Luleå Hockeys lag 2019/2020

+55
tibet
Norlin
Tackleberry
GrodanBoll
farre
Sportchefen #2
Snikne Ville
Mr Bister
Micke80
Donowitz
CKa
Blinders
Puckad
Diktatorn
Hankburger
Wolfhunter
Hostak straffar
lhffan
Redbear
Simon90
JoakimJ
PM
pingu
Rikky
Rönken
Ferros
Kagen
Jonken
Bamsefar
Sundance Kid
Lehto
Pajala
Mange
icemask
Lasse Proppmätt
NallePhu
GustenA
rasbiologen
ezz
Högljudd
ski3r
Tony Moore
hokkzorz
Kapten Haddock
Dustin
Tigerman
KaptenBlodskelett
Norrlandstoken
Urken
Hellcop
Dentos
RSD555
MrScout
Hedanders
Old Brooklyn
59 posters

Sida 5 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders mån 3 jun 2019 - 16:17

bearjew skrev:På ett vis hoppas jag att Lundkvist får spela med Gustafsson i vinter.
Vore så oerhört bra för Nisses utveckling, som jag tror kan fortsätta stiga, ordentligt.

Ser honom dessutom som en lite vassare/spetsigare back än Sellgren - om än dem har sina olika styrkor.

Å andra sidan vore självklart Sellgren till vår trupp en enorm förstärkning.
Sellgren - Engsund kanske skulle kunna bli väldigt lyckosamt?
Det är nog en bra ide att sprida ut speltiden på backparen, så att Erik inte behöver snitta 25 min per match så kan han få snitta kanske 22-23 min istället. Gustafsson-Lundkvist hade varit ett mer offensivt hot och Engsund-Sellgren hade varit ett riktigt stabilt backpar, som man kan spela mot motståndarnas bästa spelare. Sondell-Jalvanti helt ok.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders tis 4 jun 2019 - 11:10

Sanny Lindström skrev:Luleå:

Kommentar: Säsongen i fjol var en stor succé även om den slutade i en semifinalförlust mot Frölunda.
Att man nu ses som ett topplag har också gjort att man kan spänna bågen än högre och ser man på värvningarna förstår man att det finns en attraktionskraft och trovärdighet i Luleås satsning.

Det behövs: Jag tror inte man ska sitta still och hoppas på att Jesper Sellgren kommer tillbaka på samma sätt som man hoppades på Isac Lundeström i fjol.
Det bästa är att helt enkelt att räkna bort honom och värva en ny back. Om Sellgren sedan återvänder får det ses som en ren bonus.

Spelaren jag är mest nyfiken på: Visserligen är det tuff konkurrens om platserna men Filip Hållander har väldigt mycket i sig som jag tror att Thomas ”Bulan” Berglund kan få ut.
Det sägs att Pittsburgh, som äger rättigheterna till Hållander i NHL,  gav honom två val om han ville stanna kvar i SHL. Det ena var Luleå och det andra en icke namngiven klubb och anledningen sades vara dess ledarskap där ”Bulan” ansågs vara en tränare som bäst kunde förbereda Hållander för NHL.

Bästa nyförvärv: Jag har tidigare år upplevt att Luleå saknat djup på centersidan. Med värvningen av finske VM-guldmedaljören Arttu Ilomäki har man spetsat till den lagdelen rejält.

https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/06/04/kan-bli-en-toppspelare-i-shl-kommande-sasong/

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Donowitz ons 12 jun 2019 - 17:59

bearjew skrev:På ett vis hoppas jag att Lundkvist får spela med Gustafsson i vinter.
Vore så oerhört bra för Nisses utveckling, som jag tror kan fortsätta stiga, ordentligt.

Ser honom dessutom som en lite vassare/spetsigare back än Sellgren - om än dem har sina olika styrkor.

Å andra sidan vore självklart Sellgren till vår trupp en enorm förstärkning.
Sellgren - Engsund kanske skulle kunna bli väldigt lyckosamt?

Min önskan ryktas gå i uppfyllelse.

Enligt Sportens uppgifter är Luleå Hockeys plan att han ska spela tillsammans med Erik Gustafsson nästa säsong.

Det oavsett om Jesper Sellgren återvänder eller inte.

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/lundkvist-till-new-york-men-bara-for-en-manad-nm5140022.aspx

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Bamsefar sön 16 jun 2019 - 13:33

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Simon90 ons 26 jun 2019 - 2:58

Länge sen jag funderade kring möjliga uppställningar, men vad tror ni om att inleda på följande sätt och därefter se vilka kedjor som klickar

Lundqvist - Gustafsson
Engsund - Sondell
Själin- Jalvanti
Sjundeback: Styrman
(Antar att Sellgren kommer in i laget sen också och får då gärna spela med Jalvanti eller Själin)

Farley - Connolly - P. Emanuelsson
Kovacs - Olausson - Gunler
Larsson - Tyrväinen - E. Emanuelsson
Brännström - Ilomäki - Hållander
Extrakedja/Reserver: Mattsson - Berglund - Fabbe

Lägg inte fokus på vilken kedja som är nr 1 och nr 4 för meningen är att alla ska vara lika starka. Vad tror ni? Tycker det är ovanligt svårt att sia i år då man har en starkare spets än vanligt och ingen utpräglad fjärdelina

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Tigerman ons 26 jun 2019 - 10:48

Simon90 skrev:Länge sen jag funderade kring möjliga uppställningar, men vad tror ni om att inleda på följande sätt och därefter se vilka kedjor som klickar

Lundqvist - Gustafsson
Engsund - Sondell
Själin- Jalvanti
Sjundeback: Styrman
(Antar att Sellgren kommer in i laget sen också och får då gärna spela med Jalvanti eller Själin)

Farley - Connolly -  P. Emanuelsson
Kovacs - Olausson - Gunler
Larsson - Tyrväinen - E. Emanuelsson
Brännström - Ilomäki - Hållander
Extrakedja/Reserver: Mattsson - Berglund - Fabbe

Lägg inte fokus på vilken kedja som är nr 1 och nr 4 för meningen är att alla ska vara lika starka. Vad tror ni? Tycker det är ovanligt svårt att sia i år då man har en starkare spets än vanligt och ingen utpräglad fjärdelina
Bland yttrarna är det nog bara Emanuelssons, Kovacs, Larsson och Hållander som är helt givna i SHL-premiären. Resten tävlar om platserna där dagsform samt skador avgör om man får spela och var. Men jag tror Fabbe ligger före både Farley, Brännström och Gunler i rotationen inledningsvis, så någon av dem får ge bort sin plats.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken fre 12 jul 2019 - 15:10

Vet man när de Finsla nyförvärven kommer till Lulle

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Redbear fre 12 jul 2019 - 19:38

[quote="Norrlandstoken"]Vet man när de Finsla nyförvärven kommer till Lulle[/quote

Skulle tro de kommer i slutet på juli/början till augusti, så de hinner vara med på första isträningen, göra fystester osv.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 13 jul 2019 - 9:33

Ser verkligen fram emot att se Juhani Tyrväinen i SHL. Snubben hade ju magnifika 60% i tekningsprocent över hela VM -mot tekare i absolut världsklass. Och det var inga alibi-tekningar heller; utan viktiga dito. En mäktig demonstration av klass i momentet. Juhani kan framgångsrikt både teka med kraft och teknik. Han väldigt bra tyngdpunkt, psyke och balans. Blir sällan stressad i viktiga tekningar; när hans lag är tillbakapressat -och matcherna står och väger. En laglojal vinnar typ ända ut i fingerspetsarna!

Inte bara att Tyärväinen gjorde en kanon säsong i SM-Liiga; utan att han faktiskt växlade upp ytterligare ett par snäpp under VM. Det som även imponerar mycket i denna värvning; är värvningsarbetet av Luleå Hockey. Föreningen såg tidigt potentialen i spelaren Juhani Tyrväinen. Man skrev kontrakt med honom i ett tidigt stadium. Efter detta har Tyrväinen växlat upp ett gäng snäpp ytterligare som ishockeyspelare. GRYMT imponerande av båda parter! Man flinar ju nästan bara varje gång övriga SHL-klubbar skriver kontrakt med både namnkunniga och mindre namnkunniga centrar nu. Det är bara "guld & gröna" från klubb och media över namnen som skall profilera SHL. De flesta av spelarna som konkurrenterna värvar; är på väg neråt -eller har någon form av stiltje i sina karriärer. Med Tyrväinen är det precis tvärt om: Hans karriär pekar spikrakt uppåt. Jag skulle ärligt inte byta Juhani Tyrväinen mot en enda centervärvning som en konkurrerande SHL-klubb gjort hittills. Hur namnkunnig och glansig på pappret det namnet än må vara.

Innan Juhani har presenterat sig på allvar -på SHL isarna; kommer han i vanlig ordning inte finnas i medias och experternas vackraste rampljus. Detta eftersom denne världsmästarcenter inte har kritat på för en "media kärare" storstadsklubb i SHL. Men detta kommer med stor sannolikhet att ändras framöver; när spelarnas prestationer kommer att stå i fokus -istället för de traditionellt obligatoriska skönmålningarna och tom pratet.

För mig är Juhani Tyrväinen redan idag en första center i Luleå Hockey. Jag tror inte att hans prestation kommer att dala lika mycket -när övriga SHL har kartlagt honom. Han är helt enkelt för bra för detta redan nu. Jack Connolly öppnade ju tokbra; och dog av lite efter SHL-kartläggningen. Alla centrar i Luleå Hockey måste tveklöst steppa upp rejält för sin speltid inför kommande säsong. Inte bara i spelet -utan främst i vilja och attityd. För detta har redan Juhani Tyrväinen gjort under den gångna säsongen. Smått underbart att åter få uppleva ÄKTA Finsk SISU i LHF till hösten! Det var ju ett tag sedan vi i Norrbotten fick njuta av detta...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad lör 13 jul 2019 - 14:00

Jonken skrev:... Jag skulle ärligt inte byta Juhani Tyrväinen mot en enda centervärvning som en konkurrerande SHL-klubb gjort hittills. Hur namnkunnig och glansig på pappret det namnet än må vara.
Med undantag av Patrik Berglund så håller jag med , även om Patrik känns som ett litet lotteri.
Innan Juhani har presenterat sig på allvar -på SHL isarna; kommer han i vanlig ordning inte finnas i medias och experternas vackraste rampljus. Detta eftersom denne världsmästarcenter inte har kritat på för en "media kärare" storstadsklubb i SHL. Men detta kommer med stor sannolikhet att ändras framöver; när spelarnas prestationer kommer att stå i fokus -istället för de traditionellt obligatoriska skönmålningarna och tom pratet.

För mig är Juhani Tyrväinen redan idag en första center i Luleå Hockey. Jag tror inte att hans prestation kommer att dala lika mycket -när övriga SHL har kartlagt honom. Han är helt enkelt för bra för detta redan nu. Jack Connolly öppnade ju tokbra; och dog av lite efter SHL-kartläggningen. Alla centrar i Luleå Hockey måste tveklöst steppa upp rejält för sin speltid inför kommande säsong. Inte bara i spelet -utan främst i vilja och attityd. För detta har redan Juhani Tyrväinen gjort under den gångna säsongen. Smått underbart att åter få uppleva ÄKTA Finsk SISU i LHF till hösten! Det var ju ett tag sedan vi i Norrbotten fick njuta av detta...
Konkurrenssituation tillsammans med jämnare fördelad speltid kommer att bidra till kvalité.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Norrlandstoken lör 13 jul 2019 - 17:02

Tror Patrik kommer att floppa i Djurgården kontra de förväntningar en sådan värvning skapar. Han är en grym lirare när allt stämmer men SHL spelet är annorlunda kontra NHL och SHL är ingen runkliga heller. Han kommer nog att få det svettigt där ute med massvis av is att åka på och så.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken sön 14 jul 2019 - 8:30

Norrlandstoken skrev:Tror Patrik kommer att floppa i Djurgården kontra de förväntningar en sådan värvning skapar. Han är en grym lirare när allt stämmer men SHL spelet är annorlunda kontra NHL och SHL är ingen runkliga heller. Han kommer nog att få det svettigt där ute med massvis av is att åka på och så.
Jag tror inte att Patrik kommer att "floppa" i DIF. Förväntningarna på honom i SHL är ju dock på tok för stora -för att han ens i närheten skall kunna motsvara dessa. Hans formkurva som spelare är ju inte direkt stegrande sett till den senaste åren.

Detta till skillnad mot Juhani Tyrväinen -som Arttu Ilomäki i Luleå Hockey; som båda är spelare med både center -och kantegenskaper. Risken för att dessa spelare inte skall motsvara förväntningarna 2019/2020; är ju väldigt mycket mindre. Utöver detta visade båda dessa spelare fantastiska egenskaper i lojalitet och kompetens i VM -för att anpassa och lyfta av högkvalitativ coachning under den SÅ GRYMMA Finska VM-coachen: Jukka Jalonen. Bulan kör i princip med exakt samma grundstil i sin coachning. Något som i princip nästan är "garanti" -för att få ut minst VM-nivån ur både Juhani och Arttu i LHF kommande säsong. För LHF; att addera så kvalitativt center spel x 2 till laget nästa säsong: Kommer nog att ge ett REJÄLT LYFT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av GustenA sön 14 jul 2019 - 10:12

Jag tror inte att Tyrväinen och Ilomäki kommer att floppa heller men att förväntningarna är på tok för stora. Jag tror att dom kommer vara stabila men inga poängspelare riktigt vilket verkar vara det spelare bedöms mest efter.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad sön 14 jul 2019 - 10:57

GustenA skrev:Jag tror inte att Tyrväinen och Ilomäki kommer att floppa heller men att förväntningarna är på tok för stora. Jag tror att dom kommer vara stabila men inga poängspelare riktigt vilket verkar vara det spelare bedöms mest efter.
Sant.
Halva grejen med att bli nöjd är att sätta förväntningarna så att det går att bli nöjd.  
Vi har en bättre centersida än på länge.
Men det här är SHL, bättre centrar spelar i bättre ligor. Med ett [möjligt] undantag: Patrik Berglund.
Det är inga gudar vi värvat.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Bamsefar sön 14 jul 2019 - 15:51

Själv tror jag Tyrväinen och Ilomäki kommer vara oerhört nyttiga i Luleås sätt o spela vilket är viktigast, frågan är hur "anpassad" Berglund är i dif:s sätt att vilja spela?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken sön 14 jul 2019 - 22:24

GustenA skrev:Jag tror inte att Tyrväinen och Ilomäki kommer att floppa heller men att förväntningarna är på tok för stora. Jag tror att dom kommer vara stabila men inga poängspelare riktigt vilket verkar vara det spelare bedöms mest efter.
Tanken är ju att både Tyväinen och Ilomäki skall lira PP i LHF. Och att lira PP brukar ju innebära en del noteringar i poängprotokollen? Sedan tillhör ju jag skaran som sätter stor vikt på trygghet och stabilitet. Tycker att färre insläppta mål är lika mycket värda -som fler gjorda mål.
Till skillnad från Dig förväntar jag mig mer än stabilitet av Luleå Hockeys nya finnar. Dom är värvade som spetsspelare; och skall även bedömas där efter. Detta tycker jag inte alls är att ha för höga förväntningar på dom. Tror båda kommer att motsvara förväntningarna i Luleå Hockey. (Detta till skillnad -mot Patrik Berglund i DIF; som utmålas att vara hela SHL:s nya affischnamn & messias.)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av lhffan tor 18 jul 2019 - 18:45

Kedjorna i vinter blir knepiga:

P Emanuelsson - Connolloy - Farley/Hållander
E Emanuelsson - Olausson - Kovacs
Ilomäki - Tyrväinen - Larsson
Brännström - Berglund - Mattson

lhffan

Antal inlägg : 142
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Kagen tor 18 jul 2019 - 21:56

Luleå såg chanslösa ut mot Frölunda i semin men vi får inte glömma att både Lundeström och Olausson spelade skadade. Våra kanske två viktigaste kuggar för att få offensiven att fungera.

Luleå blev alltså alldeles för trubbigt, skador, avstängningar och målvakten form* gjorde att det aldrig blev spännande.

Nu är Isac borta och Ola lär knappast hålla 55 matcher samt slutspel i år heller. Även den väldigt stabile poängmakaren Johan Harju är borta. Ändå talar alla om att laget är bättre och jag är böjd att hålla med. Det känns som ett lag med mer attityd, med mer grit.

Harju, Foppa och Fabbe har varit tre starka pelare i många år. Nu är bara Fabbe kvar och det i delvis helt annan roll än vad han haft tidigare. En late-bloomer-homer om man så vill.

Jag tror det här laget kan öppna för backarna i offensiven, förhoppningsvis kan det leda till fler skott från Sondell, Lundkvist, Gustafson, Engsund och Co.

Ska bli väldigt intressant att följa detta lag i vinter!


_____________________
*(form = läs huruvida han har tur eller otur med hur puckarna studsar för det är ofta det det handlar om även om vi gärna vill tro annat.)
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 fre 19 jul 2019 - 7:35

lhffan skrev:Kedjorna i vinter blir knepiga:

P Emanuelsson - Connolloy - Farley/Hållander
E Emanuelsson - Olausson - Kovacs
Ilomäki - Tyrväinen - Larsson
Brännström - Berglund - Mattson

Håller med dig, kedjorna är ovanligt intressanta att leka med den här sommaren. Det känns som att tränarna har fler alternativ att laborera med än tidigare.
Vi har fyra rightare bland forwards vilket ger en möjlighet att ha en rightare i varje kedja, förutsatt att Gunler tar en plats.

Som jag tänker i dagsläget så skulle jag kunna tänka mig att skapa 5 relativt jämna kedjor till de första träningsmatcherna och sen se hur det utkristaliserar sig.
Av forwards tror jag det enda som är säkert att Berglund är utanför laget. Därefter känns det som att Fabbe, Matsson, Farley och Brännström slåss om 2 platser i de fyra första kedjorna. Om man lekar med kedjorna redan nu hur de kan se ut i en premiär och struntar i försäsongens 5 jämna kedjor så tänker jag som följer:

E. Emanuelsson - Tyrväinän - Hållander
Här får vi rightskytt, fart och kraft. Dock inte den där riktiga framspelaren.

Gunler - Olausson - Kovacs
Här har vi snipern, framspelaren och allt i allon.

Brännström - Ilomäki - Larsson
Här har vi finnes, fart, kraft och skytte.

P. Emanuelsson - Connolly - Farley
FUngerade bra i fjol med alla ingredienserna. Dog dock ut när Farley gick sönder. Vill se dem igen men hittar de inte tillbaka kan jag tänka mig att byta ut Farley med Mattsson.

Utanför:
Fabbe - Berglund - Mattson

Backparen utan Sellgren. Kommer Sellgren tillbaka en bit in på säsnongen eller om en ersättare värvas när det är klart att han stannar får man hantera det då. Här har vi en svaghet i form av att vi bara har en rightback.

Gustafsson - Lundqvist
Stabile Erik med en ny ung lovande back att skola in. Lundqvist utvecklade sitt defensiva spel i fjol men tappade lite offensivt. Kommande år kanske Erik kan hjälpa honom hitta en jämn nivå på båda delarna och bli en bra tvåvägsback i SHL.

Engsund - Själin
Engsund blir bara stabilare och stabilare och har utvecklat offensiven. Själin såg ut att vara på rätt väg innan hans skada men hittade int tillbaka därefter. Dom har fungerat bra tidigare så jag ger dem chansen igen.

Sondell - Jalvanti
Båda desa herrar var lite av orosmoment i fjol. Sondell gick bart sig mycket och tog dumma utvisningar. Kan Jalvanti hitta tillbaka till sig själv nu när han inte går skadad hela försäsongen så kanske den tryggheten kan hjälpa Sondell.

Utanför:
Styrman
Styrman var bättre än jag trodde han skulle vara. Han visade att han kan kliva in i alla backparen utan att göra bort sig, men ingen man startar upp med på tre backpar om alla 7 är hela.

När jag sumerar detta inser jag att vi har en stark forwards sida som ger ganska stort handlingsutrymme för tränarna. Däremot ser backsidan lite klen ut och jag tror vi är beroende av att Sellgren kommer tillbaka eller att vi hittar en fullgod ersättare till honom.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken fre 19 jul 2019 - 9:06

Jag är mest nyfiken på vad följande killar gjort fram till laget samlas nästa månad:

- Noel Gunler (F)
- Carl Mattsson (F)
- Isac Brännström (F)
- Jonas Berglund (C)
- Fredrik Styrman (D)

Noel, Carl och Jonas VET -att de måste spela sitt livs ishockey för att ha istid i Luleå Hockey kommande säsong. De vet också att i dagens LHF rider man inte på gamla meriter -utan att man presterar/levererar för sin istid. Beroende på psyke; stärker -eller knäcker detta ishockey spelare. Att dessa killar återvänder till lag samlingen med annat än sina bästa värden i kroppen; är nog en nödvändig föruttsättning. Men detta innebär bara att killarna har kroppen och flåset -för att börja bygga/forma sina säsonger individuellt -och tillsammans med laget. Individuellt lär det inte räcka att vara "allround" i år: Man även ha tagit steg med bitar i sina personliga spetskompetenser.
Det är viktigt att sätta detta i rätt perspektiv: Man kommer att tävla om istiden med NHL-draftade killar som är intensivt uppbackade av sina NHL-klubbar. Motiverade killar som jobbar efter en noga utlagd plan för deras utveckling. Pratar givetvis om: Nils Lundkvist (NYR) och Filip Hållander (PIT).

-I år måste Noel Gunler bli trygg & stabil i defensiven. Detta UTAN att hans spets dör.
-Mattsson är ganska trygg i defensiven. Han måste dock hitta ett sätt att ta mer betalt för sitt slit.
-För Brännström kommer det handla om att bli trygg i spelsystemet/defensiven. Och precis som med Noel: Göra detta utan att döda sitt målskytte.
-Jonas är rutinerad, trygg, stabil defensivt. Men har är offensivt väldigt begränsad -och måste ha någonting mer; för att sno en centerplats i LHF.
-Fredrik är ju äckligt laglojal & träningsvillig. Han måste hitta ett sätt att addera någon form av spetskvalitet -istället för så mycket kvantitet i sin träning. (Typ; att jobba utanför ramarna lite: Mer balans -sett tillstyrka i fysiken. Se studsande puckar -istället för dito som går perfekt längs isen Typ; Vad Abbots gjorde i LHF.) Tog bra kliv gångna sässen med positionering och timing.


Att det kommer att bli föll huggning på varje jävl* träning för att få istid. Det gäller att utnyttja denna extra kvalitet i varje träningspass för att även våga testa sina grejer -och lära sig. Att komma till hallen och bara "ställa ut sin kona" i spelsystemet -och spela säkert med marginal; kommer inte att räcka i längden. Man måste våga visa upp att man jobbar på nya saker i sitt lir. Iaf tills tränarna säger ifrån. Det kommer att gå undan där ute kommande sässe. Ett smart tips är ju att bli effektivare i passningsspelet i detta högre tempo: Detta betyder: -Mindre puckbakande, -kunna passa pucken snabbare -och framförallt mindre annonserat till medspelare i fart, -kunna hantera att ta emot puckar i högre fart, -vara en spelare som höjer pucktempot -istället för dra ner det. Detta kommer att vara "key" -med tanke på hur många fler temposänkande byten LHF;s spelidé kräver. När det väl är fräscht folk inne: BÖR det gå undan betydligt fortare där ute!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad fre 19 jul 2019 - 10:57

Jämnare/vassare lag än på länge.

Jag är intresserad av att se hur vi bygger våra BP formationer, vi är flera som tror att trygga kort där numera är utanför laget.
Har vi råd att ta ut spelare som kanske bara luftas i BP?

Hur kan vi nyttja bredden när vi även spelar CHL?
Hur kan vi träna under säsongen när vi kan variera laguttagningarna till större del?

När det gäller spelet...
Varför kom vi så trötta till semifinalen?
Kunde vi hanterat sista omgångarna och kvarten på annat sätt?
Kan vi hitta ett sätt att döda matcherna tidigare?
Alla dessa uddamålsvinster sliter på det material som var slut när semifinalen kom.

Edit:
Snälla Kovacs, fortsätt som du avslutade förra säsongen!!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken fre 19 jul 2019 - 11:37

Vill också nämna det här: OK: Erik Gustafsson är en grym SHL-back. Men nog är nog; med istid på honom. Han såg ju fan nästan fall-färdig ut mot slutet. Han är så mycket bättre när han åker mer rör -istället för ligga på "sparlåga" i matcher -för att han måste spara lite.

- Det måste ju bli liiiite mer realistiskt nu när Luleå Hockey även skall lira CHL.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av hokkzorz fre 19 jul 2019 - 22:07

Puckad skrev:
När det gäller spelet...
Varför kom vi så trötta till semifinalen?

Min analys av semifinalspelet var att Frölunda var kyligare än oss. Tidigare under säsongen så spelade vi mer avvaktande och mindre på chans, vi väntade på våra lägen och spelade smartare med defensiven i fokus. I semifinalen mot FHC så tappade vi helt det fokuset, det blev en vild jakt på första målet då vi låg på och körde lite på halvchans istället för att premiera det spelet som tagit oss till toppen av grundserien. Frölunda utnyttjade våra misstag och sina chanser skoningslöst och uppförsbacken blev större och större för varje match som gick.

Visst, hade vi gjort första målet i dessa matcher då vi låg på som fan offensivt så vet man aldrig vad som hade hänt, men jag tycker att vi grävde vår egen grav med det spelet vi försökte oss på.


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 lör 20 jul 2019 - 12:21

Jonken skrev:Vill också nämna det här: OK: Erik Gustafsson är en grym SHL-back. Men nog är nog; med istid på honom. Han såg ju fan nästan fall-färdig ut mot slutet. Han är så mycket bättre när han åker mer rör -istället för ligga på "sparlåga" i matcher -för att han måste spara lite.

- Det måste ju bli liiiite mer realistiskt nu när Luleå Hockey även skall lira CHL.

Håller helt med om att man måste hitta ett sätt att kapa lite minuter från Eriks speltid. Problemet är ju att vi, enligt mig, har en sämre backsida i år då Sellgren startar där borta och vi inte ersätter honom förrän det är klart att han stannar.
En tanke är ju att fundera lite över PP och BP. Ifjol lirade han båda formerna, men man kanske bara ska ha honom i ena så länge PP inte fallerar eller att BP backen är den som är utvisad.
Kikar vi på potentiella PP och BP backar så ser jag följande.
PP
Sondell
Lundqvist
Gustafsson

BP
Gustafsson
Själin
Engsund
Styrman
Jalvanti

Kan vi laborera med fyra forwards i PP så kan vi spara lite tid på Gustafsson där. Kan vi använda oss av Själin, Engsund, Styrman och Jalvanti som BP backar kan vi spara in tid där. Däremot tycker jag inte man ska dra in Gustafssons tid i båda spelformerna utan fundera om man vill ha ut hans offensiv eller defensiv i huvudsak. BP tror jag är lättare att laborera under matchens gång än vad PP är. SÅ vill man använda sig av honom i PP så tror jag det är lättare att sätta in honom då och då i BP än tvärt om. Samtidigt vill jag helst inte använda Sondell eller Lundqvist i BP och ska man sprida på istiden bland våra 7 backar måste man hitta ett sätt att rulla lite.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 lör 20 jul 2019 - 12:30

Puckad skrev:Jämnare/vassare lag än på länge.

Jag är intresserad av att se hur vi bygger våra BP formationer, vi är flera som tror att trygga kort där numera är utanför laget.
Har vi råd att ta ut spelare som kanske bara luftas i BP?

Hur kan vi nyttja bredden när vi även spelar CHL?
Hur kan vi träna under säsongen när vi kan variera laguttagningarna till större del?

När det gäller spelet...
Varför kom vi så trötta till semifinalen?
Kunde vi hanterat sista omgångarna och kvarten på annat sätt?
Kan vi hitta ett sätt att döda matcherna tidigare?
Alla dessa uddamålsvinster sliter på det material som var slut när semifinalen kom.

Edit:
Snälla Kovacs, fortsätt som du avslutade förra säsongen!!!

Kan tänka mig nått likt detta utifrån min gissning tidagare om formationer:
Petter - Connolly
Engsund - Själin
Ett inkört backpar och forwardspar med en rätt så bra tekare.

Fabbe/Berglund/Mattsson - Tyrväinän
Styrman - Jalvanti
Bänkforward och bänkback för att lätta på bördan för övriga, samt att de i regel är utvilade när de kliver in på isen. Jalvanti har förutom förra säsnognen visat hur stabil defensiv back han är och hans istid bruakr dessutom sällan innebära ett problem. Tyrväinän är en bra tekare och har fungerat bra i BP i tidigare lag. Problemet med Tyrväinän är att han mest troligt kommer sitta utvisad relativt ofta.

Som komplement om spelare är trött, utvisade eller skadade är Olausson och Larsson som forwards samt Gustafsson som back.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad lör 20 jul 2019 - 20:20

hokkzorz skrev:
Puckad skrev:
När det gäller spelet...
Varför kom vi så trötta till semifinalen?

Min analys av semifinalspelet var att Frölunda var kyligare än oss. Tidigare under säsongen så spelade vi mer avvaktande och mindre på chans, vi väntade på våra lägen och spelade smartare med defensiven i fokus. I semifinalen mot FHC så tappade vi helt det fokuset, det blev en vild jakt på första målet då vi låg på och körde lite på halvchans istället för att premiera det spelet som tagit oss till toppen av grundserien. Frölunda utnyttjade våra misstag och sina chanser skoningslöst och uppförsbacken blev större och större för varje match som gick.

Visst, hade vi gjort första målet i dessa matcher då vi låg på som fan offensivt så vet man aldrig vad som hade hänt, men jag tycker att vi grävde vår egen grav med det spelet vi försökte oss på.
Då har vi sett samma matcher.
Dom nollade oss mer än en gång och sände signalen att vi måste göra första målet.
Och modet att lita på vårt spel eroderade.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad lör 20 jul 2019 - 20:23

Micke80 skrev:
Puckad skrev:...

Kan tänka mig nått likt detta utifrån min gissning tidagare om formationer:
Petter - Connolly
Engsund - Själin
Ett inkört backpar och forwardspar med en rätt så bra tekare.

Fabbe/Berglund/Mattsson - Tyrväinän
Styrman - Jalvanti
Bänkforward och bänkback för att lätta på bördan för övriga, samt att de i regel är utvilade när de kliver in på isen. Jalvanti har förutom förra säsnognen visat hur stabil defensiv back han är och hans istid bruakr dessutom sällan innebära ett problem. Tyrväinän är en bra tekare och har fungerat bra i BP i tidigare lag. Problemet med Tyrväinän är att han mest troligt kommer sitta utvisad relativt ofta.

Som komplement om spelare är trött, utvisade eller skadade är Olausson och Larsson som forwards samt Gustafsson som back.
Det känns rimligt. Så troligen spelare i laguppställningen med BP som nästan enda uppgift.
Tyrväinen får se till att de förtjänar flygbiljetten!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Diktatorn mån 22 jul 2019 - 17:09

Tycker många sätter Einar eller Gunler tillsammans med Ola-Kovacs, men jag ser nästan hellre att Fabbe startar där. Känns som att Ola mår jäkligt bra av någon som är nere och gräver i sargen och ett tag såg den trion riiiktigt farliga ut tillsammans. Sen om fabbe inte får till det kanske Brännström skulle kunna konkurrera om den platsen? Känns som lite samma spelare.

Farley-Conny-Petter
Einar-Tyrväinen-Larsson
fabbe-Ola-Kovacs
Gunler-Ilomäki-Hållander
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av CKa mån 22 jul 2019 - 23:28

Diktatorn skrev:Tycker många sätter Einar eller Gunler tillsammans med Ola-Kovacs, men jag ser nästan hellre att Fabbe startar där. Känns som att Ola mår jäkligt bra av någon som är nere och gräver i sargen och ett tag såg den trion riiiktigt farliga ut tillsammans. Sen om fabbe inte får till det kanske Brännström skulle kunna konkurrera om den platsen? Känns som lite samma spelare.

Farley-Conny-Petter
Einar-Tyrväinen-Larsson
fabbe-Ola-Kovacs
Gunler-Ilomäki-Hållander

Eller så kan Matsson vara redo att ta ett kliv och därmed axla den rollen på ett bra sätt.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Donowitz tor 1 aug 2019 - 14:19

Farley kvar hemma i USA fram till slutet av Augusti. Lär ta ytterligare tid för honom att komma i form och få isträning. Räknar med att Farley kommer få starta utanför laget inledningsvis.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 tor 1 aug 2019 - 19:24

bearjew skrev:Farley kvar hemma i USA fram till slutet av Augusti. Lär ta ytterligare tid för honom att komma i form och få isträning. Räknar med att Farley kommer få starta utanför laget inledningsvis.
Jo jag läste det och tror som du att han får försöka jobba sig in i laget.
Lite orolig blir jag med tanke på att Emil också är skadad. Det framgår inte vad det är för skada, men då han var skadad i säsongsavslutningen, är skadad nu och de har inte presenterat någon prognos så blir jag lite orolig.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders tor 1 aug 2019 - 20:26

Hade varit kul om någon i år skulle göra mer än 40 poäng, det var verkligen längesen det hände. Är väl bara Klasen och Omark som gjort det senaste 10 åren och dem gjorde mer än 50 poäng.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 fre 2 aug 2019 - 17:37

Vem är nummer 24 och den sifferlösa på dagens träning?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Redbear fre 2 aug 2019 - 18:26

Micke80 skrev:Vem är nummer 24 och den sifferlösa på dagens träning?

24 är Victor Edström. Den sifferlösa är nog Albert Thyni/Johansson
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Micke80 fre 2 aug 2019 - 19:52

Tackar. Gillade vad jag såg av Edström. Var det han så har han tagit stora kliv under sommaren

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad fre 2 aug 2019 - 19:59

Kul att höra Bulan prata om att gå stenhårt för CHL.
Ska serien bli något så måste man ta den på allvar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Hostak straffar lör 3 aug 2019 - 20:17

Bold prediction - Gunler gör minst 25 poäng den här säsongen. Tror inte folk inser hur mkt talang killen besitter.

Av Luleås wingers idag, har nog bara Kovacs högre uppsida offensivt.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter lör 3 aug 2019 - 20:51

Hostak straffar skrev:Bold prediction - Gunler gör minst 25 poäng den här säsongen. Tror inte folk inser hur mkt talang killen besitter.

Av Luleås wingers idag, har nog bara Kovacs högre uppsida offensivt.
När man kollade LHF-liven igår och de la straffar, var han den ende som satte en vad jag såg den stund jag satt. Det lilla man sett så är han ju sjukt talangfull och jag är beredd att sätta en hundring på ditt tips. Vore förbaskat skönt om han tar chansen nu när de är några kort i starten. Och förbaskat klokt om de faktiskt ger han en ärlig chans att lyckas. Jäkligt spännande sässe på G Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Jonken lör 3 aug 2019 - 21:35

Hoppas också STENHÅRT på Noel i år! Sätter han deffen i grundspelet med samma engagemang och beslutsamhet -som han agerar i offensiv zon; kommer han nypa en plats i en av femmorna. Och visar han sig vara solid i sin kedja; kommer han garanterat även att aspirera på en Cehlin roll i PP. För Noel Gunlers absolut främsta egenskap är ju hans skott. I år finns det hungrigare, snabbare och rörligare spelare i LHF -som kommer att vara effektivare att skymma motståndarkeepern i powerplay. Och Noel KAN dunka upp puckar på båda sidor om huvet på en målvakt.

GO 8 !!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Donowitz mån 5 aug 2019 - 0:16

Tror också mycket på Gunler. Väldigt fin klubbteknik och blick för spelet.

Tror dock att han behöver bli bättre defensivt utifrån vad jag sett samt starkare i kroppen, för att kunna hantera närkampsspelet effektivt. Väldigt viktigt. Spelar ingen roll om man gör ett snyggt mål framåt om man indirekt bidrar till två mål bakåt.

Tror han kommer ta stora steg precis som många andra i laget. Skulle säga att vi har fler unga talanger i A-laget än på väldigt länge.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Dustin tis 6 aug 2019 - 14:47

Hållander-Connolly-Petter
Brännström-Tyrväinen-Einar
Fabbe-Olle-Kovacs
Mattsson-Berglund-Gunler

Kedjorna på dagens träning vid 5-5 spel. Sen ska Emil säkert in på Brännströms plats och Illomöki på Berglunds. Fjärdekedjan kan nog se annorlunda ut men tanken verkar vara att hålla ihop paren från ifjol.

Dustin

Antal inlägg : 6868
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Wolfhunter tis 13 aug 2019 - 11:48

Määk skrev:Hållander-Connolly-Petter
Brännström-Tyrväinen-Einar
Fabbe-Olle-Kovacs
Mattsson-Berglund-Gunler

Kedjorna på dagens träning vid 5-5 spel. Sen ska Emil säkert in på Brännströms plats och Illomöki på Berglunds. Fjärdekedjan kan nog se annorlunda ut men tanken verkar vara att hålla ihop paren från ifjol.
Nån som har sett träningarna sedan dess och vet om man testat andra varianter?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1141
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Donowitz fre 23 aug 2019 - 10:54

Vilken bredd vi har på truppen i år.

Skulle önska se Illomäki med Brännström och Tyrväinen under CHL-matcherna.

Hållander med Olausson och Kovacs.

Bröderna Emanuelsson tillsammans med Connolly. Petter som LW.

I fjärde får Berglund, Mattsson, Gunler, Farley och Fabricius kriga om platserna.
Gissar på någon form av utlåning när Emil är tillbaka.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Hankburger fre 23 aug 2019 - 16:41

bearjew skrev:Vilken bredd vi har på truppen i år.

Skulle önska se Illomäki med Brännström och Tyrväinen under CHL-matcherna.

Hållander med Olausson och Kovacs.

Bröderna Emanuelsson tillsammans med Connolly. Petter som LW.

I fjärde får Berglund, Mattsson, Gunler, Farley och Fabricius kriga om platserna.
Gissar på någon form av utlåning när Emil är tillbaka.

Iilomäki verkar dock vara invärvad som Center.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Donowitz fre 23 aug 2019 - 17:47

Hankburger skrev:
bearjew skrev:Vilken bredd vi har på truppen i år.

Skulle önska se Illomäki med Brännström och Tyrväinen under CHL-matcherna.

Hållander med Olausson och Kovacs.

Bröderna Emanuelsson tillsammans med Connolly. Petter som LW.

I fjärde får Berglund, Mattsson, Gunler, Farley och Fabricius kriga om platserna.
Gissar på någon form av utlåning när Emil är tillbaka.

Iilomäki verkar dock vara invärvad som Center.

Nja, man har sagt att det finns möjlighet till att ändra och göra olika konstellationer, om än man vill ha bredd/djup på just centersidan - med allt vad det innebär. Oavsett så finns den möjligheten och Illomäki har både erfarenhet och kunskap till att spela RW.

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Diktatorn fre 23 aug 2019 - 17:52

bearjew skrev:
Hankburger skrev:
bearjew skrev:Vilken bredd vi har på truppen i år.

Skulle önska se Illomäki med Brännström och Tyrväinen under CHL-matcherna.

Hållander med Olausson och Kovacs.

Bröderna Emanuelsson tillsammans med Connolly. Petter som LW.

I fjärde får Berglund, Mattsson, Gunler, Farley och Fabricius kriga om platserna.
Gissar på någon form av utlåning när Emil är tillbaka.

Iilomäki verkar dock vara invärvad som Center.

Nja, man har sagt att det finns möjlighet till att ändra och göra olika konstellationer, om än man vill ha bredd/djup på just centersidan - med allt vad det innebär. Oavsett så finns den möjligheten och Illomäki har både erfarenhet och kunskap till att spela RW.

Känner man Bulan lär det inte bli några större ändringar om inte laget totalt havererar ett par matcher i rad. Illomäki som center!
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 604
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Donowitz fre 23 aug 2019 - 18:04

Diktatorn skrev:
bearjew skrev:
Hankburger skrev:
bearjew skrev:Vilken bredd vi har på truppen i år.

Skulle önska se Illomäki med Brännström och Tyrväinen under CHL-matcherna.

Hållander med Olausson och Kovacs.

Bröderna Emanuelsson tillsammans med Connolly. Petter som LW.

I fjärde får Berglund, Mattsson, Gunler, Farley och Fabricius kriga om platserna.
Gissar på någon form av utlåning när Emil är tillbaka.

Iilomäki verkar dock vara invärvad som Center.

Nja, man har sagt att det finns möjlighet till att ändra och göra olika konstellationer, om än man vill ha bredd/djup på just centersidan - med allt vad det innebär. Oavsett så finns den möjligheten och Illomäki har både erfarenhet och kunskap till att spela RW.

Känner man Bulan lär det inte bli några större ändringar om inte laget totalt havererar ett par matcher i rad. Illomäki som center!

Illomäki har ju dock inte startat i någon line. Så kommer ju bli någon ändring oavsett. Har svårt att se honom i fjärde mellan Mattsson och Gunler. Men well, vi får se!

Donowitz

Antal inlägg : 4067
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Puckad fre 23 aug 2019 - 19:19

Spelarnas placering kommer nog att skilja beroende på om vi spelar med fyra kedjor eller tre.
Allt beroende på hur en match utvecklar sig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11101
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Blinders fre 23 aug 2019 - 20:06

Ska bli skönt att ha Berglund utanför truppen, bidrar med knappt något, ja kanske hårt jobb...men det klarar Mattsson av.

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2019/2020 - Sida 5 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2019/2020

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 10 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet