Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

+95
Slapshot
KaptenBlodskelett
Swhy
Sundance Kid
Kapten Haddock
JuniorX
RogerC
Rikky
NilsOskar
amarule
Admin
makkanmakkan
UnSaccoDiSoldi
ski3r
LHF96
nummer 17
Donowitz
kokostrollet
Bjoern
Mickeee
Lajon
Davidoff
DonP
Ivanhoe
Qirren
JoakimJ
Fred Herbert
Sportchefen #2
mango
Puckad
Lasse Proppmätt
Luleåfan
tibet
Myrman
Grizzly
Sir Prozac
rumpztr
Micke80
Ingemar
NallePhu
Hedanders
MickkeJ
Pajala
icemask
kniba
farre
zamboni
Old Brooklyn
Zeth
apa19
Luddelajnen
Purre
rasbiologen
CKa
jimpa99
stormvägen
Kallepedal
Lars158
hokkzorz
Lulefan
Rönken
Loop
Rayko
Dave Rock
delphi
Urken
LubosC
LuleåWinston
Pentothal
knutten
Norlin
BodenSwe
PM
Bamsefar
JayDee
pingu
Tony Moore
Redbear
#96
Kato
MrA
FruktHamster
Mange
Bilderberg
Dalle
Zeb Macahan
Jonken
Johan__
Högljudd
LulefanGBG
Tigerman
Chris Hendrix
Snikne Ville
Beast.
Salle
99 posters

Sida 2 av 20 Föregående  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Norlin tor 07 mar 2013, 18:43

Trevligt att se att publiken inte sviker i norr. Visserligen har vi ju inte några andra sporter att prata om som "stjäl" supportar. Tror inte heller att skeå har någon publikförlust att prata om. Någon som vet?
Stor eloge till Jidström för det fantastiska jobb han gjort i LHF senaste säsonger. Även om han såklart inte gjort allt jobb själv har han varit en starkt bidragande faktor till Luleås framgång senaste säsonger.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av knutten tor 07 mar 2013, 20:10

Kul läsning, nu återstår det ju att se hur mycket mer intäkter det kan tänkas bli i slutspelet.

Skellefteå ökade 118 personer i snitt, Luleå med 30 som nämnts. De enda klubbarna som ökade sitt snitt.

Sån statistik finns på hockeyligans hemsida:

http://estat.hockeyligan.se/c/LSpectators.aspx?LId=250

Var ju inte så jättemånga år sen Luleå hade ett snitt på 4 500. I år ligger det på 5 184.

Visionen att ha en beläggning på 90 % i arenan kan bli tuff, men inte omöjlig. Ligger nu på 83,2 %.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Högljudd tis 12 mar 2013, 14:02

Mera pengar i pipen:

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7531207

Dock hade jag hellre sett att E&Y gjort ett bättre jobb från början så vi sluppit haft en KK hängande över oss.
Inte kul när inkompetens (?) får sådana här konsekvenser och nu får man ju hoppas att rätten finner att E&Y gjort sig skyldiga till försummelse så LHF får mera kapital i kistan.
Antar om så blir fallet att en överklagan till Hovrätten kommer och LHF får vänta på ersättning ytterligare något år.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Salle tis 12 mar 2013, 14:08

Åh fan...

Kan ju i sig vara en viktigare kamp än slutspelet...

Snackas alltså om över tio millar eventuellt om allt faller väl ut...

Men så mkt lär det ju aaaldrig bli...
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Pentothal tis 12 mar 2013, 14:15

Det kom en relativt intressant dom gentemot E&Y för någon vecka sedan.

http://www.dagensjuridik.se/2013/02/ernst-young-ska-betala-mangmiljonskadestand-till-bolag-felaktiga-skatterad

Med anledning av denna dom så var jag på Jimmy Stålnacke på NSD för att höra om han visste något om hur det gått för Luleås stämningsansökan. Tydligen var det något på gång. Smile

Som jag förstått så rör det sig om samma sak för Luleå Hockey. Med tanke på den goda utgången i ovan nämnda mål så tror jag att Luleå kommer att vinna. Att man får ut hela beloppet vill jag emellertid hålla som osagt.

Klart är däremot att det inte är avgörande huruvida E&Y agerat uppsåtligt och således medvetet har orsakat skada för Luleå Hockey, det räcker med att de har gjort det och därmed varit oatksamma.

Sen är det inte så synd om E&Y som jag utgår från är försäkrade mot sådana här saker.
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Salle tis 12 mar 2013, 14:16

Intressant länk där Pentothal...
Bara att hålla tummarna! Cash is king!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av BodenSwe tis 12 mar 2013, 14:55

Man kan ju hoppas på hälften iallafall. 4-5 miljoner. Är ju nästan mer än vad man drar in om man går till final.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 12 mar 2013, 14:55

Med tanke på summans omfattning så är nog risken hög att saken överklagas till Hovrätten vid ett domslut i vår favvör. Däremot gäller ju artikeln ovan ett liknande fall som också prövats i Hovrätten där domslutet föll emot E&Y.

Det bådar ju åtminstone gott.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tis 12 mar 2013, 14:58

Vi kan alltid hoppas på slantar men hur ofta vinner man i dylika ärenden, någon? Känslan säger att det blir noll och intet, däremot att pröjsa motpartens advokatkostnader men givetvis rätt att pröva saken.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Pentothal tis 12 mar 2013, 15:00

Som jag ser det har man goda chanser att vinna. Man processar sällan sådana här fall om man inte är relativt säker på utgången. Jag skulle säga att det ungefär är 80-20 till Luleås fördel.
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Högljudd tis 12 mar 2013, 15:15

Det finns en mindre kul twist i denna sorgliga historia som ger en dålig smak i munnen.
Boss på E&Y Luleå var på den tiden den påstådda skadan skedde en kille som hade en framträdande roll i laget som tog sig upp i ES 1984.
Han försvann från stan i samband med att LHF förlorade en massa pengar i skattehärvor och var på randen till KK.

LHF drevs vid den tiden av personer med främst sportsliga meriter i stort behov av "kunnig" support att driva big business.
Kan den långa tiden fram till att stämningen lämnades in bero på "skrapa rygg" och svågerpolitik? (ren spekulation från min sida)

E&Y fd Lule-boss for till Baltikum där en annan ekonomisk bubbla brast några år senare men det är ju en annan historia...
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Pentothal tis 12 mar 2013, 15:17

Det är väl ingen hemlighet att det är Köhler som var ansvarig på E&Y på den tiden?

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4585035
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LuleåWinston mån 18 mar 2013, 18:56

Luleås ledning har drabbats av solsting nu när senvintersolen tittat fram! Det har höjt biljettpriserna något enormt! 350 + 30 kronor för sämsta platserna på kortsidan!

Det verkar inte ha lärt sig något av fiasko-VM och verkar inte vilja ha fullsatt hall. En fullsatt hall som kan hjälpa Luleå till att ta sig till semifinal - som i sin tur ger mer matcher och intäkter. De har drabbats av dum-girighet!

Det är fullständigt horribelt! Nu hoppas jag att de lyckas få fullsatt, eller nästintill. För annars har de fan inte skött sitt jobb korrekt!

Vi har redan en stabil ekonomi. Och de behöver inte försöka kräma ur de sista pengarna de kan av sina supportrar. Det skulle inte förvåna mig om många stannar hemma.

380 x 2 = 760 för dåliga platser! Sedan får man räkna med att man köper hamburgare, snacks och läsk. Eventuellt någon souvenir. Det landar på en bit över 1000 för ett par. Har de barn så vill jag inte ens tänka på summan. Det får man en riktigt bra parmiddag för på en fin restaurang. Och är något som sambon uppskattar mer än dåliga platser på hockeyn.

Personligen skiter jag i om vi går plus 2 miljoner eller 4 miljoner då vi ändå har en stabil ekonomi. Och om ledningens dum-girighet kostar oss en semi-, alternativt finalplats p.g.a dåligt hemmastöd så är det fan skandal! De sportsliga framgångarna går alltid före de ekonomiska!
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LubosC mån 18 mar 2013, 19:08

Håller med dig. Sanslösa priser redan nu och dyrare blir det antar jag. Ser att det dock är rätt mycket biljetter sålda men fullsatt kommer det aldrig bli med dessa ockerpriser, inte i en kvartsfinal. Möjligen i en sjunde avgörande.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Urken mån 18 mar 2013, 19:23

Visste inte att de höjt priserna eftersom jag aldrig går på några hemmamatcher. Men det är bra att du lyfter fram det här, för jag håller till fullo med dig. Riktigt onödigt att höja priserna när det inte är nödvändigt. Tänkte skriva lite om det hela, men det står redan i ditt inlägg. Alldeles för dyrt för en vanlig Svensson, än värre för studerande.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Beast. mån 18 mar 2013, 19:38

Va? När jag och såg Luleå-Modo under julhelgen så kostade sämsta sittplatserna, längst ned, 140kr.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Pentothal mån 18 mar 2013, 19:48

Fruktansvärt överpris. Sittplatserna på kortsidan bör på sin höjd kosta dubbla ståplats, dvs 180.
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 18 mar 2013, 20:09

Ännu värre är den förklaring som gavs till flickvänen varför priset på de halvbra sittplatserna går från 275 till 350. "Vi visste inte om nästa match skulle vara semi"...fan, skall denna förening aldrig kunna lämna tomteverkstan full ut? TOMTAR!

edit
Skickades med kaffe med bulle blijett - årets decenniets dyraste fika...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LuleåWinston mån 18 mar 2013, 20:54

Snikne Ville skrev:Ännu värre är den förklaring som gavs till flickvänen varför priset på de halvbra sittplatserna går från 275 till 350. "Vi visste inte om nästa match skulle vara semi"...fan, skall denna förening aldrig kunna lämna tomteverkstan full ut? TOMTAR!

edit
Skickades med kaffe med bulle blijett - årets decenniets dyraste fika...

Vilka jävla pajasar! Jo, det är ju hela världen om en supporter som stöttat Luleå Hockey med många många tusen, engagemang och publiktryck skulle få en semifinalsbiljett för ett kvartsfinalpris (SOM ÄR I PRINCIP SAMMA SOM SAIK FINALPRIS!)

Jag har tidigare stöttat Luleås ledning, men inte längre. Nu visar det sig hur slipsnissarna tagit över som inte har någon kontakt med verkligheten. Vad de glömmer är att Luleå Hockey är en medlemsstyrd förening. Det här är temetusan lika stor skandal som när de bytte logga utan att fråga någon medlem.

Om de känner att de måste lura supportrarna på pengar för att klara ekonomin så kanske de borde se över sina egna löner... eller säga upp sig själv för att spara en stor lönepost. Alla supportrar sitter fan inte på 70 000 i månadslön! Pajasledning!

Om vi missar semifinalen p.g.a dåligt hemmatryck så förväntar jag mig att ledningen går in och betalar vad vi hade tjänat på semifinalen ur egen ficka. Nu är det svårt att bevisa, men jag tycker att de kan göra det som en god gest för att de är så giriga.

Det var LHF som jag läste om det från första början.

http://www.lhfnytt.se/lulea-hockey/lhfnytt-se/minst-publik-hogsta-biljettpriserna
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av delphi mån 18 mar 2013, 20:58

Så länge biljetterna går åt kan de ju ta vilka priser de vill. Sen har Luleå klart billigast priser i grundserien. 1000 kronor för en hel säsong på ståplats.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av BodenSwe mån 18 mar 2013, 20:59

Har säsongen varit så jävla illa ekonomiskt att man drar till med vad som helst eller vad händer? Shocked

För finns ju ingen större logik att minska sina tomma stolar genom att HÖJA priset på dom

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Beast. mån 18 mar 2013, 21:02

Ja, men nu tar ju inte biljetterna slut. Och då måste priserna regleras
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 18 mar 2013, 21:06

Nu pysslar ju ledningen med mycket annat och betydligt mer komplicerat som de verkligen skött med den äran. Men just därför är det ju så tragiskt att de inte kan sköta en så enkel sak proffsigare. Pratade precis med en polare som de dessutom lyckats ge biljett till fel plats...Man är ju beredd att priserna höjs mellan rundorna, så har det alltid varit, men det här...tjejen sa att alla som var där samtiigt var väldigt förvånade o frågande. Onödigt att skapa så mycket badwill - med bullshit reason dessutom!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 18 mar 2013, 21:12

delphi skrev:Så länge biljetterna går åt kan de ju ta vilka priser de vill. Sen har Luleå klart billigast priser i grundserien. 1000 kronor för en hel säsong på ståplats.
Biljetterna går bevisligen inte åt och vad har priset på säsongsbiljetten på stå att göra med att de höjer priserna under pågående kvartsfianler?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Salle mån 18 mar 2013, 21:15

Börja med att FYLLA arenan. Smockfullt. Sen borde prishöjningarna komma.

Biljettpriserna kan höjas i semi 4/6 och finalerna.

Pinsamt inför hockeysverige att inte fylla hallen.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Beast. mån 18 mar 2013, 21:18

De lär tjäna mer cash på att fylla arenan med billiga biljetter jämfört med att ha 1000 tomma stolar om man säger så...
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 18 mar 2013, 21:20

Priset är en sak, jag är så lyckligt lottad så 75 kr må vara hänt. Men sättet det sköts på är ju bara URUSELT. Botten.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Dave Rock mån 18 mar 2013, 21:21

Salle skrev:Börja med att FYLLA arenan. Smockfullt. Sen borde prishöjningarna komma.

Biljettpriserna kan höjas i semi 4/6 och finalerna.

Pinsamt inför hockeysverige att inte fylla hallen.
Ja det känns ju som att det logiska borde ju vara att man börjar med att fylla arenan innan man höjer priser.

Om en produkt inte säljer till ett pris så lär det ju inte sälja bättre efter att man höjt priser.

I en final serie mot Skaik kan jag förstå att man höjer lite. Men inte redan nu.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Norlin mån 18 mar 2013, 23:28

Luktar lika illa som när min lokala pizzeria höjde priserna samtidigt om pizzorna blev mindre.
Nej, gör om, gör rätt! Inte ens under en final ska priserna vara så höga för så skitiga platser!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LuleåWinston tis 19 mar 2013, 00:20

Förutom att det är fruktansvärt tråkigt att klubbledningen skrämmer iväg besökarna med ockerpriserna, så tror jag inte heller sponsorerna är så nöjda när de enbart får exponering för sitt företag till en halvfull hall. Och det kan slå tillbaka stort nästa säsong...

Med de förlorade biljettintäkter från de osålda biljetterna, och uteblivna försäljningen av merprodukter så tror jag temetusan att Luleå förlorar pengar på att höja priserna när de inte ens fyllde hallen innan.

Sedan kan man inte överblicka hur de sportliga framgångarna påverkas av att det är lite folk. Som i sin tur kan påverka det ekonomiska resultatet enormt.

Klubbledningen har klantat till av nästan samma dignitet som Hockeyförbudet gjorde under VM. De måste göra om och bygga från rätt ända. Som redan sagts, fyll hallen... sedan kan man höja priserna.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rayko tis 19 mar 2013, 08:42

Finns det demand för sittplatser kan man gott o väl höja priserna, men är det som vanligt att ena kortsidan gapar tomt så är det väl inte så smart att då höja priserna på den dem sektionerna.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Dalle tis 19 mar 2013, 09:31

Arenan är nog aningen överdimensionerad med tanke på Luleåregionens befolkningsunderlag och det allmänna intresset för Luleå hockey. Detta tillsammans med tillgången till direktsända matcher på TV, så tror jag att det är mycket svårt att fylla hallen. Detta oavsett kostnadsnivåer på slutspelsbiljetter.

Organisationen har säkerligen ekonomiska modeller för detta och visar det sig att detta inte ger önskat ekonomiskt utfall så kommer garanterat förändringar som ett brev på posten.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 09:48

Norlin skrev:Luktar lika illa som när min lokala pizzeria höjde priserna samtidigt om pizzorna blev mindre.
Nej, gör om, gör rätt! Inte ens under en final ska priserna vara så höga för så skitiga platser!
Ungefär som att du skulle få betala för en familjepizza fast du beställer en vanlig med skälet att det hade kunnat vara en familjepizza...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Loop tis 19 mar 2013, 09:58

Nu vill jag nyansera debatten lite här, det finns ju massor med biljetter som kostar 120-130 kr kvar...
Loop
Loop

Antal inlägg : 46
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 10:08

Loop skrev:Nu vill jag nyansera debatten lite här, det finns ju massor med biljetter som kostar 120-130 kr kvar...
Debatten gäller att befintliga platser har fått en prishöjning på 20 procent i pågående slutspelsrunda med motivet att "det kunde ha varit semi". Eftersom Luleå på sin OFFICIELLA sida länkar till spelschemat där det tydligt framgår att någon semi inte är aktuell förrän tidigast 28/3 vill jag gärna veta varför det behövs någon nyansering?

Länken från hemsidan bifogas.
http://hockeyligan.se/matcher/sm-slutspelet-2013

Oproffissionellt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rayko tis 19 mar 2013, 10:11

Tänk er en sjunde avgörande kvart, semi eller finalmatch med ett jättetryck för att få se matchen live i arenan. Det är väl klart man ska höja priserna. Men i detta fall, när det redan är svårsålt så är det kanske lite lustigt som sagt.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 10:14

Rayko skrev:Tänk er en sjunde avgörande kvart, semi eller finalmatch med ett jättetryck för att få se matchen live i arenan. Det är väl klart man ska höja priserna. Men i detta fall, när det redan är svårsålt så är det kanske lite lustigt som sagt.
Prishöjningsmotivet är att det kunde ha varit semi, anser du att det håller vatten?

Framgår även av denna länk:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/#./biljettpriser-retar-supportrar?&_suid=13636820810550008579004843493998
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Loop tis 19 mar 2013, 10:16

Snikne Ville skrev:
Loop skrev:Nu vill jag nyansera debatten lite här, det finns ju massor med biljetter som kostar 120-130 kr kvar...
Debatten gäller att befintliga platser har fått en prishöjning på 20 procent i pågående slutspelsrunda med motivet att "det kunde ha varit semi". Eftersom Luleå på sin OFFICIELLA sida länkar till spelschemat där det tydligt framgår att någon semi inte är aktuell förrän tidigast 28/3 vill jag gärna veta varför det behövs någon nyansering?

Länken från hemsidan bifogas.
http://hockeyligan.se/matcher/sm-slutspelet-2013

Oproffissionellt.

Nu tror ju några här ovan i inlägg att tex. även biljetter på kortsidan kostar 350 kr, det finns ju fler än en debatt!
Loop
Loop

Antal inlägg : 46
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 10:18

Loop skrev:
Snikne Ville skrev:
Loop skrev:Nu vill jag nyansera debatten lite här, det finns ju massor med biljetter som kostar 120-130 kr kvar...
Debatten gäller att befintliga platser har fått en prishöjning på 20 procent i pågående slutspelsrunda med motivet att "det kunde ha varit semi". Eftersom Luleå på sin OFFICIELLA sida länkar till spelschemat där det tydligt framgår att någon semi inte är aktuell förrän tidigast 28/3 vill jag gärna veta varför det behövs någon nyansering?

Länken från hemsidan bifogas.
http://hockeyligan.se/matcher/sm-slutspelet-2013

Oproffissionellt.

Nu tror ju några här ovan i inlägg att tex. även biljetter på kortsidan kostar 350 kr, det finns ju fler än en debatt!
Nej, det är ine fler än en debatt. Det är en debatt om prishöjning under pågående runda.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Loop tis 19 mar 2013, 10:26

Pentothal skrev:Fruktansvärt överpris. Sittplatserna på kortsidan bör på sin höjd kosta dubbla ståplats, dvs 180.

Snikne!
Vad menar du med att det bara finns en debatt?
Vissa tror ju att alla biljetter kostar 350 kr.
Loop
Loop

Antal inlägg : 46
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 10:37

Loop skrev:
Pentothal skrev:Fruktansvärt överpris. Sittplatserna på kortsidan bör på sin höjd kosta dubbla ståplats, dvs 180.

Snikne!
Vad menar du med att det bara finns en debatt?
Vissa tror ju att alla biljetter kostar 350 kr.
Jag upprepar, det är bara en debatt och den rör prishöjning under pågående runda. Att det finns olika priser för olika platser är ingen debatt utan ett faktum.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Loop tis 19 mar 2013, 10:51

Det är väl lika mycket ett faktum att man höjer priserna till kv 3 och 4, likafullt kan man väl föra en debatt om dessa olika saker.
Loop
Loop

Antal inlägg : 46
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 11:09

Loop skrev:Det är väl lika mycket ett faktum att man höjer priserna till kv 3 och 4, likafullt kan man väl föra en debatt om dessa olika saker.
Att olika priser finns för olika platser är inget nytt o ingen som debatterar. Att höja priserna under pågående runda är nytt och dessutom med skäl som inte håller vatten med därmed följande debatt. Nu förklarar jag inte mer.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 12:49

Nu är det tydligen inte att "det kunnat vara semifinal". Läga att synka organisationen kanske...
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6784302
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Mange tis 19 mar 2013, 12:56

"Samtidigt räknar inte klubbdirektören med fullsatt på torsdag"
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Salle tis 19 mar 2013, 13:15

Vilken jävla inställning "räknar inte med fullsatt"

Gör något åt det då?

Kampanja ut budskapet att hallen ska fyllas. Vad som än krävs.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Norlin tis 19 mar 2013, 13:24

Jag har stor respekt för LHFs ledning som brukar sköta det mesta väldigt bra men det här är ju ett enda stort skämt.
Att inte räkna med fullsatt inför kvarts/semifinaler?! Sänk biljettpriset och, som Salle skrev, kampanja med att fylla arenan. Att ta ut elitseriens högsta priser kan man endast göra om man kontinuerligt fyller arenan.
Just nu är det enda jag ser giriga kostymnissar som vill fylla fickorna lite till.
Förstår inte varför man inte visar lite jävlar anamma och försöker fylla hallen istället.
Måste säga att det äcklar mig lite att se att man går in med inställningen att inte räkna med fullsatt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 19 mar 2013, 14:18

Rent bedrövligt måste jag säga. Egentligen borde vi fans protestera på något vis. Ja gbor ju som bekant i Göteborg så går inte på några hemmamatcher men tycker ändå att det är förjävligt. Snacka om att såga av pinnen man sitter på.

Nu har vi en stabil ekonomi. Varför då börja höja priser så att färre kommer? Finns ingen anledning alls.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LubosC tis 19 mar 2013, 14:26

Om man inte räknar med att ha fullsatt i semifinalerna när fan ska vi då ha fullsatt? Bara i finalerna och enstaka derbyn?
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 15:07

Sådärja, rätt konsekvensanalys. Synd bara att man måste springa bort sig så kapitalt inledningsvis, trodde den tiden var över. Kudos - till slut.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6784538
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 2 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 20 Föregående  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet