Luleå Hockeys lag 2018/2019

+43
JoakimJ
farre
Hedanders
GustenA
Dilox
CKa
Qirren
pingu
Sportchefen #2
Redbear
Diktatorn
vanten90
Simon90
LulefanGBG
NallePhu
Hellcop
Kagen
hokkzorz
Lehto
Tigerman
Bamsefar
rasbiologen
Lars158
Urken
Donowitz
Tony Moore
Lulefan
Old Brooklyn
icemask
Norrlandstoken
Ferros
Groggen79
Blinders
ski3r
Dustin
lhffan
Jonken
Hankburger
Lillajag
Kapten Haddock
Puckad
RSD555
Micke80
47 posters

Sida 1 av 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Micke80 mån 02 apr 2018, 05:16

#34 Joel Lassinantti (G) 25 L 19/20
#31 Niklas Rubin (G)        22 L 19/20
                 
#32 Oscar Engsund (D) 24 L 19/20
#6 Viktor Grahn (D) 19     L 18/19
#19 Joonas Jalvanti (D) 29 L 19/20
#8 Kim Johansson (D) 19 L 18/19
(#89 Ryan Johnston (D) 26 R 18/19)
#3 Nils Lundkvist (D) 17 R 19/20
(#27 Brendan Mikkelson (D) 30     L 18/19)
#23 Jesper Sellgren (D) 19 L 19/20
#39 Pontus Själin (D) 21 L 18/19
#50 Daniel Sondell (D) 34 L 18/19
#2 Fredrik Styrman (D) 26 L 19/20
                 
#14 Jonas Berglund (C) 27 L 19/20
#71 Patrick Cehlin (RW) 26 R 18/19
#10 Einar Emanuelsson (RW)20 R 20/21
#11 Petter Emanuelsson (RW/LW)26 R 20/21
#52 Karl Fabricius (LW)       35 L 18/19
#9 Johan Forsberg (RW) 32 R 18/19
#24 Johan Harju (LW) 31 L 18/19
#96 Robin Kovacs (LW/RW) 21 L 18/19
#36 Emil Larsson (LW/RW) 24 L 18/19
#17 David Lindquist (C/LW/RW) 25 L 19/20
#16 Niklas Olausson (C)     31 L 20/21

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 ons 04 apr 2018, 17:48

Kim bör också vara inom parentes.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Puckad tis 10 apr 2018, 11:09

( Flytta gärna eller ta bort)

Träningsmatcherna är ute nu.
https://www.luleahockey.se/artikel/sv3iajftc-30c4d/traningsmatcher-2018

Resor längs vår kust, samt Kärpät som vanligt.

Dessutom en cup i Schweiz med tre matcher!
Jag gillar upplägget med en cup utomlands för att bygga lag och att de får vara tillsammans en 7-8 dagar i en bubbla.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 tor 26 apr 2018, 03:19

Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Kapten Haddock tor 26 apr 2018, 08:07

RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Just nu har vi bara 3 centrar på pappret, men gör som du och litar på att Lunde kommer att spela med oss även nästa säsong. Då har vi 4 centrar.

Frågan är om David Lindquist bara är värvad för extrapositionen och tävla med Berglund om 4e centerrollen? 
Vi skulle värva ytterligare en center (Connolly?) förutom Lundeström och då har jag svårt att se Lindquist tävla om en annan plats än i 4e.
Han kanske blir nästa Larsson och kliver högt upp, vad vet jag? Jag hoppas då på de!

Innan den sista centern är klar så hamnar dock Lindquist i 3e/4e, för vi har ingen annan tills vidare.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lillajag tor 26 apr 2018, 09:07

RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Kapten Haddock tor 26 apr 2018, 10:59

Lillajag skrev:
RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Tror också att sista forwarden kommer bli en i kategorin breddspelare. Dock så tror jag att den herren har potential för högre status. 
Vad min tanke är att den spelaren är ung och just nu inte fullt utvecklad för större uppdrag just nu, MEN en spelare för framtiden. Som sagt bara en känsla när vi har en bredare stomme än vi haft de senare åren.

Visst kan de givetvis bli den där toppforwarden, men då ska vi snubbla över en "hemvändare" som söker stabilitet över kontrakt i flera år!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Hankburger fre 27 apr 2018, 20:56

Lillajag skrev:
RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Problemet är väl att både Rydahl och Hedman var bänkspelare. Alltså spelare som inte ska ersättas.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Jonken fre 27 apr 2018, 23:39

Jag tror att Robin Kovacs kommer att bli riktigt vass efter en gedigen försässe med Luleå Hockey. Om så; kommer lagledningen troligen att åter para ihop "Flemmingbergs Connection" (Kovacs & Cehlin). En left och right spade på var sin kant. Sedan om man börjar med Olle eller Jack i mitten; återstår att se. Tror att lagledningen gärna vill ha mer tekningskraft i första kedjan.

När det gäller tekningskraft; passar Olausson bättre ihop med Harju. Detta för att Harju -trots att han lär lira på en kant; är en hyffsad tekare. Om LHF väljer att vänta med sista forwardsvärvningen;  tror jag att man kommer att börja med Petter Emanuelsson här. Luleå Hockey har ett ENORMT sparkapital i Petter! Han är säkert riktigt förbannad över sin produktion gångna säsongen; och lär komma äckligt förberedd till nästa säsong!

Einar Emanuelsson - Isac Lundeström - Emil Larsson är ju "heliga". Denna kedja kommer att lira ihop även nästa år. En komplett kedja som egentligen har allt på SHL-nivå.

I fjärde är "Foppas" högerspade GIVEN på sin kant. Berglund lär få maximal BP-tid tillsammans med "Fabbe". I 5 mot 5 spelet kommer man troligen att alternera in David Lindquist. Detta både på en kant samt i mittenrollen. Typ:

Forsberg - Berglund - Fabricius/Lindquist
Forsberg - Lindquist - Fabricius


Lite övrigt som jag tänker:

- Luleå Hockey har i dagsläget en högerskytt till varje kedja.
- Luleå Hockey kommer troligen att bli lite svagare i tekningscirklarna - jämfört med i fjol. (Conolly är inte lika vass mot höger tekare -som Falk var.)
- Luleå Hockey kommer överlag att vara snabbare och rörligare nästa säsong.
- Luleå Hockey kommer överlag inte vara lika starka kring sargerna som i fjol.
- Passningsspelet och pucktempot kommer troligen att bli snabbare nästa säsong.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 lör 28 apr 2018, 00:32

Min gissning för "nuvarande" kedjor. Utan sista länken.

Cehlin-Ola-Kovacs
Einar-Lundis-Larsson
Harju-Connolly-Petter
Foppa-Berglund-Fabbe
Lindquist

Tror man vill ge dessa kedjor chansen om man inte får
hem Klasen.

Om Einar-Lundis-Larsson blir intakt så finns det bara en
plats att slåss om i topp-2-kedjorna(Cehlin och Ola givna).
Vi har då i dagsläget Kovacs, Harju och Petter som alternativ
för den rollen. Måste vara något riktigt pulver för att gå rakt
in i förstakedjan före alla dessa tre.




RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 lör 28 apr 2018, 00:56

Kapten Haddock skrev:
Lillajag skrev:
RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Tror också att sista forwarden kommer bli en i kategorin breddspelare. Dock så tror jag att den herren har potential för högre status. 
Vad min tanke är att den spelaren är ung och just nu inte fullt utvecklad för större uppdrag just nu, MEN en spelare för framtiden. Som sagt bara en känsla när vi har en bredare stomme än vi haft de senare åren.

Visst kan de givetvis bli den där toppforwarden, men då ska vi snubbla över en "hemvändare" som söker stabilitet över kontrakt i flera år!

Ni tror fel och diskuterar det i fel tråd.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 lör 28 apr 2018, 18:41

Lillajag skrev:
RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Jag har sämre källor än du men ser ändå att det du skriver är nonsens. Är du seriös?

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lillajag lör 28 apr 2018, 19:33

RSD555 skrev:
Lillajag skrev:
RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Jag har sämre källor än du men ser ändå att det du skriver är nonsens. Är du seriös?

Har inte diskuterat detta med någon bättre vetande, är bara mina egna tankar. Jag är inte så säker på att det blir en forward för förstalinan, kan lika gärna bli en för tredje. Tror inte man skall hoppas på typ Palushaj-klass, tror mer på typ Ikonen-klass.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 lör 28 apr 2018, 19:54

Lillajag skrev:
RSD555 skrev:
Lillajag skrev:
RSD555 skrev:Backparen är väl ganska klara för nästa säsong. Finns nån eller några som tror det ska komma in pp-back men det är nog inte troligt.

Men kedjorna är kanske lite mer öppna, eller vad tror ni?

Min gissning är:

Cehlin-Ola-Ny
Einar-Lunde-Larsson
Harju-Ny-Kovacs
Petter-Berglund-Foppa

Tror ni det kommer ändras?

Vad är det som säger att sista forward in blir spets, det är ju faktiskt bredd i form av Rydahl å Hedman vi tappat. Sista forward in kanske blir typ Christoffer Törngren eller liknande!

Jag har sämre källor än du men ser ändå att det du skriver är nonsens. Är du seriös?

Har inte diskuterat detta med någon bättre vetande, är bara mina egna tankar. Jag är inte så säker på att det blir en forward för förstalinan, kan lika gärna bli en för tredje. Tror inte man skall hoppas på typ Palushaj-klass, tror mer på typ Ikonen-klass.

Ikonen-klass är realistiskt men inte Christoffer Törngren eller liknande!

Man vill nog vänta till i höst för att se Kovacs och Petters utveckling och form. Se hur Lundis lina funkar under träningsmatcherna.

Om allt och alla utvecklas efter drönscenario kanske det blir Hedman-typ som värvas. Men det blir i alla fall någon som kommer gå in direkt och göra skillnad.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Puckad lör 28 apr 2018, 19:57

Att vänta till hösten öppnar väl för artist kontrakt också?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11103
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av lhffan sön 29 apr 2018, 02:53

Jag ser inte någon plats för någon ytter öht som det ser ut idag. Bättre att spara på pengarna.

Spets. Visst, men breddspelare har vi gott om.

lhffan

Antal inlägg : 142
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Jonken sön 29 apr 2018, 09:24

lhffan skrev:Jag ser inte någon plats för någon ytter öht som det ser ut idag. Bättre att spara på pengarna.

Spets. Visst, men breddspelare har vi gott om.
Håller med dig. Det skall i så fall vara extrem spjutspets precis som du säger.
Däremot anser jag att Luleå Hockeys backsida saknar MINST en defensiv klassback av översta hyllan. (En Robin Jonsson typ).

Tror att Luleå Hockey har analyserarat lite galet; när man ska köra sin spelidé med 1 defensivt betonad -och 3 offensivt betonade centrar. Detta samtidigt som man minskar -istället för adderar till en defensiva fysiken och tuffheten bland backarna.

Tror att kansliet blivit lite för överkära i sin egna defensiva stats från gångna säsongen. Och detta har tydligen fött en liten "övertro" i vad som egentligen krävs i back väg. Jag pratar inte om problem i försvarsspelet med det som "Bulan" & Co ritar upp åt spelarna: Jag pratar om vilka backar som skall hålla rent framför Lassinantti & Rubin. Bara sätta igång och räkna: Men det blir tvärstopp efter: 1.) Oscar Engsund.......

Bara att titta på Ex Brendan Mikkelson: Snubben är ju som klippt och skuren för att vara en tuff defensiv pjäs (ala Engsund). Men han saknar just den här naturliga aggressiviteten som behövs för det. Som jaf skrev tidigare: Antingen har man som spelare denna egenskap -eller så har man den inte.

Och naturlig tuffhet är något som är jättesvårt att bygga upp hos en individuell spelare. Antingen har spelare det -eller så har spelare inte det. Samtliga av Luleå Hockeys backar idag minus Engsund; har det inte. Och LHF behöver minst en till sån här spelare. Helst två. Utan detta kommer Luleå Hockeys försvarsspel fortsatt behöva för mycket hjälp av forwards. Och tyvärr innebär detta att Luleå Hockey även fortsatt kommer att vara lamare framåt.

Var SÅ JÄKLA TRÅKIGT att Petter Granberg tackade "nej" till Luleå Hockey.... -SÅ JÄVLA BESVIKET!
Men det MÅSTE JU finnas andra spelare på marknaden av denna typ -för Nilsson och Engman att tittta på....?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lillajag sön 29 apr 2018, 13:24

lhffan skrev:Jag ser inte någon plats för någon ytter öht som det ser ut idag. Bättre att spara på pengarna.

Spets. Visst, men breddspelare har vi gott om.

Självklart behöver vi 14 forwards minst, vi hade 15 säsongen som var och även det var för få då Johnston fick spela forward ibland och ett par juniorer plockades upp. 13 är åt helvete för få, en skada eller sjukdom räcker för att det skall börja halta för Bulans spelidé och SHL:s spelprogram gör att man helst vill rulla på 13 varje match.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 mån 30 apr 2018, 16:58

Lillajag skrev:
lhffan skrev:Jag ser inte någon plats för någon ytter öht som det ser ut idag. Bättre att spara på pengarna.

Spets. Visst, men breddspelare har vi gott om.

Självklart behöver vi 14 forwards minst, vi hade 15 säsongen som var och även det var för få då Johnston fick spela forward ibland och ett par juniorer plockades upp. 13 är åt helvete för få, en skada eller sjukdom räcker för att det skall börja halta för Bulans spelidé och SHL:s spelprogram gör att man helst vill rulla på 13 varje match.

Räknar du med Kovacs bland dom 15?

Vilka var forwards 13-15? Rydahl, Levander och Hedman?


RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 mån 30 apr 2018, 17:21

Rydahl->Lindquist
Hedman->Fabbe
Levander->Junior

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lillajag mån 30 apr 2018, 19:11

RSD555 skrev:
Lillajag skrev:
lhffan skrev:Jag ser inte någon plats för någon ytter öht som det ser ut idag. Bättre att spara på pengarna.

Spets. Visst, men breddspelare har vi gott om.

Självklart behöver vi 14 forwards minst, vi hade 15 säsongen som var och även det var för få då Johnston fick spela forward ibland och ett par juniorer plockades upp. 13 är åt helvete för få, en skada eller sjukdom räcker för att det skall börja halta för Bulans spelidé och SHL:s spelprogram gör att man helst vill rulla på 13 varje match.

Räknar du med Kovacs bland dom 15?

Vilka var forwards 13-15? Rydahl, Levander och Hedman?

Rydahl, Levander, Toolanen var 13-15 i början av säsongen, sen kom Kovacs å Berglund in å då blev Hedman, Hishon 13-15 tillsammans med Rydahl.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Dustin ons 02 maj 2018, 14:24

Premiärtruppen mot Brynäs känns spikad redan nu. Så här hade jag ställt upp.

Cehlin-Connolly-Harju (A)
Petter-Olausson(C) -Kovacs
Einar-Isac-Lasson
Foppa-Berglund-Lindquist
Fabbe

Gustafsson(A) - Sellgren
Jalvanti-Lundkvist
Engsund-Sondell
Själin
Styrman

Lassinantti
Rubin

Alternativt byta plats på Cehlin och Petter. Men med tanke på att Jack och Patrick varit framgångsrika tillsammans tidigare vill jag nog gärna testa dem ihop till en början. De tre första kedjorna är utan inbördesrankning. Dvs bäst för kvällen matchas hårdast.


Senast ändrad av Määk den ons 02 maj 2018, 14:39, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av ski3r ons 02 maj 2018, 14:38

Känns bra med tre kedjor som bör kunna leverera en hel del poäng. Hoppas verkligen att Petter kan komma tillbaka och göra en bättre säsong än senast.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Blinders ons 02 maj 2018, 14:39

Kovacs-Olausson-Cehlin
Larsson-Lundeström-Einar
Harju-Connolly-Petter
Fabricius-Berglund-Forsberg
Lindquist

Gustafsson-Sondell
Jalvanti-Lundkvist
Engsund-Själin
Sellgren-Styrman

Lassinantti
Rubin

Blinders

Antal inlägg : 5168
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Groggen79 ons 02 maj 2018, 15:14

ski3r skrev:Känns bra med tre kedjor som bör kunna leverera en hel del poäng. Hoppas verkligen att Petter kan komma tillbaka och göra en bättre säsong än senast.

Frågan är egentligen vilken nivå som är Petters normala nivå. Kollar man på de fyra SHL-säsongerna där han spelat minst 40 matcher så har han gjort; 15 mål, 9 mål, 6 mål och 3 mål. Jag tror vi får vara nöjda om han kommer upp i tvåsiffrigt...

Groggen79

Antal inlägg : 181
Join date : 15-03-02
Age : 45
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Hankburger ons 02 maj 2018, 16:24

Groggen79 skrev:
ski3r skrev:Känns bra med tre kedjor som bör kunna leverera en hel del poäng. Hoppas verkligen att Petter kan komma tillbaka och göra en bättre säsong än senast.

Frågan är egentligen vilken nivå som är Petters normala nivå. Kollar man på de fyra SHL-säsongerna där han spelat minst 40 matcher så har han gjort; 15 mål, 9 mål, 6 mål och 3 mål. Jag tror vi får vara nöjda om han kommer upp i tvåsiffrigt...

Vilket hade varit ett stort plus. Emanuelsson är god för kring tio mål. Han gjorde tre mål förra säsongen. Före det 15. Så mellan tio och femton skulle vara kanon.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Ferros ons 02 maj 2018, 22:46

Groggen79 skrev:
ski3r skrev:Känns bra med tre kedjor som bör kunna leverera en hel del poäng. Hoppas verkligen att Petter kan komma tillbaka och göra en bättre säsong än senast.

Frågan är egentligen vilken nivå som är Petters normala nivå. Kollar man på de fyra SHL-säsongerna där han spelat minst 40 matcher så har han gjort; 15 mål, 9 mål, 6 mål och 3 mål. Jag tror vi får vara nöjda om han kommer upp i tvåsiffrigt...

Fast att göra 9 mål som 21-åring i en tredjefemma är ändå rätt bra. 6 mål som 22-åring i en fjärdefemma är också helt okej. Speciellt i ett så framtungt lag som SAIK var under den tiden. Tycker absolut att vi kan förvänta oss att Petter gör +10 mål i den roll han har hos oss, det är han kapabel till. Kollar man på statistik så kan man däremot ställa sig frågande till om Petter bör spela speciellt mycket PP, fram till i år så har han haft uruselt dålig statistik i PP varje säsong han varit i SHL och i år var han ju inte speciellt bra även om det på papper ser ut så.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Jonken tor 03 maj 2018, 18:59

Petter Emanuelssons målproduktion går i regel hand i hand med hans skott. Han behöver bara justera om siktet en aning för att dunka dom i kryssen; istället för i magplattan på keepern -eller i ramverket på buren.

Det är mer skotträning som Petter behöver. Detta både stationärt från vänster teckningscirkel -samt i hans maxfart ungefär från offensiv blå. Och skotten måste vara projektiler mot nättaket utan skymning. Om de längre skotten inte går direkt in; måste de vara hårda nog för returer. För de stationära skotten är det att göra typ det som Cehlin gör: Få upp dem i höjd över benskydden på keepern; men samtidigt i något av hörnen.

Jag är ganska övertygad om att Petter körde storrally med klubbflexen gångna sässen; i hopp om att hitta lösningen. I år gäller det att välja en (gärna lite mjukare förövrigt) -och skjuta in sig på den. Hemligheten (tror jag) -är att komma på en smart träningsmetod att öva skott när man verkligen har puls.

En helt godkänd release har ju Petter redan på sitt slagskott. Petter skall inte finessa sitt skott -utan fortsatt svinga till med kraft från BETYDLIGT hårdare pass  (som går över centrallinjen). Centrarna: Olle och Jack + några backar i laget; är ju hyffsat duktiga på att slå dessa.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 fre 04 maj 2018, 02:10

Jonken skrev:Petter Emanuelssons målproduktion går i regel hand i hand med hans skott. Han behöver bara justera om siktet en aning för att dunka dom i kryssen; istället för i magplattan på keepern -eller i ramverket på buren.

Det är mer skotträning som Petter behöver. Detta både stationärt från vänster teckningscirkel -samt i hans maxfart ungefär från offensiv blå. Och skotten måste vara projektiler mot nättaket utan skymning. Om de längre skotten inte går direkt in; måste de vara hårda nog för returer. För de stationära skotten är det att göra typ det som Cehlin gör: Få upp dem i höjd över benskydden på keepern; men samtidigt i något av hörnen.

Jag är ganska övertygad om att Petter körde storrally med klubbflexen gångna sässen; i hopp om att hitta lösningen. I år gäller det att välja en (gärna lite mjukare förövrigt) -och skjuta in sig på den. Hemligheten (tror jag) -är att komma på en smart träningsmetod att öva skott när man verkligen har puls.

En helt godkänd release har ju Petter redan på sitt slagskott. Petter skall inte finessa sitt skott -utan fortsatt svinga till med kraft från BETYDLIGT hårdare pass  (som går över centrallinjen). Centrarna: Olle och Jack + några backar i laget; är ju hyffsat duktiga på att slå dessa.

Ja, och det är ju en sån skytt vi behöver som ytter. Tror det är den huvudsakliga anledningen till att man vill vänta med att värva ytter. Att man hoppas på eller vill ge Petter chansen visa att han kan ta den rollen.

Kostar ju inget att vänta heller. Blir snarare billigare med möjligheter till artistkontrakt.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Jonken fre 04 maj 2018, 06:10

RSD555 skrev:
Ja, och det är ju en sån skytt vi behöver som ytter. Tror det är den huvudsakliga anledningen till att man vill vänta med att värva ytter. Att man hoppas på eller vill ge Petter chansen visa att han kan ta den rollen.

Kostar ju inget att vänta heller. Blir snarare billigare med möjligheter till artistkontrakt.
Ur Luleå Hockeys perspektiv; skulle det vara EN REN JACKPOT om Petter Emanuelsson skulle fixa att axla en roll i laget som en målskytt. Och precis som du säger: Är man nog mer än villiga att verkligen ge honom chansen för detta.

Hittills har "Bulan -hockeyn" haft en negativ inverkan på Petter Emanuelssons personliga statistik. Produktionen -såväl som +/- har i princip näs dykt sedan den nya lagledningen tog över. Och det konstigaste i Petters fall -är faktumet att båda statistiken har gjort detta samtidigt. Detta med tanke på vilken typ (hårt arbetande) spelare Petter egentligen är. Jag menar: INGEN kan väl påstå att snubben glider mysigt omkring och inte arbetar järnet i sina byten. Man behöver inte vara akademiskt utbildad -för att förstå att det finns en hel del för lagledningen att rätta till här. Och jag törs nästan garantera; att det är inte mycket justering/kommunikation som behövs -för att det skall lossna för Petter med RÅGE! Petter skall vara solitt/genomgående god för minimum 10-baljor under varje grundsäsong i SHL. Och han har definitivt juice i sitt koncept för BETYDLIGT MER!

Jag tror en nyckel för lagledningen är att förstå följande: Det finns en "sne-belastning" mellan Petters produktion -sett till vilken typ av spelare han i grunden är. Petters energiska, hårt arbetande stil som spelare innebär att han ofta hamnar i trafik. Även om Petter är bra i trafik; är han inte Harju -eller Kovacs: Som har sin spets på att kunna peta in puckarna i tät trafik. Petter är inte heller nog vass på att kombinera en vass klubbteknik med puck i god balans och rörelse förmåga. Dvs: Han skall inte alls försöka leka brorsan -och åka åttor i anfallszonen med pucken.
Petter är en checking och en första vågs avslutare. Och med "sne belastningen" syftar jag på att Petters optimala position i spelet för hans produktion -är en helt annan än hans normala arbets/gnuggar -position i det offensiva spelet med puck. Slår vad om att Petter ofta i sin karriär får höra saker som:

- Work thoose corners!
- Put your body into it!
- Get the puck to the net!

Ord som format en laglojal kämpe till en riktig "grinder". Lägger man in denna mindset hos en spelare till Bulan hockeyn; tenderar man få ut en spelare som jobbar nästan för mycket -utan att det händer så mycket offensivt statistiskt. Hårt arbete är en sak. Men vill man få ut mer offensivt ur en spelare av denna typ (van att styras av coacherna); måste man kanske förtydliga/planera även den friare offensiva rollen med både coacherna och kedjekamraterna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken fre 04 maj 2018, 08:43

Petter behöver bättre lekkamrater med sig. Tror att spelare som ex. Harju eller Kovacs skulle funka rätt så bra ihop med honom. Lägg därtill Connolly som är rätt så passningsskicklig så jag tror och hoppas att Petter kan lyfta rätt så rejält. Om inte så har uppenbarligen juicen och hungern tatt slut efter hans misslyckade NHL äventyr och då blir det utlåning till allsvenskan till slut. Som jag skrev en gång. Don't become "Fat and Happy"

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av icemask fre 04 maj 2018, 14:59

Norrlandstoken skrev:Petter behöver bättre lekkamrater med sig. Tror att spelare som ex. Harju eller Kovacs skulle funka rätt så bra ihop med honom. Lägg därtill Connolly som är rätt så passningsskicklig så jag tror och hoppas att Petter kan lyfta rätt så rejält. Om inte så har uppenbarligen juicen och hungern tatt slut efter hans misslyckade NHL äventyr och då blir det utlåning till allsvenskan till slut. Som jag skrev en gång. Don't become "Fat and Happy"
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av RSD555 lör 05 maj 2018, 00:39

icemask skrev:
Norrlandstoken skrev:Petter behöver bättre lekkamrater med sig. Tror att spelare som ex. Harju eller Kovacs skulle funka rätt så bra ihop med honom. Lägg därtill Connolly som är rätt så passningsskicklig så jag tror och hoppas att Petter kan lyfta rätt så rejält. Om inte så har uppenbarligen juicen och hungern tatt slut efter hans misslyckade NHL äventyr och då blir det utlåning till allsvenskan till slut. Som jag skrev en gång. Don't become "Fat and Happy"
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !

Kovacs eller Harju då i fjärde?

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn lör 05 maj 2018, 09:02

RSD555 skrev:
icemask skrev:
Norrlandstoken skrev:Petter behöver bättre lekkamrater med sig. Tror att spelare som ex. Harju eller Kovacs skulle funka rätt så bra ihop med honom. Lägg därtill Connolly som är rätt så passningsskicklig så jag tror och hoppas att Petter kan lyfta rätt så rejält. Om inte så har uppenbarligen juicen och hungern tatt slut efter hans misslyckade NHL äventyr och då blir det utlåning till allsvenskan till slut. Som jag skrev en gång. Don't become "Fat and Happy"
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !

Kovacs eller Harju då i fjärde?
Om Einar spelar med brorsan i en tredjekedja så finns det väl plats både bredvid Olausson och Lundeström?

Cehlin - Olausson - Harju
Kovacs - Lundeström - Larsson
Einar - Connolly - Petter
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Jonken lör 05 maj 2018, 09:15

icemask skrev:
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !
Einar skall lira med Isac och Emil. Och detta är typ lika färdig diskuterat som disco!

Luleå Hockey har idag bara 4 styck högerskyttar bland forwards: Patrick Cehlin, Petter Emanuelsson, Einar Emanuelsson och Johan Forsberg. Skall Luleå Hockey pussla ihop fyra kedjor; har man precis en högerskytt till varje kedja. Detta är utgångsläget. Jag tror inte vi kommer få nummer; 71, 11, 10, 9 inne tillsammans -mer än sporadiskt.

...Men en vass forward skall väl eventuellt in senare. Är denna spelare en högerskytt; kan detta eventuellt öppna möjligheter för att flytta runt på högerskyttar i Luleå Hockey....?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn lör 05 maj 2018, 11:16

Nja, diskutera kan man alltid. Däremot har jag svårt att se lagledningen tänka långt borta från hur vi ställde upp i slutet av förra säsongen. Tror Bulan tänker Cehlin med Olausson, andrakedjan intakt och Berglund med Foppa i fjärde. Därutöver mer oklart. Kovacs eller Harju i första? Jag skulle köra på Harju, mest för att Connolly med Kovacs i tredje sprider ut offensiven mer. Sen är det upp till övriga att konkurrera och ta plats där det finns.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av icemask lör 05 maj 2018, 14:42

Jonken skrev:
icemask skrev:
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !
Einar skall lira med Isac och Emil. Och detta är typ lika färdig diskuterat som disco!

Luleå Hockey har idag bara 4 styck högerskyttar bland forwards: Patrick Cehlin, Petter Emanuelsson, Einar Emanuelsson och Johan Forsberg. Skall Luleå Hockey pussla ihop fyra kedjor; har man precis en högerskytt till varje kedja. Detta är utgångsläget. Jag tror inte vi kommer få nummer; 71, 11, 10, 9 inne tillsammans -mer än sporadiskt.

...Men en vass forward skall väl eventuellt in senare. Är denna spelare en högerskytt; kan detta eventuellt öppna möjligheter för att flytta runt på högerskyttar i Luleå Hockey....?
Högerskytt smögerskytt, ryssarna van horder med vm-guld med bara leftare så det går bara man vill cheers
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Hankburger lör 05 maj 2018, 20:59

icemask skrev:
Jonken skrev:
icemask skrev:
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !
Einar skall lira med Isac och Emil. Och detta är typ lika färdig diskuterat som disco!

Luleå Hockey har idag bara 4 styck högerskyttar bland forwards: Patrick Cehlin, Petter Emanuelsson, Einar Emanuelsson och Johan Forsberg. Skall Luleå Hockey pussla ihop fyra kedjor; har man precis en högerskytt till varje kedja. Detta är utgångsläget. Jag tror inte vi kommer få nummer; 71, 11, 10, 9 inne tillsammans -mer än sporadiskt.

...Men en vass forward skall väl eventuellt in senare. Är denna spelare en högerskytt; kan detta eventuellt öppna möjligheter för att flytta runt på högerskyttar i Luleå Hockey....?
Högerskytt smögerskytt, ryssarna van horder med vm-guld med bara leftare så det går bara man vill cheers

Men då levde laget typ 11 månader om året med ingen annan än sina egna lagkamrater på någon bas ute ingenstans. Alla i det laget var en del av den sovjetiska armén.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lulefan lör 05 maj 2018, 21:22

Det är väl inte självklart att alla högerskyttar ska vara i olika kedjor, det är väl många fler komponenter som är viktiga när man komponerar en kedja.

Finns hur många exempel som helst på kedjor som tokdominerat utan högerskyttar.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av icemask lör 05 maj 2018, 21:37

Hankburger skrev:
icemask skrev:
Jonken skrev:
icemask skrev:
Petter fick väl hoppa mellan olika kedjekamrater och var borta pga skada emellanåt blir svårt med kontinuitet då, tror det blir mycket bättre i år, kanske bröderna med Connolly kan bli en frejdig hårt jobbande kedja !
Einar skall lira med Isac och Emil. Och detta är typ lika färdig diskuterat som disco!

Luleå Hockey har idag bara 4 styck högerskyttar bland forwards: Patrick Cehlin, Petter Emanuelsson, Einar Emanuelsson och Johan Forsberg. Skall Luleå Hockey pussla ihop fyra kedjor; har man precis en högerskytt till varje kedja. Detta är utgångsläget. Jag tror inte vi kommer få nummer; 71, 11, 10, 9 inne tillsammans -mer än sporadiskt.

...Men en vass forward skall väl eventuellt in senare. Är denna spelare en högerskytt; kan detta eventuellt öppna möjligheter för att flytta runt på högerskyttar i Luleå Hockey....?
Högerskytt smögerskytt, ryssarna van horder med vm-guld med bara leftare så det går bara man vill cheers

Men då levde laget typ 11 månader om året med ingen annan än sina egna lagkamrater på någon bas ute ingenstans. Alla i det laget var en del av den sovjetiska armén.
Oj glömde visst att skriva ut att jag var ironisk, men nu gör jag det !
Mitt inlägg innehöll ironi !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Tony Moore sön 06 maj 2018, 09:51

Thomas "Bulan" Berglund: "Det känns som att vi är på väg åt rätt håll nu":
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7624
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Donowitz sön 06 maj 2018, 12:32

Låter som att Gustafsson kan bli assisterande kapten till kommande säsong.

Gillar för övrigt Bulans svar på frågorna.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lillajag sön 06 maj 2018, 12:56

bearjew skrev:Låter som att Gustafsson kan bli assisterande kapten till kommande säsong.

Gillar för övrigt Bulans svar på frågorna.

EG kommer absolut ha en bokstav på bröstet! Frågan är väl om dom ger honom C redan första säsongen i laget och ligan eller om dom nöjer sig med ett A.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn sön 06 maj 2018, 15:12

Lillajag skrev:
bearjew skrev:Låter som att Gustafsson kan bli assisterande kapten till kommande säsong.

Gillar för övrigt Bulans svar på frågorna.

EG kommer absolut ha en bokstav på bröstet! Frågan är väl om dom ger honom C redan första säsongen i laget och ligan eller om dom nöjer sig med ett A.
Hoppas och tror på ett A. Olle gjorde det helt ok förra säsongen och jag gillar inte riktigt att en helt ny spelare ska ta C:et.

Edit: Mikkelson hade ju ett A förra säsongen, och undrar hur de gör med Fabbe?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Norrlandstoken sön 06 maj 2018, 20:39

Fabbe får bära F = Föredetta

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Old Brooklyn sön 06 maj 2018, 20:58

Norrlandstoken skrev:Fabbe får bära F = Föredetta
Jag ser gärna att Fabbe är utkonkurrerad nästa säsong, men jag har jävligt svårt för att man uttrycker sig så förbannat nonchalant våra spelare. Känns plastigt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Hankburger sön 06 maj 2018, 21:28

Old Brooklyn skrev:
Norrlandstoken skrev:Fabbe får bära F = Föredetta
Jag ser gärna att Fabbe är utkonkurrerad nästa säsong, men jag har jävligt svårt för att man uttrycker sig så förbannat nonchalant våra spelare. Känns plastigt.

Är ett antal som gillar att kapa folk vid benen konstant. Fabricius och Forsberg är de två som tillsammans med Harju nästan varenda månad får utstå oförtjänt med kritik.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Lulefan sön 06 maj 2018, 21:40

Aldrig förstått kritiken mot Fabbe och Foppa, visst att de inte är de flashigaste spelarna men om alla jobbat lika hårt som dem hade det inte var 22 år sedan vårt senaste SM-guld.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Hankburger sön 06 maj 2018, 23:01

Lulefan skrev:Aldrig förstått kritiken mot Fabbe och Foppa, visst att de inte är de flashigaste spelarna men om alla jobbat lika hårt som dem hade det inte var 22 år sedan vårt senaste SM-guld.

Har märkt att många som gnäller på dem oftast gör det för att de inte just är de flashigaste. Folk gnäller för att de inte snittar 20p per säsong utan att ställa sig frågan vilket lag som har en fjärdefemma som lever upp till de kraven. Poängmässigt så var Luleå i toppen av fjärdefemmor rent poängmässigt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Urken sön 06 maj 2018, 23:44

Folk gnäller nog för att de anser sig veta att dessa herrar tjänar för bra - sett till vilket jobb de har.

Jag känner att jag skulle vilja ha in en riktig spets på forwardsidan. En Bill Sweatt (i sin prime). Det hade gjort oss gott. Trots detta tycker jag mig bli mer positivt inställd till lagbygget. Börjar se fram emot kommande säsong igen.

Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys lag 2018/2019 Empty Sv: Luleå Hockeys lag 2018/2019

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet