifall Joonas skulle köra gamnacke -samt gå på halvfart därute. Men det gör han ju inte. Han går verkligen 110 procent för laget varje byte. Har man DEN attityden -och lägger konsekvent ner det jobbet i det man gör: Kommer framgångarna att komma framöver. Inge annat finns lixom på kartan.

Ju tuffare och grisigare det blir: Ju mer spelar detta i händerna på nummer åttioåtta. Joonas Rask ÄR handplockad till LHF för att vara en viktig pusselbit framöver -i vad som komma skall. Jag är i princip övertygad över att Rask kommer att komma upp i 'sin nivå' snabbare i Luleå Hockey -än vad han gjorde i Örebro.

Rasks problem just nu i systemet -samt i effektivitet; är att han fortfarande alltid planterar sina buggar och glider -innan han skall göra någonting: -Tackla, -skjuta, -ta emot pass, -störa med klubban, osv, osv. Lyckas vi minimera lite -alt skala bort lite av detta; kommer det börja hända rätt positiva grejer ganska omgående. Rask och Tyrväinen är nästan kopior av varandra i det fysiska spelet. Skillnaden är att Joonas planterar sina fötter lite för tidigt i alla situationer i jämförelse med Ex Tyrre. Så här jäla nära är vi egentligen i att kunna mönstra 2 st absolut tok-topp SHL två vägs murbräckor där ute.

-Ha tålamod mina vänner -och ge Joonas lite mer arbetsro. När väl belöningen kommer; kommer ni att ÄLSKA det!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 4626

Inlägg av Dustin sön 14 nov 2021, 11:15

Rask och Tyrväinen är inte lika ö.h.t i det fysiska spelet. Tyrväinen är en hård spelare som kan dela ut riktigt tunga tacklingar och är stark runt sargerna och målet. Rask är visserligen rivig men ingen fysisk spelare och väger ibland lätt i närkamperna, kan inte jämföras med Juhani. Rasks goda egenskaper är att han är snabb på skridskorna, jobbar hårt och är intensiv i sin forechecking.

Dustin

kokostrollet likes this post

Inlägg av Hankburger sön 14 nov 2021, 11:22

@Dustin skrev:Rask och Tyrväinen är inte lika ö.h.t i det fysiska spelet. Tyrväinen är en hård spelare som kan dela ut riktigt tunga tacklingar och är stark runt sargerna och målet. Rask är visserligen rivig men ingen fysisk spelare och väger ibland lätt i närkamperna, kan inte jämföras med Juhani. Rasks goda egenskaper är att han är snabb på skridskorna, jobbar hårt och är intensiv i sin forechecking.

Precis som en viss Juhani sa en gång.. Hans skridskor slutar aldrig att röra på sig.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 3779

Inlägg av Pajala sön 14 nov 2021, 13:32

Hoppas det släpper för honom, har varit en besvikelse hittills, okej, han är ju inte heller ensam om det.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 11930

Inlägg av Dustin mån 22 nov 2021, 18:40

Skadad, sjuk eller bänkad och på väg bort? Har dock spelat upp sig liite på slutet. Mkt för att man slipper svära åt att han lirar PP1. Dock en väldigt begränsad spelare.

Dustin

Inlägg av Puckad mån 22 nov 2021, 20:24

@Dustin skrev:Skadad, sjuk eller bänkad och på väg bort? Har dock spelat upp sig liite på slutet. Mkt för att man slipper svära åt att han lirar PP1. Dock en väldigt begränsad spelare.
Stridh sa att han var skadad och stannade hemma.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 8548

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet