Luleå Hockeys Lag 2012/2013

+60
farre
Kallepedal
Luddelajnen
Pajala
PM
rockjohan
CKa
ollle
Högljudd
Donten_
hokkzorz
Lajon
#96
kralle
Zeth
LubosC
JayDee
Pickadoll
Javelin
JahNT
Urken
Sundance Kid
Dustin
Slapshot
Ivanhoe
Bamsefar
Redbear
Tigerman
Lars158
Tony Moore
BodenSwe
LulefanGBG
Rikky
Dalle
Myrman
Rayko
NallePhu
Old Brooklyn
Larry David
Zeb Macahan
Hellcop
M32012
Beast.
Mange
tibet
FruktHamster
pingu
Wirbelwind
Dave Rock
Johan__
Snikne Ville
ezz
Mr Bister
amarule
Chris Hendrix
Polarbjörn
Rönken
Jonken
Salle
MickkeJ
64 posters

Sida 11 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Pajala sön 30 dec 2012, 14:28

fan saknar också hedman, fattar inte varför han bänkas, tycker han är ganska bra med pucken (förutom att han kan tacklas), skyddar den bra och är svår att komma åt i sarghörnen, full av energi, något som verkligen saknades i modo matchen.

Vill se han trycka ditt järnkrok, lavander eller vilken jävla brown-ass som helst .... mer fysik skadar aldrig alien
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Kallepedal sön 30 dec 2012, 17:02

pingu skrev:Ja och han bidrar med massor av energi och är ständigt jobbig för motståndarna att möta men Rönken prioriterar defensiva och lirare istället Sad
men å andra sidan ligger vi bra till i tabellen så Rönken kanske har lite rätt ändå Smile
Men i ett SM-slutspel har Rönken underpresterat rejält än så länge.

Håller inte riktigt med om att Rönken har underpresterat i slutspel. Första året måste väl anses som fullt godkänt, eller hur? Andra året blev inte bra resultatmässigt men gå tillbaka och titta på framförallt andra matchen där allt vände. Läs alla lyriska kommentarer efter första perioden Kvartsfinal 2 Luleå fick en tveksam utv. mot sig och allt vände. Jag är övertygad om att det INTE berodde på några Melinska taktiska genidrag utan det blev några små tillfälligheter som gjorde att AIK fick det mentala övertaget. Vad det beror på vet jag inte, men hade jag haft det fullständiga svaret hade jag varit en kandidat till Nobels psykologipris. Jag menar inte att det bara är tillfälligheter som avgör segrar men i de flesta första divisioner runt om i världen är det så pass jämt att flera lag kan vinna, och det är väl det som är tjusningen med idrott.

Vad som är viktigt är att ha ett lag som har möjlighet att ta guldet. Och det har vi nu, men det finns fler lag som också har en ärlig chans att ta hem SM-guldet. För er som kommer ihåg slutspelet -93 där vi i princip var utslagen i kvarten mot FBK och på ett mirakulöst sätt (eller var det bara tur) vände och vann kvarten och sedan av bara farten tog vi oss vidare till final och hade i stort sätt guldet klart. Men vad hände? Brynäs vände och vann. Vad jag menar med det är att det ibland är en hårfin skillnad mellan fiasko och succé.

Rönken och övriga i föreningen gör ett mycket bra jobb och sett till att vi är med och krigar om guldet. Alla tränare med några års erfarenhet har fått både ris och ros, så även Rönken. En evig fråga kommer att vara vem som är den bäste coachen i världen, och den frågan kommer nog att vara olöst.

Nej, dags för match mot Brynäs. 2-7 slutar förresten den matchen
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu sön 30 dec 2012, 18:19

I år har vi det bättre ställt på det fysiska planet i jämförelse med förra året och det hoppas jag blir en avgörande faktor så vi kan gå längre i kommande slutspel. Förra året så behövde AIK bara spela på kropp och vi vek ner oss fullständigt. Dock hoppas jag Hedman får mer speltid och framför allt inte lämnar laget pga för mycket sittande på läktaren.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av BodenSwe sön 30 dec 2012, 18:36

Men ändå så känns det som vi förlorar nästan varje närkamp just nu.
Pressa oss hårt och vi viker ner oss. Blir ju tyvärr samma sak när slutspelet börjar.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu sön 30 dec 2012, 22:27

Ja det är så sjukt dåligt att vi har en mist traditionen som en fysiskt stakt lag!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Mange mån 07 jan 2013, 10:03

Linus Persson & Vihko toppar den interna skytteligan på 7 mål var. Och det säger en hel del...
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle ons 09 jan 2013, 11:46

Abbott-Abbott-Vihko
Klasen-Olausson-Jakobs
Pyörälä-Hirschovts-Koivisto
Hedman-Sandell-Fabricius

Fogström kan avlasta lite här och där några min/match samt gnugga BP. Skador blir det ju också alltid...
Linus Persson kan få sitta på läktaren.

Jakobs ser "vass" ut och skulle i min värld vara ett bättre komplement till Olausson än Linus P. Jakobs vill åtminstonde mot mål och tappar inte/ger bort pucken hela tiden pga att han ramlar eller slår chanspass.

Det uppstår ingen kemi alls mellan Klasen och Pyörälä och Pyöräläs blickar efter att Klasen trollat (för mkt) med pucken är inte kärleksfulla.

Koivisto/Olausson har KÖRT FAST, big time. Inget blir bra.

SÅ skifta Klasen o Koivisto. Det kan inte bli sämre. Tror det skulle kunna bli riiktigt bra!

Att Fogström är "petad" i min lineup känns fel. Då han alltid sliter på bra. Men med att han är trettondeforward menar jag inte att han ska bänkas utan gnugga 7-10 min per match (mkt bp, även avlasta andra). Även ersätta Sandell om vi ska hålla ett mål mot slutet osv. Men Fogström får bli offrad i min värld för att få se powerlinan med Fabbe, Hedman o Sandell. Alla dessa tre har gjort det bäst tillsammans! En slutsspelsline av stora mått! (i dubbel bemärkelse)

VEM SKULLE SAKNA LINUS PERSSON med den uppställningen på banan?

Jaja, RÖNKEN såklart.. Men hur många till?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 09 jan 2013, 14:08

Jag är med dig Salle. Alternativt byta plats på Jacobs och Koivisto men tror att båda alternativen skulle fungera.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville ons 09 jan 2013, 16:35

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar ons 09 jan 2013, 16:48


Aj aj, men hellre nu än i slutspelet.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot ons 09 jan 2013, 17:52

Salle skrev:Abbott-Abbott-Vihko
Klasen-Olausson-Jakobs
Pyörälä-Hirschovts-Koivisto
Hedman-Sandell-Fabricius

Fogström kan avlasta lite här och där några min/match samt gnugga BP. Skador blir det ju också alltid...
Linus Persson kan få sitta på läktaren.

Jakobs ser "vass" ut och skulle i min värld vara ett bättre komplement till Olausson än Linus P. Jakobs vill åtminstonde mot mål och tappar inte/ger bort pucken hela tiden pga att han ramlar eller slår chanspass.

Det uppstår ingen kemi alls mellan Klasen och Pyörälä och Pyöräläs blickar efter att Klasen trollat (för mkt) med pucken är inte kärleksfulla.

Koivisto/Olausson har KÖRT FAST, big time. Inget blir bra.

SÅ skifta Klasen o Koivisto. Det kan inte bli sämre. Tror det skulle kunna bli riiktigt bra!

Att Fogström är "petad" i min lineup känns fel. Då han alltid sliter på bra. Men med att han är trettondeforward menar jag inte att han ska bänkas utan gnugga 7-10 min per match (mkt bp, även avlasta andra). Även ersätta Sandell om vi ska hålla ett mål mot slutet osv. Men Fogström får bli offrad i min värld för att få se powerlinan med Fabbe, Hedman o Sandell. Alla dessa tre har gjort det bäst tillsammans! En slutsspelsline av stora mått! (i dubbel bemärkelse)

VEM SKULLE SAKNA LINUS PERSSON med den uppställningen på banan?

Jaja, RÖNKEN såklart.. Men hur många till?


Bra uppställning, håller helt med dig. Mejla eller faxa den till Rönken Smile Persson saknas inte...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu ons 09 jan 2013, 20:04

Håller med bort med Persson, kanske läge å byta honom mot speedig tung forward från allsvenskan Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av JayDee sön 13 jan 2013, 15:27

Tyckte Sandell (framförallt) och Klasen visade upp rätt så bra kemi med Olausson igår. Tycker definitivt att de borde få chansen att spela ihop några hela matcher för att se om det finns något att bygga på där, särskilt nu när Koivisto och Olausson helt slutat funka med varandra (om nu inte allt beror på Persson som är helt under isen).

Någon som håller med mig eller är av annan åsikt?
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot sön 13 jan 2013, 17:25

Det viktigaste nu för Luleå är att:

1: Fortsätt bänka Linus Persson
2: Börja bänka Kim Hirchovits
3: Fortsätt spela Hedman och Jakobs



Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu sön 13 jan 2013, 18:11

Håller med exakt, som det har utvecklats så borde Persson och Hirchovits stå utanför laget!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville sön 13 jan 2013, 23:30

Den uppmärksamme kan iaf konstaera att man skuvar en del. Backarna pinchar betyldigt hårdare och man har börjat gå ner på folk i slutet av matcher. För mig är det lika solklart nu som innan sässen böjrade, Sandell in med Olle i Koivista. Nu.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle mån 14 jan 2013, 11:09

Sandell är kung och börjar så sakteliga komma upp i fjolårsform. Han är som ett ånglok. Ge mer istid. Samma med Hedman, lasta. När vi för en gångs skull har riktigt bra killar med lite fysik måste vi ju använda dom!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tor 17 jan 2013, 22:04

Som det ser ut i nuläget tyder mycket på att vi kommer ställas emot FBK, LHC eller MoDo i en kvartsfinalserie... Tufft! Ovisst. Tufft!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Donten_ tor 17 jan 2013, 22:12

Salle skrev:Som det ser ut i nuläget tyder mycket på att vi kommer ställas emot FBK, LHC eller MoDo i en kvartsfinalserie... Tufft! Ovisst. Tufft!

Verkligen, men tror det skulle passa oss bra att gå in som underdogs i ett slutspel. Sedan hitta tillbaka till vårt perfektionistiska försvarsspel och gneta till oss vinster i målsnåla matcher. Föra och spela glad anfallshockey klarar vi inte just nu.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tor 17 jan 2013, 22:16

Donten_ skrev:
Salle skrev:Som det ser ut i nuläget tyder mycket på att vi kommer ställas emot FBK, LHC eller MoDo i en kvartsfinalserie... Tufft! Ovisst. Tufft!

Verkligen, men tror det skulle passa oss bra att gå in som underdogs i ett slutspel. Sedan hitta tillbaka till vårt perfektionistiska försvarsspel och gneta till oss vinster i målsnåla matcher. Föra och spela glad anfallshockey klarar vi inte just nu.

Det har du nog rätt i!

Det som inte får hända är ju att vi kommer utanför topp fyra.. Då är nog risken hyfsat stor att Skellefteå väljer oss.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Donten_ tor 17 jan 2013, 22:28

Salle skrev:
Donten_ skrev:
Salle skrev:Som det ser ut i nuläget tyder mycket på att vi kommer ställas emot FBK, LHC eller MoDo i en kvartsfinalserie... Tufft! Ovisst. Tufft!

Verkligen, men tror det skulle passa oss bra att gå in som underdogs i ett slutspel. Sedan hitta tillbaka till vårt perfektionistiska försvarsspel och gneta till oss vinster i målsnåla matcher. Föra och spela glad anfallshockey klarar vi inte just nu.

Det har du nog rätt i!

Det som inte får hända är ju att vi kommer utanför topp fyra.. Då är nog risken hyfsat stor att Skellefteå väljer oss.

Japp, det lär de garanterat göra. Blir svårt att sluta topp fyra, det trodde man inte för någon månad sen.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tor 17 jan 2013, 22:37

Klasen i hockeykvällsstudion!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Kallepedal tor 17 jan 2013, 23:32

Salle skrev:
Donten_ skrev:
Salle skrev:Som det ser ut i nuläget tyder mycket på att vi kommer ställas emot FBK, LHC eller MoDo i en kvartsfinalserie... Tufft! Ovisst. Tufft!

Verkligen, men tror det skulle passa oss bra att gå in som underdogs i ett slutspel. Sedan hitta tillbaka till vårt perfektionistiska försvarsspel och gneta till oss vinster i målsnåla matcher. Föra och spela glad anfallshockey klarar vi inte just nu.

Det har du nog rätt i!

Det som inte får hända är ju att vi kommer utanför topp fyra.. Då är nog risken hyfsat stor att Skellefteå väljer oss.

Kanon om vi får möta Skellefteå redan i kvarten. Skaik utslagen redan i kvartsfinalen och vi bara ångar på mot guld. Eller ska vi se på det på neggo vis, kan det gå åt helvete så gör det det. Kom igen nu. Jag tror i alla fall på SM-guld tills någon har bevisat motsatsen.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Johan__ tor 17 jan 2013, 23:56

Ja, ska man vinna guld måste man ju vinna mot alla lag. Så är det ju.
Vilken härlig inramning det skulle bli.
Troligast blir ju att möta Skellefteå, LHC, FBK eller Modo. Lag vi haft ordentliga problem med. Men en utmaning i sig.
Dock 15 matcher kvar. Topp fyra skulle betyda mycket, men FBK och LHC är otroligt bra, så det gäller att vi hänger med i striden.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville fre 18 jan 2013, 09:52

Kallepedal skrev:Kanon om vi får möta Skellefteå redan i kvarten. Skaik utslagen redan i kvartsfinalen och vi bara ångar på mot guld. Eller ska vi se på det på neggo vis, kan det gå åt helvete så gör det det. Kom igen nu. Jag tror i alla fall på SM-guld tills någon har bevisat motsatsen.
Forza SkAIK i kvart.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 18 jan 2013, 10:33

Grejen är ju den att det går att vara realist utan att vera negativ. FÖrsta målsättningen i grundserien är ju att vinna, men det tror jag är för svårt nu. VI är 10 poäng efter och har 4 väldigt bra och formstarka lag framför oss. Andra målsättningen borde vara att komma topp 4 för att åtminstone få hemmaplansfördel i kvartsfinalen. Även om hemmaplan inte är av så stor vikt i serielunken längre så är det givetvis en stor fördel med en avgörande 7e match på hemmaplan om det blir en jämn serie.

Att komma topp 4 är absolut inte uteslutet så länge vi fortsätter att ta poäng men det blir såklart svårt även det. Skellefteå är seriens bästa lag sett över hela säsongen. HV71 är väldigt jämna och vinner även när de spelar sämre. Linköping och Färjestad känns båda formstarkast just nu. Såg förövrigt matchen dem emellan i veckan. En supermatch där Färjestad var snäppet bättre men LHC's enda förlust på 8 omgångar har kommit just mot FBK. Spelar Färjestad som man gjorde senast mot LHC, (i en typisk slutspelsmatch), i ett slutspel så har jag svårt att se något lag rå på dem, nej inte ens Skellefteå.

KOmmer vi inte topp 4 så anser jag att det är tämligen oväsentligt om vi kommer 5a eller 8a. Till slutspel kommer vi i vilket fall och tabellplaceringarna är endast av akademisk betydelse. Skulle något av övriga lag på plats 5 - 8 gå vidare så får vi ändå inte möta dem i en Semi och kan inte få möta dem förens i en eventuell final. Då kan det möjligtvis visa sig vara en fördel att komma 6a istället för 8a men jag håller det för rätt osannolikt att ett sådant scenario inträffar. Färjestad, HV, SKellefteå och Linköping är för bra för att inte åtmintsone ett av de fyra lagen skall gå till final. Personligen tror jag Färjestad är starkast av de fyra i ett slutspel, men jag har såklart gärna fel på den punkten.

Saken är ju dock den att oavsett om jag tror att vi inte kan vinna och att vi får svårt att komma topp 4 så är slutspelet redan så gott som klart, förutsatt att vi inte klappar ihop fullständigt men då har vi ändå inte där att göra, och vi har 15 omgångar på oss att hitta formen till dess. Att hitta fler vägar att hålla en jämnare nivå i spelet under matcherna, få till ett bättre PP och göra enklare mål. Det tror jag också att vi kommer att lyckas med. I ett slutspel kan sedan allt hända och vi är tillräckligt bra för att kunna slå samtliga lag framför oss i en match när vi spelar på topp. Det har vi visat under säsongen. VI har så gott som fullt lag nu, Skrbek undantaget, och vi har goda chanser att få spela in oss.

Jag tror också att vi kommer att tända till och spela betydligt bättre i matcher mot de lag som är slutspelsklara nu. Man vill vinna mot dem, stärka självförtroendet och sätta sig i respekt hos eventualla kvarstfinalmoståndare, samtidigt som man givetvis gärna klättra placeringar i tabellen. Vi vann samtliga matcher i ET, som verkligen betydde något, mitt under vår värsta formsvacka i ES, t.ex. Det visar att vi kan skärpa till oss. Givetvis kan man ställa krav att det skall se ut som ET-finalen i varje match, men alla som hållt på med idrott vet att det är väldigt svårt att få lyckas med det varje omgång, om man inte är alldeles för överlägsna rent tekniskt och kvalitétsmässigt. Det är vi dock inte.

Jag ser med tillförsikt på framtiden och stundande slutspel. Slutar vi 5a så är det absolut inte omöjligt att vinna SM-guld på det. Även om hemmaplansfördel är viktigt, framförallt i en kvartsfinal så slutade ju Brynäs 4a och fick möta högre rankade lag både i Sm-Semin och i finalen, färre hemmamatcher såldes, men vann ju ändå. Så det går absolut. Det handlar väldigt mycket om skadebenägenhet, tålamod, självförtroende, dagsform, tillfälligheter och tur så vi har samma förutsättningar som alla andra.

EDIT: PS. Det vill säga så länge inte Timrå går till slutspel och vi åker på dem, för då är det kört direkt! Laughing

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av BodenSwe fre 18 jan 2013, 12:54

Jo undrar om Skellefteå skulle vara så fräck att välja Luleå om vi kom 5-6 i tabellen.

Annars tror jag Brynäs lockar. Ingen jobbig resa, revanschlust och haft ganska lätt för laget under säsongen.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Pajala fre 18 jan 2013, 15:35

frölunda eller brynäs föredrar jag iaf, lhc, modo och hv kan bli hur som helst, SAIK och FBK är gameover direkt, he he he
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18143
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LuleåWinston fre 18 jan 2013, 16:03

LulefanGBG skrev:Grejen är ju den att det går att vara realist utan att vera negativ. FÖrsta målsättningen i grundserien är ju att vinna, men det tror jag är för svårt nu. VI är 10 poäng efter och har 4 väldigt bra och formstarka lag framför oss. Andra målsättningen borde vara att komma topp 4 för att åtminstone få hemmaplansfördel i kvartsfinalen. Även om hemmaplan inte är av så stor vikt i serielunken längre så är det givetvis en stor fördel med en avgörande 7e match på hemmaplan om det blir en jämn serie.

Att komma topp 4 är absolut inte uteslutet så länge vi fortsätter att ta poäng men det blir såklart svårt även det. Skellefteå är seriens bästa lag sett över hela säsongen. HV71 är väldigt jämna och vinner även när de spelar sämre. Linköping och Färjestad känns båda formstarkast just nu. Såg förövrigt matchen dem emellan i veckan. En supermatch där Färjestad var snäppet bättre men LHC's enda förlust på 8 omgångar har kommit just mot FBK. Spelar Färjestad som man gjorde senast mot LHC, (i en typisk slutspelsmatch), i ett slutspel så har jag svårt att se något lag rå på dem, nej inte ens Skellefteå.

KOmmer vi inte topp 4 så anser jag att det är tämligen oväsentligt om vi kommer 5a eller 8a. Till slutspel kommer vi i vilket fall och tabellplaceringarna är endast av akademisk betydelse. Skulle något av övriga lag på plats 5 - 8 gå vidare så får vi ändå inte möta dem i en Semi och kan inte få möta dem förens i en eventuell final. Då kan det möjligtvis visa sig vara en fördel att komma 6a istället för 8a men jag håller det för rätt osannolikt att ett sådant scenario inträffar. Färjestad, HV, SKellefteå och Linköping är för bra för att inte åtmintsone ett av de fyra lagen skall gå till final. Personligen tror jag Färjestad är starkast av de fyra i ett slutspel, men jag har såklart gärna fel på den punkten.

Saken är ju dock den att oavsett om jag tror att vi inte kan vinna och att vi får svårt att komma topp 4 så är slutspelet redan så gott som klart, förutsatt att vi inte klappar ihop fullständigt men då har vi ändå inte där att göra, och vi har 15 omgångar på oss att hitta formen till dess. Att hitta fler vägar att hålla en jämnare nivå i spelet under matcherna, få till ett bättre PP och göra enklare mål. Det tror jag också att vi kommer att lyckas med. I ett slutspel kan sedan allt hända och vi är tillräckligt bra för att kunna slå samtliga lag framför oss i en match när vi spelar på topp. Det har vi visat under säsongen. VI har så gott som fullt lag nu, Skrbek undantaget, och vi har goda chanser att få spela in oss.

Jag tror också att vi kommer att tända till och spela betydligt bättre i matcher mot de lag som är slutspelsklara nu. Man vill vinna mot dem, stärka självförtroendet och sätta sig i respekt hos eventualla kvarstfinalmoståndare, samtidigt som man givetvis gärna klättra placeringar i tabellen. Vi vann samtliga matcher i ET, som verkligen betydde något, mitt under vår värsta formsvacka i ES, t.ex. Det visar att vi kan skärpa till oss. Givetvis kan man ställa krav att det skall se ut som ET-finalen i varje match, men alla som hållt på med idrott vet att det är väldigt svårt att få lyckas med det varje omgång, om man inte är alldeles för överlägsna rent tekniskt och kvalitétsmässigt. Det är vi dock inte.

Jag ser med tillförsikt på framtiden och stundande slutspel. Slutar vi 5a så är det absolut inte omöjligt att vinna SM-guld på det. Även om hemmaplansfördel är viktigt, framförallt i en kvartsfinal så slutade ju Brynäs 4a och fick möta högre rankade lag både i Sm-Semin och i finalen, färre hemmamatcher såldes, men vann ju ändå. Så det går absolut. Det handlar väldigt mycket om skadebenägenhet, tålamod, självförtroende, dagsform, tillfälligheter och tur så vi har samma förutsättningar som alla andra.

EDIT: PS. Det vill säga så länge inte Timrå går till slutspel och vi åker på dem, för då är det kört direkt! Laughing


Intressanta tankar. Håller med om det mesta.

Vi är slutspelsklara - även om det inte står på pappret redan. Även om vi skulle klappa ihop fullständigt och förlora alla kvarvarande matcher (vilket aldrig händer) så måste AIK eller Växjö ha högre poäng procent per match än de haft hittills.

Just därför att vi är slutspelklara så borde tränarna köra ett annat upplägg än de gjort föregående säsonger. Skit i vart vi hamnar i serien och testa nya saker, Laborera i kedjorna och se vilka som fungerar ihop, träna hårdare eller mindre, eller införa ett alternativt spelsystem för att chocka när motståndarna förväntar sig något annat som man antingen kan använda en hel match eller en period... ja, vad som helst som de inte gjort tidigare. För det har som sagt inte fungerat i slutspelet. Vi har vunnit den första matchen i varje slutspelserie vi har spelat (bortsett en ET-match föregående säsong som vi borde ha vunnit). Men sedan har motståndarna kommit med ett motdrag och har antingen vunnit eller hållit på att vinna.

Bara för att vi testar nytt så behöver det inte betyda att vi inte skulle klättra i tabellen. Vi har 15 matcher på oss att fixa en bättre pokerhand än vi haft föregående år. Tidigare år har vi spelat med en öppen pokerhand i slutspelet så att motståndarna kunnat bestämma hur de ska agera efter oss, och vår bluff-möjlighet har gått om intet.

Det är enbart SM-guldpokalen som räknas. Seriesegern är bonus, men inte det primära målet.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 18 jan 2013, 17:14

LuleåWinston skrev:

Just därför att vi är slutspelklara så borde tränarna köra ett annat upplägg än de gjort föregående säsonger. Skit i vart vi hamnar i serien och testa nya saker, Laborera i kedjorna och se vilka som fungerar ihop, träna hårdare eller mindre, eller införa ett alternativt spelsystem för att chocka när motståndarna förväntar sig något annat som man antingen kan använda en hel match eller en period... ja, vad som helst som de inte gjort tidigare. För det har som sagt inte fungerat i slutspelet. Vi har vunnit den första matchen i varje slutspelserie vi har spelat (bortsett en ET-match föregående säsong som vi borde ha vunnit). Men sedan har motståndarna kommit med ett motdrag och har antingen vunnit eller hållit på att vinna.

Bara för att vi testar nytt så behöver det inte betyda att vi inte skulle klättra i tabellen. Vi har 15 matcher på oss att fixa en bättre pokerhand än vi haft föregående år. Tidigare år har vi spelat med en öppen pokerhand i slutspelet så att motståndarna kunnat bestämma hur de ska agera efter oss, och vår bluff-möjlighet har gått om intet.

Det är enbart SM-guldpokalen som räknas. Seriesegern är bonus, men inte det primära målet.

Helt och hållet min åsikt, och faktiskt så tycker jag att vi redan sett lite tendenser till just det du lyfter upp. MIssförstå mig rätt nu, vi har givetvis inte bytt spelsystem eller sett några monumentala skillnader i spelet eller rent taktiskt, men om man jämför med hur Rönken brukar vara, (jag är en anhängare av Rönken alla dagar i veckan men ombytlig är han inte), så tycker jag ändå att vi sett små tendenser till mer matchning, framförallt i 3e perioden. Linus Persson har fått mindre speltid i matcherna. Vi har testat 5 forwards i PP. Dean Kukan kom in och fick väsentligt med speltid, 18 min eller vad det nu var? Inte precis Rönken-likt. Jacobs har plötsligt börjat få speltid. Spelade t.o.m. PP senast om jag inte minns fel.

Små saker kan tyckas men det är åtminstone ett steg i rätt riktning och jag hoppas och tror att vi får se mer sådant de sista 15 omgångarna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 18 jan 2013, 17:18

BodenSwe skrev:Jo undrar om Skellefteå skulle vara så fräck att välja Luleå om vi kom 5-6 i tabellen.

Annars tror jag Brynäs lockar. Ingen jobbig resa, revanschlust och haft ganska lätt för laget under säsongen.
JAg är tämligen övertygad att oavsett vilket lag som kommer etta så kommer de att välja Brynäs om det fortsätter som nu. Förutsatt att de inte missar slutspel vilket faktistk är en liten risk om de inte rycker upp sig. De är det klart ojämnaste laget av de 8 i slutspel just nu. Det skulle väl vara om HV71 eller Färjestad vill ha korta resor och fulsatta "derbymatcher" mot Frölunda då, men jag tror inte att någon av dem vågar välja Frölunda då de av tradition alltid är som bäst mot just de två lagen. Skellefteå skulle kunna välja Luleå som du säger, dels för rivaliteteten och garanterat fullsatt i minst två hemmamatcher samt korta resor, men samtidigt känns Luleå som en motståndare som Skellefteå lika gärna kan tänka sig att möta i en semifinal eller final. Ärligt talat tror jag att man nu när man har bra chans att verklgien ta det där SM-guldet väljer lättast möjliga väg rakt igenom och jag tror att oavsett vad SAIK:arna anser om oss så tycker de inte att vi är en enklare motståndare än Brynäs just nu.

EDIT: En annan viktig aspekt som jag faktiskt tror kan spela in, inte på så vis att Luleå inte skulle försöka komma topp 4a, men om man nu inte lyckas, är att jag tror att det skulle vara en klar mental fördel för Luleå att bli "valda" i år med tanke på förra årets debakel. Man blir vald, slipper favoritskapet, får en kastad handske slängd framför fötterna. Precis sådant som av tradition gynnar Luleå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu fre 18 jan 2013, 17:53

Jag är lite inne på att Byta ut Persson och kanske Klasen till slutspelet mot mer slutspelsanpassade spelare som kan ge en injektion till anfallsspelet Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LuleåWinston fre 18 jan 2013, 17:54

LulefanGBG skrev:
LuleåWinston skrev:

Just därför att vi är slutspelklara så borde tränarna köra ett annat upplägg än de gjort föregående säsonger. Skit i vart vi hamnar i serien och testa nya saker, Laborera i kedjorna och se vilka som fungerar ihop, träna hårdare eller mindre, eller införa ett alternativt spelsystem för att chocka när motståndarna förväntar sig något annat som man antingen kan använda en hel match eller en period... ja, vad som helst som de inte gjort tidigare. För det har som sagt inte fungerat i slutspelet. Vi har vunnit den första matchen i varje slutspelserie vi har spelat (bortsett en ET-match föregående säsong som vi borde ha vunnit). Men sedan har motståndarna kommit med ett motdrag och har antingen vunnit eller hållit på att vinna.

Bara för att vi testar nytt så behöver det inte betyda att vi inte skulle klättra i tabellen. Vi har 15 matcher på oss att fixa en bättre pokerhand än vi haft föregående år. Tidigare år har vi spelat med en öppen pokerhand i slutspelet så att motståndarna kunnat bestämma hur de ska agera efter oss, och vår bluff-möjlighet har gått om intet.

Det är enbart SM-guldpokalen som räknas. Seriesegern är bonus, men inte det primära målet.

Helt och hållet min åsikt, och faktiskt så tycker jag att vi redan sett lite tendenser till just det du lyfter upp. MIssförstå mig rätt nu, vi har givetvis inte bytt spelsystem eller sett några monumentala skillnader i spelet eller rent taktiskt, men om man jämför med hur Rönken brukar vara, (jag är en anhängare av Rönken alla dagar i veckan men ombytlig är han inte), så tycker jag ändå att vi sett små tendenser till mer matchning, framförallt i 3e perioden. Linus Persson har fått mindre speltid i matcherna. Vi har testat 5 forwards i PP. Dean Kukan kom in och fick väsentligt med speltid, 18 min eller vad det nu var? Inte precis Rönken-likt. Jacobs har plötsligt börjat få speltid. Spelade t.o.m. PP senast om jag inte minns fel.

Små saker kan tyckas men det är åtminstone ett steg i rätt riktning och jag hoppas och tror att vi får se mer sådant de sista 15 omgångarna.

Jo, nu när du säger det så inser jag att du har rätt. De hade nog aldrig spelat Dean Kukan så mycket om det inte varit för att försöka spela in honom för det kommande slutspelet ifall vi råkar ut för skador. Hade vi legat kring strecket så hade de nog kört på det gamla säkra spelarmaterialet.

Sedan att Linus Persson fick mindre speltid var enbart positivt, och skönt att se aktiv matchcoachning. Han har fått mer förtroende Luleå än han hade fått i någon annan Elitserieklubb: Massor av speltid, spelat i en producerande kedja och spelat mycket powerplayspel. Han har producerat mediokert/godkänt. Och jag hade inte klagat om han hjälpt till på annat sätt, typ, tacklingar, Fabricius-speed eller vunna närkamper. Men han har inget av de egenskaperna och tappar ofta pucken. Att han nu fick mindre speltid betyder förhoppningsvis att tränarna lyfter fram någon annan istället. Kanske Klasen går in i den kedjan och Persson får spela i femte ytterpar. Det har sett lovande ut de fåtal stunder som Olausson och Klasen varit inne på isen samtidigt.

Sedan angående att bli vald; jo det kan mycket väl behövas en lavett för att vi ska vakna till. Se på sjunde matchen mot Djurgården. Det hade ju föregåtts med mycket skitsnack, och sedan kom Luleå ut och spelade som hungriga skoggshuggare.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 18 jan 2013, 18:20

[quote="LuleåWinston"][quote="LulefanGBG"]
LuleåWinston skrev:
Sedan angående att bli vald; jo det kan mycket väl behövas en lavett för att vi ska vakna till. Se på sjunde matchen mot Djurgården. Det hade ju föregåtts med mycket skitsnack, och sedan kom Luleå ut och spelade som hungriga skoggshuggare.
Precis, vi har ju alltid trivts som underdogs. Tänker delvis på när vi tappade 3 - 0 i matcher mot Djurgården men också på andra gånger. Det gnälldes kopiöst i media om hur lite mål vi gjorde och plötsligt går vi in gör 19 - 20 mål på 3 - 4 matcher i November. Slår svenska mästarna med 8 - 1 och HV71 med 6 - 0. Tänker på när Wikegård kallade Linus Omark en lat lönnfet köttbulle eller hur det nu var och sedan går han in och kör sitt livs säsong resten av det året.

Vi är självklart itne ensamma om att trivas som underdogs, men kanske är det snarare så att vi på senare år har svårt med favoritskap och därför går det helt enkelt lättare förr oss när favoritskapet ligger på motståndaren, vad vet jag. Jag spekulerar bara och ger bara uttryck för mina egna känslor egentligen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Huselius1 fre 18 jan 2013, 23:40

pingu skrev:Jag är lite inne på att Byta ut Persson och kanske Klasen till slutspelet mot mer slutspelsanpassade spelare som kan ge en injektion till anfallsspelet Smile
Klasen finns det mer i det kan jag lova, dessutom sitter han på ett kontrakt som sträcker sig över nästa år också så där är det lika bra att behålla och finslipa honom till den diamanten han är Cool
En sak som jag dock störde mig på rejält i förra matchen var hur stillastående han blir när han får pucken. Det är som att han tar emot den, tittar upp, dribblar, bestämmer sig för vad han ska göra och tillslut tar några skär istället för att ständigt ha fart under rören.
Hans passningar och spelsinne är mestadels klanderfritt men tänk hur sällan han skulle tappa pucken om han så fort han fick den tog några skär istället för att stå kvar och vänta in en motståndare, då är det svårt att vinna 1-mot-1 dueller hur fina handleder man än har.

Persson borde som du säger bytas ut. Låt han gnugga i Löven och ta hem Porsberger för resten av sässen Smile

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av CKa lör 19 jan 2013, 13:26

Huselius1 skrev:
Klasen finns det mer i det kan jag lova, dessutom sitter han på ett kontrakt som sträcker sig över nästa år också så där är det lika bra att behålla och finslipa honom till den diamanten han är Cool
En sak som jag dock störde mig på rejält i förra matchen var hur stillastående han blir när han får pucken. Det är som att han tar emot den, tittar upp, dribblar, bestämmer sig för vad han ska göra och tillslut tar några skär istället för att ständigt ha fart under rören.
Hans passningar och spelsinne är mestadels klanderfritt men tänk hur sällan han skulle tappa pucken om han så fort han fick den tog några skär istället för att stå kvar och vänta in en motståndare, då är det svårt att vinna 1-mot-1 dueller hur fina handleder man än har

Exakt det som gör att Klasen inte är en NHL-spelare idag! Klasen gör ytterst sällan några dribblingar i fart och just fart är ju en rätt viktig ingrediens för att kunna göra sin gubbe.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu tor 24 jan 2013, 19:23

Tänk om Luleå skulle ta och byta bort Persson, Pyörälä och kanske nån lirare till mot 2-3 tunga, snabba och riktigt jobbiga powerforwards lagom till slutspelet Smile
Jag tror det skulle öka våra chanser avsevärt i slutspelet!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dave Rock fre 25 jan 2013, 19:57

Nja inte skulle jag släppa Pyörälä.
Persson ja, men nog finns det andra jag skulle släppa innan Pyörälä han är ju ändå en sniper även om han inte öst in än.
Då skulle nog Jakobs bytas före Pyörälä
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av #96 fre 25 jan 2013, 22:43

Jaha...Olle o Kihlström borta till nästa säsong, precis som jag trodde.

Var lite för snabb där Olle ska lånas ut till KHL i 2 månader för 4 mille!

#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG lör 26 jan 2013, 16:21

Pyörälä skulle jag absolut inte släppa om han inte blir orimligt dyr p.g.a andra bud. Han är en spelare som alltid levererat oavsett vart han spelat. Tycker faktiskt inte att han varit så dålig i Luleå heller.

Olausson blir ett problem att ersätta givetvis.
Kilström lämnar en plats öppen åt en PP -back. Det är något som vi ändå måste ha.

Med den Nordamerikanska marknaden öppen till nästa säsong ser det betydligt ljusare ut att hitta en center och en offensiv back.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Beast. lör 26 jan 2013, 16:29

Jag tycker Osten bör förlänga med Pyörälä även över nästa säsong. Han har varit bra och är en mkt mångsidig hockeyspelare och inte bara en målskytt som vissa tror. Stark framför kassen och bra tvåvägsspelare
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Mange sön 27 jan 2013, 09:04

Kod:
Vilket lag i elitserien tror ni har de bästa offensiva backarna? Så här ser det ut sett till målskyttet.

AIK: 13
Brynäs: 19
Frölunda: 20
Färjestad: 28
HV 71: 26
Linköping: 12
Luleå: 28
Modo: 18
Rögle: 18
Skellefteå: 13
Timrå: 11
Växjö: 16

LOOL
http://bloggar.expressen.se/ek/2013/01/backarnas-betydelse/
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Chris Hendrix sön 27 jan 2013, 12:41

Luleås poäng är ju mer utspridda på spelare. Även backarna. Mot till exempel SAIK och LHC där nästan bara spetsforwards presterar och ligger således högt i poängligan.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Johan__ sön 27 jan 2013, 13:05

Våra backar bidrar med en hel del ändå, trots en del kritik. Skrbek och Kilström har ju betytt mycket.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 27 jan 2013, 15:04

Mange skrev:
Kod:
Vilket lag i elitserien tror ni har de bästa offensiva backarna? Så här ser det ut sett till målskyttet.

AIK: 13
Brynäs: 19
Frölunda: 20
Färjestad: 28
HV 71: 26
Linköping: 12
Luleå: 28
Modo: 18
Rögle: 18
Skellefteå: 13
Timrå: 11
Växjö: 16

LOOL
http://bloggar.expressen.se/ek/2013/01/backarnas-betydelse/
Intressant. Hade jag ingen koll på alls

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle sön 27 jan 2013, 15:18

Vi har 22 (!) olika spelare som gjort två mål eller fler!

Närmast på den listan är HV med 20!

Många lag har bara 12-15 stycken som åstadkommit minst två mål..

Snacka om att vi sprider ut målskyttet!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken sön 27 jan 2013, 17:09

Att fler spelare bidrar till målskyttet är stor styrka och skvallrar om ett enormt sparkapital inom laget. Till ett stundande slutspel finns det definitivt individuella spelarkvaliteér i LHF för att ett helt gäng spelare skall börja hänga lite fler kassar. Men jag ser givetvis helst att dessa spelare är utspridda i olika femmor istället för alla i samma femma.

Gällande silly season:
Blir intressant och se framöver ifall det verkligen det ligger någonting i Olausson ryktet. Om detta visar sig vara fallet; så tror jag att LHF även kommer att ta in någonting i truppen. Och med Skrbek borta; lär det nog troligtvis i så fall handla om en riktigt bra back. Skulle inte alls bli förvånad ifall det skulle röra sig om Ex Mat Robinson i Timrå. Mat vill ha mer betalt & TIK har inte råd med detta. Mat kommer att lämna TIK efter denna säsong. Kan hända att TIK släpper honom tidigare och får då en välkommen ekonomisk slant för honom. Mat vill nog helst fortsätta att lira ES: Med mer pröjs & i ett vinnande lag. Mat är en av ES absolut bästa backar. Hans spelstil passar de större rinkarna klockrent.
Att Osten inte vore intressead tror jag inte ett dugg på. Han vill nog signa Mat på ett längre kontrakt i LHF. Mat i LHF = LHF får in en ny Fälth på blå.

En annan spelare som LHF definitivt har ögonen på är: KUNG Jaakola. Topi har -12 på 21 matcher & hur resonerar hans ryska klubb angående honom egentligen? Att Topi's hockey går tungt i KHL kan väl de flesta nog se. Han ser ju ut att gå emot sin sämsta säsong i kärriären.
Även Rögles Lasse Kukkonen är nog intressant till nästa säsong för LHF. Lasse har äckligt bra betalt i RBK i nuläget; men var spelar Rögle nästa säsong: ES eller AS?

Ex Lulåe spelaren Jaroslav Obsut tror INTE ligger så värst högt upp på önskelistan. Då skall det i så fall vara ett billigt alternativ för LHF...

Mina pengar ligger definitivt på Robinson alt Jaakola- eller varför inte båda om fiolerna är stämda riktigt exakt.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken sön 27 jan 2013, 17:30

Detta är vad jag tror Osten har att jobba med:

- Pavel Skrbek är paj.

- Kilström drar efter denna säsong. En spelare som LHF definitivt hade velat behålla. Men Lukas familje situation funkat tydligen inte lika bra i Norrbotten som han hockey gör.

- Frallan har sin out kausul till nästa säsong. Den kommer han nog att utnyttja.

- Olle är suger att testa på KHL.

- Hur mår Niclas Wallin?

Värdiga ersättare till nästa säsong för Fransson & Kilström vore ju Robinson & Jaakola. Men finns det möjlighet till att för SS-deadline kunna få in en eller kanske rent av två redan till stundande slutspel?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar sön 27 jan 2013, 17:52

Jonken skrev:Att fler spelare bidrar till målskyttet är stor styrka och skvallrar om ett enormt sparkapital inom laget. Till ett stundande slutspel finns det definitivt individuella spelarkvaliteér i LHF för att ett helt gäng spelare skall börja hänga lite fler kassar. Men jag ser givetvis helst att dessa spelare är utspridda i olika femmor istället för alla i samma femma.

Gällande silly season:
Blir intressant och se framöver ifall det verkligen det ligger någonting i Olausson ryktet. Om detta visar sig vara fallet; så tror jag att LHF även kommer att ta in någonting i truppen. Och med Skrbek borta; lär det nog troligtvis i så fall handla om en riktigt bra back. Skulle inte alls bli förvånad ifall det skulle röra sig om Ex Mat Robinson i Timrå. Mat vill ha mer betalt & TIK har inte råd med detta. Mat kommer att lämna TIK efter denna säsong. Kan hända att TIK släpper honom tidigare och får då en välkommen ekonomisk slant för honom. Mat vill nog helst fortsätta att lira ES: Med mer pröjs & i ett vinnande lag. Mat är en av ES absolut bästa backar. Hans spelstil passar de större rinkarna klockrent.
Att Osten inte vore intressead tror jag inte ett dugg på. Han vill nog signa Mat på ett längre kontrakt i LHF. Mat i LHF = LHF får in en ny Fälth på blå.

En annan spelare som LHF definitivt har ögonen på är: KUNG Jaakola. Topi har -12 på 21 matcher & hur resonerar hans ryska klubb angående honom egentligen? Att Topi's hockey går tungt i KHL kan väl de flesta nog se. Han ser ju ut att gå emot sin sämsta säsong i kärriären.
Även Rögles Lasse Kukkonen är nog intressant till nästa säsong för LHF. Lasse har äckligt bra betalt i RBK i nuläget; men var spelar Rögle nästa säsong: ES eller AS?

Ex Lulåe spelaren Jaroslav Obsut tror INTE ligger så värst högt upp på önskelistan. Då skall det i så fall vara ett billigt alternativ för LHF...

Mina pengar ligger definitivt på Robinson alt Jaakola- eller varför inte båda om fiolerna är stämda riktigt exakt.

Mat är Kanadensare utan dubbla pass vad jag vet så det blir nog svårt att knö in honom i laget den här säsongen.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Jonken sön 27 jan 2013, 18:53

Helt rätt. Fel av mig.
Endast till kommande säsong altså; ifall nu Cam eller Chris inte råkas få- eller fått bevilljat ett Svenskt pass....

Dvs mina stålar skulle nog ligga bara på KUNG Jaakola då.... (Föruttsatta att Ryssarna väljer att skeppa honom förståss...)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 12 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet