Fabian Lysell

+29
Hankburger
Dundernisse
PM
Tackleberry
Wolfhunter
Kagen
Tony Moore
Dustin
Urken
Hellcop
pingu
Jokerman
Micke80
ezz
Mr Bister
icemask
LulefanGBG
Puckad
Jonken
Lajon
NallePhu
Donowitz
Pajala
Tigerman
LHF96
Snikne Ville
GustenA
kokostrollet
Blinders
33 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Fabian Lysell Empty Fabian Lysell

Inlägg av Blinders tor 26 nov 2020, 11:34

Välkommen

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av kokostrollet tor 26 nov 2020, 12:00

Riktigt kul! Välkommen Fabian!
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av kokostrollet tor 26 nov 2020, 12:15

En längre intervju med Fabian:

https://hockeysverige.se/2020/10/03/talang-2020-fabian-lysell

Gillar särskilt detta, lovar gott, verkar ha helt rätt inställning:

”När jag lyssnat runt med hockeyfolk om dig så kommer ordet laglojal tillbaka då och då, vad kommer just din laglojalitet ifrån?
– Det var väldigt kul att höra. Jag är en tävlingsmänniska och vill vinna hela tiden. Då vill jag få med mig så många som möjligt på det tåget.
– Självklart kan jag bli lite förbannad ibland och sådana grejer, men det är för att jag vill vinna och göra bra matcher. Det är nog därifrån det kommer, men är ingenting som jag tänkt på. När jag drivs för att vinna matcher vill jag göra 100 procent varje gång jag är på isen.”



kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av GustenA tor 26 nov 2020, 12:18

Undra vad LHF fick betala för detta. Henrik Leman trodde LHF skulle behöva ge upp hela NHLpengen vilket känns aningen dyrt och har svårt att se LHF skulle göra det. Men å andra sidan får man kanske in någon gratis nu så det blir som att skjuta ”kostnaden” på framtiden...

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Snikne Ville tor 26 nov 2020, 12:47

Väldigt intressant även om jag inte har någon helst koll annat än vad man kan läsa sig till. Såg någon Göteborgare som skrev att han var på samma nivå som Raymond i samma ålder..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Blinders tor 26 nov 2020, 13:29

Nästa säsong lär Luleå köra med ett ungt och billigt lag med tanke på situationen i världen. Så Lysell kommer ha stor chans att ta en ordinarie plats känns det som. Det är säkert en stor anledning till varför han väljer Luleå.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av LHF96 tor 26 nov 2020, 13:32

GustenA skrev:Undra vad LHF fick betala för detta. Henrik Leman trodde LHF skulle behöva ge upp hela NHLpengen vilket känns aningen dyrt och har svårt att se LHF skulle göra det. Men å andra sidan får man kanske in någon gratis nu så det blir som att skjuta ”kostnaden” på framtiden...

Det är ju helt sinnessjukt med tanke på hur fusklunda alltid dränerat övriga landet på talanger. Skulle vara intressant att se hur mycket NHL-pengar de har berövat andra klubbar på genom åren. Nu är det för ovanlighetens skull en talang som lämnar istället för ansluter. Patetiskt beteende och utan minsta tanke på spelarens egna bästa och egna vilja. Fusklunda är uppenbarligen inte bäst på allt, deal with it och gå vidare.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3492
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Tigerman tor 26 nov 2020, 14:16

LHF96 skrev:
GustenA skrev:Undra vad LHF fick betala för detta. Henrik Leman trodde LHF skulle behöva ge upp hela NHLpengen vilket känns aningen dyrt och har svårt att se LHF skulle göra det. Men å andra sidan får man kanske in någon gratis nu så det blir som att skjuta ”kostnaden” på framtiden...

Det är ju helt sinnessjukt med tanke på hur fusklunda alltid dränerat övriga landet på talanger. Skulle vara intressant att se hur mycket NHL-pengar de har berövat andra klubbar på genom åren. Nu är det för ovanlighetens skull en talang som lämnar istället för ansluter. Patetiskt beteende och utan minsta tanke på spelarens egna bästa och egna vilja. Fusklunda är uppenbarligen inte bäst på allt, deal with it och gå vidare.
Han kommer gå i draften till sommaren, och då kanske han skriver NHL-avtal redan samma höst (men med utlåning). Så särskilt mycket NHL-pengar kanske inte LHF skulle få även om det inte funnits en deal med i botten. Och det är ju en Göteborgskille sedan födsel så LHF kommer inte ha särskilt mycket andel i hans totala utveckling. Rätt rimligt då att FHC ska ha största delen av kakan (liksom vi borde ha av Gunlers).

Men ja, jag personligen tycker förstås rent generellt att FHC kan få pengarna för hela denna säsong, men därefter kan de ta sig i brasan. Samma sak men tvärtom för Gunler.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Pajala tor 26 nov 2020, 15:58

Kommer inte han att spela med J20?

Eftersom j-hockeyn är på is så blir han nog utlånad, tror inte en 17 åring kan ta plats detta år.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Donowitz tor 26 nov 2020, 16:37

Blinders88 skrev:Nästa säsong lär Luleå köra med ett ungt och billigt lag med tanke på situationen i världen. Så Lysell kommer ha stor chans att ta en ordinarie plats känns det som. Det är säkert en stor anledning till varför han väljer Luleå.

Håller med. Räknar med att t.ex. Olausson, Fabricius och Sondell inte kommer spela med oss kommande säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Snikne Ville tor 26 nov 2020, 22:29

bearjew skrev:
Blinders88 skrev:Nästa säsong lär Luleå köra med ett ungt och billigt lag med tanke på situationen i världen. Så Lysell kommer ha stor chans att ta en ordinarie plats känns det som. Det är säkert en stor anledning till varför han väljer Luleå.

Håller med. Räknar med att t.ex. Olausson, Fabricius och Sondell inte kommer spela med oss kommande säsong.
Jag tror i vart fall att Sondell fortsätter.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av NallePhu tor 26 nov 2020, 22:57

Snikne Ville skrev:
bearjew skrev:
Blinders88 skrev:Nästa säsong lär Luleå köra med ett ungt och billigt lag med tanke på situationen i världen. Så Lysell kommer ha stor chans att ta en ordinarie plats känns det som. Det är säkert en stor anledning till varför han väljer Luleå.

Håller med. Räknar med att t.ex. Olausson, Fabricius och Sondell inte kommer spela med oss kommande säsong.
Jag tror i vart fall att Sondell fortsätter.
Tror inte jag finns bättre backar för det han tjänar så tack men nej tack i min bok!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Lajon fre 27 nov 2020, 23:40

Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Jonken sön 29 nov 2020, 11:19

Kul att det nu är klart med Fabian Lysell.
Hoppas vi får se mer av den här varan i Luleå Hockey tröjan framöver:
RUS-SWE 2-4

Det är Fabian som kör coast-to-coast -och sätter 2-3 (GWG) pucken.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Puckad sön 29 nov 2020, 11:49

Sunda och enkla svar.
Hoppas bara att vi fått till oss en kille som är beredd att göra jobbet och inte låtit talangen och snacket stiga honom åt huvudet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Pajala sön 29 nov 2020, 12:26

Puckad skrev:
Sunda och enkla svar.
Hoppas bara att vi fått till oss en kille som är beredd att göra jobbet och inte låtit talangen och snacket stiga honom åt huvudet.

Det har redan börjat smutskastas från Frölundas sida, att Lysell aldrig kommer att spela för Frölunda nå mer, supportrar som säger att han är ett problem och att hans farsa ligger bakom allt och lägger sig i.

Vissa gnäller på Luleå också fast det är i själva verket Lysell själv som har tagit kontakt med Luleå och inte tvärtom.

Verkar som bitterheten lyser igenom Frölunda supporters.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Puckad sön 29 nov 2020, 12:34

Pajala skrev:
Puckad skrev:
Sunda och enkla svar.
Hoppas bara att vi fått till oss en kille som är beredd att göra jobbet och inte låtit talangen och snacket stiga honom åt huvudet.

Det har redan börjat smutskastas från Frölundas sida, att Lysell aldrig kommer att spela för Frölunda nå mer, supportrar som säger att han är ett problem och att hans farsa ligger bakom allt och lägger sig i.
Vissa gnäller på Luleå också fast det är i själva verket Lysell själv som har tagit kontakt med Luleå och inte tvärtom.
Verkar som bitterheten lyser igenom Frölunda supporters.
Det är lätt att se likheter utifrån mellan det som sägs om Lysell och Gunler.
Ibland är det fakta och ibland är det tycke, och ofta är det färgat av besvikelse.
Jag har ingen insyn i något av fallen, men en sak har de gemensamt:
- Tills slut är det spelarna som har ansvaret och sin utveckling.
Och i båda fallen hoppas jag att det knuffar spelarnas utveckling framåt.


Senast ändrad av Puckad den mån 30 nov 2020, 02:04, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av LulefanGBG sön 29 nov 2020, 13:26

Perfekt värvning. Om det finns någon som helst sanning i Fusklundaiternas skvaller så oroar det inte alls. Luleå har ju plockat divalaterna ur talanger förr. Dessutom verksr ju grabben ha valt Luleå själv och torde innebära att han ser oss som bästa alternativet för sin egna utveckling . Det kan ju knappast ha undgått varken honom eller hans far hur Luleås filosofi ser ut.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av NallePhu sön 29 nov 2020, 13:39

Jonken skrev:Kul att det nu är klart med Fabian Lysell.
Hoppas vi får se mer av den här varan i Luleå Hockey tröjan framöver:
RUS-SWE 2-4

Det är Fabian som kör coast-to-coast -och sätter 2-3 (GWG) pucken.
Killen har speed under buggarna man ser Ryssarna hängde inte med då han trampade fart, Kommer bli intressant se han växa in ii SHL kostymen på allvar i Luleå tror att det kommer en utväxling hos han nästa säsong denna mer lära se spelsystem etc etc!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Jonken sön 29 nov 2020, 14:38

Jag tror att Fabian kommer att trivas i Norrbotten. Han kommer nog snabbt att uppskatta mentaliteten här: Ärligt & Raka rör. Och här är detta ALLTID en tvåvägskommunikation. Dvs: Han behöver inte dra sig för att säga vad han tänker och tycker -samtidigt som han fixar att hantera vad andra tycker. Här är det INGEN som går före någon annan. Gör man det tillräckligt bra: Ja; då lirar man också mer.

ALLT (precis som för andra spelare) -han behöver för lyckas finns tillgängligt för honom. Det handlar bara om att lägga ner det målmedvetna arbetet som krävs; där man inte lämnar något åt slumpen. Här börjar man ifrån att göra rätt för sig som lagspelare. Kort spelet utan puck. Att vara lika hungrig på sin roll inom systemet -som sitt kreativa spel med pucken. Det är an sak och vara bra när man tillåts glänsa ifred med pucken på isen. Det gäller även att förädla verktygen i låd -när motståndarna är lite strakare, hårdare, snabbare och knuffar på en också. Här skall man funka ihop som en enhet bakåt först -såväl som framåt. Här behöver man inte vara raketforskare; för att se när en spelare 'syncar' och när det inte gör det där ute. De flesta som tittar  ser det ganska samtidigt som spelaren i fråga själv ärligt känner det.

Fattar det som att Fabian Lysell kommer att lira i tröja nummer 23. Nice. Hoppas att vi i framtiden får köra en lika klassisk hejarramsa -som för tidigare kult spelare i Luleå Hockey, som burit detta tröjnummer.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Jonken sön 29 nov 2020, 14:45

NallePhu skrev:
Killen har speed under buggarna man ser Ryssarna hängde inte med då han trampade fart, Kommer bli intressant se han växa in ii SHL kostymen på allvar i Luleå tror att det kommer en utväxling hos han nästa säsong denna mer lära se spelsystem etc etc!
Yes. Han har speed & teknik. (Påminner helt klart lite om Einar.) Han skott är ju också väldigt bra. Han borde snabbt kunna utveckla sin direktslapper ytterligare i här i Luleå Hockey. Speciellt om om han vill ha PP-tid framöver.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Puckad sön 29 nov 2020, 16:12

Jonken skrev:...
ALLT (precis som för andra spelare) -han behöver för lyckas finns tillgängligt för honom. ...
Det här är en superviktig kommunikation som brukar komma från juniortränare i LHF.
Dvs, vi skapar möjligheterna och förutsättningarna,
men individen är ytterst ansvarig för att dra nytta av dom och maximera sin utveckling.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Jonken sön 29 nov 2020, 16:45

Puckad skrev:
Det här är en superviktig kommunikation som brukar komma från juniortränare i LHF.
Dvs, vi skapar möjligheterna och förutsättningarna,
men individen är ytterst ansvarig för att dra nytta av dom och maximera sin utveckling.
Exakt.
Allt handlar i slutändan hur mycket extra man själv är villig att pynta in -för att tillhöra de som lyckas.
Har man som ung spelare 'knoppen' för det; finns det faktiskt inga som helst gränser över hur högt man kan nå.

-Riktig hockey är 24 timmar per dygn.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Blinders sön 29 nov 2020, 23:54


Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av kokostrollet mån 30 nov 2020, 07:57

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Blinders mån 30 nov 2020, 09:31

Bra

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Tigerman mån 30 nov 2020, 14:47

kokostrollet skrev:

Intressant artikel! Länken funkade ej med variablerna, så här är samma länk utan:

https://smahtscouting.com/2020/11/22/scouting-report-fabian-lysell/
Undrar vem som skrivit det hela - hans agent, någon fan-boy eller Frölunda Goa Gubbars ordförande? Känns lite väl "insäljande" åt alla möjliga håll och kanter, objektivitet och kritisk granskning fanns nog inte med på dagordningen. Eller så är han faktiskt det bästa som kommit fram från Göttlabörg sedan Sven Wingqvist uppfann sitt sfäriska kullager.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av icemask tis 01 dec 2020, 06:48

Jag satt igår på kvällen och gick igenom ett antal scoutingsidor angående Fabian, om man sammanfattar det kort, så är hans styrkor:Teknik och skridskoåkning, spelsinne, han läser spelet bra och ligger ofta rätt i banan i det defensiva jobbet, vänder spelet snabbt och är duktig på att ta sig igenom offensivt, stark på täcka puck
Svagheter är hans skott och storlek, fast storlek spelar ju mindre roll i bulans taktik
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Snikne Ville tis 08 dec 2020, 23:49

Hajpen verkar välgrundad sett till de minuter han fick i kvällens debacel.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Sportchefen #2 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Mr Bister ons 09 dec 2020, 17:26

Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson

Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Blinders ons 09 dec 2020, 17:50

Mr Bister skrev:Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson
Hehe, ja.
Mattsson var bra 18/19 sen har han varit riktigt överflödig i laget.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av kokostrollet ons 09 dec 2020, 20:09

Blinders88 skrev:
Mr Bister skrev:Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson
Hehe, ja.
Mattsson var bra 18/19 sen har han varit riktigt överflödig i laget.

Helt fel jämförelse. Mattsson är en helt annan spelartyp. De behövs de med i ett lagbygge.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Blinders ons 09 dec 2020, 20:16

kokostrollet skrev:
Blinders88 skrev:
Mr Bister skrev:Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson
Hehe, ja.
Mattsson var bra 18/19 sen har han varit riktigt överflödig i laget.

Helt fel jämförelse. Mattsson är en helt annan spelartyp. De behövs de med i ett lagbygge.
Nej, vi har redan Fabbe, J.Berglund, Einar, Tyrväinen, Hållander, Petter och Brännström som är hårt arbetande.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av ezz ons 09 dec 2020, 20:40

Blinders88 skrev:
kokostrollet skrev:
Blinders88 skrev:
Mr Bister skrev:Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson
Hehe, ja.
Mattsson var bra 18/19 sen har han varit riktigt överflödig i laget.

Helt fel jämförelse. Mattsson är en helt annan spelartyp. De behövs de med i ett lagbygge.
Nej, vi har redan Fabbe, J.Berglund, Einar, Tyrväinen, Hållander, Petter och Brännström som är hårt arbetande.

Fast av dem du räknar upp är det bara Fabbe och Berglund som faktiskt har den roll Mattsson egentligen konkurrerar med. Mattsson kan bli en ny Fabbe, slitvarg trogen LHF. Det är därför han är här som jag ser det.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Blinders ons 09 dec 2020, 21:01

ezz skrev:
Blinders88 skrev:
kokostrollet skrev:
Blinders88 skrev:
Mr Bister skrev:Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson
Hehe, ja.
Mattsson var bra 18/19 sen har han varit riktigt överflödig i laget.

Helt fel jämförelse. Mattsson är en helt annan spelartyp. De behövs de med i ett lagbygge.
Nej, vi har redan Fabbe, J.Berglund, Einar, Tyrväinen, Hållander, Petter och Brännström som är hårt arbetande.

Fast av dem du räknar upp är det bara Fabbe och Berglund som faktiskt har den roll Mattsson egentligen konkurrerar med. Mattsson kan bli en ny Fabbe, slitvarg trogen LHF. Det är därför han är här som jag ser det.
Mattsson är max femtondeforward i ett topplag. I ex. Oskarshamn hade han passat som fjärdelinaspelare.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Micke80 tor 10 dec 2020, 06:11

Blinders88 skrev:
ezz skrev:
Blinders88 skrev:
kokostrollet skrev:
Blinders88 skrev:
Mr Bister skrev:Intressant spelare, Jag tror han är mycket vassare än Mattsson
Hehe, ja.
Mattsson var bra 18/19 sen har han varit riktigt överflödig i laget.

Helt fel jämförelse. Mattsson är en helt annan spelartyp. De behövs de med i ett lagbygge.
Nej, vi har redan Fabbe, J.Berglund, Einar, Tyrväinen, Hållander, Petter och Brännström som är hårt arbetande.

Fast av dem du räknar upp är det bara Fabbe och Berglund som faktiskt har den roll Mattsson egentligen konkurrerar med. Mattsson kan bli en ny Fabbe, slitvarg trogen LHF. Det är därför han är här som jag ser det.
Mattsson är max femtondeforward i ett topplag. I ex. Oskarshamn hade han passat som fjärdelinaspelare.

Mattsson är väl ung för att bli sågad ansr jag. Visst han fyller inte skorna riktigt än, men man ser att han klarar av att hantera en fjärdelinaroll och när han fått chansen lite högre upp i hierarkin ser man att det finns utvecklingspotential även där. Men, nej, han kommer aldrig bli en ny Klasen däremot kunde han absolut axla rollen som Fabbe eller Berglund har. Däremot måste man komma ihåg att bägge dessa och främst Berglund hade ett behov av att spela i en sämre liga för att komma igång lite mer och få speltiden. Tror det är samma sak med Mattsson. Skulle ha göra ett år eller två i en mindre liga och få spela fler minuter så skulle han kunna axla Fabbes roll någorlunda efter ett år om man väljer att förlänge med Fabbe ett år till.

Sen hårt arbetande spelare behöver alla topplag på alla platser i alla formationerna. Jag vänder mig rätt starkt mot att sätta epitet på spelare som kan tolkas som enbart hårt arbetande eller enbart talangfull osv. Ska man lyckas i dagens hockey så måste du ha både en viss grad av skills och du måste vara en hårt arbetande spelare.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av kokostrollet fre 11 dec 2020, 13:15

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Snikne Ville lör 02 jan 2021, 18:24

Man gillar det man ser, det gör man.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Tigerman lör 02 jan 2021, 21:00

Snikne Ville skrev:Man gillar det man ser, det gör man.
Lite valpiga beslut ibland och behöver bli bättre på att ta sig in mot mål men det finns onekligen stor potential. Inte underligt att han väntas gå högt i draften

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Jokerman tor 07 jan 2021, 21:43

cheers Första målet i SHL! Och i götet dessutom Very Happy
Göööööttt!! Viktiga 2-0 målet, 3-0 slutade det Vilken skön seger!


Skål!


Senast ändrad av Jokerman den tor 07 jan 2021, 21:52, ändrad totalt 1 gång
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Jonken tor 07 jan 2021, 21:50

Underbart! (Gåshud.)
GRATTIS Lill-Fabbe!
cheers
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av pingu tor 07 jan 2021, 23:55

Ska bli roligt att följa honom denna säsong och förhoppningsvis nästa i vårt lag Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av LulefanGBG fre 08 jan 2021, 10:24

Härlig återkomst till Götet! Vi är iallafall några här nere som välkomnar fler sådana insatser! Very Happy
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Hellcop fre 08 jan 2021, 13:05

Lysell > Gunler
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Urken sön 10 jan 2021, 00:25

Rätt sjukt att Frölunda släppte/inte satsade på den här grabben. Som han åker grillor och jobbar.. han är blott 17 år.. sjukt! Väldigt mogen i intervjuer skall tilläggas.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Tigerman sön 10 jan 2021, 01:34

Urken skrev:Rätt sjukt att Frölunda släppte/inte satsade på den här grabben. Som han åker grillor och jobbar.. han är blott 17 år.. sjukt! Väldigt mogen i intervjuer skall tilläggas.
Säger iofs en del om konkurrensen bland de yngre spelarna i den föreningen, jag tror att hade Frölunda haft samma läge som vi på juniorsidan hade han varit kvar. Men det är bara att tacka och ta emot.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Puckad sön 10 jan 2021, 09:35

Tigerman skrev:
Urken skrev:Rätt sjukt att Frölunda släppte/inte satsade på den här grabben. Som han åker grillor och jobbar.. han är blott 17 år.. sjukt! Väldigt mogen i intervjuer skall tilläggas.
Säger iofs en del om konkurrensen bland de yngre spelarna i den föreningen, jag tror att hade Frölunda haft samma läge som vi på juniorsidan hade han varit kvar. Men det är bara att tacka och ta emot.
Och det är bra för dessa talanger att de sprider ut sig i flera lag så att alla får speltid.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Puckad sön 10 jan 2021, 09:40

Hellcop skrev:Lysell > Gunler
Jag ser ingen speltid på Gunler senaste matcherna. Är det känningar efter JVM eller har han hittat sin plats i hierarkin?
Och du har helt rätt! Det är milsvid skillnad i agerandet på plan.

Edit:

Killen är bra på isen, men han får jobba på sin Götlaborgsdialekt!! cheers jocolor
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Dustin sön 10 jan 2021, 11:11

Verkar vara milsvid skillnad utanför plan också. Lysell känns oerhört mogen för sin ålder. Han kommer bli något stort. Gunler gjorde ett bra JVM men är nog längre bort att vara en faktor i seniorhockey.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Donowitz sön 10 jan 2021, 12:19

Hellcop skrev:Lysell > Gunler

Egentligen DeSousa & Lysell > Gunler Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Fabian Lysell Empty Sv: Fabian Lysell

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet