2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

+27
wilmus2007
pingu
Tony Moore
amarule
JuniorX
Högljudd
Mange
Pajala
Gunnar Sträng
Myrman
Donten_
Ferros
LulefanGBG
Lulefan
Sir Prozac
Redbear
Hedanders
Norrlandstoken
ski3r
NallePhu
Lasse Proppmätt
Tigerman
Dustin
Urken
Bamsefar
Puckad
Admin
31 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman tis 15 nov 2016, 22:18

Sitter och kollar på reprisen nu. H-vete vilket skott Platt får på vid 0-1, stenhårt och helt perfekt placerat över axeln.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Tigerman tis 15 nov 2016, 22:24

Urken skrev:
Tigerman skrev:1. Medgångssupportrarna stannade hemma idag. Usel publiksiffra, även ståplats. Leksands-fansen imponerar mer genom att ställa upp i vått och ännu våtare.

Oavsett om det är sant eller inte, så tror jag inte att det gynnar oss ifall man delar upp fansen i grupper. Tror att medgångssupportrarna, eller de mer casual-fansen, snarare tröttnar på alla som tycker att de är bättre än dem själva. Detta bidrar också till att folk inte går.

Vi behöver båda delar för att fylla ladan, så uppmana - inte se ner på!
Jag tror nu inte någon av dem bryr sig om vad jag skriver här. Men visst har du rätt. Dock kvarstår faktum, 3800 är riktigt trist, tror inte det varit så lågt sedan senaste ombyggnaden, möjligen rentav sämst i Coop Arenas historia. Leksand å sin sida snittar över 6000 trots ett av SHL's sämsta lag genom tiderna och en ynka hemmaseger, den mot oss.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Urken tis 15 nov 2016, 22:26

Tigerman skrev:
Urken skrev:
Tigerman skrev:1. Medgångssupportrarna stannade hemma idag. Usel publiksiffra, även ståplats. Leksands-fansen imponerar mer genom att ställa upp i vått och ännu våtare.

Oavsett om det är sant eller inte, så tror jag inte att det gynnar oss ifall man delar upp fansen i grupper. Tror att medgångssupportrarna, eller de mer casual-fansen, snarare tröttnar på alla som tycker att de är bättre än dem själva. Detta bidrar också till att folk inte går.

Vi behöver båda delar för att fylla ladan, så uppmana - inte se ner på!
Jag tror nu inte någon av dem bryr sig om vad jag skriver här. Men visst har du rätt. Dock kvarstår faktum, 3800 är riktigt trist, tror inte det varit så lågt sedan senaste ombyggnaden, möjligen rentav sämst i Coop Arenas historia. Leksand å sin sida snittar över 6000 trots ett av SHL's sämsta lag genom tiderna och en ynka hemmaseger, den mot oss.

Fast inget lag i Sverige har fans likt Leksand. Djurgården huserar i en miljonstad och har grymt tryck på matcherna, men Leksand är något speciellt.. Creds till alla Leksingar.

Men nu ska vi inte prata om Leksand! Vi vann ikväll cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 15 nov 2016, 22:29

Skönt med tre pinnar i kväll, minst sagt! Tror nyckeln ligger i hur Tigerman tippar i tipstävlingen... 

Annars väldigt bra kväll där undertecknad fick sex poäng i nyss nämnda tipstävling och därmed rycker ifrån Redbear Wine
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad tis 15 nov 2016, 22:31

Rönken skrev:Skönt med tre pinnar i kväll, minst sagt! Tror nyckeln ligger i hur Tigerman tippar i tipstävlingen... 

Annars väldigt bra kväll där undertecknad fick sex poäng i nyss nämnda tipstävling och därmed rycker ifrån Redbear Wine
Jag misstänker att du är bundis med hen som summerar poängen Suspect
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av JuniorX tis 15 nov 2016, 22:33


JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 15 nov 2016, 22:45

Kapten Haddock skrev:
Pajala skrev:3 poäng ... bra match faktiskt

Vi vann matchen Pajala!

Det var ju faktiskt en positiv kommentar cheers

Grymt skönt med tre poäng. Den enda trista är hur lite folk det var på matchen.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av ski3r tis 15 nov 2016, 22:46

Man blir glad!
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Rönken tis 15 nov 2016, 22:49

Puckad skrev:
Rönken skrev:Skönt med tre pinnar i kväll, minst sagt! Tror nyckeln ligger i hur Tigerman tippar i tipstävlingen... 

Annars väldigt bra kväll där undertecknad fick sex poäng i nyss nämnda tipstävling och därmed rycker ifrån Redbear Wine
Jag misstänker att du är bundis med hen som summerar poängen Suspect

Med Urken? Hen är lite läskig What a Face
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 23:17

Urken skrev:
Tigerman skrev:1. Medgångssupportrarna stannade hemma idag. Usel publiksiffra, även ståplats. Leksands-fansen imponerar mer genom att ställa upp i vått och ännu våtare.

Oavsett om det är sant eller inte, så tror jag inte att det gynnar oss ifall man delar upp fansen i grupper. Tror att medgångssupportrarna, eller de mer casual-fansen, snarare tröttnar på alla som tycker att de är bättre än dem själva. Detta bidrar också till att folk inte går.

Vi behöver båda delar för att fylla ladan, så uppmana - inte se ner på!

De var ett bra utlåtande Urken! Jag stannade hemma p.g.a. en hjärtsjuk mamma idag, men i övrigt har jag gått lå 95% av våra hemmamatcher sedan 1982!

MEN jag förstår Tiger, när man ser att de inte ens är halvfullt på läktaren och de är en viktig match. Jag själv har Ågren bara för att man inte supportar på plats när de gäller och då vet man inte om Morsan lever nästa timme.

Jag tycker att de är allt än bra från oss lokala supportrar att inte supporta på plats, så har jag alltid känt när de ser ut som de gör. MEN då är jag dock än mer imponerad av er supportrar som inte är lokala och är som Järvar att övervaka och följa laget!

Jag kan vakna på morgonen och se de 6000 människor som supportrade oss på 80-talet i de grymma riktiga derbyna där vi klättrade på varandra för att se vårt lag.

Kör på....vi kommer att leverera!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Kapten Haddock tis 15 nov 2016, 23:23

Rönken skrev:Skönt med tre pinnar i kväll, minst sagt! Tror nyckeln ligger i hur Tigerman tippar i tipstävlingen... 

Annars väldigt bra kväll där undertecknad fick sex poäng i nyss nämnda tipstävling och därmed rycker ifrån Redbear Wine

Men du Rönken är ju dopad! What a Face
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Redbear tis 15 nov 2016, 23:26

Rönken skrev:Skönt med tre pinnar i kväll, minst sagt! Tror nyckeln ligger i hur Tigerman tippar i tipstävlingen... 

Annars väldigt bra kväll där undertecknad fick sex poäng i nyss nämnda tipstävling och därmed rycker ifrån Redbear Wine

Måste ju ge dig lite handikapp... tidigt på säsongen ännu Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av hokkzorz ons 16 nov 2016, 02:04

Jag får be alla om ursäkt.

Jag har vart borta på semester i Cancun Mexico under matcherna mot Malmö och Leksand som slutade i torsk, Till kvällens match var jag tillbaka och ordningen blev återställd. Nu skall jag hålla mig i landet resten av serien och slutspelet.

Skål för 3 pinnar.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 16 nov 2016, 08:50

Vart tog trollet Gunnar Sträng vägen när LHF började göra mål?
Asså vissa som hänger här inne är bara för mycket.
Sparka Osten och Skuggan säger jag sånt jävla skit spel vill vi aldrig se mer i LHF och att det ger seger är ju fördjävligt ville se rekordet på 6 raka torskar ryka på torsdag nu måste vi starta en ny förlust svit avgå Osten Skuggan Greppa Styrelsen ismaskinföraren m.fl

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 16 nov 2016, 08:55

Tänk så lite ett mål betyder helt plötsligt släppte oket på axlarna men så fort Växjö reducerade till 3-2 så var vi tillbaka i samma negativa trend.
Sen klara vi ett BP och växte lite av det fick ett turmål då Sweatt helt ostört fick stå mitt i slottet så enkelt ska det ju inte vara det är ju bara LHF som brukar släppa till såna skitmål eller hur?
Det målet gav andrum och en boost av självförtroende.
Hade vi fått såna enkla mål mot MIF i första hade vi nog inte torskat borta mot LIF..
Men allt är väl Ostens fel som vanligt eller hur?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Lasse Proppmätt ons 16 nov 2016, 09:30

Gunnar Sträng skrev:
Mange skrev:Varför kan inte vi värva snipers likt Geoff Platt kaliber? AVGÅ OSTEN
Osten har kapitalt misslyckats med värvningarna i flertalet år och missbedömer vilka spelare han ska förlänga med , han släpper Granatröm som ville ha 250 000 kr/månaden värvar Tim Kennedy för 400 000 kr/månaden och ger en spelare som Fabricius 100-120 000kr/månaden , Fabricius är inte värd 100 000 kr månaden (han har EJ under 100 000 kr/månad) , Tim Kennedy + fabbe är 500 000 kr/månad , Granström 250 000 kr/månad + tillexempel Abott 250 000kr/månad = 500 000 kr/månad, tja då förstår man att osten håller på att "bygga sönder Luleå hockey med sina misstag ".

Wow en s.k misslyckad värvning gör mål kort efter ditt inlägg sen gör en som ska bort enligt dig också mål kort senare sen kommer inga mer kommentarer i matchtråden från dig VARFÖR?

Inte ens ett litet "ja det verkar som att man kan spela hockey ändå"?
Eller "kanske det finns lite hopp i.a.f till en seger"?

Sen gör samma misslyckade värvning ett mål till och vi börjar spela mycket bättre
Å till råga på allt gör ännu en misslyckad värvning gör 4-2 och avgör matchen och vi är BÄTTRE än Växjö stora delar av matchen framför allt efter att vi gjort mål.

Men inte en enda kommentar kommer mer i matchtråden varför?
Inget internet mer eller?

Nja jag tror att du blev förnedrar för att laget vände en negativ trend och att man faktiskt vann och var bättre än Växjö och att man äntligen visade lite vilja och arbetsmoral i laget och det fick dig nog att SPY?
Du hade hellre sett en jätteförlust så du kunde kasta mer skit på ledningen och Osten ditt stora hatobjekt.

Lika bra du avslutar ditt konto som du ju nyligen skapat med en enda avsikt att att kasta skit på Osten för hålla på Luleå gör du ju inte det är ju uppenbart kanske du är Skelleftefan?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Davidoff ons 16 nov 2016, 10:02

Gårdagens match va ett steg i rätt riktning, laget gick före jaget.
Vi la oss inte ner och dog efter målet i baken som vi gjort i rätt många matcher på rad och fick äntligen lite medstuds. Flipper kändes verkligen lugn och stabil hoppas innerligt att han får fortsatt förtroende så Lassi kan känna lugnet en stund vill fan inte att han matchas lika hårt som förra säsongen med höftproblem som följd, stabilt backspel 90% av matchen, passen satt äntligen på bladet och inte 2 meter bakom.
Klart det finns mycket kvar att jobba på men det är fasen i dom kommande matcherna som det verkligen gäller så vi kan skaffa oss lite andrum.. Forza Luleå!

Davidoff

Antal inlägg : 175
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Puckad ons 16 nov 2016, 10:29

Davidoff skrev:Gårdagens match va ett steg i rätt riktning, laget gick före jaget.
Håller med, ett steg, inte slutmålet, men ett bra steg.
Davidoff skrev:Vi la oss inte ner och dog efter målet i baken som vi gjort i rätt många matcher på rad och fick äntligen lite medstuds.
+1 en miljon på den , när det målet kom fick jag gamnacke och tänkte att "nu sjunker vi som en sten", men killarna fortsatte jobba och tog tag i det.
Riktigt gott att se.
Davidoff skrev:Flipper kändes verkligen lugn och stabil ...  
Japp, igen, den här matchen var han riktigt bra och gav oss möjligheten att vinna.
Davidoff skrev:hoppas innerligt att han får fortsatt förtroende så Lassi kan känna lugnet en stund vill fan inte att han matchas lika hårt som förra säsongen med höftproblem som följd, stabilt backspel 90% av matchen, passen satt äntligen på bladet och inte 2 meter bakom.
Klart det finns mycket kvar att jobba på men det är fasen i dom kommande matcherna som det verkligen gäller så vi kan skaffa oss lite andrum.. Forza Luleå!

Håller med igen, det finns massor kvar att jobba med, och Schira summerade allt riktigt bra i intervjun efter matchen. Men otroligt skönt med en seger som ger oss lite andrum och laget lite tillit till det dom arbetar med.
För min del så släcktes farhågorna att att ledarstaben tappat gruppen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11111
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö - Sida 5 Empty Sv: 2016-11-15, SHL omgång 17, Luleå - Växjö

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet