Jan Sandström

+94
Panikvärvning
Jokerman ll
Popup
Lillajag
wilmus2007
Jokerman
kralle
Jonken
pelle
Hankburger
Sportchefen #2
Number 69
stormvägen
CKa
ski3r
Freno
Pingis 11
Diktatorn
Sir Prozac
Ivanhoe
kokostrollet
JuniorX
Mickeee
Monco
tibet
deggan
amarule
Kallepedal
Donten_
Lulefan
Micke80
Qirren
Daddeh4724
Bamsefar
LuleåWinston
Mr Bister
Wolfhunter
Dustin
Nr10
Polyfemos
Neurofunk20
KaptenBlodskelett
GLHF
delphi
Hedanders
Gpa
Dilox
Kraftkung
Dentos
makkanmakkan
Pajala
farre
Ferros
NallePhu
icemask
nummer 17
GustenA
Kapten Haddock
Murveln
Groggen79
ezz
Puckad
Scouten
kniba
Tigerman
FruktHamster
Donowitz
Kagen
Ingemar
Old Brooklyn
Tony Moore
BodenSwe
Redbear
Urken
Slapshot
Norlin
Hellcop
Purre
Lars158
pingu
Rönken
Chris Hendrix
Myrman
Rikky
Lajon
Snikne Ville
LulefanGBG
Rayko
hokkzorz
Dalle
Dave Rock
PM
MickkeJ
Salle
98 posters

Sida 6 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala tor maj 26, 2016 2:29 pm

det var ju tråkigt
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 tor maj 26, 2016 2:58 pm

Luleå verkar förlänga med Janne! Nu visar alltså Luleå att man premierar trotjänare! Man vill ha hjärta i laget! Man vill ha kontinutet! Omark och Klasen blir nöjda! Innebär detta nu att vi kommer att få lättare att värva nya spelare! Eftersom motsatsen enligt många gjorde att ingen ville hit!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Bamsefar tor maj 26, 2016 4:40 pm

Bra Luleå, det visar att engagemanget och hjärtat fortfarande har en plats i den "moderna" hockeyn.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Puckad tor maj 26, 2016 4:54 pm

nummer 17 skrev:Luleå verkar förlänga med Janne! Nu visar alltså Luleå att man premierar trotjänare! Man vill ha hjärta i laget! Man vill ha kontinutet! Omark och Klasen blir nöjda! Innebär detta nu att vi kommer att få lättare att värva nya spelare! Eftersom motsatsen enligt många gjorde att ingen ville hit!
Jag känner ilska och frustration .?
men för vad, och mot vem?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Lars158 tor maj 26, 2016 5:07 pm

Fint med mer Janne Smile

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Ivanhoe tor maj 26, 2016 5:46 pm

Känns ändå rätt att förlänga med honom. Man måste ju ha respekt för en spelare som har varit Luleå hockey trogen längre än någon annan spelare i klubbens historia.


Ivanhoe

Antal inlägg : 518
Join date : 12-07-05

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av JuniorX tor maj 26, 2016 6:44 pm

Det var bra. Janne in i kaklet.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken tor maj 26, 2016 6:46 pm

Lars158 skrev:Fint med mer Janne Smile

Jag antar att förnyelsen av årskortet hängde på Jannes underskrift?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Lars158 tor maj 26, 2016 8:05 pm

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Fint med mer Janne Smile

Jag antar att förnyelsen av årskortet hängde på Jannes underskrift?

Who will pay for the wall?

100%

Lars158

Antal inlägg : 9729
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dustin tor maj 26, 2016 8:41 pm

Kul att Janne blir kvar. Svårt dock tro att han spelar för under 100k/månaden. Tror vi startar med den backuppsällning vi har i dagsläget. Beroende på hur det går och vad man hittar under säsongen KAN det nog värvas en back, men tvivlar på att det tas in någon innan säsongen startat.

Melart-Jaros
Schira-Mikkelsson
Sandström-Amnér
Själin

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Mr Bister tor maj 26, 2016 9:49 pm

Nu fick ni som ville ha Janne kvar som ni ville, det betyder att några av dom yngre spelarna inte får spela eftersom vi behöver minst 1 klassback till.

Mr Bister

Antal inlägg : 1424
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Sir Prozac tor maj 26, 2016 9:51 pm

Mr Bister skrev:Nu fick ni som ville ha Janne kvar som ni ville, det betyder att några av dom yngre spelarna inte får spela eftersom vi behöver minst 1 klassback till.

Jag vill ha Janne kvar. Är han så dålig som "vissa" antyder så ska du se att dom yngre också får sina chanser.

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kapten Haddock tor maj 26, 2016 9:51 pm

Bra med Janne i Laget! Han betyder jättemycket för våra nya och för våra junnisar

Fick höra på omvägar att Janne tränar stenhärt och gett sig fn på att han ska avluta snyggt och bra.

Ska bli roligt att se formen på honom och OM de verkligen är sista året han gör i eliten?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Diktatorn fre maj 27, 2016 9:52 am

Får mig att tänka på att Osten uttalat sig ett par gånger om att alla som vill spela gratis i Luleå får göra det. Janne har inte heller uttalat sig om att han kan spela för junislön som någon nämnde. Tror det varit ganska klart att Janne ska spela och att han och Osten kört head to head chickenrace om lönen. Vi fans har inte kunnat hålla tillbaka och i slutändan får nog Janne en riktigt bra deal,vilket han nog förtjänar i slutänden.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av pingu fre maj 27, 2016 2:30 pm

Trist med förlängning pga av att han hade problem med tempot många gånger förra säsongen och inte blir yngre men han kan nog vara viktig med sin rutin i vissa lägen och som lagpappa.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot fre maj 27, 2016 3:38 pm

Klockrent och utan alla rubriker i media skulle han nog vara förlorad. osten och Luleå vågade inte ta den striden. Helt rätt beslut i slutändan.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av hokkzorz fre maj 27, 2016 3:42 pm

Slapshot skrev:Klockrent och utan alla rubriker i media skulle han nog vara förlorad. osten och Luleå vågade inte ta den striden. Helt rätt beslut i slutändan.

Ja precis, fansen stod upp och Osten böjde sig. Tror du på det så har jag ölandsbron till försäljning oxo. Dags för oss fans att börja kräva Crosby, gnäller vi tillräckligt så viker osten sig och värvar honom.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot fre maj 27, 2016 3:45 pm

hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Klockrent och utan alla rubriker i media skulle han nog vara förlorad. osten och Luleå vågade inte ta den striden. Helt rätt beslut i slutändan.

Ja precis, fansen stod upp och Osten böjde sig. Tror du på det så har jag ölandsbron till försäljning oxo. Dags för oss fans att börja kräva Crosby, gnäller vi tillräckligt så viker osten sig och värvar honom.

Skillnad på Sandström och Crosby.....men du tror säkert på tomten också? Självklart hjälpte allt ramaskri i media till att få Sandström signerad. Annars hade han gått samma väg som Ledin och Abbott.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala fre maj 27, 2016 4:03 pm

Slapshot skrev:
hokkzorz skrev:
Slapshot skrev:Klockrent och utan alla rubriker i media skulle han nog vara förlorad. osten och Luleå vågade inte ta den striden. Helt rätt beslut i slutändan.

Ja precis, fansen stod upp och Osten böjde sig. Tror du på det så har jag ölandsbron till försäljning oxo. Dags för oss fans att börja kräva Crosby, gnäller vi tillräckligt så viker osten sig och värvar honom.

Skillnad på Sandström och Crosby.....men du tror säkert på tomten också? Självklart hjälpte allt ramaskri i media till att få Sandström signerad. Annars hade han gått samma väg som Ledin och Abbott.

tror inte alls på att supporters ramaskri hjälpte, troligtvis så har Luleås värvningar gått snett och därmed signar dom janne igen, som att osten och styrelsen skulle lyssna på supporters.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av hokkzorz fre maj 27, 2016 4:03 pm

Rätta mig gärna om jag har fel. Jag har bestämt för mig att folk skrek och grina rätt bra på forumet och i media när Abbott och Ledin inte fick förlängt och den gången hjälpte det inte heller.

Ja det är skillnad på Crosby och Sandström såklart men att Osten skulle ha backat för att fansen och att lokalpressen gnällde om att han borde få förlängt är bara fånigt.

Vad tror du är troligast:

Scenario 1.
Osten snackar inte med Sandström för han vill inte förlänga, han kontaktar inte Janne och hoppas att allt skall bero och han "slipper" värva Janne. Fansen och lokalmedia blåser upp det hela till ofantliga propotioner och Osten tvingas backa för annars så kommer fansen... eh, inte gå på hockey mer?

Senario 2.
Osten och Janne pratar om en förlängning tidigt under säsongen (i Januari). Man är inte överrens om hur kontraktet skall se ut och Osten beslutar sig för att vänta och se vad som finns på marknaden alternativt fortsätta förhandla under ett senare läge beroende på hur/vad Janne vill göra.

Naturligtvis så påverkas processen negativt genom att Cervenka-Pelle, Kurirentomtarna och fansen går ut och försöker få det till att Osten är en känslokall jävel som inte vill ge ikonen Janne ett nytt kontrakt så att han kan få "avsluta värdigt" (läs: så att han kan få ta rekordet i antal spelade matcher). Det är det som hela tjafset bottnar i.

Jag gillar Janne, han är en ikon för föreningen och hans tröja kommer hänga i taket en dag. Det jag är rädd för är att det kommer in en "power-back" och det kommer betyda att våra junisbackar inte kommer få nån istid förutom vid eventuell skada. Kom ihåg det nästa gång ni klagar på att vi aldrig släpper fram juniorerna.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Wolfhunter fre maj 27, 2016 7:38 pm

hokkzorz skrev:Rätta mig gärna om jag har fel. Jag har bestämt för mig att folk skrek och grina rätt bra på forumet och i media när Abbott och Ledin inte fick förlängt och den gången hjälpte det inte heller.

Ja det är skillnad på Crosby och Sandström såklart men att Osten skulle ha backat för att fansen och att lokalpressen gnällde om att han borde få förlängt är bara fånigt.

Vad tror du är troligast:

Scenario 1.
Osten snackar inte med Sandström för han vill inte förlänga, han kontaktar inte Janne och hoppas att allt skall bero och han "slipper" värva Janne. Fansen och lokalmedia blåser upp det hela till ofantliga propotioner och Osten tvingas backa för annars så kommer fansen... eh, inte gå på hockey mer?

Senario 2.
Osten och Janne pratar om en förlängning tidigt under säsongen (i Januari). Man är inte överrens om hur kontraktet skall se ut och Osten beslutar sig för att vänta och se vad som finns på marknaden alternativt fortsätta förhandla under ett senare läge beroende på hur/vad Janne vill göra.

Naturligtvis så påverkas processen negativt genom att Cervenka-Pelle, Kurirentomtarna och fansen går ut och försöker få det till att Osten är en känslokall jävel som inte vill ge ikonen Janne ett nytt kontrakt så att han kan få "avsluta värdigt" (läs: så att han kan få ta rekordet i antal spelade matcher). Det är det som hela tjafset bottnar i.

Jag gillar Janne, han är en ikon för föreningen och hans tröja kommer hänga i taket en dag. Det jag är rädd för är att det kommer in en "power-back" och det kommer betyda att våra junisbackar inte kommer få nån istid förutom vid eventuell skada. Kom ihåg det nästa gång ni klagar på att vi aldrig släpper fram juniorerna.
Klockrent fram till avslutningen.
Tror inte att det är så självklart med en klassback till om man signar Janne - just för att Själin, Amner mfl ska få tid. Precis som jag int är så säker på att det kommer en centerbomb av samma skäl - ge Toolanen och Lundeström chansen. Nä Janne stänger kanhända backsidan för att man har ett par feta forwardsbomber på kroken? Wink

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pingis 11 lör maj 28, 2016 2:21 am

Pajala, vill inte förstöra din sköna negativitet men det finns 1000 fiskar i sjön. Alternativ till Janne vore t ex Gunderson och Salmela. 15 juni gör nhl-klubbarna sina val och då svämmar sjön över av fiskar för dom som har kontanter kvar.

Pingis 11

Antal inlägg : 133
Join date : 16-05-21

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala lör maj 28, 2016 9:32 am

Pingis 11 skrev:Pajala, vill inte förstöra din sköna negativitet men det finns 1000 fiskar i sjön. Alternativ till Janne vore t ex Gunderson och Salmela. 15 juni gör nhl-klubbarna sina val och då svämmar sjön över av fiskar för dom som har kontanter kvar.

Därför väntar jag 1 månad till innan sågen tas fram. Men just nu är vi ett lag som troligtvis missar slutspel, sen så är tränarna ett stort frågetecken.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Micke80 lör maj 28, 2016 2:17 pm

Enligt allas vår supertidning/journalist så är Janne klar för en fortsättning.
http://www.kuriren.nu/100-hockey/kuriren-avslojar-klubbikonen-forlanger-med-lulea-8862368.aspx

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 lör maj 28, 2016 3:00 pm

Det gick ju både Kuriren och NSD ut med redan i torsdags!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Micke80 sön maj 29, 2016 6:28 am

Där ser man vad man missar då man är på resande fot Smile

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Urken mån maj 30, 2016 9:02 am

Grattis till kontraktsförlängningen - och snart också meste spelare!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av LulefanGBG mån maj 30, 2016 10:27 am

Det skall bli slutspel och minst semifinal så att Janne slår ShL-rekordet!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12216
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av KaptenBlodskelett mån maj 30, 2016 10:32 am

LulefanGBG skrev:Det skall bli slutspel och minst semifinal så att Janne slår ShL-rekordet!
Om det nu är sista säsongen.  Cool
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 mån maj 30, 2016 10:55 am

Jag personligen är rätt tveksam till förlängningen av Janne! Skall in en back till som jag utgår från kommer att vara given startspelare. Då har vi 5 givna och sen Janne och Amner som 6-7, svårt hitta istid till Själin och Nässen. Litar dock på att Luleå vet vad dom gör!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 mån maj 30, 2016 10:58 am

Intressant att Janne tycker att han och Luleå haft en bra dialog! Han förstår att det dragit ut på tiden och ingen självklarhet att man får förlängt i hans ålder. Huvudpersonen i acceptans med situationen!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dustin mån maj 30, 2016 11:03 am

LulefanGBG skrev:Det skall bli slutspel och minst semifinal så att Janne slår ShL-rekordet!

Räcker med 2 SHL-matcher. David Petrasek har 887 matcher och Janne 886.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Freno mån maj 30, 2016 11:11 am

Määk skrev:
LulefanGBG skrev:Det skall bli slutspel och minst semifinal så att Janne slår ShL-rekordet!

Räcker med 2 SHL-matcher. David Petrasek har 887 matcher och Janne 886.

Japp för rekordet "Flest grundseriematcher" men för att ta rekordet över flest SHL-matcher inklusive slutspel så krävs det 42 matcher för att tangera rekordet bounce

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Bamsefar mån maj 30, 2016 11:19 am

nummer 17 skrev:Intressant att Janne tycker att han och Luleå haft en bra dialog! Han förstår att det dragit ut på tiden och ingen självklarhet att man får förlängt i hans ålder. Huvudpersonen i acceptans med situationen!!
Och vad skulle han säga annars?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 mån maj 30, 2016 12:14 pm

Bamsefar skrev:
nummer 17 skrev:Intressant att Janne tycker att han och Luleå haft en bra dialog! Han förstår att det dragit ut på tiden och ingen självklarhet att man får förlängt i hans ålder. Huvudpersonen i acceptans med situationen!!
Och vad skulle han säga annars?

Om det inte är sant det han säger så behöver han ju inte säga det överhuvudtaget!! Jag tror inte Janne står i tv och ljuger! Det han säger är sant annars hade han inte sagt det. Han hade ju kunnat säga att det var frustrerande att vänta t.ex. Eller bara säga att det är skönt med påskriften! Finns massa andra saker han skulle kunna säga och ändå vara diplomatisk. Men han valde att säga som det är, dels för att det är sant men även för att det är diplomatiskt. Janne är ödmjuk och har självdistans!
Tänk att det återigen på detta forum tas för lögn om det är till Luleås fördel och tas för sanning när det är till Luleås nackdel!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Bamsefar mån maj 30, 2016 12:27 pm

nummer 17 skrev:
Bamsefar skrev:
nummer 17 skrev:Intressant att Janne tycker att han och Luleå haft en bra dialog! Han förstår att det dragit ut på tiden och ingen självklarhet att man får förlängt i hans ålder. Huvudpersonen i acceptans med situationen!!
Och vad skulle han säga annars?

Om det inte är sant det han säger så behöver han ju inte säga det överhuvudtaget!! Jag tror inte Janne står i tv och ljuger! Det han säger är sant annars hade han inte sagt det. Han hade ju kunnat säga att det var frustrerande att vänta t.ex. Eller bara säga att det är skönt med påskriften! Finns massa andra saker han skulle kunna säga och ändå vara diplomatisk. Men han valde att säga som det är, dels för att det är sant men även för att det är diplomatiskt. Janne är ödmjuk och har självdistans!
Tänk att det återigen på detta forum tas för lögn om det är till Luleås fördel och tas för sanning när det är till Luleås nackdel!

Naturligtvis säger Janne det han skall och bör säga, som vilken annan idrottsman som helst, det är förmodligen inte heller ngn lögn, han tycker det är skönt att det är påskrivet, däremot skulle Janne aldrig stå o säga att han kände sig ratad, undanskuffad och inbjuden med armbågen i ngn slags märklig "förhandlingsteknik" av alla rimliga skäl i världen.

Så det är inte svartvitt allting, som du gärna påskiner i din sista mening, det är nog mer komplicerat än så.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12058
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Wolfhunter mån maj 30, 2016 12:33 pm

Janne fattar ju att hans vara eller ikke vara har med en massa andra faktorer att göra än vad han och ett gäng gnällande journalister vill.
Att bygga ett lag som skall kriga om guldet är mer komplicerat än en del här tror Smile

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av hokkzorz mån maj 30, 2016 1:02 pm

nummer 17 skrev:Jag personligen är rätt tveksam till förlängningen av Janne! Skall in en back till som jag utgår från kommer att vara given startspelare. Då har vi 5 givna och sen Janne och Amner som 6-7, svårt hitta istid till Själin och Nässen. Litar dock på att Luleå vet vad dom gör!

Jo jag var inne på samma sak i min post tidigare. Kommer det in en backpjäs till så kommer junisarna inte få nån speltid alls förutom vid skador. Kanske kan bli aktuellt med utlåning till löven eventuellt, man har ju bra känningar med deras GM Very Happy

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dustin mån maj 30, 2016 1:17 pm

Freno skrev:
Määk skrev:
LulefanGBG skrev:Det skall bli slutspel och minst semifinal så att Janne slår ShL-rekordet!

Räcker med 2 SHL-matcher. David Petrasek har 887 matcher och Janne 886.

Japp för rekordet "Flest grundseriematcher" men för att ta rekordet över flest SHL-matcher inklusive slutspel så krävs det 42 matcher för att tangera rekordet bounce
För flest SHL-matcher krävs det att han spelar 2 matcher.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 mån maj 30, 2016 1:21 pm

Bamsefar skrev:
nummer 17 skrev:
Bamsefar skrev:
nummer 17 skrev:Intressant att Janne tycker att han och Luleå haft en bra dialog! Han förstår att det dragit ut på tiden och ingen självklarhet att man får förlängt i hans ålder. Huvudpersonen i acceptans med situationen!!
Och vad skulle han säga annars?

Om det inte är sant det han säger så behöver han ju inte säga det överhuvudtaget!! Jag tror inte Janne står i tv och ljuger! Det han säger är sant annars hade han inte sagt det. Han hade ju kunnat säga att det var frustrerande att vänta t.ex. Eller bara säga att det är skönt med påskriften! Finns massa andra saker han skulle kunna säga och ändå vara diplomatisk. Men han valde att säga som det är, dels för att det är sant men även för att det är diplomatiskt. Janne är ödmjuk och har självdistans!
Tänk att det återigen på detta forum tas för lögn om det är till Luleås fördel och tas för sanning när det är till Luleås nackdel!

Naturligtvis säger Janne det han skall och bör säga, som vilken annan idrottsman som helst, det är förmodligen inte heller ngn lögn, han tycker det är skönt att det är påskrivet, däremot skulle Janne aldrig stå o säga att han kände sig ratad, undanskuffad och inbjuden med armbågen i ngn slags märklig "förhandlingsteknik" av alla rimliga skäl i världen.

Så det är inte svartvitt allting, som du gärna påskiner i din sista mening, det är nog mer komplicerat än så.

Nu använder jag argument som Janne själv stått i media och sagt inför allas våra öron och ögon. Och ditt motförslag på vad han kunde ha sagt kommer från att en journalist påstår att agenten sagt... Det är ju jättetydligt att det negativa om Luleå har större trovärdighet hos dig än det positiva. Har ingen lust att diskutera det uppenbara nåt mer!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Wolfhunter mån maj 30, 2016 4:44 pm

Petraseks sista år är nog inget som HV-fansen minns med glädje. En av de som dalade stort en säsong som slutade tidigt. Petrasek själv satt på läktaren en hel del om jag minns rätt. Lite sura miner var det med sista tiden.
Bara att hoppas att Janne själv och Luleå Hockey inser i tid när det är dags att avsluta snyggt.
Välkommen till ett nytt år som stålman Janne!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av ski3r mån maj 30, 2016 9:23 pm

Klart att grabben ska sluta med ett SM-guld.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av farre tis maj 31, 2016 4:35 pm

Sämsta backen som förmodligen har bäst betalt. Nu när vi hade chansen att plocka in en offensiv Gundersson typ för samma pengar så kliver de okunniga fram och kräver förlängning av den absolut sämsta backen under fjolåret. Samtidigt kommer samma människor kräva ostens och skuggans avgång för brist på spelidé efter att mr Icing drar ner tempot och slår 10 icing puckar per match och 23 lobbar till motståndarna som bara vänder spelet igen på oss. Grattis till er som ville ha kvar en kille på bekostnad av en mycket bättre spelare och förmodligen även speltid från våra yngre förmågor. Jag trodde att det var elitverksamhet och inte välgörenhet luleåhockey stog för
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot tis maj 31, 2016 5:16 pm

farre skrev:Sämsta backen som förmodligen har bäst betalt. Nu när vi hade chansen att plocka in en offensiv Gundersson typ för samma pengar så kliver de okunniga fram och kräver förlängning av den absolut sämsta backen under fjolåret. Samtidigt kommer samma människor kräva ostens och skuggans avgång för brist på spelidé efter att mr Icing drar ner tempot och slår 10 icing puckar per match och 23 lobbar till motståndarna som bara vänder spelet igen på oss. Grattis till er som ville ha kvar en kille på bekostnad av en mycket bättre spelare och förmodligen även speltid från våra yngre förmågor. Jag trodde att det var elitverksamhet och inte välgörenhet luleåhockey stog för



Tror du på fullaste allvar att Sandström har bäst betalt bland Luleås backar? Både Melart och Mikkelson är nog högre, mest troligt även Schira.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 tis maj 31, 2016 5:36 pm

Jannes taxerade inkomst enligt nån lokaltidning var drygt 2 mille, ungefär 180 i månaden! Sigalets inkomst fick vi reda på när han och Sevc blev avstängda! Enligt böterbeloppen hade Sigalet kring 100 i månaden medans Sevc låg på samma nivå som Janne!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av pingu tis maj 31, 2016 5:46 pm

farre skrev:Sämsta backen som förmodligen har bäst betalt. Nu när vi hade chansen att plocka in en offensiv Gundersson typ för samma pengar så kliver de okunniga fram och kräver förlängning av den absolut sämsta backen under fjolåret. Samtidigt kommer samma människor kräva ostens och skuggans avgång för brist på spelidé efter att mr Icing drar ner tempot och slår 10 icing puckar per match och 23 lobbar till motståndarna som bara vänder spelet igen på oss. Grattis till er som ville ha kvar en kille på bekostnad av en mycket bättre spelare och förmodligen även speltid från våra yngre förmågor. Jag trodde att det var elitverksamhet och inte välgörenhet luleåhockey stog för

Håller med! Trist förlängning.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av icemask lör sep 10, 2016 10:38 am

Hur många matcher till måste Janne göra för att få sitt rekord ?
Så man kan bänka honom på läktaren efter det !
För han står bara i vägen för andras utveckling !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Qirren lör sep 10, 2016 8:42 pm

icemask skrev:Hur många matcher till måste Janne göra för att få sitt rekord ?
Så man kan bänka honom på läktaren efter det !
För han står bara i vägen för andras utveckling !
Ja vi behöver fler Rajalas i laget. Fuck klubbhjärta!
Jaros lyckades slå igenom förra året trots att Janne spelade i Luleå Hockey då också. Vilken av våra unga backars speltid tycker du Janne snor? Skulle vara intressant att höra då jag inte anser någon av våra yngre förmågor redo ännu.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Mr Bister lör sep 10, 2016 9:44 pm

Jag håller med icemask, Janne har gjort sitt, det bästa vore om han insåg det själv också och möligen kunde förstärka Asplöven.

Mr Bister

Antal inlägg : 1424
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av icemask lör sep 10, 2016 9:58 pm

Qirren skrev:
icemask skrev:Hur många matcher till måste Janne göra för att få sitt rekord ?
Så man kan bänka honom på läktaren efter det !
För han står bara i vägen för andras utveckling !
Ja vi behöver fler Rajalas i laget. Fuck klubbhjärta!
Jaros lyckades slå igenom förra året trots att Janne spelade i Luleå Hockey då också. Vilken av våra unga backars speltid tycker du Janne snor? Skulle vara intressant att höra då jag inte anser någon av våra yngre förmågor redo ännu.
Jag ser hellre att Nässen eller Själlin får speltid och gör misstag så de lär sig, än att Janne får speltiden fast han är långsam och otajmad och gör misstag när att han är på väg utför !
Om klubbhjärta är att förlänga kontrakt för spelare med utgånget datum så lär Allsvenskan och hockeyettan vänta runt hörnet !

Det finns inget klubbhjärta idag, pengar och/eller guldchans styr vad man väljer och för att komma till luleå väljer spelaren pengar och är det en ung kille som väljer luleå så är det som språngbräda och man tackar sedan för sig och går till andra lag i SHL och/eller om de misslyckas i NHL och återvänder så väljer man annat, se på Berglund, Näkyvä, Everberg mfl

Bittert, javisst men bara att vänja sig, vi hade nåt på g med Rönken och Bulan, det var nytt och fräscht och ett annorlunda sätt att spela på, det lockade spelare, man hade en spelide som Bulan kunnat förvalta vidare men nejdå, för nytt för luleå, vi satsar på gammalt, Janne Dragskott, ABC-hockey och gamla kompisar från förr !

Samtidigt som Bulan tar Bif in i framtiden med unga lovande spelare och en frejdig fartfylld hockey !

Jag hoppas inte men jag tror Skuggan går samma öde till mötes som Virus och Sakkari Pietilä om vi inte ser förbättringar snart !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 6 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet