Erik Gustafsson

+78
Björnkäften
SkuggansSkugga
Hejsan
Panikvärvning
Polyfemos
Serkan122
Småland
DaVoc
Flippass
JuniorX
Lulefan
Kagen
LHF96
Jojjan
Atlet
Myrman
trallgöken
Norlin
Kanellängd
Rikky
Jokerman ll
Kraftkung
keevvs
Dundernisse
Gpa
Donowitz
Lajon
Snikne Ville
Meyhem
GrodanBoll
Diktatorn
Pontaking
Lasse Proppmätt
Mr Cheese
Kapten Haddock
Wolfhunter
oggskar
Lehto
LubosC
NeedforX
Popup
Salle
Micke80
NallePhu
GustenA
hokkzorz
ezz
Qirren
wilmus2007
Tigerman
MrScout
Redbear
RSD555
Norrlandstoken
Hellcop
CKa
Hedanders
Bamsefar
Lars158
icemask
rasbiologen
NilsOskar
Sportchefen #2
Jonken
Old Brooklyn
pingu
Pajala
KaptenBlodskelett
Hankburger
Blinders
ski3r
Ferros
Dustin
LulefanGBG
Jokerman
Puckad
Tony Moore
Urken
82 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Serkan122 tor 16 mar 2023, 22:37

Lars158 skrev:
Serkan122 skrev:
Lars158 skrev:
Småland skrev:28:12 i istid ikväll, två veckor efter lunginflammation. Gus borde stämma Luleå för att de leker med hans hälsa.
Varför då?
Jag tycker Erik gör en bra match idag.
Erik gör det väldigt bra, men dåligt av våra sportchefer att nästintill tvinga EG att spela dessa minuter då de vill snåla och endast har 7 backar på kontrakt. Hade vi haft 8 hade han fått spela mindre då han antagligen fortfarande känner av sin lunginflammation.
ÄÄhhh Erik är ju vuxen och borde kunna kommunicera om han känner problem med nära förestående lungkollaps
Han hade inte spelar nära lika mycket om vi hade nån till back att tillgå, eller spelat mot Brynäs.

Serkan122

Antal inlägg : 2678
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Polyfemos tor 16 mar 2023, 22:56

Att oskars hade en tunnare (men spetsigare) trupp än lhf kommer i en annan dager när man ser istiderna från dagens växjö match med 5 lhfare i istidstopp.
Vem är det som har tunn trupp nu?
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1647
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Lars158 tor 16 mar 2023, 22:59

Polyfemos skrev:Att oskars hade en tunnare (men spetsigare) trupp än lhf kommer i en annan dager när man ser istiderna från dagens växjö match med 5 lhfare i istidstopp.
Vem är det som har tunn trupp nu?
Mm men är det tunn i antal eller kvalitet.. Serkan babblar om antal vilket jag inte håller med om

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Småland fre 17 mar 2023, 01:04

Lars158 skrev:
Serkan122 skrev:
Lars158 skrev:
Småland skrev:28:12 i istid ikväll, två veckor efter lunginflammation. Gus borde stämma Luleå för att de leker med hans hälsa.
Varför då?
Jag tycker Erik gör en bra match idag.
Erik gör det väldigt bra, men dåligt av våra sportchefer att nästintill tvinga EG att spela dessa minuter då de vill snåla och endast har 7 backar på kontrakt. Hade vi haft 8 hade han fått spela mindre då han antagligen fortfarande känner av sin lunginflammation.
ÄÄhhh Erik är ju vuxen och borde kunna kommunicera om han känner problem med nära förestående lungkollaps
Inlägget var inte bokstavligt menat. Tror inte det är någon fara för Eriks hälsa. Det var mer menat som en kommentar på hur tunn vår backsida är. I ett normalt lag hade EG antagligen inte behövt spela mer än 15 minuter, men eftersom vi har en backsida som är så tunn att en anorektiker hade blivit avundsjuk får han dra ett helt orimligt lass (tillsammans med övriga backar ikväll, får tilläggas).
Småland
Småland

Antal inlägg : 864
Join date : 23-01-03
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Blinders fre 17 mar 2023, 05:54

Småland skrev:
Lars158 skrev:
Serkan122 skrev:
Lars158 skrev:
Småland skrev:28:12 i istid ikväll, två veckor efter lunginflammation. Gus borde stämma Luleå för att de leker med hans hälsa.
Varför då?
Jag tycker Erik gör en bra match idag.
Erik gör det väldigt bra, men dåligt av våra sportchefer att nästintill tvinga EG att spela dessa minuter då de vill snåla och endast har 7 backar på kontrakt. Hade vi haft 8 hade han fått spela mindre då han antagligen fortfarande känner av sin lunginflammation.
ÄÄhhh Erik är ju vuxen och borde kunna kommunicera om han känner problem med nära förestående lungkollaps
Inlägget var inte bokstavligt menat. Tror inte det är någon fara för Eriks hälsa. Det var mer menat som en kommentar på hur tunn vår backsida är. I ett normalt lag hade EG antagligen inte behövt spela mer än 15 minuter, men eftersom vi har en backsida som är så tunn att en anorektiker hade blivit avundsjuk får han dra ett helt orimligt lass (tillsammans med övriga backar ikväll, får tilläggas).
Olika coachning filosofier också.
Bulan gillar att match spelare hårt.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore mån 08 maj 2023, 09:32

Bra analys av kapten Gus, gillar hans raka inställning och uttalande här, får vi tillbaka honom i "gammalt gott slag" har vi ett  nyförvärv Smile

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/kaptenens-svar-darfor-blev-min-sasong-jobbig/j8dzo5pl
Kaptenens svar: Därför blev min säsong jobbig

Erik Gustafsson är ute efter revansch efter en tung säsong. För Sporten berättar han vad som gick fel.

Erik Gustafsson har pustat ut efter det hårda cykeltestet i gymmet i Coop Norrbotten Arena.
Luleå Hockey-kaptenen säger att han har lagt förra säsongen bakom sig och vi undrar om han har blivit kvitt lunginflammationen som han drabbades av under slutspelet.
– Det kändes inte som det nu i alla fall, säger Gustafsson och skrattar gott.

Han fortsätter:
– Nej, men jag tror det i alla fall. Det känns bra och jag har tränat på hyggligt innan testerna också. Det handlar om att stänga boken och fokusera på vad jag måste göra för att ha en bättre säsong än vad jag hade. Man blir äldre och frågar sig hur man kan använda erfarenheterna för att fortfarande leverera på en hög nivå. Jag tycker att det landar i att jag måste upp med orken för att kunna vara alert matcherna genom. Då kan jag spela på en riktig hög nivå fortfarande.

Under semestern har han slappnat av, men även tittat på resten av slutspelet. För en gångs skull.
– Jag brukar släppa det helt. Då är det inget kul längre, haha.
Men nu tittade han.
– Jag gjorde det för att jag vill sätta mig in i det där och vill tillbaka till den sitsen vi var i för två år sedan. När man fick spela så länge som det gick och vara med om den atmosfären. Vi vill ju åt det där guldet. Så nu vill man samla på sig så mycket information som möjligt och analysera säsongen som var. Vi vill bli bättre och vi ska inte hamna i den sitsen igen. Det gäller, tror jag, från ledningen och hela vägen ner. Där har man ett eget ansvar.

Kan du peka på något du har lärt dig?
– För mig är det i alla fall att man verkligen måste stänga säsongen som var. Jag tror jag levde kvar i finalförlusten alldeles för länge året innan. Vi sa att vi skulle tillbaka dit. Men man får inte glömma allting som ska göras däremellan även fast man har varit med ett tag. Det blev lite så för mig personligen i alla fall. Och jag tror att många, om jag får gissa, föll i den fällan lite grann. Det gäller att stänga säsongen och det är också därför jag fortsatte att titta på slutspelet. Jag vill se hur alla andra gick till väga och stänga den säsongen. Öppna en ny bok och vara på noll.

Går det att stänga säsongen tillsammans som lag eller är det upp till var och en?
– Jag tror det är upp till var och en. Man stängde lite grann när vi åkte i väg på en liten resa till Levi och då får man snacka ur sig lite grann. Det blir mycket hockeysnack då såklart. Nu är det ju ett nytt lag. Då tycker jag att alla som kommer hit och vi som kommer tillbaka ska vara på noll. Man ska ta med sig det man har lärt sig.

Det blir en sommar där Gustafsson kommer att lägga fokus på att bli bättre konditionsmässigt. I efterhand är han inte nöjd med förra försäsongen.
– Det blev en kort sommar och för första gången i karriären förberedde jag mig inte på rätt sätt i grundserien. Sen tycker jag ändå att jag vände säsongen. Jag vet inte om det var i januari, men där började jag hitta rätt spel. Sen tyckte jag att jag avslutade väldigt bra i slutspelet, säger han och fortsätter:
– Men det är också något att lära sig av även fast man är 34-35. Det tar jag med mig. Man kan ta lärdom av det. Jag ser personligen också djävulskt mycket fram emot säsongen och att bevisa, om det nu är några som har börjat tvivla, att jag fortfarande håller en hög nivå.
Erik Gustafsson - Sida 7 Erik110
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

LulefanGBG, Blitzwagen and Småland like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore ons 06 sep 2023, 09:07

Intressant och spännande att se: https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/gustafssons-jobbiga-insikt-jag-var-for-bekvam/r56092gl

Gustafsson sågar sig själv: "Jag var för bekväm"

Erik Gustafsson var inte nöjd med sin förra säsong. Han har kallat den för en av karriärens sämsta. "Nu har jag kört jäkligt hårt i år och jag hoppas att det ska bära frukt", säger backen.
Förra säsongens uppryckning på slutet räddade Luleå Hockeys säsong. Men kvalspöket gäckade norrbottningarna under långa delar av året – fram till dubbelsegrarna mot HV71 och Brynäs på hemmaplan.

För att inte upprepa fjolåret har spelaromsättningen varit enorm. Tio spelare har anslutit. Tolv har lämnat.

Erik Gustafsson har varit en konstant under sex års tid.
– Jag tycker att det gör något just i år. Vi hade ganska tufft fjolåret. Så det är skönt med lite nytt. Nya fräscha röster i omklädningsrummet. Nya synvinklar. Så man får nästan börja om lite grann. Det är vad vi vill egentligen. Så det är bara positivt. Sen som sagt det tar lite tid och det krävs lite extra jobb. För att sätta spelsystem och så vidare. Så det är det vi måste fokusera på nu i början, säger lagkaptenen.

Under försäsongen har lagkaptenen drivit på gruppen.
– Min högsta önskan är att vinna SM-guld här. Då gäller det att alla pressar sig själv. Jag är en av de äldre i laget och tycker det är kul att också att trycka på.
– Så eggar jag mig själv lite grann när man hejar på andra. Så får man ut mer av sig själv också. Jag tror att det är sån jag är i grunden, vill hjälpa till. Har de frågor om någonting jag kan hjälpa med så ställer jag gärna upp. För då blir de bättre och då blir gruppen bättre.

Kaptenens senaste säsong har han beskrivit som en av de sämsta i karriären. En del av förklaringen kan stavas finalförlusten mot Färjestad.
– Jag tycker att mycket var nog mentalt och en del fysiskt. Att man inte kanske hade förberett sig på bästa sätt. Och hade väl också kanske den mentaliteten att det kommer lösa sig.
– Vi har väl alltid varit topplag. Blev lite oödmjuk. Fysiska formen är kanon just nu. Ödmjukheten och hungern är där. Jag vet att jag är en bra hockeyspelare. Så att gå tillbaka till grunderna och sen vara fysiskt och mentalt redo.

Hur stor fysisk skillnad är det för dig jämfört med för ett år sedan?
– Jag tror att det är en stor skillnad. Jag är där jag ska vara. Var för bekväm förra sommaren. Man tyckte väl inte det då utan man tyckte att man körde som man alltid hade gjort. Men så var det uppenbarligen inte. Och nu har jag kört jäkligt hårt i år och jag hoppas att det ska bära frukt.

I år finns det en annan känsla i gruppen, berättar han.
– Det känns som man har fått gå igenom allting. Vi har fått gå igenom en tung säsong. Vet vad det innebär. Vi har nästan startat på nytt. Det ska bli skitkul att dra igång. Mentalt och fysiskt väldigt redo. Men också ödmjuk inför uppgiften att det är mycket jobb som ska läggas ner.

För att ta revansch från förra säsongen och vara som bäst förberedd har han tränat en del på egen hand.
– Jag har fått köra som fritt egentligen alla år om jag har velat. Men i år kände jag att jag behövde nolla lite grann och vara lite för mig själv. Och landa i de två säsongerna som gick. Då har jag kört själv och det har gått skitbra. Då har det varit kul att känna den där hungern som vi pratade om tidigare. Jag har egentligen tränat själv hela livet. Från när jag var typ 15, genom hela junioråldern och när jag var utomlands.
– Så det är inget nytt för mig. Jag trivs i det. Sen är det skönt att träna i grupp också. Men jag har varit med en-två gånger i veckan med lag och kört bandy och sådana grejer.

Tränar du mer eller annorlunda för att vara bättre förberedd?
– Jag skulle säga mer att jag är tillbaka där jag brukar ha varit tidigare under karriären. Och kanske på alla delar, små delar, att man är mer proffsig och sköter till kost och sömn. Sådana där saker ännu bättre igen som jag kanske började slappa på. Man flyttar gränsen lite grann hela tiden så till slut är man inte där man en gång var. Men man märker det inte själv utan det fick komma en sån här plumpsäsong för att man skulle inse det kanske. Och nu känns det kanon.

Försäsongen blir hans sjätte med Luleå Hockey.
– Jag tror att allting har bakats ihop till där man är nu. Mentalt och vad man har gått igenom de senaste ett och ett halvt åren. Kul ändå på ett sätt tycker jag att man är 34 år och fortfarande kan lära sig nya saker om sig själv och om hockey. Det har bara byggt upp den här hungern ännu mer. Men jag har gett mig själv förutsättningarna till att ha en kanonsäsong och jag ska fortsätta på den vägen, säger kaptenen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet, Sportchefen #2, Blitzwagen and Ekan like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Sportchefen #2 ons 06 sep 2023, 09:45

Lovande läsning. Det här är en av mina favoritspelare och det gjorde ont att se honom i förödmjukande situationer förra säsongen. Åldern tar givetvis ut sin rätt men jag hoppas Erik har minst en till toppsäsong i kroppen. Kunde Lidas så kan Erik.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Ekan likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Panikvärvning ons 06 sep 2023, 11:24

Sportchefen #2 skrev:Lovande läsning. Det här är en av mina favoritspelare och det gjorde ont att se honom i förödmjukande situationer förra säsongen. Åldern tar givetvis ut sin rätt men jag hoppas Erik har minst en till toppsäsong i kroppen. Kunde Lidas så kan Erik.

Nå, Erik Gustafsson är nästan 2 år yngre än Omark. Nog kan man förvänta sig minst 3-4 säsonger ytterligare så länge man har en backsida som inte kräver att han ligger på över 25 minuter i snitt. 34 år är ingen ålder på en smart spelande back.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hejsan ons 06 sep 2023, 17:38

Panikvärvning skrev:
Sportchefen #2 skrev:Lovande läsning. Det här är en av mina favoritspelare och det gjorde ont att se honom i förödmjukande situationer förra säsongen. Åldern tar givetvis ut sin rätt men jag hoppas Erik har minst en till toppsäsong i kroppen. Kunde Lidas så kan Erik.

Nå, Erik Gustafsson är nästan 2 år yngre än Omark. Nog kan man förvänta sig minst 3-4 säsonger ytterligare så länge man har en backsida som inte kräver att han ligger på över 25 minuter i snitt. 34 år är ingen ålder på en smart spelande back.

Han hade ju snudd på sämst plus/minus i laget förra säsongen, kan bara bli bättre denna säsong.

Hejsan

Antal inlägg : 207
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av SkuggansSkugga ons 06 sep 2023, 19:58

Många i förra säsongens Luleå Hockey hade en kass säsong.
En mellansäsong. Jag gillar verkligen lagbygget, i år.

SkuggansSkugga

Antal inlägg : 16
Join date : 23-05-01

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Flippass ons 06 sep 2023, 22:44

Man får hoppas Omark också "gjorde jobbet" i sommar.

Flippass

Antal inlägg : 374
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av SkuggansSkugga ons 06 sep 2023, 23:30

Att Omark INTE gör jobbet finns inte.

SkuggansSkugga

Antal inlägg : 16
Join date : 23-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore ons 11 okt 2023, 14:10

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/gustafsson-har-uppvaktats-av-timra-men-kaptenen-vill-forlanga/rxvpmg2l

Gustafsson har uppvaktats av Timrå – men vill förlänga

Listan över stjärnor som har återvänt till Timrå sedan de tog sig upp i SHL börjar bli lång. En spelare ser dock ut att vara förlorad för alltid. "Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey", säger Erik Gustafsson.
Han och Luleå Hockey har redan haft ett första samtal.

– Mitt kontrakt går ut till våren och de ville kolla läget, säger Erik Gustafsson och fortsätter: – Jag sa att jag gärna stannar här och det lät som att det var ömsesidigt. Fast det är ingen brådska.

Det här är hans sjätte säsong i föreningen.
– Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey. Jag har inte spelat så här länge i någon annan klubb, och det är här barnen har alla sina kompisar. Men minstingen hoppas att jag ska lägga av efter den här säsongen, säger han och skrattar.
– Jag lovade vid något tillfälle att vi ska skaffa hund när jag gör det, tillägger han.
*****************************************************************
Han fyller 35 i mitten av december.
– Jag hoppas på åtminstone två säsonger till, säger Erik Gustafsson och fortsätter: – Efter förra säsongen kändes det som att slutet var nära för mig, jag tog på mig för mycket ansvar då. Det gick ut över mitt spel.

Din känsla är bättre nu?
– Ja. Det är stor skillnad, framför allt mentalt. Det känns bättre även fysiskt. Jag la en bra grund i somras. Vi har inte tagit så många poäng som jag tycker att vi förtjänar, men jag är övertygad om att vi kommer vara med i toppen av tabellen i slutet av säsongen. Stämningen i laget är också bra.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Kneten and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hankburger ons 11 okt 2023, 14:47

Tony Moore skrev:https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/gustafsson-har-uppvaktats-av-timra-men-kaptenen-vill-forlanga/rxvpmg2l

Gustafsson har uppvaktats av Timrå – men vill förlänga

Listan över stjärnor som har återvänt till Timrå sedan de tog sig upp i SHL börjar bli lång. En spelare ser dock ut att vara förlorad för alltid. "Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey", säger Erik Gustafsson.
Han och Luleå Hockey har redan haft ett första samtal.

– Mitt kontrakt går ut till våren och de ville kolla läget, säger Erik Gustafsson och fortsätter: – Jag sa att jag gärna stannar här och det lät som att det var ömsesidigt. Fast det är ingen brådska.

Det här är hans sjätte säsong i föreningen.
– Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey. Jag har inte spelat så här länge i någon annan klubb, och det är här barnen har alla sina kompisar. Men minstingen hoppas att jag ska lägga av efter den här säsongen, säger han och skrattar.
– Jag lovade vid något tillfälle att vi ska skaffa hund när jag gör det, tillägger han.
*****************************************************************
Han fyller 35 i mitten av december.
– Jag hoppas på åtminstone två säsonger till, säger Erik Gustafsson och fortsätter: – Efter förra säsongen kändes det som att slutet var nära för mig, jag tog på mig för mycket ansvar då. Det gick ut över mitt spel.

Din känsla är bättre nu?
– Ja. Det är stor skillnad, framför allt mentalt. Det känns bättre även fysiskt. Jag la en bra grund i somras. Vi har inte tagit så många poäng som jag tycker att vi förtjänar, men jag är övertygad om att vi kommer vara med i toppen av tabellen i slutet av säsongen. Stämningen i laget är också bra.

EG vill stanna.. Luleå vill ha kvar honom. Bara att förlänga och därigenom få tyst på alla spekulationer att han vill hem som florerat runt ett tag nu.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore, Redbear, Diktatorn, Kanellängd, Danneja, SatanicPanic, Serkan122 and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Diktatorn ons 11 okt 2023, 18:43

– Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey.

Glad blev man
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 599
Join date : 13-03-30

Tony Moore, Blitzwagen, SatanicPanic and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hankburger ons 11 okt 2023, 18:55

Diktatorn skrev:– Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey.

Glad blev man

I en mening så bevisar EG att Ros och Aftonbladet som vanligt är ute och cyklar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Redbear and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore tor 12 okt 2023, 11:26

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/kaptenens-drom-om-att-avsluta-i-lulea-hockey-kan-forverkligas/rxvpq2kl

Sportchefen Stefan Nilsson är positiv till att förlänga Erik Gustafssons utgående kontrakt.
"Han är en fantastisk kapten", säger "Skuggan".

Den 34-årige backen från Sundsvall är en spelare han håller högt.
– Han är en fantastisk kapten, och bidrar mycket, genom sin attityd säger Stefan Nilsson.
– Både på isen och i omklädningsrummet, tillägger han.

Det är han samtidigt inte ensam om att göra. Vi kunde i tisdags avslöja att Timrå, som han spelade för som junior, återigen har visat intresse för Erik Gustafssons tjänster. Men det är inte hans förstaalternativ.
– Min dröm är att avsluta karriären i Luleå Hockey, sa backen – som har mest istid av alla spelare i SHL den här säsongen.

Det är ett besked som gläder Luleå Hockeys sportchef.
– Det känns kul att han vill stanna, och till och med avsluta sin karriär, hos oss, säger Stefan Nilsson.
– Han har ju också inlett den här säsongen på ett bra sätt, tillägger han.

Tror du att det kommer lösa sig?
– Jag hoppas det, förutsättningarna är också goda, i och med att både han och vi vill samma sak.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Björnkäften tor 12 okt 2023, 11:37

Perfekt att ha kvar honom 2 säsonger till och fasa ut Själlin.
Erik i 3 backpar sista 2 säsongerna ihop med Jansson som får bättre på defensiven.

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Puckad tor 12 okt 2023, 12:21

Björnkäften skrev:Perfekt att ha kvar honom 2 säsonger till och fasa ut Själlin.
Erik i 3 backpar sista 2 säsongerna ihop med Jansson som får bättre på defensiven.
Själin kommer nog inte att fasas ut. Han är en lojal slagspelare som gör sin roll bra.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Tony Moore and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hejsan fre 13 okt 2023, 07:28

Puckad skrev:
Björnkäften skrev:Perfekt att ha kvar honom 2 säsonger till och fasa ut Själlin.
Erik i 3 backpar sista 2 säsongerna ihop med Jansson som får bättre på defensiven.
Själin kommer nog inte att fasas ut. Han är en lojal slagspelare som gör sin roll bra.

Själin är nog den sämsta backen vi har för tillfället, har kollat varenda match i år och då får man en viss uppfattning men han ska nog vara kvar kontraktstiden ut ändå.

Hejsan

Antal inlägg : 207
Join date : 22-11-29

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hejsan fre 13 okt 2023, 07:48

Förlänga med Erik är det bästa att göra men det gör ingenting om vi tappar honom enligt mig då ingen i SHL är oersättlig Wink

Hejsan

Antal inlägg : 207
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av LulefanGBG fre 13 okt 2023, 08:00

EG skall självklart vara kvar om han vill. Bättre grund att luta sig mot för yngre backar finns inte.

Sellgren, EG, Hardegård och Själlin får gärna vara vår ryggrad många år framöver.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hejsan fre 13 okt 2023, 08:15

LulefanGBG skrev:EG skall självklart vara kvar om han vill. Bättre grund att luta sig mot för yngre backar finns inte.

Sellgren, EG, Hardegård och Själlin får gärna vara vår ryggrad många år framöver.

I dom inledande nio omgångarna har ju Själin varit vår sämsta back bara.

Hejsan

Antal inlägg : 207
Join date : 22-11-29

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Haparanda fre 13 okt 2023, 20:27

LulefanGBG skrev:EG skall självklart vara kvar om han vill. Bättre grund att luta sig mot för yngre backar finns inte.

Sellgren, EG, Hardegård och Själlin får gärna vara vår ryggrad många år framöver.

Gör ju inget om Oskari vill vara del av ryggraden några säsonger.

Haparanda

Antal inlägg : 41
Join date : 23-09-30

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Pontaking fre 13 okt 2023, 22:44

Hejsan skrev:
Puckad skrev:
Björnkäften skrev:Perfekt att ha kvar honom 2 säsonger till och fasa ut Själlin.
Erik i 3 backpar sista 2 säsongerna ihop med Jansson som får bättre på defensiven.
Själin kommer nog inte att fasas ut. Han är en lojal slagspelare som gör sin roll bra.

Själin är nog den sämsta backen vi har för tillfället, har kollat varenda match i år och då får man en viss uppfattning men han ska nog vara kvar kontraktstiden ut ändå.

Du må ha kollat varje match precis som de flesta på det här forumet, men du har uppenbart missat att se Jansson. Visst har han en offensiv uppsida men Själin är hästlängder före honom defensivt och totalt.

Pontaking

Antal inlägg : 1094
Join date : 14-03-16

Lulejoe likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hankburger tor 09 nov 2023, 14:52

Klar för ytterligare tre år i Luleå hockey.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore, Pontaking, Puckad and SatanicPanic like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av NallePhu tor 09 nov 2023, 14:55

Il Capitano personifierar ordet en av oss - en av Luleås ryggrad till 2027 Stålmannen
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Tony Moore, Pontaking, Blinders, SatanicPanic and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Blinders tor 09 nov 2023, 15:17

👑

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Tony Moore and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Urken tor 09 nov 2023, 15:20

Härligt!!!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore tor 09 nov 2023, 15:54

– Det känns fantastiskt bra att vi har kommit överens om en fortsättning – eftersom det är precis det som jag har velat hela tiden. Vi trivs väldigt bra i Norrbotten och målsättningen att få vinna SM-guld med Luleå Hockey ligger kvar. Och mest troligt är det här mitt sista kontrakt på den här nivån, så jag har drygt tre och ett halvt år på mig att förverkliga den drömmen och kommer göra allt i min makt för att vi skall göra detta, säger Erik Gustafsson till Luleå Hockeys hemsida.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Lulejoe tor 09 nov 2023, 19:40

Fantastiskta nyheter! Se nu till att vinna det där guldet! In med ett par stjärnspelare till och jag tror på detta.
Lulejoe
Lulejoe

Antal inlägg : 167
Join date : 18-12-29

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Kanellängd tor 09 nov 2023, 19:49

Fantastisk förlängning och hedersamt att Erik vill avsluta sin karriär i vår tröja. Det klubbhjärta Erik har visat sedan dag ett - som icke-norrbottning dessutom - är av allra högsta klass.

Som kapten ser jag Erik som en av de bästa vi har haft.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

Tony Moore, Donowitz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore tor 09 nov 2023, 20:23

Erik Gustafsson tvekade inte när Luleå Hockey erbjöd honom ett kontrakt som sträcker sig till våren 2027. "Jag fick gå ned i lön – men äh – jag tyckte det de erbjöd mig kändes rimligt", säger kaptenen.

Den längsta tid han hade tillbringat i en klubb, innan han för fem år sedan kom till Luleå Hockey, var tre säsonger.
– Jag har känt tillhörighet sedan dag ett, och jag hoppas att jag får uppleva ett guld innan jag lägger av, säger han och tillägger: – Det är att vinna det handlar om för mig och vi har varit nära ett par gånger sedan jag kom hit. Vi blev ju rånade på ett guld under pandemin och det går nästan inte att komma närmare än vad vi gjorde förrförra säsongen.
– Jag trodde inte att de skulle vilja skriva ett treårskontrakt med mig, säger han.
– Jag minns att jag i början av min karriär tänkte att jag får vara nöjd om jag kan spela tills jag är 35, det är bara en månad tills jag fyller det, fortsätter han.
Han har också närmat sig den nivå han, som ny i Luleå Hockey, spelade på.
– Om man bortser från de sista matcherna innan uppehållet så tycker jag att jag har spelat bra hockey, trots att jag haft lite småskavanker, säger han och tillägger: – Jag var ju knappt inne på ett baklängesmål under en tiomatchersperiod och det är det jag fokuserar på nu. Fast jag brukar vara som bäst i slutet av säsongerna då det är tätare mellan matcherna och jag har fått upp flåset och spelet sitter.

Förlusterna mot Färjestad och Rögle har inte fått honom att tvivla, utan han är övertygad om att årets lag har kapacitet att vinna guld.
– Jag tycker det är fyra lag som särskiljer sig från de andra, vi är ett av dem, säger Erik Gustafsson.

Han fortsätter sedan: – Vi är väl inte superfavoriter. Konkurrensen är tuff. Kolla bara på tabellen, det är inte många poäng som skiljer ettan och tian åt. Fast jag tycker vi har det mesta och spelar en hockey som passar i slutspelssammanhang. Om man bortser från de sista matcherna så har vi också varit grymt bra, vi har bara inte fått utdelningen vi förtjänat. Vare sig i form mål eller poäng. När vi får ihop allt så kommer vi att bli otroligt svårslagna.

Det är flera av de nya spelarna i laget, jag tänker framför allt på Oscar Eklind, Nikola Pasic och Oskari Laaksonen, som har överraskat på mig. Vad säger du om dem?
– Eklind, Pasic och Laaksonen har inlett säsongen på ett otroligt bra sätt. De passar verkligen in här. De har inte bara bidragit med poäng, utan har köpt systemet, precis som alla nya spelare, och jobbat hårt för laget. Det har varit roligt att se. Sedan är det kul att (Jesper) Sellgren är sitt gamla jag igen, och (Mario) Kempe är ju nästan som ett nyförvärv.

Det ryktas förresten att Thomas "Bulan" Berglund kan bli nästa person att förlänga.
– Jag har också hört det. Det hade passat mig bra. Det är en otroligt duktig tränare, som får ut mycket av sitt lag. Han står dessutom för den hockey jag vill spela. Det finns en stor respekt oss emellan.

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/jag-fick-ga-ned-i-lon-men-ah-det-de-erbjod-kandes-rimligt/j899gzyr
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7449
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

kokostrollet, Kneten, Hankburger, Kanellängd, Bengtfredlund78 and Luleå4EverNorrbotten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Jonken fre 29 dec 2023, 12:45

'Gus' lirade 'bara' 21:45 mot FBK. Detta gjorde honom riktigt gott; då han helt klart var 'krispigare' där ute. Kul och se!

-Keep this UP!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore, Sir Prozac and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Kneten sön 18 feb 2024, 09:12

Det märks att EG fick sig en rejäl åthutning efter kommentarerna om värvningar tidigare för nu låter det helt annorlunda.

"Det blev inga spetsvärvningar till Luleå Hockey. Men Erik Gustafsson – som tidigare öppet berättat att han vill se nyförvärv – känner ingen besvikelse över det. ”De har gjort allt de har kunnat”, säger lagkaptenen.

I januari klev Erik Gustafsson ut i en intervju med Sporten och ville se förstärkningar i alla lagdelar. Sedan dess har David Rautio och Adam Brodecki anslutit till truppen. Men – de utlovade – spetsvärvningarna uteblev.

Lagkaptenen vill dock inte rikta någon kritik mot sportchefsduon.

Är det en besvikelse att det inte blev några värvningar?

– Nej. De har gjort allt de har kunnat. Vi har ett bra lag därinne. Det är vi som ska göra det. Det är bara komma samman som grupp. Göra allt vi kan för att börja vinna.

Det finns en rejäl irritation hos supportrarna. Med ditt tidigare uttalande i ryggen – känner du nu att ni kan gå långt i år?

– Om man tittar på våra resultat mot topplagen så är de väldigt bra. Vi har plusresultat mot Skellefteå, Växjö, Färjestad. Vi kan slå alla. Det är en så jämn serie. Med lite turstudsar och ifall vi får hålla oss skadefria, så vet man aldrig. Vi kommer göra allt vi kan."

Simon Tjärnberg /NSD

Kneten

Antal inlägg : 176
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Björnkäften sön 18 feb 2024, 10:40

Kneten skrev:Det märks att EG fick sig en rejäl åthutning efter kommentarerna om värvningar tidigare för nu låter det helt annorlunda.

"Det blev inga spetsvärvningar till Luleå Hockey. Men Erik Gustafsson – som tidigare öppet berättat att han vill se nyförvärv – känner ingen besvikelse över det. ”De har gjort allt de har kunnat”, säger lagkaptenen.

I januari klev Erik Gustafsson ut i en intervju med Sporten och ville se förstärkningar i alla lagdelar. Sedan dess har David Rautio och Adam Brodecki anslutit till truppen. Men – de utlovade – spetsvärvningarna uteblev.

Lagkaptenen vill dock inte rikta någon kritik mot sportchefsduon.

Är det en besvikelse att det inte blev några värvningar?

– Nej. De har gjort allt de har kunnat. Vi har ett bra lag därinne. Det är vi som ska göra det. Det är bara komma samman som grupp. Göra allt vi kan för att börja vinna.

Det finns en rejäl irritation hos supportrarna. Med ditt tidigare uttalande i ryggen – känner du nu att ni kan gå långt i år?

– Om man tittar på våra resultat mot topplagen så är de väldigt bra. Vi har plusresultat mot Skellefteå, Växjö, Färjestad. Vi kan slå alla. Det är en så jämn serie. Med lite turstudsar och ifall vi får hålla oss skadefria, så vet man aldrig. Vi kommer göra allt vi kan."

Simon Tjärnberg /NSD

Tråkigt att han kammar medhårs nu.....
Dåligt uttalande av honom.

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Pajala sön 18 feb 2024, 10:51

Björnkäften skrev:
Kneten skrev:Det märks att EG fick sig en rejäl åthutning efter kommentarerna om värvningar tidigare för nu låter det helt annorlunda.

"Det blev inga spetsvärvningar till Luleå Hockey. Men Erik Gustafsson – som tidigare öppet berättat att han vill se nyförvärv – känner ingen besvikelse över det. ”De har gjort allt de har kunnat”, säger lagkaptenen.

I januari klev Erik Gustafsson ut i en intervju med Sporten och ville se förstärkningar i alla lagdelar. Sedan dess har David Rautio och Adam Brodecki anslutit till truppen. Men – de utlovade – spetsvärvningarna uteblev.

Lagkaptenen vill dock inte rikta någon kritik mot sportchefsduon.

Är det en besvikelse att det inte blev några värvningar?

– Nej. De har gjort allt de har kunnat. Vi har ett bra lag därinne. Det är vi som ska göra det. Det är bara komma samman som grupp. Göra allt vi kan för att börja vinna.

Det finns en rejäl irritation hos supportrarna. Med ditt tidigare uttalande i ryggen – känner du nu att ni kan gå långt i år?

– Om man tittar på våra resultat mot topplagen så är de väldigt bra. Vi har plusresultat mot Skellefteå, Växjö, Färjestad. Vi kan slå alla. Det är en så jämn serie. Med lite turstudsar och ifall vi får hålla oss skadefria, så vet man aldrig. Vi kommer göra allt vi kan."

Simon Tjärnberg /NSD

Tråkigt att han kammar medhårs nu.....
Dåligt uttalande av honom.

Visst, han kanske har blivit "tystad" av ledningen men handen på hjärtat så måste man säga att GUS inte heller har varit bra, ser inte att han som kapten tar tag i detta, jobbar hårdast, smäller på, käftar med andra laget, lite spontana facewashingar mm Very Happy ... han ser lite uppgiven ut faktiskt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Björnkäften sön 18 feb 2024, 13:21

Pajala skrev:
Björnkäften skrev:
Kneten skrev:Det märks att EG fick sig en rejäl åthutning efter kommentarerna om värvningar tidigare för nu låter det helt annorlunda.

"Det blev inga spetsvärvningar till Luleå Hockey. Men Erik Gustafsson – som tidigare öppet berättat att han vill se nyförvärv – känner ingen besvikelse över det. ”De har gjort allt de har kunnat”, säger lagkaptenen.

I januari klev Erik Gustafsson ut i en intervju med Sporten och ville se förstärkningar i alla lagdelar. Sedan dess har David Rautio och Adam Brodecki anslutit till truppen. Men – de utlovade – spetsvärvningarna uteblev.

Lagkaptenen vill dock inte rikta någon kritik mot sportchefsduon.

Är det en besvikelse att det inte blev några värvningar?

– Nej. De har gjort allt de har kunnat. Vi har ett bra lag därinne. Det är vi som ska göra det. Det är bara komma samman som grupp. Göra allt vi kan för att börja vinna.

Det finns en rejäl irritation hos supportrarna. Med ditt tidigare uttalande i ryggen – känner du nu att ni kan gå långt i år?

– Om man tittar på våra resultat mot topplagen så är de väldigt bra. Vi har plusresultat mot Skellefteå, Växjö, Färjestad. Vi kan slå alla. Det är en så jämn serie. Med lite turstudsar och ifall vi får hålla oss skadefria, så vet man aldrig. Vi kommer göra allt vi kan."

Simon Tjärnberg /NSD

Tråkigt att han kammar medhårs nu.....
Dåligt uttalande av honom.

Visst, han kanske har blivit "tystad" av ledningen men handen på hjärtat så måste man säga att GUS inte heller har varit bra, ser inte att han som kapten tar tag i detta, jobbar hårdast, smäller på, käftar med andra laget, lite spontana facewashingar mm  Very Happy  ... han ser lite uppgiven ut faktiskt.

Inte skit konstigt när ledningen pissar på truppen.
Jag förstår dom spelare till 100% som inte har energin kvar denna säsong.

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Puckad sön 18 feb 2024, 13:45

Men det är väl inget konstigt alls med det EG sagt.
Han är Kapten och det här är laget. Självklart ska han stå upp för det till 100% .
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Bamsefar, Redbear, Totte and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Lulefan sön 18 feb 2024, 14:31

Hur pissar ledningen på truppen? Jag förstår att man kan vara missnöjd, men jag är helt övertygad om att ledningen gör allt de kan för att bygga en så stark trupp som möjligt.
Var lite konstruktiva och realistiska i er kritik, annars kommer ingen orka ta er seriöst.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

ezz, Totte, Småland and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Björnkäften sön 18 feb 2024, 14:36

Lulefan skrev:Hur pissar ledningen på truppen? Jag förstår att man kan vara missnöjd, men jag är helt övertygad om att ledningen gör allt de kan för att bygga en så stark trupp som möjligt.
Var lite konstruktiva och realistiska i er kritik, annars kommer ingen orka ta er seriöst.

Haha på allvar? Åh herregud......

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av NallePhu sön 18 feb 2024, 14:37

Lulefan skrev:Hur pissar ledningen på truppen? Jag förstår att man kan vara missnöjd, men jag är helt övertygad om att ledningen gör allt de kan för att bygga en så stark trupp som möjligt.
Var lite konstruktiva och realistiska i er kritik, annars kommer ingen orka ta er seriöst.
Nåja ni är några med näbbar och klor försvarar ledningen vackert men det fungerar inte mer, Spelarna är less på vad som förmedlas och vad som kommer klart som sjutton dem lackar ur och så gör fansen också!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu, Björnkäften, Kneten and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av MickkeJ sön 18 feb 2024, 18:24

Björnkäften skrev:
Lulefan skrev:Hur pissar ledningen på truppen? Jag förstår att man kan vara missnöjd, men jag är helt övertygad om att ledningen gör allt de kan för att bygga en så stark trupp som möjligt.
Var lite konstruktiva och realistiska i er kritik, annars kommer ingen orka ta er seriöst.

Haha på allvar? Åh herregud......
"Björnkäften" avstängd i 10 dagar pga otrevliga kommentarer mot andra användare.

//Mod
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Snikne Ville, Puckad and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Lulefan sön 18 feb 2024, 18:30

NallePhu skrev:
Lulefan skrev:Hur pissar ledningen på truppen? Jag förstår att man kan vara missnöjd, men jag är helt övertygad om att ledningen gör allt de kan för att bygga en så stark trupp som möjligt.
Var lite konstruktiva och realistiska i er kritik, annars kommer ingen orka ta er seriöst.
Nåja ni är några med näbbar och klor försvarar ledningen vackert men det fungerar inte mer, Spelarna är less på vad som förmedlas och vad som kommer klart som sjutton dem lackar ur och så gör fansen också!

Var försvarar jag dem? Jag tycker också att de har misslyckats.
Men det betyder inte att jag tror att de sitter och suger på kanelbullar eller pissar på truppen.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Bamsefar, Puckad, Totte, Xinpei, Småland and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Jokerman ll fre 23 feb 2024, 15:51

Vår bästa back, Mission impossible att spela med sänket Allard
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Kneten Idag på 10:10

Av alla som yttrat sig håller jag EG högst. Han vill så mycket och stör sig på hur det sett ut de senaste säsongerna. Han kommer inte med ursäkter hit och dit utan kräver bättring, av alla. Från NSD:

"Luleåkaptenen är lugn och samlad, men också missnöjd över de senaste två säsongerna.

– Slutspelssortin går väl rätt fort att analysera och komma igenom. Jag tycker mer att de här sista två säsongerna är en besvikelse för mig personligen. Att vi inte lärde oss från förra året till det här året. Att vi sitter fast i... Det är klart att vi är lite bättre, men det är lite för mycket samma tendenser.

Han pratar om sättet att spela på, att sätta ett system som fungerar över hela säsongen.

– För det tycker jag vi hade de fyra första åren jag var här. Vi satte verkligen det och vi hade en väldigt hög lägstanivå. Då blir det så mycket lättare att spela hockey över en lång tid. För säsongen är väldigt lång. Ska du hela tiden förlita dig på skills, de går upp och ner. Men när du sätter systemet hela tiden så kan du ha en dålig dag, ändå kan du gneta dig till en vinst. Jag tycker att de två senaste säsongerna har varit rätt lika, säger Gustafsson och fortsätter:

– Hela föreningen och vi spelare måste rannsaka oss själva. Och komma ihop och se till att vi gör ett avstamp.

Han tillägger efter en stund:

– Jag har inga lösningar på det. Men det är ju ingen som är nöjd. Från styrelsen till tränare och spelare. Utan vi vill mer och måste tillsammans hitta vägen framåt till att bli bättre."

Kneten

Antal inlägg : 176
Join date : 16-05-01

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 7 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet