Chris Abbott, Del 1

+100
Kapten Haddock
Dilox
ollle
Pontaking
Lasse Proppmätt
Scouten
nummer 17
Hajlimpan
Pickadoll
ski3r
Pajala
Neurofunk20
Simon90
Kagen
eklunden
NilsOskar
Högljudd
JayDee
Mr Bister
JohanO
makkanmakkan
Ivanhoe
Ulfstrk
kniba
Patrik82
BodenSwe
tibet
Urken
Rikky
Obsut
Puckad
ezz
Jaguaren
Kraftkung
JuniorX
GustenA
LHF96
Helge
Qirren
johan74
Myrman
Mickeee
zamboni
JoakimJ
Hellcop
miker
KaptenBlodskelett
Luleåfan
Sundance Kid
icemask
Ingemar
Dentos
Micke80
Old Brooklyn
dubstep
hokkzorz
Lulefan
tronic
Dalle
Slapshot
Donowitz
Chris Hendrix
Mange
pingu
Norlin
Rönken
JahNT
Lars158
kokostrollet
kralle
Zeth
LuleåWinston
NallePhu
CKa
MiCCe
Redbear
FruktHamster
Johan__
LulefanGBG
M32012
LubosC
#96
DonP
storraggarn
Zeb Macahan
Salle
farre
PM
Sven Savage
Rayko
Bamsefar
amarule
tvåplustvå
Dave Rock
Tigerman
Tony Moore
Lajon
Beast.
MickkeJ
Snikne Ville
104 posters

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Jaguaren lör 04 apr 2015, 20:09

Slapshot skrev:Tycker oavsett att det är dåligt skött av osten och Luleå. Visst Chris är ingen första center enligt mig, mer en andra center eller kanske tredje men ingen har de senaste säsongerna brunnit mer för klubben än vad Chris har gjort och han förtjänar bättre behandling än detta. Inget annat lag skulle göra så här men jag är inte förvånad. Renberg var ju också illa behandlad så det är ju inte första gången. Jaja Osten, sälj din själ du för nåt guld kommer du aldrig vinna som sportchef i Luleå. Efter att ha varit positiv efter Sweatt värvningen så är Osten tillbaka på minus igen. Tycker det är svinigt beteende.

Om han inte är tänkt som en första center, så är det svårt att betala som en första center.
Han har ett skrivet förslag i handen, vilket innebär att han fått ett förslag.
Självklart har Luleå fört ett samtal under lång tid. Hur kan man ens tro att Luleå skulle vara helt tyst och sen bara lägga upp ett kontrakt. Det funkar lixom inte så.
Sen lär det ju finnas någon plan B för Cam skulle jag tro.
Abbotts är sur för att Luleå laddar för bättre pulver än vad dom är, vilket innebär att dom blir andra eller tredje lina. Då kan man inte få betalt som en första och garantier som en första lina.
Han gnäller ju inte ens om att CAM inte fått ett kontrakt utan att hans eget är för dåligt.
Det är självklart att det inte handlar om kontraktstiden, det är pengarna brorsan eller garantierna som klämmer.
Själv önskar jag absolut att abbott eller abbotts får vara kvar, älskar deras mentalitet.
Men båda två eller om det nu bara blir chris som forsätter måste  acceptera att dom inte är första lina material.
Vi kan sitta på ena riktiga bomber som är klara och det bara finns en plats kvar. Då är det acceptera eller gå vidare.
Om det nu bultar ett sådant hjärta för klubben och staden. Då tar han det budet han får och kör på ett år för att visa att han är the real deal.
Efter det så är det bara att skriva 5 år.
Tekningarna och mentaliteten kommer aldrig gå att tvätta ur dom.

Att det halas med förhandlingar har självklart inte något med osten att göra förutom att han inte kan överbetala, sluta hacka på han för kontrakten.
sen tycker jag att han syns lite för mycket i massmedia.
Även om vi tycker att vi har rätt så är det inte alltid så strålande att skrika ut det i aftonbladet.. Inga kommentarer fick han inte lära dig på media träningen.
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken lör 04 apr 2015, 20:19

Jaguaren skrev:
Slapshot skrev:Tycker oavsett att det är dåligt skött av osten och Luleå. Visst Chris är ingen första center enligt mig, mer en andra center eller kanske tredje men ingen har de senaste säsongerna brunnit mer för klubben än vad Chris har gjort och han förtjänar bättre behandling än detta. Inget annat lag skulle göra så här men jag är inte förvånad. Renberg var ju också illa behandlad så det är ju inte första gången. Jaja Osten, sälj din själ du för nåt guld kommer du aldrig vinna som sportchef i Luleå. Efter att ha varit positiv efter Sweatt värvningen så är Osten tillbaka på minus igen. Tycker det är svinigt beteende.

Om han inte är tänkt som en första center, så är det svårt att betala som en första center.
Han har ett skrivet förslag i handen, vilket innebär att han fått ett förslag.
Självklart har Luleå fört ett samtal under lång tid. Hur kan man ens tro att Luleå skulle vara helt tyst och sen bara lägga upp ett kontrakt. Det funkar lixom inte så.
Sen lär det ju finnas någon plan B för Cam skulle jag tro.
Abbotts är sur för att Luleå laddar för bättre pulver än vad dom är, vilket innebär att dom blir andra eller tredje lina. Då kan man inte få betalt som en första och garantier som en första lina.
Han gnäller ju inte ens om att CAM inte fått ett kontrakt utan att hans eget är för dåligt.
Det är självklart att det inte handlar om kontraktstiden, det är pengarna brorsan eller garantierna som klämmer.
Själv önskar jag absolut att abbott eller abbotts får vara kvar, älskar deras mentalitet.
Men båda två eller om det nu bara blir chris som forsätter måste  acceptera att dom inte är första lina material.
Vi kan sitta på ena riktiga bomber som är klara och det bara finns en plats kvar. Då är det acceptera eller gå vidare.
Om det nu bultar ett sådant hjärta för klubben och staden. Då tar han det budet han får och kör på ett år för att visa att han är the real deal.
Efter det så är det bara att skriva 5 år.
Tekningarna och mentaliteten kommer aldrig gå att tvätta ur dom.

Att det halas med förhandlingar har självklart inte något med osten att göra förutom att han inte kan överbetala, sluta hacka på han för kontrakten.
sen tycker jag att han syns lite för mycket i massmedia.
Även om vi tycker att vi har rätt så är det inte alltid så strålande att skrika ut det i aftonbladet.. Inga kommentarer fick han inte lära dig på media träningen.

Fast Chris (och Cam) är inte första spelarna som säger sig möts med tystnad från Ledningen dessvärre. Så att det inte går till så köper jag inte.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Puckad lör 04 apr 2015, 20:32

Rönken skrev:Fast Chris (och Cam) är inte första spelarna som säger sig möts med tystnad från Ledningen dessvärre. Så att det inte går till så köper jag inte.
Alltså väntar vi på napp på större fiskar, som kanske inte spelat klart ännu.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Pajala lör 04 apr 2015, 20:44

Tror också att nya spelare kommer in i första kedjan, vi ska ju gå för guld nu .... hoppas Chris stannar och accepterar en nedgradering i hierarkistegen, får vi en andra eller tredjekedja som kan leverera också så ligger vi mycket bra till, nu fattas bara pusselbitarna för en supervass förstakedja som även ska dominera i PP för Luleå.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18150
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Tigerman lör 04 apr 2015, 21:24

Svammel. Chris var knappt andrecenter redan denna säsong, eftersom Dixon var vår "Mr Center" och Wallmark var tänkt som PP-center.

Men i takt med att andra inte presterar i nivå med förväntningarna så får den gode Chris kliva fram och bära laget. Som han gjort alla åren dessförinnan.

Jag tvivlar starkt på att han har minsta krav på vilken kedjenivå han ska spela i. Och Fagervall lär också skita i det. Och vad gäller lönen så har vi varit inne på det förut, att 200-250 k/mån är en ganska rimlig ersättning för en andracenter med bra erfarenhet och statistik.

Det som kan hända ligger honom i fatet är väl just det faktum att han blivit avstängd någon gång för mycket, och att Osten är rädd att det kan inträffa igen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken lör 04 apr 2015, 21:41

Tigerman skrev:Svammel. Chris var knappt andrecenter redan denna säsong, eftersom Dixon var vår "Mr Center" och Wallmark var tänkt som PP-center.

Men i takt med att andra inte presterar i nivå med förväntningarna så får den gode Chris kliva fram och bära laget. Som han gjort alla åren dessförinnan.

Jag tvivlar starkt på att han har minsta krav på vilken kedjenivå han ska spela i. Och Fagervall lär också skita i det. Och vad gäller lönen så har vi varit inne på det förut, att 200-250 k/mån är en ganska rimlig ersättning för en andracenter med bra erfarenhet och statistik.

Det som kan hända ligger honom i fatet är väl just det faktum att han blivit avstängd någon gång för mycket, och att Osten är rädd att det kan inträffa igen.

Nu verkar det nästan kunna luta mot att Chris kommer spela ensam nästa säsongen. Då blir det helt andra variabler att ta hänsyn till. Fanns ingen som helst spets i Luleå gångna säsongen. Harju kom in sent men var som många av oss trodde på förhand - för lite och för sent. Övrigt så fanns det väl inte mycket att luta sig mot? Märkligt att såga Chris som burit laget i flera säsonger nu. Osten som ska ha skit som inte plockar in dugliga spelare. Vad ska Chris göra åt att förstacentern tokfloppade och att all tilltro sattes till Wallmark och Zaar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Jaguaren lör 04 apr 2015, 22:52

Rönken skrev:
Tigerman skrev:Svammel. Chris var knappt andrecenter redan denna säsong, eftersom Dixon var vår "Mr Center" och Wallmark var tänkt som PP-center.

Men i takt med att andra inte presterar i nivå med förväntningarna så får den gode Chris kliva fram och bära laget. Som han gjort alla åren dessförinnan.

Jag tvivlar starkt på att han har minsta krav på vilken kedjenivå han ska spela i. Och Fagervall lär också skita i det. Och vad gäller lönen så har vi varit inne på det förut, att 200-250 k/mån är en ganska rimlig ersättning för en andracenter med bra erfarenhet och statistik.

Det som kan hända ligger honom i fatet är väl just det faktum att han blivit avstängd någon gång för mycket, och att Osten är rädd att det kan inträffa igen.

Nu verkar det nästan kunna luta mot att Chris kommer spela ensam nästa säsongen. Då blir det helt andra variabler att ta hänsyn till. Fanns ingen som helst spets i Luleå gångna säsongen. Harju kom in sent men var som många av oss trodde på förhand - för lite och för sent. Övrigt så fanns det väl inte mycket att luta sig mot? Märkligt att såga Chris som burit laget i flera säsonger nu. Osten som ska ha skit som inte plockar in dugliga spelare. Vad ska Chris göra åt att förstacentern tokfloppade och att all tilltro sattes till Wallmark och Zaar.

chris har ju fått ett kontraktsförslag vilket inte innebär total tystnad, kommentaren från abbott var för lite för kort. Han vill alltså stanna men med bra lön.
Han vill stanna och Luleå har satt igång förhandlingen. Vilket borde innebära att minst en abbott spelar med oss kommande säsong.

Gillar anbotts och förstår inte riktigt vad det är dom gör att det är så svårt om vi har en klubb som vill och RN spelare som vill. Då handlar det om något annat.
Kan det var då att chris som vanligt går i godo för Cam, och vill få fram ett löfte om kontrakt ifall han kan spela framöver...
Något är det som gör att det är en fnurra på tråden. Förutom pengarna.[/quote]
Jaguaren
Jaguaren

Antal inlägg : 39
Join date : 15-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rikky sön 05 apr 2015, 01:14

Rönken skrev:
Tigerman skrev:Svammel. Chris var knappt andrecenter redan denna säsong, eftersom Dixon var vår "Mr Center" och Wallmark var tänkt som PP-center.

Men i takt med att andra inte presterar i nivå med förväntningarna så får den gode Chris kliva fram och bära laget. Som han gjort alla åren dessförinnan.

Jag tvivlar starkt på att han har minsta krav på vilken kedjenivå han ska spela i. Och Fagervall lär också skita i det. Och vad gäller lönen så har vi varit inne på det förut, att 200-250 k/mån är en ganska rimlig ersättning för en andracenter med bra erfarenhet och statistik.

Det som kan hända ligger honom i fatet är väl just det faktum att han blivit avstängd någon gång för mycket, och att Osten är rädd att det kan inträffa igen.

Nu verkar det nästan kunna luta mot att Chris kommer spela ensam nästa säsongen. Då blir det helt andra variabler att ta hänsyn till. Fanns ingen som helst spets i Luleå gångna säsongen. Harju kom in sent men var som många av oss trodde på förhand - för lite och för sent. Övrigt så fanns det väl inte mycket att luta sig mot? Märkligt att såga Chris som burit laget i flera säsonger nu. Osten som ska ha skit som inte plockar in dugliga spelare. Vad ska Chris göra åt att förstacentern tokfloppade och att all tilltro sattes till Wallmark och Zaar.
Diggar ditt inlägg.
Men jag är övertygad om att både Chris och osten ser det här som normala förhandlingar och att man kommer ut med det enda som betyder någon dvs. ett kontrakt som innebär att CA kan vara med och leda Luleå mot guld nästa säsong.
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av ollle sön 05 apr 2015, 08:01

Att Chris efter 6 år i "vårat gäng" med slutspel mot dif 2011 trophy seger 2012 och chl 2014 dessutom som kapten inte ska vara med på resan mot guld känns bara fel fel fel.Om det är pengar det handlar om så lös det för jag vill se Chris lyfta bucklan inför ett rött kokande CoopNorrbottenArena.

ollle

Antal inlägg : 68
Join date : 12-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Dilox sön 05 apr 2015, 13:29

Jag håller med egentligen alla om allt. Men bara som en liten vågmästare så kan jag kasta in en omvänd tanke på det hela när vi snackar pengar, respekt, hur allt sköts osv.

Det gäller även från Abbotts sida tycker jag. Att gnälla i media för att det inte faller ut som man själv vill, är inte bra. Att kräva maxlön och att man ska vara en ledande center i ett potentiellt guldlag, när man själv tappat en aning i kvalité - är lite skevt.

Att använda att man är kapten som trumfkort och att man ska ha respekt från klubbledning i förhandlingar, men själv som kapten, snacka vid sidan om hur dåligt allt sköts - tycker jag är lite självmål, osv osv.

Tycker det är lite pajkastning från båda, åt båda i det här fallet. Båda borde städa upp lite, Chris får sänka sitt bud, Luleå höja sitt. Möts på mitten och alla är glada.

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 05 apr 2015, 13:57

Håller med men jag tycker Osten har sagt minsta möjliga genom media medan Chris nästan gråtit ut. Som lagkapten ska man vara extra försiktig och det bästa vore om han vart helt tyst.

Donowitz

Antal inlägg : 4075
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Bamsefar sön 05 apr 2015, 13:59

Dilox skrev:Jag håller med egentligen alla om allt. Men bara som en liten vågmästare så kan jag kasta in en omvänd tanke på det hela när vi snackar pengar, respekt, hur allt sköts osv.

Det gäller även från Abbotts sida tycker jag. Att gnälla i media för att det inte faller ut som man själv vill, är inte bra. Att kräva maxlön och att man ska vara en ledande center i ett potentiellt guldlag, när man själv tappat en aning i kvalité - är lite skevt.

Att använda att man är kapten som trumfkort och att man ska ha respekt från klubbledning i förhandlingar, men själv som kapten, snacka vid sidan om hur dåligt allt sköts - tycker jag är lite självmål, osv osv.

Tycker det är lite pajkastning från båda, åt båda i det här fallet. Båda borde städa upp lite, Chris får sänka sitt bud, Luleå höja sitt. Möts på mitten och alla är glada.
Tycker nog att "Osten" har hanterat detta illa, för det var ju sagt att det skulle komma ett kontraktsbud i mellandagarna, som aldrig dök upp, bara tystnad från Luleå. Sen så avvaktas det ytterligare efter att förhandlingar skulle startats och till slut får Chris ett kontraktsförslag som bara osar "försvinn" om det.

Hur snacket gått i "uppföljningsamtalet" vet jag inte men jag vet att Chris var aldrig ämnad att vara förstelinaCente när säsongen startade, något som han var införstådd med och eftersträvat då han uttryckligen ville minska sin egen speltid.
Sen att Dixon floppade , stort, och lämnade det ansvaret till Chris, igen,  var inte optimalt men med de förutsättningar som rådde så tycker jag att han och brorsan till slut råddade upp det okej.

Att Luleå och "Osten"  försökt "tiga" bort spelare har hänt tidigare. Det vore mer rakryggat att stå upp och säga att man vill bygga ett nytt Luleå utan Abbotts eller så ge han vad han är värd, ett långtidskontrakt som en andrecenter,  för Chris Abbott är en mycket habil sådan , en utmärkt tvåvägscenter och tillika ett fundament i den Hockey Luleå vill spela.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Puckad sön 05 apr 2015, 16:25

Någonstans har ni en poäng, om det fanns ett genuint intresse att fortsätta så borde omvärlden inte få veta så mycket annat än:
"Vi är överens och vi är glada att Chris vill representera oss med sin karaktär och sitt hjärta" 
samt
"Det känns fantastiskt roligt att få chansen att fortsätta representera Luleå Hockey som jag brinner för."

Nu är det inte enkelt att få det att låta trovärdigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 05 apr 2015, 17:19

Lägg inte för stor vikt i vad journalisterna författar. Jag vet av egen erfarenhet att det som står i tidningen aldrig är exakt det samma som man sa.
Varje gång har det antingen felciterats eller ljugits eller i bästa fall "bara" varit olika mer eller mindre medvetna syftningsfel.
Nu för tiden låter jag dom aldrig trycka nått utan att jag själv fått korrekturläsa det först, och kommer det ändå nått som är fel så hamnar den på svartalistan och får inte ett ord av mig igen.

-Ingen eller få av oss vet hur snacket har gått mellan parterana sen förhandlingarna under säsongen lades på is.
-Ingen eller få av oss vet exakt hur kontraktet är utformat.
-Ingen eller få av oss vet varför man la ett ett års kontrakt.
-Ingen eller få av oss vet hur lön och sign-on ser ut kontra det gammla kontraktet.
-Ingen eller få av oss vet vad spelare och klubb pratat om i avslutningssamtalet efter säsongen.

Tror inte vi ska gå så hårt åt varken klubben för deras eventuella bristande "respekt" eller sena handlande, eller åt Chris "gråtande" i media.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken sön 05 apr 2015, 17:57

Chris åker till Kanada på tisdag, borde kunna dyka upp ett svar innan dess?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 05 apr 2015, 18:21

Rönken skrev:Chris åker till Kanada på tisdag, borde kunna dyka upp ett svar innan dess?

Tror så ja. Ett icke svar innan dess ser jag också som ett svar.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 06 apr 2015, 01:12

Utifrån vad JP skriver i bloggen så låter det inte som om Chris och Osten pratat i påsk, eller ligger särskilt nära varandra i förhandlingarna. Å andra sidan litar jag varken på att någon av parterna håller sig helt och hållet till sanningen i media, eller på JP.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 apr 2015, 09:01

Vad jag får ut av texten i Bloggen är väl att de ser ut som att Chris "jagar" Osten, medans Osten drar sig undan?!

Som sagts tidigare, så kanske de inte speglar verkligheten, men de här har ja sett förut av Osten.
Att medier speglar saker olika vet väl alla, men att under många år se samma mönster mot olika spelare, är mer uppseendeväckande!
Att de är med spelare som Osten kan tänka sig ha kvar, men under helt andra former och ersättningar än tidigare.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 06 apr 2015, 09:11

Abbott blir inte kvar i Luleå. Då hade han förlängt för länge sedan om han hade varit prioriterad. Tycker Osten beter sig svinaktigt mot en spelare och kapten som har visat störst hjärta av alla mot klubben. Tystnaden säger väl mer än tusen ord? Nej Osten, fortsätt köra gammelspelare i fjärdelinan och skicka iväg ungdomar och bete dig ruttet mot lagets lojala spelare, det är inte första gången och säkert inte sista heller. Den bästa värvningen hade varit en ny sportchef.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 06 apr 2015, 10:24

Slapshot skrev:Abbott blir inte kvar i Luleå. Då hade han förlängt för länge sedan om han hade varit prioriterad. Tycker Osten beter sig svinaktigt mot en spelare och kapten som har visat störst hjärta av alla mot klubben. Tystnaden säger väl mer än tusen ord? Nej Osten, fortsätt köra gammelspelare i fjärdelinan och skicka iväg ungdomar och bete dig ruttet mot lagets lojala spelare, det är inte första gången och säkert inte sista heller. Den bästa värvningen hade varit en ny sportchef.

Vet du hur han beter sig mot Chris, eller tror du att du vet hur han beter sig mot Chris?
Vet du hur CHris beter sig mot Osten eller tror du att du vet hur Chris beter sig mot Osten?

Kan det vara så att båda parter sitter och har rätt bra samtal med varandra men att Osten inte fått ner det på pränt så fort som Chris vill?
Kan det vara så att Osten har tolkat in att Chris vill vara kvar i ett år till men att det är ett missförstånd och att Chris vill vara kvar i 4 år till?
Kan det vara så att Osten sitter och jobbar på 4 andra spelare samtidigt och inte har mer än 24 timmar/dygn, medan Chris bara har sitt eget kontrakt att tänka på?
Kan det vara så att Osten är ett svin och mer eller mindre mobbar iväg Chris?
Kan det vara så att Chris anser sig vara kungen him self och ska vara mer prioriterad än allt annat, medan Osten tycker att han är en bra spelare men ingen är större än laget?
Kan det vara så att Chris och hans agent inte pratar med varandra hela tiden eftersom agenten har flera klienter och att Osten fört samtal med direkt med agenten, eller vice versa?

Det finns så enormt mycket vi inte VET men som vi väljer att TRO.
Självklart är det ju inte bra om man mobbar ut nån med tystnad, självklart är det inte bra att inte tala klarspråk så det blir missförstånd. Självklart är det dåligt att springa och gråta i media.
MEN ska vi verkligen såga allt och alla utan att veta nått?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 06 apr 2015, 10:29

Har du rätt i Micke.
Men en sak vet vi och det är ju att LHF lovat åtminstone Abbotts och Ledin kontraktsförslag redan i november. Sen slirat på det ganska länge kan vi väl säga.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 06 apr 2015, 10:31

Lars158 skrev:Har du rätt i Micke.
Men en sak vet vi och det är ju att LHF lovat åtminstone Abbotts och Ledin kontraktsförslag redan i november. Sen slirat på det ganska länge kan vi väl säga.

Absolut det vet vi, men vi vet inte vad de sagt till varandra när man valde att inte ge ett kontraktsförlag. Vi vet inte om de var raka och ärliga och sa att du har varit för dålig/skadad och därför avvaktar vi. Eller om de sa att vi inte har koll på hur ekonomin och liknande ser ut och måste avvakta. Eller om de valde att bara hålla tyst och låta spelaren leva i ovisshet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken mån 06 apr 2015, 10:32

Micke80 skrev:
Lars158 skrev:Har du rätt i Micke.
Men en sak vet vi och det är ju att LHF lovat åtminstone Abbotts och Ledin kontraktsförslag redan i november. Sen slirat på det ganska länge kan vi väl säga.

Absolut det vet vi, men vi vet inte vad de sagt till varandra när man valde att inte ge ett kontraktsförlag. Vi vet inte om de var raka och ärliga och sa att du har varit för dålig/skadad och därför avvaktar vi. Eller om de sa att vi inte har koll på hur ekonomin och liknande ser ut och måste avvakta. Eller om de valde att bara hålla tyst och låta spelaren leva i ovisshet.

En gång är ingen gång, två gånger är en vana. Det är inte första gången man kör denna behandling mot spelare. Pajas-nivå på beteendet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 06 apr 2015, 10:40

Rönken skrev:
Micke80 skrev:
Lars158 skrev:Har du rätt i Micke.
Men en sak vet vi och det är ju att LHF lovat åtminstone Abbotts och Ledin kontraktsförslag redan i november. Sen slirat på det ganska länge kan vi väl säga.

Absolut det vet vi, men vi vet inte vad de sagt till varandra när man valde att inte ge ett kontraktsförlag. Vi vet inte om de var raka och ärliga och sa att du har varit för dålig/skadad och därför avvaktar vi. Eller om de sa att vi inte har koll på hur ekonomin och liknande ser ut och måste avvakta. Eller om de valde att bara hålla tyst och låta spelaren leva i ovisshet.

En gång är ingen gång, två gånger är en vana. Det är inte första gången man kör denna behandling mot spelare. Pajas-nivå på beteendet.

Som sagt, det är inte det minsta bra om man fryser ut någon oavsett anledning. Men jag tycker inte man kan säga att man frysit ut någon om man haft samtal med dem och gett dem ett kontraktsförslag.
Att sedan Chris inte fått tag på Osten under påsken kan ju även ha att göra med att Osten velat fira påsk och atthan ansåg att han hinner prata med Chris under måndag och tisdag med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Luleåfan mån 06 apr 2015, 12:44

Jag har redan lagt mig inne på den här flera gånger och kanske har redan sagt för mycket. det är också klart att på grund av att Chris är en av mina bästa kompisar kanske jag är lite för mycket inblandat för att se det som det är men jag vill skriva lite facts
Han vill stanna i luleå
Han är beredd att stanna även om han kunde tjäna minst 50/mån mer på andra Shl klubbar. Det är klubb hjärta...
I stort sätt ha han fått mindre betalt att spela i Luleå än vad han kunde ha fått på andra klubbar i alla åren
Han var lovat ett kontraktsförslag för många månader sedan
Han VILL ha ett svar, inte ett brutalt kontraktsförslag.

Mitt personligt åsikt är om du vill inte ha nån kvar eller vill att dem ska ändra rollen eller nåt.. vara så glasklart som möjligt och inte dra ut det i några månader. Det blir så mycket extra stress på alla som är inblandat i situationen. När ni prata om varför folk vill stanna i Luleå eller inte ofta är på grund av vad deras flickvän eller fru tycker. I Chris's situation är det att hans flickvän trivs jättebra i stad nu och kan tänkte sig att bo här flera år till. Samma med alla nya spelare som kom in till laget. Om Sigalets fru hade hatat Luleå då hade han inte varit klar. Alla också prata om att Osten är ansvarig för förhandlingar men Thor är med i bilden.

Jag älskar Luleåhockey och vill att vi ska vara ett topplag men samtidigt måste vi förstår att varan trupp i år gjorde ett riktigt bra jobb. Vinner CHL och slutspel i SHL är bra gjort med medel klubban har för att använda på truppen. SHL är inte jämt, det finns dem som spendera många miljoner extra varje år på truppen och ofta inte lycka vinna nåt.

Jag hoppas att det lösa sig snart med Chris men också dem andra spelarna som vänta och vänta för ett beslut.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Puckad mån 06 apr 2015, 15:38

Såg på HV71's hemsida att den 27/3 kommunicerade de vilka som inte skulle förlängas. Enligt mig ett bra sätt att kommunicera för att släcka spekulationer.
Luleå väljer oftast att inte göra så utan vill behålla alla kort på hand då länge som möjligt.

Både Chris och Bryggman skulle lika gärna själva kommunicera att de där ny adress.
Varför skall de stå med mössan i hand?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av ezz mån 06 apr 2015, 19:47

Luleåfan skrev:Jag har redan lagt mig inne på den här flera gånger och kanske har redan sagt för mycket. det är också klart att på grund av att Chris är en av mina bästa kompisar kanske jag är lite för mycket inblandat för att se det som det är men jag vill skriva lite facts
Han vill stanna i luleå
Han är beredd att stanna även om han kunde tjäna minst 50/mån mer på andra Shl klubbar. Det är klubb hjärta...
I stort sätt ha han fått mindre betalt att spela i Luleå än vad han kunde ha fått på andra klubbar i alla åren
Han var lovat ett kontraktsförslag för många månader sedan
Han VILL ha ett svar, inte ett brutalt kontraktsförslag.

Mitt personligt åsikt är om du vill inte ha nån kvar eller vill att dem ska ändra rollen eller nåt.. vara så glasklart som möjligt och inte dra ut det i några månader. Det blir så mycket extra stress på alla som är inblandat i situationen. När ni prata om varför folk vill stanna i Luleå eller inte ofta är på grund av vad deras flickvän eller fru tycker. I Chris's situation är det att hans flickvän trivs jättebra i stad nu och kan tänkte sig att bo här flera år till. Samma med alla nya spelare som kom in till laget. Om Sigalets fru hade hatat Luleå då hade han inte varit klar. Alla också prata om att Osten är ansvarig för förhandlingar men Thor är med i bilden.

Jag älskar Luleåhockey och vill att vi ska vara ett topplag men samtidigt måste vi förstår att varan trupp i år gjorde ett riktigt bra jobb. Vinner CHL och slutspel i SHL är bra gjort med medel klubban har för att använda på truppen. SHL är inte jämt, det finns dem som spendera många miljoner extra varje år på truppen och ofta inte lycka vinna nåt.

Jag hoppas att det lösa sig snart med Chris men också dem andra spelarna som vänta och vänta för ett beslut.

Att Chris, Ledin med flera fått vänta på utlovade kontrakt ser jag som helt naturligt som säsongen utvecklade sig. Med den jättesvacka vi hade så kan man inte förlänga med de spelare som ska driva laget och leda det. Tänk om svackan fortsatt... Nej det är rätt att avvakta och utvärdera säsongen och spelarnas prestationer då man har facit! Så långt gör Osten rätt som jag ser det. Nu gjorde vi en hyfsad säsong och då ser man vilka som bidragit till detta.

Chris har gjort det och förtjänar ett nytt kontrakt även om jag inte är nöjd med de situationer han satte laget i på slutet. Även om det inte är helt och hållet hans fel så är det inte bra av kaptenen.

Men respekt ska han ha och jag hoppas han blir kvar lång tid, i rätt roll!
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av ski3r mån 06 apr 2015, 20:20

Visst var det i morgon Chris skulle resa hem och ville ha ett beslut klart?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken mån 06 apr 2015, 21:06

ski3r skrev:Visst var det i morgon Chris skulle resa hem och ville ha ett beslut klart?

Yes, fast ville väl ha det klart innan tisdag vlil jag minnas att jag läst. Får se om det dyker upp LHF Live i morgon eller om det bara blir tystnad.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Urken mån 06 apr 2015, 21:13

Rönken skrev:
ski3r skrev:Visst var det i morgon Chris skulle resa hem och ville ha ett beslut klart?

Yes, fast ville väl ha det klart innan tisdag vlil jag minnas att jag läst. Får se om det dyker upp LHF Live i morgon eller om det bara blir tystnad.

Det kommer att bli en svår uppgift för Osten att få till spelartruppen om Chris lämnar. Vi har varit inne på det tidigare, och kommer fortsätta spekulera ända tills det är klart.

Chris stannar - en förstacenter/ruskigt stark vinge in.

Chris lämnar - en-ett par grymma centrar och/eller en ruskigt stark vinge.

Inte helt lätt att hitta i dagens hockeyklimat, kan tänkas. Speciellt då två nya elitserieklubbar delar på den redan skrala marknaden. Det som enda som talar för att ett sådant scenario ska falla väl ut, är rubelns förfall.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 06 apr 2015, 21:20

Jag vet bara att jag ingenting vet, så därför tänker jag inte uttala mig om förhandlingarna. Men om man tillämpar ett rent logiskt resonemang så är det inte så svårt att få för sig att en hel del som skrivs är mer eller mindre osannolika spekulationer. Jag säger inte att varken det ena eller det andra är mer eller mindre sant än det andra, utan jag avvaktar helt enkelt utgången av förhandlingarna. Blir Chris kvar så får lan ju utgå ifrån att båda parter är nöjda med det kontrakt som förhandlats fram, blir Chris inte kvar, ja då får man ju utgå ifrån att en, eller båda parter varit missnöjda med det bud som motparten kunnat tänka sig att acceptera och då är det väl inte konstigare än att man går skilda vägar? Varför börja spekuler om varför de inte nåtts en överenskommelse i sådant fall? Hade det varit bättre att en eller båda parter skrivit på ett kontrakt som ingen är nöjd med bara för att slippa spott och spä i media? Nej, såhär har de alltid varit. Alla lags sportchefer har alltid fått utstå tuff kritik när man bedriver förhandlingar med spelare som är populära hos de egna fansen, och spelaren uttrycker ofta en vilja att stanna kvar i media, för att sätta press på sportcheferna genom att just vägga irritation eller aggression från de egna fansen. Huruvida det är rätt eller fel att krita på kontraktet, från endera parten kan vi ju löjligt veta utan att se kontraktet framför oss. Samtidigt har ju sportchefen övriga spelare och tränare att ta hänsyn till. Man måste se hur hela lagbygget är tänkt att komponeras. Utan alla variabler är det svårt att säga si eller så om en enskild spelares förhandlingar. Vilken roll vill spelaren ha? Vilken roll vill tränarna att han skall ha? Vilken roll vill övriga spelare ha? Hur mycket lön kräver spelaren? Vilken lön och vilken roll erbjuder klubben spelaren? Innan man har allt det svart på vitt så är det ingen mening att uttala sig i alltför starka ordalag. Och då menar jag inte att det räcker att läsa vad folk påstås säga i media eller på sociala medier, eller vad folk påstår sig ha hört av andra osv på forum som det här. Det är fullt möjligt att någon talar 100% sanning när de påstår sig ha hört X eller Y säga A eller B. Men om X eller Y ljuger då? Då är det ju likförbannat inte sant. Faktum är att set inte ens måste vara sant även om både X och Y talar sanning. Dessa båda kan nämligen uppfatta samma situation på helt olika sätt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån 06 apr 2015, 21:22

Telefonen byter ut hälften av orden, jag orkar inte jobba nig igenom skiten så det blir läsbart. Skit samma,
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Rönken mån 06 apr 2015, 21:24

Urken skrev:
Rönken skrev:
ski3r skrev:Visst var det i morgon Chris skulle resa hem och ville ha ett beslut klart?

Yes, fast ville väl ha det klart innan tisdag vlil jag minnas att jag läst. Får se om det dyker upp LHF Live i morgon eller om det bara blir tystnad.

Det kommer att bli en svår uppgift för Osten att få till spelartruppen om Chris lämnar. Vi har varit inne på det tidigare, och kommer fortsätta spekulera ända tills det är klart.

Chris stannar - en förstacenter/ruskigt stark vinge in.

Chris lämnar - en-ett par grymma centrar och/eller en ruskigt stark vinge.

Inte helt lätt att hitta i dagens hockeyklimat, kan tänkas. Speciellt då två nya elitserieklubbar delar på den redan skrala marknaden. Det som enda som talar för att ett sådant scenario ska falla väl ut, är rubelns förfall.

Chris är min absoluta favoritspelare i Luleå så jag har intalat mig att hela media-plojen är regisserat av Osten och att det är för att lugga Kuriren (främst) och NSD.
SS dör lite för mig om han försvinner, ev. kan Klasen, Omark och en bra center rädda upp det. pirat
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Dalle mån 06 apr 2015, 21:39

Luleåfan skrev:Jag har redan lagt mig inne på den här flera gånger och kanske har redan sagt för mycket. det är också klart att på grund av att Chris är en av mina bästa kompisar kanske jag är lite för mycket inblandat för att se det som det är men jag vill skriva lite facts
Han vill stanna i luleå
Han är beredd att stanna även om han kunde tjäna minst 50/mån mer på andra Shl klubbar. Det är klubb hjärta...
I stort sätt ha han fått mindre betalt att spela i Luleå än vad han kunde ha fått på andra klubbar i alla åren
Han var lovat ett kontraktsförslag för många månader sedan
Han VILL ha ett svar, inte ett brutalt kontraktsförslag.

Mitt personligt åsikt är om du vill inte ha nån kvar eller vill att dem ska ändra rollen eller nåt.. vara så glasklart som möjligt och inte dra ut det i några månader. Det blir så mycket extra stress på alla som är inblandat i situationen. När ni prata om varför folk vill stanna i Luleå eller inte ofta är på grund av vad deras flickvän eller fru tycker. I Chris's situation är det att hans flickvän trivs jättebra i stad nu och kan tänkte sig att bo här flera år till. Samma med alla nya spelare som kom in till laget. Om Sigalets fru hade hatat Luleå då hade han inte varit klar. Alla också prata om att Osten är ansvarig för förhandlingar men Thor är med i bilden.

Jag älskar Luleåhockey och vill att vi ska vara ett topplag men samtidigt måste vi förstår att varan trupp i år gjorde ett riktigt bra jobb. Vinner CHL och slutspel i SHL är bra gjort med medel klubban har för att använda på truppen. SHL är inte jämt, det finns dem som spendera många miljoner extra varje år på truppen och ofta inte lycka vinna nåt.

Jag hoppas att det lösa sig snart med Chris men också dem andra spelarna som vänta och vänta för ett beslut.

Kan inte undgå att reagera på denna nicks kommentar och fler har kanske redan poängterat detta under dennes tidigare inlägg. Det känns överlag väldigt mycket g**gle translate (från engelska till svenska) i dennes inlägg...?
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 06 apr 2015, 21:52

Dessutom avhandlar hans inlägg i stort sett uteslutande en sak..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Redbear mån 06 apr 2015, 22:01

Dalle skrev:
Luleåfan skrev:Jag har redan lagt mig inne på den här flera gånger och kanske har redan sagt för mycket. det är också klart att på grund av att Chris är en av mina bästa kompisar kanske jag är lite för mycket inblandat för att se det som det är men jag vill skriva lite facts
Han vill stanna i luleå
Han är beredd att stanna även om han kunde tjäna minst 50/mån mer på andra Shl klubbar. Det är klubb hjärta...
I stort sätt ha han fått mindre betalt att spela i Luleå än vad han kunde ha fått på andra klubbar i alla åren
Han var lovat ett kontraktsförslag för många månader sedan
Han VILL ha ett svar, inte ett brutalt kontraktsförslag.

Mitt personligt åsikt är om du vill inte ha nån kvar eller vill att dem ska ändra rollen eller nåt.. vara så glasklart som möjligt och inte dra ut det i några månader. Det blir så mycket extra stress på alla som är inblandat i situationen. När ni prata om varför folk vill stanna i Luleå eller inte ofta är på grund av vad deras flickvän eller fru tycker. I Chris's situation är det att hans flickvän trivs jättebra i stad nu och kan tänkte sig att bo här flera år till. Samma med alla nya spelare som kom in till laget. Om Sigalets fru hade hatat Luleå då hade han inte varit klar. Alla också prata om att Osten är ansvarig för förhandlingar men Thor är med i bilden.

Jag älskar Luleåhockey och vill att vi ska vara ett topplag men samtidigt måste vi förstår att varan trupp i år gjorde ett riktigt bra jobb. Vinner CHL och slutspel i SHL är bra gjort med medel klubban har för att använda på truppen. SHL är inte jämt, det finns dem som spendera många miljoner extra varje år på truppen och ofta inte lycka vinna nåt.

Jag hoppas att det lösa sig snart med Chris men också dem andra spelarna som vänta och vänta för ett beslut.

Kan inte undgå att reagera på denna nicks kommentar och fler har kanske redan poängterat detta under dennes tidigare inlägg. Det känns överlag väldigt mycket g**gle translate (från engelska till svenska) i dennes inlägg...?

Han kanske inte har svenska som modersmål.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 06 apr 2015, 22:07

Redbear skrev:
Dalle skrev:
Luleåfan skrev:Jag har redan lagt mig inne på den här flera gånger och kanske har redan sagt för mycket. det är också klart att på grund av att Chris är en av mina bästa kompisar kanske jag är lite för mycket inblandat för att se det som det är men jag vill skriva lite facts
Han vill stanna i luleå
Han är beredd att stanna även om han kunde tjäna minst 50/mån mer på andra Shl klubbar. Det är klubb hjärta...
I stort sätt ha han fått mindre betalt att spela i Luleå än vad han kunde ha fått på andra klubbar i alla åren
Han var lovat ett kontraktsförslag för många månader sedan
Han VILL ha ett svar, inte ett brutalt kontraktsförslag.

Mitt personligt åsikt är om du vill inte ha nån kvar eller vill att dem ska ändra rollen eller nåt.. vara så glasklart som möjligt och inte dra ut det i några månader. Det blir så mycket extra stress på alla som är inblandat i situationen. När ni prata om varför folk vill stanna i Luleå eller inte ofta är på grund av vad deras flickvän eller fru tycker. I Chris's situation är det att hans flickvän trivs jättebra i stad nu och kan tänkte sig att bo här flera år till. Samma med alla nya spelare som kom in till laget. Om Sigalets fru hade hatat Luleå då hade han inte varit klar. Alla också prata om att Osten är ansvarig för förhandlingar men Thor är med i bilden.

Jag älskar Luleåhockey och vill att vi ska vara ett topplag men samtidigt måste vi förstår att varan trupp i år gjorde ett riktigt bra jobb. Vinner CHL och slutspel i SHL är bra gjort med medel klubban har för att använda på truppen. SHL är inte jämt, det finns dem som spendera många miljoner extra varje år på truppen och ofta inte lycka vinna nåt.

Jag hoppas att det lösa sig snart med Chris men också dem andra spelarna som vänta och vänta för ett beslut.

Kan inte undgå att reagera på denna nicks kommentar och fler har kanske redan poängterat detta under dennes tidigare inlägg. Det känns överlag väldigt mycket g**gle translate (från engelska till svenska) i dennes inlägg...?

Han kanske inte har svenska som modersmål.
När jag läser detta inlägg ett varv till så känns det mer som bitterhet i inlägget än ngt annat, Samt kritik mot Stöckel också denna herre sitter inne med den infon kring Thor så jag har mina misstankar åt vilket håll detta pekar och om ni tänker lite så ser man vart spåret kring bitterheten pekar!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Urken mån 06 apr 2015, 22:19

Redbear skrev:
Dalle skrev:
Luleåfan skrev:Jag har redan lagt mig inne på den här flera gånger och kanske har redan sagt för mycket. det är också klart att på grund av att Chris är en av mina bästa kompisar kanske jag är lite för mycket inblandat för att se det som det är men jag vill skriva lite facts
Han vill stanna i luleå
Han är beredd att stanna även om han kunde tjäna minst 50/mån mer på andra Shl klubbar. Det är klubb hjärta...
I stort sätt ha han fått mindre betalt att spela i Luleå än vad han kunde ha fått på andra klubbar i alla åren
Han var lovat ett kontraktsförslag för många månader sedan
Han VILL ha ett svar, inte ett brutalt kontraktsförslag.

Mitt personligt åsikt är om du vill inte ha nån kvar eller vill att dem ska ändra rollen eller nåt.. vara så glasklart som möjligt och inte dra ut det i några månader. Det blir så mycket extra stress på alla som är inblandat i situationen. När ni prata om varför folk vill stanna i Luleå eller inte ofta är på grund av vad deras flickvän eller fru tycker. I Chris's situation är det att hans flickvän trivs jättebra i stad nu och kan tänkte sig att bo här flera år till. Samma med alla nya spelare som kom in till laget. Om Sigalets fru hade hatat Luleå då hade han inte varit klar. Alla också prata om att Osten är ansvarig för förhandlingar men Thor är med i bilden.

Jag älskar Luleåhockey och vill att vi ska vara ett topplag men samtidigt måste vi förstår att varan trupp i år gjorde ett riktigt bra jobb. Vinner CHL och slutspel i SHL är bra gjort med medel klubban har för att använda på truppen. SHL är inte jämt, det finns dem som spendera många miljoner extra varje år på truppen och ofta inte lycka vinna nåt.

Jag hoppas att det lösa sig snart med Chris men också dem andra spelarna som vänta och vänta för ett beslut.

Kan inte undgå att reagera på denna nicks kommentar och fler har kanske redan poängterat detta under dennes tidigare inlägg. Det känns överlag väldigt mycket g**gle translate (från engelska till svenska) i dennes inlägg...?

Han kanske inte har svenska som modersmål.

Detta är mycket troligt, så man får nog ha överseende med detta.

Hur som, så håller jag med i stora delar i det han skriver. Om det vore så att man ville göra sig av med Chris så ska man vara glasklar med beskedet.

Nu är väl fallet inte sådant, utan mer att man vill få ner månadskostnaden, vilket är förståeligt ur klubbens perspektiv, men också lite .. sådär, när vi ser till vad Chris presterat. Han brinner för klubben, gör oerhört mycket för oss och han är säkerligen beredd att stanna för en mindre slant än han kunnat tjäna någon annanstans.

Hoppas att allt löser sig och Chris stannar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee mån 06 apr 2015, 22:23

Vafan sitter ni och dricker så hör på måndagskvällen era kålsupare?? Vad är det för fel på lulefans inlägg??
Vettig kritik mot osten och som han säger tror jag också thor har en del att säga till om. Tycker de är jävla ohyfs av er. Vadå google translate? Har dem ett lulea hackey forum i amerika där dem avhandlar abbotts vara eller inte vara??

Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av NallePhu mån 06 apr 2015, 22:29

Mickeee skrev:Vafan sitter ni och dricker så hör på måndagskvällen era kålsupare?? Vad är det för fel på lulefans inlägg??
Vettig kritik mot osten och som han säger tror jag också thor har en del att säga till om. Tycker de är jävla ohyfs av er. Vadå google translate? Har dem ett lulea hackey forum i amerika där dem avhandlar abbotts vara eller inte vara??

Kolla och läs grammatiken så ser man det är förmodligen Google Translate man kört med sedan copy paste in här!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18195
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee mån 06 apr 2015, 22:37

NallePhu skrev:
Mickeee skrev:Vafan sitter ni och dricker så hör på måndagskvällen era kålsupare?? Vad är det för fel på lulefans inlägg??
Vettig kritik mot osten och som han säger tror jag också thor har en del att säga till om. Tycker de är jävla ohyfs av er. Vadå google translate? Har dem ett lulea hackey forum i amerika där dem avhandlar abbotts vara eller inte vara??

Kolla och läs grammatiken så ser man det är förmodligen Google Translate man kört med sedan copy paste in här!


Eller så funderar man ett varv till och inser att killen inte har svenska som modersmål och skriver med några grammatiska missar men ändå förståeligt och bra, men Luleåfan - presentera gärna dig själv för oss? Very Happy kul att höra hur du känner Chris med mera..
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Urken mån 06 apr 2015, 22:42

Mickeee skrev:
NallePhu skrev:
Mickeee skrev:Vafan sitter ni och dricker så hör på måndagskvällen era kålsupare?? Vad är det för fel på lulefans inlägg??
Vettig kritik mot osten och som han säger tror jag också thor har en del att säga till om. Tycker de är jävla ohyfs av er. Vadå google translate? Har dem ett lulea hackey forum i amerika där dem avhandlar abbotts vara eller inte vara??

Kolla och läs grammatiken så ser man det är förmodligen Google Translate man kört med sedan copy paste in här!


Eller så funderar man ett varv till och inser att killen inte har svenska som modersmål och skriver med några grammatiska missar men ändå förståeligt och bra, men Luleåfan - presentera gärna dig själv för oss? Very Happy kul att höra hur du känner Chris med mera..

För all del, du får gärna dela med dig av mer, Luleåfan.
Roligt att höra från någon som står Chris nära, hur kan faktiskt känner. Sådant skall inte underskattas.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 06 apr 2015, 22:46

Snikne Ville skrev:Dessutom avhandlar hans inlägg i stort sett uteslutande en sak..
Förtydligande, skulle stått ALLA hans inlägg..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6376
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Kapten Haddock mån 06 apr 2015, 22:48

Jag förstår då vad ni säger OCH VART DE PEKAR!
Ser mycket mer i inlägget än vad de står alltså.......ta en titt!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 06 apr 2015, 23:01

Är det nån sorts antydning som förs fram men ändå ingen vill göra?

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av CKa mån 06 apr 2015, 23:12

Lars158 skrev:Är det nån sorts antydning som förs fram men ändå ingen vill göra?

Dom antyder att Luleåfan heter C. Abbott IRL, något som enligt mig bara vore kul ifall spelare sitter och kan diskutera sådant med oss Smile

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 06 apr 2015, 23:23

CKa skrev:
Lars158 skrev:Är det nån sorts antydning som förs fram men ändå ingen vill göra?

Dom antyder att Luleåfan heter C. Abbott IRL, något som enligt mig bara vore kul ifall spelare sitter och kan diskutera sådant med oss Smile

Hmmm haha. Jag funderade om det var så det antydes. Men själv lite svårt komma till samma slutsats.

Lars158

Antal inlägg : 9719
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Mickeee mån 06 apr 2015, 23:25

2014-12-04, SHL-OMGÅNG 27, LULEÅ - FRÖLUNDA
Tror att Cam Abbott gör mål i kväll. Bara en känslan.

Citat från luleåfan. absolut det är Chris som sitter bakom spakarna Very Happy lol!
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av CKa mån 06 apr 2015, 23:31

Mickeee skrev:2014-12-04, SHL-OMGÅNG 27, LULEÅ - FRÖLUNDA
Tror att Cam Abbott gör mål i kväll. Bara en känslan.

Citat från luleåfan. absolut det är Chris som sitter bakom spakarna Very Happy lol!

Skrivet kl. 18.26 matchdagen, skrev han under uppvärmningen då? Smile

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån 06 apr 2015, 23:31

Känns som att det kan komma ett LHF Live imorgon.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Chris Abbott, Del 1 - Sida 14 Empty Sv: Chris Abbott, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 14 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet