Jan Sandström

+94
Panikvärvning
Jokerman ll
Popup
Lillajag
wilmus2007
Jokerman
kralle
Jonken
pelle
Hankburger
Sportchefen #2
Number 69
stormvägen
CKa
ski3r
Freno
Pingis 11
Diktatorn
Sir Prozac
Ivanhoe
kokostrollet
JuniorX
Mickeee
Monco
tibet
deggan
amarule
Kallepedal
Donten_
Lulefan
Micke80
Qirren
Daddeh4724
Bamsefar
LuleåWinston
Mr Bister
Wolfhunter
Dustin
Nr10
Polyfemos
Neurofunk20
KaptenBlodskelett
GLHF
delphi
Hedanders
Gpa
Dilox
Kraftkung
Dentos
makkanmakkan
Pajala
farre
Ferros
NallePhu
icemask
nummer 17
GustenA
Kapten Haddock
Murveln
Groggen79
ezz
Puckad
Scouten
kniba
Tigerman
FruktHamster
Donowitz
Kagen
Ingemar
Old Brooklyn
Tony Moore
BodenSwe
Redbear
Urken
Slapshot
Norlin
Hellcop
Purre
Lars158
pingu
Rönken
Chris Hendrix
Myrman
Rikky
Lajon
Snikne Ville
LulefanGBG
Rayko
hokkzorz
Dalle
Dave Rock
PM
MickkeJ
Salle
98 posters

Sida 4 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Lars158 mån 09 maj 2016, 16:19

Jag funderade just när första rapporten kom om dagens fys tester, Undra om Janne är med?

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Wolfhunter mån 09 maj 2016, 18:54

Tyckte att man rätt tydligt kunde ana Ostens tvekan inför fortsättningen i en intervju i vintras. Janne är en sån som man ska ha högt i rankingen om han ska vara kvar, var väl kontentan av vad han sa.
Jag tror han får gå.
En stor grabb i föreningen, men även fina sagor har ett slut.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1136
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 mån 09 maj 2016, 19:58

Om han går ner ordentlig i lön och accepterar en roll som mentor och pådrivare i fjärde backpar kan vi behålla honom. För dålig i spelet med puck för att vara ordinarie i ett topplag. Och två mille per säsong är alldeles för mycket, typ en halv mille är mer lagom, anser jag!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Mr Bister mån 09 maj 2016, 20:06

Tyvärr har tiden sprungit ifrån Janne, det är dags för nya backar







Mr Bister

Antal inlägg : 1392
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala mån 09 maj 2016, 20:14

tack janne och hejdå
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av hokkzorz tis 10 maj 2016, 15:35

Det beror väl till sist vad Janne själv vill oxo. Inte bara vad osten säger eller till vilket pris. Vill han sluta så slutar han väl.

Hur som helst så är han en ikon inom föreningen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av LuleåWinston tis 10 maj 2016, 17:52

Jag ser gärna Janne kvar. Tycker han är enormt stabil. Han gör nästan aldrig ett misstag och har spelat plus i både serie och slutspel denna säsong.

Just för att han är en legendar, och så har han väl chans att slå rekordet i spelade matcher i SHL om han får en säsong till? Efter allt han gett Luleå så tycker jag han förtjänar det.

Fast beror väl på vad han själv vill? Kanske inte är så sugen på en lönesänkning och ev.sjundeback, eller så kanske han vill ha ett sista äventyr med sin familj och spela i Europa innan han slutar.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Bamsefar tis 10 maj 2016, 18:01

Ser gärna Janne som en framtida ledare i Luleå. Dags kanske att fundera på en sådan karriärmove. Annars har han som kulturbärare mycket att ge laget utöver vad som händer på isen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Daddeh4724 tis 10 maj 2016, 19:49

Ge Janne ett år till. Hade varit en grym back att ha tillgång till både på isen och i omklädningsrummet. Visst har han blivit långsammare men är ännu väldigt positionssäker och gör ytterst sällan något större misstag. Dock ska han inte vara någon som snittar i närheten av 20-25 minuter per match.

Precis som LuleåWinston skriver så unnar jag verkligen också honom att slå rekordet i antal spelade SHL-matcher.

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Puckad tis 10 maj 2016, 20:25

Jag känner lite tvärtom....
Han platsar fortfarande. Men släpp honom. Och Janne, ta chansen att spela utomlands ett år eller två som du har kvar. Njut av livet och avsluta karriären med en resa. De är du värd, om du uppskattar resan!
Även om du ger upp på Le Mat.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Daddeh4724 tis 10 maj 2016, 20:52

Puckad skrev:Jag känner lite tvärtom....
Han platsar fortfarande. Men släpp honom. Och Janne, ta chansen att spela utomlands ett år eller två som du har kvar. Njut av livet och avsluta karriären med en resa. De är du värd, om du uppskattar resan!
Även om du ger upp på Le Mat.

Ja det är absolut ingen (tror jag) som missunnar honom det, fast jag får känslan av att han redan hade testat lyckan utomlands om han hade minsta intresse av det. Han känns som en spelare som uppskattar tryggheten i Norrbotten Smile

Daddeh4724

Antal inlägg : 28
Join date : 14-03-04

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av pingu tis 10 maj 2016, 20:59

Puckad skrev:Jag känner lite tvärtom....
Han platsar fortfarande. Men släpp honom. Och Janne, ta chansen att spela utomlands ett år eller två som du har kvar. Njut av livet och avsluta karriären med en resa. De är du värd, om du uppskattar resan!
Även om du ger upp på Le Mat.

Håller med!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Puckad tis 10 maj 2016, 21:02

Daddeh4724 skrev:
Puckad skrev:Jag känner lite tvärtom....
Han platsar fortfarande. Men släpp honom. Och Janne, ta chansen att spela utomlands ett år eller två som du har kvar. Njut av livet och avsluta karriären med en resa. De är du värd, om du uppskattar resan!
Även om du ger upp på Le Mat.

Ja det är absolut ingen (tror jag) som missunnar honom det, fast jag får känslan av att han redan hade testat lyckan utomlands om han hade minsta intresse av det. Han känns som en spelare som uppskattar tryggheten i Norrbotten Smile
Och signas han ett år till blir jag inget annat än glad!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av nummer 17 tis 10 maj 2016, 21:12

Janne har flera barn! Inte lätt att ta dom från släkt, dagis, skola och vänner för bara 1-2 år. Dessutom i ett land där man talar ett helt främmande språk! Dessutom har han en sambo och hon kanske har arbete och vänner hon inte vill lämna!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Qirren tor 12 maj 2016, 01:27

Sportcheferna hamnar ju i en lite taskig sits när det gäller såna här kulturbärare. Osten och Luleå kanske har insett att Janne har svårt att hänga med när tempot skruvas upp emellanåt, men samtidigt om man nekar en kulturbärare nytt kontrakt så blir man toksågad av fansen.

Tror Janne satt på ett rätt saftigt kontrakt med Luleå nu? Det måste han ju inse att han inte kan få igen. Det optimala hade varit att gå vidare men vill Janne spela ett år till, vad ska man göra mer än att erbjuda ett kontrakt?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kapten Haddock tor 12 maj 2016, 19:28

http://www.kuriren.nu/fb/sportchefen-om-backveteranen-vore-en-drom-att-fa-hit-8844159.aspx

De flesta av er har väl läst de här, men de är roligt och uppenbart att de inte bara är vi fans som drömmer om stora spelare!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman tor 12 maj 2016, 21:51

Qirren skrev:Sportcheferna hamnar ju i en lite taskig sits när det gäller såna här kulturbärare. Osten och Luleå kanske har insett att Janne har svårt att hänga med när tempot skruvas upp emellanåt, men samtidigt om man nekar en kulturbärare nytt kontrakt så blir man toksågad av fansen.

Tror Janne satt på ett rätt saftigt kontrakt med Luleå nu? Det måste han ju inse att han inte kan få igen. Det optimala hade varit att gå vidare men vill Janne spela ett år till, vad ska man göra mer än att erbjuda ett kontrakt?
Svår sits absolut. Men om Janne accepterar en lön på typ Fabbe-Foppa-nivå så ser jag inget som skulle hindra mig att signa upp för ett år till, och spela honom som 6-7:e back med mycket BP-minuter. Det klarar han lätt, enda kruxet är väl att han då står lite i vägen för juniorerna. Om Janne själv dessutom vill det är en annan fråga. Jag tror inte han får något bättre kontrakt i SHL utan i så fall är det väl typ Österrike som kan tänkas bli nästa adress, ifall han inte väljer att spela för PHC för fickpengar förstås.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Snikne Ville sön 15 maj 2016, 18:12

Pelle Cervenka:

"Hundra tusen mål
LULEÅ Vänner. Låt oss minnas sensommaren 2001. World Trade Centers båda tvillingtorn står stadigt på Manhattan, Anna Lindh är utrikesminister och Zlatan Ibrahimovic har just lämnat Malmö för rekordsumman 85 miljoner. I Luleå Hockeys omklädningsrum sätter sig, för första gången, 23-årige Janne Sandström ner bredvid spelare som Arnaud Briand, Sami Mettovaara och Vaclav Burda.

Sedan dess har han suttit kvar.

Han har spelat i landslaget, han har spelat SM-final, han har vunnit CHL och grundserie. Han har gjort poäng, han har vunnit istidsligan, han har varit lagkapten (assisterande) och han har både spelat och dödat powerplay.

Och han har suttit kvar.

Han har varit det sista försvarsverket mot framtiden, han har varit en dinosaurie i ordets allra bästa bemärkelse, han har vägrat att lämna klubben i sitt hjärta så länge att de andra lagen till sist slutade fråga.

Han har suttit kvar.

Janne Sandström har 15 säsonger i Luleå Hockey. Janne Sandström är ungefär en säsong från att sätta rekord i antal matcher i landets högsta serie. Janne Sandström är Luleå Hockey på ett sätt som ingen annan spelare kommit i närheten av sedan Roger Åkerström slutade.

Nu vete fan vars Janne Sandström ska sitta när hösten kommer.



Sportchefen Lars ”Osten” Bergström säger att ”vi har en god och rak kommunikation”, men det kan lika gärna betyda att han förbereder ett kontraktsförslag som att han meddelat Sandström att han tagit sitt sista skär i Luleåtröjan.

Sannolikheten för det senare är överhängande. Sandströms kontrakt är troligtvis de mest lättförhandlade i dagens hockey-Sverige. Vill Luleå Hockey ha honom skriver han på.

Punkt.

Tydligen vill inte Luleå Hockey det. Det gör mig irriterad.



Här har alltså Luleå Hockey en klubbikon, en spelare som brinner och blöder för föreningen så till den milda grad att han hellre slutar än spelar någon annan stans. En spelare som, med en enda säsong till, skulle vara den uthålligaste någonsin. En spelare som offrat både pengar – ni kan vara helt lugna för att Sandström fått bättre betalt någon annan stans under sina bästa år – och kraft för klubbens bästa.

Men man kan inte ge honom en sista säsong, för rekordet, för att det är snyggt, för att det vore ett värdigt avslut på en karriär av en typ som helt enkelt inte existerar längre.

Det är en skam.

Det är en gåta.



Alltså, visst, jag är inte sämre analytiker än att jag ser att det går lite långsammare för Sandström nu för tiden, men tillsammans med Jonathan Sigalet bildade han ett ytterst gubbklokt backpar den senaste säsongen. Sandström blev dessutom bättre och bättre ju längre säsongen led, han var inte alls dålig under slutspelet, han har definitivt 60-70 matcher kvar i sin 38-åriga kropp.

Sandström är dessutom en spelare som aldrig skulle tänka sig att gnälla över bristande speltid, han skulle med fördel kunna användas som sjundeback, i par tillsammans med valfri läraktig gallerorm, han skulle på inget sätt skämma ut sig och han skulle på inget sätt sprida gift och etter i omklädningsrummet om rollen inte blev den han tänkt sig.

Dessutom tror jag att Sandström skulle göra det för praktiskt taget vilken juniorlön som helst.

Men Luleå Hockey kan inte ge honom det.



I en tid då vi inte vet vad de nya tränarna står för, eller ens hur de vill spela, i en tid då halva laget byts ut efter varje säsong, i en tid då många supportrar faktiskt är öppet kritiska mot föreningens strategier och visioner, mot sättet som värvningar och avsked sköts på, kan klubben inte förlänga lite snyggt och snabbt med Sveriges största trotjänare.

Klubben kan inte ens förmå sig att säga nej, nu är det bra, det finns helt enkelt ingen plats för trotjänaren i vårt lagbygge - men tusen tack för all din svett, ditt blod, här är våfflan och tröjan i taket, lycka till i framtiden.

Istället väljer man att sjunga den vanliga halvkvädna visan, att hålla folk på halster, försöka smyga ut trotjänaren bakvägen under en filt och hoppas att ingen ska märka det.

Jag kan för mitt liv inte förstå varför.



Det är det negativa. Det positiva? Det är inte för sent ännu.

Luleå är fortfarande i behov av två etablerade backar, minst, om man inte vill skicka signaler om att det där guldmålet bara var en stundens ingivelse, hastigt bortglömt efter blott en säsong. Med Sandström i laget räcker det med en back – och Sandströms påskrift kan ”Osten” lösa över en varmkorv på Kvantum om han bara vill.

Så.

Nu får det vara bra.

Sandström vill spela en säsong till.

Låt honom göra det."
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Mr Bister sön 15 maj 2016, 18:55

Det är ju faktiskt kvaliten på spelarna som spelar roll, Janne platsar inte i laget tycker jag fast jag gillar honom som person.

Mr Bister

Antal inlägg : 1392
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Micke80 sön 15 maj 2016, 18:59

En rak kommunikation kan också betyda:
Vi vill hemskt gärna ha dig kvar, men kan i dag inte se dig som mer än en sjunde och eventuellt en sjätteback. Kan du tänka dig den rollen?
Bra, men nu till nästa krux, vi kan inte tänka oss att betala mer än för en sjunde och eventuellt en sjätteback, kan du tänka dig det?

Som sagt, vi ska inte vara allt för kritiska när vi inte har fakta.
Mitt hjärta säger som ditt, jag vill ha han kvar.
Min hjärna säger att vi blir bättre om vi inte förlänger med honom. Frågan är ju då vad av hjärta och hjärna som vinner.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 15 maj 2016, 19:06

Jag vidhåller det jag sagt förut: Även om han är långsammare än förr, så hade få klagat på honom om man inte hade vetat hur gammal han är. Man tittar efter sådant på ett annat sätt när man vet att han är rekordgammal.

Inte desto mindre tycker jag att han var en av våra bättre backar i slutspelet. Visst, det kan se lite roligt ut när han står fel och inte hinner med. Det är bara det att det inte händer speciellt ofta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Rönken sön 15 maj 2016, 19:08

Plats finns nog allt, men frågan är om man är överens om lön kontra tilldelad roll? Bara för att vi tror att Janne är hyvens man som går med på 45 000 kr i månadslön behöver det inte vara sant. Han vet väl likt oss alla andra att Luleå har pengar, han ska spela sin - förmodligen - sista säsong och vill väl också kunna plocka ut en bra lön. Likt alla andra.

Jag hoppas han blir kvar men tror inte att föreningen är onda krafter medan Janne är en ängel rakt igenom. Hoppas på det bästa.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot sön 15 maj 2016, 19:13

Håller med Pelle. En sista säsong är han fan värd efter allt! Låt han slå rekordet i flest matcher nu förfan!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Pajala sön 15 maj 2016, 19:16

Beror på om osten lyckas med värvningar eller inte, det senare alternativet gör att det kanske finns en chans för Janne, tror Sandström får vänta någon månad på ett besked, gillar han och allt han har gjort för klubben men någon dag måste det ta slut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot sön 15 maj 2016, 19:20

Pajala skrev:Beror på om osten lyckas med värvningar eller inte, det senare alternativet gör att det kanske finns en chans för Janne, tror Sandström får vänta någon månad på ett besked,  gillar han och allt han har gjort för klubben men någon dag måste det ta slut.


Värvar man en gammelcenter i Falk så är det väl själva fan om man inte kan ge sina egna klubbikoner ett värdigt avslut.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Bamsefar sön 15 maj 2016, 20:05

Tycker att Sandströms vara eller inte vara i Luleå Hockey är inte enbart inriktad på prestation på isen. även om jag är övertygad om att han mycket väl kan förtjäna sin plats men han är en , av få, kulturbärare vi har kvar, en av de som skall föra facklan vidare vad det innebär att faktiskt känna och spela för klubbmärket på tröjan och inte enbart för vad som trillar in på konto varje månad. Låt han avsluta sin karriär med värdighet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Hedanders sön 15 maj 2016, 21:03

Bamsefar skrev:Tycker att Sandströms vara eller inte vara i Luleå Hockey är inte enbart inriktad på prestation på isen. även om jag är övertygad om att han mycket väl kan förtjäna sin plats men han är en , av få, kulturbärare vi har kvar, en av de som skall föra facklan vidare vad det innebär att faktiskt känna och spela för klubbmärket på tröjan och inte enbart för vad som trillar in på konto varje månad. Låt han avsluta sin karriär med värdighet.

Håller med till 100%!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av ezz mån 16 maj 2016, 09:27

Vill ha kvar Janne ett år till men att som Cervenka tro att Janne spelar för en juniorlön bara han får vara kvar är väl ändå rätt naivt...

För det första är han värd mer pengar än så men med detta kommer också krav på utförande och konkurrens om positionerna. Då är inget lika självklart. Men hur som helst, jag vill ha ett år till med Janne!
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av FruktHamster mån 16 maj 2016, 11:36

"Hej, Janne. Vi vill ge dig ett värdigt avslut i Luleå Hockey genom att erbjuda dig att spela en säsong till för 20.000 i månaden"

... "Värdigt" var ordet, sa Bull.
Har ingen aning om hur diskussionerna mellan Osten och Janne gått, men  ser inte det "värdiga" i att bli inbjuden med armbågen på det vis Pelle förespråkar i sin text. Det kan lika gärna bli ett avslut som lämnar en sunkig eftersmak i munnen på Janne om man tar honom för givet på det sättet.

OM Sandström skulle vilja spela för en så låg lön, så är det ju en no brainer så klart. Men det förslaget kanske då måste komma från honom själv.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot mån 16 maj 2016, 14:51

Janne kan nog spela för 50-75k och det är han då värd ännu. Bästa backen i slutspelet efter Jaros o Melart säger allt.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Norlin mån 16 maj 2016, 19:47

När Jan Sandström talar sitt löneanspråk tackar man och ger. -Gammalt djungelordspråk.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tony Moore mån 16 maj 2016, 21:29

Var inte innevarande säsong ett "värdigt avslut"?
Jannes sista kontraktsår spelade han anständigt och var respekterad av alla i och runt laget.
Vad räknas annars som "värdigt avslut"?
LHF kan avtacka Janne officiellt under hösten som kommer eller när det nu passar i någorlunda närtid.

Jag är inte emot tanken på en fortsättning, beroende på hur truppen ser ut under sensommar/höst och pengen är den korrekta. Hoppas dessutom att relationerna är så pass goda att den gode Janne (om han vill) tas tillvara i någon form inom LHF framöver.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7447
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Wolfhunter mån 16 maj 2016, 22:09

Instämmer till 100 Tony Moore

Wolfhunter

Antal inlägg : 1136
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Lulefan tis 17 maj 2016, 17:29

Det handlar om elitidrott, då ska man inte ha kvar spelare av enda anledning att de varit i klubben länge och för att man gillar dem. Jag gillar Janne, men jag är osäker på om jag vill se honom i laget nästa säsong, tror det finns bättre backar att tillgå.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Bamsefar tis 17 maj 2016, 18:26

Lulefan skrev:Det handlar om elitidrott, då ska man inte ha kvar spelare av enda anledning att de varit i klubben länge och för att man gillar dem. Jag gillar Janne, men jag är osäker på om jag vill se honom i laget nästa säsong, tror det finns bättre backar att tillgå.

Självklart finns det bättre backar än Janne Sandström i dagens läge men det känns mer komplext kring Janne. Man kommer osökt att tänka på Carles Puyol, Barcelona, som fick ett löpande kontrakt, så länge han ville. Han steg av när han insåg att han inte hade det som krävdes för att spela på den nivån längre. Det omdömet , alla andra jämförelser i övrigt,  har nog Jan Sandström .
Så länge han känner själv att han kan bidra så skall han vara kvar.
För mig är Luleå HF bättre än andra klubbar, av många olika skäl men allt mynnar ut i det supporterskap man känner för föreningen.

Om vi skall vara samma kallhamrade nyttja o släng klubb som många andra tappar vi kvaliteter som gör oss unika.
Jag vinner gärna en LeMat, men inte till vilket pris som helst.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Puckad tis 17 maj 2016, 18:50

Vi kan klaga på spelare som saknar klubbhjärta.
Men varför skall någon ha det om vi inte premierar det när det bränner till?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kagen tis 17 maj 2016, 22:13

Enligt uppgift hyvlar Osten på ett förslag som innebär att Janne förbinder sig att spela alla matcher då Luleå möter DIF. Bara detaljer återstår som t.ex huruvida detta passar in i spelschemat för Bayern Leverkusen som är intresserad av Jannes tjänster som vänsterbreddare och 'lagpappa'.

Match mot DIF utan Janne Dragskott är ju lite som ett tivoli utan karuseller.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1726
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Gpa ons 18 maj 2016, 12:48

Puckad skrev:Vi kan klaga på spelare som saknar klubbhjärta.
Men varför skall någon ha det om vi inte premierar det när det bränner till?

Här säger du något som jag känner att är väldigt viktigt.
Jag har till och från varit trött på att vi fans har så oerhört lätt för att önska bort spelare som är aningens sämre än andra önskespelare in, oavsett att våra spelare är sådana som varit länge i föreningen och har i mina ögon bevisligen ett Luleå-hjärta. Vi har massor med exempel i form av Fabbe, Foppa, Sandström, Ledin, Oskarsson, Nagander, Harju osv. som vi fans önskar att inte ska få förlängt medan vi önskar andra storfräsare in. Sedan blir vi besvikna över att de nya storfräsarna inte har klubbhjärta och glider runt på en skridsko när det går tungt och signar med andra klubbar mitt under pågående säsong.

Självklart önskar jag ett så starkt lag som möjligt, men inte på bekostnad av vissa trotjänare som Sandström när jag tycker (baserat på senaste slutspelet) han absolut håller en säsong till.
Vi ska inte ha spelare som inte platsar alls, men någonstans måste klubbhjärta och trogen tjänst vara en parameter bland andra liksom poäng, +/- osv annars riskerar vi att ha en främlingslegion snart som underpresterar i pressat läge för hjärtat är någon annanstans.
En LeMat utan Sandström 16/17 är inte detsamma som med..

Gpa

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-24
Age : 38
Ort : Gagnef

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Tigerman ons 18 maj 2016, 15:14

Gpa skrev:
Puckad skrev:Vi kan klaga på spelare som saknar klubbhjärta.
Men varför skall någon ha det om vi inte premierar det när det bränner till?

Här säger du något som jag känner att är väldigt viktigt.
Jag har till och från varit trött på att vi fans har så oerhört lätt för att önska bort spelare som är aningens sämre än andra önskespelare in, oavsett att våra spelare är sådana som varit länge i föreningen och har i mina ögon bevisligen ett Luleå-hjärta. Vi har massor med exempel i form av Fabbe, Foppa, Sandström, Ledin, Oskarsson, Nagander, Harju osv. som vi fans önskar att inte ska få förlängt medan vi önskar andra storfräsare in. Sedan blir vi besvikna över att de nya storfräsarna inte har klubbhjärta och glider runt på en skridsko när det går tungt och signar med andra klubbar mitt under pågående säsong.

Självklart önskar jag ett så starkt lag som möjligt, men inte på bekostnad av vissa trotjänare som Sandström när jag tycker (baserat på senaste slutspelet) han absolut håller en säsong till.
Vi ska inte ha spelare som inte platsar alls, men någonstans måste klubbhjärta och trogen tjänst vara en parameter bland andra liksom poäng, +/- osv annars riskerar vi att ha en främlingslegion snart som underpresterar i pressat läge för hjärtat är någon annanstans.
En LeMat utan Sandström 16/17 är inte detsamma som med..
Och i fall som detta så tycker jag Osten gör fel. I stort sett i alla andra sammanhang så tycker jag han kan motivera sina beslut med att det är en fördel för föreningen men här brister det. Jag förstår precis hans motivering och varför han tycker det är det bästa för lagbygget om man håller honom på halster, men nånschtans måste man dra gränsen och inse att spelare bör behandlas extra respektfullt efter lång och trogen tjänst eftersom Goodwill är minst lika viktigt om inte mer på sikt.

Precis som man i arbetslivet har längre uppsägningstider för de med längre anställningstid, och speciallösningar för 60-plusare vid uppsägningar p.g.a. arbetsbrist. Det är inte för att det är för företagets bästa just då, snarare precis tvärtom, utan för att de anställda ska kunna känna att företaget bryr sig om de sina och premierar de som ger sina bästa år för dem istället för att gå till någon annan där gräset kanske råkar vara grönare för stunden. Och fallet Sandström är betydligt mer speciellt än t.ex. Ledin som snarast just gav sina bästa år till någon annan, och Abbott, som "bara" var här i 6 år och dessutom krävde en rätt så bra lön för sina tjänster.

Tycker man inte att Janne platsar längre så ska föreningen göra som FBK med Wallin och vara just rak och öppen i sin dialog, och så får man gemensamt gå ut med att "vi slutar här". Att spara någon till "utifall att allt annat skiter sig så kan du kanske få spela med oss" inträffar hade då fått mig personligen att lägga skridskorna på hyllan rakt av, eller ta mej tusan hade jag nog rentav ringt SAIK och sagt att jag spelar som 9:e back, utan lön. Enda kravet jag har är att få matchtid i derbyna så jag kan hälsa till Lulefans (och kanske få chans att hänga en PP-balja...).

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 18 maj 2016, 17:10

KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Urken ons 18 maj 2016, 17:14

Nu börjar det hända grejer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Puckad ons 18 maj 2016, 17:22

Vi kan väl konstatera att:
- Klasen har sunda värderingar.
- Klasen inte spelar med oss i höst.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Urken ons 18 maj 2016, 17:29

Puckad skrev:Vi kan väl konstatera att:
- Klasen har sunda värderingar.
- Klasen inte spelar med oss i höst.
+100
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kagen ons 18 maj 2016, 17:41

Puckad skrev:Vi kan väl konstatera att:
- Klasen har sunda värderingar.
- Klasen inte spelar med oss i höst.

Ja, jag kan inte låta bli att få känslan att alla som signalerar att de vill spela i Luleå får se lönsumman i kontraktsförslaget kapat medan de som inte vill spela i Luleå får ett något sockrat anbud. Jag påstår inte att det förhåller sig på det viset men fan.., hur slut som Artist var t.ex Ledin egentligen ifjol? Han räckte till att plocka hem ännu en liga-titel och ingen kan påstå att han valde bort Luleå denna gången. Det var Luleå som bokstavligt sade till honom att han inte räcker till i ett slutspel och att det var ett av skälen till att han fick lämna - Ledin svarade med 8 poäng i slutspelet i Österrikiska ligan. Jag säger inte att det hade blivit 5+ poäng i ett SHL-slutspel med Luleå men inte fan var han slut iaf. Han hade rivit, slitit, kämpat, eldat på och levererat one-liners så souvenirförsäljningen gått i taket.

Janne Sandström har aldrig tidigare varit ifrågasatt inför en kontraktsskrivning och 38 år är ingen ålder på en back. Har han ingen värre skada handlar det om motivation och nog har han ännu motivationen och hungern, nu när han inser att varje slutspel han får chansen att spela med ganska stor sannolikhet är det sista på den här nivån. Ett SM-guld skulle vara väldigt stort för Sandström och han är nog beredd att offra därefter.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1726
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Donten_ ons 18 maj 2016, 17:43

Urken skrev:
Puckad skrev:Vi kan väl konstatera att:
- Klasen har sunda värderingar.
- Klasen inte spelar med oss i höst.
+100

Eller någon gång ens.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot ons 18 maj 2016, 18:08

Alla på random internet forum verkar vara av samma åsikt inklusive Omark och Klasen, det stinker! Mögelosten gör det igen. Förjävligt rent ut sagt och det lär bli ännu svårare att locka hit svenska stjärnspelare i framtiden.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av NallePhu ons 18 maj 2016, 18:22

Visst Janne är en kultfigur MEN jag tror Osten gör lite rätt här och låter han få avsluta sin kariärr som spelare, I grudspel händer han bar med men man såg i slutspelet var han på mellis hela tiden tyvärr!

Sedan att Klasen ylar säger en hel del också att han inte spelar i Luleå nästa säsong!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Slapshot ons 18 maj 2016, 18:25

NallePhu skrev:Visst Janne är en kultfigur MEN jag tror Osten gör lite rätt här och låter han få avsluta sin kariärr som spelare, I grudspel händer han bar med men man såg i slutspelet var han på mellis hela tiden tyvärr!

Sedan att Klasen ylar säger en hel del också att han inte spelar i Luleå nästa säsong!



Låter väl snarare som att han aldrig spelare i Luleå mera åtminstone inte under nuvarande ledning. Detsamma gäller för övrigt Fransson.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Kallepedal ons 18 maj 2016, 18:32

NallePhu skrev:Visst Janne är en kultfigur MEN jag tror Osten gör lite rätt här och låter han få avsluta sin kariärr som spelare, I grudspel händer han bar med men man såg i slutspelet var han på mellis hela tiden tyvärr!

Sedan att Klasen ylar säger en hel del också att han inte spelar i Luleå nästa säsong!
Eller så ylar han av samma anledning som vi, dvs att han har ett stort Lulehjärta
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av amarule ons 18 maj 2016, 19:03

Åter igen, dålig pr i media för Luleå. Återigen dålig kommunikation och åter igen Osten i fokus på ett mindre smickrande sätt. Jag blir så jävla less...
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Jan Sandström - Sida 4 Empty Sv: Jan Sandström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 11 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet