Vilmos Galló
+24
Urken
Lulejoe
trallgöken
Bamsefar
Dundernisse
Jojjan
Kanellängd
farre
flugsvampen
Atlet
Micke80
Lehto
Redbear
Wolfhunter
Dustin
Blinders
Hankburger
Pajala
LHF96
Jonken
KaptenBlodskelett
Donowitz
Rikky
Puckad
28 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
Vilmos Galló
Welcome!!
Happy to see you in the most beautiful Jersey!
Happy to see you in the most beautiful Jersey!
Puckad- Antal inlägg : 11417
Urken, kokostrollet and Hedanders like this post
Sv: Vilmos Galló
Välkommen Vilmos. Kommer lira i tröja nummer 55.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Puckad likes this post
Detta har potential att bli riktigt bra. Välkommen Vilmos!
Donowitz- Antal inlägg : 4353
Välkommen till Norrbotten Vilmos!
-GO 55!
-GO 55!
Jonken- Antal inlägg : 7154
Han kommer från Ungern, men flyttade till Sverige när han var 13 år, för att kunna förverkliga sin dröm om att bli hockeyspelare.
– Jag visste tidigt vad jag ville bli och är tacksam för att jag fick möjligheten att göra det, säger Vilmos Galló.
Han fortsätter sedan:
– Jag vet inte hur det hade gått för mig om jag inte hade haft hockeyn.
Tre år senare kontaktades han av Stefan ”Skuggan” Nilsson, som då tränade ett av Luleå Hockeys yngre juniorer.
– Jag kom inte in på något hockeygymnasium. Men han bjöd upp mig dit. Jag fick träna med dem och han visade mig runt i stan och arenan. Jag minns att jag blev förvånad när han visade mig A-lagets omklädningsrum och jag såg att alla spelare hade tre par skridskor. Jag hade ju knappt råd med ett par. Allt var så proffsigt. Men det blev inte något mer av det, säger han.
Han kommer närmast från Kookoo i den finländska ligan, men har ett förflutet i Linköping och Timrå, och mött sitt nya lag många gånger.
– Jag minns hur jävligt vi tyckte det var att möta dem, säger Vilmos Galló.
Sedan fortsätter han:
– Jag tror jag kommer passa in bra där.
Vilken sorts spelare är du i dag?
– Jag försöker bidra med energi, och skapa utrymme för de jag spelar med. Jag ger allt jag har i varje byte. Jag är inte heller speciellt rädd av mig. Sedan har jag försökt att utveckla mitt spel med puck, och jobbat mycket på mitt skott. Det har börjat löna sig.
Var kommer smeknamnet ”The hungarian hurricane” från?
– Jag fick det när jag var junior. Jag var så jävla taggad, och ville visa alla att jag klarade av att spela i A-laget, så jag körde som bara fan. Då var det en i klubben som gav mig för det.
Han tillägger:
– Sedan hittade supportrarna på någon ramsa.
Och du har inget emot det?
– Det är bättre än ”Osten” i alla fall (skratt).
– Jag visste tidigt vad jag ville bli och är tacksam för att jag fick möjligheten att göra det, säger Vilmos Galló.
Han fortsätter sedan:
– Jag vet inte hur det hade gått för mig om jag inte hade haft hockeyn.
Tre år senare kontaktades han av Stefan ”Skuggan” Nilsson, som då tränade ett av Luleå Hockeys yngre juniorer.
– Jag kom inte in på något hockeygymnasium. Men han bjöd upp mig dit. Jag fick träna med dem och han visade mig runt i stan och arenan. Jag minns att jag blev förvånad när han visade mig A-lagets omklädningsrum och jag såg att alla spelare hade tre par skridskor. Jag hade ju knappt råd med ett par. Allt var så proffsigt. Men det blev inte något mer av det, säger han.
Han kommer närmast från Kookoo i den finländska ligan, men har ett förflutet i Linköping och Timrå, och mött sitt nya lag många gånger.
– Jag minns hur jävligt vi tyckte det var att möta dem, säger Vilmos Galló.
Sedan fortsätter han:
– Jag tror jag kommer passa in bra där.
Vilken sorts spelare är du i dag?
– Jag försöker bidra med energi, och skapa utrymme för de jag spelar med. Jag ger allt jag har i varje byte. Jag är inte heller speciellt rädd av mig. Sedan har jag försökt att utveckla mitt spel med puck, och jobbat mycket på mitt skott. Det har börjat löna sig.
Var kommer smeknamnet ”The hungarian hurricane” från?
– Jag fick det när jag var junior. Jag var så jävla taggad, och ville visa alla att jag klarade av att spela i A-laget, så jag körde som bara fan. Då var det en i klubben som gav mig för det.
Han tillägger:
– Sedan hittade supportrarna på någon ramsa.
Och du har inget emot det?
– Det är bättre än ”Osten” i alla fall (skratt).
LHF96- Antal inlägg : 3536
Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.
Pajala- Antal inlägg : 18978
Lehto likes this post
Pajala skrev:Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.
Oftast då offensiva spelare. Gallo är snarare en tvåvägsforward. Dessa spelare tenderar att göra det bättre i SHL än offensiva sådana. Exempel är Ilomäki kontra Tyrväinen.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Eftersom Gallo gjorde 18 poäng senast han var i SHL så tycker jag att vi kan förvänta oss iallafall runt 26 poäng. Alltså 0,5 ppg.Hankburger skrev:Pajala skrev:Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.
Oftast då offensiva spelare. Gallo är snarare en tvåvägsforward. Dessa spelare tenderar att göra det bättre i SHL än offensiva sådana. Exempel är Ilomäki kontra Tyrväinen.
Blinders- Antal inlägg : 5278
Blinders88 skrev:Eftersom Gallo gjorde 18 poäng senast han var i SHL så tycker jag att vi kan förvänta oss iallafall runt 26 poäng. Alltså 0,5 ppg.Hankburger skrev:Pajala skrev:Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.
Vilket är bra för en spelare i tredjelinan. Som jag faktiskt tror att Luleå vill ha in honom som.
Blinders likes this post
Känns som en riktigt bra värvning. Ser man det som Fabbe ut och Gallo in kommer Vilnos bidra betydligt mycket mer ute på isen. Kommer garanterat bli en publikfavorit.
Dustin- Antal inlägg : 7289
Välkommen Vilmos!!
Bra värvning tror jag
Bra värvning tror jag
Wolfhunter- Antal inlägg : 1381
Tony Moore and Kagen like this post
"– Vi möttes flera gånger när vi spelade i allsvenskan, säger Oscar Engsund och tillägger:
– Fy fan. Han var riktigt jobbig att spela mot. Den jäveln (skratt). Han var på en hela tiden och munhöggs mycket. Sedan minns jag att han åkte på vår målvakt någon gång."
– Fy fan. Han var riktigt jobbig att spela mot. Den jäveln (skratt). Han var på en hela tiden och munhöggs mycket. Sedan minns jag att han åkte på vår målvakt någon gång."
Redbear- Antal inlägg : 6792
Kul få hänga med bakom kulisserna.
https://youtu.be/TJWfC64u3gw
Sir Prozac, kokostrollet and Wolfhunter like this post
Det var på tiden att Luleå började med såna här reportage. Känns som att vi har legat efter där de senaste åren med videoklipp från "behind the scenes".Dustin skrev:Kul få hänga med bakom kulisserna.
Mycket bra!
kokostrollet and LulefanGBG like this post
Ja verkligen! Sånt här material är vi inte bortskämda med.Dustin skrev:Kul få hänga med bakom kulisserna.
Lehto- Antal inlägg : 783
kokostrollet likes this post
Skön kille det där!
Donowitz- Antal inlägg : 4353
LulefanGBG likes this post
https://hockeynews.se/articles/20846/?fbclid=IwAR3YLPkQ0bfOVnQps-Jb034uOiqeVHYyGJtZu3Ytj2QMXlF3KQCTmZGufDM
Redbear- Antal inlägg : 6792
Wolfhunter likes this post
Jag tror att det här kommer att bli riktigt, riktigt bra. Det är en hel del karaktär och vinnarmentalitet som Luleå Hockey adderat in i Vilmos Galló, Brendan Shinnimin och Joonas Rask. Detta till Juhani Tyrväinen som är kvar.
-Släpp puck-jäveln NU!
-Släpp puck-jäveln NU!
Jonken- Antal inlägg : 7154
Redbear, Wolfhunter and keevvs like this post
Gallo tillbaka i träning för LHF. Inledningsvis i vit tröja (utan kontakt), han säger att det känns bra och hoppas kunna vara med i några träningsmatcher innan seriestart.
Rikky- Antal inlägg : 1944
Rikky skrev:Gallo tillbaka i träning för LHF. Inledningsvis i vit tröja (utan kontakt), han säger att det känns bra och hoppas kunna vara med i några träningsmatcher innan seriestart.
Problemet med körtelfeber (som jag minns det) var att organen sväller och att det kan ta länge innan de blivit mindre innan man kan ta emot smällar. Så även om man är frisk och kan träna så kan man inte gå fullt på grund av de inre organen. Kommer jag inte ihåg helt fel så tog det inte fullt 2 månader för mig innan läkaren gav klartecken.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Vilmos Gallo kommer bli säsongens positiva utropstecken
Atlet- Antal inlägg : 149
Mål i debuten!Atlet skrev:Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Vilmos Gallo kommer bli säsongens positiva utropstecken
Redbear likes this post
Vad är egentligen situationen med Gallo just nu? Redan i första matchen när han satte målet muttrade jag för mig själv att "titta, någon som faktiskt kan fläka upp den i nättaket utan krussiduller". Nu verkar dock speltiden blivit mindre och mindre samtidigt som han trillat längre och längre ner i kedjorna. Tycker ändå att han har bidragit lite med tyngd då han spelat. 2 mål och 5 poäng samt +3 på sin mycket begränsade speltid. Blir han ännu en av de där värvningarna som fryses ut på klassiskt Lule-manér? Att ens ha ett dugligt skott är ju en bristvara i laget.
flugsvampen- Antal inlägg : 27
farre likes this post
flugsvampen skrev:Vad är egentligen situationen med Gallo just nu? Redan i första matchen när han satte målet muttrade jag för mig själv att "titta, någon som faktiskt kan fläka upp den i nättaket utan krussiduller". Nu verkar dock speltiden blivit mindre och mindre samtidigt som han trillat längre och längre ner i kedjorna. Tycker ändå att han har bidragit lite med tyngd då han spelat. 2 mål och 5 poäng samt +3 på sin mycket begränsade speltid. Blir han ännu en av de där värvningarna som fryses ut på klassiskt Lule-manér? Att ens ha ett dugligt skott är ju en bristvara i laget.
Håller med till 100%
Om han inte tar Einars plats nästa match med tanke på Einars prestation så har vi facit att han inte kommer vara en del av laget efter uppehållet.
Jäkligt tråkigt i så fall.
farre- Antal inlägg : 2146
Kanellängd likes this post
Jag hoppas också att Gallo tar Einars plats redan på torsdag. Älskar Einar, men vi sitter inte i en sits där vi har råd att ge honom en halv säsong i en topp tre-kedja i hopp om att han "kommer igång" och får tillbaka självförtroendet. Inte med det spel han visat upp den här säsongen.farre skrev:flugsvampen skrev:Vad är egentligen situationen med Gallo just nu? Redan i första matchen när han satte målet muttrade jag för mig själv att "titta, någon som faktiskt kan fläka upp den i nättaket utan krussiduller". Nu verkar dock speltiden blivit mindre och mindre samtidigt som han trillat längre och längre ner i kedjorna. Tycker ändå att han har bidragit lite med tyngd då han spelat. 2 mål och 5 poäng samt +3 på sin mycket begränsade speltid. Blir han ännu en av de där värvningarna som fryses ut på klassiskt Lule-manér? Att ens ha ett dugligt skott är ju en bristvara i laget.
Håller med till 100%
Om han inte tar Einars plats nästa match med tanke på Einars prestation så har vi facit att han inte kommer vara en del av laget efter uppehållet.
Jäkligt tråkigt i så fall.
Kanellängd- Antal inlägg : 875
Noterar att Gallo till den lilla skaran spelare som ligger på plus i plus/minus statistiken.
Gallo har spelat 10 minuter på match i snitt 5v5.
Gallo har spelat 10 minuter på match i snitt 5v5.
Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.
Borde ligga före många forwards i rotationen...
Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.
Jojjan- Antal inlägg : 422
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
Dundernisse- Antal inlägg : 2931
Nej, det gör dom inte, de baserar uttagning på matcher/träningarDundernisse skrev:Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
Där dom ser beteende, insats, effort o s v så de får ett betydligt bättre beslutsunderlag än random supporter.
Bamsefar- Antal inlägg : 12300
Wolfhunter and Hankburger like this post
Dundernisse skrev:Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
De har tillgång till material som inte vi på forumet här har. Alltså vad som sker på träningar och de har direkt kontakt med spelarna. Det som ser ut att vara konstigt utifrån är kanske inte det om man har tillgång till all information. Kanske Gallo hänger med huvudet? Tränar inte ordentligt? Gnäller? Detta är faktorer som inte läcker ut till "oss" men tränarna snappar upp eftersom de jobbar dagligen med dem.
Finns säkert en plan och tanke med allt.Hankburger skrev:Dundernisse skrev:Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
De har tillgång till material som inte vi på forumet här har. Alltså vad som sker på träningar och de har direkt kontakt med spelarna. Det som ser ut att vara konstigt utifrån är kanske inte det om man har tillgång till all information. Kanske Gallo hänger med huvudet? Tränar inte ordentligt? Gnäller? Detta är faktorer som inte läcker ut till "oss" men tränarna snappar upp eftersom de jobbar dagligen med dem.
trallgöken- Antal inlägg : 1455
Hur det än är så är det väldigt synd om han lämnar.trallgöken skrev:Finns säkert en plan och tanke med allt.Hankburger skrev:Dundernisse skrev:Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
Lulejoe- Antal inlägg : 169
Lulejoe skrev:Hur det än är så är det väldigt synd om han lämnar.trallgöken skrev:Finns säkert en plan och tanke med allt.Hankburger skrev:Dundernisse skrev:Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!
Vill en spelare lämna så är det ganska så dumt att tvinga honom kvar, synd att det inte fungerade men det finns andra spelare att värva istället.
Vill en spelare lämna så låter man dom inte lämna hur som helst. De har kontrakt. Skulle det vara åt andra hållet, att klubben vill bryta, så sitter spelaren rakt upp och ned och lyfter lön.
Urken skrev:Vill en spelare lämna så låter man dom inte lämna hur som helst. De har kontrakt. Skulle det vara åt andra hållet, att klubben vill bryta, så sitter spelaren rakt upp och ned och lyfter lön.
Givetvis är det så men vill han lämna och inte tillför något så varför inte? en winwin för bägge.
Galló skulle säkert hitta rätt i Timrå där han skulle få mycket speltid, då kan vi leta en ännu bättre spelare istället.
Jag förstår vad du menar, men nej. Ge spelaren löneavdrag/sparken/kontraktsbrott om de inte utför sitt arbete (läs, "ej motiverad"). Så fungerar det på andra ställen, varför ska en högavlönad hockeyspelare få bestämma precis som han själv vill? Nä.
En högerfattad målskytt till förstalinan som kan göra mål på Omarks framspelningar vore drömmen.Pajala skrev:Urken skrev:Vill en spelare lämna så låter man dom inte lämna hur som helst. De har kontrakt. Skulle det vara åt andra hållet, att klubben vill bryta, så sitter spelaren rakt upp och ned och lyfter lön.
Givetvis är det så men vill han lämna och inte tillför något så varför inte? en winwin för bägge.
Galló skulle säkert hitta rätt i Timrå där han skulle få mycket speltid, då kan vi leta en ännu bättre spelare istället.
Pajala likes this post
Tycker det är riktigt vekt att börja snacka om att vilja lämna efter 10-12 omgångar, knip igen, kämpa på och bevisa du är värd mer speltid. Måste tillägga att här vet vi inte säkert vad som är sant och inte ang Gallos vara eller inte.
Urken and Redbear like this post
Tony Moore skrev:Tycker det är riktigt vekt att börja snacka om att vilja lämna efter 10-12 omgångar, knip igen, kämpa på och bevisa du är värd mer speltid. Måste tillägga att här vet vi inte säkert vad som är sant och inte ang Gallos vara eller inte.
Nu vet man ju inte om det är bara rykten tidningarna går på, vi får vänta och se, jag tror iaf han är på väg bort, fast Galló har verkligen inte varit sämst i laget.
Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
Urken skrev:Jag förstår vad du menar, men nej. Ge spelaren löneavdrag/sparken/kontraktsbrott om de inte utför sitt arbete (läs, "ej motiverad"). Så fungerar det på andra ställen, varför ska en högavlönad hockeyspelare få bestämma precis som han själv vill? Nä.
Men vi kan vända på det. Vad vinner Luleå på att ha en sur spelare som kan sprida en massa negativitet runt sig? Då är det ju bättre att låta den spelaren gå.
kokostrollet and Pajala like this post
Vad sa han då?Lehto skrev:Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
Vilmos Galló, 25 år, från BudapestWolfhunter skrev:Vad sa han då?Lehto skrev:Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
"Det är lagets clown. Snackar konstant och får igång många. Gör sin grej även på träningarna och det har hänt att folk ilsknat till. Men jag tycker bara att det är bara roligt. Det är också en snäll kille. Fast han får mycket böter och åker oftast fel på övningarna. Det spelar ingen roll om han börjar sist. Vad mer? Han sa att jag inte fick säga något om det när jag berättade att jag skulle göra det här. Men han är den enda singeln i laget. Vi får se om han får napp efter det här har publicerats. Sedan har han köpt en ny klocka som han är väldigt stolt över och visar för alla. Jag vet inte vad det är för någon. Men han säger att den var dyr."
Tja, med tanke på bulans syn på hur hockey presteras så förstår jag att han knappt platsar. Han behöver skärpa sig helt enkelt
Bamsefar- Antal inlägg : 12300
Wolfhunter likes this post
TackLehto skrev:Vilmos Galló, 25 år, från BudapestWolfhunter skrev:Vad sa han då?Lehto skrev:Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
"Det är lagets clown. Snackar konstant och får igång många. Gör sin grej även på träningarna och det har hänt att folk ilsknat till. Men jag tycker bara att det är bara roligt. Det är också en snäll kille. Fast han får mycket böter och åker oftast fel på övningarna. Det spelar ingen roll om han börjar sist. Vad mer? Han sa att jag inte fick säga något om det när jag berättade att jag skulle göra det här. Men han är den enda singeln i laget. Vi får se om han får napp efter det här har publicerats. Sedan har han köpt en ny klocka som han är väldigt stolt över och visar för alla. Jag vet inte vad det är för någon. Men han säger att den var dyr."
En virrpanna. Vi får se om Bulan får rätsida på han då.
Det låter som man beskrev Burakowski inför ett Junior-VM:
"Vi är 21 dagis fröknar och ett barn."
Puckad skrev:Det låter som man beskrev Burakowski inför ett Junior-VM:
Ren hockeykuriosa och OT men bor i en lägenhet i Malmö där tydligen Robert Burakowski bodde på 90-talet.
kokostrollet- Antal inlägg : 2686
Bör ju hända något närmaste dagarna ifall han är på väg bort.
Uppges nu vara klart att han lämnar enligt Expressen. De har uppgifter om att det blir spel i LHC resten av säsongen men GM Niklas Persson ger ingen kommentar.
Enligt artikeln har även Timrå och lag i Finland hört sig för men allt pekar tydligen på LHC.
Edit: ser nu att jag är femtiotvåa på bollen. Tyckte det var lite konstigt att ingen kommenterat det än. Men det fanns i en annan tråd.
Enligt artikeln har även Timrå och lag i Finland hört sig för men allt pekar tydligen på LHC.
Edit: ser nu att jag är femtiotvåa på bollen. Tyckte det var lite konstigt att ingen kommenterat det än. Men det fanns i en annan tråd.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12354
Sida 1 av 2 • 1, 2
Sida 1 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet