Arttu Ilomäki

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Sundance Kid sön 07 feb 2021, 18:47

Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Är nog det som är oklart, om han redan hade gjort det eller om han skrev på 1,5 års kontrakt med Hv71 först när Luleå gav klartecken att han fick lämna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 632

Blinders88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Puckad sön 07 feb 2021, 19:04

@Sundance Kid skrev:Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Är nog det som är oklart, om han redan hade gjort det eller om han skrev på 1,5 års kontrakt med Hv71 först när Luleå gav klartecken att han fick lämna.
Hans kommentar "Stämmer inte!" tolkade jag som att Arttu inte blev utkastad för att LHF fick nys om att han löst sin arbetssituation för nästa år.
Att han skulle söka sig en ny arbetsgivare var glasklart i o m att man plockade bort honom från PP. Då sände Luleå signalen att han inte var viktig långsiktigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 7563

Inlägg av Sportchefen #2 sön 07 feb 2021, 19:25

@Puckad skrev:
@Sundance Kid skrev:Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Hans kommentar "Stämmer inte!" tolkade jag som att Arttu inte blev utkastad för att LHF fick nys om att han löst sin arbetssituation för nästa år.
Att han skulle söka sig en ny arbetsgivare var glasklart i o m att man plockade bort honom från PP. Då sände Luleå signalen att han inte var viktig långsiktigt.

Så här skrev Madhawk: Antagligen hade HV redan signat Ilomäki för en säsong till. Därför släppte Luleå redan nu.
Stämmer inte, blev svaret från agenten.
Jag skulle nog säga 90-10 på att dementin gäller huruvida Ilomäki hade signat eller inte.
Och jo, Blinders88, jag vet att Ilomäki ska lira med HV nästa säsong. Jag tolkar det som att HV slängde upp kontraktet för att ge Ilomäki trygghet och visa att "vi tror på dig", efter att lånedealen blivit klar.
Nåväl, detta om detta. Nu hoppas vi att Skuggan/Engman kan dra loss något fint den närmaste veckan.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 537

Inlägg av Blinders88 sön 07 feb 2021, 19:36

@Sportchefen #2 skrev:
@Puckad skrev:

Så här skrev Madhawk: Antagligen hade HV redan signat Ilomäki för en säsong till. Därför släppte Luleå redan nu.
Stämmer inte, blev svaret från agenten.
Jag skulle nog säga 90-10 på att dementin gäller huruvida Ilomäki hade signat eller inte.
Och jo, Blinders88, jag vet att Ilomäki ska lira med HV nästa säsong. Jag tolkar det som att HV slängde upp kontraktet för att ge Ilomäki trygghet och visa att "vi tror på dig", efter att lånedealen blivit klar.
Nåväl, detta om detta. Nu hoppas vi att Skuggan/Engman kan dra loss något fint den närmaste veckan.
Jag läste lite för snabbt.

Blinders88

Antal inlägg : 2073

Inlägg av Blinders88 mån 08 feb 2021, 09:16

Ska tydligen ha "fuskat" lite på träningarna enligt MrMadhawk i senaste avsnittet av Sanny och Svensson.

Blinders88

Antal inlägg : 2073

Inlägg av farre mån 08 feb 2021, 09:30

Helt rätt beslut att släppa R2. Han är alldeles för puckkär samt dålig spelförståelse och speluppfattning.
Sen förstår jag att det hör ihop med att han är en naturlig center och därför blev det mer uppenbart att det inte klaffade när han sattes på kanten men han har å andra sidan fått många chanser som center och tyvärr inte tagit vara på de tillfällena.

Det som många missar är att man alltid räknar prestation mot lön och hans prestation matchade inte löneposten. Så enkelt är det, och för egen del har jag ju lobbat för att bryta med honom sen April men bättre sent än aldrig.

Nästa på tur hade varit DeSousa men då han tjänar så lite är det ingen idé att bryta med honom då man omöjligt får mer för pengarna så därför kommer han få stanna säsongen ut.

Bara att släppa och gå vidare.
Får vi in en sniper för de pengarna som lösgjorts här har vi ju uppgraderat vårat gäng och det är ju det som räknas i slutändan.
farre
farre

Antal inlägg : 1231

Puckad likes this post

Inlägg av Norlin mån 08 feb 2021, 16:29

Tydligen ska han ha uppträtt rätt lojt på träningar och avstått vissa övningar enl. höken i han och Sannys podd.
OBS! rykte, ta det ej för en blind sanning.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 2683

Inlägg av Dilox mån 08 feb 2021, 16:44

Det verkar som att han inte ville vara kvar samt att han inte riktigt trivts socialt heller på vad man hör och läser.

Dilox

Antal inlägg : 449

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet