2019-10-03, SHL-match 7, Rögle - Luleå

+31
Norrlandstoken
Jonken
Donten_
Sportchefen #2
Lajon
Snikne Ville
snugge
kamelbullen
Sir Prozac
LulefanGBG
MickkeJ
Tony Moore
Mange
kokostrollet
Dustin
Redbear
Rikky
Hankburger
rasbiologen
NallePhu
Högljudd
Myrman
Bamsefar
Diktatorn
Urken
Puckad
Pajala
Blinders
Lehto
Donowitz
Admin
35 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2019-10-03, SHL-match 7, Rögle - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2019-10-03, SHL-match 7, Rögle - Luleå

Inlägg av Hankburger lör 05 okt 2019, 17:10

Norrlandstoken skrev:Som sagt så väljer "VISSA" här på forumet inte att se skogen för alla träd. Jag ser vad jag ser och dessa herrar har svårt att hänga med i SHL. Vi får väl se hur kaxiga ni låter om en månad eller så när ni inser att jag har rätt. Jag kommer att påminna er så var försiktiga med hur ni vänder kappan i vinden.

Ja. Du ser det du vill se men ignorerar allt annat. Lite som att välja en liten del av skogen och förneka att den andra inte finns. Smile

Blinders88 skrev:
Lasse Proppmätt skrev:
Blinders88 skrev:
Hankburger skrev:
Blinders88 skrev:Kommer bli svårt att vinna matcher i framtiden om vi fortsätter skjuta 21 skott på mål per match.

Vilken tur då att Luleå sköt 23 plus åtta utanför mål? Smile
Luleå har skjutit 150/7=21,4 skott på mål per match, sämst i SHL. https://www.shl.se/statistik/lag/shotsforward?season=2019&gameType=regular&count=25&sortKey=SOG&invert=false

Växjö skjuter som fan men förlorar jämt och har bara gjort 13 mål vi är ganska effektiva vilket vårt spel går ut på
D.v.s att skjuta när vi får bra lägen att göra mål inte att skjuta en massa "alibiskott" som många lag gör d.v.s såna som min morsa räddar varenda gång och hon är 88 år och nästan blind
Mycket som talar för Växjös del. Ligger i toppen gällande expected goals, tredje bäst corsi och med en PDO på 92% (pdo hamnar alltid mellan 98-102).
https://www.hockeynews.se/articles/10665/

Men förlorar ändå matcher. Vilket tyder på att statistisk inte alltid reflekteras i praktiken.

Blinders88 skrev:Örebro hade dåligt målvaktsspel fram till Enroth kom dit, efter det var dom riktigt bra. Växjö förlorade sista tre matcherna förra säsongen och sjönk från fjärdeplats till sjundeplats.

Skotteffektivitet hamnar alltid mellan 8-11%. Om Luleå fortsätter att skjuta 21 skott på mål per match kommer vi göra ca 2 mål per match. Hur många matcher vinner man under ordinarie tid med att göra 2 mål?

Stämmer inte riktigt. När Enorth kom till klubben så började man vinna vissa tighta matcher men man förlorade även en hel del. Att beskylla Örebros problematik på målvaktsfrågan går helt enkelt inte.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet