Luleå Hockeys Lag 2012/2013

+60
farre
Kallepedal
Luddelajnen
Pajala
PM
rockjohan
CKa
ollle
Högljudd
Donten_
hokkzorz
Lajon
#96
kralle
Zeth
LubosC
JayDee
Pickadoll
Javelin
JahNT
Urken
Sundance Kid
Dustin
Slapshot
Ivanhoe
Bamsefar
Redbear
Tigerman
Lars158
Tony Moore
BodenSwe
LulefanGBG
Rikky
Dalle
Myrman
Rayko
NallePhu
Old Brooklyn
Larry David
Zeb Macahan
Hellcop
M32012
Beast.
Mange
tibet
FruktHamster
pingu
Wirbelwind
Dave Rock
Johan__
Snikne Ville
ezz
Mr Bister
amarule
Chris Hendrix
Polarbjörn
Rönken
Jonken
Salle
MickkeJ
64 posters

Sida 10 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 14:00

Vi är för bra helt enkelt. Lite som Barcelona, helt ointressant att se för man vet precis hur det slutar.

Vi får väl börja släppa in 2 - 3 puckar per match med flit så att våra motståndare vågar anfalla fortsättningsvis.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 18 nov 2012, 14:03

LulefanGBG skrev:Vi är för bra helt enkelt. Lite som Barcelona, helt ointressant att se för man vet precis hur det slutar.

Vi får väl börja släppa in 2 - 3 puckar per match med flit så att våra motståndare vågar anfalla fortsättningsvis.

I Barcelona matcher bjuds det alltid på nåt extra. Det gör det ju sällan i LHF matcher.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 14:12

Barcelona är utan tvekan det tråkigaste laget att se av alla Europas storlag av den enkla anledningen att de är för bra och att det därför sällan finns någon form av spänning och sällan händer någonting i matcherna förutom ett par Barcelona-mål som sammanlagt tar max 5 minuter att gör. I övriga 85 minuter hände rabsolut ingenting.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 14:24

Matchen mot Skellefteå senast var en kanonmatch, tavk vare 2 lag som spelade med högt tempo och ville framåt.

Matchen mot LHC var rena döden av den enkla anledningen att Luleå inte kom någon vart när LHC försvarade sig.

Matchen igår var riktigt underhållande i 1 period tills AIK började spela på sin 2 - 1 ledning fr.o.m. början av 2a.

Jag ifrågasätter inte att många tycker att Luleå är tråkiga, men jag ifrågasätter Luleås spelsystem som skulden till det, för vårt spelsystem är inte tråkigt i sig. Det blir dock så eftersom våra motståndare anpassar sig därefter.

Om det innebär att publiken i Coop stannar hemma så är frågan; ja vad gör vi?

Byter ett vinnande koncept resultatmässigt och börjar spela helt annorlunda, t.ex. som Skellefteå eller Brynäs fast vi inte har den spetskompetensen? Vad blir resultatet av det? Fler på läktarna och kamp runt strecken i botten förmodligen. Några fler segrar med 4 - 1 och betydligt fler förluster med 2 - 5.

Eller fortsätter vi och hoppas att offensiven släpper i takt med att vi blir bättre och själförtroendet ökar så att fler puckar trillar in och motståndarna tvingas gå mer framåt?

Ett praktexmpel var igår när Luleå tog ledningen med 1 - 0 tidigt i matchen och AIK tvingades framåt. Det blev en riktigt intressant match i första perioden med chanser åt båda hållen, men dog av helt sedan AIK börjat spela på sin ledning i andra. Med undantag för några gånger då både AIK och Luleå blixtrade till. Det kan man såklart inte klandra AIK för, de behöver varje poäng och det blir så mer eller mindre automatiskt när man ligger pyrt till i tabellen och leder en match. Däremot skall ju inte Luleå klandras för att det blir så i det här fallet.

Nu säger jag inte LArs att du klandrar Luleå för det, inte heller ifrågasätter jag dina observationer under matcherna eller att publiken sviker. Det ligger en hel del i det du säger, men det retar mig att så många inte ser andra orsaker än att Luleå är tråkiga. Något som media hittat på p.g.a. sin egen okunskap. När man skapar en idé som t.ex. att Luleå spelar tråkigt så börjar folk väldigt snabbt tro att det är så. Precis som folk börjar tro att alla greker är lata och går i pension när de är 45 år för att Anders BOrg säger att det är så och Media och alla förstå-sig-på:are hakar på den idén för att ha få synas och höras fast verkligheten egentligen är något helt annat.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 14:26

Och för att tillägga. Inte påstår jag att Luleå är så jäkla roliga elelr spelar någon gladhockey för det gör vi inte, men jag tycker inte heller att vi spelar tråkigare än de flesta andra lag i ES.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 18 nov 2012, 14:44

Jag vet inte om jag klandrar spelsystemet. Men däremot Rönkens filosofi att alla känslor ska rensas från spelarna. Nog tror jag vi kan göra fler mål med det system vi spelar. Men vars är glädjen efter ett mål, efter en vinst match. Varför är ingen förbannad efter en förlust match, visar revanschlust, vara dålig förlorare. Det ända det rör sig mellan är -"en bra prestation" till -"inte en nog bra prestation under 60 minuter"

Vars fan är känslospannet?

Om man hade gjort en känsloskala 1-5. Så jävlar om nån rör sig utanför 2,5 till 3,5.

Det klarar man sig på i serien. Men sen blir det slutspel! och Luleå klara aldrig av att ställa om i känsloskalan ifjol och ut direkt.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 sön 18 nov 2012, 14:55

Jag skulle vilja att man hade lite psykisk "killer instinct" i serien också. Då det bevisligen är svårt ställa om när slutspelet kommer annars. Såg vi ju ifjol, kom inte ur serielunks spelet när slutspelet börjat!
För att spelarna ska vara helt nollställda när varje match börjar. Vilket leder till att vi tar mycket poäng i serien, men när matcherna byter temeratur när slutspelet börjar så kommer vi inte ur nollställningen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av CKa sön 18 nov 2012, 15:07

Lars158: klockren analys, 5/5 poäng till dig!

LulefanGBG: din analys får väl en 1,5/5. Du lyckas skylla precis allt på att det är motståndarna som gör Luleå tråkiga. Gå på en match så ska du få se hur kul du tycker den upplevelsen är.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 15:22

Varfår får inte jag skylla allt på motståndarna när motståndarna och alla andra skyller allt på oss?

Det är väl förövrigt inget konstigt att motståndarna aggerar som de gör mot oss. Det hade jag också gjort om jag var dem så jag klandrar dem inte, men jag förklarar att våra matcher ser ut som de gör lika mycket p.g.a av dem som p.g.a. oss.

It takes two to tango som man säger...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 15:25

Och nej jag går inte på matcherna. Jag bor ju i Göteborg som du kanske förstår. Försöker dock att gå på matcherna här då jag inte jobbar, tyvärr missade jag sista p.g.a jobb.

Tycker det har varit roligt varje gång, fast det är klart, det beror väl på Frölunda då förmodligen. Eller ölen möjligtvis. För Luleå kan det ju inte vara.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av rockjohan sön 18 nov 2012, 15:32

Jag kan inte heller annat än att halla med Lars158 in hans analys. Det later ocksa pa vissa här som om vi inte skulle ha spetskompentensen att spela underhallande och offensivt som exempelvis Skaik. Som om vi da skulle förlora matcherna med 5-6 istället för att som idag vinna dem med 1-0 eller 2-1.

Jag haller inte med. Det är bara att titta pa var forward-uppsättning. Tre av vara kedjor skulle vara uttalade förstakedjor i manga andra es-klubbar. Nog fan har vi offensiv kompetens alltid, det är helt enkelt sa att vi tyvärr inte förvaltar denna offensiv pa rätt sätt.

rockjohan

Antal inlägg : 3
Join date : 12-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 15:35

Kanske har jag bara en annan syn på "roligt". Det är ju trots allt ett högst subjektivt begrepp. Jag tillhörde ju t.ex. dem som tyckte det var skitroligt när Grekland vann EM i fotboll med sin destruktiva försvarsfotboll. Lika roligt tyckte jag att det var när NHL's "tråklag" New Jersey Devils slog Detroit Red Wings i finalen på 90-talet eller när det nu var.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av pingu sön 18 nov 2012, 16:07

Fick en idé, om man "tvingar" ihop Ola och Klasen så måste dom bara bryta spelmönstret i anfallszon Smile

Klasen-Ola-Pyörälä, Allt framåt!
Sandell-Fogström-Koivisto, Finnkedjan
Ab-Ab-Vihko/Hedman
Resten i fjärde!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av CKa sön 18 nov 2012, 16:29

pingu skrev:Fick en idé, om man "tvingar" ihop Ola och Klasen så måste dom bara bryta spelmönstret i anfallszon Smile

Klasen-Ola-Pyörälä, Allt framåt!
Sandell-Fogström-Koivisto, Finnkedjan
Ab-Ab-Vihko/Hedman
Resten i fjärde!

Mkt bra!

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Slapshot sön 18 nov 2012, 17:53

Ibland känns det som att defensiven prioriteras så hårt att när vi väl ska gå till anfall finns det ingen kräm kvar och det resulterar ofta i halvdana avslut och noll press i anfallszon. Säga vad man vill men SAIK och HV spelar bäst hockey i sverige just nu. Luleå har verktyg för att spela mer underhållande än man gör för tillfället. PPet borde kunna bli bättre med en massa skickliga spelare men blir det inte..Känns som ingen plan B finns när det låser sig i spelet.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeth mån 19 nov 2012, 10:05

JR har gjort mycket gott för föreningen, det kan ingen ta i från honom, men han kommer aldrig vinna sm guld med Luleå, han är alldeles för inskränkt i sitt eget tänk när det gäller kedjor och pp, ett exempel är ju när Linus P var skadad och han lyfte upp Jakobs med olle, så såg den kedjan genast mycket vassare ut, men så fort LP var hel igen så tog han tillbaka platsen och det ser ut som det har gjort sen dess. JR har inte den där berömda fingertopps känslan.

Roger R och Kyrö var nog de tränare som har lyckats sämst i vår förening, men en sak var det grym på och det var att jobba med skymningar framför mål vid pp och därför gjorde vi hyfsat med mål under deras ledning fast med bra mycket sämre spelarmaterial, JR's spelsystem i pp har jag inte riktigt fattat vad det går ut på.

Sen att man värvar en jäkla massa backar med defensiva kvalitéer när man egentligen behöver en pp back, förstår jag inte heller, visst man trodde att Gunnarsson och Fransson skulle lyfta sig till den här säsongen, men det var väldigt osäkra kort att satsa på.

Sen på forwards sidan har man värvat så mycket folk att man kan ställa över 2 linor utan problem, måste kännas väldigt inspirerande för juniorerna, även om vi inte har lika duktiga juniorer som Skaik så är våra juniorer ganska hyfsade, och gör oftast ett bättre jobb än vissa allsvenska förvärv, men problemet är att JR verkar inte tro på dem och då är det svårt att växa som spelare.

Sen måste jag säga att Lars158 har en bra annalys om varför vi åkte ut i kvarten mot Aik, tyvärr kommer det nog bli samma visa i år igen.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 148
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville mån 19 nov 2012, 11:26

Man får inte tappa bort att Rönken tränar ett lag som ligger 8-9 i löneligan. Man får inte heller tappa bort att Rönken faktiskt är färsk som elittränare och måste få utvecklas och ta nya steg.
Att utveckla det offensiva tänket/spelet är ett sånt steg.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tis 20 nov 2012, 11:37

Steelneck på ämnet att vi gör få mål. Läsvärt, ligger mycket i detta.
http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=7127224
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tis 20 nov 2012, 11:49

Snikne Ville skrev:Steelneck på ämnet att vi gör få mål. Läsvärt, ligger mycket i detta.
http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=7127224

Följde Stålnackes råd och har den senaste minuten utövat pumpen här på golget ala Ledin.

Vilket monsterinlägg. Håller med om tillnärmelsevis ALLT. Många bra poänger, några man även själv reflekterat kring men vissa lite andra syner. Även om jag inte fullt ut köper riktigt alla analyser. Men i princip alla.

Säkert detaljer även Rönken är medveten om. Men allt handlar ju om en balansgång.

Vi har etablerat oss som ett topplag. Att vi är "tråkiga" är mycket en myt. En tråkig sådan. Som ger en besk eftersmak på våra framgångar.

Man kan ju inte släppa in mål bara för att vara underhållande.. och det finns ju lag som gör färre än oss.

Brynäs har ju i princip gjort lika många. Dom hyllas trots det av journalistkåren för sin frejdiga offensiv. Usch vad less man blir. Men skitsamma. Jag är nöjd att vi är bra.

Tack rönken
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sundance Kid tis 20 nov 2012, 11:55

Snikne Ville skrev:Man får inte tappa bort att Rönken tränar ett lag som ligger 8-9 i löneligan. Man får inte heller tappa bort att Rönken faktiskt är färsk som elittränare och måste få utvecklas och ta nya steg.
Att utveckla det offensiva tänket/spelet är ett sånt steg.

Är du säker på att det fortfarande är så? För några år sedan så stämde det ju men det känns som att vi bör ligga högre placerad i löneligan med tanke på vilka spelare vi har främst bland forwards i år. Rögle,AIK, TImrå borde ju definitivt ligga efter oss i alla fall, Modo och Växjö är lite osäkrare.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Myrman tis 20 nov 2012, 12:10

"Ala Ledin"? Så där gjorde Micke Andersson redan som junis i Kiruna AIF. Det kommer vi som är lite äldre ihåg Smile
Men annars har Stålis en hel del vettigt att säga. Som vanligt.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tis 20 nov 2012, 12:20

Myrman skrev:"Ala Ledin"? Så där gjorde Micke Andersson redan som junis i Kiruna AIF. Det kommer vi som är lite äldre ihåg Smile
Men annars har Stålis en hel del vettigt att säga. Som vanligt.

Hehe för den yngre generationen är "pumpen" Ledins Wink

Precis som att vi kallar det "foppadragning" istället för "kentanilssondragning" Very Happy

När jag är gammal kommer jag antagligen också tycka det är "fel" när någon kallar Ledins pump någon annans :p haha
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tis 20 nov 2012, 12:55

Sundance Kid skrev:
Snikne Ville skrev:Man får inte tappa bort att Rönken tränar ett lag som ligger 8-9 i löneligan. Man får inte heller tappa bort att Rönken faktiskt är färsk som elittränare och måste få utvecklas och ta nya steg.
Att utveckla det offensiva tänket/spelet är ett sånt steg.

Är du säker på att det fortfarande är så? För några år sedan så stämde det ju men det känns som att vi bör ligga högre placerad i löneligan med tanke på vilka spelare vi har främst bland forwards i år. Rögle,AIK, TImrå borde ju definitivt ligga efter oss i alla fall, Modo och Växjö är lite osäkrare.
Ja, jag är säker.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tis 20 nov 2012, 13:00

Salle skrev:
Man kan ju inte släppa in mål bara för att vara underhållande.. och det finns ju lag som gör färre än oss.

Brynäs har ju i princip gjort lika många. Dom hyllas trots det av journalistkåren för sin frejdiga offensiv. Usch vad less man blir. Men skitsamma. Jag är nöjd att vi är bra.

Tack rönken
Ja, visst är det så. Kommer på mig själv eftersom jag bl a grinat för att backarna inte fyller på...men den andra sidan av det myntet är ju att vi nästan aldrig får spelvändningar mot oss.

För den minnesgode var det ju bl a det som var den stora skillnadnen mot DIF i kvarten, helt plötsligt började backarna stå upp på blå och pincha, det är ju trots allt en jävla skillnad när man får det att fungera.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Salle tis 20 nov 2012, 13:34

Luleåspelarna kör, som man ju märkt, en mustaschkamp inom laget för att stötta forskningen mot prostatacancer som uppmärksammas nu i november. I spoilern kommenterar dom varandras muschingar :p

Spoiler:
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av PM tis 20 nov 2012, 15:20

Största skillnaden mellan hockeyallsvenskan och elitserien är att tempot är mycket högre dvs du har mindre tid på dig med pucken i alla moment utan uppvaktning från motspelare. Våra etablerade elitspelare har bevisligen svårt att göra mål i nuvarande spelsystem då vi så som Steelneck visat är färre spelare som trycker på i anfallszon vilket gör att våra anfallare är mer uppvaktade av motståndarna spelare för spelare. Betänk också att vi de senaste åren inte focuserat på att värva elitserie målskyttar utan målskyttar från allsvenskan. Inte svårt att förstå att många av skotten då skickas iväg utan speciellt sikte och därför hamnar mitt i magplattan på motståndarmålvakten. Det finns helt enkelt inte tid.
Inte svårt att förstå varför motståndarmålvakterna alltid gör monstermatcher mot oss då.

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av CKa tis 20 nov 2012, 15:22

När jag googlade efter ett inlägg från det här forumet så råkade jag av någon anledning komma till en tråd från 2007 där tråkhockey va poäng diskuterades. Då var det Brynäs som spelade tråkigt och gick bra samtidigt som Luleå spelade "roligt" och gick dåligt.

Där skrivs bland annat följande:

"Och om pölsan lirar dödarhockey, trist gnetarspel? Ja, för fan...

- Allt som ger poäng är okej i mina ögon. Brynäs är ju inte direkt ensamma om gentliret i hockeyvärlden.

Om jag hade tyckt det varit OK om lule lirat sådan hockey, och lett serien? Ja för fan...

- Jo varje nyktert hockeyfan med lite innanför pannbenet ser ju hellre sitt lag vinna än att falla vackert....."

"Ett ganska meningslöst ämne egentligen. Tror knappast det skulle vara många i Luleå som klagade om roller vore dom ovända. Det är poängen som gäller och inget annat. Falla vackert ger varken poäng eller stora publiksiffror....."

http://www.svenskafans.com/Hockeyzon/lhf/forumstandalone.aspx?page=4679

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dave Rock tis 20 nov 2012, 22:03

Kanske dags att vaska om i kedjorna, om inte annat så föra tt få en förändring.

Abbott - Abbott - Pyörälä
Kommentar: Mika sa att han trivs bäst framför mål, att det är därifrån han gör mest mål. Mika kommer tillsammans med Abbotts få en hel drös med puckar framför mål. Finns inga i Luleå som är så bra på få in puckar framför mål från alla möjliga och omöjliga vinklar. Vihko har tyvärr inte kunnat förvalta dom.

Jakobs - Olausson - Sandell
Kommentar: Vill minnas att Ola sa i någon intervju att han gillar att spela med Jakobs, tror också Jakobs skulle kunna gör stor nytta tillsammans med Ola. Sandell banar väg för Jakobs och Sandell och är inne och stängas framför mål. Ja jag väljer att splittra på Olausson och Koivisto då jag inte tycker dom får till det.

Klasen - Hirschovits - Koivisto
Kommentar: Skulle vara intressant att se vad Koivisto och Klasen skulle kunna hitta på tillsammans. Klasen skulle kanske kunna gynnas av Koivistos speed.

Vihko - Fogström - Hedman
Kommentar: Egentligen vill jag att Vihko ska spela högre upp i en topp kedja då han har potential att kunna göra mycket mål. Han får dock inte till skyttet. Här skulle han dock göra stor nytta med sitt hårda jobb. Denna kedja ska in checka högt, tackla, åka skridskor. Motståndarna ska vara lite irriterade när dom åker till båset efter alla tacklingar dom åkt på.
Fabbe varvar i denna kedja.

Persson lånas ut till Asplöven eller annan valfri AS-klubb då han inte petar någon här ovanför.


När jag ändå håller på så skriver jag ner powerplay uppställningar också.

Abbott - Abbott - Pyörälä
Skrbek - Klasen

Kommentar: Klasen är den som ska styra spelet i denna uppställning. Han behöver inte stå upp på blå bara för att han skrevs som "back" i uppställningen utan får gärna hålla sig vid tekningscirklarna. Abbotts ska vinna alla lösa puckar, samt störta in på mål för returer och skymma. Mika ska mest hålla sig i området just framför mål för styrningar och returer.
Skrbek ska ju egentligen inte spela PP men som det nu är så är han en av våra bästa backar i PP.
Tycker Abbotts Klasen kedjan varit bäst i PP, synd att dom får så få chanser tillsammans dock.

Jakobs - Olausson - Sandell
Gunnarsson - Koivisto

Kommentar: Sandell ska stå framför mål. Olausson den som i första han ska styra, men han får gärna ta skott lite oftare för att bli ett större hot och mer svårläst. Gunner ska mata direkt skott på mål.




Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Lars158 tis 20 nov 2012, 23:10

Hoppas Hirre är tillbaka till nästa match. Verkar ju så.
Jag kan störa mig på att han ser loj ut. Men offensiva kvaliteter har han.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av amarule ons 21 nov 2012, 11:04

jaha vem ska vi värva nu då ?
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Chris Hendrix ons 21 nov 2012, 14:51

Pavel Brendl? Wink
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar ons 21 nov 2012, 16:25

Chris Hendrix skrev:Pavel Brendl? Wink

Nej,nej,nej,nej, det behövs verkligen inte ngn som ytterligare drar ner tempo.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dave Rock ons 21 nov 2012, 18:39

amarule skrev:jaha vem ska vi värva nu då ?
Jaroslav Obsut!
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville ons 21 nov 2012, 22:53

Hirre in, Fogström ner. Bra.
Linus kvar, Sandell extraspelare. Uruselt!
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6631655
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Rönken ons 21 nov 2012, 22:57

Snikne Ville skrev:Hirre in, Fogström ner. Bra.
Linus kvar, Sandell extraspelare. Uruselt!
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6631655

Visst Sandell har väl inte gått så bra, tråkigt nog, men spelar inte Jacbos oförtjänt lite?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Bamsefar ons 21 nov 2012, 23:11

Snikne Ville skrev:Hirre in, Fogström ner. Bra.
Linus kvar, Sandell extraspelare. Uruselt!
http://www.kuriren.nu/bloggar/bloggentry.aspx?blogg=4171576&entry=6631655

Har inte den blekaste aning om vad Linus Persson gör för att förtjäna sin plats i andra femman, måste ligga i som en iller på träningarna för matcherna är ju rena katastrofen!
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12042
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Dave Rock tor 22 nov 2012, 19:48

Lite intressant att vi har Sveriges bästa försvar men ändå lyckats vara ES 4:e sämsta lag i boxplay. Vi har en boxplay procent på 80.88%. Bara Brynäs (80.77%), Växjö(79,73%) och Rögle (73.91%) som är sämre.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 25 nov 2012, 13:37

Dave vi har förbättrat den statistiken nu. VI har 83,12% i Boxplay och ligger med det femma i den tabellen. Dessutom har vi tillsammans med AIK gjort flest mål i numerärt underläge. Nämligen 4 st. Hyfsat!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Pajala sön 25 nov 2012, 13:41

LulefanGBG skrev:Dave vi har förbättrat den statistiken nu. VI har 83,12% i Boxplay och ligger med det femma i den tabellen. Dessutom har vi tillsammans med AIK gjort flest mål i numerärt underläge. Nämligen 4 st. Hyfsat!

Tror vi ligger trea i BP med 84.42%, och åtta i PP, delad första plats i numerärt läge med AIK, men en match mindre spelad cheers

Försvaret funkar bra, men gärna lite mer PP mål, fast det har sett bättre ut nu dom senaste matcherna, sakta men säkert trillar målen in
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18141
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 25 nov 2012, 13:44

Det kan så vara, men i sådant fall har inte hockeyligan.se uppdaterat sin statistik.

Där ligger vi 5a i BP och 5a i PP.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av MickkeJ sön 25 nov 2012, 14:09

Ni snackar om två olika sidor, LulefanGBG hänvisar till hockeyligans statistik medans Pajala kollar på swehockeys sida.
Vi ligger faktiskt 5:a respektive 5:a på hockeyligan samt 8:a och 3:a på swehockey. Märkligt stor skillnad men så är det.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG sön 25 nov 2012, 16:30

Där ser man, man kan ju tycka att det inte borde vara alltför svårt att räkna, det finns ju inte så många olika sätt man kan räkna på, eller?

Antal gjorda/insläppta mål i förhållande till antal min i PP/BP? Alternativt det samma i förhållande till anta PP/BP man spelat.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan sön 25 nov 2012, 22:04

Kan det vara den där avbrutna HV-matchen som spökar? En av Swehockey och Hockeyligan räknar in den men inte den andra?
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av MickkeJ sön 25 nov 2012, 23:06

Zeb Macahan skrev:Kan det vara den där avbrutna HV-matchen som spökar? En av Swehockey och Hockeyligan räknar in den men inte den andra?
Nä, det är fler lag än oss och HV som har olika siffror på olika sidor. Jag märkte det där för någon säsong sen. Dom räknar uppenbarligen aningen olika, jag funderade nästan på att maila och fråga.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Luddelajnen mån 26 nov 2012, 20:08

Tog och kollade upp hur mycket poäng våra spelare gör i relation till hur mycket istid dom får. För den som är intresserad finns resultatet i tabellen nedan


Spoiler:

Siffrorna är hämtade från hockeyligan så ni vet ifall ni har fått andra värden Razz
Luddelajnen
Luddelajnen

Antal inlägg : 27
Join date : 12-01-24
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Urken tor 29 nov 2012, 17:13

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=3836&artikel=5363446

Är han rätt spelare att leda vårt Luleå, eller håller ni med LG om att någon annan, exempelvis Olausson ska få chansen att ha ett C på bröstet?

Jag tycker Chris kör, kör och återigen KÖR, jämt, oavsett. Det gör att han föregår med gott exempel. Dessutom vinner han otroligt mycket tekningar osv. Att han är inblandad i gruffs och dylikt, det tycker inte jag spelar någon större roll. Det verkar ju i varje fall inte som att någon annan tar efter honom på just den fronten.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21155
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 29 nov 2012, 17:15

CHRIS ABBOTT är vår CAPTAIN!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av #96 tor 29 nov 2012, 17:18

Urken skrev:http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=33&grupp=3836&artikel=5363446

Är han rätt spelare att leda vårt Luleå, eller håller ni med LG om att någon annan, exempelvis Olausson ska få chansen att ha ett C på bröstet?

Jag tycker Chris kör, kör och återigen KÖR, jämt, oavsett. Det gör att han föregår med gott exempel. Dessutom vinner han otroligt mycket tekningar osv. Att han är inblandad i gruffs och dylikt, det tycker inte jag spelar någon större roll. Det verkar ju i varje fall inte som att någon annan tar efter honom på just den fronten.

Sur LG i farten igen Evil or Very Mad
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Zeb Macahan tor 29 nov 2012, 17:21

Chris ger allt i alla lägen, spela roll om match eller träning, finns inte att gå på halvfart, är han seg eller ur form så kör han ändå för att visa laget. Rätt kapten helt klart!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sundance Kid tor 29 nov 2012, 17:27

Det är svårt att ta LG:s åsikter på allvar. Verkar som att han sitter och funderar över vad som mest kommer att provocera Luleå-fansen när han väljer vad han ska skriva i sina inlägg. Precis som ett internet-troll, skillnaden är väll att LG får betalt för det. Det bästa man kan göra är att antingen strunta i att klicka på bloggen eller maila någon chef på SR och påtala att bloggen är oseriös.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2012/2013 - Sida 10 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 13 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet