Emil Larsson

+59
Lajon
chiII
Lulefan
amarule
Mr Bister
#96
Norlin
Hellcop
Snikne Ville
Hostak straffar
Isomannen
Jokerman
farre
Bamsefar
Lehto
Diktatorn
Rikky
Dilox
LulefanGBG
LHF96
tibet
GustenA
kokostrollet
NallePhu
Norrlandstoken
Sundance Kid
PM
rasbiologen
Donowitz
Tony Moore
Tigerman
icemask
Dustin
ski3r
Mange
Blinders
Redbear
Hedanders
Micke80
Meyhem
Sportchefen #2
Old Brooklyn
pingu
Pajala
Qirren
Lillajag
Lars158
JuniorX
Hankburger
Kraftkung
Ratad7
Puckad
Kagen
Ferros
Jonken
Kapten Haddock
Wolfhunter
KaptenBlodskelett
Patrik82
63 posters

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Hedanders fre 25 jan 2019, 09:36

Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2075
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders fre 25 jan 2019, 09:53

Helt korrekt att Emil blir anmäld, konstigt dock att liknande situationer denna säsong inte blivit anmälda.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders fre 25 jan 2019, 13:52

Två matchers avstängning.
10 500 kr i böter, alltså tjänar Emil 84 000 kr i månaden.

https://www.shl.se/artikel/40yaajrbv-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-emil-larsson

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Tony Moore fre 25 jan 2019, 14:57

Inkonsekvensen och godtycket regerar SHL Mad
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Hankburger fre 25 jan 2019, 19:07

Tony Moore skrev:Inkonsekvensen och godtycket regerar SHL Mad

Det är ju skillnad från lag till lag tydligen. Var ju en Slewfoot nästan identisk mot just Larsson där Thuresson gör exakt samma sak som Larsson gjorde ovan men får inget av det.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Micke80 fre 25 jan 2019, 19:14

Tycker det är helt rätt att han blir avstängd. Blev mest förvånad över att domarna missade det under matchen då den var fruktansvärt tydlig och dessutom helt onödig.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders mån 28 jan 2019, 13:19

Uttagen till Tre kronor.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Dustin mån 28 jan 2019, 13:25

Kul för Emil. Även om han inte spelat på topp på sistone. Kovacs hade förtjänat en landslagsplats.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders mån 28 jan 2019, 14:46

Larsson är ju uttagen pga att han gjorde en grym turnering förra gången. Han kom med i förra turneringen pga att Nygård lämnnade återbud.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders tis 29 jan 2019, 18:40

"Avslöjar: Luleå-stjärnan uppvaktas av NHL-klubbar
ISHOCKEY Förra säsongen gjorde han 24 mål på 49 matcher – men hans skotteffektivitet har sjunkit med 13 procent sedan dess – och den här säsongen har det bara blivit 7 mål på 33 matcher. Fast Emil Larsson imponerade under Channel one cup och följs nu av flera NHL-klubbar. "Vi diskuterar ganska intensivt med en handfull olika klubbar", säger agenten Michael Rosell.


David Olsson Jiglund18:22 | 2019-01-29
Det fanns intresse från NHL redan förra året, men Emil Larsson valde att förlänga med Luleå Hockey.

– Det berodde lite på vad klubbarna där borta erbjöd honom för sorts roll. Men det handlade också om att han ville samla på sig mer erfarenhet. Förra säsongen var ju hans första i SHL, säger Michael Rosell.

Sedan tillägger han:

– Det var också först i fjol Emil fick sin första rejäla sommarträning.

Klubbarna som visade intresse för Emil Larsson förra året följer fortfarande honom, enligt Michael Rosell, och efter Channel one cup har ytterligare några anmält sitt intresse.


– Han gjorde det jättebra när han var iväg med landslaget, och visst finns det intresse, säger han och fortsätter:

– Spelare som honom är väldigt intressanta för klubbarna där borta, och vi diskuterar ganska intensivt med en handfull olika klubbar.

Han tillägger sedan:

– Det är även några KHL-klubbar som har fått upp ögonen för honom.

Men Emil Larsson har kontrakt med Luleå Hockey över nästa säsong också, och om han flyttar så är det för spel i NHL.

– Han trivs hur bra som helst där uppe. Konstigt vore väl annars med tanke på hur bra det går för dem. Och jag utgår från att han kommer att spela ut sitt kontrakt med Luleå Hockey annars, säger Michael Rosell."

https://mobil.kuriren.nu/sport/100-hockey/avslojar-lulea-stjarnan-uppvaktas-av-nhl-klubbar-nm5018068.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders lör 09 feb 2019, 16:53

Larsson briljerar på den internationella scenen. Blir nog Nordamerika nästs säsong. Tråkigt att Emil inte är lika bra i klubblaget. Blir nog relativt lätt att ersätta honom nästa säsong. Bara gjort 7 mål i år med 13 omgångar kvar.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av GustenA lör 09 feb 2019, 17:08

Blinders88 skrev:Larsson briljerar på den internationella scenen. Blir nog Nordamerika nästs säsong. Tråkigt att Emil inte är lika bra i klubblaget. Blir nog relativt lätt att ersätta honom nästa säsong. Bara gjort 7 mål i år med 13 omgångar kvar.
Enil har spelat utan center större delen av säsongen. Jag tycker han, Lundeström och Einar sett bra ut sen Lundeströms återkomst. I dag är han instoppad i en riktigt fysisk kedja med Händemark och Sylvegård. Det kanske passar honom bättre. Men jag tror som du att det är hans sista säsong i LHF och att är ersättningsbar men förmodligen till en dyrare peng.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders lör 09 feb 2019, 17:13

GustenA skrev:
Blinders88 skrev:Larsson briljerar på den internationella scenen. Blir nog Nordamerika nästs säsong. Tråkigt att Emil inte är lika bra i klubblaget. Blir nog relativt lätt att ersätta honom nästa säsong. Bara gjort 7 mål i år med 13 omgångar kvar.
Enil har spelat utan center större delen av säsongen. Jag tycker han, Lundeström och Einar sett bra ut sen Lundeströms återkomst. I dag är han instoppad i en riktigt fysisk kedja med Händemark och Sylvegård. Det kanske passar honom bättre. Men jag tror som du att det är hans sista säsong i LHF och att är ersättningsbar men förmodligen till en dyrare peng.
Det spelar ju såklart in som du säger, men jag tycker att Emil har varit för mycket på utsidan och mycket puck tapp efter dribblingar vid utsatta positioner. Förra året slog han till direkt som han har gjort i landslaget i år.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders lör 09 feb 2019, 17:15

Men vem vet han kanske dunkar in 10 puckar sista 13 omgångarna och vinner interna skytteligan...

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Tony Moore lör 09 feb 2019, 18:07

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jonken sön 10 mar 2019, 09:14

Men OJ vad man hoppas på att det skall snart lossna ORENTLIGT för Emil! Han har verkligen jobbat ihop för det nu. Att Emil fortsätter att vara fysisk utan puck. Kanske variera lite mer att ta snabba avslut; än att åka, utmana med puck först -för att skapa läget för sitt avslut. Är dock övertygad att Emils fysik kommer att ränta i ett slutspel. Bara det finns konstant kräm i buggarna för rörelse som krävs det högre tempot.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders fre 15 mar 2019, 10:00

Emil Larsson sköt 64 skott på mål de 25 första matcherna (fram till den 22 december) efter det 33 skott på 24 matcher. Där har vi anledningen till Emils mediokra säsong. Totalt blev det 97 skott med en skotteffektivitet 9,28 % vilket är normalt.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av farre fre 15 mar 2019, 10:28

Blinders88 skrev:Emil Larsson sköt 64 skott på mål de 25 första matcherna (fram till den 22 december) efter det 33 skott på 24 matcher. Där har vi anledningen till Emils mediokra säsong. Totalt blev det 97 skott med en skotteffektivitet 9,28 % vilket är normalt.

Vi spelade annorlunda första halvan av säsongen
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders fre 15 mar 2019, 10:53

farre skrev:
Blinders88 skrev:Emil Larsson sköt 64 skott på mål de 25 första matcherna (fram till den 22 december) efter det 33 skott på 24 matcher. Där har vi anledningen till Emils mediokra säsong. Totalt blev det 97 skott med en skotteffektivitet 9,28 % vilket är normalt.

Vi spelade annorlunda första halvan av säsongen
Ja vi sköt mindre första halvan av säsongen.

Luleå sköt 25,9 skott på mål per match första 26 och 26.3 resterande matcher.
Luleå hade 36,7 skottförsök per match första 26 och 40,8 resterande matcher.
Corsi% första 26 matcherna, 49,58.
Corsi% sista 26 matcherna, 50,57.

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av farre fre 15 mar 2019, 11:05

Att vi sköt 0,4 skott mer per match andra delen av säsongen är irrelevant.
Vi spelade betydligt mer kompakt och defensivt sista 17-18 matcherna. Och då Emil inte är världens snabbaste på skridskorna är han beroende av att vi etablerar spel i anfallszon för att komma till sina lägen.
På det sättet som vi spelade sista delen av serien hämmades helt enkelt Emil.
Sen ska vi komma ihåg att han spelar med den puckkåtaste spelaren i SHL,  Einar som aldrig verkar vilja släppa pucken ifrån sig oavsett hur många motståndare som står i vägen samt Lundeström som inte heller han är blyg med pucken.
Tyckte ändå att han fick fler puckar till sig förra året då kedjekamraterna inte höll i pucken lika länge då.
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jokerman lör 23 mar 2019, 19:15



Luleås första målskytt i SM-slutspelet.

Forza Emil!!!


Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Puckad lör 23 mar 2019, 19:26

Fasth hinner tänka "Det här blir pinsamt på youtube!" innan pucken går i mål.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11144
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jonken lör 23 mar 2019, 19:38

Skönt att Emil fick näta direkt i första slutspelsmatchen. (VILKET GRYMT pass av Sondell på målet!!!) Nu får vi hoppas att det håller i sig för Emil genom hela slutspelet.

- ROCK all the way to LeMat 36! bounce
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Blinders mån 22 apr 2019, 15:15

"Hemliga skadan stoppar stjärnan
ISHOCKEY Emil Larsson lämnade under måndagen återbud till förbundskaptenen Rikard Grönborg. Nu berättar den tidigare VM-aktuelle forwarden varför. "Jag har haft problem med min ena handled ett tag", säger han.


David Olsson Jiglund14:56 | 2019-04-22
Det var i den tredje semifinalmatchen mot Frölunda han skadade sig.

– Jag fick en smäll över handleden, säger Emil Larsson och fortsätter:

– Men jag bet ihop, tejpade den och tog på mig ett extraskydd, och spelade vidare.

Han är inte nöjd med sitt spel i de två sista matcherna.

– Jag gjorde så bra ifrån mig som jag kunde, men jag kände inte att jag kunde göra mig själv rättvisa.

Han vet fortfarande inte exakt vad som är fel med handleden.

– Läkaren som har tittat på den tror att det är en sena som tagit stryk, men jag väntar fortfarande på en röntgentid, säger Emil Larsson.

Nu har han också gett upp hoppet om spel i VM i Slovakien senare i vår.

– Jag hoppades att det skulle kännas så pass bra vid det här laget att jag skulle kunna spela, säger Emil Larsson och fortsätter:

– Men det har tyvärr inte gett med sig än, och kan jag inte ge hundra procent känns det inte som att det är någon idé, utan då får det vara.

Han är besviken.

– Det känns jättetråkigt, jag var ju tvungen att lämna återbud förra året också.

I slutet av januari berättade hans agent Michael Rosell att flera NHL-klubbar hade visat intresse för honom.

Han har dock ännu inte fått något konkret erbjudande.

– Jag trivs här, och har ett år kvar på mitt kontrakt, så jag utgår från att jag kommer spela här nästa säsong också, säger Emil Larsson."

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/hemliga-skadan-stoppar-stjarnan-nm5085218.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5190
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Wolfhunter mån 22 apr 2019, 18:02

Blinders88 skrev:"Hemliga skadan stoppar stjärnan
ISHOCKEY Emil Larsson lämnade under måndagen återbud till förbundskaptenen Rikard Grönborg. Nu berättar den tidigare VM-aktuelle forwarden varför. "Jag har haft problem med min ena handled ett tag", säger han.


David Olsson Jiglund14:56 | 2019-04-22
Det var i den tredje semifinalmatchen mot Frölunda han skadade sig.

– Jag fick en smäll över handleden, säger Emil Larsson och fortsätter:

– Men jag bet ihop, tejpade den och tog på mig ett extraskydd, och spelade vidare.

Han är inte nöjd med sitt spel i de två sista matcherna.

– Jag gjorde så bra ifrån mig som jag kunde, men jag kände inte att jag kunde göra mig själv rättvisa.

Han vet fortfarande inte exakt vad som är fel med handleden.

– Läkaren som har tittat på den tror att det är en sena som tagit stryk, men jag väntar fortfarande på en röntgentid, säger Emil Larsson.

Nu har han också gett upp hoppet om spel i VM i Slovakien senare i vår.

– Jag hoppades att det skulle kännas så pass bra vid det här laget att jag skulle kunna spela, säger Emil Larsson och fortsätter:

– Men det har tyvärr inte gett med sig än, och kan jag inte ge hundra procent känns det inte som att det är någon idé, utan då får det vara.

Han är besviken.

– Det känns jättetråkigt, jag var ju tvungen att lämna återbud förra året också.

I slutet av januari berättade hans agent Michael Rosell att flera NHL-klubbar hade visat intresse för honom.

Han har dock ännu inte fått något konkret erbjudande.

– Jag trivs här, och har ett år kvar på mitt kontrakt, så jag utgår från att jag kommer spela här nästa säsong också, säger Emil Larsson."

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/hemliga-skadan-stoppar-stjarnan-nm5085218.aspx
Kunde för ovanlighetens skull läsa detta på nsd, men tack för att du tar dig tid och delar med oss som av olika skäl inte prenumererar. Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1196
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Isomannen tor 25 apr 2019, 09:35

Emil kommer tillbaka starkt nästa säsong , andra året brukar vara svårast/svacka så kommer bli en stark kugge och säkert göra hattrick mot leksand😀

Isomannen

Antal inlägg : 12
Join date : 19-04-25

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Tony Moore ons 08 maj 2019, 21:16

Beskedet: Larsson blir kvar i Luleå Hockey

ISHOCKEY I tisdags berättade Robin Kovacs för Sporten att han har bestämt sig för att spela vidare i Luleå Hockey och tackat nej till klubbarna som visat intresse för honom. På onsdagen meddelade lagkamraten Emil Larsson att han också blir kvar. "Jag trivs bra, och känner att jag kan fortsätta utvecklas här", säger han.

David Olsson Jiglund19:49 | 2019-05-08

Även han har haft KHL- och NHL-klubbar efter sig.
– Jag vet att det är några klubbar som har visat intresse, men jag har inte funderat så mycket på det. Det är min agent som har hand om allt sådant där, säger Emil Larsson.

Han fortsätter sedan:
– Fast det verkar inte ha blivit något av det, jag har i alla fall inte hört någonting.

Du blir kvar alltså?
– Ja, det räknar jag med, säger Emil Larsson och fortsätter:
– Jag trivs bra, och känner att jag kan fortsätta utvecklas här. Sedan tänker jag inte så långt fram. Det enda jag fokuserar på nu är att komma i form och göra en jäkla säsong, vad som händer efter det får vi se då.

Han besväras fortfarande av den handledsskada som han drabbades av i den tredje semifinalmatchen mot Frölunda.
– Det har blivit lite bättre, men det var värre än vad jag trodde. Och det känns fortfarande inte riktigt bra, säger Emil Larsson.

Sedan fortsätter han:
– Fast jag ska träffa läkaren igen på fredag, och jag har ju faktiskt hela sommaren på mig att få ordning på det.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7774
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jokerman lör 10 aug 2019, 20:20

Emil Larsson - Sida 4 Bf68b510
Bild: Victor Tjärnberg | Emil Larsson har börjat träna med laget.

Inför ispremiären för en vecka sedan saknades skarpskytten Emil Larsson, med en armskada.

– Just nu har Emil en armskada och kommer inte att träna. Han kommer att träffa en läkare här i dagarna och då får vi veta mer vad det innebär, men han finns inte med på is fullt ut, sade Stefan "Skuggan" Nilsson då.

Nu har Larsson gjort ett par ispass med laget, och gick precis som Nils Lundkvist på is under onsdagspasset.

– Det är ruggigt kul, lite ovant, lite ömma muskler och fötter men jäkligt kul att vara igång, konstaterar forwarden.

Skadan är inte något som stör Brynäsprodukten, utan valde att ta det säkra före det osäkra.

– Jag måste se till att vara helt redo för is innan vi går på.

Förra säsongen kunde han inte följa upp sin debutsäsong med Luleå Hockey, då han slutade fyra i skytteligan.

När han är redo för att gå för fullt efter skadan, är ännu osäkert.

– Vi får se. Vi tar det lite dag för dag. Jag har kört för fullt två dagar i rad. Det har känts bra, kul att vara igång. Vi får se, det gäller att ha kroppen fräsch. Det kommer viktigare veckor och matcher framöver. Vi tar det lite steg för steg och ser till att det känns bra.

Var det här en skada som du drog på dig under försäsongen?

– Kanske. Jag vet inte vad jag kan säga om den. Det är en liten, liten detalj som gör att vi tar det lite försiktigt nu. Sedan får vi se var det tar vägen, avslutar Larsson.

Victor Tjärnberg norrbottenmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av farre tor 15 aug 2019, 00:39

Tyckte jag såg Emil vid Scandinavium idag. Om det inte var Emil så har han definitivt en tvillingbror som han inte vet om.
Undrar vad han gjorde här nere i så fall? Klump i halsen kan jag lova!
farre
farre

Antal inlägg : 2089
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Redbear lör 17 aug 2019, 13:05

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6715
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Hostak straffar lör 17 aug 2019, 13:27

Läge att signa Harju då.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Pajala lör 17 aug 2019, 13:33

Hostak straffar skrev:Läge att signa Harju då.

Vi har juniorer som kan spela istället.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18168
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Qirren lör 17 aug 2019, 13:37

Ja bredden på forwardssidan är inget problem. Skönt att de tar tag i det istället för att det ska vara något som stör under hela säsongen.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Hostak straffar lör 17 aug 2019, 13:40

Pajala skrev:
Hostak straffar skrev:Läge att signa Harju då.

Vi har juniorer som kan spela istället.

Nä, tyvärr inte. Oräknat Gunler då. Edström har inte händer för SHL.

Hostak straffar

Antal inlägg : 61
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Dustin lör 17 aug 2019, 14:40

Forwardssidan är bred, Gunler kanske får en ärlig chans direkt och sen kommer Emil Larsson in och ökar konkurrensen ytterligare i November. Tycker inte vi ska värva en forward.

Dustin

Antal inlägg : 6965
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Hankburger lör 17 aug 2019, 15:43

Hostak straffar skrev:
Pajala skrev:
Hostak straffar skrev:Läge att signa Harju då.

Vi har juniorer som kan spela istället.

Nä, tyvärr inte. Oräknat Gunler då. Edström har inte händer för SHL.
Luleå har en hel del forwards. Forsberg och Fabbe t.ex.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av GustenA lör 17 aug 2019, 17:08

Hankburger skrev:
Hostak straffar skrev:
Pajala skrev:
Hostak straffar skrev:Läge att signa Harju då.

Vi har juniorer som kan spela istället.

Nä, tyvärr inte. Oräknat Gunler då. Edström har inte händer för SHL.
Luleå har en hel del forwards. Forsberg och Fabbe t.ex.

Nja, Forsberg har inte kontrakt.

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jonken lör 17 aug 2019, 20:15

Luleå skall definitivt inte värva någon forward för att Emil Larsson blir nu borta ett tag. Detta blir en fantastisk extra morot för Mattsson, Gunler och Edström!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6861
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av kokostrollet lör 17 aug 2019, 21:49

Jonken skrev:Luleå skall definitivt inte värva någon forward för att Emil Larsson blir nu borta ett tag. Detta blir en fantastisk extra morot för Mattsson, Gunler och Edström!

Exakt! Vi har tillräcklig bredd på forwardssidan för att kunna klara en sån här grej och ge de yngre chansen under början av säsongen att visa att de förtjänar en plats högre upp i hierarkin.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2675
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av NallePhu lör 17 aug 2019, 23:15

Nog tror jag dem måste säkerställa Emils position in case of han blir bota längre än vad dem planerat, Då fungerar det inte med juniorerna tyvärr!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18310
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Micke80 sön 18 aug 2019, 12:58

Finns ingen som helst anledning att agera med en ersättare nu. Dels har vi en bred forwardstrupp och dels säger prognosen att han "bara" missar 2 månader av säsongen.
Vi har idag 3 forwards som skulle stått utanför de 12 spelbara om Emil varit hel, de spelarna måste få chansen nu annars kan man lika gärna strunta i att ha de i truppen.
Prognoserna brukar vara ganska enkla att ställa vid "operationsskador", det är värre med förslitningar och hjärskakningar osv. Om prognoserna inte håller brukar det oftare vara att det går fortare än att det tar längre tid.

Jag är däremot övertygad om att de håller ögonen öppna efter en back och en forward om det visar sig att Sellgren inte kommer åter och Emil blir borta längre.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jokerman sön 18 aug 2019, 19:07

Emil Larsson - Sida 4 Bd7bb610
Emil Larsson stänkte in 23 kassar säsongen 17/18 och 9 kassar 18/19. Ulf Engman, vice GM tycker det finns ersättare. 

Jesper Sandberg norrbottenmedia:

Sporten kunde under lördagen berätta om Emil Larssons öde. Den skadade armen krävde operation och läkning och rehabilitering väntas ta tre månader.

Engman kommenterar situationen.

– Vi hoppas att Emil ska var redo i slutet av november. Jag har inte hört några detaljer ännu mer än att operationen har gått bra, säger Engman.

Var har han opererats?

– Han opererades i Göteborg och beräknas vara tillbaka i Luleå under måndagen, säger Engman.

Är det en fraktur på armen?

– Det vill jag inte kommentera utan vi har gått ut med det vi har gått ut med, vi brukar inte vara så detaljerade när det gäller skador, säger Engman.

Engman vill inte heller berätta om var på armen skadan sitter.

Enligt det Luleå Hockey gick ut med under lördagen så meddelade de att klubben inte kommer leta någon ersättare för Emil Larsson under skadeperioden.

– Vi är väldigt nöjda med vår forwardssida och har mer bredd än förra säsongen så vi känner att vi inte behöver ersätta honom nu. Just nu kommer vi bara köra på, säger Engman.

Har ni kvar telefonnumren till Johan Harju och Johan Forsberg?

– Det är klart vi har deras nummer men i dagsläget är det inte aktuellt att ta in någon överhuvudtaget, säger Ulf Engman, vice GM i Luleå Hockey.

Sporten fortsätter att söka Emil Larsson för en kommentar, dock utan framgång.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av GustenA sön 18 aug 2019, 19:15

farre skrev:Tyckte jag såg Emil vid Scandinavium idag. Om det inte var Emil så har han definitivt en tvillingbror som han inte vet om.  
Undrar vad han gjorde här nere i så fall? Klump i halsen kan jag lova!

Snyggt spottat, opererade sig tydligen i Göteborg Smile

GustenA

Antal inlägg : 3083
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jokerman sön 18 aug 2019, 19:22

GustenA skrev:
farre skrev:Tyckte jag såg Emil vid Scandinavium idag. Om det inte var Emil så har han definitivt en tvillingbror som han inte vet om.  
Undrar vad han gjorde här nere i så fall? Klump i halsen kan jag lova!

Snyggt spottat, opererade sig tydligen i Göteborg Smile
Right on!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Hankburger sön 18 aug 2019, 20:47

GustenA skrev:
Hankburger skrev:
Hostak straffar skrev:
Pajala skrev:
Hostak straffar skrev:Läge att signa Harju då.

Vi har juniorer som kan spela istället.

Nä, tyvärr inte. Oräknat Gunler då. Edström har inte händer för SHL.
Luleå har en hel del forwards. Forsberg och Fabbe t.ex.

Nja, Forsberg har inte kontrakt.

Du har helt rätt. Skyller på att jag var trött. Fabbe har man iallafall. Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Donowitz tor 12 sep 2019, 17:59


Donowitz

Antal inlägg : 4117
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Snikne Ville tor 07 nov 2019, 07:53

Luleås glädjebesked - stjärnan tillbaka på is
ISHOCKEY Emil Larsson har inte spelat något denna säsong efter att han genomgick en operation från tidigare problem med armen. Till forwardens och Luleå Hockeys glädje är han nu tillbaka på isen.


Alexander Rönnlund14:07 | 2019-11-06
Emil Larsson har de två senaste säsongerna varit en viktig pjäs för Luleå Hockey. Nu har han börjat krypa igång igen efter hans operation som genomfördes veckor innan säsongens start.

– Skönt att vara igång på is. Jag har längtat till att komma tillbaka, det har varit långa månader. Jag har varit igång, passat lite och smugit igång lite. Sen är det väl en bit kvar till full matchform, men det är ruskigt kul att vara igång på is, Säger Emil Larsson.

Är det första gången du är på is sedan skadan?

– Nej jag var igår faktiskt, men kanske var mindre aktiv då. Det är fortfarande lite stelt och ömt i första passningarna men från igår till idag tycker jag det känns mycket bättre, säger Larsson.

Hur känns det rent allmänt då?


– Men helt okej, nu kan jag smyga igång med vikter, klubba - puck så får vi ta det vecka för vecka, säger Larsson.

När är du tillbaka?

– (Skratt) Ja det är en svår fråga att svara på, när jag är matchredo, säger Larsson.

Det finns ingen uppskattning?

– Det är så svårt att säga, känns det bra efter två veckor är jag tillbaka efter två veckor. Känns det bra efter fyra så är jag tillbaka efter fyra. Allt handlar egentligen om att få upp styrkan, vara redo, få fullt ut på skotten och allting annat när jag spelar för att kunna hjälpa laget, säger Larsson.

Ett skadeskjutet Luleå Hockey ser alltså ut att få tillbaka Emil Larsson inom några få veckor.

På 97 matcher för Luleå har Emil Larsson mäktat med 52 poäng, bland annat 2017/18 säsongen där han kom på fjärdeplats i skytteligan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6410
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Lehto fre 08 nov 2019, 08:56

Hoppas han paras ihop med Ilomäki faktiskt!

Lehto

Antal inlägg : 750
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Jokerman fre 22 nov 2019, 23:32

Shocked ja jävlar ”det är ingen lek DET HÄR!”

Och de klarar av att gå efter DET HÄR?!?!?
Efter att ha sett DET HÄR så känner jag bara att nog fan ska vi fans väl klara av att sjunga och vråla i ca 2,5 timme med vila därimellan! Vi slipper ju sån här...TORTYR!!!!!!

Forza Anna, Emil och Fredh!!!


cheers
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Diktatorn lör 23 nov 2019, 01:06

Ska bli spännande att se vars Emil landar rent fysiskt. På bilderna ovan ser det ut som han har slimmat ned sig något? Att bli lite lättare tror jag bara gör han gott om han ska ta nästa steg, är ändå ditåt modern hockey är på väg.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 632
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Emil Larsson - Sida 4 Empty Sv: Emil Larsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet