Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

+95
Slapshot
KaptenBlodskelett
Swhy
Sundance Kid
Kapten Haddock
JuniorX
RogerC
Rikky
NilsOskar
amarule
Admin
makkanmakkan
UnSaccoDiSoldi
ski3r
LHF96
nummer 17
Donowitz
kokostrollet
Bjoern
Mickeee
Lajon
Davidoff
DonP
Ivanhoe
Qirren
JoakimJ
Fred Herbert
Sportchefen #2
mango
Puckad
Lasse Proppmätt
Luleåfan
tibet
Myrman
Grizzly
Sir Prozac
rumpztr
Micke80
Ingemar
NallePhu
Hedanders
MickkeJ
Pajala
icemask
kniba
farre
zamboni
Old Brooklyn
Zeth
apa19
Luddelajnen
Purre
rasbiologen
CKa
jimpa99
stormvägen
Kallepedal
Lars158
hokkzorz
Lulefan
Rönken
Loop
Rayko
Dave Rock
delphi
Urken
LubosC
LuleåWinston
Pentothal
knutten
Norlin
BodenSwe
PM
Bamsefar
JayDee
pingu
Tony Moore
Redbear
#96
Kato
MrA
FruktHamster
Mange
Bilderberg
Dalle
Zeb Macahan
Jonken
Johan__
Högljudd
LulefanGBG
Tigerman
Chris Hendrix
Snikne Ville
Beast.
Salle
99 posters

Sida 3 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Urken tis 19 mar 2013, 18:55

Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LuleåWinston tis 19 mar 2013, 23:39

Snikne Ville skrev:Sådärja, rätt konsekvensanalys. Synd bara att man måste springa bort sig så kapitalt inledningsvis, trodde den tiden var över. Kudos - till slut.
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6784538

Det är inte nog bra, även om det är en förbättring.

380 för värdelösa platser som inte ens skulle kunna säljas för 150, bortsett från derbyn av vilsna SAIK-fans som inte vet hur dåliga platser det är.

Att ta ut hiskeliga priser för värdelösa biljetter skapar en fråga:

Får ledningen eller marknadsdelen bonus på biljettförsäljningen, alternativt är biljettförsäljningen outsourcad? Får någon normalt funtad människa som sätter sporten främst skulle inte stoppa dessa priser. Något har stirrat sig blind på vad de skulle kunna få i egen ficka om det inträffade ett mirakel och alla norrbottningar vann 1 miljon på triss och drabbades av synfel så att skymd eller dålig sikt inte spelade någon roll. En fantasi som suddat ut deras logiska tänkade och tagit dem till Lalaland.

Jidström håller på att förstöra det fina han byggt upp, och lämna efter sig en förening som ännu en gång åkt ut i kvartsfinal. Sedan kan han klappa sig på axeln då han minsan fixade fina ekonomiska resultat, men indirekt förstörde den sportliga delen för Luleå Hockey. Ett ekonomiskt plusresultat är bra. Men en sportlig framgång är det absolut viktigaste. Företag sponsrar för att föreningen ska göra bra sportliga reslutat, inte för att Luleå Hockey ska göra 10 miljonervinst varje år... Det sticker i ögonen på många småföretagare som gör mediokra (om ens det) vinster och Luleå riskerar att förlora småföretagarna som sponsorer om de gör för stora vinster.

Jag gnäller inte för egen ekonomisk vinning då jag har "gratis" företagsbiljetter. Utan för att jag vill ha en sportslig framgång! Och om vi vinner båda våra hemmamatcher så går vi vidare... men spelarna behöver all hjälp de kan få av hemmapubliken. DET ÄR TEMEFAN KLUBBLEDNINGENS SKYLDIGHET ATT FYLLA ARENAN NU NÄR VI SPELAR SÄSONGENS VIKTIGASTE MATCHER! Och så håller ledningen på att förstöra allt när de försöker kräma ur några 100 000 extra (I en organisation med en omsätting på över 100 miljoner där 100 000 inte ens är 0,1% av den totala omsättningen) av sina trogna supportrar under säsongens viktigaste matcher då de behövs mest.

Hoppas den giriga ledningen lyckas klämma ut något mirakel till på torsdag för biljettförsäljningen ser riktigt, riktigt dålig ut.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken tor 21 mar 2013, 11:57

Hur gick det med skadeståndshistorian? För några veckor sen fick jag intrycket att det skulle komma någon form av beslut mot var det lutar?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Chris Hendrix tor 21 mar 2013, 15:45

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article16461192.ab

Nyhetstorka på skvallerblaskan nummer 1! Känns som att de publicerar det endast för att provocera fram kommentarer så som att Luleå spelar tråkigt och därför kommer inte publiken.

Man blir less.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 21 mar 2013, 15:56

Rönken skrev:Hur gick det med skadeståndshistorian? För några veckor sen fick jag intrycket att det skulle komma någon form av beslut mot var det lutar?
Advokaten sitter o lirar gura för Pelle Cervenka så det lä nog dröja ett tag.. Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LuleåWinston tor 21 mar 2013, 16:26

Chris Hendrix skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article16461192.ab

Nyhetstorka på skvallerblaskan nummer 1! Känns som att de publicerar det endast för att provocera fram kommentarer så som att Luleå spelar tråkigt och därför kommer inte publiken.

Man blir less.

Personligen tycker jag det är bra att kvällspressen uppmärksammar det. Massmedia är ofta enda vägen till förändring. Klubbledningen har klantat till det och tänkt kortsiktigt och även fel.

Om det hade varit fullsatt hade jag inte gnällt om de höjt priserna, men nu har det varit långt ifrån fullsatt. Mycket publik är egentligen grunden till allt bra för Luleå Hockey.

Det positiva med mycket publik:

- Det blir lättare att locka till sig spelare till föreningen.

- Det blir lättare att locka till sig sponsorer till föreningen. Publiken framför teven är alltför abstrakt för att föreställa sig. 6300 i hallen kan man se och höra. Du får en bild av hur många din sponsring når ut till. Sedan ger det en positiv bild av Luleå Hockey; som verkar vara populär och något som företag gärna vill associeras så att det även spiller över på dem.

- Merförsäjningen ökar.

- I slutspel (där de bästa matcherna spelas) är ett utmärkt tillfälle att få folk som aldrig intresserade av hockey att bli fast och köpa säsongskort till nästa säsong. Jag vet många som aldrig varit intresserade som gått på en slutspelsmatch och blivit helt fast och köpt säsongskort till säsongen efter.

- Bättre stämning för alla som köpt biljetter, vilket bidrar till att helhetsupplevelsen blir bättre för besökarna och gör att det är större chans att de återkommer.

- Spelarna på isen får bättre hjälp av hemmapubliken vilket höjer dem och bidrar till sportsliga framgångar som även resulterar i bättre intäkter
.


Det enda positiva med att höja biljettpriserna, när det inte är fullsatt, är att de eventuellt (inte ens säkert att de gör det) ökar den tillfälliga intäkten för just den matchen. Det är lite som att kissa i byxan när det är kallt ute; varmt för stunden men sedan blir det ännu kallare.

Jag är tyvärr övertygad om att de snuskigt höga biljettpriserna i slutspelet kommer slå tillbaka nästa säsong, med minskad sponsring och mindre publik.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tor 21 mar 2013, 16:42

Jag får inte in i mitt trånga huvud att det ska behöva kosta 350 spänn på kortsidan och i hörnen, exakt de platser som ofta står tomma. Feltänk så det sjunger om det från ledningens sida, hoppas man lär något av detta för det kommer sannolikt att bli glest just på dom platserna.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Pentothal tor 21 mar 2013, 21:58

Angående skadeståndet.

Brukar ta några veckor innan det kommer någon dom. Lagmannen måste sitta och klura lite på formuleringar och sånt Smile
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av knutten tor 21 mar 2013, 22:02

LuleåWinston skrev:Jag är tyvärr övertygad om att de snuskigt höga biljettpriserna i slutspelet kommer slå tillbaka nästa säsong, med minskad sponsring och mindre publik.
Nåja, så behöver det inte bli. Luleå Hockey har gjort ett misstag och har förstått det.
Sen att det var korkat från början att höja biljettpriserna när det var långt ifrån fullsatt, man tänkte för mycket på pengar där ett tag och trodde väl att folk skulle komma ändå och titta på slutspelshockey. "Kosta vad det kosta vill" eller nåt. Men så fungerar det ju inte. Det blir ju för dyrt hursomhelst.
Men de har lärt sig en läxa, förhoppningsvis drabbar det här inte föreningen framöver.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 27 mar 2013, 15:58

Borde väl vara garanterat ytterligare ca 1,5 miljoner netto i de två givna hemmamatcherna i semin, trots charter m m. Lite imponerad ändå att de omstatte 1,3 mille match 5.

Pengar rullar in som det ska, det går bra nu...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken ons 27 mar 2013, 15:59

Snikne Ville skrev:Borde väl vara garanterat ytterligare ca 1,5 miljoner netto i de två givna hemmamatcherna i semin, trots charter m m. Lite imponerad ändå att de omstatte 1,3 mille match 5.

Pengar rullar in som det ska, det går bra nu...

Var hittar du alla dessa siffror?

Edit: Såg nu Kurirens blogginlägg, blev det inte runt 6-7 miljoner plus förra året? Förvisso större/bredare trupp som det står men ja lite förvånande om man ökat spelarbudgeten med runt 5 miljoner i ett svep Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LuleåWinston sön 07 apr 2013, 06:09

Jag vet inte om ledningen handlat medvetet, eller inte. Men jag måste ge dem kredd nu!

Luleå släppte biljetterna till (6:e semi) 2:a finalen innan det blev klart att det skulle bli SAIK i final. Vilket betyder att många Luleå-supportrar fick möjlighet att köpa biljetter innan SAIK-fansen kunde roffa åt sig alltför många.

SAIK tar dum-girighetens väg och VÄNTAR med att släppa biljetterna till måndag kl 10.00!!! Förmodligen för att de ville vänta och se om det blev Färjestad eller Luleå (så att de kunde stoppa högre priser på biljetterna). Totalt hjärnsläpp! De ger Luleå-supportrarna en fantastisk möjlighet att att kunna se matchen i Skellefteå och hejja fram sitt lag.

SAIK:s girighet kan ta bort lite av deras hemmastöd (och ökar även motståndarnas stöd) och kan i slutändan kosta dem SM-guldet. Det kan vara så små marginaler som avgör.

Nu invaderar vi Skellefteå och fyller hallen med Luleå-supportrar och gör deras hemmaborg till vår hemmaplan!
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av #96 sön 07 apr 2013, 06:18

LuleåWinston skrev:Jag vet inte om ledningen handlat medvetet, eller inte. Men jag måste ge dem kredd nu!

Luleå släppte biljetterna till (6:e semi) 2:a finalen innan det blev klart att det skulle bli SAIK i final. Vilket betyder att många Luleå-supportrar fick möjlighet att köpa biljetter innan SAIK-fansen kunde roffa åt sig alltför många.

SAIK tar dum-girighetens väg och VÄNTAR med att släppa biljetterna till måndag kl 10.00!!! Förmodligen för att de ville vänta och se om det blev Färjestad eller Luleå (så att de kunde stoppa högre priser på biljetterna). Totalt hjärnsläpp! De ger Luleå-supportrarna en fantastisk möjlighet att att kunna se matchen i Skellefteå och hejja fram sitt lag.

SAIK:s girighet kan ta bort lite av deras hemmastöd (och ökar även motståndarnas stöd) och kan i slutändan kosta dem SM-guldet. Det kan vara så små marginaler som avgör.

Nu invaderar vi Skellefteå och fyller hallen med Luleå-supportrar och gör deras hemmaborg till vår hemmaplan!

Hehe....Lulefansen borde boka upp så många biljetter dom bara kan....allt för att retas Razz
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken sön 07 apr 2013, 19:11

Finalspel och minst två hemma-matcher till, måste bli ett rätt ok resultat i år igen!
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lulefan sön 07 apr 2013, 19:48

Blir billiga resor till och från Skellefteå också!

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av hokkzorz sön 07 apr 2013, 21:50

Lulefan skrev:Blir billiga resor till och från Skellefteå också!

nej för satan inte ändra på ngt nu, flyg chartrat ner till Skellefteå annars kommer dom jinxa guldet!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken sön 07 apr 2013, 22:01

hokkzorz skrev:
Lulefan skrev:Blir billiga resor till och från Skellefteå också!

nej för satan inte ändra på ngt nu, flyg chartrat ner till Skellefteå annars kommer dom jinxa guldet!

afro
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LulefanGBG sön 07 apr 2013, 22:32

Skall bli spännande att se bokslutet i år. Blir ju minst 2 fullsatta hemmamatcher till i vart fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan mån 08 apr 2013, 04:54

Om jag fattat rätt så gick man vid sista kvarten hemma mot Frölunda över det där "röda strecket", minus blev till plus, och gjorde ett netto i den matchen på ca 700 000:- som inte var fullsatt, sedan bara att räkna åsså dra ifrån några chartrade plan. Nu tar man ju cykel till Skeå så i princip ingen kostnad alls i dom matcherna.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 08 apr 2013, 06:59

Rent spekulativt borde väl resutltatet landa nånstans 2,5 - 3,5 mille o innebär att eget kapital snuddar vid 20 mille. Helt jävla ofattbart egentligen för oss som varit med på ökenvandringen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av knutten mån 08 apr 2013, 09:09

Att det var just sista hemmamatchen mot Frölunda som gjorde att vi gick från minus till plus har jag för mig inte framgick.
Bara att Luleå gick från minus till plus under seriens gång. Men möjligt att det var just så.
Fick själv intrycket att ett "litet minus", som man hade fått om man missat slutspel, varit drygt 3-500 000 eller nåt i den stilen, men det är bara jag det Smile

Den matchen Luleå tjänade 700 000 netto hade man väl drygt 5400 i publiken. Hur mycket blir då inte nettovinsten vid fullsatt?
Och nu dessutom en aning dyrare biljetter än då, vid final fyra blir de ännu lite dyrare. Drygt 750 000 har gått till chartade planen i semin, antar jag, men det är nog inte omöjligt om nettovinsten gått upp till miljonen per match i semin. Nu inga resekostnader att tala om heller i finalen.
Men ja, lite drygt 4 miljoner lär nog resultatet hamna på.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster mån 08 apr 2013, 10:23

Snikne Ville skrev:Rent spekulativt borde väl resutltatet landa nånstans 2,5 - 3,5 mille o innebär att eget kapital snuddar vid 20 mille. Helt jävla ofattbart egentligen för oss som varit med på ökenvandringen.

Känns förjävla bra faktiskt. Det och de senaste årens förmåga att faktiskt scouta det man investerar i på ett ordentligare sett gör att man har en helt annan framtidstro. Förhoppningsvis slut med floppande utlänningar på agenters rekommendationer som äter upp budgetten utan att leverera.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 08 apr 2013, 15:10

Jag tror ni tolkar Jidström intervjun nog så bokstavligt.
En förening är alltid försiktig med att uttala vinst innan årsbokslut är spikat. Liksom god sed att inte snacka upp ett resultat för mycket i förväg.

Även om det skulle vara ut i 4 raka matcher nu så tror jag resultatet kommer var gott och väl +10 miljoner.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Loop mån 08 apr 2013, 16:08

Jag tror också på ett riktigt bra resultat, absolut över 5 millar och 10 är inte omöjligt. Jag vet att de mycket mer än tidigare har förhandlat till sig resultatbaserad sponsorpengar (en del går givetvis till spelarna).
Loop
Loop

Antal inlägg : 42
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LulefanGBG tis 09 apr 2013, 06:10

I dagens AB står att Jidström funderat på att ta kontakt med CMore för att fråga om man kan få tillstånd att visa bortamatcherna på Mediakuben i Coop Aren.

Vore väl ett närmare genialiskt förslag om det skulle fungera och bli av? Vad säger regler och dyl. Får man lov att servera alkohol under ett sådant evenemang? I vilket fall som helst så borde man ju kunna tjäna lite pengar på försäljning av annat också. Vore ju kanon om man kunde tjäna pengar på att spela på bortaplan.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster tis 09 apr 2013, 07:17

Hemmasnittet i år har varit likvärdigt det i fjol. Så det ekonomiska resultatet från seriespelet borde vara likvärdigt det i fjol kan man tycka.

I fjol hade man 2 hemmamatcher i slutspel och gjorde en vinst på 6 miljoner.
I år har vi minst 7 hemmamatcher i slutspelet. Om vi räknar på en snittvinst på 750k per match så borde vi hamna på 3,75mkr mer än i fjol. Sedan får man dra bort för ökad spelarbudget.

EHT-vinster äts nog mestadels upp av resekostnader, men kanske att man kan räkna in några hundra tusen för vden vinsten.

Ett resultat mellan på 5-8 mkr borde vara rimligt, men sedan vet man ju inte om LHF fått ökade kostnader på annat sätt som tex drift el. dyl.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av hokkzorz tis 09 apr 2013, 07:21

FruktHamster skrev:Hemmasnittet i år har varit likvärdigt det i fjol. Så det ekonomiska resultatet från seriespelet borde vara likvärdigt det i fjol kan man tycka.

I fjol hade man 2 hemmamatcher i slutspel och gjorde en vinst på 6 miljoner.
I år har vi minst 7 hemmamatcher i slutspelet. Om vi räknar på en snittvinst på 750k per match så borde vi hamna på 3,75mkr mer än i fjol. Sedan får man dra bort för ökad spelarbudget.

EHT-vinster äts nog mestadels upp av resekostnader, men kanske att man kan räkna in några hundra tusen för vden vinsten.

Ett resultat mellan på 5-8 mkr borde vara rimligt, men sedan vet man ju inte om LHF fått ökade kostnader på annat sätt som tex drift el. dyl.

Och då har vi inte ens sålt våran trottoarkant än. Smile

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster tis 09 apr 2013, 07:26

hokkzorz skrev:
FruktHamster skrev:Hemmasnittet i år har varit likvärdigt det i fjol. Så det ekonomiska resultatet från seriespelet borde vara likvärdigt det i fjol kan man tycka.

I fjol hade man 2 hemmamatcher i slutspel och gjorde en vinst på 6 miljoner.
I år har vi minst 7 hemmamatcher i slutspelet. Om vi räknar på en snittvinst på 750k per match så borde vi hamna på 3,75mkr mer än i fjol. Sedan får man dra bort för ökad spelarbudget.

EHT-vinster äts nog mestadels upp av resekostnader, men kanske att man kan räkna in några hundra tusen för vden vinsten.

Ett resultat mellan på 5-8 mkr borde vara rimligt, men sedan vet man ju inte om LHF fått ökade kostnader på annat sätt som tex drift el. dyl.

Och då har vi inte ens sålt våran trottoarkant än. Smile

Precis!
Rykten menar på att Leksands kommun att ringt non stop till Jidström och tjatat. Budet ska nu vara uppe på 35 miljoner + 2 dagis!
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rayko tis 09 apr 2013, 08:27

Under det goda 90-talet så hade Luleå ett eget kapital på runt 7-8 miljoner, tillsammans med HV och var 2a rikaste klubben. Efter 97 och finalen så hamnade man helt plötsligt på minus.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av knutten tis 09 apr 2013, 08:59

Jidström nämnde ju att man hade investerat lite i arenan också, så Luleå har ju lite mer utgifter än i fjol.
Luleå hade ökat publiksnittet med dryga 30 pers och det är ju ingen jätteökning, men det ger ju en liten slant över 27 matcher det också.
Sen ET-vinsten, plus att man sålde Hirschovits till KHL har ju gett en liten slant.

Högre omsättning i vilket fall som helst, hur det blir i vinst ska bli intressant.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Pentothal tis 09 apr 2013, 09:28

Bara jag som känner mig undrande till vilka investeringar som gjorts som tydligen ska ha påverkat vinsten i så pass grad att det är värt att poängtera? Trots den gigantiska mediakuben som inte kan ha varit billig så lyckades man ändå göra en rätt rejäl vinst den säsongen
Pentothal
Pentothal

Antal inlägg : 158
Join date : 13-03-07
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tis 09 apr 2013, 09:34

Pentothal skrev:Bara jag som känner mig undrande till vilka investeringar som gjorts som tydligen ska ha påverkat vinsten i så pass grad att det är värt att poängtera? Trots den gigantiska mediakuben som inte kan ha varit billig så lyckades man ändå göra en rätt rejäl vinst den säsongen

Det där har jag också funderat på, kan inte påminna mig att det är gjort nåt större som är synligt för oss åskådare, i katakomberna kanske? Nåt som är skitdyrt men som borde prioriteras framöver ifall bra plusresultat även i år är den där förbannade potatisåkern till parkering på höst/vår, bedrövlig är ett för snällt ord.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rayko tis 09 apr 2013, 10:09

Hur ligger det till, äger Luleå arenan eller delar man med kommumen?
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av FruktHamster tis 09 apr 2013, 11:24

Har för mig att det är kommunen som äger arenan. Luleå hyr den och står för drift. Stämmer det?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2013, 11:28

Japp, kommunen äger och hyr ut till LHF, försäljningen föll på att kommunerna helt plötsligt inte skulle få dra av moms och då skulle affären blivit i runda slängar 50 mille dyrare..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7454
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan tis 09 apr 2013, 16:22

Kolla in när Osten snackar om tänket dom haft sedan 2008.
http://luleahockey.se/artikel/35538/
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Mange tis 09 apr 2013, 17:40

Zeb Macahan skrev:Kolla in när Osten snackar om tänket dom haft sedan 2008.
http://luleahockey.se/artikel/35538/

Man blir glad Smile
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Norlin ons 10 apr 2013, 23:17

Zeb Macahan skrev:Kolla in när Osten snackar om tänket dom haft sedan 2008.
http://luleahockey.se/artikel/35538/

Det är den absolut bästa tillbakabetalning jag någonsin fått. Och då räknar jag in den gången när jag vann på lången och hade 80+ i odds på 8 matcher (satsade tyvärr bara en tjuga).
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Kallepedal fre 12 apr 2013, 19:03

Mycket bra artikel i AB om Peter Jidström och Thor Stöckel. Det är en Plus-artikel så jag ska försöka klistra in den. I duon Jidström/Stöckel har vi en viktig förklaring till våra framgångar.

Hoppas att det funkar så att det går att läsa. När jag förhandsgranskar blir texten ljusgrå, men det funkar säkert att läsa. Html är inte min starka sida

Spoiler:
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av stormvägen tor 18 apr 2013, 21:15

Någon som har koll på detta? Mycket pengar.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7531207

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 18 apr 2013, 21:23

Det positiva man kan känna just nu är jag tror LHF kommer visa rejält + resultat. Utan dom eventuella stämningspengarna tror jag på resultat 10 mille +

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Snikne Ville tor 18 apr 2013, 21:45

5-7 mille är min gissning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av BodenSwe fre 19 apr 2013, 04:01

stormvägen skrev:Någon som har koll på detta? Mycket pengar.

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/artikel.aspx?ArticleId=7531207

Jo, men har varit väldigt tyst sedan dess. Tyvärr kan en sån där process säkert något år till innan man ser skymten av några pengar.


Jag tror runt 4-6 miljoner. Helt klart bra resultat!
Mer vågar jag inte hoppas på.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av knutten fre 19 apr 2013, 06:50

Jag är väl inne på något liknande. 5-7 miljoner är rimligt. Sen kan ju intäkterna ökat mer i semi och final än vad vi tror också, men det ska bli spännande att få veta vad det hamnar på.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Mange fre 19 apr 2013, 07:15

Jag gissar på ~2-4 millar.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av jimpa99 fre 19 apr 2013, 09:01

jimpa99
jimpa99

Antal inlägg : 37
Join date : 13-04-14
Ort : SheLeftYou

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 19 apr 2013, 12:17

Klokt och bra initiativ och härligt att man är öppen med att man tar lärdom av de bästa.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken lör 20 apr 2013, 12:29

Hur mycket är det man kommer att få för Gudtsfsson nu när han går till NHL? Hankar utlånad denna säsong men norde väl räknas in så man får halva beloppet? Runt 6-70k kr är det väl?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av MrA lör 20 apr 2013, 15:12

Om han är utlånad till Luleå så äger inte Luleå honom, och kan därför inte få några slantar alls för honom. Däremot fick man nog ngt när kontraktet skrevs förra året...
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Rönken lör 20 apr 2013, 15:16

Det är inte det lag han spelat för sista fyra säsongerna då?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet