Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

+89
Rocksolid
Patrik82
Sir Prozac
Monco
farsan
MrScout
CKa
Simon90
oggskar
Antwon
Pingis 11
GLHF
Kraftkung
Björnkäften
Shlbloggen
tibet
lhffan
jejoe
Groggen79
Lulefan
Rakapuckar
MiCCe
Urken
Blinders
kniba
LHF96
MttG
Old Brooklyn
Davidoff
Ekbor
Niinimaa
Kapten Haddock
Lillajag
Rikky
Dentos
Norrlandstoken
Sportchefen #2
jessen
farre
Pajala
PM
Jonken
JuniorX
Micke80
KaptenBlodskelett
Polyfemos
Murveln
Qirren
Mr Bister
Admin
Ivanhoe
Kagen
Puckad
Sundance Kid
LulefanGBG
NallePhu
ski3r
amarule
GustenA
Bamsefar
hokkzorz
Gpa
Donowitz
Ferros
Hedanders
Dilox
Hankburger
keevvs
Thorsten55
JayDee
wilmus2007
Redbear
Wolfhunter
Number 69
Tigerman
makkanmakkan
Rönken
Nr10
kamelbullen
Tony Moore
#96
Hellcop
Dustin
kokostrollet
icemask
Lars158
pingu
Anthrax
MrRumor10
93 posters

Sida 13 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Ferros ons 05 apr 2017, 15:38

Hankburger skrev:
Titta på Malmö. Inte är det några superspelare direkt man har i truppen. De lag som värvat bäst inför säsongen (Växjö och Linköping) åkte ut väldigt tidigt i slutspelet. SAIK värvade hem stjärnor och blev utslagna i kvarten redan. De lag som är kvar är tre lag som spelar som just lag (HV71, Malmö och Brynäs) och genom detta kompenserar för den lite sämre truppen samt ett Frölunda som satsat ungt igen. Faktum är att ett lag slår oftast klass.. Och om det är Bulan som ska stå i båset nästa säsong så har Luleå någon som verkligen vet hur man sammanfogar ett lag. Kolla på vad han gjort i Brynäs de senaste två säsongerna t.ex.

Malmö har inga "superspelare"?

Alsenfelt räknas som en av SHLs bästa målvakter de senaste säsongerna, även om han var skadad ifjol.
Nihlstorp är en av de mest meriterade målvakterna i SHL och är en av de bästa slutspelsmålvakterna som ett SHL-lag kan värva.

Målvaktssidan är, utan tvekan, den bästa i SHL.

Nils Andersson är en av SHLs bästa offensiva backar, även landslagsman.
Noah Welch är en av de mest eftertraktade spelarna i SHL de senaste 4-5åren.

Illari Filppula, finsk landslagsman som jagades av flera Europeiska toppklubbar inför den här säsongen.
Rhett Rahkshani är en av SHLs bästa målskyttar, sedan han kom till Sverige 2012.
Andreas Thuresson spelade VM för Sverige för så sent som två säsonger sedan, och är bofast i Tre Kronor.

Dessutom har man flera spelare som är bland de bättre I SHL på de positionerna man spelar. Hardt och Storm platsar i alla andra SHL-lags tredjekedjor, även i många lags andrakedjor. Samma sak med Robin Alvarez.

Det går ju egentligen att säga samma sak om HV71. De har ett grymt bra lag på pappret. De har antagligen SHLs bästa forwardsuppsättning, den är dessutom den helt klart bredaste och är dessutom fylld med matchvinnare.

Brynäs var mitt SM-Guld tips innan säsongen drog igång, så jag håller inte med dig om att de har en dålig trupp heller.

Inga av dessa tre lag går att jämföra med hur vår trupp ser ut just nu.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Lillajag ons 05 apr 2017, 15:57

Ferros skrev:
Hankburger skrev:
Titta på Malmö. Inte är det några superspelare direkt man har i truppen. De lag som värvat bäst inför säsongen (Växjö och Linköping) åkte ut väldigt tidigt i slutspelet. SAIK värvade hem stjärnor och blev utslagna i kvarten redan. De lag som är kvar är tre lag som spelar som just lag (HV71, Malmö och Brynäs) och genom detta kompenserar för den lite sämre truppen samt ett Frölunda som satsat ungt igen. Faktum är att ett lag slår oftast klass.. Och om det är Bulan som ska stå i båset nästa säsong så har Luleå någon som verkligen vet hur man sammanfogar ett lag. Kolla på vad han gjort i Brynäs de senaste två säsongerna t.ex.

Malmö har inga "superspelare"?

Alsenfelt räknas som en av SHLs bästa målvakter de senaste säsongerna, även om han var skadad ifjol.
Nihlstorp är en av de mest meriterade målvakterna i SHL och är en av de bästa slutspelsmålvakterna som ett SHL-lag kan värva.

Målvaktssidan är, utan tvekan, den bästa i SHL.

Nils Andersson är en av SHLs bästa offensiva backar, även landslagsman.
Noah Welch är en av de mest eftertraktade spelarna i SHL de senaste 4-5åren.

Illari Filppula, finsk landslagsman som jagades av flera Europeiska toppklubbar inför den här säsongen.
Rhett Rahkshani är en av SHLs bästa målskyttar, sedan han kom till Sverige 2012.
Andreas Thuresson spelade VM för Sverige för så sent som två säsonger sedan, och är bofast i Tre Kronor.

Dessutom har man flera spelare som är bland de bättre I SHL på de positionerna man spelar. Hardt och Storm platsar i alla andra SHL-lags tredjekedjor, även i många lags andrakedjor. Samma sak med Robin Alvarez.

Det går ju egentligen att säga samma sak om HV71. De har ett grymt bra lag på pappret. De har antagligen SHLs bästa forwardsuppsättning, den är dessutom den helt klart bredaste och är dessutom fylld med matchvinnare.

Brynäs var mitt SM-Guld tips innan säsongen drog igång, så jag håller inte med dig om att de har en dålig trupp heller.

Inga av dessa tre lag går att jämföra med hur vår trupp ser ut just nu.

Helt rätt Ferros!! Det den andra skriver är ju bara trams, dessutom har HV Laine och Ullström på läktaren!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken ons 05 apr 2017, 16:38

Fast med Bulan i båset så lär vi garanterat få ut mer ur truppen när säsongen drar igång igen oavsett hur vi ser ut på pappret jämfört med ifjol. HV tappade lite under 3 säsonger men nu har man visat att man är med och fightas i toppen igen. Ske-å är bra men långt ifrån lika effektiva som man en gång var. De har inte lika bred trupp som man normalt är van att se att dem har. Frölunda har bra mix mellan ungt och rutinerat. Kanske Sveriges bästa hockeyskola för juniorer. Klart de ska vara med i toppen. Brynäs är bra som ett helt lag. Inte enbart individuellt utan som helhet. De är också samtidigt dåliga som helhetslag kan tenderar att vara när någon drar ner stämningen. Faller I, faller A, Faller alla. Under Rökens tid var Luleå precis som Brynäs är nu. Ett mycket bra lag som arbetade på som en metodisk köttkvarn, vilket också tog oss hela vägen till final.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Pajala ons 05 apr 2017, 16:53

orkar inte quota allt till Hankburger ....

Ottawa "äger" Jaros ... om dom säger hoppa så svarar Jaros hur högt, blir det AHL så är det bara för Jaros att gilla läget.

Jag jämför forwardssidan med andra SHL lag ... vi har just nu knappt någon som kan göra mål ? har du missat hur vi spelade denna säsong ? juniorerna gör det bra, tyvärr så verkar dom ha mer vilja och kämpaglöd än etablerade spelarna ...  så ska det INTE vara.

Jag har räknat ut Klasen för längesedan ändå så jag är inte ens bitter.

Malmö är ett superlag om man jämför mot Luleås lag, bättre på precis alla punkter.

nja ... skuggan säger att Luleå ska gå tillbaka till det dom var bra på, att förädla spelare från allsvenskan, om det nu ska in en center och en forward så låter det som att det blir allsvenskt, rimmar ju bra med tanke på att Luleås kassakista de senaste åren har sinat.

till sist, allt är inte svart och vitt det håller jag med om, Bulan är den som kan förändra spelsystemet och även spelarnas tankesätt, Harjus ögon lyste ju av uppgivenhet i cmore studion, det var faktiskt riktigt tragiskt att se kaptenens kroppsspråk ... han hade gett upp hoppet och det är det sista som en kapten ska göra, han ska fan aldrig ge upp oavsett vad, nä Harju ska ut på kanten och slippa få bära kaptens oket vilket han inte klarade av.

För att detta lag ska lyckas så måste Bulan göra underverk med laget, allt hänger på spelsystemet och att dom går in med inställningen att dom kan vinna varenda match, en jävlig tuff uppgift må jag säga.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av pingu ons 05 apr 2017, 18:05

Funderar på om inte det är så att Fruktis pengar räckte till två säsonger och dessa kastade Osten bort genom urusla värvningar av toppspelare och tränare. Känns som att vi nu är tillbaka till en budget på lägre halvan.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sundance Kid ons 05 apr 2017, 18:12

pingu skrev:Funderar på om inte det är så att Fruktis pengar räckte till två säsonger och dessa kastade Osten bort genom urusla värvningar av toppspelare och tränare. Känns som att vi nu är tillbaka till en budget på lägre halvan.

Brukar vara så när det gäller Luleå Hockey. Man satsar ibland lite större under ett par säsonger sen är man pank i minst 5 år efteråt.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 05 apr 2017, 18:21

Jag tycker vi skulle ha behållit Sweatt och värvat 1st 1:e center, det är vad våra pengar räcker till i dagsläget.
Nu är prio 1 att få ordning på ekonomin och hålla oss kvar i SHL.

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin ons 05 apr 2017, 18:34

Mr Bister skrev:Jag tycker vi skulle ha behållit Sweatt och värvat 1st 1:e center, det är vad våra pengar räcker till i dagsläget.
Nu är prio 1 att få ordning på ekonomin och hålla oss kvar i SHL.

Jag tror inte ekonomin är i någon större fara. Men faktum är ju att vi gått back ordentligt senaste 2 åren. Så för att bromsa den utvecklingen måste man ju börja strypa på tunga kostnader, därför bantas nog spelarbudgeten och man hoppas att Bulan ska göra underverk med truppen. Vill poängtera att det är min teori och ingen fakta. Själv anser ju jag att man måste ställa en attraktiv produkt och föda sportsliga framgångar på isen för att få ekonomiska framgångar. Vi måste få mer publik på matcherna och just nu känns hela vår trupp väldigt mellanmjölk. Finns ingen Omark eller Klasen som drar folk till arenan och på så sätt nästan betalar för sig själv. Finns inga profiler alls i LHF för stunden.


Senast ändrad av Määk den ons 05 apr 2017, 18:36, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av pingu ons 05 apr 2017, 18:35

Det mest oroande är att Skuggan sitter och ska värva och bästa är att Bulan nog är klar Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Mr Bister ons 05 apr 2017, 20:11

Määk skrev:
Mr Bister skrev:Jag tycker vi skulle ha behållit Sweatt och värvat 1st 1:e center, det är vad våra pengar räcker till i dagsläget.
Nu är prio 1 att få ordning på ekonomin och hålla oss kvar i SHL.

Jag tror inte ekonomin är i någon större fara. Men faktum är ju att vi gått back ordentligt senaste 2 åren. Så för att bromsa den utvecklingen måste man ju börja strypa på tunga kostnader, därför bantas nog spelarbudgeten och man hoppas att Bulan ska göra underverk med truppen. Vill poängtera att det är min teori och ingen fakta. Själv anser ju jag att man måste ställa en attraktiv produkt och föda sportsliga framgångar på isen för att få ekonomiska framgångar. Vi måste få mer publik på matcherna och just nu känns hela vår trupp väldigt mellanmjölk. Finns ingen Omark eller Klasen som drar folk till arenan och på så sätt nästan betalar för sig själv. Finns inga profiler alls i LHF för stunden.
Problemet är att det inte verkar finnas någon plan, utan man chansar och hoppas att det ska lyckas och nu är vi i den sits vi är och måste rätta mun efter matsäcken

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av amarule ons 05 apr 2017, 20:43

pingu skrev:Det mest oroande är att Skuggan sitter och ska värva och bästa är att Bulan nog är klar Smile
Men tänk om Bulan faktiskt inte är klar affraid
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av pingu ons 05 apr 2017, 22:07

amarule skrev:
pingu skrev:Det mest oroande är att Skuggan sitter och ska värva och bästa är att Bulan nog är klar Smile
Men tänk om Bulan faktiskt inte är klar affraid

Haha ja allt kan hända.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av makkanmakkan ons 05 apr 2017, 23:38

Määk skrev:
Mr Bister skrev:Jag tycker vi skulle ha behållit Sweatt och värvat 1st 1:e center, det är vad våra pengar räcker till i dagsläget.
Nu är prio 1 att få ordning på ekonomin och hålla oss kvar i SHL.

Jag tror inte ekonomin är i någon större fara. Men faktum är ju att vi gått back ordentligt senaste 2 åren. Så för att bromsa den utvecklingen måste man ju börja strypa på tunga kostnader, därför bantas nog spelarbudgeten och man hoppas att Bulan ska göra underverk med truppen. Vill poängtera att det är min teori och ingen fakta. Själv anser ju jag att man måste ställa en attraktiv produkt och föda sportsliga framgångar på isen för att få ekonomiska framgångar. Vi måste få mer publik på matcherna och just nu känns hela vår trupp väldigt mellanmjölk. Finns ingen Omark eller Klasen som drar folk till arenan och på så sätt nästan betalar för sig själv. Finns inga profiler alls i LHF för stunden.

Ekonomin är inte i fara

Luleå mår bra men storhets vansinne hjälper sällan.
Kan varken påstå att Fagervall vart en värdelös tränare men knappast på den nivån som krävs får att få ihop truppen trots att man ändå tog sig till Semi.
Vi har haft grymma spelare på pappret som inte fått leverera som önskat. Väldigt fel att lägga skulden på själva spelarna om systemet inte passar.
Skuggan för den delen är långt i den nivån som krävdes för att göra rätt.

Luleå mår bra av att rensa i truppen. Vi har fortfarande en stomme i laget som är guld värt.
Jaros vara eller inte vara blir viktigt, men tror han åker över likt Wallmark och är delaktig i en camp.
Men återkommer strax efter säsongstart.

Vi har några pusselbitar att placera rätt. Och det är möjligt att vi har ett svagare lag på pappret än tidigare, men möjligtvis en starkare sammanhållning än tidigare. Frågan är vad som väger in mest.

2 + Chris Abbott bland forwardssidan. och 1 till 2 backar beroende på Jaros.
Nu ser det ut att det inte blir Klasen trots allt.
Med rätt tränare så kan man spetsa laget med spelare från Allsvenskan.
Sen satsas det hårt på den där första centern, kommer sannolikt vara en svensk topp center.
Tror fortfarande det rör sig om Sundqvist eller Rasmussen eller varför inte Ted Brithén.
Drömmer som alla andra om Cervenka men det tvivlar jag stenhårt på.
In kommer en ny assisterande tränare från Timrå vilket bidrar att han lockar med sig Jonathan Dahlén.
Daniel Rahimi tror jag är en av backarna, ett längre kontrakt på 3-4 år. Och han kommer att ha sina bästa hockey säsonger i Luleå tröjan.

Blir det sen Bulan eller Fredrik Söderström som huvudtränare så kommer det att bli riktigt bra.
Med eller utan profiler. Men publiken kommer att hitta tillbaka så småningom.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tor 06 apr 2017, 05:53

Det måste ju finnas någon anledning till att Osten minglade runt i Schweiz där ett tag? Allt det kan väl knappast bara handlat om Sondell?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Bamsefar tor 06 apr 2017, 06:43

Norrlandstoken skrev:Det måste ju finnas någon anledning till att Osten minglade runt i Schweiz där ett tag? Allt det kan väl knappast bara handlat om Sondell?

http://hockeybladet.nu/silly-season/rahimi-kan-vanda-tillbaka-till-sverige/
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 06 apr 2017, 08:15

Ny - Ny - Petter
Porsberger - Olausson - Hedman
Einar - Harju - Junttila
Fabbe - Falk - Foppa

Extra: Lundeström, Rydahl, Toolanen, Levander

Porsberger gör mål. Även i en sämre klubb som Leksand. Ge han chansen med Olausson så tror jag de producerar.

Inget guldlag, jag vet. Men ett bra lag.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Pajala tor 06 apr 2017, 10:57

Hedanders skrev:Ny - Ny - Petter
Porsberger - Olausson - Hedman
Einar - Harju  - Junttila
Fabbe - Falk - Foppa

Extra: Lundeström, Rydahl, Toolanen, Levander

Porsberger gör mål. Även i en sämre klubb som Leksand. Ge han chansen med Olausson så tror jag de producerar.

Inget guldlag, jag vet. Men ett bra lag.

det beror på om "ny" platserna är spets eller allsvensk utfyllnad, nu verkar det som att Luleå flaggar för en jävla mångmiljonförlust eftersom det var budgeterat med ett långt slutspel, varje match gav väl ca 1 mille i kassan om jag kommer ihåg rätt, jag tippar på minst 4 miljoner minus om inte mer.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 06 apr 2017, 11:33

Pajala skrev:
Hedanders skrev:Ny - Ny - Petter
Porsberger - Olausson - Hedman
Einar - Harju  - Junttila
Fabbe - Falk - Foppa

Extra: Lundeström, Rydahl, Toolanen, Levander

Porsberger gör mål. Även i en sämre klubb som Leksand. Ge han chansen med Olausson så tror jag de producerar.

Inget guldlag, jag vet. Men ett bra lag.

det beror på om "ny" platserna är spets eller allsvensk utfyllnad,  nu verkar det som att Luleå flaggar för en jävla mångmiljonförlust eftersom det var budgeterat med ett långt slutspel, varje match gav väl ca 1 mille i kassan om jag kommer ihåg rätt, jag tippar på minst 4 miljoner minus om inte mer.

Ja, visst är det så. Vi måste ju har in riktig spets på dessa platser.

Man blir ju dock lite smånervös med ekonomin nu, dock...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Ekbor tor 06 apr 2017, 13:25

Det blir nog bara en spets, center.
Övrigt tror jag Porsberg nästan är klar och Viktor L på tryout kontrakt. Viktor är i mina ögon mycket bättre spelare än många tror. Nu skadad ett år, helt klart en osäker spelare! Skulle inte förvåna om dessa tränar med oss redan fr o m försäsongen

Ekbor

Antal inlägg : 6
Join date : 15-04-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 06 apr 2017, 13:39

Pajala skrev:
Hedanders skrev:Ny - Ny - Petter
Porsberger - Olausson - Hedman
Einar - Harju  - Junttila
Fabbe - Falk - Foppa

Extra: Lundeström, Rydahl, Toolanen, Levander

Porsberger gör mål. Även i en sämre klubb som Leksand. Ge han chansen med Olausson så tror jag de producerar.

Inget guldlag, jag vet. Men ett bra lag.

det beror på om "ny" platserna är spets eller allsvensk utfyllnad,  nu verkar det som att Luleå flaggar för en jävla mångmiljonförlust eftersom det var budgeterat med ett långt slutspel, varje match gav väl ca 1 mille i kassan om jag kommer ihåg rätt, jag tippar på minst 4 miljoner minus om inte mer.

Har inte hört något om att man ska sänka spelarbudgeten. En ekonomisk förlust innebär ju inte per definition att man sänker spelarbudget. Man verkar ju snarare på det klara med att den sportsliga satsningen är det som kommer genererar ekonomisk vinning. Samtidigt har bra många större löneposter nu försvunnit vilket ger kapital till förstärkningar.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av wilmus2007 tor 06 apr 2017, 13:57

Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 06 apr 2017, 14:04

wilmus2007 skrev:Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?

Han har väl kontrakt? Men till nästa säsong då Falk gjort sitt, troligen, skulle vara suveränt!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Donowitz tor 06 apr 2017, 14:15

Tror ha tjänar duktigt med dólares.

Ryktades väl om över 200 i månaden. Kanske att man hade räknat med mer än 17 poäng denna säsong och ett bättre slutspel.

Inte helt orimligt om än han har kontrakt. Skulle vara om man tar över kontraktet och 75-80% av kostnaden.

Tror Mora kommer ligga på rätt ordentligt om så är fallet.

Donowitz

Antal inlägg : 4068
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hedanders tor 06 apr 2017, 15:06

Liljevall och Schütz med flera försvinner från Rögle.

Nåt att ha?

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/rogle-stadar--dumpar-atta-spelare-vacker-kanslor/
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2072
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Ryktet säger!

Inlägg av farsan tor 06 apr 2017, 15:24

Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765
farsan
farsan

Antal inlägg : 10
Join date : 17-04-06
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Kapten Haddock tor 06 apr 2017, 15:33

farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Normalt hade jag sagt ja om rätt prislapp, men i år har han väl varit skadad en del och inte direkt levererat. Detta emot många de övriga i Brynäs som har klivit upp ett snäpp.

Annars är han väl en 30p-spelare?

Vill nog ha mer spets till den grupp vi har nu!

Visst kan jag ha fel, när han har levererat tidigare och de kanske bara är skadorna denna säsong som har satt käppar i hjulet?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin tor 06 apr 2017, 15:51

farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Ja tack gärna. Men Bulan har väl ställt honom utanför laget på sista tiden? Känns lite märkligt att han isf vill ha med honom till Luleå.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Pajala tor 06 apr 2017, 15:54

farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

En bra spelare när allt stämmer men denna säsong har inte alls gått hans väg, har varit skadad men har ändå fått ihop 39 matcher och endast 7 mål, tror Brynäs inte erbjuder Nick ett nytt kontrakt, skulle inte bli förvånad om Bulan har ett finger med i spelet .... känns som en riktig chansning, kan gå hur som helst men har vi verkligen "råd" att chansa ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin tor 06 apr 2017, 16:03

wilmus2007 skrev:Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?


Grana tillbaka hade varit underbart. Ryktas om att han tjänar mycket men hellre lägga det på honom än Kennedys och Mouillerats. Sen tror jag inte på ryktet om 200k i månaden. Nu tror jag han blir kvar i Brynäs och skulle han mot förmodan lämna så hamnar han nog i Mora.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 06 apr 2017, 16:31

wilmus2007 skrev:Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?
Låter som första klassens önsketänkande tyvärr. Han skrev på för Brynäs för fyra år, varför bryta det efter ett? Kan inte tänka mig att han och klubben skulle vara annat än rätt överens om att fortsätta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 06 apr 2017, 16:32

Määk skrev:
farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Ja tack gärna. Men Bulan har väl ställt honom utanför laget på sista tiden? Känns lite märkligt att han isf vill ha med honom till Luleå.
Tänker mig att han mycket väl kan ha fått säsongen förstörd av skador. Att han skulle ha blivit markant sämre på ett år, det tror jag inte på. Definitivt en bra värvning, enligt min mening.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Ferros tor 06 apr 2017, 17:04

farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Nick Johnson är bra, en av SHLs bästa PP-spelare, dessutom målskytt av rang. Jag ser gärna honom i Luleå, så länge han är hel.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av farsan tor 06 apr 2017, 17:21

Ferros skrev:
farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Nick Johnson är bra, en av SHLs bästa PP-spelare, dessutom målskytt av rang. Jag ser gärna honom i Luleå, så länge han är hel.


Tänkte på det jag med. ruskigt intressant powerplay med Sondell - P.Emanuelsson Olausson & Johnson samt kanske Hedman i en homer position
farsan
farsan

Antal inlägg : 10
Join date : 17-04-06
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Mr Bister tor 06 apr 2017, 17:38

KaptenBlodskelett skrev:
wilmus2007 skrev:Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?
Låter som första klassens önsketänkande tyvärr. Han skrev på för Brynäs för fyra år, varför bryta det efter ett? Kan inte tänka mig att han och klubben skulle vara annat än rätt överens om att fortsätta.
Nej Tack både till Johnson och Grana, har tittat mycket på Brynäs i år och om man tycker att Olausson är långsam så är han en sprinter jämfört med Grana, och Johnson behöver man inte ens kommentera han platsar ju inte ens i Brynäs och dom flesta poäng han spelat in är likt Jocke Lindström i SAIK i PP

Mr Bister

Antal inlägg : 1416
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tor 06 apr 2017, 17:48

Määk skrev:
farsan skrev:Hej på er allihopa! Ny här men följt med väldigt väldigt länge! Tänkte släppa ett rykte som jag fick höra idag av en som haft rätt förut, nämligen att Nick Johnson från Brynäs ska vara på ingång! Vad tror vi om det ? Bra eller anus?


http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17765

Ja tack gärna. Men Bulan har väl ställt honom utanför laget på sista tiden? Känns lite märkligt att han isf vill ha med honom till Luleå.

Kanske Bulan har ställt Johnson utanför laget så att Skuggan ska kunna signa honom till reapris. Drum

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hankburger tor 06 apr 2017, 19:01

Hedanders skrev:Liljevall och Schütz med flera försvinner från Rögle.

Nåt att ha?

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/rogle-stadar--dumpar-atta-spelare-vacker-kanslor/

Njae. Tar då hellre Cehlin. Liljevall är ingen poängstark spelare i någon bemärkelse och Schütz är inte det heller.

KaptenBlodskelett skrev:
wilmus2007 skrev:Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?
Låter som första klassens önsketänkande tyvärr. Han skrev på för Brynäs för fyra år, varför bryta det efter ett? Kan inte tänka mig att han och klubben skulle vara annat än rätt överens om att fortsätta.

Orsaken till varför han lämnade löser sig inte heller efter ett år. Tjejen hans skulle börja studera i Gävle. Dessutom vad han ryktas tjäna i Brynäs är inte skäligt på något sätt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Dustin tor 06 apr 2017, 20:41

Mr Bister skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
wilmus2007 skrev:Hörde precis ett väldigt suspekt rykte.....Granström aktuell för Luleå!
Nu vet jag själv inte vad jag ska tro, men personen som berättade detta brukar ha koll...
Någon annan som hört något?
Låter som första klassens önsketänkande tyvärr. Han skrev på för Brynäs för fyra år, varför bryta det efter ett? Kan inte tänka mig att han och klubben skulle vara annat än rätt överens om att fortsätta.
Nej Tack både till Johnson och Grana, har tittat mycket på Brynäs i år och om man tycker att Olausson är långsam så är han en sprinter jämfört med Grana, och Johnson behöver man inte ens kommentera han platsar ju inte ens i Brynäs och dom flesta poäng han spelat in är likt Jocke Lindström i SAIK i PP


Herrgud vilka krav. En hel Nick Johnson skulle vara en grym värvning. Granström skulle stå för mycket av karaktären vi saknat i år. Nu tror jag ingen av dem är aktuell men jävligt spännande ifall man hade fått en toppcenter av rang på det.

Johnson-Cervenka-Hedman
Petter-Olausson-Harju
Junttila-Granström-Forsberg
Einar-Falk-Lundeström
Fabbe

Nu tror jag som sagt det bara blir en billig ytter med utvecklingspotential och en hyfsad center.

Dustin

Antal inlägg : 6873
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Norrlandstoken tor 06 apr 2017, 20:51

Hade vi lyckats med att producera poäng i PP hade vi inte behövt spela play in i år. PP har inte varit vår melodi de 2 senaste säsongerna.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av farre tor 06 apr 2017, 23:10

Det var ju det där med strategi och ekonomi!
Vi vet att Granström tjänar runt 200K i månaden och Falk nästan lika mycket.
Ska vi verkligen satsa på våran tredje och fjärdekedja som vanligt och inte ha någon första kedja eller ska vi för engångsskull börja att bygga laget runt en riktig förstecenter och förstakedja för att därefter se vad budgeten tillåter.

Cervenka är dyr men om man väljer att ge Lundeström chansen i tredjekedjan kommer vi att ha råd med honom men inte om vi ska ta in Abbott eller Granström.

Johnsson hade varit grym men då han inte verkar gå hem hos Bulan är han nog körd tyvärr.
Jag tycker hursomhelst att vi ska gå all in på Dahlen och Cervenka . Dahlen kommer dessutom att bli en plusaffär i slutändan när han åker över till NHL och vi får ta del av övergångspengarna så det är en nobrainer.

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av wilmus2007 fre 07 apr 2017, 07:16

Har forskat runt lite med mina kanaler angående Granström, det verkar inte vara aktuellt...
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 626
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av kokostrollet fre 07 apr 2017, 08:44

Norrlandstoken skrev:Hade vi lyckats med att producera poäng i PP hade vi inte behövt spela play in i år. PP har inte varit vår melodi de 2 senaste säsongerna.

Tränarfråga eller spelarfråga? Jag lutar mer åt det förstnämnda.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Lillajag fre 07 apr 2017, 09:24

farre skrev:Det var ju det där med strategi och ekonomi!
Vi vet att Granström tjänar runt 200K i månaden och Falk nästan lika mycket.
Ska vi verkligen satsa på våran tredje och fjärdekedja som vanligt och inte ha någon första kedja eller ska vi för engångsskull börja att bygga laget runt en riktig förstecenter och förstakedja för att därefter se vad budgeten tillåter.

Cervenka är dyr men om man väljer att ge Lundeström chansen i tredjekedjan kommer vi att ha råd med honom men inte om vi ska ta in Abbott eller Granström.

Johnsson hade varit grym men då han inte verkar gå hem hos Bulan är han nog körd tyvärr.
Jag tycker hursomhelst att vi ska gå all in på Dahlen och Cervenka . Dahlen kommer dessutom att bli en plusaffär i slutändan när han åker över till NHL och vi får ta del av övergångspengarna så det är en nobrainer.


Falk tjänar inga 200!! Vet att han är billigare och det syntes även när han fick böter, snarare 150 på Falk.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Jonken fre 07 apr 2017, 11:01

Jag hoppas själv att ingen av de resterande värvningarna har andra nationaliteter -än Svenska. Det är verkligen dags att för LHF att försöka dra ner utlänningskvoten i laget. På senare tid; statistiskt sett är procenten väldigt låga -för att etablerade spets importspelare verkligen levererar ens i närheten av vad de har betalt för inom Luleå Hockey. Det finns säkert undantag för detta åt båda håll; men statistiskt är dessa spelare dyra & dåliga investeringar för Luleå Hockey.

Någonstans måste det vara så att:

A.) Föreningen Luleå Hockey helt enkelt varit för AS-KASS; -för att lyckas få ur en prestation och produktion som motsvarar ens i närheten av dessa spelares egentliga, statistiska kapacitet. Man besitter helt enkelt inte kunskapen i föreningen att få ut fullgod effekt ur sina spelarinvesteringar.
B.) Spetsimportspelare verkar trivas i Luleå -så länge lönekuvertet är riktigt bra. Eller när de blivit äldre -och deras värde på marknaden minskat drastiskt.

Den gångna säsongen har verkligen varit en enda lång pina från silly; när den nya ledarstaben (som nu slutat) presenterades -tills LHF sugit klart i sista matchen nyligen. Och fler och fler människor har korrekt insett: Att ansvariga för detta problem är Luleå Hockeys ledning. Och just nu sitter Luleå Hockey bara och försöker rädda upp vad de kan.  För nog vill nog MÅNGA se styrelse medlemmarna i ögonen -när de klubbar igenom sin egna ansvarsfrihet för denna säsong.

Så åter till frågan med värvningarna:
Vilka garantier kan vi idag se att Luleå Hockey anno 2017/2018 plötsligt börjar få ut mer kompetens ur individuella spelare i truppen? Även om de ledarnamn namn som nämns kommer in: -Kan vi äntligen andas ut då? Och det intressantaste: Har dessa nya ledare bättre statistik på att utveckla/få ut mer hockey ur svenska -eller utländska spelare? Jag skulle personligen luta åt det förstnämnda.

Jag förespråkar inte ett "förbud mot importer" här. Utan mera: Nu har LHF kört sitt race med att värva in importer från alla möjliga ställen: SHL, KHL, osv, osv. Detta har -sett över alla man tagit in INTE slagit särskilt väl ut senaste tiden. Jag tycker därför att det är dags för Luleå Hockey att bli JÄVLIGT MYCKET SÄKRARE på att vad man än väljer att in: Att dessa spelare också Levererar MINST på sin tidigare högsta nivå. Helst att föreningen lyckas ta spelarna till en ny högre, högstanivå.

-Äh; vet inte om det jag skrev ovan endast är schwammel? Bara det som skramlade runt uppe i hjässan just nu. Ta det för vad det är...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av kokostrollet fre 07 apr 2017, 14:37

Jonken skrev:Jag hoppas själv att ingen av de resterande värvningarna har andra nationaliteter -än Svenska. Det är verkligen dags att för LHF att försöka dra ner utlänningskvoten i laget. På senare tid; statistiskt sett är procenten väldigt låga -för att etablerade spets importspelare verkligen levererar ens i närheten av vad de har betalt för inom Luleå Hockey. Det finns säkert undantag för detta åt båda håll; men statistiskt är dessa spelare dyra & dåliga investeringar för Luleå Hockey.

Någonstans måste det vara så att:

A.) Föreningen Luleå Hockey helt enkelt varit för AS-KASS; -för att lyckas få ur en prestation och produktion som motsvarar ens i närheten av dessa spelares egentliga, statistiska kapacitet. Man besitter helt enkelt inte kunskapen i föreningen att få ut fullgod effekt ur sina spelarinvesteringar.
B.) Spetsimportspelare verkar trivas i Luleå -så länge lönekuvertet är riktigt bra. Eller när de blivit äldre -och deras värde på marknaden minskat drastiskt.

Den gångna säsongen har verkligen varit en enda lång pina från silly; när den nya ledarstaben (som nu slutat) presenterades -tills LHF sugit klart i sista matchen nyligen. Och fler och fler människor har korrekt insett: Att ansvariga för detta problem är Luleå Hockeys ledning. Och just nu sitter Luleå Hockey bara och försöker rädda upp vad de kan.  För nog vill nog MÅNGA se styrelse medlemmarna i ögonen -när de klubbar igenom sin egna ansvarsfrihet för denna säsong.

Så åter till frågan med värvningarna:
Vilka garantier kan vi idag se att Luleå Hockey anno 2017/2018 plötsligt börjar få ut mer kompetens ur individuella spelare i truppen? Även om de ledarnamn namn som nämns kommer in: -Kan vi äntligen andas ut då? Och det intressantaste: Har dessa nya ledare bättre statistik på att utveckla/få ut mer hockey ur svenska -eller utländska spelare? Jag skulle personligen luta åt det förstnämnda.

Jag förespråkar inte ett "förbud mot importer" här. Utan mera: Nu har LHF kört sitt race med att värva in importer från alla möjliga ställen: SHL, KHL, osv, osv. Detta har -sett över alla man tagit in INTE slagit särskilt väl ut senaste tiden. Jag tycker därför att det är dags för Luleå Hockey att bli JÄVLIGT MYCKET SÄKRARE på att vad man än väljer att in: Att dessa spelare också Levererar MINST på sin tidigare högsta nivå. Helst att föreningen lyckas ta spelarna till en ny högre, högstanivå.

-Äh; vet inte om det jag skrev ovan endast är schwammel? Bara det som skramlade runt uppe i hjässan just nu. Ta det för vad det är...

Stort medhåll på den. På sätt och vis känns Olle som en bra värvning ändå i det perspektivet och Sondell till viss del också. Två svenska värvningar där den ena kommer tillbaka till klubben och den andra iaf. är norrlänning och har en spetskompetens vi saknat. Oscar Sundqvist vore en perfekt förstecenter som är norrbottning och som likt Petter till denna säsong skulle kunna blomma ut vidare hos oss. Om han kan tänka sig komma hem vill säga. Porsberger tror jag också skulle vara ett bra förvärv som vinge om det dessutom frigör flis till den där förstecentern att bygga laget kring vi så behöver. Nu när det sket sig med Brome som är en liknande typ av värvning. Drar Jaros och om Bulan verkligen blir ny HC hade jag personligen inte gnällt om vi värvat tillbaka Lukas Kihlström som har utgående kontrakt med Brynäs. Visst, ingen flashig back, men väldigt allround och användbar back som är i helt rätt ålder i förhållande till vår övriga backuppställning.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2662
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Monco fre 07 apr 2017, 21:45

Som jag skrev i slutet på januari att jag har fått bekräftat att Bulan blir HC nästa säsong så har jag fått det fastslaget av ytterligare en källa idag. Jag nämnde även att det blir en ny assisterande tränare och då gick det lite rykten om Cam men det verkar som att han kommer fullfölja sitt kontrakt med Växjö om nu inte Luleå hittar på något sätt att lösa ut honom men förmodligen inte och det hetaste spåret just nu är Henrik Stridh närmast från Timrå. Den tredje tränaren(om det blir någon sådan) hade varit Lasu och kanske fortfarande blir det om Bulan övertalar honom att fortsätta annars har jag ingen aning om vem det kan bli.

Monco

Antal inlägg : 307
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Jonken fre 07 apr 2017, 21:52

Låt oss vrida lite på detta. Vi utgår ifrån att "Bulan" blir HC och "Henka" blir Ass C. A-laget kommer troligen även i fortsättningen ledas av en trio. Vilken typ av tränare skulle komplettera de 'redan klara' namnen bäst?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6795
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av pingu fre 07 apr 2017, 23:37

Jonken skrev:Låt oss vrida lite på detta. Vi utgår ifrån att "Bulan" blir HC och "Henka" blir Ass C. A-laget kommer troligen även i fortsättningen ledas av en trio. Vilken typ av tränare skulle komplettera de 'redan klara' namnen bäst?

Janne blir tränare för backarna och vi slipper honom i truppen som spelare! Win-Win.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Hankburger fre 07 apr 2017, 23:39

pingu skrev:Det mest oroande är att Skuggan sitter och ska värva och bästa är att Bulan nog är klar Smile

Så om Bulan kommer till Luleå så är det fortfarande hemskt för att det var Skuggan som värvade honom? Den logiken är slående. Wink

Monco skrev:Som jag skrev i slutet på januari att jag har fått bekräftat att Bulan blir HC nästa säsong så har jag fått det fastslaget av ytterligare en källa idag. Jag nämnde även att det blir en ny assisterande tränare och då gick det lite rykten om Cam men det verkar som att han kommer fullfölja sitt kontrakt med Växjö om nu inte Luleå hittar på något sätt att lösa ut honom men förmodligen inte och det hetaste spåret just nu är Henrik Stridh närmast från Timrå. Den tredje tränaren(om det blir någon sådan) hade varit Lasu och kanske fortfarande blir det om Bulan övertalar honom att fortsätta annars har jag ingen aning om vem det kan bli.

Henrik Stridh ryktas bli ass. tränare i Luleå till nästa säsong (Källa: Kuriren). Han är även den som ryktats varit hjärnan bakom TIKs omstrukturering de senaste två säsongerna så någon plats för Cam verkar det inte finnas. Om han nu inte vill ta över som tredjetränare i trojkan.

Jonken skrev:Låt oss vrida lite på detta. Vi utgår ifrån att "Bulan" blir HC och "Henka" blir Ass C. A-laget kommer troligen även i fortsättningen ledas av en trio. Vilken typ av tränare skulle komplettera de 'redan klara' namnen bäst?

Robin Lindqvist som har Kalix? Gjort det bra norr om Luleå de senaste säsongerna.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av pingu lör 08 apr 2017, 00:29

ÄR det Skuggan som ligger bakom värvningen av Bulan så ska han naturligtvis ha cred för det. Och det skulle nog vara det i särklass bästa han gjort för Luleå denna säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av pingu lör 08 apr 2017, 00:31

Robin Lindkvist är en ung spännande tränare som gärna får ta en ass. tränar roll nästa säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2 - Sida 13 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 13 av 20 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet