Jan Sandström

+94
Panikvärvning
Jokerman ll
Popup
Lillajag
wilmus2007
Jokerman
kralle
Jonken
pelle
Hankburger
Sportchefen #2
Number 69
stormvägen
CKa
ski3r
Freno
Pingis 11
Diktatorn
Sir Prozac
Ivanhoe
kokostrollet
JuniorX
Mickeee
Monco
tibet
deggan
amarule
Kallepedal
Donten_
Lulefan
Micke80
Qirren
Daddeh4724
Bamsefar
LuleåWinston
Mr Bister
Wolfhunter
Dustin
Nr10
Polyfemos
Neurofunk20
KaptenBlodskelett
GLHF
delphi
Hedanders
Gpa
Dilox
Kraftkung
Dentos
makkanmakkan
Pajala
farre
Ferros
NallePhu
icemask
nummer 17
GustenA
Kapten Haddock
Murveln
Groggen79
ezz
Puckad
Scouten
kniba
Tigerman
FruktHamster
Donowitz
Kagen
Ingemar
Old Brooklyn
Tony Moore
BodenSwe
Redbear
Urken
Slapshot
Norlin
Hellcop
Purre
Lars158
pingu
Rönken
Chris Hendrix
Myrman
Rikky
Lajon
Snikne Ville
LulefanGBG
Rayko
hokkzorz
Dalle
Dave Rock
PM
MickkeJ
Salle
98 posters

Sida 3 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av GustenA tis 19 jan 2016, 07:53

Janne utan tvekan mest rutinerad på att böja sig fram och skyffla ut pucken ur zon på backhand. Viktiga kvalitéer i slutet på matcher minst sagt.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 tis 19 jan 2016, 10:50

GustenA skrev:Janne utan tvekan mest rutinerad på att böja sig fram och skyffla ut pucken ur zon på backhand. Viktiga kvalitéer i slutet på matcher minst sagt.

Japp. Världsklass när det gäller att få pucken ur zon, speciellt på backhand! Brukar säga att dom andra BP-spelarna framförallt borde stanna en stund efter varje träning och öva backhandlyftningar!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken fre 26 feb 2016, 18:17

På Kurirens blogg går det att läsa att Luleå "...förberede ett kontrakt.." åt Janne. Låter varken orimligt eller osannolikt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av ezz sön 28 feb 2016, 13:36

Förläng genast!! Livstidskontrakt förtjänar han, får väl se till att lönetrappan går neråt... Smile
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av icemask sön 28 feb 2016, 14:45

Max 1 år, som 7e back !
Går tillräckligt långsamt redan nu !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4121
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av NallePhu sön 28 feb 2016, 14:57

icemask skrev:Max 1 år, som 7e back !
Går tillräckligt långsamt redan nu !
+1 på den!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Ferros sön 28 feb 2016, 15:07

I ärlighetens namn så var Janne en av de sämre, om inte den sämsta, av samtliga Luleåspelare mot Djurgården.

Han förlorade närkamper, undvek att gå in i närkamper och petade med klubban för att slippa bli tacklad, och slog dessutom bort puckar när Djurgårdarna stressade. Janne har haft samma problem i princip varje gång Luleå mött lag som stressat och spelat fysiskt mot våra backar, den här säsongen. Känns lite som att den gode Sandström inte riktigt hinner med, varken fysiskt eller psykiskt, när andra lag steppar upp, tror han kommer få det väldigt jobbigt i slutspelet.

Hade gärna sett att man hittat en annan roll i föreningen till Janne efter den här säsongen, han varit lite på dekis i en-två säsonger nu och jag har hellre en ung kille (Själin eller Nässén) som sjundeback än en Janne som är ännu lite sämre nästa säsong.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken sön 28 feb 2016, 15:10

Ferros skrev:I ärlighetens namn så var Janne en av de sämre, om inte den sämsta, av samtliga Luleåspelare mot Djurgården.

Han förlorade närkamper, undvek att gå in i närkamper och petade med klubban för att slippa bli tacklad, och slog dessutom bort puckar när Djurgårdarna stressade. Janne har haft samma problem i princip varje gång Luleå mött lag som stressat och spelat fysiskt mot våra backar, den här säsongen. Känns lite som att den gode Sandström inte riktigt hinner med, varken fysiskt eller psykiskt, när andra lag steppar upp, tror han kommer få det väldigt jobbigt i slutspelet.

Hade gärna sett att man hittat en annan roll i föreningen till Janne efter den här säsongen, han varit lite på dekis i en-två säsonger nu och jag har hellre en ung kille (Själin eller Nässén) som sjundeback än en Janne som är ännu lite sämre nästa säsong.

Kan delvis hålla med dig, tycker han pendlar en del. Men samtidigt har han bra matcher där han verkligen tuggar minuter. Sedan tror jag att fördelen med Janne är att han inte börjar gnälla om minuterna börjar tryta. Vilket är bra för att spela in någon ung. Så kan man pröva sig fram vem som lämpar sig, sedan om någon av ungtupparna visar framfötterna får Janne går ner lite i tid.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Ferros sön 28 feb 2016, 15:18

Rönken skrev:
Ferros skrev:I ärlighetens namn så var Janne en av de sämre, om inte den sämsta, av samtliga Luleåspelare mot Djurgården.

Han förlorade närkamper, undvek att gå in i närkamper och petade med klubban för att slippa bli tacklad, och slog dessutom bort puckar när Djurgårdarna stressade. Janne har haft samma problem i princip varje gång Luleå mött lag som stressat och spelat fysiskt mot våra backar, den här säsongen. Känns lite som att den gode Sandström inte riktigt hinner med, varken fysiskt eller psykiskt, när andra lag steppar upp, tror han kommer få det väldigt jobbigt i slutspelet.

Hade gärna sett att man hittat en annan roll i föreningen till Janne efter den här säsongen, han varit lite på dekis i en-två säsonger nu och jag har hellre en ung kille (Själin eller Nässén) som sjundeback än en Janne som är ännu lite sämre nästa säsong.

Kan delvis hålla med dig, tycker han pendlar en del. Men samtidigt har han bra matcher där han verkligen tuggar minuter. Sedan tror jag att fördelen med Janne är att han inte börjar gnälla om minuterna börjar tryta. Vilket är bra för att spela in någon ung. Så kan man pröva sig fram vem som lämpar sig, sedan om någon av ungtupparna visar framfötterna får Janne går ner lite i tid.

Absolut, Janne gör fortfarande bra matcher, dock är det ofta mot de lite sämre lagen. Jag hade absolut inte gått i taket om han fått spela en säsong till. Som du säger så kan man nog hitta användning för honom fortfarande, men jag vill inte att det ska bli på bekostnad av någon ung spelare som visar framfötterna, om det blir någon som gör det nästa säsong dvs, och behöver speltid.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken sön 28 feb 2016, 15:31

Ferros skrev:
Rönken skrev:
Ferros skrev:I ärlighetens namn så var Janne en av de sämre, om inte den sämsta, av samtliga Luleåspelare mot Djurgården.

Han förlorade närkamper, undvek att gå in i närkamper och petade med klubban för att slippa bli tacklad, och slog dessutom bort puckar när Djurgårdarna stressade. Janne har haft samma problem i princip varje gång Luleå mött lag som stressat och spelat fysiskt mot våra backar, den här säsongen. Känns lite som att den gode Sandström inte riktigt hinner med, varken fysiskt eller psykiskt, när andra lag steppar upp, tror han kommer få det väldigt jobbigt i slutspelet.

Hade gärna sett att man hittat en annan roll i föreningen till Janne efter den här säsongen, han varit lite på dekis i en-två säsonger nu och jag har hellre en ung kille (Själin eller Nässén) som sjundeback än en Janne som är ännu lite sämre nästa säsong.

Kan delvis hålla med dig, tycker han pendlar en del. Men samtidigt har han bra matcher där han verkligen tuggar minuter. Sedan tror jag att fördelen med Janne är att han inte börjar gnälla om minuterna börjar tryta. Vilket är bra för att spela in någon ung. Så kan man pröva sig fram vem som lämpar sig, sedan om någon av ungtupparna visar framfötterna får Janne går ner lite i tid.

Absolut, Janne gör fortfarande bra matcher, dock är det ofta mot de lite sämre lagen. Jag hade absolut inte gått i taket om han fått spela en säsong till. Som du säger så kan man nog hitta användning för honom fortfarande, men jag vill inte att det ska bli på bekostnad av någon  ung spelare som visar framfötterna, om det blir någon som gör det nästa säsong dvs, och behöver speltid.

Ja jag tänker mig honom som lagpappa för yngre spelare, "kulturbärare", kan pendla i minuter utan att gnälla. Tror fortfarande att han skulle göra det bra, låta Jaros och någon annan yngre få en riktig chans, likt den Oskarsson fick i inledningen av denna säsong. Sedan får Janne hoppa in om någon av unga backarna behöver vila sig. Samt då lira boxplay, så klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av ezz sön 28 feb 2016, 18:11

Janne är grymt värdefull även om han inte spelar på topp längre. Han är en ambassadör för föreningen och har en viktigt roll med sin inställning både på och av isen.

Jag är också av den åsikt att det är viktigt att värna om våra trogna spelare som dessutom är lokalt förankrade. Viktigt för att skapa känsla för föreningen och laget.

Janne ska vara kvar men måste förstås acceptera sin roll. Dock tycker jag att han ska gå före någon ung påläggskalv och detta enbart för att det är Janne!
ezz
ezz

Antal inlägg : 365
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman sön 28 feb 2016, 18:47

Janne får oproportionerligt mycket skit på nätet tycker jag. Visst kan han vara lite långsammare nu jämfört med förut, men vad tusan, det finns flera andra backar i laget som är minst lika tröga. Janne är fortfarande högklassig i många moment, inte minst man-man och i BP. Blockar dessutom flest skott av i hela laget och har bäst +/- bland backarna så helt kass kan han knappast vara.

Ett år till i tredje backpar samt spel i alla BP är han värd. Hur det blir därefter får man väl utvärdera runt nyår.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Murveln sön 28 feb 2016, 21:51

Håller med dig om det, Tigerman. Janne håller fortfarande, och det vore otroligt korkat att inte erbjuda honom ett nytt kontrakt. Sedan är det klart att han kanske inte ska få lika mycket som han fått tidigare, då hans roll inte kommer bli lika stor.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av farre sön 28 feb 2016, 21:57

Ingen välgörenhet här tycker jag. Speltid ska man förtjäna och Janne är tyvärr vår svagaste länk redan nu i backlinjen och bättre kommer det inte se ut nästa säsong.
Ha i åtanke att han tjänar över miljonen/år också.
Däremot en tjänst i klubben har han förtjänat men inte på isen
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av pingu sön 28 feb 2016, 22:42

farre skrev:Ingen välgörenhet här tycker jag. Speltid ska man förtjäna och Janne är tyvärr vår svagaste länk redan nu i backlinjen  och bättre kommer det inte se ut nästa säsong.
Ha i åtanke att han tjänar över miljonen/år också.
Däremot en tjänst i klubben har han förtjänat men inte på isen

Janne borde lägga grillorna på hyllan efter den här säsongen eller spela ett år i en liga med lägre tempo för han får allt svårare att hänga med och då spela rutinen allt mindre roll.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala mån 29 feb 2016, 07:54

Murveln skrev:Håller med dig om det, Tigerman. Janne håller fortfarande, och det vore otroligt korkat att inte erbjuda honom ett nytt kontrakt. Sedan är det klart att han kanske inte ska få lika mycket som han fått tidigare, då hans roll inte kommer bli lika stor.

tyvärr håller han inte alls, blir aldrig ett konstruktivt uppspel när janne får pucken, oftast drar han den i rundeln och den stoppas nästan alltid av en back på blå eller så blir det en icing, nä han ser trött och håglös på isen, skridskoåkningen går i slowmotion.

En Junior på hans plats kan inte bli sämre.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av makkanmakkan mån 29 feb 2016, 09:27

Fortfarande en av SHL`s stabilare pjäsar.

Det är bara upp till han själv hur det blir nästa säsong.
Och tvivlar starkt att det finns en bättre 7:e back i SHL.

Janne har väl aldrig varit någon raket men spelar smart och enkelt. Han gör inte bort sig och jag hoppas att han kör 1 år till.

Sen ska han förstå att åldern börjar komma i kapp och att han inte kan garanteras den istiden han har haft tidigare.
Men är planen att vi ska ha Janne som sjunde back? Big Yes!
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot mån 29 feb 2016, 10:19

Given förlängning men han kan dela istiden med Nässen eller annan junior. Han är lika viktig som Fabbe för laget.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dentos mån 29 feb 2016, 13:53

Det viktiga är att man inför säsongen är överens om vilken roll Janne ska få i laget om han fortsätter. Självklart kommer han matchas precis som vanligt om han fortsätter hålla en hög nivå, men jag tycker mig se tendenser till att det kan bli tungt o spela 20 minuter per match nästa säsong. Ska han vara 7:e back ska han själv vara med på noterna och då ska han ha en lön som stämmer överens med den rollen.

Dentos
Dentos

Antal inlägg : 879
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman mån 29 feb 2016, 16:55

Dentos skrev:Det viktiga är att man inför säsongen är överens om vilken roll Janne ska få i laget om han fortsätter. Självklart kommer han matchas precis som vanligt om han fortsätter hålla en hög nivå, men jag tycker mig se tendenser till att det kan bli tungt o spela 20 minuter per match nästa säsong. Ska han vara 7:e back ska han själv vara med på noterna och då ska han ha en lön som stämmer överens med den rollen.

Men jag tvivlar också starkt på att Sandström har så pass snedvriden självbild att han själv tror att han ska lira i första backpar, med en lön som motsvarar en stjärnspelares.

Jag är rätt säker på att han kommer få skäligt betalt sett från bägge parters synvinkel, men med en liten extrapeng för lång och trogen tjänst jämfört med en motsvarande spelare utan den historiken. I mina ögon ligger rimlig nivå på runt en hundring i månaden.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av GustenA mån 29 feb 2016, 18:28

Hur kan Jan bara ha en tre sidor lång tråd här med nästan 800 matcher för LHF under bältet?

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av makkanmakkan mån 29 feb 2016, 22:16

GustenA skrev:Hur kan Jan bara ha en tre sidor lång tråd här med nästan 800 matcher för LHF under bältet?

Han gör minst misstag så det finns inte så mycket att gnälla över Wink
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 41

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kagen lör 05 mar 2016, 14:41

GustenA skrev:Hur kan Jan bara ha en tre sidor lång tråd här med nästan 800 matcher för LHF under bältet?

Det var ju inte så att det skrevs så många poster här när Janne ryktades om att ansluta till laget för 15 år sedan.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kraftkung mån 11 apr 2016, 11:51

Tyvärr så måste man nog börja inse att Janne börjar vara uppe i åren och inte har samma fart & finess som tidigare, såg flera sekvenser från semi 5 i Feskekyrka att han misslyckas med mycket på isen när tempot blir högre. Ser helst inte att han blir kvar 1 säsong till. Backplats 7 SKALL besättas av en utvecklingsbar och talangful ung back, Janne är varken det ena eller andra..

Nu kommer väl alla #JS7 fantaster och gnäller men hoppas alla inser detta!  Coffee
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 168
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dilox mån 11 apr 2016, 11:59

Kraftkung skrev:Tyvärr så måste man nog börja inse att Janne börjar vara uppe i åren och inte har samma fart & finess som tidigare, såg flera sekvenser från semi 5 i Feskekyrka att han misslyckas med mycket på isen när tempot blir högre. Ser helst inte att han blir kvar 1 säsong till. Backplats 7 SKALL besättas av en utvecklingsbar och talangful ung back, Janne är varken det ena eller andra..

Nu kommer väl alla #JS7 fantaster och gnäller men hoppas alla inser detta!  Coffee

Samtidigt så finns det inte så många unga och talangfulla backar som vill sätta sig i ett lag där man redan innan det ens har startar har stämpeln som sjundeback, även om jag förstår och köper din poäng. Om Osten inte får en sådan på kroken är jag öppen för att ha Janne som sjundeback. Tror inte han själv har några problem med det, och hans ledaregenskaper tillsammans med klubbhjärtat kan vara mer värt än att ha en junis på sjundeplatsen (hur utvecklingsbar han än må vara)

Dilox

Antal inlägg : 741
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken mån 11 apr 2016, 12:34

Janne kan väl dela 6/7 med en junior. Han är ju lite segstartad numera, mer speltid för en junior inledningsvis. Gör han det bra så får han fortsatt spela, annars om det dippar som för många yngre får Janne ta lite fler minuter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman mån 11 apr 2016, 12:55

Kraftkung skrev:Tyvärr så måste man nog börja inse att Janne börjar vara uppe i åren och inte har samma fart & finess som tidigare, såg flera sekvenser från semi 5 i Feskekyrka att han misslyckas med mycket på isen när tempot blir högre. Ser helst inte att han blir kvar 1 säsong till. Backplats 7 SKALL besättas av en utvecklingsbar och talangful ung back, Janne är varken det ena eller andra..

Nu kommer väl alla #JS7 fantaster och gnäller men hoppas alla inser detta!  Coffee
Nu missade jag första perioden senast men förutom det så tycker jag han skött sig förvånansvärt bra under slutspelet. Dessutom gillar jag ju att även underbygga tyckande med statistik och där kan man konstatera följande:

Nr Spelare         Lag Pos GP + - +/- TOI/GP
7 Jan Sandström  LHF D 10 6 3 3 19:04
56 Jonathan Sigalet  LHF D 10 7 4 3 23:21
15 Christian Jaros  LHF D 9 6 4 2 16:24
41 Ilari Melart          LHF D 10 6 5 1 18:22
27 Brendan Mikkelson LHF D 10 5 8 -3 20:21
6 Craig Schira  LHF D 10 4 9 -5 22:44

Schira och Mikkelson är alltså inne på baklängesmål 2,5 ggr så ofta som Sandström i slutspelet så här långt (25 spelminuter per minusmål mot Jannes 63), det är ingen marginell skillnad som man bara viftar bort utan vidare, speciellt inte om man vill hävda att han är en säkerhetsrisk medan de två andra inte är det. Lägg därtill att Janne är enda back som inte varit inne på något enda BP-mål ännu.

Av det jag sett i slutspelet (=allt utom första perioden senast) så håller han gott och väl för ett år till i tredje backpar. Men OK, jag kan tänka mig att låta honom pensionera sig ifall vi får in några riktigt högklassiga backar till nästa säsong. Kom dock ihåg att Sigalet verkar försvinna, möjligen också Melart och i värsta fall Jaros, så skulle Janne avpoletteras sitter vi kanske kvar med ett ynka etablerat backpar, dessutom det som läckt mest av alla i slutspelet. ingen drömsits när man ska bygga ett lag!


Senast ändrad av Tigerman den mån 11 apr 2016, 13:04, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : Förtydligande)

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala mån 11 apr 2016, 13:06

tyvärr ... respass för honom, tidigare så var janne en av dom bäst betalda i laget, ja efter abbotts förstås ... dom pengarna kan man ge till hungriga juniorer istället.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Gpa mån 11 apr 2016, 14:03

Behåll i 3:dje backpar. Behövs alltid en enkelt spelande, skottäckande, självuppoffrande back som kan vara pappa åt yngre mer lovande förmågor.

Tror inte vi har kvar samtliga av Sigalet, Jaros, Melart för att det ska vara befogat att stryka bort Janne.

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kagen tis 12 apr 2016, 22:57

Jag är ingen expert men nog är det viktigt med kontinuitet och Janne är väldigt sällan skadad. Flera säsonger har han spelat alla matcher och snittat bra med tid.
Finns flera spelare i NHL som är äldre än Janne, allt handlar om motivation och tur med skador / sjukdomar.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1741
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken tis 12 apr 2016, 22:59

Tuggar minuter i bp med bra resultat, kan avlasta vid behov. Gäller bara att hitta en rimlig lön och roll nu. Svamla inte om att han blir bäst betalda backen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Hedanders tis 12 apr 2016, 23:06

Ett år till! LÄTT!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Ferros tis 12 apr 2016, 23:08

Janne imponerade på mig under slutspelet. Var en av få backar som klarade sig undan med ett godkänt betyg i mitt tycke. Så jag kan väl säga att jag ändrat mig och att man kan ge Janne en säsong till.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman tis 12 apr 2016, 23:32

Ferros skrev:Janne imponerade på mig under slutspelet. Var en av få backar som klarade sig undan med ett godkänt betyg i mitt tycke. Så jag kan väl säga att jag ändrat mig och att man kan ge Janne en säsong till.
Efter slutsignalen var nog Janne den som såg mest bedrövad ut av samtliga, inte så förvånande eftersom han vet att han inte får många chanser till, kanske inte en enda. Men med det spel han visade under slutspelet så är han helt klart värd åtminstone en till.

Dessutom, om jag ser rätt så är han en ynka match från att tangera Petraseks rekord för antalet grundseriematcher. och 32 matcher från rekordet totalt för Grundserie + Slutspel. Jag tycker han kan få vara värd att ta båda.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av delphi tis 12 apr 2016, 23:44

Klart Janne ska vara med en säsong till! 5-6e back. Utan tvekan.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av GLHF ons 13 apr 2016, 13:08

Under grundserien så tyckte jag man såg tydliga tecken på att han inte längre hängde med. För långsam, kom ofta lite feltajmad och blev rundad av forwards som inte ens kom med särskilt hög fart. Men i slutspelet finns det verkligen inte mycket negativt att anmärka på utan snarare tvärt om. Han var riktigt jävla bra.

Har han bara motivation så är det bara förlänga.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 13 apr 2016, 13:13

GLHF skrev:Under grundserien så tyckte jag man såg tydliga tecken på att han inte längre hängde med. För långsam, kom ofta lite feltajmad och blev rundad av forwards som inte ens kom med särskilt hög fart. Men i slutspelet finns det verkligen inte mycket negativt att anmärka på utan snarare tvärt om. Han var riktigt jävla bra.

Har han bara motivation så är det bara förlänga.
Ett år till håller han allt. Hans roll bör ju minska med tiden, men kanske tredje backpar plus boxplay är en bra roll för Janne. Rutinerad (duh) och stensäker i de flesta defensiva situationer. Grundserien väljer jag att helt bortse ifrån eftersom den i slutänden endast betyder att man har chansen till hemmafördel.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Neurofunk20 ons 13 apr 2016, 13:25

KaptenBlodskelett skrev:
GLHF skrev:Under grundserien så tyckte jag man såg tydliga tecken på att han inte längre hängde med. För långsam, kom ofta lite feltajmad och blev rundad av forwards som inte ens kom med särskilt hög fart. Men i slutspelet finns det verkligen inte mycket negativt att anmärka på utan snarare tvärt om. Han var riktigt jävla bra.

Har han bara motivation så är det bara förlänga.
Ett år till håller han allt. Hans roll bör ju minska med tiden, men kanske tredje backpar plus boxplay är en bra roll för Janne. Rutinerad (duh) och stensäker i de flesta defensiva situationer. Grundserien väljer jag att helt bortse ifrån eftersom den i slutänden endast betyder att man har chansen till hemmafördel.

Att Janne inte passar i ett första backpar är vi alla överens om. Men en sån som Janne behövs definitivt framöver för att kunna utföra generationsskiftet som kommer att krävas nästa säsong. Janne är en Stålman med hjärta som säkerligen kan acceptera en mindre roll, för klubbens skull, och fungera som en fallskärm för våra ynglingar om dom skulle få svårt att ta plats.
Jag ser inga som helst problem med att betala Janne en rättvis lön för att han ska agera 7:e back.
För det första så har han förtjänat det efter en lång och trogen karriär, och för det andra så betalar han tillbaks med sin rutin och sitt hjärta.
Detta förutsätter dock att vi endast tar in absolut spets, och ingen mer mellanmjölk.

Sen håller jag verkligen med om att grundserien inte är allt för viktig i sammhanget, då det egentligen är då vi ska ge t.ex Själin en chans att slå sig in.
Dock så får jag väl säga att jag var väldigt skeptisk till behandligen av Jaros (låta honom harva i Asplöven första halvan av säsongen), men att den slog så pass väl ut att jag inte längre vet jag ska tro.
Var det rätt gjort, eller är det bara att Jaros är så pass talangfull att han ändå kunde ta vara på chansen när den tillslut visade sig?
Neurofunk20
Neurofunk20

Antal inlägg : 120
Join date : 15-02-05

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 13 apr 2016, 13:37

Neurofunk20 skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
GLHF skrev:Under grundserien så tyckte jag man såg tydliga tecken på att han inte längre hängde med. För långsam, kom ofta lite feltajmad och blev rundad av forwards som inte ens kom med särskilt hög fart. Men i slutspelet finns det verkligen inte mycket negativt att anmärka på utan snarare tvärt om. Han var riktigt jävla bra.

Har han bara motivation så är det bara förlänga.
Ett år till håller han allt. Hans roll bör ju minska med tiden, men kanske tredje backpar plus boxplay är en bra roll för Janne. Rutinerad (duh) och stensäker i de flesta defensiva situationer. Grundserien väljer jag att helt bortse ifrån eftersom den i slutänden endast betyder att man har chansen till hemmafördel.

Att Janne inte passar i ett första backpar är vi alla överens om. Men en sån som Janne behövs definitivt framöver för att kunna utföra generationsskiftet som kommer att krävas nästa säsong. Janne är en Stålman med hjärta som säkerligen kan acceptera en mindre roll, för klubbens skull, och fungera som en fallskärm för våra ynglingar om dom skulle få svårt att ta plats.
Jag ser inga som helst problem med att betala Janne en rättvis lön för att han ska agera 7:e back.
För det första så har han förtjänat det efter en lång och trogen karriär, och för det andra så betalar han tillbaks med sin rutin och sitt hjärta.
Detta förutsätter dock att vi endast tar in absolut spets, och ingen mer mellanmjölk.

Sen håller jag verkligen med om att grundserien inte är allt för viktig i sammhanget, då det egentligen är då vi ska ge t.ex Själin en chans att slå sig in.
Dock så får jag väl säga att jag var väldigt skeptisk till behandligen av Jaros (låta honom harva i Asplöven första halvan av säsongen), men att den slog så pass väl ut att jag inte längre vet jag ska tro.
Var det rätt gjort, eller är det bara att Jaros är så pass talangfull att han ändå kunde ta vara på chansen när den tillslut visade sig?
Man glömmer lätt hur ung Jaros är. Det var ett helt nytt lagbygge, och då är det kanske inte läge att ge en sådan kille en alltför stor roll. Jag tror det var rätt, såg till att han fick rejält med speltid, kom till JVM som kapten och fick enormt med självförtroende, sen var han redo.

Huruvida det var en uträknad strategi eller ett lyckokast är svårt att säga, men en sak är säker: Det föll väl ut.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2848
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Polyfemos mån 02 maj 2016, 23:36

Talande tystnad runt Janne.
Det kan inte vara krängande kontraktsförhandlingar i alla fall. Tröjhissning blir nog det nästa vi ser av honom och Lassi får fler skott att mota.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1655
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken mån 02 maj 2016, 23:38

Polyfemos skrev:Talande tystnad runt Janne.
Det kan inte vara krängande kontraktsförhandlingar i alla fall. Tröjhissning blir nog det nästa vi ser av honom och Lassi får fler skott att mota.

Det är visserligen två kontrakt kvar att presentera väl? Osten har sju kontrakt klara, är väl fem presenterade nu om jag inte räknat fel. Att Janne är ett av kontrakten känns inte så där jättelångsökt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Nr10 mån 02 maj 2016, 23:38

Ser Janne mer och mer som en coach än en spelare. En känsla jag får.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dustin mån 02 maj 2016, 23:45

Sorgligt som fan om Janne slutar, han är Luleå Hockey. Den enda som är kvar sedan jag började följa Luleå Hockey slaviskt, skulle kännas sjukt tomt och konstigt. Nä, ett år till måste han spela. Gjorde ändå ett bra slutspel och kommer vara nyttig. Dessutom vore han värd att slå rekordet i SHL-matcher genom tiderna.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dustin mån 02 maj 2016, 23:47

Haha insåg att det inte var speciellt mycket på sportsliga grunder jag vill ha kvar Janne. Men ge han nu en sista chans att lyfta bucklan.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Nr10 mån 02 maj 2016, 23:48

Ser Janne mer och mer som en coach än en spelare. En känsla jag får.

Nr10

Antal inlägg : 110
Join date : 15-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Polyfemos mån 02 maj 2016, 23:56

Rönken skrev:
Polyfemos skrev:Talande tystnad runt Janne.
Det kan inte vara krängande kontraktsförhandlingar i alla fall. Tröjhissning blir nog det nästa vi ser av honom och Lassi får fler skott att mota.

Det är visserligen två kontrakt kvar att presentera väl? Osten har sju kontrakt klara, är väl fem presenterade nu om jag inte räknat fel. Att Janne är ett av kontrakten känns inte så där jättelångsökt.

En ev förlängning av Janne tycker jag inte är något Osten behöver hålla extra länge på, både för Janne och fansen. Det handlar om en "Mr. Luleå", nästan "franschise" typ av spelare som har stått för kontinuitet.

Efter hand som förväntningen stiger på Sillyn om att de stora kanonerna skall fylla luckorna i laget så devalveras ju Jannes värde om han presenteras. Tänk om "rightade pp-kanonen på blå" blir Janne...antiklimax.

Jämför med Abbott och Ledin som bara tynade bort och försvann så att säga
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1655
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kapten Haddock fre 06 maj 2016, 00:55

Han ska tydligen fått ett bra erbjudande inom klubben!

Vet inte hur sant de är eller hur stabil grund ryktet har, men troligt låter det!

Han kan definitivt vara med ett år till på banan, OM inte tjänsten överlåts till bättre sökande?!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Dustin mån 09 maj 2016, 14:44

http://www.kuriren.nu/100-hockey/veteranen-saknades-pa-uppstarten-lulea-ar-prio-ett-8841009.aspx

Janne har nog gjort sin sista match i Luleå. Känner igen händelseförloppet och tror att han redan varit klar om Osten haft för avsikt att förlänga.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman mån 09 maj 2016, 14:53

Määk skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/veteranen-saknades-pa-uppstarten-lulea-ar-prio-ett-8841009.aspx

Janne har nog gjort sin sista match i Luleå. Känner igen händelseförloppet och tror att han redan varit klar om Osten haft för avsikt att förlänga.
Han såg väldigt tagen ut efter sista matchen, så jag kan tänka mig han visste redan då vad som skulle ske. Om nu så blir fallet.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot mån 09 maj 2016, 16:15

Trist. Hoppas på en säsong till. Han håller gott och väl som sjunde back.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 3 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet