Oscar Engsund
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11
Sv: Oscar Engsund
Självklart, Oscar är alltid en hjälte oavsett, men känslan om han går till Oskarshamn eller Växjö skiljer sig enormt åt för mig.Tony Moore skrev:Oavsett vad Oscar gör med sin hockey karriär är han värd största respekt. Han kom till Vårat gäng i slutet av 2016 och har varit 110% lojal sedan dess. Oscar kommer alltid vara en LHF "hjälte" i min bok oavsett vad han väljer för väg framöver.
ski3r- Antal inlägg : 1992
Dustin and Blitzwagen like this post
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
pingu likes this post
Meyhem- Antal inlägg : 101
pingu likes this post
evanovich- Antal inlägg : 158
LulefanGBG likes this post
evanovich skrev:+12, 20:38 per match, mest blockerade skott i laget, mest tacklingar i laget. Vågar man säga bästa back såhär långt?
I mina ögon en topp fem back i ligan och solklart Luleås bästa back.
Dustin- Antal inlägg : 7289
Absolut!evanovich skrev:+12, 20:38 per match, mest blockerade skott i laget, mest tacklingar i laget. Vågar man säga bästa back såhär långt?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12354
evanovich- Antal inlägg : 158
Monco- Antal inlägg : 345
pingu likes this post
Donowitz- Antal inlägg : 4353
pingu and Monco like this post
NallePhu- Antal inlägg : 18752
Mr Bister- Antal inlägg : 1525
Önskar honom all lycka, helt otrolig spelare och kille.
Sportchefen #2- Antal inlägg : 947
pingu, Puckad and Bros! like this post
NallePhu skrev:Avdelning han kanske vill avvakta och se om han får ett kontrakt i Schweiz någon som tänkt så långt eller???
Ojdå.
Engsund har väl själv uttalat sig om att NLA känns otroligt (om än han hoppas) precis som att KHL är uteslutet. Skulle han bli kvar kvar i Sverige tror jag du förstår att ett väldigt väldigt bra kontrakt kommer att påverka beslutet. Vilket var min poäng. Och det är han värd.
pingu and Serkan122 like this post
- Spoiler:
- Det här är kanske ett bra tillfälle att visa upp dig för utländska klubbar inför nästa säsong?
– Det är nog i princip omöjligt för en back med min spelstil att få ett kontrakt i en liga som den schweiziska ligan, oavsett vad.
Att spela i någon av de andra europeiska ligorna lockar inte dig?
– Nej, inte direkt. Men min agent hade kanske kunnat hitta något åt mig i den tyska ligan."
Som jag varit inne på tidigare, ge honom nu ett kontrakt som gör honom överbetald. Han är så sjukt viktigt för oss både på isen som i omklädningsrummet.
Vill fan se att det händer något nu.
pingu likes this post
Taabe- Antal inlägg : 287
pingu likes this post
Blinders- Antal inlägg : 5278
Ser man bara igår så var det otroligt svårt att sätta ett pass på bladet och han satte medspelare i svåra sitsar, han var loj i skridskoåkningen och det fysiska spelet saknades.
Det blir bra med julledigt för honom med flera bu så dom kan tänka på nått annat och den ragga om till mellandagsmatcherna.
Micke80- Antal inlägg : 3038
"Anledningen till att Oscar Engsunds framtidsbesked dröjer är att han och agenten Johan Altberg väntar på besked från klubbar i den schweiziska ligan.
– Det verkar som att det kommer ta tid, säger Oscar Engsund.
Han tillägger sedan:
– Men ett utlandsäventyr är något jag har drömt om.
Har du bestämt dig för vad du ska göra om det inte är någon schweizisk klubb som vill ha dig?
– Nej, jag vet faktiskt inte hur jag ska göra, säger Oscar Engsund – som medger att intresset klubbar som Växjö, Oskarshamn och HV71 har visat är smickrande – men inte utesluter en fortsättning i Luleå Hockey.
Han är tacksam för det tålamod Luleå Hockey har visat.
– Det känns som att de unnar mig en utlandschans, säger Oscar Engsund.
Sedan tillägger han:
– Men vi får se om det blir något."
Artikel idag från Norr Media AB
Bros! likes this post
Hedanders- Antal inlägg : 2108
Serkan122- Antal inlägg : 3335
Bamsefar- Antal inlägg : 12300
Tony Moore likes this post
Mr Bister- Antal inlägg : 1525
Spara pengar? Är väll den enda anledningen.Mr Bister skrev:Katastrof av Engsund, han borde veta hur viktig han är och hållit sig lugn, här blir också problemet större eftersom vi bara har 7 backar (normalt har alla lag 8 backar) varför vet jag inte
Bamsefar skrev:Patetisk avstängning, vad hände med de " nya " reglerna för fight, visserligen var det ett par riktigt skitnödiga " domare" på isen igår men ändå.
Folk har misstolkat de nya reglerna (pga media). Snarare är man hårdare när det kommer till fighting än tidigare.
Bamsefar skrev:Patetisk avstängning, vad hände med de " nya " reglerna för fight, visserligen var det ett par riktigt skitnödiga " domare" på isen igår men ändå.
"SHL:s situationsrum valde att anmäla händelsen till svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd som nu har fällt William Worge Kreü och Oscar Engsund för fighting."
Var inte domarna som anmälde....
Lajon- Antal inlägg : 4405
Lajon- Antal inlägg : 4405
Serkan122 likes this post
Läs LÄRKING anmälde Engsund mannen som inte haft en stavelse rätt på sina alibi utvisningar när han var på isen!Lajon skrev:Bamsefar skrev:Patetisk avstängning, vad hände med de " nya " reglerna för fight, visserligen var det ett par riktigt skitnödiga " domare" på isen igår men ändå.
"SHL:s situationsrum valde att anmäla händelsen till svenska ishockeyförbundets disciplinnämnd som nu har fällt William Worge Kreü och Oscar Engsund för fighting."
Var inte domarna som anmälde....
NallePhu- Antal inlägg : 18752
Tony Moore likes this post
kokostrollet- Antal inlägg : 2686
Donowitz and Blitzwagen like this post
Anmälan till Disciplinnämnden - Oscar Engsund.https://t.co/KBhvkQDAjq #SHL #twittpuck #ishockey pic.twitter.com/Y3a9Ei1A5D
— SHL.se (@SHLse) February 17, 2023
"Johan Svensson
@MrMadhawk
·
10m
Struntar i om han fälls eller inte, men straffas han och de sätter datumet så han missar CHL-finalen så tappar jag det"
Snikne Ville- Antal inlägg : 6553
JohanO and SatanicPanic like this post
Är han ens anmäld?
LulefanGBG- Antal inlägg : 12354
Dilox- Antal inlägg : 742
Japp ”Avstängning fr.o.m. den 17 januari 2023 t.o.m. 25 februari 2023. Avstängningen bedöms motsvara fyra matcher.”Dilox skrev:4 matcher. Missar CHL-finalen.
”Det finns inte synnerliga skäl att låta avstängningen undanta internationellt klubblagsspel eller i övrigt att senarelägga första dag för avstängning.”
Serkan122 skrev:Vi kanske skulle ha behövt en till back också Skuggan… Engsund missar matchen och kanske Honka? Då är vi nere på 5 backar som inte är speciellt bra och en junior. Och om det är fallet är det bara att räkna in förlusten. Inte alls ett skadekänsligt lag vi har.
Ingen juniorback är inkörd eller har spelat alls för den delen så i värsta fall lär det bli Jonas Berglund som back skulle jag tro.
Kneten- Antal inlägg : 257
Jojjan- Antal inlägg : 422
Håller med. Dessa jävla tomtar.Donowitz skrev:Detta är ju helt jävla sinnessjukt. 4 matcher (!!?)
Burskydd- Antal inlägg : 591
LulefanGBG likes this post
Donowitz skrev:Detta är ju helt jävla sinnessjukt. 4 matcher (!!?)
Han bedöms som återfallsförbrytare. (slagsmålet mot Oskarshamn)
Kneten- Antal inlägg : 257
Att dom skriver 17:e JANUARI visar bara på hur usla dom är .Serkan122 skrev:Japp ”Avstängning fr.o.m. den 17 januari 2023 t.o.m. 25 februari 2023. Avstängningen bedöms motsvara fyra matcher.”Dilox skrev:4 matcher. Missar CHL-finalen.
”Det finns inte synnerliga skäl att låta avstängningen undanta internationellt klubblagsspel eller i övrigt att senarelägga första dag för avstängning.”
Monco- Antal inlägg : 345
Donowitz and Kneten like this post
NilsOskar- Antal inlägg : 441
Puckad and Kneten like this post
Snikne Ville- Antal inlägg : 6553
Tony Moore and Kneten like this post
Puckad- Antal inlägg : 11417
Puckad skrev:Som jag såg reprisen så såg det ut som om Engsund såg att han var feltajmad och ställde sig upp för avbryta kontakten. Så kroppen tar inte, utan benen hakar i.
Det är just det han åker på, en knätackling, sen två extra för återfall.
Pajala- Antal inlägg : 18978
"I den aktuella situationen tänker jag göra en tackling med axeln men tappar balansen en aning, vilket gör att den inte träffar som tänkt. Det finns dock ingen som helst tanke från min sida att träffa honom med mitt ben utan det är en olyckshändelse efter att jag tappat balansen", skriver Engsund till disciplinnämnden och fortätter:
"Jag förstår att jag får en utvisning i situationen eftersom motståndaren fälls. Dock finns det inget som helst uppsåt från mig att tackla med benet, utan det är ren otur. Därför anser jag att det borde räcka med den utvisning som jag fick i matchen."
Filmsekvensen ger stöd för uppgifterna i anmälan. Nämnden finner det utrett att Oscar Engsund gjort sig skyldig till kneeing. Förseelsen bör föranleda en avstängning. Avstängningens längd bestäms till en tid som bedöms motsvara fyra matcher. Vid denna bedömning har nämnden beaktat att det är fråga om återfall"
Oscar Engsund missar CHL-finalen samt SHL-matcherna mot Frölunda, Rögle och Växjö.
Förutom matcherna får Oscar Engsund även böta 20 625 kronor för tacklingen.
Domarna pratar om att ha klara regler med så få bedömningar som möjligt men nu verkar det ju gå åt motsatt håll
icemask- Antal inlägg : 4185
Puckad and Blitzwagen like this post
icemask skrev:Ishockey har blivit en variant på konståkning dvs domarna bedömmer och sätter nivåer som känns otroligt varierande, jag köper engsunds kneeing men att hålla på och värdera olika beroende på vilken domare det är håller inte, en olycklig situation och 2 minuter kneeing blir 5+game+4 matcher medan ett uppsåt som skallning bedöms som mild och ger en 2a
Domarna pratar om att ha klara regler med så få bedömningar som möjligt men nu verkar det ju gå åt motsatt håll
Håller med dig! Väldigt luddiga regler i shl! Man vet aldrig helt säkert vad det blir när dom går in och "ringer på det".. Sen får spelarna hårdare straff om den "skadade" blir liggande tyvärr.. Det är inte konstigt att spelare förstärker och försöker filma till sig hårdare straff..
Blitzwagen- Antal inlägg : 138
Sida 5 av 11 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9, 10, 11