Vilmos Galló

+24
Urken
Lulejoe
trallgöken
Bamsefar
Dundernisse
Jojjan
Kanellängd
farre
flugsvampen
Atlet
Micke80
Lehto
Redbear
Wolfhunter
Dustin
Blinders
Hankburger
Pajala
LHF96
Jonken
KaptenBlodskelett
Donowitz
Rikky
Puckad
28 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Vilmos Galló Empty Vilmos Galló

Inlägg av Puckad 29th april 2021, 11:23

Welcome!!

Happy to see you in the most beautiful Jersey!

Luleå HF
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Urken, kokostrollet and Hedanders like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Rikky 29th april 2021, 13:43

Välkommen Vilmos. Kommer lira i tröja nummer 55.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Donowitz 29th april 2021, 13:50

Detta har potential att bli riktigt bra. Välkommen Vilmos!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av KaptenBlodskelett 29th april 2021, 13:56

Välkommen! Smile
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Jonken 29th april 2021, 14:54

Välkommen till Norrbotten Vilmos!

-GO 55!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av LHF96 29th april 2021, 15:04

Han kommer från Ungern, men flyttade till Sverige när han var 13 år, för att kunna förverkliga sin dröm om att bli hockeyspelare.

– Jag visste tidigt vad jag ville bli och är tacksam för att jag fick möjligheten att göra det, säger Vilmos Galló.

Han fortsätter sedan:

– Jag vet inte hur det hade gått för mig om jag inte hade haft hockeyn.

Tre år senare kontaktades han av Stefan ”Skuggan” Nilsson, som då tränade ett av Luleå Hockeys yngre juniorer.

– Jag kom inte in på något hockeygymnasium. Men han bjöd upp mig dit. Jag fick träna med dem och han visade mig runt i stan och arenan. Jag minns att jag blev förvånad när han visade mig A-lagets omklädningsrum och jag såg att alla spelare hade tre par skridskor. Jag hade ju knappt råd med ett par. Allt var så proffsigt. Men det blev inte något mer av det, säger han.

Han kommer närmast från Kookoo i den finländska ligan, men har ett förflutet i Linköping och Timrå, och mött sitt nya lag många gånger.

– Jag minns hur jävligt vi tyckte det var att möta dem, säger Vilmos Galló.

Sedan fortsätter han:

– Jag tror jag kommer passa in bra där.

Vilken sorts spelare är du i dag?

– Jag försöker bidra med energi, och skapa utrymme för de jag spelar med. Jag ger allt jag har i varje byte. Jag är inte heller speciellt rädd av mig. Sedan har jag försökt att utveckla mitt spel med puck, och jobbat mycket på mitt skott. Det har börjat löna sig.

Var kommer smeknamnet ”The hungarian hurricane” från?

– Jag fick det när jag var junior. Jag var så jävla taggad, och ville visa alla att jag klarade av att spela i A-laget, så jag körde som bara fan. Då var det en i klubben som gav mig för det.

Han tillägger:

– Sedan hittade supportrarna på någon ramsa.

Och du har inget emot det?

– Det är bättre än ”Osten” i alla fall (skratt).
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3490
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Pajala 29th april 2021, 15:08

Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Hankburger 29th april 2021, 17:13

Pajala skrev:Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.

Oftast då offensiva spelare. Gallo är snarare en tvåvägsforward. Dessa spelare tenderar att göra det bättre i SHL än offensiva sådana. Exempel är Ilomäki kontra Tyrväinen.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Blinders 29th april 2021, 17:25

Hankburger skrev:
Pajala skrev:Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.

Oftast då offensiva spelare. Gallo är snarare en tvåvägsforward. Dessa spelare tenderar att göra det bättre i SHL än offensiva sådana. Exempel är Ilomäki kontra Tyrväinen.
Eftersom Gallo gjorde 18 poäng senast han var i SHL så tycker jag att vi kan förvänta oss iallafall runt 26 poäng. Alltså 0,5 ppg.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Hankburger 29th april 2021, 17:31

Blinders88 skrev:
Hankburger skrev:
Pajala skrev:Hoppas han klarar av SHL, det är många som har haft en bra poängskörd i Finland men det har tagit stopp när dom får spela i SHL där vi har mer defensivt tänk. jaja, vi får väl se vad som händer.

Oftast då offensiva spelare. Gallo är snarare en tvåvägsforward. Dessa spelare tenderar att göra det bättre i SHL än offensiva sådana. Exempel är Ilomäki kontra Tyrväinen.
Eftersom Gallo gjorde 18 poäng senast han var i SHL så tycker jag att vi kan förvänta oss iallafall runt 26 poäng. Alltså 0,5 ppg.

Vilket är bra för en spelare i tredjelinan. Som jag faktiskt tror att Luleå vill ha in honom som.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Dustin 29th april 2021, 18:39

Känns som en riktigt bra värvning. Ser man det som Fabbe ut och Gallo in kommer Vilnos bidra betydligt mycket mer ute på isen. Kommer garanterat bli en publikfavorit.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Wolfhunter 29th april 2021, 19:11

Välkommen Vilmos!!
Bra värvning tror jag Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Tony Moore and Kagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Redbear 4th maj 2021, 17:08

"– Vi möttes flera gånger när vi spelade i allsvenskan, säger Oscar Engsund och tillägger:

– Fy fan. Han var riktigt jobbig att spela mot. Den jäveln (skratt). Han var på en hela tiden och munhöggs mycket. Sedan minns jag att han åkte på vår målvakt någon gång."

Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Dustin 10th maj 2021, 15:09

Kul få hänga med bakom kulisserna.

https://youtu.be/TJWfC64u3gw

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Sir Prozac, kokostrollet and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Blinders 10th maj 2021, 15:14

Dustin skrev:Kul få hänga med bakom kulisserna.

https://youtu.be/TJWfC64u3gw
Det var på tiden att Luleå började med såna här reportage. Känns som att vi har legat efter där de senaste åren med videoklipp från "behind the scenes".
Mycket bra!

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

kokostrollet and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Lehto 10th maj 2021, 15:24

Dustin skrev:Kul få hänga med bakom kulisserna.
https://youtu.be/TJWfC64u3gw
Ja verkligen! Sånt här material är vi inte bortskämda med.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Donowitz 10th maj 2021, 16:34

Skön kille det där!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Redbear 11th juli 2021, 11:44

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Jonken 11th juli 2021, 12:09

Jag tror att det här kommer att bli riktigt, riktigt bra. Det är en hel del karaktär och vinnarmentalitet som Luleå Hockey adderat in i Vilmos Galló, Brendan Shinnimin och Joonas Rask. Detta till Juhani Tyrväinen som är kvar.

-Släpp puck-jäveln NU!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Redbear, Wolfhunter and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Rikky 9th augusti 2021, 23:04

Gallo tillbaka i träning för LHF. Inledningsvis i vit tröja (utan kontakt), han säger att det känns bra och hoppas kunna vara med i några träningsmatcher innan seriestart.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Micke80 10th augusti 2021, 05:56

Rikky skrev:Gallo tillbaka i träning för LHF. Inledningsvis i vit tröja (utan kontakt), han säger att det känns bra och hoppas kunna vara med i några träningsmatcher innan seriestart.

Problemet med körtelfeber (som jag minns det) var att organen sväller och att det kan ta länge innan de blivit mindre innan man kan ta emot smällar. Så även om man är frisk och kan träna så kan man inte gå fullt på grund av de inre organen. Kommer jag inte ihåg helt fel så tog det inte fullt 2 månader för mig innan läkaren gav klartecken.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Atlet 10th september 2021, 13:11

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Vilmos Gallo kommer bli säsongens positiva utropstecken ❗

Atlet

Antal inlägg : 149
Join date : 21-06-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Blinders 11th september 2021, 20:32

Atlet skrev:Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen. Vilmos Gallo kommer bli säsongens positiva utropstecken ❗
Mål i debuten!

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av flugsvampen 3rd november 2021, 08:59

Vad är egentligen situationen med Gallo just nu? Redan i första matchen när han satte målet muttrade jag för mig själv att "titta, någon som faktiskt kan fläka upp den i nättaket utan krussiduller". Nu verkar dock speltiden blivit mindre och mindre samtidigt som han trillat längre och längre ner i kedjorna. Tycker ändå att han har bidragit lite med tyngd då han spelat. 2 mål och 5 poäng samt +3 på sin mycket begränsade speltid. Blir han ännu en av de där värvningarna som fryses ut på klassiskt Lule-manér? Att ens ha ett dugligt skott är ju en bristvara i laget.

flugsvampen

Antal inlägg : 14
Join date : 14-01-10

farre likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av farre 3rd november 2021, 10:20

flugsvampen skrev:Vad är egentligen situationen med Gallo just nu? Redan i första matchen när han satte målet muttrade jag för mig själv att "titta, någon som faktiskt kan fläka upp den i nättaket utan krussiduller". Nu verkar dock speltiden blivit mindre och mindre samtidigt som han trillat längre och längre ner i kedjorna. Tycker ändå att han har bidragit lite med tyngd då han spelat. 2 mål och 5 poäng samt +3 på sin mycket begränsade speltid. Blir han ännu en av de där värvningarna som fryses ut på klassiskt Lule-manér? Att ens ha ett dugligt skott är ju en bristvara i laget.

Håller med till 100%
Om han inte tar Einars plats nästa match med tanke på Einars prestation så har vi facit att han inte kommer vara en del av laget efter uppehållet.
Jäkligt tråkigt i så fall.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Kanellängd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Kanellängd 3rd november 2021, 11:41

farre skrev:
flugsvampen skrev:Vad är egentligen situationen med Gallo just nu? Redan i första matchen när han satte målet muttrade jag för mig själv att "titta, någon som faktiskt kan fläka upp den i nättaket utan krussiduller". Nu verkar dock speltiden blivit mindre och mindre samtidigt som han trillat längre och längre ner i kedjorna. Tycker ändå att han har bidragit lite med tyngd då han spelat. 2 mål och 5 poäng samt +3 på sin mycket begränsade speltid. Blir han ännu en av de där värvningarna som fryses ut på klassiskt Lule-manér? Att ens ha ett dugligt skott är ju en bristvara i laget.

Håller med till 100%
Om han inte tar Einars plats nästa match med tanke på Einars prestation så har vi facit att han inte kommer vara en del av laget efter uppehållet.
Jäkligt tråkigt i så fall.
Jag hoppas också att Gallo tar Einars plats redan på torsdag. Älskar Einar, men vi sitter inte i en sits där vi har råd att ge honom en halv säsong i en topp tre-kedja i hopp om att han "kommer igång" och får tillbaka självförtroendet. Inte med det spel han visat upp den här säsongen.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Puckad 3rd november 2021, 11:49

Noterar att Gallo till den lilla skaran spelare som ligger på plus i plus/minus statistiken.
Gallo har spelat 10 minuter på match i snitt 5v5.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Jojjan 4th november 2021, 14:03

Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...

Jojjan

Antal inlägg : 314
Join date : 19-03-09

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Dundernisse 4th november 2021, 14:30

Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Bamsefar 4th november 2021, 15:24

Dundernisse skrev:
Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.
Nej, det gör dom inte, de baserar uttagning på matcher/träningar
Där dom ser beteende, insats, effort o s v så de får ett betydligt bättre beslutsunderlag än random supporter.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Wolfhunter and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Hankburger 4th november 2021, 19:10

Dundernisse skrev:
Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.

De har tillgång till material som inte vi på forumet här har. Alltså vad som sker på träningar och de har direkt kontakt med spelarna. Det som ser ut att vara konstigt utifrån är kanske inte det om man har tillgång till all information. Kanske Gallo hänger med huvudet? Tränar inte ordentligt? Gnäller? Detta är faktorer som inte läcker ut till "oss" men tränarna snappar upp eftersom de jobbar dagligen med dem.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av trallgöken 4th november 2021, 19:39

Hankburger skrev:
Dundernisse skrev:
Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.

De har tillgång till material som inte vi på forumet här har. Alltså vad som sker på träningar och de har direkt kontakt med spelarna. Det som ser ut att vara konstigt utifrån är kanske inte det om man har tillgång till all information. Kanske Gallo hänger med huvudet? Tränar inte ordentligt? Gnäller? Detta är faktorer som inte läcker ut till "oss" men tränarna snappar upp eftersom de jobbar dagligen med dem.
Finns säkert en plan och tanke med allt.

trallgöken

Antal inlägg : 1356
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Lulejoe 6th november 2021, 11:54

trallgöken skrev:
Hankburger skrev:
Dundernisse skrev:
Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.

De har tillgång till material som inte vi på forumet här har. Alltså vad som sker på träningar och de har direkt kontakt med spelarna. Det som ser ut att vara konstigt utifrån är kanske inte det om man har tillgång till all information. Kanske Gallo hänger med huvudet? Tränar inte ordentligt? Gnäller? Detta är faktorer som inte läcker ut till "oss" men tränarna snappar upp eftersom de jobbar dagligen med dem.
Finns säkert en plan och tanke med allt.
Hur det än är så är det väldigt synd om han lämnar.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 167
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Pajala 6th november 2021, 15:14

Lulejoe skrev:
trallgöken skrev:
Hankburger skrev:
Dundernisse skrev:
Jojjan skrev:Förstår absolut inte varför inte Gallo fått fortsatt förtroende?!

Gjort det bra i dom flesta matcherna man sett, avig, rivig å ganska bra på allt.

Borde ligga före många forwards i rotationen...
Tror tränartrojkan kör finns i sjön när lagets ska tas ut. Många konstiga beslut.

De har tillgång till material som inte vi på forumet här har. Alltså vad som sker på träningar och de har direkt kontakt med spelarna. Det som ser ut att vara konstigt utifrån är kanske inte det om man har tillgång till all information. Kanske Gallo hänger med huvudet? Tränar inte ordentligt? Gnäller? Detta är faktorer som inte läcker ut till "oss" men tränarna snappar upp eftersom de jobbar dagligen med dem.
Finns säkert en plan och tanke med allt.
Hur det än är så är det väldigt synd om han lämnar.

Vill en spelare lämna så är det ganska så dumt att tvinga honom kvar, synd att det inte fungerade men det finns andra spelare att värva istället.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Urken 6th november 2021, 15:16

Vill en spelare lämna så låter man dom inte lämna hur som helst. De har kontrakt. Skulle det vara åt andra hållet, att klubben vill bryta, så sitter spelaren rakt upp och ned och lyfter lön.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Pajala 6th november 2021, 15:33

Urken skrev:Vill en spelare lämna så låter man dom inte lämna hur som helst. De har kontrakt. Skulle det vara åt andra hållet, att klubben vill bryta, så sitter spelaren rakt upp och ned och lyfter lön.

Givetvis är det så men vill han lämna och inte tillför något så varför inte? en winwin för bägge.

Galló skulle säkert hitta rätt i Timrå där han skulle få mycket speltid, då kan vi leta en ännu bättre spelare istället.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Urken 6th november 2021, 15:37

Jag förstår vad du menar, men nej. Ge spelaren löneavdrag/sparken/kontraktsbrott om de inte utför sitt arbete (läs, "ej motiverad"). Så fungerar det på andra ställen, varför ska en högavlönad hockeyspelare få bestämma precis som han själv vill? Nä.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Blinders 6th november 2021, 15:38

Pajala skrev:
Urken skrev:Vill en spelare lämna så låter man dom inte lämna hur som helst. De har kontrakt. Skulle det vara åt andra hållet, att klubben vill bryta, så sitter spelaren rakt upp och ned och lyfter lön.

Givetvis är det så men vill han lämna och inte tillför något så varför inte? en winwin för bägge.

Galló skulle säkert hitta rätt i Timrå där han skulle få mycket speltid, då kan vi leta en ännu bättre spelare istället.
En högerfattad målskytt till förstalinan som kan göra mål på Omarks framspelningar vore drömmen.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Tony Moore 6th november 2021, 15:45

Tycker det är riktigt vekt att börja snacka om att vilja lämna efter 10-12 omgångar, knip igen, kämpa på och bevisa du är värd mer speltid. Måste tillägga att här vet vi inte säkert vad som är sant och inte ang Gallos vara eller inte.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7454
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Urken and Redbear like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Pajala 6th november 2021, 16:20

Tony Moore skrev:Tycker det är riktigt vekt att börja snacka om att vilja lämna efter 10-12 omgångar, knip igen, kämpa på och bevisa du är värd mer speltid. Måste tillägga att här vet vi inte säkert vad som är sant och inte ang Gallos vara eller inte.

Nu vet man ju inte om det är bara rykten tidningarna går på, vi får vänta och se, jag tror iaf han är på väg bort, fast Galló har verkligen inte varit sämst i laget.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Lehto 8th november 2021, 15:40

Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Hankburger 8th november 2021, 16:36

Urken skrev:Jag förstår vad du menar, men nej. Ge spelaren löneavdrag/sparken/kontraktsbrott om de inte utför sitt arbete (läs, "ej motiverad"). Så fungerar det på andra ställen, varför ska en högavlönad hockeyspelare få bestämma precis som han själv vill? Nä.

Men vi kan vända på det. Vad vinner Luleå på att ha en sur spelare som kan sprida en massa negativitet runt sig? Då är det ju bättre att låta den spelaren gå.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

kokostrollet and Pajala like this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Wolfhunter 8th november 2021, 22:31

Lehto skrev:Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
Vad sa han då?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Lehto 9th november 2021, 08:58

Wolfhunter skrev:
Lehto skrev:Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
Vad sa han då?
Vilmos Galló, 25 år, från Budapest

"Det är lagets clown. Snackar konstant och får igång många. Gör sin grej även på träningarna och det har hänt att folk ilsknat till. Men jag tycker bara att det är bara roligt. Det är också en snäll kille. Fast han får mycket böter och åker oftast fel på övningarna. Det spelar ingen roll om han börjar sist. Vad mer? Han sa att jag inte fick säga något om det när jag berättade att jag skulle göra det här. Men han är den enda singeln i laget. Vi får se om han får napp efter det här har publicerats. Sedan har han köpt en ny klocka som han är väldigt stolt över och visar för alla. Jag vet inte vad det är för någon. Men han säger att den var dyr."

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Bamsefar 9th november 2021, 11:51

Tja, med tanke på bulans syn på hur hockey presteras så förstår jag att han knappt platsar. Han behöver skärpa sig helt enkelt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Wolfhunter 9th november 2021, 15:21

Lehto skrev:
Wolfhunter skrev:
Lehto skrev:Lät ju inte spec bra de som Engsund berättade om Gallo i NSD, även om de säkerligen var sagt med glimten i ögat å i välmening men de kanske är ytterligare en grej som gör att han får mindre speltid. Han är för slarvig å ofokuserad.
Vad sa han då?
Vilmos Galló, 25 år, från Budapest

"Det är lagets clown. Snackar konstant och får igång många. Gör sin grej även på träningarna och det har hänt att folk ilsknat till. Men jag tycker bara att det är bara roligt. Det är också en snäll kille. Fast han får mycket böter och åker oftast fel på övningarna. Det spelar ingen roll om han börjar sist. Vad mer? Han sa att jag inte fick säga något om det när jag berättade att jag skulle göra det här. Men han är den enda singeln i laget. Vi får se om han får napp efter det här har publicerats. Sedan har han köpt en ny klocka som han är väldigt stolt över och visar för alla. Jag vet inte vad det är för någon. Men han säger att den var dyr."
Tack Smile
En virrpanna. Vi får se om Bulan får rätsida på han då.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Puckad 9th november 2021, 17:35

Det låter som man beskrev Burakowski inför ett Junior-VM:
"Vi är 21 dagis fröknar och ett barn." Laughing
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av kokostrollet 9th november 2021, 18:27

Puckad skrev:Det låter som man beskrev Burakowski inför ett Junior-VM:
"Vi är 21 dagis fröknar och ett barn." Laughing

Ren hockeykuriosa och OT men bor i en lägenhet i Malmö där tydligen Robert Burakowski bodde på 90-talet. Vilmos Galló 1f600
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Dustin 9th november 2021, 20:53

Bör ju hända något närmaste dagarna ifall han är på väg bort.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av LulefanGBG 12th november 2021, 17:58

Uppges nu vara klart att han lämnar enligt Expressen. De har uppgifter om att det blir spel i LHC resten av säsongen men GM Niklas Persson ger ingen kommentar.

Enligt artikeln har även Timrå och lag i Finland hört sig för men allt pekar tydligen på LHC.

Edit: ser nu att jag är femtiotvåa på bollen. Tyckte det var lite konstigt att ingen kommenterat det än. Men det fanns i en annan tråd.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilmos Galló Empty Sv: Vilmos Galló

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet