Oscar Engsund
+87
Xantaz1987
lhffan
Xinpei
kamelbullen
Lillwitte
BulanFanClub
Norlin
Kraftkung
Björnkäften
Pontaking
LinusFröbergsMustasch
Tjågen
Hellcop
Kanellängd
Småland
SatanicPanic
farre
Burskydd
Jojjan
Kneten
Lajon
Serkan122
Taabe
Mr Bister
Monco
evanovich
Meyhem
Polyfemos
JohanO
Danneja
Wolfhunter
Atlet
Jokerman ll
Pastorn
Blitzwagen
Lulefan
Sportchefen #2
rasbiologen
Lehto
Dilox
kokostrollet
LHF96
Rikky
Jokerman
Snikne Ville
Blinders
CKa
Micke80
RSD555
Jonken
Norrlandstoken
Hankburger
Lillajag
icemask
Tony Moore
Tigerman
Kapten Haddock
Bamsefar
Groggen79
hokkzorz
Rönken
ski3r
Anthrax
Old Brooklyn
GLHF
tibet
LuleåWinston
LulefanGBG
GustenA
Pajala
Qirren
pingu
NilsOskar
KaptenBlodskelett
Dustin
Donowitz
Kagen
Hedanders
Number 69
Ferros
NallePhu
Ivanhoe
Redbear
JuniorX
Urken
PM
Puckad
91 posters
Sida 8 av 8
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Oscar Engsund
Tror han kommer hamna i Linköping tyvärr
Serkan122- Antal inlägg : 2960
”Engsund skrev ett sexårskontrakt med Oskarshamn i våras, men vad som händer nu är oklart.
Det får vi se, just nu är det bara tomt, säger backen som under sin tid i Luleå blev en stor publikfavorit.
Enligt Sportbladet jagas Engsund nu av HV71, Växjö och Luleå. Där ska Växjö ligga bäst till.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/engsunds-sorg-efter-uttaget-kommer-inte-komma-over-det/r5vqykwj
Det får vi se, just nu är det bara tomt, säger backen som under sin tid i Luleå blev en stor publikfavorit.
Enligt Sportbladet jagas Engsund nu av HV71, Växjö och Luleå. Där ska Växjö ligga bäst till.”
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/engsunds-sorg-efter-uttaget-kommer-inte-komma-over-det/r5vqykwj
Engsund är helt bortglömd om han går till Växjö. Då kan corsica boys släppa sina handtrallningar till spelare som de tror har något slags hjärta
Pontaking- Antal inlägg : 1280
Växjö borde väll ha ganska full backsida? Kan ha helt fel dock. Sedan får man även in en spelartyp som Engsund i Granberg.Pontaking skrev:Engsund är helt bortglömd om han går till Växjö. Då kan corsica boys släppa sina handtrallningar till spelare som de tror har något slags hjärta
Gissar på Linköping som letar en toppback, och är kända för att betala bra till etablerade spelare. (Rattie, Elie, Shore, Fantenberg)
Dustin likes this post
Serkan122 skrev:Växjö borde väll ha ganska full backsida? Kan ha helt fel dock. Sedan får man även in en spelartyp som Engsund i Granberg.Pontaking skrev:Engsund är helt bortglömd om han går till Växjö. Då kan corsica boys släppa sina handtrallningar till spelare som de tror har något slags hjärta
Gissar på Linköping som letar en toppback, och är kända för att betala bra till etablerade spelare. (Rattie, Elie, Shore, Fantenberg)
Linköping verkar ha sitt sikte inställt på Jacob Larsson.
Xinpei- Antal inlägg : 951
Från Linköpings forum:
”Fick från bra källa att det blir Hv eller Växjö för Engsund”
”Fick från bra källa att det blir Hv eller Växjö för Engsund”
Återstår att se vad Engsund gör..
Vill han göra sig opopulär bland IKO fansen väljer han HV el Plastsjö, Vill han ha någon dignitet då är det IKO eller om han känner flyttar till Luleå igen....
Vill han göra sig opopulär bland IKO fansen väljer han HV el Plastsjö, Vill han ha någon dignitet då är det IKO eller om han känner flyttar till Luleå igen....
NallePhu- Antal inlägg : 18358
pingu likes this post
HV som skickade ned dom känns väl sådär.
Puckad- Antal inlägg : 11179
Hör behöver ju skuggan tränga sig längst fram i kön och visa att här står inte Lhf och väntar utan här vill vi verkligen visa vår uppskattning och göra allt för att ta Hem Engsund till oss. Tror han vill till ett lag där han får vinna något och det gör han inte i Hv71 ej heller i Linköping. Men har vi rätt forwards tex att man kan förklara att vi har Hartikainen på ingång osv så blir vi nog ruggigt intressant för honom.
Lillwitte- Antal inlägg : 218
pingu likes this post
Det är nog lika liten chans att vinna något hos LHF som i Linköping och HV sedan tror jag inte det finns någon chans att rycka upp familjen igen och flytta upp till norr igenLillwitte skrev:Hör behöver ju skuggan tränga sig längst fram i kön och visa att här står inte Lhf och väntar utan här vill vi verkligen visa vår uppskattning och göra allt för att ta Hem Engsund till oss. Tror han vill till ett lag där han får vinna något och det gör han inte i Hv71 ej heller i Linköping. Men har vi rätt forwards tex att man kan förklara att vi har Hartikainen på ingång osv så blir vi nog ruggigt intressant för honom.
Mr Bister- Antal inlägg : 1444
Dundernisse, Serkan122 and Sigge75 like this post
"Luleå Hockeys sportchef: "Vi är jätteintresserade"
Luleå Hockey vill ha tillbaka Oscar Engsund och har gett sig in i kampen om backen. "Vi är jätteintresserade av Oscar om det finns en möjlighet", säger vice general manager Ulf Engman.
Har ni haft någon kontakt med honom?
– Vi har pratat med hans agent."
Luleå Hockey vill ha tillbaka Oscar Engsund och har gett sig in i kampen om backen. "Vi är jätteintresserade av Oscar om det finns en möjlighet", säger vice general manager Ulf Engman.
Tony Moore skrev:"Luleå Hockeys sportchef: "Vi är jätteintresserade"
Då får vi hoppas att man lyckas locka hem Oscar igen. Hade förstärkt backlinjen ganska rejält.
Är den tryggheten vi behöver på backsidan är egentligen bara EG i övrigt som man vet vart man har i alla matcher Engsund är också en sådan spelare och han behöva absolut jag tror man har en bra chans han skulle svika Oskarshamn något enormt genom att välja Hv71 eller Växjö Linköping är också en flytt bort här vet han vart han kommer han känner stora delar av laget och föreningen vilket jag tror blir avgörande!
pingu likes this post
Oscar längtar hem till Luleå, Oscar längtar hem till Luleå, Oscar längtar hem, Oscar längtar hem,Oscar längtar hem till Luleå
Burskydd- Antal inlägg : 581
pingu and Puckad like this post
Familjen går i första hand så är nog klokt att tona ner förväntningarna på att få ”hem” Engsund men han har förhoppningsvis snackat väl om sin tid i Luleå bland sina lagkompisar så det kan ju ge någonting….
Senast ändrad av Jokerman ll den lör 30 mar 2024, 18:24, ändrad totalt 1 gång
Jokerman ll- Antal inlägg : 1366
Fick höra av en väldigt trovärdig källa att Engsund inte kommer komma tillbaka till Luleå Hockey. Gissar att det blir Växjö där han har chans att vinna SM-Guld. Linköping och HV kommer säkert också vara alternativ.
Dustin- Antal inlägg : 7023
Jag tror han stannar i närområdet till Oskarshamn för familjen skull, VLHC låter inte otänkbart.
Jag tror samma och det är helt rimligt. Ingen skugga över Engsund för att han väljer det bästa alternativet för honom och hans familj om det blir så.Tony Moore skrev:Jag tror han stannar i närområdet till Oskarshamn för familjen skull, VLHC låter inte otänkbart.
GustenA- Antal inlägg : 3085
Finns stor chans han stannar då IOK har fallskärmen och således kan betala några av pjäserna bra ...
lhffan- Antal inlägg : 182
GustenA skrev:Jag tror samma och det är helt rimligt. Ingen skugga över Engsund för att han väljer det bästa alternativet för honom och hans familj om det blir så.Tony Moore skrev:Jag tror han stannar i närområdet till Oskarshamn för familjen skull, VLHC låter inte otänkbart.
En stor skugga över honom skulle jag säga. Om han vill stanna hemma när han stanna i Oskarshamn annars borde han vara luft i riktiga luleåsupportrars ögon
Bra att vi visar intresse, men i ärlighetens namn så tror jag inte det är realistiskt att tro att Engsund kommer tillbaks igen, tyvärr - familjen lär ju inte följa med och det var ju mycket att få slå ner bopålarna på ”hemmaplan” som han lämnade oss.
Xantaz1987- Antal inlägg : 21
Donowitz likes this post
Jag tror att ni som säger att man ska flytta fram och tillbaka runt Sverige ni har inga egna barn och familj, livet får andra prioriteringar då
Mr Bister- Antal inlägg : 1444
Bamsefar, Donowitz, Puckad, Kneten, Haparanda, Stålis16 and Suomipoika like this post
Enligt Mr madhawk tror han att Luleå ligger klart bäst till i kampen om Engsund ev Lhc på ett hörn men det säger han i senaste avsnittet av podden han och Sanny lindström kör att han tippar på att Engsund skriver på för Luleå och pendlar mellan Västervik Luleåman får ju hoppas han har rätt
LetsGoLuleå likes this post
Lillwitte skrev:Enligt Mr madhawk tror han att Luleå ligger klart bäst till i kampen om Engsund ev Lhc på ett hörn men det säger han i senaste avsnittet av podden han och Sanny lindström kör att han tippar på att Engsund skriver på för Luleå och pendlar mellan Västervik Luleåman får ju hoppas han har rätt
Det svänger fort. Hade välkomnat Engsund med öppna armar om han valde att återvända.
Redbear, Pajala, Lulejoe, Kanellängd, Serkan122 and LetsGoLuleå like this post
Lillwitte skrev:Enligt Mr madhawk tror han att Luleå ligger klart bäst till i kampen om Engsund ev Lhc på ett hörn men det säger han i senaste avsnittet av podden han och Sanny lindström kör att han tippar på att Engsund skriver på för Luleå och pendlar mellan Västervik Luleåman får ju hoppas han har rätt
Fortfarande tveksam med tanke på familjen men snälla låt det ske.
Dustin- Antal inlägg : 7023
Kneten, Lulejoe, Kanellängd, Serkan122 and Haparanda like this post
Mr Bister skrev:Jag tror att ni som säger att man ska flytta fram och tillbaka runt Sverige ni har inga egna barn och familj, livet får andra prioriteringar då
Jag har barn och familj. Håller med dig i sak men nu är ju Luleå bekant för barnen då de förmodligen skaffat sig vänner här och är mer en trygghet för dem än vad Oskarshamn är eftersom de bott större tid här. Hade jag varit Oscar så hade laminat två alternativ vara stanna eller flytta tillbaka till Luleå.
Serkan122 likes this post
Ja jag såg det, måste ändå säga att jag är förvånad.Pajala skrev:Det blev HV.
Men antar att dom kom med ett bud som han inte kunde tacka nej till, för om han verkligen älskade Oskarshamn så mycket så vore det ju hat-laget att gå til l2v efter dom slagit ut dig ur högstaligan.
Lehto- Antal inlägg : 764
Kneten likes this post
Kan ha varit ett sämre bud men när man summerar ihop totalen så kan det vara värt det för Engsund. Han ser vi aldrig i en Luleå tröja igen.Lehto skrev:Ja jag såg det, måste ändå säga att jag är förvånad.Pajala skrev:Det blev HV.
Men antar att dom kom med ett bud som han inte kunde tacka nej till, för om han verkligen älskade Oskarshamn så mycket så vore det ju hat-laget att gå til l2v efter dom slagit ut dig ur högstaligan.
Jaha. Kräftgången tillbaka igen. Alla vill lira i Saik medan Luleå är baksidan på månen.
trallgöken- Antal inlägg : 1395
Valde mellan Luleå och HV, enligt Sportbladet. Synd. Nu har han blivit hotad efter klubbvalet också. Givetvis inte ok, samtidigt blir man inte jätteöverraskad. Om han prioriterat att inte göra folk i sin hembygd förbannade borde han nog gjort ett annat val än just HV.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Oobjdw/oscar-engsunds-forsta-ord-efter-klubbvalet-lamnade-iko-for-hv71
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Oobjdw/oscar-engsunds-forsta-ord-efter-klubbvalet-lamnade-iko-for-hv71
Braun- Antal inlägg : 1095
Puckad, Kneten, Lehto, mikulix, Serkan122 and LetsGoLuleå like this post
"..Att det blev HV71 berodde enligt honom framför allt på en sak.
– Jag valde det alternativ som jag trodde var bäst för mig och min familj, säger Oscar Engsund och fortsätter:
– Vi var borta i sju år, och missade mycket som är självklart för andra.
Han tillägger:
– Vi saknade att ha våra familjer nära, och det var svårt att åka ner och hälsa på under säsongerna. Det dröjde åtta månader innan jag hade möjlighet att åka ner och träffa mitt brorsbarn första gången. Vi trivdes verkligen där uppe, men vi ville inte missa mer än vad vi redan hade gjort.
Jag har förstått att ni ändå övervägde att flytta tillbaka till Luleå när det blev degradering för er.
– Ja. Jag fick ett fint erbjudande från Luleå Hockey, hade ett bra snack med Henrik Stridh, och de var dem och HV71 det stod mellan. Det tog verkligen emot att tacka nej till dem.
Fast jag känner Anton Blomqvist, som sålde in sin idé på ett bra sätt, och ser fram emot att komma tillbaka till HV71. Jag spelade ju för dem när jag var junior."
– Jag valde det alternativ som jag trodde var bäst för mig och min familj, säger Oscar Engsund och fortsätter:
– Vi var borta i sju år, och missade mycket som är självklart för andra.
Han tillägger:
– Vi saknade att ha våra familjer nära, och det var svårt att åka ner och hälsa på under säsongerna. Det dröjde åtta månader innan jag hade möjlighet att åka ner och träffa mitt brorsbarn första gången. Vi trivdes verkligen där uppe, men vi ville inte missa mer än vad vi redan hade gjort.
Jag har förstått att ni ändå övervägde att flytta tillbaka till Luleå när det blev degradering för er.
– Ja. Jag fick ett fint erbjudande från Luleå Hockey, hade ett bra snack med Henrik Stridh, och de var dem och HV71 det stod mellan. Det tog verkligen emot att tacka nej till dem.
Fast jag känner Anton Blomqvist, som sålde in sin idé på ett bra sätt, och ser fram emot att komma tillbaka till HV71. Jag spelade ju för dem när jag var junior."
HV verkar ha bestämt sig för att inte lägga fingrarna emellan. Märkligt ändå att gå ut med det på det här viset kan jag tycka.
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/engsund-klarade-inte-skridskotest-petades-i-sasongspremiaren/r1x6543j
https://nsd.se/sport/ishockey/artikel/engsund-klarade-inte-skridskotest-petades-i-sasongspremiaren/r1x6543j
Snikne Ville- Antal inlägg : 6437
Diktatorn likes this post
Det måste vara skämmigt att bli ratad på det där viset i offentlighetens ljus och allt.
Dags att han steppar upp!
Dags att han steppar upp!
Flippass- Antal inlägg : 452
Oerhört märkligt att slänga en spelare under bussen sådär? Han Har ju dessutom klarat testet senare. Från samma artikel:
” Oscar Engsund har nu, tillsammans med flera andra spelare i HV71, gjort om testet och har fått klartecken att spela helgens träningsmatcher mot Oskarshamn och Malmö.”
Jag menar man kan ju ställa krav internt men nu kommer ju varenda felskär tolkas som en slarvig sommarträning, oavsett vilka nivåer han kommer upp i rent fysiskt. Det är ju som att Engsund börjar sin HV-resa med ett sort långfinger mot fans och sponsorer nu, bara för att tränare/ledning ska visa att dom ”satt på sig hårdhandskarna”.
” Oscar Engsund har nu, tillsammans med flera andra spelare i HV71, gjort om testet och har fått klartecken att spela helgens träningsmatcher mot Oskarshamn och Malmö.”
Jag menar man kan ju ställa krav internt men nu kommer ju varenda felskär tolkas som en slarvig sommarträning, oavsett vilka nivåer han kommer upp i rent fysiskt. Det är ju som att Engsund börjar sin HV-resa med ett sort långfinger mot fans och sponsorer nu, bara för att tränare/ledning ska visa att dom ”satt på sig hårdhandskarna”.
Diktatorn- Antal inlägg : 662
Diktatorn skrev:Oerhört märkligt att slänga en spelare under bussen sådär? Han Har ju dessutom klarat testet senare. Från samma artikel:
Mest misskötta föreningen i Hockeysverige och då finns det många
Skridsko test vid återstart?
Hur många av dessa har tränat på is under sommaren?
Jag fattar att man mäter och testar, men vadå inte klarar?
Det känns amerikanskt och bygger nog inte laget och gruppen.
Hur många av dessa har tränat på is under sommaren?
Jag fattar att man mäter och testar, men vadå inte klarar?
Det känns amerikanskt och bygger nog inte laget och gruppen.
Puckad- Antal inlägg : 11179
Sida 8 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sida 8 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|