Arttu Ilomäki

+38
Norlin
farre
Sundance Kid
Sportchefen #2
GustenA
Dustin
Hellcop
Lajon
tibet
kokostrollet
GrodanBoll
Snikne Ville
Bamsefar
Hedanders
Tigerman
Dilox
Old Brooklyn
Lehto
Donowitz
Diktatorn
Blinders
Jokerman
Redbear
Urken
Hankburger
NallePhu
Pontaking
Tony Moore
Norrlandstoken
Kagen
Pajala
Rikky
oggskar
Myrman
Jonken
KaptenBlodskelett
Wolfhunter
Puckad
42 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Sundance Kid sön 07 feb 2021, 18:47

Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Är nog det som är oklart, om han redan hade gjort det eller om han skrev på 1,5 års kontrakt med Hv71 först när Luleå gav klartecken att han fick lämna.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Blinders likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Puckad sön 07 feb 2021, 19:04

Sundance Kid skrev:Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Är nog det som är oklart, om han redan hade gjort det eller om han skrev på 1,5 års kontrakt med Hv71 först när Luleå gav klartecken att han fick lämna.
Hans kommentar "Stämmer inte!" tolkade jag som att Arttu inte blev utkastad för att LHF fick nys om att han löst sin arbetssituation för nästa år.
Att han skulle söka sig en ny arbetsgivare var glasklart i o m att man plockade bort honom från PP. Då sände Luleå signalen att han inte var viktig långsiktigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Sportchefen #2 sön 07 feb 2021, 19:25

Puckad skrev:
Sundance Kid skrev:Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Är nog det som är oklart, om han redan hade gjort det eller om han skrev på 1,5 års kontrakt med Hv71 först när Luleå gav klartecken att han fick lämna.
Hans kommentar "Stämmer inte!" tolkade jag som att Arttu inte blev utkastad för att LHF fick nys om att han löst sin arbetssituation för nästa år.
Att han skulle söka sig en ny arbetsgivare var glasklart i o m att man plockade bort honom från PP. Då sände Luleå signalen att han inte var viktig långsiktigt.

Så här skrev Madhawk: Antagligen hade HV redan signat Ilomäki för en säsong till. Därför släppte Luleå redan nu.
Stämmer inte, blev svaret från agenten.
Jag skulle nog säga 90-10 på att dementin gäller huruvida Ilomäki hade signat eller inte.
Och jo, Blinders88, jag vet att Ilomäki ska lira med HV nästa säsong. Jag tolkar det som att HV slängde upp kontraktet för att ge Ilomäki trygghet och visa att "vi tror på dig", efter att lånedealen blivit klar.
Nåväl, detta om detta. Nu hoppas vi att Skuggan/Engman kan dra loss något fint den närmaste veckan.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Blinders sön 07 feb 2021, 19:36

Sportchefen #2 skrev:
Puckad skrev:
Sundance Kid skrev:Tror han menade att Ilomäki ska ha skrivit på för HV71 för säsongen 2021-2022 medan han fortfarande spelade i Luleå-tröjan.  

Är nog det som är oklart, om han redan hade gjort det eller om han skrev på 1,5 års kontrakt med Hv71 först när Luleå gav klartecken att han fick lämna.
Hans kommentar "Stämmer inte!" tolkade jag som att Arttu inte blev utkastad för att LHF fick nys om att han löst sin arbetssituation för nästa år.
Att han skulle söka sig en ny arbetsgivare var glasklart i o m att man plockade bort honom från PP. Då sände Luleå signalen att han inte var viktig långsiktigt.

Så här skrev Madhawk: Antagligen hade HV redan signat Ilomäki för en säsong till. Därför släppte Luleå redan nu.
Stämmer inte, blev svaret från agenten.
Jag skulle nog säga 90-10 på att dementin gäller huruvida Ilomäki hade signat eller inte.
Och jo, Blinders88, jag vet att Ilomäki ska lira med HV nästa säsong. Jag tolkar det som att HV slängde upp kontraktet för att ge Ilomäki trygghet och visa att "vi tror på dig", efter att lånedealen blivit klar.
Nåväl, detta om detta. Nu hoppas vi att Skuggan/Engman kan dra loss något fint den närmaste veckan.
Jag läste lite för snabbt.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Blinders mån 08 feb 2021, 09:16

Ska tydligen ha "fuskat" lite på träningarna enligt MrMadhawk i senaste avsnittet av Sanny och Svensson.

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av farre mån 08 feb 2021, 09:30

Helt rätt beslut att släppa R2. Han är alldeles för puckkär samt dålig spelförståelse och speluppfattning.
Sen förstår jag att det hör ihop med att han är en naturlig center och därför blev det mer uppenbart att det inte klaffade när han sattes på kanten men han har å andra sidan fått många chanser som center och tyvärr inte tagit vara på de tillfällena.

Det som många missar är att man alltid räknar prestation mot lön och hans prestation matchade inte löneposten. Så enkelt är det, och för egen del har jag ju lobbat för att bryta med honom sen April men bättre sent än aldrig.

Nästa på tur hade varit DeSousa men då han tjänar så lite är det ingen idé att bryta med honom då man omöjligt får mer för pengarna så därför kommer han få stanna säsongen ut.

Bara att släppa och gå vidare.
Får vi in en sniper för de pengarna som lösgjorts här har vi ju uppgraderat vårat gäng och det är ju det som räknas i slutändan.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Donowitz and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Norlin mån 08 feb 2021, 16:29

Tydligen ska han ha uppträtt rätt lojt på träningar och avstått vissa övningar enl. höken i han och Sannys podd.
OBS! rykte, ta det ej för en blind sanning.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Dilox mån 08 feb 2021, 16:44

Det verkar som att han inte ville vara kvar samt att han inte riktigt trivts socialt heller på vad man hör och läser.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Dustin sön 28 feb 2021, 18:29

Hej.

Jag vill ha statistik på Luleå Hockey med och utan Ilomäki @blinders88

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Blinders sön 28 feb 2021, 19:05

Määk skrev:Hej.

Jag vill ha statistik på Luleå Hockey med och utan Ilomäki @blinders88
Fram till Ilomäki fick lämna så snittade Luleå 1,84 poäng per match. Efter det har Luleå snittat 1,25 (Dagens match ej inräknad).

Blinders

Antal inlägg : 5114
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Puckad sön 28 feb 2021, 19:46

Han är inte en del av vårt lag. Alla har någon typ av känsla inför det faktumet.
Men det är ett faktum.


Senast ändrad av Puckad den sön 28 feb 2021, 22:51, ändrad totalt 1 gång
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Dustin sön 28 feb 2021, 21:50

Blinders88 skrev:
Määk skrev:Hej.

Jag vill ha statistik på Luleå Hockey med och utan Ilomäki @blinders88
Fram till Ilomäki fick lämna så snittade Luleå 1,84 poäng per match. Efter det har Luleå snittat 1,25 (Dagens match ej inräknad).


Tack, grym som vanligt.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Donowitz mån 01 mar 2021, 20:27

Denna ”landslagscenter” gjorde 2 mål i premiären men har sedan alltså gjort 1 assist på resterande 7 matcher. Det kanske inte enbart handlade om spelsystemet i Luleå.
Ser ut att ha spelat i första eller andra formation, mest tillsammans med Anton Wedin och Simon Örnerud, vilket inte är några dåliga spelare.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Pajala mån 01 mar 2021, 20:35

R2 får vara med när HV åker ur SHL lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av kokostrollet tis 09 mar 2021, 21:06

bearjew skrev:Denna ”landslagscenter” gjorde 2 mål i premiären men har sedan alltså gjort 1 assist på resterande 7 matcher. Det kanske inte enbart handlade om spelsystemet i Luleå.
Ser ut att ha spelat i första eller andra formation, mest tillsammans med Anton Wedin och Simon Örnerud, vilket inte är några dåliga spelare.

9 matcher nu, fortfarande bara 3p och -2 trots 19:41 i snitt per match i speltid. Nja, det var nog inte lösningen för vare sig Arttu eller HV det där klubbytet.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av kokostrollet fre 12 mar 2021, 12:46

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2021/03/12/dags-att-skicka-den-signalen/

” Jag kan väl börja med att säga att jag var förvånad när Luleå valde att släppa Arttu Ilomäki och såg det som att HV71 gjort ett rejält kap när man lyckades värva honom. Den tidigare VM-guldmedaljören hade kört fast en smula i Luleå och inte fått den roll han ändå hade kapacitet till att ha. Den skulle han få och fylla i HV71.
Att Arttu Ilomäki i grunden är en förbannat bra spelare, när han lägger sin själ i det, råder inga som helst tvivel om. Jag skulle till och med säga att han har potential att vara en toppspelare i serien.
Nu är han en skugga av sitt forna jag och uppträder tämligen lojt på isen. Han signalerar ingenting av det man vill se från en ledande spelare i ett lag i kris.
I powerplay drar han ner på tempot så till den grad att det som tidigare var seriens bästa powerplay nu är seriens sämsta. Självklart är det inte enkom Ilomäkis fel. Långt därifrån. Men faktum är att hans inträde i första uppställningen med Alexander Bergström, Linus Fröberg, Filip Sandberg och Eric Martinsson har skapat en otydlighet. Nu är det inte längre lika självklart att det är Bergström som styr från högersidan utan spelet går ofta via Ilomäki som där drar ned på tempot. Bergström måste återigen ta befälet och styra spelet och även om det i grunden är en styrka att kunna bygga spelet från båda sidorna har det det nu blivit otydligt och den tidigare självklarheten är som bortblåst.
I spelet fem mot fem bidrar inte Ilomäki med speciellt mycket och under en längre tid har jag sett att hans backchecking lämnat en del att önska och intensiteten i hans byten är stundtals obefintlig.
Att plocka bort honom i det här läget skulle dels skicka en signal till gruppen men även till Ilomäki som i så fall skulle utmanas så till den grad att han vill köra ner det i halsen på tränarteamet som Stephan ”Lillis” Lundh skulle ha sagt.
Jag tvivlar inte på att Arttu Ilomäki är en skicklig spelare men utan den rätta arbetsinsatsen så hjälper han inte laget just nu.”
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Pajala lör 13 mar 2021, 07:28

Nu verkar andra också se att något inte stämmer med Ilomäki.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Qirren lör 13 mar 2021, 08:05

Dags att sluta älta Ilomäki? 😁
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Mr Bister lör 13 mar 2021, 10:17

Problemet är kanske inte Ilomäki utan att vi saknar mer spetsspelare i 1:a hand 3:e kedjan.
Ibland har vi haft bl.a både Fabricius och Berglund i en producerande 3:e line och det håller ju inte

Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Puckad lör 13 mar 2021, 10:56

Mr Bister skrev:Problemet är kanske inte Ilomäki utan att vi saknar mer spetsspelare i 1:a hand 3:e kedjan.
Ibland har vi haft bl.a både Fabricius och Berglund i en producerande 3:e line och det håller ju inte
Helt klart hade Ilomäki platsat i LHF, men:
- Var det en plats värd pengarna.
- Var det en plats där vi fick maximal nytta av hans styrkor.
- Var det en plats där han kände att han kunde utvecklas.

Tyvärr blev det för många "Nej" som svar på frågorna. Så långsiktigt så var det rätt att gå olika vägar.
Trätandet här handlade väl mer om tidpunkten och, som det visade sig, avsaknaden av ersättare.
"Varför ska jag tycka att LeMat är viktigt om inte lagledningen gör det?" Ungefär.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Mr Bister lör 13 mar 2021, 11:16

Puckad skrev:
Mr Bister skrev:Problemet är kanske inte Ilomäki utan att vi saknar mer spetsspelare i 1:a hand 3:e kedjan.
Ibland har vi haft bl.a både Fabricius och Berglund i en producerande 3:e line och det håller ju inte
Helt klart hade Ilomäki platsat i LHF, men:
- Var det en plats värd pengarna.
- Var det en plats där vi fick maximal nytta av hans styrkor.
- Var det en plats där han kände att han kunde utvecklas.

Tyvärr blev det för många "Nej" som svar på frågorna. Så långsiktigt så var det rätt att gå olika vägar.
Trätandet här handlade väl mer om tidpunkten och, som det visade sig, avsaknaden av ersättare.
"Varför ska jag tycka att LeMat är viktigt om inte lagledningen gör det?" Ungefär.
Jag håller med om det, det man blir mest förundrad över är ju uttalandet från"Skuggan" att man siktar på SM guld och inte ersätter Ilomäki trots att man hade en bra påse med pengar, jag kan acceptera att man inte värvar om man inte har pengar men då ska man inte säga att man satsar på guld

Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Urken likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Sportchefen #2 lör 13 mar 2021, 11:52

Mr Bister skrev:
Puckad skrev:
Mr Bister skrev:Problemet är kanske inte Ilomäki utan att vi saknar mer spetsspelare i 1:a hand 3:e kedjan.
Ibland har vi haft bl.a både Fabricius och Berglund i en producerande 3:e line och det håller ju inte
Helt klart hade Ilomäki platsat i LHF, men:
- Var det en plats värd pengarna.
- Var det en plats där vi fick maximal nytta av hans styrkor.
- Var det en plats där han kände att han kunde utvecklas.

Tyvärr blev det för många "Nej" som svar på frågorna. Så långsiktigt så var det rätt att gå olika vägar.
Trätandet här handlade väl mer om tidpunkten och, som det visade sig, avsaknaden av ersättare.
"Varför ska jag tycka att LeMat är viktigt om inte lagledningen gör det?" Ungefär.
Jag håller med om det, det man blir mest förundrad över är ju uttalandet från"Skuggan" att man siktar på SM guld och inte ersätter Ilomäki trots att man hade en bra påse med pengar, jag kan acceptera att man inte värvar om man inte har pengar men då ska man inte säga att man satsar på guld

Om du tar bort en spelare som inte tillför speciellt mycket så försvagar du inte laget speciellt mycket. Det är väl grunden till Skuggans uttalande. "Makes sense" för mig.
Sedan är det givetvis så att du tar en risk eftersom laget blir känsligare för skador. Med alla kort på bordet nu så hade de knappast tagit samma beslut, då hade Ilomäki fått nöta ut kontraktet.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Norrlandstoken lör 13 mar 2021, 14:30

Tycker att Hans Abrahamssons inlägg i Aftonbladet är ganska spot on från en person som normalt alltid har fel men, vi saknar egentligen en hel förstalina.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 13 mar 2021, 14:55

Mr Bister skrev:
Puckad skrev:
Mr Bister skrev:Problemet är kanske inte Ilomäki utan att vi saknar mer spetsspelare i 1:a hand 3:e kedjan.
Ibland har vi haft bl.a både Fabricius och Berglund i en producerande 3:e line och det håller ju inte
Helt klart hade Ilomäki platsat i LHF, men:
- Var det en plats värd pengarna.
- Var det en plats där vi fick maximal nytta av hans styrkor.
- Var det en plats där han kände att han kunde utvecklas.

Tyvärr blev det för många "Nej" som svar på frågorna. Så långsiktigt så var det rätt att gå olika vägar.
Trätandet här handlade väl mer om tidpunkten och, som det visade sig, avsaknaden av ersättare.
"Varför ska jag tycka att LeMat är viktigt om inte lagledningen gör det?" Ungefär.
Jag håller med om det, det man blir mest förundrad över är ju uttalandet från"Skuggan" att man siktar på SM guld och inte ersätter Ilomäki trots att man hade en bra påse med pengar, jag kan acceptera att man inte värvar om man inte har pengar men då ska man inte säga att man satsar på guld

Dom ville ju värva en spelare vad är det du inte förstått?
Men inte värva bara för "värvandets" egen skull utan det skulle ju vara nån som skulle göra skillnad och som passar in i gruppen och som dessutom kunde tänka sig tillbringa tid i Luleå.
Det var dom ganska tydliga med i intervjuer
Det fanns helt enkelt ingen ledig som passade in dom sökte ju med ljus och lykta ända till deadline.


Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Lasse Proppmätt lör 13 mar 2021, 15:02

Norrlandstoken skrev:Tycker att Hans Abrahamssons inlägg i Aftonbladet är ganska spot on från en person som normalt alltid har fel men, vi saknar egentligen en hel förstalina.
Å andra sidan vill inte Bulan & Co ha en tydlig första andra tredje lina utan man hoppas alla kan bidra och förlitar sig på spelsystemet som ju inte alls funkat i år trots att stora delar av truppen var med förra året men det är ett system som kräver noggrannhet och uppoffring och väldigt mycket kondition
Man ser ju att vi åker mycket mindre skridskor i år vi pressar inte alls lika hårt och med lika många gubbar
Förra året åkte alla 3 forwards full fart hem i backcheckingen så vi var ofta alla 5 i egen zon när motståndaren åkte in i zonen det har vi inte gjort ofta denna vinter om ens nån gång.
Utan vi får 2-1 3-2 4-3 mot oss hela tiden.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Norrlandstoken lör 13 mar 2021, 15:57

Helt klart är att vi slutat göra mål framåt i alla fall. Med eller utan Illomäki.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Snikne Ville sön 18 apr 2021, 20:43

Blir att söka nytt jobb, insatsen i playout kan inte ha stärkt kursen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Hankburger sön 18 apr 2021, 21:15

Snikne Ville skrev:Blir att söka nytt jobb, insatsen i playout kan inte ha stärkt kursen.

Tänk er att lämna ett lag som slåss om en semifinalplats för att gå till ligans sämsta lag och åka ur? Snacka om att satsa allt på helt fel kort. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Tony Moore ons 12 maj 2021, 22:05

"Anledningen till att situationen i Luleå till slut blev ohållbar hade att göra med att Ilomäki ville spela center, en roll som det inte fanns plats för i Luleå Hockey utan den finske världsmästaren Ilomäki förpassades ut till en roll som ytterforward."
källa: Norrmedia, NK

Jag saknar en högerfattad, center, och pp dirigent som R2
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Hankburger tor 13 maj 2021, 14:10

Tony Moore skrev:"Anledningen till att situationen i Luleå till slut blev ohållbar hade att göra med att Ilomäki ville spela center, en roll som det inte fanns plats för i Luleå Hockey utan den finske världsmästaren Ilomäki förpassades ut till en roll som ytterforward."
källa: Norrmedia, NK

Jag saknar en högerfattad, center, och pp dirigent som R2

Han fick spela center i HV71 och det gick bättre än i Luleå MEN inte i närheten av den fulla kapacitet Ilomäki besitter. Kan helt enkelt vara så att SHL inte passar honom. Vilket inte är ovanligt när det handlar om spelare som går direkt från SM-liiga till SHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Jokerman ll fre 20 jan 2023, 23:29

Jokerman skrev:Huvudlöst beslut. Ilomäkis spelskicklighet och ledaregenskaper var något att bygga vidare på. Att föreningen hade BÅDE Ilomäki och Tyrre gjorde att vi faktiskt kunde se väldigt positivt på framtiden.

Förutsättningarna har definitivt svängt till det sämre sett till den här säsongen och även nästa.

Skuggan har kontrakt till 2023 och detsamma för vice Engman.

Bulan till 2022.

Hoppas Skuggan inser att han behöver bygga laget NU som ska representera föreningen 2023. Skuggan får stå på sig när det gäller att signa spelare som har spelskicklighet. Det finns annars en risk att vi kan hamna där Bulans gamla klubb Brynäs är idag.
Det här var för 2 år sen ungefär men skit i det nu.

Till samtliga i Laget 22/23
PLOCKA FRAM GRIT. PLOCKA FRAM LEDAREGENSKAPERNA.

VARENDA JÄVEL.

(Ilomäki lirar för TPS i Liiga, 21 p på 40 matcher. Forza Arttu!)
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1271
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Jonken lör 21 jan 2023, 10:49

Jokerman ll skrev:

(Ilomäki lirar för TPS i Liiga, 21 p på 40 matcher. Forza Arttu!)
Samma gamla AI dock: Snubben är kreativ framåt; men dominerar inte direkt hemåt; med -6 i påsen. Detta som center; i en 'gasa-utan-konsekvenser' -liga; som SM-Liiga. Personligen saknar jag inte alls Arttu Ilomäki.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Jokerman ll lör 21 jan 2023, 16:09

Jonken skrev:
Jokerman ll skrev:

(Ilomäki lirar för TPS i Liiga, 21 p på 40 matcher. Forza Arttu!)
Samma gamla AI dock: Snubben är kreativ framåt; men dominerar inte direkt hemåt; med -6 i påsen. Detta som center; i en 'gasa-utan-konsekvenser' -liga; som SM-Liiga. Personligen saknar jag inte alls Arttu Ilomäki.
Nä vi har Sallinen, JC och Kempe. Inte saknas det något då 🤣🤣🤣
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1271
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Jonken lör 21 jan 2023, 16:15

Jokerman ll skrev:Nä vi har Sallinen, JC och Kempe. Inte saknas det något då 🤣🤣🤣
Very Happy Precis.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Jokerman ll sön 22 jan 2023, 15:05


cheers
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1271
Join date : 21-05-19

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Urken sön 22 jan 2023, 15:13

Ilomäki hade sådan potential. Spelskicklig, men var loj.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 15:21

Urken skrev:Ilomäki hade sådan potential. Spelskicklig, men var loj.

Håller med. Han blev i slutändan bara en i mängden av finska spelare som producerade i finska ligan men inte klarade av det snabbare och mer fysiska spelet i SHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Snikne Ville sön 22 jan 2023, 15:35

Kung av pucktapp.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Hedanders sön 22 jan 2023, 17:10

Han vägrade väl göra vissa moment på träning och underkastade sig inte systemet.

Tror inte han blir så långvarig i nåt lag med den kravbilden som Luleå, och Bulan, har...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Pajala sön 22 jan 2023, 17:12

Jobba hårt, backchecka ännu hårdare .... låter inte riktigt som R2s melodi.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Hankburger sön 22 jan 2023, 17:41

Pajala skrev:Jobba hårt, backchecka ännu hårdare .... låter inte riktigt som R2s melodi.

Gjorde ju inte det direkt bättre i ett HV71 där kraven var mer slappa..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Pajala mån 23 jan 2023, 15:22

Hankburger skrev:
Pajala skrev:Jobba hårt, backchecka ännu hårdare .... låter inte riktigt som R2s melodi.

Gjorde ju inte det direkt bättre i ett HV71 där kraven var mer slappa..

Gjorde två mål i första matchen med HV, sen åkte dom ur SHL lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Tony Moore mån 23 jan 2023, 18:02

Jag var duktigt imponerad av honom under hockey VM då finnarna vann VM guldet, och var jäkligt glad att skuggan signat både honom och tyrre före VM:et.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Arttu Ilomäki - Sida 3 Empty Sv: Arttu Ilomäki

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet