Emil Larsson
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Emil Larsson
Emil visar inga som helst tendenser att ha hjärnkapacitet som Michael. Dock är det väldigt tydligt att situationen påverkar honom negativt. Hur positiv och professionell Emil än försöker att vara utåt sett; är det just nu allt annat än harmoni som råder på insidan. Det mesta ser ut att ha gått i baklås -oavsett hur mycket han själv vill och försöker.
Det är jäkligt synd att en kanon kille som Emil skall ha en agent som tydligen prioriterar andra saker än spelarna han representerar.
Jag skulle inte ha några hard feelings ifall Emil Larsson skulle välja att köra på agentens linje; och försöka en nystart redan nu hos sin kommande arbetsgivare. Det verkar bara suga en massa energi ur honom; att försöka hålla fasaden utåt uppe -och envist fortsätta simma mot strömmen. Tror att Emil behöver en bättre harmoni/balans i sitt liv -för att prestera sin ishockey. Just nu är han mentalt för långt ifrån det stället han behöver vara för att vara Emil Larsson.
Jonken- Antal inlägg : 7154
Sen att det är såhär är förjävligt. Inte minst för Emil.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12349
(Jag hoppas) det slår tillbaka.
Puckad- Antal inlägg : 11414
Bamsefar- Antal inlägg : 12295
Bamsefar skrev:Larsson till Örebro o eftersom lugano plockat in ryno så går vi all in för o plocka hem Klasen innan lördag
Uteslutet med Klasen enligt artikel i Kuriren/NSD.
Redbear- Antal inlägg : 6792
Dustin- Antal inlägg : 7279
Tror jag med tyvärr.Määk skrev:Emil Larsson är inte Robin Kovacs och Emil Larsson kommer att avsluta säsongen i Luleå Hockey.
Presterar inte nära av att vara en av ordinarie 12 F.
Lars158- Antal inlägg : 9827
Jonken- Antal inlägg : 7154
Vi kan inte heller låta en agent få sin vilja fram i alla lägen, sänder inte ut några trevliga signaler, att man kan bolla med Luleå hur som helst..
Klart som sjutton att han vill avsluta så bra som möjligt nu när han faktiskt har möjlighet att vinna något stort!
Gpa- Antal inlägg : 85
Dilox- Antal inlägg : 742
Det som är lite besvärande är ju att han, trots skadefylld o medioker säsong även ifjol, var riktigt bra när han fick chansen i några landskamper. Så nåt finns ju där.Dilox skrev:Emil får inte ut något av det han kan. Det ser alla. Men jag tycker det syns på honom att det är frustrerande. Jag är inte nöjd med det han gör. Men man kan inte beskylla han för att inte kämpa iaf. Som en viss annan herre slutade med totalt.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6551
Håller jag med om helt. Men just nu platsar han bara inteSnikne Ville skrev:Det som är lite besvärande är ju att han, trots skadefylld o medioker säsong även ifjol, var riktigt bra när han fick chansen i några landskamper. Så nåt finns ju där.Dilox skrev:Emil får inte ut något av det han kan. Det ser alla. Men jag tycker det syns på honom att det är frustrerande. Jag är inte nöjd med det han gör. Men man kan inte beskylla han för att inte kämpa iaf. Som en viss annan herre slutade med totalt.
Tigerman- Antal inlägg : 3435
Håller med i dettaTigerman skrev:Senaste två matcherna är han dock inte den enda på plan som varit undermålig. Lätt att peka på Herr Larsson av en anledning men hela laget har underpresterat i veckan, inte varit på tårna riktigt.
Lars158 skrev:Håller med i dettaTigerman skrev:Senaste två matcherna är han dock inte den enda på plan som varit undermålig. Lätt att peka på Herr Larsson av en anledning men hela laget har underpresterat i veckan, inte varit på tårna riktigt.
Det stämmer, men Larsson har varit ruskigt kass senaste tiden, inte bara de två senaste.
Blinders- Antal inlägg : 5278
Snikne Ville skrev:https://www.nsd.se/sport/stjarnan-ett-jakla-trakigt-avslut-pa-mina-ar-har-nm5320726.aspx
Intressant att det kommer från någon som gjorde klart med en ny klubb redan i december och inte har presterat på typ 1,5 halvsäsong.
Hankburger- Antal inlägg : 7433
Donowitz- Antal inlägg : 4351
Tror Gunler ersätter honom nästa år i produktion(poäng)
RSD555- Antal inlägg : 725
26-åringen fick stora delar av säsongen förstörd av en armskada, som han var tillbaka från i december. Det tog tid innan han var tillbaka i fullt slag, berättar Larsson.
– Egentligen dröjde det till februariuppehållet. Efter det började jag känna mig riktigt pigg och spelade riktigt bra hockey. Producerade kanske inte som önskat, men hade hoppats på ett slutspel också, säger han.
Extra trist för dig personligen?
– Så klart lite speciellt för mig. Jag har haft tre väldigt trivsamma år här. Även om sista året här blev rörigt. En tomhet, samtidigt visste jag att det skulle ta slut här. Tråkigt, men jag ser fram emot min fortsatta karriär.
I helgen tog SHL-klubbarna beslutet att avsluta hockeysäsongen, precis innan slutspelet skulle inledas. Ingen mästare utses och inga upp- eller nedflyttningar i svensk hockey.
Ett bittert avslut på forwardens år i Norrbotten.
– Ett jäkla tråkigt avslut på mina år här. Framförallt på den här säsongen, man hade förväntningar på ett annat slut. Lite tomt och konstigt, säger Larsson och fortsätter:
– Hela året blickar man framåt mot ett slutspel. Speciellt för mig som haft en kort säsong, har ännu mer tittat mot slutspelet.
Potentialen fanns att gå hela vägen?
– Absolut. Det tror jag att alla tycker. Alla kände nog en revansch mot förra året. Hela stan följde med i suget efter ett guld. Verkligen trist att vi inte fick göra upp om det.
Rikky- Antal inlägg : 1944
"Avslöjar: Så mycket tjänar forwarden på klubbytet
ISHOCKEY Emil Larssons flytt från Luleå Hockey till Örebro ger forwarden ett rejält lönelyft.
Kent Vikström14:56 | 2020-04-06
Under måndagen blev det officiellt att den förre Luleå Hockey-forwarden Emil Larsson är klar för Örebro Hockey. Stjärnan har skrivit på ett treårsavtal med sin nya klubb
Vi kan berätta att klubbytet innebär att spelaren höjer sin lön rejält. Enligt Sportens uppgifter får Larsson ett lönelyft på ungefär 100 000 kronor i månaden.
Larsson gjorde succé under sin första säsong i Luleå Hockey 2017/18. Det blev totalt 32 poäng (23 mål, 9 assist) på 49 matcher i SHL:s grundserie.
2018/19 fick Larsson sedan chansen i landslaget med Tre kronor. I höstas missade han dock inledningen av SHL-säsongen på grund av en armskada som krävde operation. Han avslutade sejouren i Luleåtröjan med 10 poäng (4 mål, 6 assist) på 28 matcher.
– Jag har haft tre väldigt trivsamma år här. Även om sista året här blev rörigt. En tomhet, samtidigt visste jag att det skulle ta slut här. Tråkigt, men jag ser fram emot min fortsatta karriär, sade Emil Larsson till Sporten när det stod klart att han skulle lämna Luleå Hockey i mitten av mars."
ha ha ha, grattis Örebro, tur att vi slapp det blysänket.
Pajala- Antal inlägg : 18971
LHF96- Antal inlägg : 3535
"Lycka till med de förväntningarna"
Är väl Örebro och inte Emil som ska ha skit för den lönen, alla hade kritat på ett sånt kontrakt.
Jag tror btw att Emil säkert kommer göra ca 30 poäng i Örebro men är extremt glad att det är till spelare som Klasen och EG Luleå Hockey pungar ut såna pengar och inte till Emil.
Dustin- Antal inlägg : 7279
Määk skrev:"Blysänke"
Är väl Örebro och inte Emil som ska ha skit för den lönen, alla hade kritat på ett sånt kontrakt.
Jag tror btw att Emil säkert kommer göra ca 30 poäng i Örebro men är extremt glad att det är till spelare som Klasen och EG Luleå Hockey pungar ut såna pengar och inte till Emil.
Har redan gratulerat Emil. Men du tror inte att Örebro kommer göra något, om Emil underpresterar utifrån förväntningarna? Han har nog en hel del press på sig. Man ser bevisligen Emil som en stjärna i SHL.
farre- Antal inlägg : 2146
Känns elakt men på ett sätt hoppas man att de inte går bra så Örebro bryter och Luleå plockar upp honom igen till ett marknadsmässigt pris :O
Nä, seriöst, lycka till Emil.
Lehto- Antal inlägg : 783
Fattar inte heller varför Sanny och Madhawk blir tokarga över att det eventuellt inte stämmer. Dom har ju gått bananas. Sanny kräver rättelse av tidningen och betonar att det tidningen gått ut med är pinsamt.
Madhawk spelar lite allan ballan och översittarattityd med en underton av att "ingen vet lönerna som jag".
Hela den här coronaskiten verkar få folk att bara bli galna.
- Ibland är den här världen så konstig. Jättekonstig, som en vis man en gång sa.
Dilox- Antal inlägg : 742
LHF96 skrev:Örebro alltså, vilket skämt till klubb, men bara hoppas de fortsätter med sitt luftslott så kommer konken så småningom
Både Larsson och Kovacs borde ha blivit lockade med ganska rejäla summor i lön för att lämna en toppklubb. Om det stämmer att han fått 100k mer i månaden (Alltså från 120-150 som han tjänade i Luleå) så snackar vi alltså en stjärnlön för en spelare som gjort en halv bra säsong i SHL.
Määk skrev:"Blysänke"
Korrekt men pressen kommer ändå landa på Larssons axlar just pga. lönen. Sedan 30 p i Örebro? Då måste han steppa upp rejält för det är vad han lyckats prestera i Luleå trots ett betydligt stabilare (och bättre generellt) lag.
Dilox skrev:Nu verkar det ju som att den lönen inte riktigt stämmer om man ska lita på Sanny och Madhawk. Jag har ingen aning och bryr mig inte heller. Men fattar inte varför nån skulle ljuga lokalpressen rätt i ansiktet.
Fattar inte heller varför Sanny och Madhawk blir tokarga över att det eventuellt inte stämmer. Dom har ju gått bananas. Sanny kräver rättelse av tidningen och betonar att det tidningen gått ut med är pinsamt.
Madhawk spelar lite allan ballan och översittarattityd med en underton av att "ingen vet lönerna som jag".
Hela den här coronaskiten verkar få folk att bara bli galna.
- Ibland är den här världen så konstig. Jättekonstig, som en vis man en gång sa.
MrMadHawk brukar väl basera sina åsikter om folks löner på vad skatteverket vill medge samt på avstängningar? Så någon insyn i klubbarna i just det fallet verkar ju inte höken ha direkt.
Däremot var hittar du exakt att Sanny och Höken inte håller med vad pressen skriver? För jag har kollat på deras blogg och twitter men finner inget av detta.
Ja. I grunden har jag faktiskt haft en riktigt pissdag.
— Sanny Lindström (@Sannylindstrom) April 6, 2020
Jag reagerade på att det faktiskt var ett medvetet försökt att smutskasta en spelare. Helt onödigt. Jag känner inte Emil och kanske borde låtit det passera. Men det var väldigt låg nivå. Tack för omtanken Max.
Klart killen fick högre lön. 100 i månaden är en ren och skär lögn som planterats å vilselett en journalist. Jag hade också blivit sur, arg och besviken om jag utnyttjats så av en källa.
— Sanny Lindström (@Sannylindstrom) April 7, 2020
Men, men. Hur som helst kan vi vara överens att Örebros har sämre guldchans än Luleå.
Tony Moore skrev:Ja. I grunden har jag faktiskt haft en riktigt pissdag.
— Sanny Lindström (@Sannylindstrom) April 6, 2020
Jag reagerade på att det faktiskt var ett medvetet försökt att smutskasta en spelare. Helt onödigt. Jag känner inte Emil och kanske borde låtit det passera. Men det var väldigt låg nivå. Tack för omtanken Max.Klart killen fick högre lön. 100 i månaden är en ren och skär lögn som planterats å vilselett en journalist. Jag hade också blivit sur, arg och besviken om jag utnyttjats så av en källa.
— Sanny Lindström (@Sannylindstrom) April 7, 2020
Men, men. Hur som helst kan vi vara överens att Örebros har sämre guldchans än Luleå.
Där ser man. Håller dock med att man måste erbjuda en betydligt bättre lön än Luleå om man ska lämna för ett lag som ligger på nedre halvan av serien varje säsong. Kanske inte 100K men ändå i samma bollpark skulle jag nog tro.
Höken brukar utgå från böterna o det finns mig veterligen ingen bättre indikator på "verklig" lön.Hankburger skrev:
MrMadHawk brukar väl basera sina åsikter om folks löner på vad skatteverket vill medge samt på avstängningar? Så någon insyn i klubbarna i just det fallet verkar ju inte höken ha direkt.
bearjew skrev:Är helt säker på att han tjänar ytterligare 40k i månaden men han kanske tar ut det på annat vis.
Nej.
CKa- Antal inlägg : 1359
CKa skrev:bearjew skrev:Är helt säker på att han tjänar ytterligare 40k i månaden men han kanske tar ut det på annat vis.
Nej.
Ja, du har ingen aning om vartifrån det kommer.
Det efter att ha fått samma uppgifter från två av varandra oberoende källor.
— David Olsson Jiglund (@Davidjiglund) November 22, 2020
Hans månadslön är 190 000 kronor.
— David Olsson Jiglund (@Davidjiglund) November 22, 2020
Jag förhastade mig.
— David Olsson Jiglund (@Davidjiglund) November 26, 2020
I Örebro vill de inte uttala sig om vilken permitteringsgrad deras spelare har. Inte heller om ytterligare löneavståenden har gjorts. Men en källa med insyn i Örebro har bekräftat att spelarna är permitterade.
Men han tjänar mer än vad bötesbeloppet antydde.
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8