Fabian Lysell
+30
Hedanders
Hankburger
Dundernisse
PM
Tackleberry
Wolfhunter
Kagen
Tony Moore
Dustin
Urken
Hellcop
pingu
Jokerman
Micke80
ezz
Mr Bister
icemask
LulefanGBG
Puckad
Jonken
Lajon
NallePhu
Donowitz
Pajala
Tigerman
LHF96
Snikne Ville
GustenA
kokostrollet
Blinders
34 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Fabian Lysell
Lysell passar framförallt betydligt bättre in i spelsystemet.Gunler är ju mer en renodlad målskytt vilket även lyste igenom i JVM.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6508
kokostrollet likes this post
Intressant artikel som rör både Lysell och Wallstedt i LHF. Kanske fler?
https://hockeysverige.se/2021/01/12/sebastian-pisano-fabian-lysell-jesper-wallstedt
https://hockeysverige.se/2021/01/12/sebastian-pisano-fabian-lysell-jesper-wallstedt
kokostrollet- Antal inlägg : 2683
Puckad likes this post
2 år till, blir grymt intressant att följa. Gött!
Jonken- Antal inlägg : 7023
Yes! Grymt roligt! Här finns en sådan enorm potential. Precis som Skuggan säger så har Lysell spelat i vår stundtals bästa kedja. Heja heja!
Jokerman- Antal inlägg : 1984
Riktigt bra att signa upp Lysell!
Gjort det riktigt bra så här långt. En liten detalj jag noterat är hans bytesdisciplin. Åker inte på raka ben i onödan utan kör sitt byte på max och timar bytena riktigt bra. Sällan man ser den mognaden på spelare i hans ålder.
Gjort det riktigt bra så här långt. En liten detalj jag noterat är hans bytesdisciplin. Åker inte på raka ben i onödan utan kör sitt byte på max och timar bytena riktigt bra. Sällan man ser den mognaden på spelare i hans ålder.
Kanon!!, låt han nu också spela i en kedja högre upp eftersom han är en poängmakare och inte grovjobbare i 4:e
Mr Bister- Antal inlägg : 1497
Härligt, viktig signal detta. Unga spelare kommer till Luleå, utvecklas och vem vet hur långt detta kan bära?
Kagen- Antal inlägg : 1774
Ser ut som attt Lysell intervjuats om Bulan mm i norrländskan idag. Sägs det nåt viktigt?
Tack på förhand
Tack på förhand
Wolfhunter- Antal inlägg : 1245
Han beundrar Bulan, behöver bli bättre i spelet utan puck, måste förtjäna sin istid, nästa säsong kan bli jättebraWolfhunter skrev:Ser ut som attt Lysell intervjuats om Bulan mm i norrländskan idag. Sägs det nåt viktigt?
Tack på förhand
icemask- Antal inlägg : 4166
Blinders- Antal inlägg : 5226
Tackicemask skrev:Han beundrar Bulan, behöver bli bättre i spelet utan puck, måste förtjäna sin istid, nästa säsong kan bli jättebraWolfhunter skrev:Ser ut som attt Lysell intervjuats om Bulan mm i norrländskan idag. Sägs det nåt viktigt?
Tack på förhand
Vad är det han tycker att du behöver bli bättre på?
– Det är spelet utan puck, och i egen zon. Det handlar om saker som inräkningen, positionsspelet vid platsväxlingar, och presspelet. Men jag vet vad jag har för kapacitet, och känner mig lugn.
– Det är spelet utan puck, och i egen zon. Det handlar om saker som inräkningen, positionsspelet vid platsväxlingar, och presspelet. Men jag vet vad jag har för kapacitet, och känner mig lugn.
Wolfhunter likes this post
Bra att han låter som att han har tålamod. Kan löna sig. Vore kul om han exploderar om några år
Luleålöftet: ”Jag har stor respekt för honom"
Hans speltid har varit begränsad den senaste tiden, men Fabian Lysell vet vad han behöver göra för att Thomas Berglund ska ge honom en större roll, och gillar att spela under hans ledning. ”Jag kan lära mig mycket av honom”.
LULEÅ 17 MARS 2021 11:00
Den unge göteborgaren anslöt i slutet av november och fick bara två månader senare ett seniorkontrakt av Luleå Hockey, men de senaste veckorna har Thomas Berglund bara gett honom några minuter per match.
– Jag är inte nöjd med att vara extraforward. Men jag har fortfarande saker som jag behöver bli bättre på, och måste bevisa att jag förtjänar mer speltid, säger Fabian Lysell.
Han fortsätter sedan:
– Det är bara att jobba på och försöka ta till sig allt.
Sedan fortsätter han:
– Jag tror att nästa säsong kan bli hur bra som helst.
Det långsiktiga målet är i NHL, och han hoppas att Thomas Berglund ska kunna hjälpa honom att ta sig dit.
– Jag har stor respekt för honom. Han har varit med länge, och jag kan lära mig mycket av honom, säger Fabian Lysell.
Att synas inför draften måste vara viktigt för dig?
– Jag försöker att inte tänka så mycket på det där, utan jag tar en dag i taget, och gör det så bra jag kan.
– Sedan är det bara att hoppas att jag blir vald av en klubb som verkligen gillar mig, tillägger han.
Hur har du påverkats av all uppståndelse runt dig?
– Det är bara roligt, men det är klart, det har tagit lite energi.
Hans speltid har varit begränsad den senaste tiden, men Fabian Lysell vet vad han behöver göra för att Thomas Berglund ska ge honom en större roll, och gillar att spela under hans ledning. ”Jag kan lära mig mycket av honom”.
LULEÅ 17 MARS 2021 11:00
Den unge göteborgaren anslöt i slutet av november och fick bara två månader senare ett seniorkontrakt av Luleå Hockey, men de senaste veckorna har Thomas Berglund bara gett honom några minuter per match.
– Jag är inte nöjd med att vara extraforward. Men jag har fortfarande saker som jag behöver bli bättre på, och måste bevisa att jag förtjänar mer speltid, säger Fabian Lysell.
Han fortsätter sedan:
– Det är bara att jobba på och försöka ta till sig allt.
Sedan fortsätter han:
– Jag tror att nästa säsong kan bli hur bra som helst.
Det långsiktiga målet är i NHL, och han hoppas att Thomas Berglund ska kunna hjälpa honom att ta sig dit.
– Jag har stor respekt för honom. Han har varit med länge, och jag kan lära mig mycket av honom, säger Fabian Lysell.
Att synas inför draften måste vara viktigt för dig?
– Jag försöker att inte tänka så mycket på det där, utan jag tar en dag i taget, och gör det så bra jag kan.
– Sedan är det bara att hoppas att jag blir vald av en klubb som verkligen gillar mig, tillägger han.
Hur har du påverkats av all uppståndelse runt dig?
– Det är bara roligt, men det är klart, det har tagit lite energi.
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Någon som vet hur länge han spelar med juniorerna?
Dvs finns det någon chans att han är tillbaks om slutspelet fortsätter för oss?
PM- Antal inlägg : 1947
Tror att finalen spelas 7 maj. Ser ändå inte hur han ska komma in och få speltid i en eventuell final när han under grundserien ofta blev uppäten i närkamperna. Hans tid är inte denna säsong utan nästa och förhoppningsvis en ledande roll säsongen 22-23.PM skrev:Någon som vet hur länge han spelar med juniorerna?
Dundernisse- Antal inlägg : 2855
Tack DundernisseDundernisse skrev:Tror att finalen spelas 7 maj. Ser ändå inte hur han ska komma in och få speltid i en eventuell final när han under grundserien ofta blev uppäten i närkamperna. Hans tid är inte denna säsong utan nästa och förhoppningsvis en ledande roll säsongen 22-23.PM skrev:Någon som vet hur länge han spelar med juniorerna?
PM- Antal inlägg : 1947
Scoutrapport.
Donowitz likes this post
Blinders88 skrev:Scoutrapport.
Detta klipp bevisar bara hur stor Lysell kan bli. Han jobbar stenhårt och med lite mer fysik så kommer han bli ett utropstecken eventuellt redan nästa säsong.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Gör ett riktigt starkt U-18 VM så här långt. Kul!
7p och +3 på första 5 matcherna.
https://www.iihf.com/en/events/2021/wm18/skaters/scoringleaders#player-lysell-fabian
7p och +3 på första 5 matcherna.
https://www.iihf.com/en/events/2021/wm18/skaters/scoringleaders#player-lysell-fabian
LulefanGBG, Donowitz, Sportchefen #2 and Wolfhunter like this post
https://nsd.se/nyheter/artikel/forst-ratad--sedan-uttagen-manga-som-trodde-han-skulle-vara-med-fran-borjan/lyzem0vj
Kul för Lysell och ganska klokt resonerat av Monten. Men kom igen nu, kan bara finnas en Fabbe med Luleåkoppling.
Kul för Lysell och ganska klokt resonerat av Monten. Men kom igen nu, kan bara finnas en Fabbe med Luleåkoppling.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Med den forwardsbesättning vi har och Bulans noggrannhet när det gäller att inte göra misstag så är jag rätt säker på att Lysell kommer lånas ut nästa säsong. Vi har inte plats för honom i nuläget.
Hedanders- Antal inlägg : 2089
Hedanders skrev:Med den forwardsbesättning vi har och Bulans noggrannhet när det gäller att inte göra misstag så är jag rätt säker på att Lysell kommer lånas ut nästa säsong. Vi har inte plats för honom i nuläget.
Tror det hade varit bra för Lysell. Tex. Björklöven, få mycket speltid och kallas hem vid skador i LHF.
Redbear- Antal inlägg : 6771
Hedanders likes this post
Ett STORT GRATTIS 'Lysse'!
Draftad av Boston Bruins som 21:a val i första rundan.
Draftad av Boston Bruins som 21:a val i första rundan.
Jonken- Antal inlägg : 7023
Uppgifter: Lysell lämnar Luleå Hockey
Fabian Lysell är förlorad för Luleå Hockey. Den 18-årige forwarden – som anslöt från Frölunda under den gångna säsongen – har skrivit på för Boston Bruins. Deras ledning ska också ha beslutat sig för att kalla över honom direkt.
Fabian Lysell gjorde 26 matcher för Luleå Hockey förra säsongen. Under dessa noterades han för två mål och en assist. På sina 15 matcher för ungdomslandslaget gjorde han totalt sex mål och tolv assist.
Det räckte för att övertyga Boston Bruins ledning, som valde honom som nummer 21 i årets draft.
Enligt våra källor ska de nu ha kommit överens med Fabian Lysell om ett kontrakt. Överenskommelsen väntas offentliggöras inom kort. De ska också ha beslutat sig för att kalla över honom till USA redan nu.
Vi söker Fabian Lysell, som inte var med på måndagens träning i Coop Norrbotten Arena, samt agenten Karl Hellgren, och Luleå Hockeys sportchef Stefan Nilsson för kommentarer.
Fabian Lysell är förlorad för Luleå Hockey. Den 18-årige forwarden – som anslöt från Frölunda under den gångna säsongen – har skrivit på för Boston Bruins. Deras ledning ska också ha beslutat sig för att kalla över honom direkt.
Fabian Lysell gjorde 26 matcher för Luleå Hockey förra säsongen. Under dessa noterades han för två mål och en assist. På sina 15 matcher för ungdomslandslaget gjorde han totalt sex mål och tolv assist.
Det räckte för att övertyga Boston Bruins ledning, som valde honom som nummer 21 i årets draft.
Enligt våra källor ska de nu ha kommit överens med Fabian Lysell om ett kontrakt. Överenskommelsen väntas offentliggöras inom kort. De ska också ha beslutat sig för att kalla över honom till USA redan nu.
Vi söker Fabian Lysell, som inte var med på måndagens träning i Coop Norrbotten Arena, samt agenten Karl Hellgren, och Luleå Hockeys sportchef Stefan Nilsson för kommentarer.
Tackleberry- Antal inlägg : 61
Tack, men känns alldeles för tidigt att åka över, trots att jag håller på Bruins så är jag rädd att det blir svårt o ta sig in i laget då man är lite"konservativa" och dåligt med tålamod för att plocka in unga spelare speciellt icke-transatlanter. Kan bli en ny ChelarikTackleberry skrev:Uppgifter: Lysell lämnar Luleå Hockey
Bamsefar- Antal inlägg : 12172
Förmodligen ser Boston att han kommer ha svårt att få speltid i årets upplaga av LHF och då kan man lika gärna ta över honom direkt. Trist, hade sett fram emot honom kriga för en plats. Blir förmodligen AHL då.
LHF96- Antal inlägg : 3529
Speciellt då det krävs extremt bra försvarsspel för att få istid av Bulan. Bulan hade förmodligen gått på säkrare kort i Mattsson och Muzik istället om Lysell hade varit svajig i defensiven.LHF96 skrev:Förmodligen ser Boston att han kommer ha svårt att få speltid i årets upplaga av LHF och då kan man lika gärna ta över honom direkt. Trist, hade sett fram emot honom kriga för en plats. Blir förmodligen AHL då.
Det är väl camper som han ska på till att börja med.
Att han skulle ta en plats i Bruins skulle iallafall förvåna mig.
Sedan så kommer ju frågan var han ska spela och om han lånas ut eller om det blir AHL.
Wallmark o Lundeström har väl gjort samma resa och kommit tillbaka en bit in på vår säsong.
Att han skulle ta en plats i Bruins skulle iallafall förvåna mig.
Sedan så kommer ju frågan var han ska spela och om han lånas ut eller om det blir AHL.
Wallmark o Lundeström har väl gjort samma resa och kommit tillbaka en bit in på vår säsong.
Puckad- Antal inlägg : 11352
Synd för alla parter (även Boston) att han inte stannar ett år till
Lajon- Antal inlägg : 4396
Han kan utvecklas i AHL ett par år.
Pajala- Antal inlägg : 18631
Kul grej, Lysell spelar slutspel i whl för Vancouver giants mot kamloops blazer , där får han möta bl a Luke Toporowski vars farbror , Shayne gjorde en säsong i Luleå .
ShayneBamsefar skrev:Kul grej, Lysell spelar slutspel i whl för Vancouver giants mot kamloops blazer , där får han möta bl a Luke Toporowski vars farbror , Shayne gjorde en säsong i Luleå .
Kamloops blazer slog ut Lysells Vancouver giants , tre poäng av Luke Toporowski i 6-0 segern.
Rejält offtopic men noterar att Luke Toporowski signar med Providence Bruins / AHL , ska bli intressant att följa.
Sorry Fabian, ännu mer off-topic. Luke, liksom onkel Shanyne, vet precis var både målet och utvisningsbåset ligger.Bamsefar skrev:Rejält offtopic men noterar att Luke Toporowski signar med Providence Bruins / AHL , ska bli intressant att följa.
Hade varit kul om några talangfulla unga transatlanter valt att spela i ”major leauge” (SHL) innan de försöker i AHL/NHL. Det brukar ju anges som en av européernas konkurrens fördelar.
Polyfemos- Antal inlägg : 1711
https://hockeysverige.se/2022/09/19/fabian-lysell-avgjorde-mot-new-jersey-pa-straff
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/lysell-i-samma-kedja-som-bergeron-bruinskaptenen-det-har-varit-kul-att-fa-vara-pa-is-med-honom/l65x079r
Intressant artikel från oktober om Fabians utveckling ”over there”. Speciellt andra stycket, som är ”copy paste” på LHF bekymmer idag. Undrar om lösningen för LHF kan vara samma som för Fabian?
https://eprinkside.com/2022/10/12/fabian-lysell-and-the-change-of-pace-game
https://eprinkside.com/2022/10/12/fabian-lysell-and-the-change-of-pace-game
pingu likes this post
9+9 på 23 matcher och 23 PIM, projected 28+28 på 71 matcher och 71 PIM.Bamsefar skrev:Rejält offtopic men noterar att Luke Toporowski signar med Providence Bruins / AHL , ska bli intressant att följa.
Lik Onkel Shayne upp i dagen.
pingu likes this post
https://www.nbcsportsboston.com/nhl/boston-bruins/fabian-lysell-bruins-roster-cuts-prospects/652234/?amp=1
NHL börjar 4 okt
Lysell ser ut att kanske få chansen…..
Åkte på en skada i början på året men har kommit tillbaka
NHL börjar 4 okt
Lysell ser ut att kanske få chansen…..
Åkte på en skada i början på året men har kommit tillbaka
Jokerman ll- Antal inlägg : 1445
Fabian Lysell weaving his way up the ice and scoring his first goal of the season for the Providence Bruins.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1445
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|